-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۸, جمعه

Latest New from Green Correspondents for 09/30/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

دفتر آیت‌الله بیات زنجانی تصویر نامه‌ای را منتشر نموده است که سه سال پیش توسط ایشان برای علی‌عبدالله صالح دیکتاتور یمن نوشته و ارسال شده است.

خبرنگاران سبز/ سیاست:
یک نامه منتشر نشده آیت‌الله بیات زنجانی خطاب به علی‌عبدالله صالح، دیکتاتور یمن که مردادماه سال هشتاد و هفت برای وی ارسال شده بود، به تازگی توسط دفتر آیت‌الله بیات زنجانی به شکل عمومی منتشر شده است. این نامه در آن زمان و به دنبال گزارش‌های مفصل طلاب و روحانیون یمنی از وضع دردناک شیعیان آن کشور به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش خبرنگاران سبز، متن این نامه به این شرح است:


رياست محترم جمهوری يمن

سلام عليکم
قريب به دو دهه از ملاقات بنده با جنابعالی می‌گذرد و در آن ديدار شما را مردی هوشمند يافتم.
همه می‌دانيم که امّت اسلامی به عنوان يک پيکر و بدنۀ واحد، با اهداف و آرمانهای مشترک، محسوب می‌شوند. مطابق بيان نبی اکرم اسلام (صلوات الله عليه و آله و سلم) نيز همۀ آنان به يک پدر و مادر بازمی‌گردند و آنان هم از خاکند. امنيت و آسايش بخشی از آنان هم امنيت و آسايش همۀ امّت محسوب می شود و اضطراب و آشفتگی همانها نيز، موجب نگرانی همۀ امت اسلامی محسوب خواهد شد.
با اين فرض، مسلمانان يمن نيز بخشی از امت واحده اسلامی هستند و آرزوی همۀ ما داشتن يمنی آزاد، آباد، قوی، توسعه يافته و نيرومند است.
لذا انتظاری که از شما به عنوان يک رجل سياسی و با سابقه می‌رود، شمول عطوفت و رأفت در حق عامۀ مردم يمن و تأمين حقوق همۀ آنها اعم از سنی، شيعۀ اثنی‌عشری و شيعۀ زيدی است، چون ابتدائی ترين حقوق يک ملت، قرارگيری آنها در کنف حمايت حکومت حاکم بر آنهاست. در سایۀ همين حقوق است که مردم احساس آرامش کرده و به حکومت و دولتشان دل می‌سپارند. حمايت حکومتها از تمام اقشار جامعه، با عقايد گوناگون، يکی از موارد مهمی است که رحمت و برکت الهی را بر مردم و زمامداران آنها نازل می‌سازد و خشنودی خداوند را در پی می‌آورد.
اينجانب به عنوان يک مسلمان و يک مطلع دينی، فطرت خداجوی شما را گرامی می‌دارم و خيرخواهانه متذکر می شوم که اگر مردم يمن آثار رأفت و علاقۀ حکومت را در سياست و مديريت مصلحانه و عمل بدانها مشاهده کنند از حکومتتان رويگردان نخواهند شد. نگرانی من آن است که برخی اقشار مردم يمن به خصوص شيعيان آنها، در اثر برخی بی‌مهری‌ها و سرکوبها احساس کنند که حکومت در نزد حاکمان، بيش از مردم اهميت دارد و به دنبال کسان ديگری بروند که نه منافع مردم برايشان اهميت دارد و نه مصالح حکومت.
اميد است آحاد امت اسلامی يمن، در تدبير و تنظيم امور، از حقوق شهروندی برخوردار شوند؛ همۀ آنها از جمله شيعه و سنی در اثر عملکرد هوشمندانه و مدبرانۀ حاکمانشان احساس آرامش و آسايش بيشتری داشته باشند و حاکميت جنابعالی را مقدمۀ تحقق تمام حقوق شهروندی و دينی خود بدانند.

والسلام علی عبادالله الصالحين
اسدالله بيات زنجانی
قم- رجب المرجب ۱۴۲۹ ه. ق

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته