-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

متن پیاده شده روز سه شنبه 5 مهرماه 90

 

سلام،

سه شنبه 5 مهر 90، 27 سپتامبر 2011 میلادی

در مورد 14 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه پس از شش روز از دور جدید اعتصاب بازار پارچه فروشها اطلاعیه ای دیروز در بازار منتشر شده که دعوت کرده امروز ساعت 11 صبح در مقابل مسجد زید بین بازار خیاطها و بازار عباس آباد بازاریها تجمع بکنند. احتمالاً جو امنیتی شدید و لباس شخصی ها و نیروهای پلیس امنیتی دوباره بازار را اشغال خواهند کرد.

نکته دوم اینکه کارگران شرکت آونگان که سازنده دکل های برق هست، مقابل مجلس تجمع داشتند و اعلام کردند که 18 ماه  است که حقوق نگرفتند. تمام کارخانجات و شرکتهای طرف قرارداد وزارت نیرو با مشکل مواجه هستند و دولت بیش از 5 هزار میلیارد تومان به آنها بدهی دارد.

نکته سوم اینکه علی اکبر محمد زاده، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف به دلیل بیماری خونی از زندان اوین به بیمارستان طالقانی منتقل شده. خانواده وی از وضعیت او بی خبرند و نگرانی در مورد سلامت این دانشجوی نخبه افزایش پیدا کرده.

نکته چهارم اینکه سایت آینده خبر داده که یک فساد بزرگ دیگر، بزرگتر یا همتراز اختلاس 3هزار میلیارد تومانی هم اتفاق افتاده. فردی به نام محمد رضا زنوزی با ارتباطاتی که با احمدی نژاد و دولت او داشته میلیاردها وام از بانکها و سیستم بانکی گرفته و دهها کارخانه و تیم فوتبال و غیره و غیره خریده. وی به سادگی به احمدی نژاد دسترسی داشته که حتی وزرای احمدی نژاد به او دسترسی نداشتند. احتمالاً این از آن موضوعاتی است که روزهای آینده اخبار بیشتری از آن خواهیم شنید.

نکته سوم اینکه آقای محسنی اژه ای، دادستان، مصاحبه مفصلی در خصوص پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی کرده و گفته که 22 نفر تا الان احضار شدند. برخی ها با بازداشت و برخی ها با وثیقه آزاد شدند اما جالب است که آقای اژه ای مطرح کرده که در سطح مدیر عامل بانک صادرات، بانک ملی و معاون بانک مرکزی را مقصر قلمداد کرده و گفته که باید توضیحات بدهند که  چگونه این فسادها در سیستم بانکی اتفاق افتاده علیرغم اینکه خیلی اوقات خبر داشتند و خیلی کارها خلاف رویه ها و قوانین بانکی بوده. به هر صورت این روزها یک تلاشی هم در حال انجام است که رقم اختلاس هزار میلیارد تومان کمتر شود و همین یک سال و نیم گذشته هم فقط مطرح شود چرا که خیلی ها معتقدند که از سال 86 که این سوء استفاده ها و تقلبها بوده، این امیر منصور خسروی و خانواده وی و اینها با بیت رهبری و پسر آقای خامنه ای هم مرتبط بودند و در یک سال و نیم گذشته هست که از آنها جدا شدند.

نکته ششم اینکه حملات به خانه سینما افزایش پیدا کرده بعد از اینکه سوال ساده ای را مطرح کرده که مگر فروختن فیلم به شبکه هایی مثل بی بی سی جرم است و اساساً مگر ما قانونی برای این کار داریم که جلوگیری بکند، حملات خبرگزاری فارس، بعضی نمایندگان مجلس، معاون وزارت ارشاد و غیره افزایش پیدا کرده و بنظر می رسد که با این حملات می خواهند این نهاد مدنی متعلق به سینماگران را به سرنوشت امثال کانون وکلا یا نظام پزشکی یا انجمن صنفی مطبوعات و غیره تبدیل بکنند که یا تعطیلش بکنند و یا تسخیرش کنند.

نکته هفتم اینکه هیئت منصفه دادگاه مطبوعات، سایت همت آنلاین را مجرم تشخیص داده به دلیل شکایت آقای ناطق نوری و روزنامه اعتماد را هم در موضوعات شکایت دادستان، وزارت علوم، خانم عشرت شایق وکیل مجلس و نهاد ریاست جمهوری به اتفاق آرا مجرم تشخیص داده و به این ترتیب باید منتظر باشیم که احتمالاً تنبیهات بزرگی در حق مدیر مسوول این روزنامه به عمل بیاید.

نکته اینکه زندان بزرگ تهران در جاده فشافویه در اراضی جنوب تهران تا الان بیش از 6 هزار زندانی بخصوص از کرج به آنجا منتقل شدند و تا آخر سال 9 هزار زندانی دیگر هم به آنجا اضافه خواهد شد و ظرفیت 15 هزار زندانی پیدا خواهد کرد. به این ترتیب تهران با 6 هزار زندانی هم در زندان اوین، زندانیان زن در قرچک ورامین و زندانهای بازداشتگاه های نیروی انتظامی مجموعاً بیش از 22 هزار زندانی را در خودش جای خواهد داد در زندانهای مختلف آن. باید گفت که مملکت با بیش از 230 هزار و یا به روایتی با بیش از 250 هزار زندانی ظرفیت زندانهای آن 85 هزار بیشتر نیست. به آقای خمینی باید گفت که زمانی که به ایران آمد گفت که شاه مملکت را خراب کرده و قبرستانها را آباد کرده باید گفت که حکومتی که او درست کرد مملکت را الان خراب کرده، قبرستانها را که پر کرده اما زندانها را هم هرچقدر هم که نو می سازد باز کم می آورد برای اینکه بخش بزرگی از مردم را به زندان کرده.

نکته نهم اینکه دولت 15 هزار میلیارد تومان برای پرداخت نقدی یارانه ها تا انتهای سال کسر دارد. سازمان تامین اجتماعی هم در نامه ای به مجلس اعلام کرده که دولت 22 هزار میلیارد تومان به آن بدهکار است و به جای آن اموالی را می خواهد بدهد که به درد این سازمان نمی خورد بنابراین پول صندوق بازنشستگی کارگران را هم دولت دست درازی کرده و خورده. دلار هم دیروز از مرز 1284 تومان در بازار آزاد گذشت و پیش بینی می کنند که در روزهای آینده بازهم قیمت ریال در مقابل دلار و ارزهای خارجی کاهش پیدا کند.

نکته دهم اینکه سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی در پاسخ ژنرال مایک مولن که پیشنهاد عقلایی داده بود که یک خط تلفن بحرانی بین تهران و واشنگتن باشد که اگر در خلیج فارس درگیری پیش آمد همدیگر را مطلع بکنند گفته بود که هر وقت ما به خلیج مکزیک رسیدیم خط تلفن بحرانی می گذاریم. پاسخ غیرمسوولانه ای که به نظر می رسد که با هماهنگی آقای خامنه ای باشد و البته یک تو دهنی هم به آقای احمدی نژاد زده برای اینکه احمدی نژاد در سفرش به آمریکا این پیشنهاد را گفته بود که پیشنهاد خوبی است.

نکته یازدهم اینکه سردار کوثری فرمانده سابق لشگر محمد رسول ا... تهران و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و عضو این جبهه پایدرای حملات تندی را به محسن رضایی کرده. نامه او را در زمان جنگ برای پشتیبانی از آقای موسوی را که او موقع برخلاف آقای خامنه ای بود که راست هم گفته چون آقای خامنه ای با نخست وزیری آقای موسوی مخالف بود و تاکید کرده بر اینکه نظر شخصی خودش بوده و به هر صورت پای اختلافات سیاسی به نه فقط بحثهای نظامی بلکه به گذشته و زمان جنگ هم کشیده شده.

نکته دوزادهم اینکه در بررسی بین المللی که بعمل آمده از حیث ذرات معلق در هوا، اهواز آلوده ترین شهر دنیا و سنندج هم یکی از شهرهای آلوده است. ضعیف شدن پوشش گیاهی در غرب ایران و ضعیف شدن خاک مشکل جدیدی را بوجود آورده و آن افزایش ذرات گرد و غبار در هواست که گاهی تا میانه و شرق کشور هم کشیده می شود. متخصصین محیط زیست معتقدند درمان آن بسیار دشوار است و یکی از معضلات آینده خواهد بود.

نکته سیزدهم اینکه وزارت خزانه داری آمریکا سعی می کند که چین را قانع کند که از همکاری با ایران در ماجرای هسته ای کنار بکشد و خبرگزاری فرانسه خبر داده که خانم کلینتون چین را قانع کرده به اینکه در قطعنامه علیه سوریه در شورای امنیت با کشورهای غربی همکاری بکند و به این ترتیب مشکل روسیه فقط باقی می ماند.

و اما نکته آخر اینکه در سوریه بعد از پیوستن بعضی از سربازان به مردم، در دو شهر سوریه مستقیماً با تانک مردم را هدف قرار دادند و دهها نفر به خاک و خون کشیده شدند. سازمان ملل میگوید لااقل 2700 نفر که دستکم 100 تای آنها کودک هستند از ابتدای قیام مردم سوریه تا کنون کشته شدند. 200 نفر از پزشکان ایران که در بین آنها پزشکان سیاسی نام آوری هم هستند در نامه ای به بشاراسد از حقوق مردم سوریه و مبارزات مردم سوریه پشتیبانی کردند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته