-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۳۱, پنجشنبه

Latest New from Green Correspondents for 09/22/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 



 
 


سوابق ورزشی سردار سرتيپ پاسدار محمد رويانيان ! : سردار سرتيپ پاسدار محمد رويانيان فرمانده پليس راهنمايی و رانندگی و از سال ۱۳۸۶ با حکم محمود احمدی نژاد رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت است. وی پيش از اين از سال ۱۳۶۱ وارد کميته شهرستان نور شد و بتدريج به فرماندهی کميته و از آن پس با ادغام کميته و شهربانی به عنوان فرمانده نيروی انتظامی نور و سپس به عنوان فرمانده نيروی انتظامی مازندران منصوب شد. وی به عنوان اولين فرمانده پليس تازه تاسيس ۱۱۰ منصوب شده و تا ۱۳۸۰ رييس مرکز فوريتهای پليسی بوده‌است. پس از آن رويانيان در جايگاه فرماندهی پليس راه قرار گرفت و تا سال ۱۳۸۴ در اين سمت بود تا در سال ۱۳۸۴ با جايگزينی اسماعيل احمدی مقدم به جای قاليباف وی نيز جايگزين انصاری رئيس راهنمائی و رانندگی کشور شد.
خبرنگاران سبز/جامعه:
 در نشست ديشب هيئت مديره باشگاه فرهنگی - ورزشی پرسپوليس که با حضور عباسی وزير ورزش و جوانان و اعضای هيئت مديره؛ لطف الله فروزنده دهکردی، محمد رويانيان،‌علی پروين، محمد پنجعلی و محمد حسين نژاد فلاح برگزار شد، اعضا، محمد رويانيان را به عنوان مدير عامل جديد باشگاه انتخاب کردند. از اينکه يک تصميم سياسی ديگر در ورزش اين کشور اتخاذ شد جای نگرانی بسيار دارد چرا که ورزش کشور کم از سياست و مردان سياسی ضربه نخورده است.

انتخاب مدیرعامل و اعضای هیت مدیره سیاسی بطور ویژه از مجلس شورای اسلامی و سرداران نظامی پدیده جدیدی نیست . سابقا سرداری از سپاه به نام « اکبر غمخوار » نیز در برهه ای از زمان سکان دار باشگاه بزرگ پرسپولیس بود. اما این تصمیمات جدیدا به سرمربی گری پرسپولیس نیز سرایت کرده است. حمید استیلی که در ستاد محمود احمدی نژاد حضوری فعال و توصیه گر را داشت، با انتخابی کاملا سیاسی جایگزین علی دایی شد که به رغم موفقیتی نسبی در پرسپولیس به دلیل کمر خم نکردن در برابر اوامر آقایون، تسلیم سیاسی گری در فوتبال شد.

اما بهتر است برای شناخت بهتر سردار رويانيان که با حضور وی يک سردار نظامی ديگر نيز به جرعه ورزشيان پيوست چند اظهار نظر وی از پس از کودتای نظامی آخرين انتخابات رياست جمهوری در ايران را با هم مرور کنيم .

در همان روزهايی که مردم در خيابان به دزديده شدن آرايشان و واريز آن به حساب محمود احمدی نژاد اعتراض می کردند، اين آقای سردار رويانيان نشان داد که وی نيز از محسن رضايی چندان عقب نيست و وی نيز پتانسيل محسن رضايی دوم شدن را دارد.

وی که در آن زمان با سمت رئيس پليس راهنمايی و رانندگی کشور با خبرگزاری فارس در رودسر مصاحبه می کرد درباره حوادث پس از انتخابات اينگونه خودنمايی کرد: مسير درست در تبعيت از ولايت فقيه است و بر همين اصل هيچ قدرتی نمی تواند با ايران مقابله کند.هر گز اجازه نمی دهيم سيدعلی خامنه ای تنها بماند و شهدا و خانواده های معظم آنان نيز اين اجازه را نمی دهند. به شهدا قول می دهيم تا آخرين قطره خون از رهبر و نظام حمايت کنيم.

اين اظهار نظر راديکال وی در بيستم تير سال ۸۸ بيان شده بود . اما وی در جای ديگر نيز معترضين را  تهديد کرده بود و با خطابه نامربوط آنها را عتاب کرده بود. وی گفته بود : " از هياهو ها نمی هراسيم. اگر عده ای در داخل کشورمان تعبير آشغال که عنصری مزاحم، بويناک و آزار دهنده است را برای مورد خطاب قرار دادن بدخواهان و براندازان نمی پسندند و از موضع به ظاهر بشردوستانه به حمايت از دشمنان کشورو مردم برمی خيزند، در واقع خود را در معرض اين اتهام قرار داده و به قول معروف خود را مرجع اين ضمير معرفی می کنند".

بد نيست با سوابق ورزشی سردار رويانيان نيز کمی آشنا شويم :

سوابق ورزشی سردار سرتيپ پاسدار محمد رويانيان ! : سردار سرتيپ پاسدار محمد رويانيان فرمانده پليس راهنمايی و رانندگی و از سال ۱۳۸۶ با حکم محمود احمدی نژاد رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت است. وی پيش از اين از سال ۱۳۶۱ وارد کميته شهرستان نور شد و بتدريج به فرماندهی کميته و از آن پس با ادغام کميته و شهربانی به عنوان فرمانده نيروی انتظامی نور و سپس به عنوان فرمانده نيروی انتظامی مازندران منصوب شد. وی به عنوان اولين فرمانده پليس تازه تاسيس ۱۱۰ منصوب شده و تا ۱۳۸۰ رييس مرکز فوريتهای پليسی بوده‌است. پس از آن رويانيان در جايگاه فرماندهی پليس راه قرار گرفت و تا سال ۱۳۸۴ در اين سمت بود تا در سال ۱۳۸۴ با جايگزينی اسماعيل احمدی مقدم به جای قاليباف وی نيز جايگزين انصاری رئيس راهنمائی و رانندگی کشور شد.

شايان ذکر است که از سردار رويانيان ويديويی منتشر شده است که وی در جلسه ای کاملا رسمی با مداحی کردن برای حضار عملا نقش مداح و روضه خوان را نيز بازی ميکند که نشان از قابليت فردی و مولتی تسکينگ بودن وی دارد.

برای باشگاه فرهنگی - ورزشی پرسپوليس با مديريت جديد سياسی - ورزشی آرزوی موفقيت ميکنيم.

 
 

 چند فعال حقوق بشر، نسبت به افزايش آمار اعدام در ايران و نيز اعدام افرادی که به سن قانونی نرسيده اند هشدار داده اند."بر اساس تعهد ايران  به کنوانسيون حقوق کودکان سازمان ملل متحد و همچنين قوانين داخلی جمهوری اسلامی اعدام عليرضا ملا سلطانی عملی کاملا غير قانونی و مغاير با اصول اوليه حقوق بشر بوده است."

  اجرای حکم اين نوجوان زير ۱۸ سال در شرايطی صورت گرفت که آمار اعدام‌ها در زندان‌های کشور طی روز‌ها و هفته‌های گذشته شدت بيشتری به خود گرفته است.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
صبح امروز چهارشنبه نيز"به موجب حکم شعبهٔ اوّل دادگاه کيفری استان البرز و تأييد و ابرام حکم صادره در شعبهٔ يازدهم ديوان‌عالی کشور و پس از تنفيذ حکم صادره از سوی رييس قوهٔ قضاييه حکم قصاص قاتل مرحوم روح الله داداشی در ملاء عام اقدام اجرا شد و علی‌رضا ملاسلطانی، عامل قتل روح‌الله داداشی که زير ۱۸ سال سال داشت، درحضور صدها چشم بينا، بالای چوبه اعدام رفت تا شاهد اعدامی ديگر و متاسفانه با حضور مردمی باشيم که گويی از ديدن مرگ ديگران به آرامش می رسند.

 از سوی ديگر بر اساس گزارش‌های رسانه‌های دولتی و حقوق بشری در طول سه روز گذشته بيش از ۳۰ مورد احکام اعدام در زندان‌های مختلف کشور از جمله زندان اوين، رجايی شهر، اروميه، قزوين و وکيل آباد مشهد به اجرا در آمده است.اجرای احکام اعدام به اتهام مواد مخدر در طول سالهای گذشته در ايران رشد بی‌سابقه‌ای داشته و عموم آن‌ها نيز احکام از قبل تائيد شده‌ای هستند که بنا به تشخيص دستگاه قضايی سر فرصت اجرا می‌شوند.

اين اعدام در حالی انجام گرفت که محمود اميری مقدم، مسئول سازمان حقوق بشر ايران می‌گويد: "جمهوری اسلامی در قانون خود تا حدودی ماده ۳۷ را دستکاری کرده است. به اين ترتيب که در قانون مجازات اسلامی تنها تاکيد شده که اعدام افراد زير ۱۸ سال ممنوع است و اشاره‌ای به امکان صدور احکام اعدام برای افرادی که زير اين سن مرتکب جرم می‌گردند، نشده است."

آقای اميری مقدم می‌افزايد: "اگر تا کنون بر کسی پوشيده بود که جمهوری اسلامی به هيچ قانونی، حتی قوانين داخلی خود پايبند نيست، بعد از اين اعدام ديگر آشکارا ثابت می‌شود که تحت هيچ شرايطی نمی‌توان به تعهد دستگاه قضايی به قوانين اعتماد کرد."

به اعتقاد اين فعال حقوق بشر، اجرای احتمالی اين حکم می‌تواند اين گمانه را که عملکرد قوه قضايه سياسی و مصلحتی است بيش از پيش تقويت کند.

 اجرای حکم اين نوجوان زير ۱۸ سال در شرايطی صورت گرفت که آمار اعدام‌ها در زندان‌های کشور طی روز‌ها و هفته‌های گذشته شدت بيشتری به خود گرفته است.

در تازه‌ترين مورد، رسانه‌ها از جمله وبسايت تابناک اعلام کرد سجاد کريمی، عامل قتل غلامرضا سرابی، پزشک متخصص قلب و عروق، بامداد روز سه شنبه، ۲۹ شهريور ماه، در ميدان هفت‌حوض نارمک تهران و در ملأ عام به دار مجازات آويخته شد.

در يک مورد ديگر ايرنا (خبرگزاری جمهوری اسلامی) اعلام کرده است حکم اعدام يک فرد که از او به عنوان "قاچاقچی مواد مخدر" ياد شده، سحرگاه روز يکشنبه در زندان مرکزی قزوين به اجرا در آمده است.

همچنين روزنامه دولتی ايران، در شماره روز يکشنبه ۲۷ شهريورماه خود، با ذکر اسامی، از اعدام ۲۲ تن از زندانيان زندان قزل‌حصار تهران که به زندان اوين تهران و رجايی‌شهر کرج منتقل شده بودند خبر داده است. اتهام اين افراد قاچاق مواد مخدر اعلام شده است.

همزمان وبسايت "فعالين حقوق بشر و دموکراسی" اعلام کرده است که روز يکشنبه ۲۷ شهريور ماه در يک اعدام گروهی و مخفيانه در زندان وکيل آباد مشهد هشت زندانی به اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر به دار آويخته شدند.

اين وبسايت قبل از روزنامه ايران اسامی ۲۲ فرد اعدام شده را اعلام کرده بود.

در همين حال آژانس خبری مکريان، که اخبار کردستان و آذربايجان را پوشش می‌دهد، اعلام کرده است که بامداد روز شنبه، ۲۶ شهريور ماه، يک شهروند اهل اروميه به دستور مراجع قضايی در محوطه زندان مرکزی اين شهر به اتهام "محاربه" به دار آويخته شد.

مسعود کردپور، روزنامه نگار ساکن کردستان به روز می‌گويد اجرای احکام اعدام طی يک ماه گذشته در زندان اروميه هم شدت بيشتری به خود گرفته است.

به گفته آقای کردپور، بيشتر از اين اعدام‌ها در ارتباط با مواد مخدر و بدون حضور و در مواردی حتی اطلاع وکلا و خانواده صورت گرفته است.

اين روزنامه نگار دليل افزايش اعدام‌ها را بالا رفتن نرخ بيکاری و روی آوری شهروندان به تجارت سودآور مواد مخدر عنوان می‌کند و می‌گويد: "اين احکام از قبل به تائيد دستگاه قضايی در آمده و زمان اجرای آن‌ها به صورت دقيق مشخص نيست. قوه قضائيه هر وقت صلاح بداند تعدادی از آن‌ها را به اجرا در می‌آورد."

به غير از سازمان عفو بين الملل، وزارت امور خارجه کشورهای بريتانيا و آمريکا در گزارش‌های سالانه خود با اعلام آمارهای مختلف نسبت به رشد فزاينده آمار اعدام در ايران هشدار داده‌اند.

سازمانهای مدافع حقوق بشر در گزارش‌های خود، بار‌ها نسبت به اعدام‌های مخفيانه در برخی از زندانهای ايران به ويژه زندان وکيل آباد مشهد ابراز نگرانی کرده‌اند.

سازمان عفو بين الملل در ارديبهشت ماه سال جاری در گزارش سالانه خود اجرای ۲۵۲ مورد اعدام در سال گذشته را تاييد کرده بود. عفو بين الملل اما بر اساس "گزارشهای موثق دريافتی" می‌گويد ۳۰۰ نفر ديگر در همين دوره زمانی اعدام شده‌اند.

اين سازمان جهانی مدافع حقوق بشر همچنين گفته است ايران از آغاز سال جاری ميلادی ـ از ژانويه تا آخر ژوئن ـ به اعدام ۱۹۰ نفر اذعان دارد، اما ۱۳۰ اعدام ديگر نيز انجام گرفته است، بی‌آنکه اطلاعيه‌ای صادر شده باشد.

محمود اميری مقدم، مسئول سازمان حقوق بشر ايران می‌گويد: "طبق آمارهای رسمی دولت، بيشتر از ۵۰ نفر در فاصله زمانی بعد از تعطيلات عيد فطر تا کنون، يعنی در حدود سه هفته اعدام شده‌اند."

اين فعال حقوق بشر يادآوری می‌کند که تنها در يک ماه پس از انتخابات مناقشه برانگيز سال ۱۳۸۸،  ۹۹ نفر اعدام شده‌اند.















 
 


وزير اطلاعات عصر سه شنبه در کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس حاضر شد و در مورد شهادت هاله سحابی توضيح داد. وی تصريح کرد، اين اتفاق به صورت طبيعی رخ داده و هاله سحابی پس از انتقال به بيمارستان جان باخته است.
خبرنگاران سبز/سیاست:
مرگ پدر، سيلی به دختر، دفن شبانه . رفتار ماموران جمهوری اسلامی در قبال برگزاری مراسم تشييع پيکر عزت الله سحابی توسط خانواده که به گفته پزشک معالج هاله که ايست قلبی و تنفسی را کاملا رد کرده بود  و دليل به شهادت رسيدن هاله سحابی را پاره شدن طحال عنوان کرده بود. در همان روزها خانواده سحابی نيز طريقه مرگ هاله را غير طبيعی عنوان کردند که خواستار پيگيری از طريق سازمان های بين المللی شدند .

سازمان عفو بين‌الملل در بيانيه‌ای خود نیز درباره مرگ هاله سحابی اظهار نگرانی کرده بود و دخالت نيروهای امنيتی، مستقيما و يا به صورت غيرمستقيم را باعث مرگ او عنوان کرده بود.

حالا بعد از گذشت نزديک به چهار ماه، حسين سبحانی‌نيا، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با اشاره حضور حيدر مصلحی، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی در اين کميسيون، گفت: «در اين جلسه، علی مطهری موضوع مربوط به فوت هاله سحابی، دختر عزت الله سحابی را که در تشيع جنازه مرحوم سحابی رخ داد، از وزير اطلاعات سئوال کرد که وزير نيز با حضور در اين جلسه به سئوال نماينده تهران پاسخ داد.»

به گزارش ايسنا، اين عضو کميسيون امنيت ملی گفت: «وزير اطلاعات در اين جلسه عنوان کرد که اين اتفاق به صورت طبيعی رخ داده و هاله سحابی پس از انتقال به بيمارستان جان باخته است.»

اين عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس اظهار کرد: «وزير اطلاعات همچنين تاکيد کرد که مساله خاصی در اين رابطه وجود نداشته و خطاب به آقای مطهری که اين سوال را مطرح کرده بود گفت که اگر دليل و مدرک خاصی در اين زمينه در اختيار داريد ارائه کنيد تا مورد بررسی قرار گيرد؛ اما وزارت اطلاعات به مطلب خاصی در اين زمينه نرسيده است.»

وزير اطلاعات احمدی نژاد درحالی مرگ هاله سحابی را طبيعی ارزيابی می کند که برخی از حاضران در مراسم تشييع جنازه مهندس عزت الله سحابی شهادت داده اند که وی درپی ايجاد فضای پرتنش و فشارهای روانی و تهديد لباس شخصی ها و نيروهای امنيتی و انتظامی، پس از برخورد فيزيکی يکی از عوامل امنيتی-انتظامی حاضر در محل، به شهادت رسيد.

۳۶۰ فعال سياسی و کنشگر مدنی در ايران نيز در بيانيه ای «خواهان رسيدگی دقيق و بی‌طرفانه اين فجايع از سوی مسئولين امر برای کشف حقيقت و جلوگيری از تکرار آن» شدند.

اردشير اميرارجمند، سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز اميد نيز در نامه ای به احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل برای ايران،  با اشاره به «شهادت خانم هاله سحابی در مراسم خاک سپاری پدرش مهندس سحابی و نيز شهادت هدی صابر در زندان، که در اعتراض به قتل هاله سحابی در هنگام اعتصاب غذا ؛ از احمد شهيد خواسته بود که «در راستای انجام وظايف خود از کليه امکانات قانونی سازمان ملل متحد جهت رساندن فرياد حق طلبانه مردم ايران به جامعه جهانی و مراجع بين المللی ذيربط و الزام مقامات جمهوری اسلامی به رعايت موازين جهانی حقوق بشر و پذيرش فوری شکل گيری يک هیأت حقيقت ياب مستقل برای رسيدگی به جنايات ياد شده، استفاده نمايد.»

اعضای کانون مدافعان حقوق بشر نيز در نامه ای سرگشاده به دادستان تهران اعلام کردند که «همان گونه که مستحضر هستيد بانو هاله سحابی در مورخ ۱۱/۳/۹۰ در مقابل منزل پدر و به هنگام تشييع پيکر مهندس عزت الله سحابی درگذشت.از همان ابتدا شاهدان عينی واقعه اعلام نمودند که بر اثر هجوم نيروهای امنيتی و درگيری با هاله سحابی و وارد کردن ضربه ای بر پيکر اين بانو، هاله سحابی به زمين افتاده و با فاصله اندکی جان سپرده است.

طبق قوانين جمهوری اسلامی ايران دادستان در مقام نماينده جامعه است. دادستان را سابقا وکيل عموم می ناميدند. به اين معنا که به نمايندگی از جامعه در مواردی که نظم عمومی توسط فرد يا افرادی مختل می گردد وظيفه دادستان است که برای حفظ امنيت و حقوق اجتماع وارد صحنه شده و با کسانی که از قانون حاکم بر جامعه تخطی کرده اند برخورد نمايند.
وقايع دردناک و تکان دهنده مرگ هاله سحابی و هدی صابر مصداق بارز جرم مشهود است که بر اساس بند ۱ ماده ۲۱ و بند ۱ ماده ۴ آيين دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کيفری، رسيدگی به آن نيازی به شاکی خصوصی ندارد و از جمله وظايف بديهی مقام دادستان است.»

در اين نامه سرگشاده تاکيد شده بود: «از آن جايی که واقعه دردناک مرگ بانو هاله سحابی در ملاء عام و هدی صابر در زندان، در اثر برخورد و يا حداقل قصور ماموران امنيتی و يا ماموران زندان صورت گرفته و شهودی حاضر در صحنه وجود دارند که آمادگی خود را جهت ادای شهادت در رسانه های عمومی اعلام نموده اند، لذا بديهی است انتظار عموم جامعه ايران و خانواده های داغدار اين است که مقام دادستان با ورود سريع و بدون فوت وقت، چگونگی مرگ اين افراد را مورد بررسی قضايی قرار دهد. يقينا چنين درخواستی نه به هدف انتقام گيری از شخص يا افرادی خاص، بلکه حداقل اقدام برای پيشگيری از تکرار چنين حوادثی است.»

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته