-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۱, جمعه

Latest New from Green Correspondents for 09/23/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 



 
 


جای تأسف دارد که جريان حاکم که امروز خويش را در مخمصه ای خودساخته محصور می ببيند، به جای هموار ساختن راه برای برگزاری انتخاباتی آزاد، سالم و منصفانه، سعی دارد تهديدها و خطرات ناشی از بحران های فراروی نظام در بخش بين المللی را با زدوبندهايی در سطح منطقه با قدرت های کوچک و بزرگ، و چالش های داخلی را با اجرای ناقص و دل‌بخواه شرايط انتخابات آزاد، ادامه‌ی جنگ روانی و نشر اخبار جعلی، تلاش برای فريب افکار عمومی و سوء استفاده از اعتبار افراد خوش سابقه برای گرم کردن تنور انتخابات، به تاخير بياندازد تا شايد با بهره گيری از فرصت برگزاری انتخابات وجذب مشارکت بخشی از مردم، گوشه ای از مشروعيت از دست رفته خود را باز توليد نمايد.
خبرنگاران سبز/شورای هماهنگی راه سبز امید:
 شورای هماهنگی راه سبز اميد دومين بيانيه‌ی انتخاباتی خود را صادر کرد. اين شورا که پيش‌تر در اولين بيانيه خود درباره انتخابات نهم مجلس، با ارائه‌ی تحليلی از شرايط کشور به بررسی رويکردهای ممکن در قبال انتخابات پرداخته و شروط و لوازمی را برای برگزاری سالم، عادلانه و منصفانه‌ی انتخابات مطرح کرده بود، اکنون در دومين بيانيه‌ی انتخاباتی به ابعاد مختلف چالش‌های مديريت کلان کشور اشاره کرده و با هدف حفظ منافع بلندمدت کشور و وحدت و همبستگی ملی، پيشنهادهايی را برای خروج از بن‌بست سياسی کنونی و هموار شدن راه اصلاحات اساسی و ساختاری مطرح کرده است.

اين شورا نقطه‌ی عزيمت و گام نخست حاکميت را آزادی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان و نيز کليه زندانيان سياسی به عنوان مظهر آزادی سياسی و انتخابات آزاد اعلام کرده و در عين حال به جريان حاکم هشدار داده که تلاش برای ايجاد شکاف ميان نيروهای مختلف سياسی و اجتماعی و معامله و قول و قرار با سطوح پايين تر به منظور برگزاری انتخاباتی نمايشی و ايجاد مجلسی در اختيار، راه به جايی نمی برد و گره کور ديگری بر معضلاتی که اکنون با آن دست به گريبان است خواهد افزود.

متن کامل بيانيه شماره ۲ انتخاباتی شورای هماهنگی راه سبز اميد که برای انتشار در اختيار کلمه قرار گرفته، به شرح زير است:

به نام خدا

بيانيه شماره ۲ انتخاباتی شورای هماهنگی راه سبز اميد

کمتر از شش ماه به انتخابات مجلس نهم به عنوان مهم ترين چالش حاکميت پس از جنگ تحميلی باقی است. همانطور که انتظار می رفت، احزاب، گروه ها و فعالان همراه با جنبش سبز تا کنون با محور قراردادن بحث انتخابات و ارائه تحليل‌های روشنگر و مواضع سازنده در ايجاد فضای مناسب به منظور رسيدن به يک خط مشی واحد کمک فراوانی نموده اند که جا دارد در همين جا از همه‌ی آنها سپاسگزاری کنيم.

شورای هماهنگی با رصد نمودن نظرات و ديدگاههای مختلف و تحليل شرايط کشور در عرصه های گوناگون که در بيانيه‌ی مقدماتی نيز به آن اشاره داشت، اعتقاد دارد چالش های کشور در حوزه های مختلف به دليل ناکارآمدی مديريت کلان کشور در حال افزايش و بحرانی شدن است:

۱) در حوزه سياست خارجی و امنيت ملی، رفتار حاکميت، تنگ تر شدن حلقه محاصره و کاهش دامنه‌ی تحرکات سياست خارجی کشور را فراهم آورده است. زمينه سازی برای گسترش تهديدات امنيتی و نظامی و سياسی ناتو عليه ايران با تمسک به تعريف رايجی که از ناامنی و مديريت بحران های فراتر از مرزهای ناتو مطرح شده و همچنين افزايش و چند لايه شدن تحريم های بين المللی و تبديل آن به گفتمان غالب در روابط کشورهای مختلف با ايران، حاصل آشفتگی، کوته بينی و ماجراجويی در دستگاه های تصميم گيری سياسی کشور است. واقعيت قابل مشاهده در منطقه نشانگر اين است که ناديده گرفتن اهميت اصلاحات اساسی در نظام سياسی کشور که برگزاری انتخاباتی آزاد، منصفانه و غيرفرمايشی می تواند طليعه‌ی آن باشد، خواه ناخواه راه را برای دخالت فدرت های خارجی هموار می سازد.

۲) در حوزه اقتصادی، کشور در وضعيتی بسيار نامتعادل قرار دارد، به طوری که چالشهای اقتصادی و اجتماعی، روز به روز در حال افزايش است. بحران در نظام مالی و بانکی کشور همچون کسری بودجه، کسری تراز پرداخت های خارجی، رشد نقدينگی، تاثيرات تورمی، بازار کار و اشتغال و رشد تخلفات و فساد نظام بانکی به صورت گسترده (نظير اختلاس نزديک به ۳۰۰۰ هزار ميليارد تومانی اخير)، در کنار اثرات اجرای غير مدبرانه سياست هدفمند سازی يارانه ها و ديگر سياست گذاری ها نظير اختصاصی سازی هايی که تحت پوشش خصوصی سازی انجام می گيرد، در اقتصاد کلان کشور و نيز زندگی مردم کشور قابل مشاهده است و روز به روز دشواريهای اجتماعی در سطح ملی را شدت بيشتری می بخشد. افزايش ناهنجاری ها و ناامنی های اجتماعی نظير رواج قتل، سرقت، اعتياد و توزيع مواد مخدر و ناتوانی باز دارنده در بخش سياست گذاری و نيروهای اجرايی، جملگی از چالشهای رو به افزايش حاکميت و در نتيجه کشور است.

۳) کاهش مشروعيت دينی حاکميت نزد اقشار و طبقات گوناگون مردم، افزايش اختلاف نظر با مراجع و علمای طراز اول و مردمی، حوزه های علميه و دانشگاهيان (اعم از استادان و دانشجويان) و فاصله گرفتن آنها از نهادهای حاکميتی همراه با لرزان بودن گفتمان حاکم و ناکارآمدی آن، کار را بر حاکميت سخت و غير قابل بازگشت نموده است.

۴) حاکميت در حوزه سياست داخلی نيز با مهندسی انتخابات خرداد ۸۸ و سپس سرکوب لايه های مختلف نيروهای مشارکت کننده و معترض به نتايج انتخابات، موجبات نااميدی و عميق تر کردن بحران ميان نيروهای سياسی، اجتماعی و مردمی با خود را فراهم آورد. اين عملکرد موجب آسيب پذيری بيشتر و نامتعادل شدن ارکان مديريت کشور شده و گونه ای فروپاشی اجتماعی را رقم زده، بطوری که بازی انتخاباتی را که هميشه بازی برد- برد برای حاکميت محسوب می گشت به روندی خطرناک و امنيتی با سرنوشت نامعلومی تبديل کرده است.

شورای هماهنگی راه سبز اميد با تأسی به مفاد منشور راه سبز اميد، راهکار اوليه و استراتژيک برون رفت از اين بحران ها و چالشها را بازگشت حاکميت به سوی مطالبات مشروع، انسانی و قانونی لايه های مختلف جامعه و به‌کارگيری راه حل های ارائه شده از سوی رهبران و دلسوزان جنبش سبز ايران زمين، همچون برطرف ساختن موانع موجود و تحقق لوازم و استانداردهای برگزاری انتخابات با حضور واقعی تمامی جناح ها و گروه های دلسوز، آزادی زندانيان سياسی و احياء حيثيت و آبروی آنها، رسيدگی به حقوق تضييع شده‌ی آسيب ديدگان و خانواده های آنان، رفع حصر و عادی شدن فعاليت های رهبران جنبش سبز آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، شفاف نمودن قوانين انتخاباتی برای يک رقابت آزاد و منصفانه و سالم، خروج نيروهای امنيتی و نظامی از حوزه سياست و انتخابات در کشور، به رسميت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی و آزادی فعاليت احزاب و تشکل ها می داند.

جای تأسف دارد که جريان حاکم که امروز خويش را در مخمصه ای خودساخته محصور می ببيند، به جای هموار ساختن راه برای برگزاری انتخاباتی آزاد، سالم و منصفانه، سعی دارد تهديدها و خطرات ناشی از بحران های فراروی نظام در بخش بين المللی را با زدوبندهايی در سطح منطقه با قدرت های کوچک و بزرگ، و چالش های داخلی را با اجرای ناقص و دل‌بخواه شرايط انتخابات آزاد، ادامه‌ی جنگ روانی و نشر اخبار جعلی، تلاش برای فريب افکار عمومی و سوء استفاده از اعتبار افراد خوش سابقه برای گرم کردن تنور انتخابات، به تاخير بياندازد تا شايد با بهره گيری از فرصت برگزاری انتخابات وجذب مشارکت بخشی از مردم، گوشه ای از مشروعيت از دست رفته خود را باز توليد نمايد.

شورای هماهنگی با تأکيد بر حفظ منافع بلندمدت کشور و وحدت و همبستگی ملی پيشنهاد می نمايد برای خروج از بن بست سياسی کنونی و هموار شدن راه اصلاحات اساسی و ساختاری، حاکميت به عنوان نقطه‌ی عزيمت و گام نخست، با آزادی آقايان مير حسين موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان و نيز کليه زندانيان سياسی که مظهر آزادی سياسی و انتخابات آزاد هستند نشان دهد که به راستی در جهت برون رفت از بن بست سياسی کنونی کشور و فراهم ساختن زمينه برای انجام انتخابات آزاد مصمم است. روشن است که تلاش های جريان حاکم برای ايجاد شکاف ميان نيروهای مختلف سياسی و اجتماعی و معامله و قول و قرار با سطوح پايين تر به منظور برگزاری انتخاباتی نمايشی و ايجاد مجلسی در اختيار، راه به جايی نمی برد و گره کور ديگری بر معضلاتی که اکنون با آن دست به گريبان است خواهد افزود.

شورای هماهنگی راه سبز اميد در جهت همگامی و همراهی نيروهای دموکراسی‌خواه و معترض به روند مهندسی‌های انتخاباتی، و دستيابی به وفاق و اتحاد ملی، از هموطنان عزيز، گروه‌های سياسی حامی جنبش سبز و فعالان آن در داخل و خارج کشور دعوت می‌کند برای تحقق درخواست و برنامه‌ی مطرح شده همراه و فعال گردند.

اين شورا در آينده و با جمع‌بندی اقدامات سياسی و امنيتی حاکميت در قبال خواست‌های جنبش سبز، نظر نهايی خود را در مورد نحوه‌ی مشارکت در نهمين انتخابات مجلس را اعلام خواهد کرد.

شورای هماهنگی راه سبز اميد
سی و يکم شهريورماه يکهزار و سيصد و نود 

 
 





 
 

روایت شش ماه زندگی خود و آنچه که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بر آنها روا داشته اند را در نامه سرگشاده به رئیس قوه قضائیه و رسانه های مجازی بازگو کرده است تا علاوه بر تشریح ماوقع ماجرای آدم ربایی افراد معلوم الحال لباس شخصی که از روز بیست و یکم بهمن سال 89 ، در حمله به منزل اقدام به مصادره کامل آپارتمان و وسایل شخصی کرده بودند، پاسخی نیز به واگویی های رئیس دولت کودتا بدهد که به دنبال تطهیر اقدام غیر قانونی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ناجوانمردانه به دروغگویی می پردازد. 
خبرنگاران سبز/سیاست/نقد و نظر:
محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت کودتا که به تازگی تخلفات مالی دولت اش ، صدای اقتدارگرایان را نیز در آورده است، در آستانه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه ای بی سی عنوان کرده بود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی آزاد و مشغول زندگی روزانه خود هستند و اگر نظام و دستگاه قضایی می‌خواستند برای آن‌ها پرونده بسازند٬ سال پیش می توانستند این کار را بکنند . آنها هنوز هم آزاد هستند و به زندگی روزانه‌شان مشغول‌اند.


  این دروغگویی ها اصولا در سفرهای بین المللی و گفتگوهای خارجی محمود احمدی نژاد شاخ و برگ بیشتری می گیرد و دو چندان میشود. در همین راستا فاطمه کروبی که به تازگی از زندان خانگی که هیچ شباهتی به حصر عادی نداشته است رها شده است، روایت شش ماه زندگی خود و آنچه که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بر آنها روا داشته اند را در نامه سرگشاده به رئیس قوه قضائیه و رسانه های مجازی بازگو کرده است تا علاوه بر تشریح ماوقع ماجرای آدم ربایی افراد معلوم الحال لباس شخصی که از روز بیست و یکم بهمن سال 89 ، در حمله به منزل اقدام به مصادره کامل آپارتمان و وسایل شخصی کرده بودند، پاسخی نیز به واگویی های رئیس دولت کودتا بدهد که به دنبال تطهیر اقدام غیر قانونی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ناجوانمردانه به دروغگویی می پردازد. 


در هر صورت فاطمه کروبی نیز همانند همسرش شیخ مهدی کروبی هر زمان که لب به سخن و افشاگری گشوده است، آتشی بر خیمه دروغگویان بی حیا، زده است و زینب وار آنچه مظلومانه بر این دو یار انقلابی سابق که زندان ساواک برای آنها شیرین تر از بازداشت جمهوری اسلامی بوده است را بازکو کرده است. 




 
 

اگر مبنای يورش نيروهای امنيتی را سخنان جناب جنتی بدانيم بايد در منزل شخصی خودمان نظير مرحوم حضرت آيت الله العظمی منتظری حصر می گرديديم، اما آنچه در عمل اتفاق افتاد از زندان انفرادی نيز بدتر و بی رحمانه تر بوده است. دوستانی که پيش از انقلاب سابقه ای دارند، می دانند که ساواک هيچگاه بدون حکم قانونی به حريم منزل اشخاص ورود نمی کرد. تجربه شخصی اينجانب در موارد متعدد و ساير مبارزان آن دوران گواهی است بر اين ادعا. درآن زمان حتی برای بزرگانی که نسخه حصر خانگی اعمال می گرديد، هرگز امنيتی ها در منزل و يا واحد آپارتمان شخص محصور شده حضور نمی يافتن
خبرنگاران سبز/خانواده رهبران سبز:
 فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی در نامه ای به رئيس قويه قضاييه جزئياتی از زندان خانگی همسرش را شرح داده است و نوشته است: آنچه در عمل اتفاق افتاده از زندان انفرادی نيز بدتر و بی رحمانه تر بوده است.

به گزارش سحام نيوز، خانم کروبی در بخش هايی از اين نامه در خصوص وضعيت مهدی کروبی نوشته است: «آقای کروبی طی ۲۱۰ روز گذشته از حقوق اوليه يک زندانی نظير حق دسترسی به کتاب، روزنامه، تلفن، ملاقات منظم، هواخوری و … برخوردار نبوده است. وضعيت جسمی ايشان بشدت در خطر قرار دارد و معاينه ايشان توسط پزشکان مستقل و مورد اعتماد خانواده امری ضروری است.»

وی با مقايسه برخوردهای ساواک و برخوردهايی که در اين دوران و در زمان حضور ماموران امنيتی در تصرف خانه اشان رخ داد گفت: خلاف ساواک که تنها بدنبال اسناد مهم و معتبر بود، به استثنای وسائل، هر آنچه درمنزل بود با خود بردند و در واقع خانه را تخليه کردند و کليه کليد های داخل منزل حتی اتاق خواب را تغيير داده و در اختيار داشتند

همسر مهدی کروبی در بخش ديگری از اين نامه با اشاره به اينکه ماموران امنيتی قرار است بعد از ۴۵ روز حضور کروبی در يک خانه يک اتاق خوابه ، محل اقامت او را به جای نامشخص ديگری منتقل کنند که هزينه های آن بر عهده خانواده قرار داده شده خطاب به آملی لاريجانی گفته است: "آيا جنابعالی فکر می کنيد عاقلی در اين کره خاکی پيدا شود که آن زندان تحميلی را منزل کروبی تلقی کند؟ آيا سکوت دستگاه قضائی موجب اين بدعت در دستگاه امنيتی نمی گردد که در آينده هزينه بازداشتگاه های خود را از خانواده زندانيان مطالبه کند؟ آيا چنين رفتاری شايسته جمهوری اسلامی است؟ اگرچه می دانيد اين دستور مضحک بدعتی تاريخی محسوب می گردد، اما خانواده بخاطر نگرانی از وضعيت جسمی آقای کروبی اين خواسته را اجابت کرد."

متن کامل اين نامه که در اختيار سحام قرار گرفته است بدين شرح است:



بسمه تعالی

جناب آقای آيت الله آملی لاريجانی

رياست محترم قوه قضائيه

سلام عليکم

آنچه موجب شد اين نامه را به جنابعالی بنويسم شرح مطالبی کوتاه بوده است که در طول اين ۷ ماه اخير برای من و آقای کروبی رخ داده است از تاريخ ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ ماموران امنيتی منزل مسکونی مان را به محاصره درآوردند و بعد از ۲۵ بهمن ماه در حاليکه اجازه توقف چند دقيقه ای به فرزندان و ديگر اعضای خانواده در کوی ياسمن داده نمی شد ، لباس شخصی های معلوم الحال را در شش شب متوالی به منطقه گسيل داشتند تا از ۱ نيمه شب تا ۳ بامداد به فحاشی و هتاکی نسب به همسرم ، مهندس موسوی وديگر ياران نزديک امام (ره) و بيت آن بزرگوار مبادرت کنند ( نوار مستندی از بعضی شعارهايی که آزادانه در شب های متوالی سر می دادند به پيوست تقديم می گردد ) درشب آخر علاوه بر بکارگيری الفاظ سخيف که دراين ايام به شدت مورد ناراحتی اهالی محترم منطقه گرديده بود (نوار کاست پيوست) باحمايت و هدايت نيروهای امنيتی بمب صوتی هم به داخل ساختمان پرتاب گرديد تا اين فتح بزرگ را به فتوحات قبلی خود بيافزايند .

همزمان با ميلاد رسول رحمت (ص) در روز دوشنبه شب برابر با ۱۳۸۹٫۱۲٫۰۲ بيش از شصت نيروی امنيتی به منزل يورش آوردند و بديهی ترين مسائل انسانی و شرعی را در تفتيش رعايت نکردند و برخلاف ساواک که تنها بدنبال اسناد مهم و معتبر بود، به استثنای وسائل، هر آنچه درمنزل بود با خود بردند و در واقع خانه را تخليه کردند و کليه کليد های داخل منزل حتی اتاق خواب را تغيير داده و در اختيار داشتند، و فرزند سومم علی را نيز همان شب که با تماس همين مامورين جهت ديدن ما آمده بود به اتهام جاسوسی دستگير کرده و به اوين بردند.

از بدو امر شخصاً خواستار ارائه مجوز تصرف مجتمع و حضور در واحد مسکونی مان و نيز حکم اعمال بازداشت خانگی بودم؛ خواسته ايی که هرگز اجابت نگرديد. به استثنای حکم تفتيش که شب اول به رويت همسرم رسيد، تاکنون هيچ حکمی از مراجع ذی صلاح قانونی مبنی بر "حبس" "اشغال منزل توسط نيروهای امنيتی" و "حضور آنان در داخل منزل" دريافت نکرده ايم.

اگر مبنای يورش نيروهای امنيتی را سخنان جناب جنتی بدانيم بايد در منزل شخصی خودمان نظير مرحوم حضرت آيت الله العظمی منتظری حصر می گرديديم، اما آنچه در عمل اتفاق افتاد از زندان انفرادی نيز بدتر و بی رحمانه تر بوده است. دوستانی که پيش از انقلاب سابقه ای دارند، می دانند که ساواک هيچگاه بدون حکم قانونی به حريم منزل اشخاص ورود نمی کرد. تجربه شخصی اينجانب در موارد متعدد و ساير مبارزان آن دوران گواهی است بر اين ادعا. درآن زمان حتی برای بزرگانی که نسخه حصر خانگی اعمال می گرديد، هرگز امنيتی ها در منزل و يا واحد آپارتمان شخص محصور شده حضور نمی يافتند. (حتی در زمان بازداشت سال ۱۳۵۳ حجت الاسلام والمسلمين کروبی، که نيروهای ساواک ايشان را به اتهام مبارزه عليه رژيم ستمشاهی بازداشت کردند، چنين بازرسی و تفتيشی از منزل ما صورت نگرفته بود) و شايد برای فرزند آيت الله ميرزا هاشم آملی که به تقوا و زهد شهره بودند ، جالب باشد که بداند در جريان اين حمله، مردان به ظاهر دين دار، تمام البسه و لوازم شخصی من را نيز بازرسی نموده و متاسفانه هيچ حيا و حجابی در ورود و بررسی وسايل شخصی من از خود نشان نمی دادند.

آقای کروبی طی ۲۱۰ روز گذشته از حقوق اوليه يک زندانی نظير حق دسترسی به کتاب، روزنامه، تلفن، ملاقات منظم، هواخوری و … برخوردار نبوده است. ( در زمان بازداشت های مکرر آقای کروبی که خود ايشان نقل کرده اند من جمله در دوران بازداشت درزندان قزل قلعه سرانجام بعد از يک يا دو هفته زندان انفرادی، امکان هوا خوری هفتگی پيدا می کردند اما اين بار پس از شش ماه حبس، اجازه استفاده از حياط محصور درميان ميله ها و هواخوری را نيافتند) وضعيت جسمی ايشان بشدت در خطر قرار دارد و معاينه ايشان توسط پزشکان مستقل و مورد اعتماد خانواده امری ضروری است.

فقدان تعيين وضعيت موجود و به رسميت نشناختن حقوق زندانی که بدون طی کردن مراحل دادرسی و برگزاری دادگاه در اختيار امنيتی ها قرار گرفته، بستری مناسب برای اعمال فشارهای متعدد جسمی و روحی به همسرم گرديده است. نگرانی اينجانب از وقايع حادث شده نيست زيرا همانطور که قبلا متذکر شدم ايشان خود را برای شرايط بدتر از اين هم آماده کرده است، ليکن آنچه موجب تأسف و تأثر است حاکميت گروهی است که رفتار غير قانونی خود را قانون نانوشته تلقی کرده و هرآنچه را که اراده می کنند بنام حاکميت اعمال می کنند.

اجازه می خواهم به نمونه اخير که اتفاقا بدعت عجيبی است اشاره کنم. بدنبال اشغال و تصرف مجتمع مسکونی، ساير شرکاءِ ملکِ تصرف شده از اعمال حقوق مالکانه و انتفاع از ملک خود محروم و نيروهای امنيتی به جای آنان منتفع گرديدند! اين تصرف خلاف شرع و قانون، موجب برخورد جدی آقای کروبی درموارد متعدد، از جمله نگارش نامه هايی به دادستان تهران گرديد. از روز اول آقای کروبی اعلام کردند که آماده انتقال به هر مکانی از جمله زندان اوين هستند، اما راضی به تصرف غير قانونی اموال ساير شرکاء نمی باشند. بعد از ۵ ماه رايزنی، فرزندان منزلی در جماران تهيه کردند، تا حبس بدون حکم، بدون ايجاد مزاحمت در حقوق ديگران و در منزل شخصی مان ادامه يابد. بعد از انجام کليه امور و انتقال سند قطعی ماموران اعلام کردند که جماران منطقه مناسبی نيست و مکان حبس بايد به انتخاب آنان باشد. بدنبال پافشاری همسرم در تاريخ ۹ مرداد ماه، بطور موقت ايشان با حضور تعدادی از نيروهای امنيتی به آپارتمانی يک خوابه منتقل شدند و عملا امکان حضور من در آنجا منتفی گرديد. اين آپارتمان کوچک پذيرای ۴۵ روزگذشته کروبی و زندانبانان وی بوده است. گرچه هرجايی که ايشان توسط نيروهای امنيتی منتقل شوند بمنزله واحد مسکونی ايشان نمی باشد.

مقامات امنيتی که نگرانی خانواده نسبت به وضعيت سلامتی ايشان بويژه قلب و دستگاه تنفسی را درک کرده اند، تنها راه خروج از آپارتمان مذکور را منوط به اجاره مکان ديگر اعلام نموده اند:

۱) انتخاب مکان با ما است.

۲) امضا کننده قرار داد اجاره نبايد عضوی از خانواده باشد.

۳) امضا کننده قرار داد در هنگام امضا بايد پيشاپيش چک های يکسال را تقديم کند و نبايد از آدرس ملک و جزئيات باخبر باشد.

دراين راستا يکماه پيش مبلغی بعنوان پيش پرداخت از من دريافت کردند و ساير چک ها را از يکی از اعضای سابق دفتر که برای امضا و تقديم مال الاجاره خوانده شده بود، اخذ کردند. دراين بدعت جديد حاکميت هزينه زندان و زندانبانان را برعهده خانواده گذاشته تا به جهانيان بگويد کروبی درخانه خود زندانی است!!! ايشان خود را برای پرداخت هر هزينه ای آماده کرده اما غافل از آنکه امروز در اين سرزمين و به هدف مرعوب کردن وی، مجازات جمعی عليه خانواده اعمال می گردد.

خدا را گواه می گيريم که همسرم با همان نشاطی که درسال ۱۳۴۱ و دراوج جوانی پا به عرصه سياست و مبارزه گذاشت، دراين سال ها و در راستای عهد خود با مردم و شهدا و تحقق آرمان های اصيل انقلاب و وعده های داده شده دراين مسير، هرگز خللی در اراده اش ايجاد نشده است.

آيا جنابعالی فکر می کنيد عاقلی در اين کره خاکی پيدا شود که آن زندان تحميلی را منزل کروبی تلقی کند؟ آيا سکوت دستگاه قضائی موجب اين بدعت در دستگاه امنيتی نمی گردد که در آينده هزينه بازداشتگاه های خود را از خانواده زندانيان مطالبه کند؟ آيا چنين رفتاری شايسته جمهوری اسلامی است؟ اگرچه می دانيد اين دستور مضحک بدعتی تاريخی محسوب می گردد، اما خانواده بخاطر نگرانی از وضعيت جسمی آقای کروبی اين خواسته را اجابت کرد.

درپايان لازم می بينم نظرتان را به اين فرمايش مولی الموحدين جلب کنم که می فرمايد: " به خدا قسم روی خارهای گزنده بخوابم و خواب را برچشمانم حرام کنم و با زنجيرهای گران بسته شوم، برای من بهتر است از اينکه روز قيامت خدا و رسول او را درحالی ملاقات کنم که به بعضی از بندگان خدا ستم کرده باشم " .( بحار الانوار، ج ۴۱ ، صفحه ۱۶۲)

فاطمه کروبی

۳۱ شهريور ماه ۱۳۹۰


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته