-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۳, یکشنبه

Posts from Khodnevis for 09/25/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



تاملی بر سقوط دختری جوان از طبقه ششم، از ترس پلیس امنیت

نه جوان – پنج دختر و چهار پسر - در مشهد در منزلی بودند. ماموران پلیس امنیت بدون داشتن مجوز از مقام قضایی، وارد خانه شده و قصد دستگیری جوانان را داشتند، یکی از دخترها از ترس مامورین امنیت و اینکه در صورت دستگیری آبرویی برایش باقی نواهد ماند، خود را از طبقه ششم ساختمان به پایین پرتاب پرتاب کرده و جان می‌دهد. این خبر را خبرگزاری ایسنا در سایت خود منتشر کرده است، ناصر حجاریان رئیس پلیس امنیت خراسان رضوی، برای توجیه تخلف و جرم ارتکابی خود به خبرگزاری ایسنا می گوید: مرگ این دختر جوان در جریان حمله تیم‌های عملیات ویژه پلیس امنیت عمومی صورت گرفته است، وی می‌افزاید:

حمله ماموران پلیس به یک مهمانی «شیطانی» صورت گرفته است. در این حمله چهار دختر و چهار پسر دستگیر شده‌اند.

در این خصوص نکاتی قابل تامل است:

۱.  رئیس پلیس امنیت خراسان رضوی اقرار می‌کند، مرگ این دختر جوان در جریان تیم های عملیات ویژه پلیس امنیت عمومی صورت گرفته است، این در حالی است که پلیس، حق حمله و به خصوص وحشیانه به منزل کسی را به هیچ عنوان ندارد، به خصوص اینکه چند جوانی که امکانی برای فرار و یا حمله به نیروی انتظامی را ندارند. پلیس در چنین مواردی حق دخالت و ورود به منزل کسی را ندارد.


۲.  پلیس در جرایم مشهود تنها زمانی می تواند مداخله کند که اولا جرم در منظر عمومی صورت گرفته باشد یا اینکه پلیس خود وقوع جرم را دیده باشد. اگر جرمی در منزل فردی صورت  گیرد، از آنجا که در منظر عمومی نبوده است، در صورتی می تواند دخالت کند که از مقام قضایی دستور قضای داشته باشد. حمله پلیس در این گونه موارد خود سرانه بوده و به دلیل حمله غیر قانونی پلیس و اینکه پلیس طبق قوانین نیروهای مسلح و قانون آیین دادارسی کیفری صرفا با رعایت موازین امنیتی و بر اساس قانون و با دستور مقام قضایی و هدایت مقام قضایی می تواند مداخله کند و این مداخله حدالامکان نباید با خساراتی مادی و جسمانی توام باشد.


۳.  این عمل پلیس امنیت عمومی، جرم به حساب آمده و مامورین در قتل این دختر مسوولیت کیفری دارند. اما پلیس برای اینکه مسوولیت خود را منتفی کرده و از ارتکاب جرم شانه خانی کند، در مصاحبه عالی ترین مقام پلیس امنیت عمومی اعلام می کند، در حمله به یک پارتی شیطانی، این دختر بی گناه از طبقه ششم پرتاب شده است. هر چند این امکان وجود دارد که پلیس خود در پرتاب این دختر نقش داشته باشد، بدین نحو که دختر از ترس دستگیری، به ماموران پلیس بگوید که اگر من را دستگیر کنید خود را از طبقه ششم به پایین پرتاب می‌کنم و ماموران خاطی هم بدون در نظر گرفتن این موضوع مهم برای دستگیری این دختر اقدام کرده و او را در شرایط بحرانی قرار داده بودند. در نهایت دختر بی گناه برای حفظ آبروی خود که در شهری مذهبی زندگی می کند خود را از طبقه ششم به پایین پرتاب کرده است.


۴.  جای تعجب نیست که پلیس در مصاحبه‌های خود برای لاپوشانی تخلفات مامورین از چنین جملات و کلماتی مانند پارتی شیطانی به نفع خود استفاده کند. تا اذهان عمومی را منحرف و جریحه دار نماید.  در حالی که اگر هم پارتی وجود داشت اولا-  همانطور ک گفته شد پلیس حق حمله و یورش ندارد و ثانیا – هشت جوان چه نوع پارتی می‌خواهند آنهم در شهری مذهبی راه بیاندازند که بخواهیم بر روی آن نام شیطانی بودن را بگذاریم.


۵.  هشت نفر در حال حاضر بازداشت شده و مطمئنا آنها تحت فشارهای شدید روحی و روانی و جسمی قرار دارند تا اقرار به ارتکاب جرم کرده تا تخلف پلیس پوشانده شود. تخلفی که جان یک دختر جوان بی گناه در میان بوده و پلیس عامل و مسبب اصلی قتل این دختر بوده است.


۶.  پلیس امنیت عمومی متاسفانه در سالهای اخیر بیش از آنکه بخواهد امنیت اجتماع را حفظ کند، خود بر هم زننده امنیت عمومی بوده است. دستگیری‌های خودسرانه دختران و پسران، نظامی کردن فضای عمومی کشور و دخالت بیجا دررابطه خصوصی افراد به خصوص وارد حریم خصوصی خانوادها شدن، از جمله مواردی است که امنیت عمومی را بر هم می‌زدند.


در نهایت از خانواده این دختر کشته شده، می‌خواهم که برای پایمال نشدن خون دخترشان، تا جایی که در توان دارند، با پلیس امنیت عمومی برخورد کنند و نگذارند پلیس به صورت واهی و خود سرانه، امنیت جوانان دیگر را به هم زنند. این حق برای خانواده مقتول وجود دارد که از ماموران خاطی شکایت کنند و احقاق حق نمایند. حتی خانواده بازداشت شدگان هم می‌توانند به دلیل تخلف پلیس شکایت کنند و نگذارند پلیس با تریبون های که در اختیار دارد سوء استفاده کرده و بازداشت شدگان را تحت شکنجه‌های جسمی و روحی برای اخذ اقرار قرار دهند. همچنین بر فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و همچنین وکلای دادگستری است تا این موضوع را به جد پیگیری کنند تا حقوق دختری بی گناه ضایع نگردد.

 


-------------

مطالب بلاگستان و کلیه مطالب رسیده از اعضا، معرف دیدگاه شخصی نویسندگان است نه سایت خودنویس.

   

 


جی میل فارسی شد؛ یک گام دیگر به سمت اینترنت فارسی

 

در وبلاگ فارسی گوگل در این باره آمده است "تیمهای Gmail و بومی‌سازی با هم همکاری کرده‌اند تا Gmail را در ۵۳ زبان به مردم دنیا ارائه کنند. امروز این عدد به ۵۴ می‌رسد، چرا که پس از همکاری نزدیک با تیم فارسی ما مفتخریم که فارسی را به عنوان جدیدترین زبان Gmail معرفی کنیم.

 

همچنین در ادامه درباره چگونگی فعال کردن زبان فارسی نوشته شده:

- وارد حساب Gmail خود شوید.

- بر روی نماد چرخ دنده بالای صفحه و سپس «تنظیمات Mail»‏ (Mail settings) کلیک کنید.

- زبان فارسی (Persian) را از منوی کشویی «زبان نمایشگر Gmail» ‏(Gmail display language) در بخش «زبان» (Language) انتخاب کنید (لیست زبانها ترتیب الفبایی ندارد).

- روی «ذخیره تغییرات» (Save Changes) کلیک کنید.

 

 

 

 

استفاده از زبان فارسی در سرویس بسیار پر کاربرد جی میل در حالی صورت می‌پذیرد که اکنون بسیاری از خدمات اینترنتی به زبان فارسی در دسترس هستند. از آن جمله شبکه اجتماعی فیس بوک را می‌توان نام برد که می‌توان به طور کامل به زبان فارسی از آن بهره برد.

 

در میان سرویس های مختلف گوگل علاوه بر سیستم جستجوی فارسی که چند سالی است فعال است، شبکه اجتماعی گوگل پلاس نیز می‌تواند کاملا بر اساس زبان فارسی تنظیم شود. مرورگر گوگل کروم نیز قابل تنظیم شدن به این زبان است. همچنین گوگل با ارایه سرویس کی بورد فارسی می‌تواند متون «پینگلیش» را فارسی کند. سرویس ترجمه این غول اینترنتی نیز زبان فارسی را پشتیبانی می‌کند.

 

در این میان از چندی پیش امکان ثبت دامنه های اینترنی به زبان فارسی نیز مهیا شده است. این دامنه ها که به صورت ir.تهران یا ایران.تهران در دسترس هستند، تنها نیاز به مرورگرهایی با قابلیت پشتیبانی از IDN دارند. مرورگرهایی مانند موزیلا یا گوگل کروم.

 

با وجود تمامی این خدمات فارسی، همچنان بسیاری از شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی قابلیت پشتیبانی و استفاده از زبان فارسی را در برنامه های خود نگنجانده‌اند. با توجه به استفاده حدود تنها دو درصد از کاربران اینترنت دنیا از زبان فارسی، شاید دلایل اقتصادی کافی برای رو آوردن تمامی سرویس دهندگان اینترنتی به ارایه خدماتبه این زبان وجود نداشته باشد. ضمن اینکه هنوز در بسیاری از موارد از جمله برای ساخت رمز ورود، کاراکترهای زبان فارسی در زمره کاراکترهای ناشناخته قرار می‌گیرند و امکان ساخت پسورد با استفاده از زبان فارسی وجود ندارد. همچنین تعداد فونت های یونیکد فارسی در اینترنت بسیار کم و محدود هستند.

 

به نظر می‌رسد در آینده با توجه به استفاده روزافزون کاربران اینترنتی فارسی زبان در ایران، افغانستان، تاجیکستان و سایر کشورهای جهان و با توجه به رقابت غول‌های اینترنتی، شاهد تحولات بیشتری در استفاده از زبان فارسی به عنوان یکی از زبان‌های جهان وب باشیم.


 


سانسورچی وزارت ارشاد، کتاب استاد ادبیات را به نام خودش چاپ کرد

به گزارش مهرنامه، دکتر منوچهر ستوده، استاد و نویسنده حوزه زبان و ادبیات فارسی در یاددشت کوتاهی با اشاره به آثار در دست انتشار، از سرنوشت یکی از کتاب‌های مرجع خود در روند اخذ مجوز در وزارت ‌ارشاد گفته است.

وی نوشته است: «کتابی درباره بازی‌های تهران تمام کرده‌ام. آن را چند سال قبل به ناشر سپردم و او هم به وزارت ارشاد برد اما هنوز مجوز نداده‌اند. روزی برای پیگیری کار آن به وزارت ارشاد رفتم و دیدم کتابم را ورق ورق کرده و روی میز چیده‌اند و خانمی در حال خواندن آن است.

از او پرسیدم خانم چه می‌کنید؟ گفت: در حال تصحیح آن هستم و ایرادهایش را می‌گیرم. از او پرسیدم چقدر سواد دارید؟ گفت: دیپلم. من در جواب گفتم: خانم نیم قرن قبل من در اینجا دکترای ادبیات فارسی گرفتم و حالا شما دارید کتاب من را ایرادگیری می‌کنید.

خلاصه این که از آن‌جا آمدم بیرون. چند ماه بعد دیدم همان کتاب من را همان خانم بررس به نام خودش چاپ کرده است.»

 


 


مشایی با چه کسانی دیدار داشته است؟

بامداد امروز، خبرنگاران خودنویس با خانم انتخابی فرد برای گرفتن تایید این خبر با ایشان تماس گرفته‌اند که در تماس اولی، خبرنگار بعد از معرفی خود و رسانه‌اش، سوال را مطرح کرد ولی خانم انتخابی‌فرد بعد از پرسیدن در باره هویت کسی که تلفن ایشان را به خودنویس داده تماس را قطع کرد.

در تماس‌های بعدی، خبرنگار دیگر خودنویس پس از سه بار تماس نهایتا در پیغام‌گیر ایشان پیام گذاشت و منتظر پاسخ ایشان است.

خانم انتخابی‌فرد از خبرنگاران سابق روزنامه زن و همشهری است که در تابستان ۱۳۸۸ بعد از بازگشت به ایران مدتی دستگیر شد و بعد از سفر خروج از ایران برای رسانه‌های مختلفی به عنوان خبرنگار کار کرده است.چند سال پیش نیز کتاب خاطراتی از این روزنامه‌نگار منتشر شد که مورد توجه رسانه‌های جناح راست هم قرار گرفت.

به دلیل حساسیت‌های برخی رسانه‌های اصول‌گرا روی این خبرنگار، دیدار ایشان با آقای رحیم مشایی می‌تواند تبعاتی برای رئیس دفتر رئیس جمهوری داشته باشد.

سایت حمید رسایی نیز پیش از این به دیدار اسفندیار رحیم مشایی در سال‌های گذشته با این خبرنگار اشاره کرده است.


 


ایمنی اکانت‌های گوگل با «پسورد دومرحله‌ای»

چندی پیش در پی به سرقت رفتن گواهینامه‌های دیجیتالی یک شرکت هلندی، حدود سیصد هزار نفر ایرانی در معرض افشای اطلاعات شخصی خود بر روی اکانت‌های جی میل و سایر خدمات شرکت گوگل قرار گرفتند. اتفاقی که گفته می‌شود توسط دولت ایران و نهادهای وابسته به آن از جمله سپاه پاسداران برنامه‌ریزی و اجرا شده است. پس از این اتفاق گوگل در بیانیه‌ای از کاربران ایرانی خود خواست با تغییر رمز عبور و به روزرسانی مرورگرهای خود با این هک گسترده مقابله کنند.

«پسورد دو مرحله‌ای» در واقع راهکاری است که گوگل به شما امکان می‌دهد علاوه بر رمز عبور همیشگی و ثابت خود از یک پسورد یک بار مصرف نیز استفاده کنید. به این ترتیب هیچ هکری بدون داشتن این پسورد یک بار مصرف که تاریخ انقضای کوتاهی دارد نخواهد توانست به اکانت شما نفوذ کند. در حقیقت این سیستم به گونه‌ای عمل می‌کند که گویا شما پس از هر بار لاگ اوت از اکانت خود، پسورد را تغییر می‌دهید.

شیوه‌ای که گوگل می‌تواند پی به هویت شما به عنوان صاحب واقعی حساب کاربری ببرد، شماره موبایلی است که از شما به دست می‌آورد. در حقیقت گوگل با این ترفند می‌کوشد هویت مجازی شما را با هویت واقعیتان منطبق کند. به این وسیله گوگل می‌کوشد هویت حقیقی کاربر را مقدم بر هویت مجازی‌اش کند و از این طریق بر امنیت آن بیافزاید.

همچنین از مزایای مهم استفاده از پسورد دومرحله‌ای این است که در صورت به سرقت رفتن اکانت به هر دلیلی، کاربر می‌تواند با اثبات هویت خود، به سادگی حساب کاربری خود را پس بگیرد. اتفاقی که در صورت عدم فعال کردن این سیستم مراحل پیچیده‌ای شامل پر کردن یک فرم بلند بالا با انواع اطلاعات عجیب و غریب دارد.

برای فعال کردن حساب دومرحله‌ای باید پس از ورود به Account Settings حساب گوگل خود، گزینه Using 2-step verification را فعال کنید. پس از آن یا با وارد کردن شماره تلفن همراه، کد فعال‌سازی را به وسیله پیام کوتاه دریافت می‌کنید و یا با اسکن کردن بارکد به وسیله گوشی اسمارت‌فون خود، موبایلتان را به گوگل بشناسید. اپلیکیشن پسورد دومرحله‌ای گوگل برای آی‌فون، اندروید و بلک بری نیز در دسترس است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید کد یک بار مصرف خود را از طریق اینترنت دریافت کنید و دیگر نیازی به استفاده از سیستم پیام کوتاه نیست. در حال حاضر سیستم پیام کوتاه برای کاربران ایرانی و تعدادی دیگر از کشورها در دسترس نیست.

گوگل برای مواقعی که گوشی خود را در اختیار ندارید هم راه‌حل‌هایی ارایه داده است. از جمله ده کد یکبار مصرف و همچنین شماره تلفن پشتیبان. کدهای یک بار مصرف را می‌توانید پرینت بگیرید یا ذخیره کنید و در مواقع ضروری استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر و همچنین دیدن ویدئوی رسمی گوگل درباره پسورد دومرحله‌ای از این لینک دیدن کنید، همچنین برای اطلاعات بیشتر درباره نصب و استفاده از اپلیکیشن موبایلی اینجا را کلیک کنید.

 


 


احمدی‌نژاد: همجنس‌گراهای ایران از اعتراف به همجنسگرایی شرمسارند

 

دیلی‌بیست در گزارشی درباره حضور محمود احمدی‌نژاد در نیویورک نوشته است: «نمایش باید ادامه پیدا کند. بعد از ایراد یک سخنرانی آتشین برعلیه آمریکا درعصر پنجشنبه در سازمان ملل متحد محمود احمدی‌نژاد به هتل وارویک محل اقامت خود در مرکز منهتن روانه شد تا در یک میزگرد با شرکتگروه کوچکی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شرکت کند.

به گفته دیلی‌بیست، احمدی‌نژاد حال و روز خوبی داشت و برخی از سوالات دشوار خبرنگاران را از سر خود باز نموده آنها را دست به سر می‌کرد یا پاسخ‌های متداول خود را که ارتباطی به موضوع ندارند به آنها می‌داد. در کنار احمدی‌نژاد مجتبی ثمره هاشمی مشاورش نشسته بود که برخی وی را به «کارل روو» (مشاور جرج بوش) تشبیه می‌کنند.

از احمدی‌نژاد درباره برنامه اتمی ایران سوال شد و پاسخ وی تعجب آور بود. وی گفت هر زمان که سوخت ۲۰ درصد به ایران فروخته شود کشورش تولید آن را متوقف خواهد کرد. به گفته وی این سوخت فقط مصارف درمانی و پزشکی دارد و خطرناک نیست.

یکی از حساس‌ترین پرسش‌ها درباره موضع جمهوری اسلامی در رابطه با محمود عباس و درخواست برای عضویت فلسطین درسازمان ملل بود. درصورت تایید موضع عباس جمهوری اسلامی به ناچار باید اسراییل را نیز به رسمیت بشناسد. ولی احمدی‌نژاد گفت: ما فکر نمی‌کنیم تایید موضع فلسطین به «رژیم صهیونیستی» ربطی داشته باشد و این دو موضوع از هم جدا هستند.

از احمدی‌نژاد سوالاتی درباره وضعیت سوریه و سرکوب ناآرامی‌ها پرسیده شد. در پنج ماه گذشته ایران به طور کامل از سوریه حمایت کرده ولی با افزایش تلفات در میان معترضان این حمایت با تردیدهایی نیز مواجه شده است. برخلاف گذشته احمدی‌نژاد از بشار اسد خواست به درخواست معترضان برای اصلاحات تن دهد.

وقتی از وی درباره سرکوب معترضان در انتخابات سال ۲۰۰۹ در ایران سوال شد دوباره وی به همان موضع همیشگی یعنی  آمریکا پرداخت و گفت در آمریکا هم کسانی ساختمان‌ها را آتش می‌زنند و ناآرامی به وجود می‌آورند .آیا پلیس با آنها برخورد نمی‌کند؟

از وی درباره اظهارات جنجالی‌اش در سال ۲۰۰۷ در دانشگاه کلمبیا پرسیده شد که گفته بود در ایران همجنسگرا وجود ندارد. وی گفت ممکن است چنین افرادی در ایران باشند ولی از اعتراف به همجنسگرا بودن خود شرمسار هستند.

پیرس مورگان مجری سی‌ان‌ان از وی پرسید بزرگترین اشتباهش در دوران ریاست جمهوری چه بوده است؟ احمدی‌نژاد سعی کرد با لبخند از پاسخ دادن طفره برود ولی مورگان اصرار ورزید تا جوابی بگیرد. احمدی‌نژاد گفت فقط افراد معدودی مانند عیسی مسیح، پیامبر اسلام و حضرت موسی هستند که هرگز اشتباه نمی‌کنند و انسان‌ها جایزالخطا هستند.

تدابیر امنیتی درمحل کنفرانس مطبوعاتی بسیار شدید بود و تعدادی در بیرون از ساختمان در اعتراض به حضور احمدی‌نژاد به تظاهرات مشغول بودند. آنها تی‌شرت‌هایی را برتن داشتند که بر روی آن تصویر احمدی‌نژاد با یک خط قرمز بزرگ بر روی آن به چشم می‌خورد. گفته می‌شود احمدی‌نژاد تا دو روز دیگر در آمریکا باقی خواهد ماند.

 

 


 


فرهنگ‌سازی یا فرهنگ‌شناسی؟



پنهان‌کاری و کشیدن پرده‌ای از زیبایی‌های ظاهری بر زشتی‌های باطنی، هنری‌ست که برخی از ما داریم. مثلاً ادعای دمکراسی‌خواهی، رعایت حقوق بشر، نوع‌دوستی، تسامح، احترام به عقاید دیگران و امثال این‌ها پرده‌ای‌ست زیبا و ظاهری که بر دیکتاتورمنشی، ترجیح حقوق خود بر حقوق دیگران، خودپرستی، تعصب، نفرت از عقاید دیگران می‌کشیم و آن را به شکلی فریبنده عرضه می‌کنیم. این پرده اما در درازمدت و در برخورد با رویدادهای مختلف اجتماعی و سیاسی کنار می‌رود و خودِ واقعی ما آشکار می‌شود. اینترنت، این خودْ را به خوبی نشان می‌دهد و باعث شناخت فرهنگ واقعی ما می‌شود.

آیا باید از این فرهنگ به شکل تصنعی بگریزیم؟ گریختن از فرهنگِ معیوب، گامی‌ست در جهت تصحیح فرهنگ، اما تا ذاتی شدن فرهنگ جدید راه درازی در پیش است. با لبخند مصنوعی، می‌توان چهره را شاد نشان داد، اما شادی واقعی با این لبخند ایجاد نمی‌شود. ما باید واقعیت خود و آن‌چه را که هستیم بپذیریم. این واقعیت همیشه بد نیست و حتی صداقت در نمایش آن‌چه هستیم فرهنگی نیکوست که باعث احترام دیگران –به صداقت ما- می‌گردد. برای معالجه‌ی یک بیماری، ابتدا باید بیماری تشخیص داده شود و بعد اقدام به معالجه گردد. می‌توان با رنگ و لعاب بیماری را پنهان کرد اما این پنهان‌کاری همیشگی نخواهد بود.

سایت‌های اینترنتی محل بروز «من» است. من‌ی که در زندگی واقعی نیز مجال بروز پیدا نمی‌کند و دائم سرکوب می‌گردد. مطالب و مقالات ما، درون ما را به تصویر می‌کشد. این تصویر در مقابل چشم دیگران قرار می‌گیرد و اگر معیوب باشد، بر آن انگشت گذاشته می‌شود. فرهنگ ما به این شکل شناخته می‌شود.

در مورد دیگران نیز، رفتار فردی و جمعی در سایت‌ها منعکس می‌شود. این روزها، این رفتار نه فقط به شکل نوشته، که به شکل صوت و تصویر در اینترنت انتشار می‌یابد. بخش عمده‌ای از این تصویر مربوط به حکومت است، و بخشی دیگر مربوط به واکنش‌های ما نسبت به رفتار حکومت. در این واکنش‌ها، خصائل مستتر بسیاری برای جامعه‌شناسان و روان‌شناسان هست. همانند نقاشی کودکان که بازتاب درون آن‌هاست، و متخصصان، افکار کودک را از روی نقاشی او می‌خوانند، نوشته‌های ما بازتاب درون ماست که اهل فن قادر به شناسایی ما از طریق آن هستند. حتی اگر این نوشته‌ها به رنگ و لعاب آغشته باشد، بالاخره در موقعیتی که معمولاً موقعیت بحرانی‌ست و الزام به واکنش سریع هست، این رنگ و لعاب پاک می‌شود و آن‌چه در درون ماست عیناً آشکار می‌گردد (به طور مثال می‌توان به واکنش جماعت اینترنتی به اعدامِ قاتلِ نوجوانِ روح‌الله داداشی اشاره کرد).

خودنویس سایتی‌ست که در آن می‌توان گوشه‌ای از فرهنگ ایرانی را بازتاباند و بازشناخت. انعکاس دیدگاه و نظرهای مختلف به این شناسایی کمک می‌کند و امکان آمارگیری و ارزیابی را فراهم می‌آورد. پابه‌پای فرهنگ‌شناسی، امکان فرهنگ‌سازی به وجود می‌آید ولی نباید قدرت فرهنگ‌ساز اینترنت را بیش از آن‌چه واقعاً هست ارزیابی کرد و دچار خودفریبی شد.


 


آقای سید حسن خمینی! بذر دروغ را پدربزرگ‌تان در این مملکت کاشت

به نقل از پایگاه خبری جماران یادگار امام (ره)گفته است: «امام به علل متعدد در فضای رسانه ای مظلوم واقع می‌شود. هر کس به دنبال این باشد که از امام به عنوان سپر استفاده کند، اشتباه می‌کند. باید از امام به عنوان چراغ استفاده کرد. باید امام را آن‌گونه که هست، معرفی کرد. اگر یک قسمت را پررنگ و قسمت دیگر را کم‌رنگ کنیم، به نوعی کاریکاتور کشیده‌ایم. کاریکاتور اگرچه نمایی از واقعیت است اما عین واقعیت نیست. همه هویت کاریکاتور این است که در آن نسبت ها به هم می‌ریزند. اسلام هم کاریکاتوری معرفی می‌شود. در جامعه ما دروغ حتی به اندازه شرب خمر هم قباحت ندارد، در حالی که دروغ بدتر از شرب خمر است. غیبت بدتر از فحشا است در حالی که فحشا برای ما قبیح و غیبت عادی است. متاسفانه در رسانه‌های ما اندیشه های امام خمینی کاریکاتوری معرفی می‌شود. انتظار این است که در حوزه اندیشه امام به نوعی عمل کنیم که در وسع خود این نماد امروز و فردا را از این مظلومیت خارج کنیم.»

 

 

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی! بذر دروغ اخوندی به اسم سید روح الله خمینی در ۳۳ سال پیش در ایران کاشت تا بر سرکار بیایید. سیدحسن گفتید امام را آنگونه که است معرفی کنید برای همین لیست کوتاهی از دروغ‌های سید روح الله خمینی که هیچ‌گاه محقق نشد در زیر آمده است .

 

۱-«بشر در اظهار نظر خودش آزاد است. اولین چیزی که برای انسان هست آزادی بیان است.»
۲- «مطبوعات در نشر همه‌ی حقایق و واقعیات آزادند»
۳- «در جمهوری اسلامی کمونیست‌ها نیز در بیان عقاید خود آزادند.»
۴- «یکی از بنیان‌های اسلام آزادی است… بنیاد دیگر اسلام اصل استقلال ملی است.»
۵- «برنامه ما تحصیل استقلال و آزادی است.»
۶- «حکومت اسلامی یک حکومت مبتنی بر عدل و دموکراسی است»
7-” دولت اسلامی يک دولت دمکراتيک به معنای واقعی است. و اما من هيچ فعاليت در داخل دولت ندارم و به همين نحو که الآن هستم، وقتی دولت اسلامی تشکيل شود، نقش هدايت را دارم.»
۸- «اسلام یک دین مترقی و دموکراسی به معنای واقعی است.»
۹- «ولایت با جمهور مردم است». «نظام حکومتی ایران جمهوری اسلامی است که حافظ استقلال و دموکراسی است.»
۱۰- «اما شكل حكومت ما جمهوري است، جمهوري به معناي اينكه متكي به آراي اكثريت است.»
۱۱- «حکومت جمهوری است مثل سایر جمهوری‌ها و احکام اسلام هم احکام مترقی و مبتنی بر دموکراسی و پیشرفته و باهمه مظاهر تمدن موافق.»
۱۲- «شکل حکومت جمهوری است. جمهوری به همان معنا که در همه جا جمهوری است. جمهوری اسلامی، جمهوری است مثل همه جمهوری‌ها.»
۱۳- «در اين جمهوري يك مجلس ملي مركب از منتخبين واقعي مردم امور مملكت را اداره خواهند كرد.»
۱۴- «عزل مقامات جمهوري اسلامي به دست مردم است. برخلاف نظام سلطنتي مقامات مادام‌العمر نيست، طول مسئوليت هر يك از مقامات محدود و موقت است. يعني مقامات ادواري است، هر چند سال عوض مي‌شود. اگر هم هر مقامي يكي از شرايطش را از دست داد، ساقط مي‌شود.»
۱۵- «رژيم ايران به يک نظام دمکراسی‌ای تبديل خواهد شد که موجب ثبات منطقه می‌گردد.»
۱۶- «اختیارات شاه را نخواهم داشت.»
۱۷- «من هیچ سمت دولتی را نخواهم پذیرفت.»
۱۸- «من در آینده [پس از پیروزی انقلاب] همین نقشی که الان دارم خواهم داشت. نقش هدایت و راهنمایی، و در صورتی که مصلحتی در کار باشد اعلام می کنم… لکن من در خود دولت نقشی ندارم.»
۱۹- «ما به خواست خداي تعالي در اولين زمان ممكن و لازم برنامه‌هاي خود را اعلام خواهيم نمود، ولي اين بدان معني نيست كه من زمام امور كشور را به دست بگيرم و هر روز نظير دوران ديكتاتوري شاه، اصلي بسازم و علي‌رغم خواست ملت به آنها تحميل كنم. به عهدة دولت و نمايندگان ملت است كه در اين امور تصميم بگيرند، ولي من هميشه به وظيفة ارشاد و هدايتم عمل مي‌كنم.»
۲۰- «علما خود حكومت نخواهند كرد. آنان ناظر و هادی مجريان امور مي‌باشند.اين حكومت در همه‌مراتب خود متكی به آرای مردم و تحتِ نظارت و ارزيابی و انتقاد عمومی خواهد بود.»
۲۱- «من نمي‌خواهم رياست دولت را داشته باشم. طرز حكومت، حكومت جمهوری است و تكيه بر آرای ملت.»
22- “مردم هستند که بايد افراد کاردان و قابل اعتماد خود را انتخاب کنند وليکن من شخصاً نمی‌توانم در اين تشکيلات مسئوليت خاصی را بپذيرم ودر عين حال هميشه در کنار مردم ناظر بر اوضاع هستم و وظيفه ارشادی خود را انجام می دهم.»
۲۳- «من چنين چيزي نگفته‌ام كه روحانيون متكفل حكومت خواهند شد. روحانيون شغلشان چيز ديگري است.»
۲۴- «من و ساير روحانيون در حكومت پستي را اشغال نمي‌كنيم، وظيفه روحانيون ارشاد دولت‌ها است. من در حكومت آينده نقش هدايت را دارم.»
۲۵- «حکومت اسلامی ما اساس کار خود را بر بحث و مبارزه با هر نوع سانسور می‌گذارد.»
۲۶- «قانون این است. عقل این است. حقوق بشر این است که سرنوشت هرآدمی باید به دست خودش باشد.»
۲۷- «بايد اختيارات دست مردم باشد، اين يك مسئله عقلي است. هر عاقلي اين مطلب را قبول دارد كه مقدرات هركسي بايد دست خودش باشد.»
۲۸- «حكومت اسلامی بر حقوقِ بشر و ملاحظه‌ی آن است. هيچ سازمانی و حكومتی به‌اندازه‌ی اسلام ملاحظه‌ی حقوق بشر را نكرده است. آزادی و دموكراسی به‌تمام معنا در حكومت اسلامی است، شخص اول حكومت اسلامی با آخرين فرد مساوي است در امور .»
۲۹- «اسلام، هم حقوق بشر را محترم مى‏شمارد و هم عمل مى‏كند.حقى را از هيچ كس نمى‏گيرد. حق آزادى را از هيچ كس نمى‏گيرد.اجازه نمى‏دهد كه كسانى بر او سلطه پيدا كنند كه حق آزادى را به اسم آزادى از آنها سلب كند.»
۳۰- «بايد اختيارات دست مردم باشد.هر آدم عاقلی اين‌ را قبول دارد که مقدرات هر کس بايد در دست خودش باشد.»
۳۱- «ما که می‌‌گوییم حکومت اسلامی می‌خواهیم جلوی این هرزه‌ها گرفته شود، نه اینکه برگردیم به ۱۴۰۰ سال پیش. ما می‌خواهیم به عدالت ۱۴۰۰ سال پیشش برگردیم. همه‌ی مظاهر تمدن را هم با آغوش باز قبول داریم.»
۳۲- «ما وقتی از اسلام صحبت مي‌كنيم به معنی پشت كردن به ترقی و پيشرفت نيست. ما قبل از هر چيز فكر مي‌كنيم كه فشار و اختناق وسيله‌ی پيشرفت نيست.»
۳۳- «دولت استبدادی را نمی‌توان حکومت اسلامی خواند…رژیم اسلامی با استبداد جمع نمی‌شود.»
۳۴- «در حکومت اسلامی اگر کسی از شخص اول مملکت شکایتی داشته باشد، پیش قاضی می‌رود و قاضی او را احضار می‌کند و او هم حاضر می شود.»
۳۵- «ما حکومتی را می‌خواهیم که برای اینکه یکدسته میگویند مرگ بر فلان کس، آنها را نکشند.»
۳۶- «حکومتی که ما می‌خواهیم مصداقش یکی حکومت پیغمبر است که حاکم بود. یکی علی و یکی هم عمر.»
۳۷- «حكومت اسلامي، حكومت ملى است.حكومت مستند به قانون الهى و به آراء ملت است. اين طور نيست كه با قلدرى آمده باشد كه بخواهد حفظ كند خودش را، با آراء ملت مى آيد و ملت او را حفظ مى كند و هر روز هم كه برخلاف آراء ملت عمل بكند قهراً ساقط است.»
۳۸- «تمام اقلیت‌های مذهبی در حکومت اسلامی می‌توانند به کلیه فرائض مذهبی خود آزادانه عمل نمایند و حکومت اسلامی موظف است از حقوق آنها به بهترین وجه دفاع کند.»
۳۹- «اقلیت‌های مذهبی به بهترین وجه از تمام حقوق خود برخوردار خواهند بود.»

۴۰- «تمام اقلیت‌های مذهبی در ایران برای اجرای آداب دینی و اجتماعی خود آزادند.»
۴۱- «از یهودیانی که به اسرائیل رفته اند دعوت می‌کنیم به وطن خود بازگردند. با آنها کمال خوشرفتاری خواهد شد.»
۴۲- «اسلام جواب همه عقاید را بعهده دارد و دولت اسلامی تمام منطق ها را با منطق جواب خواهد داد.»
۴۳- «در حکومت اسلامی همه افراد دارای آزادی در بیان هرگونه عقیده‌ای هستند.”
۴۴- «جامعه آينده ما جامعه آزادی خواهد بود. همه نهادهای فشار و اختناق و همچنين استثمار از ميان خواهد رفت.”
۴۵- «ما یک حاکمی می خواهیم که توی مسجد وقتی آمد نشست بیایند دورش بنشینند و با او صحبت کنند و اشکال‌هایشان را بگویند. نه اینکه از سایه او هم بترسند.”
۴۶- «این که می گویند اگر اسلام پیدا شد زنان باید توی خانه بنشینند و قفلی بر آن زده” دیگر بیرون نیایند تبلیغات است. زن و مرد همه آزادند که به دانشگاه بروند. رای بدهند. رای بگیرند. ما با ملعبه بودن زن و به قول شاه”زن خوب است زیبا باشد” مخالفیم.»
۴۷- «اسلام با آزادی زن نه تنها موافق است بلکه خود پایه گذار آزادی زن در تمام ابعاد وجودی زن است.»
۴۸- «زنان در انتخاب، فعاليت و سرنوشت و همچنين پوشش خود با رعايت موازين اسلامی آزادند.»
۴۹- «زن‌ها در حكومتِ اسلامی آزادند حقوق آنان مثل حقوق مردها. اسلام زن را از اسارت مردها بيرون آورد و آنها را هم رديف مردها قرار داده است، تبليغاتی كه عليه ما مي‌شود برای انحراف مردم است.»
۵۰- «اسلام همه‌ی حقوق و امور بشر را تضمين كرده است.»

 

منابع:
1 – گفتگو با خبرنگاران،11 آبان 57، پاریس
2- سخنرانی 5 آبان 57، پاریس، امام و …، گردآورندگان منصور دوستکام، هایده جلالی، انتشارات پیام آزادی،چاپ سوم، زمستان 58،ص168
3- مصاحبه با پائزه‌سرا ایتالیایی،11 آبان 57، پاریس، صحیفه نور ،ج4ص266
4- مصاحبه با روزنامه هلندی دی ولکرانت، 7 نوامبر 1978،صحیفه نور، ج4ص364
5- مصاحبه با خبرنگار روزنامه لاکروا، 10 آبان 57، پاریس، صحیفه نور،ج4،ص242
6- مصاحبه با خبرنگار رادیو و تلویزیون لوکزامبورگ، 11 آبان 57، پاریس، صحیفه نور،ج4،ص263
7- مصاحبه با خبرنگار تلویزیون تایمز انگلیس، 16 آذر 57، صحیفه نور،ج5،ص132
8- مصاحبه با راديو و تلويزيون اطريش، 10 آبان 1357، امام و …، گردآورندگان منصور دوستکام، هایده جلالی، انتشارات پیام آزادی،چاپ سوم، زمستان 58،ص120
9- مصاحبه با خبرنگار تلویزیون آلمان،16 دی 57، صحیفه نور، ج5،ص 353
10- صحیفه نور،ج3،ص16
11- صحیفه نور،ج2، ص517
12- مصاحبه با تلویزیون ایتالیا،23 دی 57، صحیفه نور،ج2،ص107
13- مصاحبه با لوموند،22 آبان 57، پاریس، صحیفه نور،ج2،ص351
14 صحیفه نور،ج 2، ص160
15- صحیفه نور، ج 2، ص357.
16- مصاحبه با تلويزيون آلمانی زبان سوئيس، 14 آبان 1357
17- گفتگو با خبرنگاران،24/10/57، پاریس، صحیفه نور،ج3،ص115
18- گفتگو با خبرنگاران، 12 آبان 57، پاریس
19- صحيفه نور،جلد 4 ‌، ص 206
20- صحیفه نور جلد 3، ص77. سخنرانی 18 دی 57
21- مصاحبه با رويترز، 14 آبان 57، پاريس؛ صحيفه‌ی نور، جلد 4، صفحه‌ی 160
22- مصاحبه با مجله‌ی اُسترن، 26 دی 57، پاريس؛ صحيفه‌ی نور، جلد 5، ص 483
23 – مصاحبه با لوژورنال منطقه آلپ فرانسه، 7 آذر 1357
24- سخنرانی 26 دی 57، صحیفه نور ، ج3 ،ص140
25- سخنرانی 18 دی 57، صحیفه نور ، ج3،ص 75
26- مصاحبه با رویترز، ۴ آبان ۱۳۵۷، پاریس
27- مصاحبه با خبرنگاران،1 بهمن 57، پاریس
28- 22/8/57، صحیفه نور، ج3،ص 75
29- مصاحبه با راسلگر، آبان 57، پاريس، صحيفه‌ی نور، جلد 5، ص 70
30 – مصاحبه با مجله اكسپرس،20/10/ 57؛ صحيفه نور، ج 4، ص 199
31- مصاحبه 12 آبانماه 1357، پاريس
32- مصاحبه با خبرنگاران، 19 مهر 57 ، پاریس، امام و …، گردآورندگان منصور دوستکام، هایده جلالی، انتشارات پیام آزادی،چاپ سوم، زمستان 58،ص122
33- مصاحبه با خبرنگار فيگارو، 22 مهر 57، پاريس
34- مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فرانسه،13 آبان 57،پاریس، صحیفه نور،ج4،ص147
35- ” مصاحبه با خبرنگاران، 17 آبان 57 ،پاریس، امام و …، گردآورندگان منصور دوستکام، هایده جلالی، انتشارات پیام آزادی،چاپ سوم، زمستان 58، ص123
-36 مصاحبه با خبرنگاران، ۱۲ آبان ۱۳۵۷، پاریس
37- مصاحبه با خبرنگاران، 8 آبان 57، پاریس
38- صحيفه نور، ج4،ص58
39- مصاحبه با خبرنگاران، 17 آبان 57، پاریس
40- مصاحبه با اشپیگل،16 آبان 57، پاریس، صحیفه نور،ج4،ص359
41- مصاحبه با القومی العربی،20 آبان 57،11 نوامبر 78، امام و …، گردآورندگان منصور دوستکام، هایده جلالی، انتشارات پیام آزادی،چاپ سوم، زمستان 58،ص214
42- سخنرانی 1 دی 57 ، پاریس
43- مصاحبه با روزنامه آلمانی دنيای سوم، 15 نوامبر 78
44- مصاحبه با سازمان عفو بین‌الملل، 19 آبان 57، پاریس
45- مصاحبه با اشپيگل، 7 نوامبر 1977
46- مصاحبه با خبرنگاران، 1 بهمن 57، پاریس
47- سخنرانی ظهر عاشورا، 20 آذر 57 ،پاریس
48- مصاحبه با خبرنگار رادیو و تلویزیون لوکزامبورگ،20 دی 57 ، صحیفه نور، ج5،ص 417 49- مصاحبه با گاردين، 10 آبانماه 57
50- مصاحبه با راسلگر، آبان 57، پاريس، صحيفه‌ی نور، جلد 5، ص 

 

-------------

مطالب بلاگستان و کلیه مطالب رسیده از اعضا، معرف دیدگاه شخصی نویسندگان است نه سایت خودنویس.

   

 


 


نصیب جمهوری اسلامی از بیداری اسلامی در نیویورک

 دکتر محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی افشاگرانه و امپریالیسم‌ستیزانه اخیرشان در نیویورک، در حالی به مساله بسیار بسیار مهم «بهار عربی»- و «مال خود کردن قضیه»!- نپرداختند که صدا و سیمای وطنی و در تحلیل‌های داخلی و برای امت همیشه در صحنه، روز و شب در حال اجرای تحلیل و خبر در راستای «این همان ادامه‌ی انقلاب اسلامی ما و به دنبال ما!» و «اسمش هم بیداری اسلامی» است. و رهبر فرزانه در کنفرانس «بیداری اسلامی جمهوری اسلامی» به «ترسیم نقشه‌ی راه اسلامی» برای توده‌های به پاخاسته می پردازند و....

و در حالی که در طول شش سال گذشته دکتر محمود احمدی‌نژاد همیشه و در همه‌ی تریبون‌هایی این چنینی خود را زبان گویای محرومان عالم معرفی و شناسانده است، این بار اما هیچ لزومی به اعلان اعتبار و افتخار و رهبری‌ای که جمهوری اسلامی در این «بیداری اسلامی» نصیب خود می‌بیند، ندیدند و دریغ از اندک اشاره‌ای ضمنی هم حتا!

و این بی‌میلی به خوبی نشان می‌دهد که رنگ باختن حنا و بی‌اعتباری و افتادن تشت رسوایی جمهوری اسلامی نزد محروم‌ترین ملت‌های منطقه هم حتا، آن چنان فراگیر و گسترده است که رهبران و دولت مردان نظام مقدس- و حتا دکتر شجاع محمود احمدی‌نژاد و افشاگر امپریالیسم جهانخوار، ۶ سال در نیویورک -، جرات یک بار تکرار مونولوگ دایمی و همیشگی این روزهای جمهوری اسلامی (برای گوش‌های داخلی) را از تریبون کفر و استکبار پیدا نمی‌کند که: «... و ببینید بعد از ۶ سال افشاگری، چه بیداری اسلامی در جهان اسلام به پا کردیم!...»

محمود احمدی‌نژاد سکوت می‌کند، چون دیگر هیچ گوشی در میان این محرومان به پا خاسته منتظر او نیست. جمهوری اسلامی و محمود احمدی‌نژاد چاره‌ای ندارند جز تجویز فقط داخلی بیداری اسلامی‌شان و مشاهده با اندوه و حسرت و تاسف رجب طیب اردوغان ایستاده بر تریبون آزادی و بهار عربی و نظاره‌گر دعوت‌های پی در پی از او توسط جوانان انقلابی برای هم فکری و راهنمایی و ترسیم نقشه‌ی راه و...

-------------

مطالب بلاگستان و کلیه مطالب رسیده از اعضا، معرف دیدگاه شخصی نویسندگان است نه سایت خودنویس.


 


بشار اسد خون‌آشام می‌شود؛ پوست کندن و قطعه قطعه کردن مخالفان

دیروز، جمعه ۲۳ سپتامبر، همانند روزهای جمعۀ هفته‌های پیشین، مردم سوریه باز هم پس از نمازجمعه با برپایی تظاهرات مخالفت خود را با حکومت سوریه نشان دادند؛ در این تظاهرات نیروهای امنیتی به سوی تظاهرکنندگان آتش گشودند و ۱۱ نفر را کشتند.

تظاهرکنندگان که در حومه جنوبی شهردمشق گرد آمده بودند، پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «به سوریه که درآن خون می‌ریزد کمک کنید».

به گزارش رویترز، درتظاهراتی که درمقابل یکی ازمساجد شهر حمص صورت گرفت، درساعات ظهر دیروز دو نفر ازتظاهرکنندگان به ضرب گلوله نیروهای مسلح سوریه کشته شدند.

بنا براین گزارش، نیروهای ضدشورش سوریه در شهرهای دیرالزور و حماء نیز به سوی مردم حمله کردند.

همچنین بر اساس گزارش شورای هماهنگی تظاهرات دیروز ۵ نفر از معترضان در شهرهای البوکمال و الزبدانی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی سوریه جان خود را ازدست دادند.

یک شاهد عینی در تماس با تلویزیون العربیه گزارش داد که ۴۰ هزار نفر از مردم معترض در شهر القامشلی به خیابان‌ها آمده و بر ضد بشار اسد شعار دادند.

هم‌چنین شورای هماهنگی تظاهرات سوریه در گزارشی اعلام کرد که روز جمعه، ۲۵ سرباز در شهرهای درعا ، زبدانی و جسر الشغور از ارتش این کشور جدا شده و به مردم معترض پیوستند.

قتل فجیع یک دختر ۱۸ ساله در زندان

خبرگزاری مصر از کشته شدن یک دختر ۱۸ ساله در زندان سازمان اطلاعات سوریه خبر داده است.

جسد این دختر تکه‌تکه و پوست تن او کنده شده است.

خانواده زینب الحسینی جنازه قطعه قطعه شده دخترشان را در سردخانه شهر حمص یافته‌‌اند.

فیلیپ لوتر، دبیر عفو بین‌المللل در خاورمیانه درباره این واقعه گفت که اگر این خبر تایید شود که او در زندان حکومت کشته شده، یکی از تکان‌‌ دهنده‌ترین قتل‌ها پس از دستگیری رخ داده است.»

به خانواده الحسینی گفته شده بود که باید جسد پسرشان را در سردخانه شهر حمص تحویل بگیرند. محمد پسر ۲۷ ساله خانواده الحسینی یکی از فعالان سیاسی بود که در تاریخ ۱۰ سپتامبر بازداشت شده بود.

بنا به گزارش عفو بین‌الملل، بر جسد او نیز آثار شکنجه دیده شده است.  سوختگی سیگار، زخم‌هایی بر پشت و کمر او و جای گلوله بر سینه و دیگر اندام‌های بدن‌اش. محمد الحسینی نیز مانند بسیاری دیگر از فعالان سیاسی اپوزیسیون در سوریه زندگی مخفی داشت. سازمان اطلاعات سوریه زینب را روز ۲۷ ژوئیه دستگیر کرده و برده بودند تا محمد را وادار به معرفی خود کنند.

جلوگیری ترکیه از ارسال اسلحه به سوریه

نخست وزیر ترکیه روز جمعه گفت در برابر سرکوبی شدید مخالفان در سوریه، آنکارا از ارسال اسلحه به این کشور جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دولتی آناتولیا، رجب طیب اِردُغان اعلام کرد که ترکیه چندی پیش یک کشتی با پرچم سوریه را در دریای مرمره توقیف کرده است.  

نخست وزیر ترکیه درباره زمان توقیف این کشتی و یا این که در آن سلاحی بدست آمده است یا نه چیزی نگفت، اما افزود مانند گذشته ترکیه هرگونه محموله نظامی از طریق هوا، زمین و دریا به مقصد سوریه را توقیف خواهد کرد.  

ترکیه در مرداد ماه گذشته یک کشتی حامل اسلحه به سوریه را توقیف کرد. فروردین ماه گذشته نیز مقام‌های ترکیه محموله یک هواپیمای ایرانی به مقصد سوریه، که تحریم های سازمان ملل متحد را نقض می کرد، ضبط کردند.

اظهارات اوباما در سازمان ملل علیه سوریه

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت در سالی پر از دگرگونی‌های شگفت در هر گوشه خاورمیانه، رژیم های ایران و سوریه سعی دارند درخواست‌های شهروندان خود را برای آزادی و دموکراسی، خاموش کنند.

اوباما گفت: در ایران، ما شاهد حکومتی بوده ایم که حاضر نیست به حقوق مردم خود احترام بگذارد. و در حالی که ما امروز در این اجلاس هستیم، مردان، زنان و کودکان توسط رژیم سوریه شکنجه، بازداشت و کشته می شوند.

اوباما گفت اینک زمان آن است که شورای امنیت تحریم هایی علیه رژیم سوریه وضع کند و در کنار مردم سوریه که حقوق اساسی خود را می خواهند بایستد.

ممنوعیت سرمايه‌گذاری در بخش نفت سوريه از سوی اتحاديه اروپا

اتحاديه اروپا روز جمعه تحريم‌های سوريه را گسترش داد و سرمايه‌گذاری در بخش نفت اين کشور را ممنوع کرد.

کاترين اشتون، مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا، روز جمعه گفت واردات، فروش، حمل و نقل نفت و تمام فرآورده های نفتی سوريه ممنوع می شود.

اشتون همچنين گفت اگر سرکوب شهروندان سوری توسط دولت اين کشور پايان نيابد، تحريم‌های گسترده‌تری عليه دمشق اعمال خواهد شد.

تحريم‌های بيشتر سوييس عليه سوريه

همچنین سوييس روز جمعه اعلام کرد تحريم‌های تازه‌ای عليه سوريه اعمال خواهد کرد.

اين تحريم‌ها واردات، فروش، حمل و نقل نفت و تمام فرآورده های  نفتی اين کشور را به حالت تعليق در می‌آورد.

وزير اقتصاد سوييس در بيانيه‌‌ای اعلام کرد اين تحريم‌ها به دليل سرکوب بی‌رحمانه مردم سوريه توسط دولت اين کشور اعمال خواهد شد.

به گفته مقام های سوييس اين تحريم ها از روز شنبه اجرا خواهند شد. سوييس پيش از اين تحريم هايی عليه سوريه انجام داده بود. بر اساس اين تحريم‌ها مسافرت۵۴ نفر از مقام های سوری به سوييس ممنوع شده و دارايی‌های آنها هم در سوييس مسدود شده است.

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته