-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 6 مهر 90

 

 

سلام،

چهارشنبه 6 مهر 90، 28 سپتامبر 2011 میلادی

امروز در مورد 12 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه 6 هزار کارگر در منطقه اقتصادی ماهشهر مجموعاً در اعتصاب مجتمع پتروشیمی بندر امام شرکت کردند. کارگران کارخانجات اروند، امیرکبیر و تندگویان هم به 1500 کارگر مجتمع پتروشیمی بندرامام پیوستند. کارگران دو خواسته روشن دارند یکی حذف شرکتهای پیمانکاری واسطه و دوم امضاء مستقیم با کارگران است که 6 ماه پیش به آنها وعده داده شد که ظرف 3 ماه این کار انجام می شود از سال گذشته اما به این وعده عمل نشده. همچنین کارگران خواسته های دیگری مثل بدی آب و هوا یا پاداش تولید و غیره هم درخواست کردند که بازهم ترتیب اثری داده نشده. مشکل شرکتهای پیمانکاری که با شرکتهای بزرگ قرارداد می بندند و کارگران را به شکل روزمزدی و بدون هیچ پشتوانه ای استخدام می کنند و هر وقت می خواهند بیرون می کنند محدود به کارخانجات پتروشیمی نیست و کارگران کارخانجات ذوب آهن، ایران خودرو، کارگران پتروشیمی تبریز و دهها کارخانه دیگر کشور هم همین مشکل را هم دارند.

نکته دوم اینکه کارخانه شرکت تعاونی و تولیدی فناوری شیمیایی گیلان که تولید کننده انواع شوینده ها هست در رشت تعطیل شد و 150 کارگر آن بیکار شدند. مدیر عامل این موسسه توضیح داده که مشکل اصلی بدهی بانکی و عدم همکاری بانک با آنها بوده که سرانجام منجر به تعطیلی شده.

نکته سوم اینکه کارگران کارخانه ریسندگی پردیس در سنندج 5 ماه است که حقوق نگرفتند، بیمه های آنها را کارفرما پرداخت نکرده لذا دفترچه بیمه آنها هم تمدید نشده، عیدی سال گذشته را هم طلب دارند. پاره ای از این کارگران می گویند که برای ثبت نام بچه های خود در مدرسه بخصوص در مقاطع پیش دبستانی که اجباری هست مشکل دارند و در ابتدای سال تحصیلی با مشکل و معضل مواجه هستند.

نکته چهارم اینکه همانطور که پیش بینی می شد دیروز در بازار پارچه فروشان غیر از نیروی انتظامی بازار و نیروی امنیتی، یگان ویژه  پلیس ضد شورش هم به جمع آنها پیوست و سعی کردند جو امنیتی در بازار ایجاد بکنند اما سرانجام بازاریها تجمع خودشان را برگزار کردند، فریاد الله اکبر و بازاری با غیرت حمایت حمایت سر دادند و حداقل دو نفر هم گزارش شده که دستگیر شدند.

نکته پنجم اینکه آقای جهرمی مدیرعامل بانک صادرات، آقای ظرابی مدیر عامل بانک سامان، فرزاد احمدی عضو هیئت مدیره بانک ملی برکنار شدند و محمود رضا خاوری مدیر عامل بانک ملی هم استعفا داد. هیئت ویژه ای که در دولت تشکیل شده این برکناری ها را از طریق وزارت دارایی انجام داده در رسیدگی به آن سوء استفاده بزرگ سه هزار میلیارد تومانی. حمید پورمحمدی قائم مقام بانک مرکزی هم که به سهمیه و لیدر جریان انحرافی در شبکه بانکی معروف است در معرض برکناری قرار دارد. البته روابط عمومی بانک صادرات اطلاعیه داده که آقای جهرمی برکنار نشده و تکذیب کرده برکناری او را. اگرچه آقای جهرمی از آدمهای خیلی نزدیک به آقای جنتی شورای نگهبان است و مخالف رحیم مشایی هم محسوب می شود اما از متهمین به کم کاری، توجه نکردن به قوانین و احتمالاً سوء استفاده در این اختلاس بزرگ شبکه بانکی هم هست.

نکته ششم اینکه خانم نرگس محمدی رئیس کانون مدافعان حقوق بشر و رئیس هیئت اجرایی شورای ملی صلح، همسر تقی رحمانی مبارز با سابقه و نستوه به 11 سال زندان تعزیری محکوم شده. مستمسک محکومیت خانم محمدی دفاع او از صلح، دفاع از حقوق بشر، دفاع از عدم اعدام کودکان و افراد زیر 18 سال است که قاضی این موراد را جزو براندازی نظام تعریف کرده.

نکته هفتم اینکه نیروهای لباس شخصی به مراسم ترحیم ابراهیم جعفر زاده و خانواده وی حمله کردند و بیش از 30 نفر دستگیر شدند و به هنگ رسمی شهر خوی منتقل شدند.

نکته هشتم اینکه جشنواره فیلم تورنتو از بازداشت مستند سازان ایرانی به شدت انتقاد کرده. این روزها جشنواره های متعدد فیلم و انجمنهای سینماگران و فیلم سازان در سراسر دنیا به کمپینی دارند می پیوندند که به دستگیری سینماگران در ایران اعتراض می کند.

نکته نهم اینکه دومین جلسه دادگاه کشیش یوسف نادرخانی که دادستان برای او تقاضای اعدام کرده برگزار شد.

نکته دهم اینکه معاون فرهنگی و هماهنگی پدافند هوایی اعلام کرده که ما برای دفاع از کشور از خارج از مرزها اقدام می کنیم. همینطور ژنرال حبیب ا... سیاری فرمانده نیروی زمینی ارتش هم اعلام کرده که ما ناوگان خود را به اقیانوس اطلس و نزدیکی مرزهای آمریکا اعزام خواهیم کرد. البته گفته که در صورت تصویب نهایی. در این هفته دفاع در ایران، سالگرد جنگ ایران و عراق، این قبیل حرفها زیادتر شده، شاخ و شانه کشیدن برای دنیا و تهدیدهایی که ایران بیرون از جمهوری اسلامی و بیرون از مرزها درگیری درست خواهد کرد.

نکته یازدهم اینکه آقای هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق مطرح کرده که آقای احمدی نژاد به او گفته که آمریکاییها درختی را خودشان کاشتند باید از آن محافظت کنند و ما برای ماندن امریکاییها در عراق مسئله ای نداریم. این افشاگری آقای زیباری هم احتمالاً برای آقای احمدی نژاد گران تمام خواهد شد و هم کاملاً نشان می دهد که چگونه در واقع حرفهای آقای احمدی نژاد بوی التماس به آمریکاییها را می دهد و هم اینکه چگونه حرفهای علنی و شعارهای این آقایان و نطق سازمان ملل با حرفهای خصوصی اختلاف دارد.

اما بحث آخر تجربه ملل هست در خصوص اعتصابات کارگری که می شود گفت تقریباً در تمام مبارزات بی خشونت در سراسر دنیا وقتیکه گسترش جنبش ها به طبقات تولید کننده جامعه و کارگران رسیده مقطعی بوده که جنبش ها توانستند پیروز شوند. پیوستن کارگران به حرکتهای بی خشونت و آزادیخواهانه مردم معمولاً در مقاطعی گسترده و سراسری اتفاق می افتد که فلج سازی اقتصادی آن حکومت یا بحرانهای بزرگ گریبان آنرا می گیرد. مبارزان آزادیخواه باید که کارگران را بتوانند قانع بکنند که خواستهای اقتصادی آنها و گرفتاریهای آنها وقتی مرتفع خواهد شد که به آزادیخواهی پیوند بخورد و گره بخورد به قول آن جمله معروف آدام میچنیک مغز متفکر جنبش همبستگی لهستان "نان بدون آزادی میسر نیست". یعنی کاری که در لهستان کردند این بود که توانستند که به کارگران بقبولانند که وضعیت بد زندگی آنها وقتی درمان خواهد شد که بتوانند بپیوندند به جنبش آزادیخواهی و ضد حکومت کمونیستی حاکم و سرنگون کردن آن. در خصوص نقش جنبش های کارگری و نحوه گسترش آنها و تجربه کشورهای دیگر بازهم بعداً صحبت خواهیم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته