-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۸, جمعه

Latest News from 30Mail for 09/30/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/7/7

غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاييه و دادستان کل کشور، با تاييد خروج محمود خاوری، مديرعامل بانک ملی از ايران به وی توصييه کرده است به کشور برگردد. محمود خاوری روز سه شنبه به دليل دخالت بانک ملی در بزرگترين اختلاس در تاريخ ايران از سمت خود استعفا کرد.

آقای محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در زنجان گفته است که به نفع محمود خاوری است که به ایران بازگردد، در غیر این صورت «اتهاماتی که اين روزها بر سر زبان‌ها افتاده متوجه او می‌شود و شايعاتی که امروز وجود دارد واقعی جلوه می‌کند.»

پیش‌تر محمد جهرمی، مدیرعامل برکنار شده بانک صادرات گفته بود که محمود خاوری به کانادا گريخته است.

غلامحسين محسنی‌ اژه‌ای در پاسخ به اين پرسش که آيا  محمود خاوری فرار کرده است، گفت: «اين که وی از کشور فرار کرده را نمی‌دانم، اما طی اطلاعاتی که بنده کسب کرده‌ام خروج او از کشور صحت دارد.»

دادستان کل کشور اضافه کرد: «در اين زمينه دو نامه به دست من رسيده است که در يکی از آنها ايشان استعفانامه‌اش را نوشته و در نامه ديگر گفته است که من به زودی به ايران برمی‌گردم و همکارانم را زيارت می‌کنم، البته بليط برگشت ايشان روز پنجشنبه است.»

غلامحسين محسنی اژه‌ای در پاسخ به اين سئوال که اگر خاوری به ايران بازنگردد، راهکاری برای بازگرداندن او به کشور وجود دارد؟ گفت:‌ «به نظر من اصلاً منطقی نيست که خاوری به کشور بازنگردد زيرا در اين صورت تمام وصله‌ها به او می‌چسبد، پس بهتر است به خاطر مصلحت به کشور بازگردد.»

سخنگوی قوه قضاييه با اشاره به اين که مديرعامل بانک ملی ممنوع‌الخروج نبوده است، گفت: «اگر قرار باشد برای کسی قرار منع خروج از کشور صادر شود، بايد در ابتدا تحقيقات اوليه روی پرونده انجام و سپس اين قرار صادر شود.»

منبع: ایسنا و رادیو فردا

پیشینه
جهرمی: «خاوری، مدیرعامل بانک ملی به کانادا گریخت»، خاوری: «فردا برمی‌گردم»


 
 

1390/7/7

کاربران اینترنت در ایران از قطع پورت PPTP در ایران و انسداد راه‌اتصال به VPN در سراسر کشور خبر می‌دهند.

این کاربران می‌گویند، پورت L2TP نیز از دو هفته پیش توسط دولت جمهوری اسلامی بسته شده است.

قطع برخی پروتکل‌های نرم‌افزاری در ایران نگرانی‌هایی را از ارتباط این موضوع با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات (اینترانت) ایجاد کرده است. این پروتکل‌ها برای ساخت شبکه‌های خصوصی مجازی (وی‌پی‌ان‌ها) و فیلترشکن‌ها کاربرد دارند.

پورت PPTP برای ساخت شبکه‌های خصوصی مجازی (VPNs) مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسدود کردن این پورت امکان استفاده از وی‌پی‌ان‌ها را غیر ممکن می‌کند. L2PT و SSTP نیز کاربرد مشابهی دارد.

بستن SSTP موجب از کار افتادن نرم‌افزارهای فیلترشکنی همچون فری‌گیت، اولتراسورف و تور نیز خواهد شد. این فیلترشکن‌ها از این پروتکل استفاده می‌کنند و استفاده از آن‌ها در میان کاربران فضای مجازی در درون ایران بسیار متداول است.

در صورتی که خدمات‌دهندهٔ سرویس اینترنت و یا شرکت زیرساخت، پورت‌های ۲۵ و ۱۱۰ را مسدود کند، امکان دریافت و یا ارسال ایمیل ممکن نخواهد بود. در صورت مسدود کردن پورت ۸۰ امکان استفاده از اینترنت غیرممکن است.

پیش‌تر رضا تقی‌پور‌، وزیر ارتباطات و فن‌آوری ایران اعلام کرده بود که «فاز اول اینترنت ملی (اینترانت) امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.»

اینترانت، یک شبکه‌ی داخلی است که راه به شبکهٔ جهانی اینترنت ندارد و ارتباط مستقیم با شبکه جهانی اینترنت به طور مستقیم امکان‌پذیر نخواهد بود. بدین گونه اطلاعات کاربران می‌تواند به شدت کنترل و راه دسترسی به بسیاری سایت‌ها مسدود شود. 

منبع: دویچه وله


 
 

1390/7/7

یک میلیون و۶۰۰هزار مشترک خانگی قبوض گاز خود را پرداخت نکرده و به شرکت گاز بدهکارند. 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اعلام این خبر پیش‌بینی کرد که دولت بیش از پنج ماه امسال را با کسری اعتبار برای یارانه نقدی روبرو شود.

عماد حسینی وی با اعلام اینکه «دولت ماهانه بیش از سه هزار میلیارد تومان بابت یارانه پرداخت می‌کند» افزود: «اگر جمعیت ایران را هفتاد میلیون نفر در نظر بگیریم دولت باید هر ماه همین مبلغ را بابت یارانه پرداخت کند.»

وی در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: «از آنجا که بسیاری از مردم قبوض آب، برق و گاز خود را پرداخت نکرده‌اند دولت با کسری اعتبار مواجه شده است.» 

منبع: جام جم


 
 

1390/7/7

رئیس دستگاه قضایی ایران ارائه لیست ۳۰۰ نفری مفسدان اقتصادی توسط محمود احمدی‌نژاد را یک اقدام تبلغاتی خواند. 

صادق آملی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: «بسیاری از این اسامی قبلا محکوم شده، برخی پرونده جاری داشته، برخی مختومه و بسیاری از آن‌ها بی‌سند بود. به عنوان مثال اعلام شده بود که فلان زمین که جزو منابع طبیعی است زمین خواری شده است ولی وقتی مراجعه کردیم دیدیم موردی نیست.»

وی اعلام کرد: «ما لیست بلند پایه‌ای از محدودیت‌های مالی و مجازات‌ها داریم ولی بنای کار ما تبلیغاتی نیست.»

صادق لاریجانی در اشاره به اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی نیز ادعا کرد که دستگاه قضایی در «پرونده فساد مالی اخیر» پانزدهم امردادماه مطلع شده بوده و «از آن وقت در استان خوزستان پرونده پیگیری شد.»

وی با بیان اینکه در این پرونده «نباید روزنامه‌ها شروع به باج گیری کنند» تاکید کرد که مسئولان نیز نباید در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند زیرا «تن‌ها منبع اطلاع رسانی در این پرونده قوه قضائیه است.»

رییس دستگاه قضایی هشدار داد که «کسی برای ما خط قرمز قرار ندهد» چرا که «در اسلام و قانون خط قرمز نداریم.» 

منبع: مهر


 
 

1390/7/7

محسن آرمین عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم توسط قاضی صلواتی به اتهام «اجتماع علیه نظام و تضعیف نظام» صادر شده است.

آقای آرمین اواسط مرداد ماه و بلافاصله پس از مصاحبه با روزنامه اعتماد و انتشار آن از سوی رسانه های سبز برای حضور در دادگاه احضار و محاکمه شد.

وی تابستان سال گذشته بازداشت و پس از ۷۰ روز بازجویی در بند دوالف سپاه با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

پیشتر سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با محکومیت بازداشت محسن آرمین اعلام کرد که «بازداشت آرمین نشانه بی‌تدبیری خواب زدگان است و ادامه بی‌قانونی‌ها نمی‌تواند گرهی از کار فروبسته قانون‌شکنان باز کند.»

منبع: کلمه

پیشینه
«بازداشت آرمین نشانه بی‌تدبیری خواب زدگان است»

 


 
 

1390/7/7

عماد حسینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، اعلام کرده است که طبق گزارش دیوان محاسبات دولت در بخش نفت «تخلفات گسترده‌ای» انجام داده ازجمله این که مبلغ ۱۲.۱ میلیارد دلار از در‌آمد صادرات نفت را به خزانه واریز نکرده است.

آقای حسینی به خبرگزاری خانه ملت گفته است که بر اساس گزارش دیوان محاسبات، تخلفات دولت تنها در بخش نفت انجام نشده و بخش‌های دیگر به‌ویژه گاز و نیرو را نیز در برمی‌گیرد.

این نماینده مجلس افزوده است: شرکت ملی گاز ایران مبلغ ۵۵۴ میلیون دلار را به صندوق توسعه واریز نکرده است.

این در شرایطی است که باید هر سال ۲۰ درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز به صندوق توسعه واریز شود.

صندوق توسعه بنا به پیشنهاد مجمع تشخیص مصلحت نظام با این هدف دایر شد که مانع از دست‌اندازی دولت بر درآمدهای نفتی شود.

تخلفات دولت در حوزه نفت و گاز در شرایطی اعلام شده که ماه پیش نیز دیوان محاسبات گزارش داد که دولت حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی و درآمدهای نفتی «برداشت غیرقانونی» کرده تا یارانه نقدی را پرداخت کند.

براساس گزارش دیوان محاسبات تخلفات دولت در وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو در سه ماه نخست سال جاری نیز تداوم داشته است.

تخلف دولت در واریز نکردن درآمدهای نفتی به خزانه در دولت نهم محمود احمدی‌نژاد نیز سابقه داشته است.

دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه سال ۸۵ اعلام کرده بود که دولت بیش از یک میلیارد دلار از در‌آمد نفتی کشور را به حساب خزانه واریز نکرده است. دیوان محاسبات مدتی بعد این گزارش را مختومه اعلام کرد.

منبع: خانه ملت و مردمک


 
 

1390/7/7

جان بينر، رييس مجلس نمايندگان آمريکا و ويليام هيگ، وزير خارجه بريتانيا روز چهارشنبه از ايران خواستند حکم اعدام يوسف نادرخانی، کشيش مسیحی ايرانی را که طبق رای دادگاهی در رشت به مجازات اعدام محکوم شده را متوقف کند.

ویلیام هیگ وزیر خارجه بریتانیا گفت که نگران گزارش هایی است که حاکی از طرح ایران برای اعدام قریب الوقوع یوسف ندرخانی یک کشیش مسیحی پس از خودداری از "بازگشت به اسلام" است.

به گزارش سايت وزارت خارجه بريتانيا در ايران، آقای هيگ در بيانيه‌ای اعلام کرده است است: «گزارش هايی درباره اين که کشيش يوسف نادرخانی، رهبر يکی از کليساهای ايران، پس از امتناع از دستور دادگاه عالی ايران مبنی بر بازپس گرفتن اعتقادات مذهبی خود ممکن است به زودی اعدام شود به شدت من را متأثر کرده است. اين نشان دهنده تمايل رژيم ايران به عدم پايبندی به قوانين اساسی خود و تعهدات بين‌المللی [اين کشور] برای رعايت آزادی مذاهب است. من به شجاعت کشيش يوسف ندرخانی که هيچ عمل خلافی مرتکب نشده، ادای احترام می‌کنم و از مقامات ايرانی می‌خواهم تا مجازات وی را لغو کنند.»

همزمان جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز از ایران خواست که از جان این مسیحی تبشیری بگذرد.

او گفت: «من ایران را ترغیب می کنم این راه تیره را رها کند، از جان یوسف ندرخانی بگذرد و دستور آزادی کامل و نامشروط او را صادر کند.»

يوسف نادرخانی که اکنون بیش از ۳۰ سال دارد، در سن ۱۹ سالگی از اسلام به مسیحیت گروید و کشیش یک گروه کوچک از مسیحیان تبشیری به نام "کلیسای ایران" شد.

او اکتبر ۲۰۰۹ بازداشت شد و براساس قوانین شریعت اسلامی به جرم ارتداد به اعدام محکوم شد. این قانون اجازه می دهد در صورت ندامت محکوم حکم لغو شود.

بعد از تایید حکم او توسط دادگاه تجدید نظر در سپتامبر ۲۰۱۰ در استان گیلان، یوسف ندرخانی از دیوان عالی تجدید نظر خواست. همسر او که ابتدا به حبس ابد محکوم شده بود با حکم دادگاه تجدید نظر آزاد شد.

وکیل یوسف ندرخانی در ماه ژوئیه به خبرگزاری فرانسه گفت که دیوان عالی ایران حکم اعدام را لغو کرده و پرونده را بار دیگر به دادگاه رشت فرستاده است اما گزارش های تازه رسانه ای در این هفته حاکی از صدور مجدد حکم اعدام برای او در دادگاه استانی بود.

منبع: رادیو فردا و بی‌بی‌سی


 
 

1390/7/7

گروه تروریستی القاعده در پیامی از محمود احمدی نژاد خواست حملات یازدهم سپتامبر به آمریکا را به تئوری توطئه گره نزند و مدام نگوید دولت آمریکا پشت این حملات بوده و در آن دست داشته است.

گروه القاعده در مجله خود با نام «اینسپایر» که به زبان انگلیسی منتشر می شود، به قلم یکی از نویسندگان این مجله با نام «ابوسهیل» نوشته است: «القاعده کاری کرد که ایران هرچقدر هم خواست و تلاش کرد نتوانست انجام دهد. برای همین هم هست که مقامات جمهوری اسلامی ایران می خواهند اعتبار این حمله را به تئوری توطئه پیوند بزنند و آن را یک کار خودی جلوه دهند.»

نویسنده این مقاله مقامات جمهوری اسلامی ایران را به «حسادت» به گروه القاعده متهم کرده و گفته است: «برای سران جمهوری اسلامی ایران، القاعده یک رقیب جدی محسوب می شود چرا که به رغم تلاش آن ها، این القاعده است که توانسته در دل مسلمانان دنیا جاپیدا کند.»

عنوان این مقاله، «پیام القاعده به محمود احمدی نژاد» است.

محمود احمدی نژاد سال گذشته هم از فرصت سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد استفاده کرده و در آن دولت آمریکا را به فریبکاری در حملات یازدهم سپتامبر متهم کرد. احمدی نژاد علت تهاجم نظامی به افغانستان وعراق را حل مشکلات اقتصادی آمریکا دانسته بود.

وی در آخرین سخنرانی خود در سازمان ملل در نیویورک گفت: «آمریکا از یازدهم سپتامبر دستاویزی درست کرده که با آن تحریم و حمله نظامی کند و به جای این که اسامه بن لادن، رهبر القاعده را به دادگاه بکشاند، او را کشت.»

مقام‌های آمریکایی از سال ۲۰۰۱ تاکنون همواره اعضای گروه تروریستی القاعده به رهبری اسامه بن‌لادن را مسئول این حملات معرفی کرده‌اند که در جریان آن بیش از سه هزار نفر جان خود را از دست دادند. گروه القاعده نیز مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

منبع: رادیو فردا
 


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته