-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۳, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 09/25/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

معاون آموزش سازمان حمل‌ونقل شهرداری تهران:
1390/7/2

معاون آموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوید که عابران پیاده بیشترین قربانیان تصادفات رانندگی در ایران هستند.

شهرام جباری‌زادگان، که با خبرگزاری مهر گفت‌وگو می‌کرد، افزود که حدود یک سوم عابران پیاده‌ای را که در تصادفات رانندگی سال گذشته جانشان را از دست دادند را کودکان زیر ۱۰ سال تشکیل می‌دادند.

به گفته آقای جباری‌زادگان، کودکان به دلیل تجربه و آموزش کمتر و نیز کوتاهی قدشان بیشتر در معرض تصادفات رانندگی قرار می‌گیرند.

آقای جباری‌زادگان همچنین عبور کودکان از لابه‌لای اتومبیل‌های پارک شده در خیابان را «رفتاری پرخطر» توصیف کرد و گفت که بخش قابل توجهی از تصادفات منجر به مرگ در کودکان به همین دلیل رخ می‌دهد.

حوادث رانندگی یکی از اصلی‌ترین دلایل مرگ‌ومیر کودکان در ایران و جهان است.

منبع: مهر

مرتبط:

بیش از ۹ هزار کشته در تصادفات پنج ماه نخست سال جاری در ایران


 
 

1390/7/2

همسر عبدالله مومنی می‌گوید که علیرغم توصیه پزشکان زندان اوین مبنی بر مداوای آقای مومنی در خارج از این زندان، از انتقال او به خارج از زندان «ممانعت» می‌شود.

فاطمه آدینه‌وند، که با سایت جرس گفت‌وگو می‌کرد، به نام یا مقام مسئولانی که مانع از انتقال آقای مومنی می‌شوند، اشاره‌ای نکرد.

عبدالله مومنی در ۳۰ خردادماه ۱۳۸۸ و پس از انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری ایران بازداشت شد و سه ماه از دوران بازداشتش را در سلول انفرادی گذراند. او در دادگاه مته‌مان پس از انتخابات به چهارسال و یازده ماه حبس محکوم شد.

همسر آقای مومنی همچنین از ضعیف شدن شنوایی یکی از گوش‌های این فعال سیاسی خبر داد و گفت پرده گوش دیگر همسرش نیز دچار صدمه شده است که «این آسیب‌دیدگی از اثرات ضرب و شتم و شکنجه‌های ایام بازداشت عبدالله است.»

خانم آدینه‌وند افزود که آقای مومنی علاوه برای این مشکلات دارای مشکلات پوستی‌ نیز هست.

همسر این فعال سیاسی تصریح کرد که طی یکسال و نیم گذشته تنها سه بار به او اجازه ملاقات حضوری با همسرش داده شده که این ملاقات‌های «خیلی کوتاه»، هم برای او و هم برای آقای مومنی «عذاب‌آور» بوده است.

آقای مومنی پیش از انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری نیز سابقه دستگیری و زندان را در کارنامه داشت و اکنون یکی از فعالان دانشجویی شناخته‌شده در زمینه حقوق بشر در ایران است.

منبع: جرس

مرتبط:

همسر عبدالله مومنی: «وضعیت عبدالله مومنی نگران کننده است»

محمد نوری‌زاد: ماموران امنیتی در شکنجه کردن عبدالله مومنی روی ساواک را سفید کردند

عبدالله مومنی: در شرح شکنجه‌ها و رفتارهای غیر انسانی بازجویان سر سوزنی اغراق نکردم

معلمان زندانی اوین: سه سال است که صدای زنگ اول مهر را از پشت دیوارهای اوین می‌شنویم


 
 

1390/7/2

آیت‌الله محمدحسین کاظمینی بروجردی، روحانی منتقد حکومت و زندانی در ایران، در پیامی خطاب به دبیرکل سازمان ملل و کشورهای شرکت‌کننده در مجمع عمومی این سازمان، خواستار «حمایت بین‌المللی از حرکت و مبارزات مردم ایران» شد.

به گزارش دفتر نمایندگی آیت‌الله بروجردی در اروپا، این پیام که طی سخنرانی بنفشه پورزند، از فعالان ایرانی مقیم آمریکا، در اجلاس جهانی مخالفت با تبعیض و شکنجه خوانده شد، دربرگیرنده موضوعاتی درباره وضعیت سیاسی و اجتماعی این روزهای کشور ایران است.

آقای بروجردی در این پیام، وضعیت مردم ایران در حکومت کنونی را «اسفناک و دلخراش» توصیف کرده و آورده است: «ملت مظلوم ایران، از حقوق اولیه خود محروم هستند و همه سرمایه‌ها و ذخائر طبیعی آن‌ها برای ایجاد سنگرهای تبلیغی و توسعه طلبانه مدعیان مذهب، خرج می‌شود. امواج فقر و نداری و بیماری و درماندگی، فضای کشورمان را فرا گرفته و سانسور بی‌وقفه، مانع انتشار مناسب اخبار و احوال این رعیت غریب شده است.»

این روحانی زندانی، که پیامش را از زندان اوین فرستاده، تصریح کرده‌ است که مردم ایران در ۳۲ سال پیش به نام خداوند فریب داده شدند و اکنون خدا زدگی و معنویت گریزی در تمام سطوح جامعه ایران رشد کرده است.

در قسمت دیگری از این پیام آمده است: «اکنون که امید به گسترش دموکراسی جهان اسلام را فرا گرفته است و ارزش‌های حقوق بشری و انسانی در جوامع منطقه رو به نهادینه شدن می‌رود، حمایت بین المللی از حرکت و مبارزات مردم ایران در دستیابی به حق حاکمیت خویش می‌تواند در دفع بحرانهای منطقه و جهان بسیار موثر باشد.»

خانم پورزند در انتهای سخنرانی‌اش درباره وضعیت این روحانی زندانی گفت که او بیش از دوهزار روز را به دلیل پافشاری بر جدایی دین از سیاست در زندان به سر می‌برد. خانم پورزند ادامه داد که آقای بروجردی در این مدت به دور از درمان و وکیل بوده و خانواده‌اش نیز مورد آزار «هیئت حاکمه زورگو» قرار گرفته است و «اینک در انتظار اقدام موثر شما در حمایت از ملت تحت ستم ایران می‌باشد.»

اجلاس جهانی مخالفت با تبعیض و شکنجه در روزهای ۲۹ و ۳۰ شهریورماه در نیویورک برگزار شد و قسمتی از این برنامه دو روزه به سخنرانی‌هایی درباره گذر "دیکتاتوری به دمکراسی" اختصاص داشت که پیام آقای کاظمینی بروجردی در این بخش خوانده شد.

منبع: دفتر نمایندگی آیت‌الله بروجردی در اروپا

مرتبط:

ضرب و شتم «آیت‌الله بروجردی» در زندان یزد

نامه خانواده بروجردی کاظمینی به گزارشگر ویژه حقوق بشر

کاظمینی بروجردی در نامه‌ای به شورای حقوق بشر: راهکارهای عملی جدائی دین از حکومت را پیگیری کنید


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته