-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۱, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 30 شهریور 90

 

سلام،

چهارشنبه 30 شهریور 90، 21 سپتامبر 2011 میلادی

در مورد 12 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه وزارت اطلاعات بازداشت 6 فیلمساز مستند ساز را تایید کرد و در اطلاعیه ای که منتشر کرد اعلام کرد که این آدمها به صورت مخفی در جهت تامین نیازمندیهای اطلاعاتی سرویس جاسوسی استعمارگر فرتوت مشغول فعالیت بودند. بی بی سی عامل جنگ روانی سرویس جاسوسی انگلیس است و از این حرفهایی که حکومت ایران می زند. تنها نکته مشترک این فیلمسازان این است که فیلمهای مستندشان را برنامه آپارات بی بی سی پخش کرده بوده. این واکنش و این خشونت میزان تحمل آقای خامنه ای را نشان می دهد برای یک فیلم ساده ای که راجع به ایشان ساخته شده آنهم از یک فرستنده ای مثل بی بی سی پخش شده. جالب است که تحمل آقای خامنه ای اینقدر است که در مقابل یک نامه هم بی تحملی خود را نشان میدهد. جند سال پیش آقای دکتر شعله سعدی در نامه مستدلی به ایشان نوشت که به لحاظ حقوقی انتخاب ایشان به رهبری اشکال داشته بر مبنای قانون اساسی آن روز که به اصطلاح اصلاحیه آن تصویب نشده بود و الان دکتر شعله سعدی در زندان است به جرم توهین به رهبری و همسر ایشان مصاحبه کرده و به درستی مطرح کرده که در همین حال دوباره آقای شعله سعدی را چند روز پیش با دستبند به دادگاه بردند برای همین جرم و همان نامه دوباره دارند محاکمه می کنند. همه اینها در حالیست که دکتر قاسم شعله سعدی به گفته پزشکی قانونی به دلیل خطر قطع نخاع و مشکلی که در مهره های گردن دارد، بودنش در زندان خطرناک است.

نکته دوم اینکه تقی رحمانی هم ممنوع الخروج شد. سایت مجذوبان نور هم خبر داده از دستگیری 23 نفر از دراویش گنابادی برای تجمعی که برگزار نشد و تازه ملغی هم اعلام شد.

نکته سوم اینکه ضرب و شتم فعالان مدنی آذربایجان در زندان موجب زخمی شدن چند نفر از آنها شده. 110 نفر زندانی اعتراضات به خشک کردن دریاچه ارومیه در یک فضای تنگ نگهداری می شوند و وقتی اعتراض کردند این فعالین با ضرب و شتم ماموران مواجه شدند و 3 نفر از آنها آقایان قادر نوروزی، وحید علیمرادی و فرزاد مهدوی دچار آسیب دیدگی شدند ولی بجای مداوا به زندان اطلاعات تبریز منتقل شدند. این سه نفر جزو آن 26 نفری هستند که در افطار ماه رمضان در منزل یکی از فعالین دستگیر شده بودند. انصافاً برخورد حکومت خشن و خونریز در مناطقی مثل کردستان یا آذربایجان گاهی چند برابر خشن تر از برخورد خشونت بار آن در جاهایی مثل تهران، اصفهان ، شیراز یا مناطق دیگر است.

نکته چهارم اینکه با اعدام 4 نفر دیگر در زندان رجای شهر مجموعاً در 3 هفته گذشته ماشین اعدام 150 نفر قربانی گرفته که روزانه به طور متوسط می شود بیش از 7 نفر اعدام.

نکته پنجم اینکه با پایان یافتن مهلت یک هفته ای بازاریها که به دولت گفته بودند با وساطت امثال آقای بادامچیان و غیره که دولت در واقع روش پرداخت ارزش افزوده را اصلاح بکند و همینطور عذر خواهی بکنند از توهینی که به بازاریان کردند و همینطور واردات بی رویه را که کمر صنعت نساجی را شکسته، طبیعی بود که هیچ اقدامی از طرف دولت نشد و بجای آن روز گذشته اطلاعیه ای را نصب کردند که برای پرداخت مالیات ارزش افزوده اینطور ثبت نام کنید. با دیدن این اطلاعیه بازاریها کرکره ها را پایین کشیدند، چراغها را خاموش کردند و دوباره دست به اعتصاب زدند. به هر حال مذاکراتی درجریان است که امروز ظهر معلوم خواهد شد که این حرکت تداوم پیدا می کند از طرف یازاریها یا خیر؟ ولی تداوم آن در گرو این است که بخشهای دیگر بازار بتوانند از آنها پشتیبانی کنند و از بازار پارچه فروشها این حرکت را گسترش بدهند به سایر اصناف و سایر شهرها.

نکته ششم اینکه 55 درصد سهام ایران ایر دیروز در بازار بورس عرضه شد. سازمان خصوصی سازی انتظار داشت 1700 میلیارد تومان دریافت بکند اما هیچ مشتری حاضر نشد بخرد برای اینکه ایران ایر شرکت زیادن دهی است که تحریم بین المللی هم شامل آن شده و آینده نامعلومی دارد و هیچ سرمایه گذار خارجی هم حاضر نیست که بیاید در ایران سرمایه گذاری کند. در همین حال مسئله اختلاسها هم کماکان ادامه دارد. ارقام 1.1 میلیارد تومانی اختلاس در بانکهای گیلان، 1.2 میلیارد تومان اختلاس در دوباره استان خوزستان شهر ماهشهر اگرچه در مقابل 3 هزار میلیارد تومان ناچیز بنظر می رسد ولی ارقام بزرگی هستند و کاملاً فساد سیستم بانکی کشور و به هم خوردن ظوابط را نشان می دهند.

نکته هفتم اینکه سپاه اعلام کرده بجای سیستم دفاع موشکی اس 300 که روسها ندادند، در ایران سیستمی به نام باور 373 را می سازد. جالب است که عدد 373 به حروف ابجد نام حضرت محمد است یعنی این مقدار فهم از دنیای واقع نزد این آقایان موجود است که حروف ابجد مبنای اسم گذاری آنها و یا باورشان است. در همین حال سردار رویانیان هم مدیر عامل پرسپولیس شد تا کلکسیون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از موشک سازی تا فوتبال، از نفت تا نیرو در اقصی نقاط کشور به این ترتیب تکمیل شود.

نکته هشتم اینکه برهان الدین ربانی رئیس شورای صلح افغانستان و اولین رئیس جمهور افغانستان بعد از سقوط کمونیستها با یک عملیات انتحاری در منزلش کشته شد. ربانی به همایش بیداری اسلامی که در تهران گذاشته بودند آمده بود و تازه برگشته بود به افغانستان که این ترور اتفاق افتاد. به هر حال این همایش در تهران و حرفهایی که آقای خامنه ای زده که در دنیای اسلام هیچ خریداری ندارد و برعکس آن حرکت آقای اردوغان که طرفداران زیادی پیدا کرده کماکان خشم جمهوری اسلامی را برانگیخته تا جاییکه نماینده کهکلویه و بویراحمد در مجلس آقای اردوغان را دوره گرد طرفدار آمریکا خوانده. قبلاً هم آقای شاهرودی اسلام لیبرالی ترکیه را خطر دانسته بود. به هر صورت روزگذشته در مرکز آنکارا نزدیک اماکن دولتی در داخل یک مینی بوس بمب منفجر شد وخسارات زیادی را به بار آورده. هنوز هیچ گروهی مسولیت این حمله را بر عهده نگرفته.

نکته نهم اینکه تاکتیکهای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در جهت سرکوب و صدرو آن به سوریه ادامه دارد. به دنبال اعترافات تلویزیونی یا لباس شخصی ها و یا تظاهراتی مثل 9 دی ایران از ساندیس خورها درست کردن و یا تک تیراندازها و موتور سوارها و غیره، آخرین تاکتیک هم تجاوز است که مخالفین اعلام کردند که بخشی از این لباس شخصی ها به منازل  حمله می کنند، مبارزینی را که می خواهند دستگیر کنند پیدا نمی کنند، خواهرهای آنها را می دزند و می برند تجاوز می کنند و به قتل می رسانند و خانواده را  با گرفتن امضاء در فرمهای  وادار میکنند و می ترسانند تا بگویند که تروریستها آنها را کشتند. آقای سارکوزی دیروز در سازمان ملل گفت که به داد مردم سوریه برسید آنچنان که سازمان ملل به داد مردم لیبی رسید و در واقع به شدت از روسیه که جلوی تصویب قطعنامه را علیه دولت سوریه گرفته گله کرد.

نکته دهم اینکه اتحادیه آفریقا سرانجام دولت انتقالی لیبی را به رسمیت شناخت و مصطفی عبدالجلیل رئیس این دولت هم که به سازمان ملل آمده، در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل با آقای اوباما ملاقات کرد.

نکته یازدهم اینکه آقای ملک عبدا... پادشاه سعودی در ریاض با علی عبدا... صالح، دیکتاتور یمن، ملاقات کرد و در یمن از روز پنج شنبه تاکنون 57 نفر کشته شدند که سرانجام معاون آقای عبدا... صالح وساطت کرده و فعلاً آتش بس برقرار شده.

اما بحث آخر ما در خصوص تجربه ملل به تجربه ای در برزیل بر می گردد، برزیلی که از 1964 تا 1979 زیر چکمه های یکی از خشن ترین دیکتاتوریهای نظامی قرار داشت و به دنبال سرکار آمدن یک دولت شخصی کماکان نظامی ها پشت پرده همه چیز را در دست داشتند که انتشار یک کتاب از اسناد شکنجه های این نظامی ها ضربه بسیار یزرگی را به آنها زد. در این خصوص فردا بازهم صحبت خواهیم کرد و اینکه چگونه افشای این گونه خطرات می تواند که دیکتاتوریها را به زانو در بیاورد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته