-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۳۱, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 09/22/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

در پاسخ به سوال علی مطهری:
1390/6/30

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در جلسه‌ای با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد مرگ هاله سحابی به‌صورت طبیعی رخ داده است.

 روز گذشته وزیر اطلاعات در پی سوال علی مطهری، نماینده اصولگرا و منتقد دولت دهم برای بررسی درگذشت خانم سحابی در جلسه‌ای با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شده بود.

در این جلسه، حیدر مصلحی با طبیعی خواندن مرگ هاله سحابی گفته است که او پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.

حسین سبحانی‌نیا، عضو کمیسیون امنیت‌ملی به نقل از وزیر اطلاعات به ایسنا گفته است که وزارت اطلاعات در مورد مرگ خانم سحابی «به مطلب خاصی» نرسیده است.

حیدر مصلحی همچنین از آقای مطهری خواسته است که اگر «دلیل و مدرک خاصی» دارد، ارائه کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

هاله سحابی، دختر عزت‌الله سحابی، رهبر شورای فعالان ملی-مذهبی، روز ۱۱ خرداد در مراسم خاکسپاری پدرش بعد از درگیری با نیروهای امنیتی درگذشت.

منبع:‌ ایسنا و مردمک


 
 

1390/6/30

دو آمریکایی زندانی در ایران پس از دو سال با پرداخت یک میلیارد تومان وثیقه عصر امروز از زندان اوین آزاد شدند.

مسعود شفیعی وکیل این دو همراه سفیرسوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکا است و یک مقام عمانی برای تحویل گرفتن آنها به زندان اوین رفته و جاش فتال و شین بائر را از زندان تحویل گرفتند.

این دو آمریکایی در دادگاه انقلاب به جرم جاسوسی و ورود غیر قانونی به ایران به هشت سال زندان محکوم شده بودند.

موضوع آزادی این دو آمریکایی در روزهای اخیر و پس از آن خبرساز شده بود که محمود احمدی نژاد در آستانه سفرش به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، از آزادی قریب الوقوع آنها خبر داد.

واکنش قوه قضائیه به اعلام این خبر گلایه آمیز بود و اعلام کرد که خبر رسانی در مورد این موضوع می بایست فقط توسط قوه قضائیه انجام شود.

آزادی آقای فتال و آقای باوئر به قید وثیقه، بیش از دو روزی که آقای احمدی نژاد گفته بود طول کشید، اما صبح امروز قوه قضائیه ایران سرانجام اعلام کرد که یکی از شعبه های دادگاه تجدیدنظر تهران با آزادی آن دو به شرط سپردن وثیقه ای معادل ۵۰۰ میلیون تومان برای هر یک، موافقت کرده است.

پیش تر گفته شده بود که دولت های عراق و عمان برای آزادی آنها میانجیگری کرده اند و دولت عمان هواپیمایی را برای انتقال آنها به ایران فرستاده است.

متهم سوم پرونده يعنی سارا شورد که با توديع وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی از سوی کشور عمان از ايران خارج شده است در جلسه دادگاه حاضر نشد.

قوه قضاييه اخيرا خواستار توديع وثيقه برای آزادی موقت اين دو شهروند آمريکايی شده بود ولی به دليل آنچه که مرخصی رفتن قاضی دوم پرونده اعلام شد، وکيل آنها نتوانست که امضای دوم حکم آزادی آنها را بگيرد.

منبع: مهر، رادیو فردا و بی‌بی‌سی


 
 

1390/6/30

مسعود شفيعی، وکيل دو شهروند آمريکايی که به اتهام جاسوسی به هشت سال زندان محکوم شده اند روز چهارشنبه گفت که قاضی دوم پرونده موکلان وی حکم آزادی آنها را به قيد وثيقه امضا کرده است.

آقای شفيعی در گفتگو با رادیو فردا اظهار داشت: «من امضا را گرفته ام و منتظر هستم که کارهای بانکی و قرار وثيقه حل شود و به اميد خدا پيگير هستم.»

وی همچنين در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفته است که ساعاتی پيش رييس شعبه ۳۶ تجديد نظر دادگاه انقلاب حکم آزادی اين دو آمريکايی را در قبال توديع وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی امضا کرد.

شفیعی افزود که اين دو نفر ساعت سه بعد از ظهر امروز تحويل سفارت سوئيس (حافظ منافع ايالات متحده) در تهران می ‌شوند.

روابط عمومی و تشريفات قوه قضاييه نیز اعلام کرده است که دادگاه انقلاب اين دو آمريکايی را تا صدور رای قطعی آزاد کرده است.

شين بائر و جاش فتال به اتهام «ورود غير قانونی به خاک ايران و جاسوسی برای آمريکا» در مردادماه سال ۸۸، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب هر کدام به هشت سال زندان محکوم شدند.

متهم سوم پرونده يعنی سارا شورد که با توديع وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی از سوی کشور عمان از ايران خارج شده است در جلسه دادگاه حاضر نشد.

قوه قضاييه اخيرا خواستار توديع وثيقه برای آزادی موقت اين دو شهروند آمريکايی شده بود ولی به دليل آنچه که مرخصی رفتن قاضی دوم پرونده اعلام شد، وکيل آنها نتوانست که امضای دوم حکم آزادی آنها را بگيرد.

منبع: فارس و رادیو فردا


 
 

1390/6/30

وب سایت کلمه امروز در خبری اعلام کرد که نیروهای حفاظت اطلاعات زندان اوین هفته گذشته با یورش به بند ۳۵۰ اوین اقدام به به‌هم‌ریختن وسایل شخصی همه زندانیان سیاسی و بازرسی اتاق‌هایشان کردند.

بر اساس این گزارش اتاق‌های بند ۳۵۰ که اندازه هر یک در حدود سی متر است و بین شانرده تا بیست زندانی در آن زندگی می کنند، مورد تهاجم ۱۵ مامور حفاظت اطلاعات زندان قرار گرفته که اقدام به بازرسی اتاق ها کرده اند.

این بازرسی همراه با برخورد نامناسب و خشن ماموران با زندانیان و به هم ریختن همه وسایل شخصی و لوازم اولیه زندگی زندانیان در همه اتاق های بند ۳۵۰ اوین بوده است.

به گقته زندانیان در ملاقات با خانواده هایشان، در این بازرسی، تمامی لباس ها و وسایل خواب زندانیان از گوشه و کنار بند به بیرون ریخته شده و مورد تفتیش دقیق قرار گرفته است، به طوری که زندانیان گفته اند تا سه روز پس از این اتفاق، مشغول مرتب کردن وسایل و اتاق های خود بوده اند.

همچنین در این یورش، تعداد زیادی از کتابهای زندانیان که توسط ماموران از قفسه ها و یا زیر تخت های زندانیان بیرون کشیده و به وسط اتاق ها و یا راهروها پرتاب شده بود، پاره شده است.

پس از این هجوم، فضای بند ۳۵۰ اوین، امنیتی‌تر از قبل گزارش شده است.

منبع: کلمه


 
 

1390/6/30

علیرضا ملاسلطانی که از سوی دادگاه کیفری استان البرز به اتهام قتل یکی از قوی‌ترین مردان ایران به مرگ محکوم شده بود، ساعت پنج و ۱۹ دقیقه بامداد روز چهارشنبه در ۴۵ متری گلشهر کرج که محل وقوع جنایت بوده است در ملاء عام به دار آویخته شد. 

ملا سلطانی متولد دی ماه سال ۱۳۷۲ بوده و هنگام اعدام ۱۷ سال و هشت ماه سن داشت.

نماینده دادستان و مدعی العموم در پرونده قتل مدعی شد که «قاتل این ورزشکار از نظر بلوغ شرعی به سن ۱۸ سال رسیده بود.»

علی رضوان منش دقایقی پس از اجرای حکم به خبرگزاری فارس گفت: «ملاک عمل در قانون بلوغ شرعی است که بر اساس ماه‌های قمری محاسبه می‌گردد.»

وی مدعی شد: «قاتل از این نظر بیش از ۱۸ سال عمر کرده بود و بنابر این هیچ منع شرعی و یا قانونی برای اجرای حکم قصاص وجود نداشت.»

ایران همراه با عربستان، چین و آمریکا بالا‌ترین نرخ اعدام را در جهان داراست و با اعدام روز چهارشنبه، شمار اعدام‌ها در ایران از دی ماه سال گذشته تا کنون به ۲۰۲ مورد رسیده است.

حسیبه حاج صحراوی، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل روز سه شنبه در بیانیه‌ای گفته بود: «اینکه ایران تصمیم گرفته است تا یک فرد ۱۷ ساله را اعدام کند نشان می‌دهد که مقام‌های ایران تا چه اندازه نسبت به موازین بین‌المللی حقوق بشر بی‌تفاوت هستند.»

بر اساس معاهدات بین المللی که ایران امضا کرده، اعدام افراد زیر سن قانونی قویا ممنوع است.

در مراسم اجرای حکم اعدام قاتل روح الله داداشی حدود ۱۵ هزار نفر جمع شده و حدود ۲۰ فیلمبردار و عکاس در محل حاضر شده بودند. 

منبع: فارس (+ و +) ، رادیو فردا


 
 

1390/6/30

روزنامه کیهان از ناصر صفاریان، مجتبی میرطهماسب، هادی آفریده، محسن شهرنازدار و کتایون شهابی به عنوان پنج فردی نام برد که روز یکشنبه در تهران به اتهام «همکاری با بی‌بی‌سی» بازداشت شده‌اند. 

تعداد بازداشت شدگان شش نفر بوده و نام یکی از آن‌ها اعلام نشده است.
 
پیش‌تر محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، تایید کرده بود اخیرا شش مستندساز توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شده‌اند.
 
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نیز در بیانیه‌ای گفته بود: «عوامل یک شبکهٔ غیرقانونی که در پوشش همکاری با بنگاه سخن‌پراکنی دولتی انگلیس موسوم به بی‌بی‌سی در جهت تامین نیازمندی‌های اطلاعاتی سرویس جاسوسی استعمارگر فرتوت مشغول بودند و به عنوان تدارکات‌چی سوژه تبلیغاتی برای متخصصان جنگ روانی دشمنان ایران و اسلام فعالیت می‌نمودند، شناسایی و دستگیر گردیدند.»
 
بی‌بی‌سی می‌گوید فیلمسازانی که در ایران به اتهام همکاری با بخش فارسی سرویس جهانی این بنگاه خبری بازداشت شده‌اند، مستقل بوده‌اند، نه کارمندان بی‌بی‌سی و هیچ گونه همکاری با این رسانه نداشته‌اند.
 
در بیانیه‌ بی‌بی‌سی در این باره آمده است: «این افراد مستندسازانی مستقل هستند که آثارشان در جشنواره‌ها و سایر رویدادهای بین المللی به نمایش درآمده است و تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی به شیوه رایج برنامه آپارات (مخصوص پخش فیلم‌های مستند)، حق پخش این فیلم‌ها را خریده است. این فیلم‌ها بصورت مستقل تهیه شده بود و بی‌بی‌سی فارسی سفارش ساختشان را نداده بود.»
 
صادق صبا رییس بخش فارسی بی‌بی‌سی نیز اتهام مقام‌های ایران را درباره اینکه بی‌بی‌سی به این فیلمسازان سفارش کار داده بود، رد کرد و گفت هیچ کسی در ایران با این رسانه همکاری ندارد.
 
وی تاکید کرد: «ما به هیچ وجه در ایران به کسی توصیه نمی‌کنیم برای ما کار بکند و اگر کسی هم خودش پیشنهاد همکاری (در ایران) بدهد، ما قبول نمی‌کنیم.»
لیلیان لندور، مسئول زبان‌های غیرانگلیسی بخش جهانی بی‌بی‌سی، نیز اعلام کرد که این دستگیری‌ها، همراه با موج تازه ارسال پارازیت، بخشی از کارزار ایران برای ارعاب بی‌بی‌سی فارسی است.
 
بنا به بیانیه بخش جهانی بی‌بی‌سی، ارسال پارازیت از ایران روی شبکه بی‌بی‌سی فارسی از شنبه شب گذشته درست پیش از پخش مستند «خط و نشان رهبر» درباره علی خامنه‌ای تشدید شده است. 
 

 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته