-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۸, جمعه

Latest News from Iran Green Voice for 09/30/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه دولت قطعاً به گزارش امروز کمیسیون اصل ۹۰ پاسخ میدهد، گفت: «هیئت رئیسه در جلسه علنی امروز به نماینده دولت فرصت بیان نظراتش درباره گزارش مذکور را نداد».

به گزارش خبرگزاری فارس، سید ابراهیم ابراهیمی معاون امور تقنین دولت با اشاره به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره تخلفات رئیس‌جمهور از قوانین که امروز در صحن علنی قرائت شد، اظهار داشت: «در خصوص گزارش این کمیسیون درباره “تخلفات رئیس‌جمهور از قانون”، موضوع این است که اصلاً خود عنوان این گزارش که از تریبون نیز مطرح شد، شنوندگان و مخاطبان را به شبهه‌ای وامی‌دارد که حتماً تخلفاتی از سوی رئیس‌جمهور صورت گرفته است».

وی با بیان اینکه در اکثر شکایات انجام و موارد مطرح شده، کمیسیون اعلام کرده که تخلف از قانون محرز نشده است، افزود: «با هماهنگی و تعامل خوبی که معاونت امور مجلس و دولت با کمیسیون اصل ۹۰ برقرار کرد، منجر به تعدیل شدن گزارش قرائت شده امروز از پشت تریبون صحن علنی، شد، کما اینکه در گزارش چاپ شده کمیسیون اصل ۹۰، تعداد زیادی از نظراتی که کمیسیون داده بود، دال بر اینکه تخلف دولت از قانون محرز شده، اصلاح شده بود و در تعداد زیادی هم اعلام کردند که با توجه به اینکه موارد به صورت کلی مطرح شده، اظهارنظر صریح درباره آن میسر نیست».

معاون امور تقنین معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری در ادامه یادآور شد: «در یک نگاه، ممکن است برای شنوندگان یا افرادی که مطالب روزنامه‌ها یا سایت‌ها را مطالعه می‌کنند، این شائبه برایشان پیش آید که رئیس‌جمهور از قوانین تخلف کرده است».

ابراهیمی ادامه داد: «درباره ادغام وزارتخانه‌ها نیز قبلاً‌ دولت را متخلف اعلام کرده بودند در صورتی که در این گزارش این موضوع اصلاح شده بود و در مورد ارائه به موقع لایحه بودجه هم پیش از این گفته بودند که دولت در این زمینه تخلف کرده اما در گزارش قرائت شده امروز اعلام کردند که تأخیر مجلس در بررسی قانون برنامه پنجم توسع نیز باید مورد توجه قرار گیرد، یعنی خود مجلس هم در این تخلف نقش داشته است، چرا که برنامه پنجم با تأخیر در مجلس به تصویب رسید، لذا با توجه به اینکه می‌بایست احکامی از قانون برنامه پنجم در لایحه بودجه ۹۰ آورده می‌شد، به همین دلیل اذعان کردند که مجلس هم در ارائه با تأخیر لایحه بودجه ۹۰ نقش داشته است».

به گفته وی، در زمینه عدم ارسال مصوبات دولت به مجلس، معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور جلسات طولانی را با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ برگزار کرد و اعضای هیئت دولت و دبیر هیئت دولت و مسئولین ذی‌ربط و معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری با حضور در این جلسات که بسیار هم مفید بود، نکات مهمی را مطرح کردند که در کشف مجهولات مؤثر بود.

وی در ادامه افزود: «دوستانی در مجلس و برخی نمایندگان و برخی از اعضای هیئت رئیسه در مصاحبه‌هایی همواره می‌گفتند که دولت و شخص رئیس‌جمهور مصوبات هیئت دولت را به مجلس ارسال نمی‌کند در صورتی که در آنجا مشخص شد که بسیاری از مصوبات اصلاً ارتباطی به مجلس ندارد و برخی از مصوبات، داخلی دولت است و اصلاً نیازی به ارسال آنان به مجلس نیست.»

وی با ذکر این نکته که نوع عنوان گزارش که “تخلفات رئیس‌جمهور از قوانین” بیان شد، در صورتی که اکثر آنها محرز نشده بود، جای تأمل دارد، گفت: «در گزارش و در اکثر موارد قید شده، موارد به صورت کلی بیان شده و مستندات کافی نیست، لذا اظهارنظر صریح میسر نیست».

ابراهیمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو یادآور شد: گزارش قرائت شده کمیسیون اصل ۹۰ درباره شکایات نمایندگان از رئیس‌جمهور با گزارش قبلی چاپ شده، در بسیاری از موارد تفاوت‌های فاحشی داشت.

پاسخ ۲۰ صفحه‌ای دولت درباره گزارش شکایت از رئیس‌جمهور قرائت نشد

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «گله‌ای که امروز دولت و معاونت امور مجلس به هیئت رئیسه داشت، این بود که پاسخ ۲۰ صفحه‌ای دولت به هیئت رئیسه درباره این گزارش باید در صحن علنی قرائت می‌شد و ما نسبت به همه مواردی که شاکیان و نمایندگان مجلس مطرح کرده بودند، پاسخ داریم و مناسب بود زمانی هم برای دولت در نظر گرفته می‌شود تا در خصوص گزارش کمیسیون اصل ۹۰، دیدگاه‌ها و نظرات خودش را بیان کند.»

وی افزود: «دولت در جزء جزء و بند بند گزارش کمیسیون اصل ۹۰، نظراتی دارد و بسیار مناسب است که به همین سرعت، گزارش تخلفات رئیس مجلس و شکایت برخی از نمایندگان از وی هم در کمیسیون اصل ۹۰ مورد رسیدگی قرار گیرد و در صحن علنی قرائت شود یا توجه به اینکه شکایت نمایندگان از رئیس مجلس پیش از شکایت نمایندگان از رئیس‌جمهور به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شده بود.»

ابراهیمی ادامه داد: «شکایت نمایندگان از رئیس‌جمهور به سرعت در کمیسیون اصل ۹۰ مورد رسیدگی قرار گرفت و اعلام‌نظر شد و ای کاش شکایت وکلای ملت از رئیس مجلس و تخلفات آقای لاریجانی هم به همین سرعت رسیدگی شود».

به گفته وی، دولت و مجلس هر بار که تعامل و گفت‌وگو و وحدت مشترک داشتند، شاهد آرامش در فضای سیاسی کشور در رسانه‌ها و مطبوعات بودند و به نظر می‌رسد در این گزارش هم می‌شد بهتر از این عمل کرد، همان‌طور که در جلسات مشترک بین دولت با برخی از نمایندگان کمیسیون اصل ۹۰، بسیاری از سوءتفاهمات برطرف شد.

ابراهیمی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ به خاطر تغییراتی که در گزارش این کمیسیون اعمال کردند، تشکر کرد.

معاون امور تقنین معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری همچنین متذکر شد: «ما امروز به کرات از هیئت رئیسه درخواست کردیم که وقتی را به نماینده دولت بعد از قرائت کمیسیون اصل ۹۰ بدهد تا نماینده دولت هم نظرات قوه مجریه را درباره گزارش کمیسیون اصل ۹۰ بیان کند اما این فرصت در اختیار دولت قرار نگرفت».

ابراهیمی در خاتمه گفت: «ما قطعاً نظرات دولت را در خصوص گزارش کمیسیون مذکور به صورت مکتوب به هیئت رئیسه ارائه می‌کنیم در حالی که تمام پاسخ همه مسائل مطرح شده را پیش از این در ۲۰ صفحه به مجلس تقدیم کرده بودیم اما در گزارش امروز کمیسیون اصل ۹۰، هیچ اشاره‌ای به آن پاسخ دولت نشد و امیدواریم پاسخ آینده دولت به این گزارش در صحن علنی پارلمان قرائت شود».


 


سردار سرتیپ پاسدار منصور عزتی از فرماندهان لشگر ۳۱ عاشورا در دوران پر افتخار دفاع مقدس و از یاران نزدیک شهید مهدی باکری در این لشگر به شمار می‌رود.

از جمله مسئولیت‌های وی می‌توان به فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا، فرماندهی دانشکده افسری سپاه در تهران، و ریاست دفتر امور مشاورین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد. همزمان با هفته دفاع مقدس سردار عزتی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین درباره میراثی که جنگ تحمیلی برای ایران به یادگار گذاشته است سخن گفت.

سردار عزتی معتقد است که بزرگترین میراث جنگ، میراثی فرهنگی است که این روزها در حال نابودی است. این همرزم شهید باکری با گلایه و بغض از دوستی‌ها و فداکاری‌‌‌های زمان جنگ سخن می‌گفت و آن صداقت‌ها را مقایسه می‌کرد با اخباری که این روزها از اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی به گوش می‌‌رسد و آن را نتیجه دوری از فضای فرهنگی جنگ و جبهه می‌داند.

جنگ در چه فضای سیاسی‌ای رخ داد؟

جنگ تحمیلی بهایی است که ملت ما برای استقلال خود پرداخت. ملت ما آرمان‌ها و آرزوهای خود را نمی‌توانست در نظام استبدادی شاه محقق کند. یکی از این آرمان‌ها مسأله استقلال بود.

مصاحبه‌هایی هم که صدام در سال‌های نخستین جنگ کرد همه حاکی از این بود که در فاصله زمانی گرفتن لانه جاسوسی و اشغال سفارت آمریکا در ایران حمایت‌های فراوانی از صدام می‌شود که بتواند صحبت از تهاجم به ایران بکند. اگر به تاریخ آن مقطع انقلاب رجوع کنید، مسئولین دولت آمریکا این حرف را می زنند که آمریکا قادر است از راه‌های دیگر منافع خود در ایران را دنبال کند. این صحبت وزیر امور خارجه وقت آمریکا است. صدام بعد از این است که می‌گوید ما بندر خرمشهر را می‌خواهیم، ما [عربستان ایران] ( یعنی اهواز و خوزستان) را می‌خواهیم. جنگ هزینه‌ای بود که ملت برای استقلال پرداخت کرد و چون یک آرمان مشترک در کشور بود و هنوز ما اتحاد و اتفاق ناشی از انقلاب را داشتیم همه جریانات فکری و سیاسی داخل خانواده‌ی انقلاب حضور داشتند. چپ و راست در جنگ حضور داشتند و فرماندهان جنگ هم این پذیرش را داشتند که از همه سلیقه‌ها استفاده بکنند. ما سلیقه خاصی در جنگ نداشتیم و همه جریان‌ها حضور داشتند. هر کسی که توانایی داشت و می‌خواست که فداکاری کند در صحنه جنگ حاضر می شد و فرماندهان جنگ هم بیشتر از نیروها بسیج و دانشگاه‌ها و این‌ها بودند و به راحتی با نیروهای دیگر پیوند می‌خوردند.

آیا امروز هم ما آن شرایط را داریم؟

به نظر می‌رسد که ملات اصلی ما در جنگ، پاکی، صداقت و عمل خالصانه بود که متاسفانه امروز کمتر داریم. ظاهراً تغییرات جدی اتفاق افتاده است. بین آنچه که امروز داریم و آنچه که در جنگ اتفاق افتاده است فاصله زیادی وجود دارد. به همین علت کمتر امکان این وحدت وجود دارد اگرچه که این یک ضرورت است اما مثل یک معجزه است. دلیل اصلی آن هم به نظر می‌رسد این باشد که مسأله حب دنیا به منافع ملی ارجح شده است.

به نظر شما چه وجوهی از جنگ مورد غفلت واقع شده است؟ چه دست آوردهایی از جنگ مورد بی‌توجهی قرار گرفته است؟

امام یک جمله‌ای دارند که می‌گویند تفکر بسیجی در هرجایی که حاکم بشود آنجا اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد. من چفیه را چیز مقدسی می‌دانم؛ چفیه جانماز ما بود، حوله حمام ما بود، موقع آفتاب بر صورت می‌زدیم، وقتی زخمی می‌شدیم مرهم جراحت ما بود و خیلی وقت‌ها هم وقتی دوستان‌مان شهید می شدند آن را بر صورت شهدا می‌کشیدیم. چفیه برای من مقدس است اما این ها ظواهر است. جنگ و تفکر بسیجی تنها این‌ها نبوده و نیست. اینطور نیست که هفته دفاع مقدس بشود ما یک لباس بسیجی بپوشیم و مراسم بگیریم. تفکر بسیجی یعنی خود را ندیدن، یعنی انبان و کیسه به انقلاب نیاوردن. تفکربسیجی یعنی ایثار و فداکاری. حاضر بشوید در سخت‌ترین شرایط نقد جان بکنید برای ملت. این آن چیزی است که امروز از جنگ مورد غفلت واقع شده است.

چگونه می‌‌شود این را دوباره احیا کرد؟

باید همه قبول بکنند که اشتباه کرده‌ایم. من گوینده که مدعی این هستم که جبهه بوده‌ام بگویم اشتباه کرده‌ام. مسئولین طراز اول و دوم و سوم هم قبول بکنند که بخشی از ایرادات به آنها برمی‌گردد. ما باید نسبت به کژی‌ها و پلشتی‌ها حساس باشیم. باید نسبت به اختلاس و رشوه و دزدی حساس باشیم و دامان نظام را از اینگونه آلودگی‌ها پاک کنیم.

به نظر شما به عنوان یکی از سربازان دوران دفاع مقدس، جنگ چه میراث و دستاوردی برای ایران داشت؟

باید بپذیریم که مقصود اصلی جنگ که حفظ استقلال بود حاصل شد. ما الان خودمان تصمیم می‌گیریم. اگر نتیجه بد دارد یا نتیجه خوب دارد برمی‌گردد به خودمان. ممکن است از بیرون اذیت بشویم و فشار وارد کنند اما خودمان داریم تصمیم می‌گیریم. بد و خوب تصمیم‌گیری‌ها مربوط به خودمان است. این خیلی ارزشمند است و به نظر من هزینه به جایی است که حتی اگر جوانانی رفتند و جان خود را دادند تا ما به این استقلال برسیم. این یکی از میراث های جنگ است. در عرصه دفاعی فوق‌العاده جهش داشته‌ایم. جنگ باعث شد از نو بنیان‌های دفاعی خود را بسازیم. الان صاحب صنعت و دانش بومی نظامی- دفاعی هستیم.

اما یکی از میراث‌های بزرگ جنگ که به نظر می‌رسد ما آن را از دست داده ایم نتایج فرهنگی جنگ است. دفاع مقدس خلاصه و چکیده‌ای از ارزش‌های انقلاب و امام و دین بود و باعث شد که جوانانی با آن ارزش‌ها تربیت بشوند. به نظر می‌رسد ما این عرصه فرهنگی را از دست داده‌ایم.


 


یکی از بازیگران سینما و تئاتر کشور گفت: برای مظلویمت و محرومت مردم آبادان دادی دارم که نمی‌دانم کجا فریاد بزنم.

گوهر خیراندیش شب گذشته(۶ مهر) در حاشیه آیین گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان در محل سینما نفت این شهر در گفنگو با ایلنا افزود: من بارها به آبادان سفر کرده‌ام و هر بار که به اینجا می‌آیم هیچ تغییر خاصی را در شهر نمی‌بینم. از آنچه می‌بینم، عکس‌ها و تصاویر زیادی را تهیه می‌کنم و در بازگشت به تهران آن را به مسوولان نشان می‌دهم اما نمی‌دانم چرا کسی کاری انجام نمی‌دهد؟

خیراندیش گفت: وضعیت فعلی شهر آبادان درخور شان مردم مقاوم این شهر نیست و کار زیادی برای مردم این خطه از کشورمان انجام نشده است. در شهر آبادان آن تغییراتی که قابل لمس و مشاهده باشد؛ به چشم نمی‌خورد. نمی‌دانم که چطوری بایست این ندای مردم آبادان را به گوش مسوولان رساند؟

این بازیگر سینما و تئاتر گفت: نمی‌دانم که چگونه می‌توان درمورد ایثارگری‌های مردم و وضعیتی که بایستی داشته باشند و ندارند؛ سخن گفت.

خیراندیش، ابراز امیدواری کرد تا هرچه زودتر شاهد شکوفایی شهرهای آبادان و خرمشهر و رسیدن این شهرها به قوام و بهبود توان اقتصادی مردمانش باشیم.

وی ادامه داد: امید می‌رود تا بتوانیم پاسخگوی جانفشانی‌ها و رشادت‌های مردان؛ زنان و خواهران و برادران‌مان در شهر آبادان که ایثارگری کردند تا از حریم میهن اسلامی دفاع کنند و امروز گمنام هستند و حتی مزارشان نیز مشخص نیست، باشیم.

وی همچنین از نبود آب شرب مناسب و گاز به‌عنوان برخی مشکلات مردم این شهر نام برد و اضافه کرد: امروز در جریان بازدید از شهر شاهد بودم که مردم هنوز کپسول‌های گاز را به دوش می‌کشند و این باعث تعجب من شد. دیدم مردمی را که با گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، هنوز هم در خانه‌های نیمه مخروبه باقی مانده از جنگ زندگی می‌کنند و این بسیار نامیمون و ناخوشایند است.

خیراندیش گفت: مسوولان می‌توانند این اماکن را به‌عنوان آثار جنگ حفظ کنند و جایی مناسب را ساخته و دراختیار مردم قرار دهند. اما هربار که به آبادان سفر می‌کنم، هیچ اتفاق یا رخداد خوبی که بتواند باری از دوش مردم مقاوم و قانع این شهر بردارد؛ را نمی‌بینم و این اتفاق خوبی نیست.

این بازیگر سینما گفت: نمی‌دانم کجا بایستی داد سخنم را ببرم. من در سال گذشته که به آبادان سفر کردم در گلزار شهدا شاهد آب‌گرفتگی درکنار مزار این عزیزان بودم به نحوی که عبور و رسیدن به مزار را با مشکل مواجه ساخته بود. از این وضعیت تصاویری را تهیه کردم و به آقای چمران نشان دادم و گفتم خانواده عزیز این شهدا برای رفتن به سر مزار شهدای خود با مشکل مواجه هستند و از او خواستم تا فکری به حال این وضعیت نماید و الان نمی‌دانم که کاری انجام شده یا خیر.

او بار دیگر متذکر شد: بطور واقع نمی‌دانم حرف‌هایم را باید کجا و به چه کسی بگویم. من دادی برای این خطه از کشور و مردم خوبش دارم که نمی‌دانم کجا بایستی فریادش را سر دهم.

خیراندیش افزود: به نظر می‌رسد مردم باید خود راسا وارد کار شوند، یعنی خود بخواهند و خواسته‌شان و حتی مشکلاتشان را بصورت مکتوب نوشته و با یک نگاه درست ایرانی و در قالب تقاضای درست و منطقی از مسوولان آنها را مطالبه کنند تا شاید مسوولان رده بالای کشور بتوانند از طریق خود مردم متوجه مسایل و مشکلات آنان بشوند و از این طریق کاری برای آنان انجام دهند.


 


آیت‌الله سید محمد موسوی خوئینی‌ها در پاسخ به یکی از کاربران وب‌سایت خود، «آهنگ راه»، که خواستار عذرخواهی وی از مردم شده بود، نوشت: «من متوجه نشدم که به نظر شما من از کدام مردم باید عذر خواهی کنم؟ از آن حدّاقل چهارده میلیون نفر که برگزار کنندگان انتخابات به آن اعتراف کرده اند که به مهندس موسوی رأی داده اند یا از آنان که با خشونت این میلیون ها نفر را به سکوت کشانده اند؟ از آنان که به ناروا به جرائم سنگین متّهم و محکوم شده اند یا از آنان که این عملیّات را از آغاز تا امروز بر عهده گرفته اند؟»

به گزارش کلمه، موسوی خوئینی‌ها در ادامه‌ی پاسخش به سخنان این کاربر، نوشته است: «در روزهای گذشته شنیدم که تعدادی از افراد در حوادث پس از انتخابات [قطع] نخاعی و فلج شده اند؛ آیا از این افراد و خانواده هایشان عذرخواهی کنم؟ یا از کسانی که آنان را به چنین مصیبتی گرفتار کرده اند؟ راستی چه می شد که حکومت گوشه چشمی هم به این مصدومان می کرد و با امکانات بی کرانی که در اختیار دارد کمی بار سنگین این مصیبت ها را کاهش می داد؟ راستی اگر افرادی به روا یا ناروا محکوم به زندان شده اند چرا آنان را از کار برکنار می کنند؟»

دبیرکل مجمع روحانیون ادامه داد: «شنیده ام که یک مقام مسئول در سازمان امنیت شاه به رئیس کلّ ساواک ضمن گزارش از فعّالیت های ضدّ رژیم مرحوم شهید دکتر باهنر پیشنهاد می کند که ایشان را از کار برکنار کنند و او که گویا تیمسار ناصر مقدّم بوده است پاسخی قریب به این مضمون می دهد که «چرا ما راه زندگی را بر آنان ببندیم؟ خانواده های آنان چه گناهی دارند؟» من از کسانی که دوران انقلاب و تغییر رژیم گذشته را درک نکرده اند می توانم توقّع و انتظاری نداشته باشم ولی از کسانی که مثل من و در سن و سال من هستند انتظار فراوان می رود که هشیار باشند و از حوادث عبرت بگیرند و در عمل چنان کنند که عمر این نظام تا انقلاب مهدی آل محمّد (ص) ادامه یابد در غیر این صورت دعا به تنهایی به جایی نمی رسد.»

درباره پیشنهاد مختومه کردن پرونده انتخابات ۸۸

آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره‌ی پیشنهادی که پیش‌تر با عنوان مختومه کردن پرونده انتخابات ۸۸ با هدف خروج از بحران کنونی در وب‌سایت خود مطرح کرده بود، نوشت: «خون به خون شستن محال آمد، محال؛ پس از انتخابات سال هشتاد و هشت حادثه ای سنگین با ضربه ای سنگین تر در کشور رخ داده است، حاکمیت بر این باور است که باعث و بانی آن ضربه سنگین و خسارات ناشی از آن اصلاح طلبان یا جنبش سبز یا… هستند و در طرف مقابل نظر دیگری است.»

وی خاطرنشان کرد: «حاکمیت بر این باور است با سرکوبی که انجام شده است و هزینه بسیار زیادی که به معترضان وارد شده است ماجرا مهار شده است و مشکلات برطرف گردیده است و آب رفته به جوی بازگشته است. ولی بسیاری از تحلیل گران و صاحبنظران این باور را صرفاً برخاسته از توهّم اقتدار فراتر از واقعیت می دانند، بر این اساس من پیشنهادی دادم تا شاید پذیرفته شود و کشور و انقلاب بیش از این آسیب نبیند و طبیعی است در پیشنهادات اصلاح طلبانه هریک از دوطرف باید از آنچه تا دیروز می گفته است قدری تنازل کند.»

موسوی خوئینی‌ها ادامه داد: «من اگر امروز امید چندانی به پذیرفته شدن این پیشنهاد ندارم ولی اطمینان دارم که در پی ردّ این پیشنهاد هر دو طرف فردا پشیمان خواهند شد، آن طرف که بامش بیشتر، پشیمانیش نیز بیشتر خواهد بود.»

احمدی‌نژاد و تیمش دروغ و تهمت را رواج دادند

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره‌ی اتهام‌زنی‌های احمدی‌نژاد علیه آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام ناطق نوری در مناظره‌های انتخاباتی نیز نوشت: «رفتار و گفتار آقای احمدی نژاد و تیمش خواسته یا ناخواسته ضربه سنگینی به اخلاق سیاسی کشور زد و دروغ و تهمت چنان رواج یافت که امروز دامن نزدیکان این شخص را هم گرفته است و امروز شبکه اطلاع رسانی کشور چنان آسیبی دیده است که هیچ چیز را نمی شود باور کرد.»

موسوی خوئینی‌ها با اشاره به اینکه حتی به آنچه درباره اطرافیان احمدی‌نژاد در رسانه‌های رسمی و غیررسمی پخش می‌شود باور ندارد، افزود: «چون وقتی می بینم که از همین رسانه ها علیه انسانی مؤمن و پاک مانند مهندس موسوی لجن پراکنی می شود، از رسانه ملّی یک مسلمان را متّهم به کفر می کنند و … چگونه باور کنم که آنچه علیه افرادی (هرچند مخالف من و من مخالف آنان) مانند اطرافیان احمدی نژاد پخش می شود راست است؟ چون من مدیریت احمدی نژاد و تیمش را برای کشور فاجعه بار می دانم آیا باید هرآنچه علیه آنان از رسانه های ملّی پخش می شود باور کنم؟ آیا منازعات و مشاجرات داخل باند قدرت نقشی در این شایعات علیه ساکنان کاخ ریاست جمهوری ندارد؟ البته احمدی نژاد باید می دانست که کلوخ انداز را پاداش سنگ است!»


 


حجت الاسلام احمد منتظری، فرزند ارشد آیت الله العظمی مرحوم منتظری، در نامه ای خطاب به باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، وی را از وتوی پیشنهاد تشکیل دولت مستقل فلسطینی بر حذر داشت.

احمد منتظری در نامه ی خود به اوباما متذکر شده است که احتمال قوی می‌دهم که انتخاب شما در دور آینده انتخابات ریاست جمهوری بستگی به این وتو دارد. ولی یک چیز از انتخاب شدن و رئیس جمهور ماندن مهمتر است و آن رعایت حقوق ملت مظلوم فلسطین است.

متن کامل این نامه که در وبسایت شخصی آیت الله العظمی مرحوم منتظری منتشر شده به شرح زیر است:

به نام خدا

جناب آقای باراک حسین اوباما رئیس جمهور محترم آمریکا

پس از سلام، بنابر انجام وظیفه دینی و انسانی خود لازم می‌دانم جنابعالی را از خطای بزرگ تاریخی که احتمال دارد اتفاق بیفتد برحذر بدارم و آن وتوی پیشنهاد تشکیل دولت مستقل فلسطینی است.

اینجانب با شناختی که از وضعیت آمریکا دارم احتمال قوی می‌دهم که انتخاب شما در دور آینده انتخابات ریاست جمهوری بستگی به این وتو دارد. ولی یک چیز از انتخاب شدن و رئیس جمهور ماندن مهمتر است و آن رعایت حقوق ملت مظلوم فلسطین است. در دین اسلام و دیگر ادیان الهی نسبت به مسئله حمایت از مردم مظلوم – از هر دین و ملیتی که باشند – سفارش فراوان شده است.

جنابعالی سال ۲۰۱۷ را در نظر بگیرید که دور دیگر ریاست جمهوری آمریکا پایان یافته است و شما یک دوره و یا دو دوره رئیس جمهور بوده‌اید. ولی افتخار اینکه در برهه‌ای از زمان شما فداکاری کرده‌ای و به مردم مظلوم فلسطین که حق‌شان غصب شده است کمک نموده‌ای با هیچ ریاستی قابل مقایسه نیست. افتخاری که برای فرزندان شما و ملت امریکا هم باقی خواهد ماند. همانگونه که در جنگ بوسنی در سال ۱۹۹۵ آمریکا با دخالت خود از قتل عام مسلمانان جلوگیری کرد و مسلمانان جهان آن اقدام منطقی را هرگز فراموش نخواهند کرد.

شما با سخنرانی معروف خود در دانشگاه قاهره با حمایت از اسلام و مسلمانان امتیازی در جهان اسلام برای خود و ملت آمریکا به دست آوردید ولی وتوی احتمالی شما قطعا آثاری مخرّب و منفی و غیر قابل جبران در جهان اسلام به وجود خواهد آورد، و از طرف دیگر زمینه ساز و توجیه گر خشونت و اعمال غیرانسانی گروه‌های تندرو خواهد شد.

پیغمبر اسلام (ص) فرمود: “انّ لربّکم فی ایّام دهرکم نفحات الا فتعرضّوا لها”. شاعر بزرگ ایرانی جناب مولوی این کلام گهربار ایشان را چنین شرح نموده است: “گفت پیغمبر که نفحت های حق / اندرین ایام می آرد سبق / گوش و هش دارید این ایام را / در ربایید این چنین نفحات را”.

مرحوم آیت الله العظمی منتظری پدر بزرگوار اینجانب رعایت حقوق بشر و حمایت از مظلومین را از هر نژاد و مذهب که باشند، واجب و لازم می‌دانست و در این راه موقعیت‌ها و منصب‌های دنیایی را فدا نمود و هزینه‌های بس گزاف پرداخت و نام نیک او در تاریخ باقی ماند.

مصرّانه عنایت شما را نسبت به این مسئله مهم و حیاتی خواهانم. با تشکر

(۷ مهرماه ۱۳۹۰) ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۱

ایران – قم – احمد منتظری


 


در حالی که در سالهای اخیر دلسوزان  انقلاب  و منتقدان  وضع موجود بارها نسبت به  وضعیت اسفناک مدیریت کشور  هشدار می دادند و در مقابل متولیان امور با انکار  مشکلات، خود را مطلع تر از منتقدان نسبت به وضعیت کشور دانسته و آنها را طرد و حبس کرده اند،  گزارش دیوان محاسبات از وضعیت فجیع تخلفات دولت  فقط  درحوزه نفت و گاز پرده برداشت.  روز گذشته عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبت کشور با حضور در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گزارش جامعی از وضعیت عملکرد دولت در حوزه‌های مرتبط با نفت و گاز ارائه کرد که بازتاب گسترده‌ای در میان نمایندگان داشت.

به گزارش آفتاب، حمیدرضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با مهر، در تشریح گزارش رئیس دیوان محاسبت کشور از روند اجرای قانون بودجه ۸۹ در سه ماه اول سال ۹۰ گفت:‌ طبق این گزارش در زمینه تولید نفت روند استخراج و تولید برابر برنامه‌های کشور پیش نمی‌رود و به‌طور مشخص تولید نفت در برنامه چهارم نسبت به برنامه سوم کاهش داشته است.

کاهش تولید نفت از ۷۲ هزار بشکه به ۱۲۰ هزار بشکه رسید

به گفته وی کاهش ۷۲ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت در سال ۸۹، در سه ماهه نخست سال ۹۰ به ۱۲۰ هزار بشکه رسیده است که این افت طبعاً کاهش درآمدها را به دنبال دارد و براساس مطالعات دیوان محاسبات حتی همین تولید همراه با افت بعضاً به صورت غیرصیانتی صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد که علاوه بر کاهش تولید نفت خام، افت تولید میعانات گازی نیز گزارش شده است.

 

بخش نفت و گاز استراتژی جامع ندارد

وی گفت: طبق گزارش دیوان محاسبات یکی از ضعف‌های بخش نفت و گاز نداشتن استراتژی منسجم و طرح جامع است که اثر خود را در تصمیمات کلان و حتی تصمیم‌گیری‌های روزمره نشان می‌دهد، همین‌طور بی‌‌توجهی به قوانین و برنامه توسعه و عدم تخصیص مبالغ مزبور در سرمایه‌گذاری‌ها کاملاً مشهود است.

وی با بیان اینکه وضعیت پروژه‌ها در ابهام است گفت: موضوع قابل تامل این است که وضعیت پیشرفت پروژه‌ها برای شش ماهه ابتدای سال به دیوان محاسبات گزارش نشده است.

کاتوزیان خاطرنشان کرد: بررسی‌های دیوان محاسبات نشان می دهد که در خصوص میادین مشترک، اقدام مثبتی که حاکی از سرعت بخشیدن و اولویت دادن به این میادین باشد دیده نمی‌شود.

تخلف بانک مرکزی در زمینه بدهی نفتی هند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس همچنین با اشاره به آنچه عملکرد متخلفانه بانک مرکزی در مورد بدهی‌های نفتی دیگر کشور‌ها به ایران خواند، توضیح داد: زمانی که طرف هندی از پرداخت بدهی خود در قبال خرید نفت خام استنکاف می‌کرد، وزارت نفت فروش و تحویل نفت خام به هند را متوقف کرد اما رئیس بانک مرکزی صراحتاً وزارت نفت را ملزم به دادن نفت به هند کرد که این یک تخلف آشکار است و حاکی از عدم صیانت از منافع ملی و حقوق ملت ایران بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این بانک مرکزی در اقدامی خارج از حوزه اختیاراتش مرتکب تخلف دیگری شده و تاکید دارد که پول‌های انباشته کشور در هند صرف سرمایه‌گذاری در هند شود. بدین ترتیب پولی که باید به کشور بازگردد و منشاء تولید و ایجاد اشتغال در کشور شود را صرف اشتغال و تولید در هند می‌کنند.

برنامه کمیسیون انرژی برای ارسال تخلف بانک مرکزی به قوه قضاییه

نماینده تهران با بیان اینکه بانک مرکزی حق دخالت در این امر را ندارد با این اقدامات ماموریت اصلی خود که صیانت از درآمدها و پول مردم است را انجام نمی‌دهد، گفت: بانک مرکزی حق تغییر و جابجایی درآمدهای کشور و تخصیص‌های “من‌درآوردی” را ندارد و این اقدامات به منزله تخلف آشکار تلقی می‌شود که کمیسیون انرژی براساس ماده ۲۳۳ آیین نامه داخلی گزارشی را در این خصوص به صحن علنی ارائه خواهد داد تا موضوع به قوه قضائیه ارجاع شود.

۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی وزارت نیرو به بخش خصوصی

به گفته رئیس کمیسیون انرژی مجلس گزارش دیوان محاسبات در مورد وزارت نیرو نیز حاکی از آن است که بدهی‌های وزارت نیرو به پیمانکاران بخش برق و آب و همین طور بدهی‌ها به دولت نه تنها کاهش نیافته بلکه روند افزایشی نیز داشته است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: این بدهی‌ها به حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وزارت نیرو پیمانکاران بخش خصوصی را ورشکسته کرد

وی خاطرنشان کرد: حدود دو ماه پیش وزیر نیرو در کمیسیون انرژی قول داد که اقدامات عاجل و موثری در خصوص پرداخت بدهی پیمانکاران به عمل آورد اما متاسفانه تا کنون اقدامی صورت نگرفته است. این درحالی است که ۱۷ مهر ماه سررسید تعهدی است که وزیر نیرو به کمیسیون داده است.

کاتوزیان تاکید کرد: با توجه به اینکه پیمانکاران اخیراً اعلام کردند که دسته جمعی به دلیل حجم مشکلات مالی و به دلیل عدم مسئولیت پذیری وزارت نیرو در پرداخت بدهی‌های خود، اعلام ورشکستگی خواهند کرد، اگر این قول وزیر نیروعملی نشود کمیسیون انرژی اقدام عاجلی در مورد وزارت نیرو خواهد کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم نمی‌توانند بنشینند و در سال جهاد اقتصادی به دلیل بی‌تفاوتی معاونت راهبردی رئیس‌‌جمهور و وزارت نیرو شاهد ورشکستگی بخش تولید در کشور باشند.

کاتوزیان گفت:‌ طبیعی است نمایندگان از ظرفیت قانونی خود استفاده خواهند کرد و با بحران‌آفرینان و افراد ناتوان و بی‌کفایت برخورد خواهند کرد.

پول هزینه گاز دولت و طلب بخش خصوصی صرف پرداخت یارانه نقدی شد

وی به گزارش دیوان محاسبات در مورد روند اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: طبق این گزارش متاسفانه بخش بزرگی از درآمدهای وزارت نیرو به جای پرداخت بدهی‌ها به نحو غیرقانونی صرف پرداخت یارانه‌ها شده است حتی وزارت نیرو از پرداخت پول گاز مصرفی نیروگاه‌ها توسط دولت منع شده تا پولش را به عنوان یارانه به مردم بدهند.

هزینه نصب ۴ نیروگاه صرف یارانه نقدی شد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: طبق گزارش دیوان محاسبات هم اینک ۴ نیروگاه آماده نصب، به دلیل نداشتن نقدینگی نصب نشده‌‌اند چون پول لازم برای این اقدام، صرف پرداخت یارانه‌ها شده است، نیروگاه‌های خصوصی، پول برق تولیدی خود را از دولت دریافت نکرده اند و دولت حتی اجازه صادرات برق را به آنها نمی‌دهد تا کسب درآمد مختصری داشته باشند.

وی با بیان اینکه این موارد وزارت نیرو را درعدم پرداخت بدهی‌هایش تبرئه نمی‌کند، گفت: این موارد حاکی از تمکین وزیر در برابر فرمان‌های خلاف قانونی است که از سوی مقامات بالاتر دیکته می‌شود و متاسفانه وزیر هم بی‌چون چرا پیروی می‌کند.

2.9 میلیارد دلار درآمد صادرات نفت سال ۸۹ یارانه نقدی شد

کاتوزیان یادآور شد: ‌برداشت‌های خلاف قانون از منافع دیگر و مصرف کردن آنها برای پرداخت یارانه ها تنها به وزارت نیرو ختم نمی‌شود. براساس گزارش دیوان محاسبات ۲٫۹ میلیارد دلار در سال ۸۹ از محل صادرات نفت به حساب یارانه‌های مردم ریخته شده و این امر برخلاف قانون هدفمندی یارانه‌ها است که محل پرداخت را از واقعی کردن قیمت‌ها دیده بود.

وی گفت: برداشت از محل درآمد پتروشیمی‌ها و مصرف آن برای پرداخت یارانه‌ها نیز مورد دیگری بود که در گزارش دیوان محاسبات عنوان شد. در سال ۸۹ بی‌ توجهی به قانون بودجه و آیین نامه اجرایی بند ۴ ماده واحده موجب شده تا واردات بنزین و گازوئیل صورت گیرد که تخلفی آشکار است.

عدم وازیر ۶۱۰ میلیون دلار از درآمد صندوق توسعه ملی

نماینده تهران در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: عدم واریزها به صندوق توسعه ملی هم از سوی شرکت ملی گاز و هم از شرکت ملی نفت از جمله ۵۵۴ میلیون دلار از محل صادرات گاز به ترکیه و ۵۶ میلیون دلار از محل صادرات دیگر فرآورده‌های نفتی از دیگر تخلفات بررسی شده توسط دیوان محاسبات کشور است.

وازیر خلاف قانون درآمد‌های نفتی به حساب‌های خارجی شرکت نفت

وی یادآور شد:‌ واریز درآمدهای دلاری حاصل از صادرات نفت و فرآورده، برخلاف حکم قانون بودجه به حساب‌های شرکت ملی نفت ایران در خارج از کشور از دیگر مواردی است که در جلسه عنوان شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پایان این گفت‌وگو اظهار داشت که براساس گزارشات ارایه شده شرایط ویژه ای در بخش‌های نفت و گاز و نیرو حاکم است و لازم می دانیم این نگرانی‌ها را به صحن مجلس گزارش کنیم.

وی تاکید کرد: این تخلفات را در قالب ماده ۲۳۳ آیین نامه مجلس به صحن ارایه می‌کنیم تا اقدام قانونی و موثری با کمک قوه قضائیه به عمل آید.

طبق ماده ۲۳۳ آیین نامه دخلی مجلس هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهوری و یا وزیر یا مسئولان دستگاه‌های زیر مجموعه آنان را اعلام کند، موضوع بلافاصله از طرف هیئت رئیسه برای رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع می گردد.

طبق تبصره این ماده چنانچه نظر مجلس در تایید گزارش باشد موضوع برای رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذیصلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی شود.

طبق تبصره دو این ماده نیز در صورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهوری یا هر یک از وزیران سه نوبت رای به وارد بودن گزارش دهد طرح استیضاح در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

پیش از این نیز سه تخلف عمده وزارت نفت در قالب یک گزارش از کمیسیون انرژی مجلس به صحن علنی ارائه و با تصویب مجلس به قوه قضائیه ارسال شد و هم اکنون قوه قضائیه در حال پیگیری این تخلفات است.


 


روزهای پنجم و ششم شهریور ماه سال جاری تعدادی از زندانیان سیاسی از زندان اوین آزاد شدند. زندانیانی که بیشتر آنها نیمی از حکم خود را گذرانده و مشمول قانون آزادی مشروط بودند و یا روزهای کمی تا پایان حکمشان باقی مانده بود. در میان این زندانیان تعدادی هم بودند که مشمول عفو شده و سالهایی از زندان آنها بخشیده و آزاد شدند، تعدادی از زندانیان نیز میزان سالهای زندانشان کاهش یافت ولی همچنان در زندان به سر می برند.

به گزارش کلمه در روزهای آزادی این زندانیان مسوولان قوه قضاییه و از جمله دادستان تهران، جعفری دولت آبادی با تبلیغات زیاد اعلام کردند که زندانیان آزاد شده از اوین به مناسبت عید سعید فطر ۱۰۰ نفر هستند که مورد عفو و بخشش رهبری قرار گرفته اند.

اکنون بعد از گذشت بیش از یک ماه از آزادی این زندانیان مروری دقیق بر اسامی و همچنین نوع فعالیت این زندانیان خواهیم داشت، زندانیانی که در مجموع و با زندانیان آزاد شده زن زندان اوین در همان روزها، تنها ۶۱ زندانی را شامل می شوند.

این در حالی است که در آن روزها تنها دو زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر که هم اکنون ۷۰ زندانی سیاسی فقط در بند امنیتی آن به سر می برند، آزاد شدند. همچنین هیچ خبری از ازادی زندانیان سیاسی در دیگر زندان های کشور نرسید.

همه این موارد بار دیگر اعلام رسمی مسوولان درباره آزادی ۱۰۰ زندانی سیاسی را در این روزها زیر سوال می برد. هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین نزدیک به ۱۷۰ زندانی سیاسی نگهداری می شوند. چرا که بعد از آزادی تعداد از زندانی های سیاسی به مناسبت عیدفطر، مسوولان این زندان بلافاصله از بندهای ۲۰۹ وزارت اطلاعات و سایر بندهای این زندان، تعدادی از زندانیان سیاسی ِ باقی مانده را به بند ۳۵۰ منتقل کردند. هرچند هنوز تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی از جمله کوهیار گودرزی، عبدالفتاح سلطانی و… در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات نگهداری می شوند.

زندانیان سیاسی که در بند ۳۵۰ زندان اوین و دیگر بندهای این زندان و همچنین دیگر زندان های کشور نگهداری می شوند، غالبا از حقوق اولیه انسانی شان چون حق ملاقات حضوری، تماس تلفنی و مرخصی محروم اند.

کلمه یادآور می شود تفاوتی که در ازائه اطلاعات مربوط به زندانیان آزاد شده وجود دارد، به دلیل تفاوتی است که در دسترسی خبرنگاران ما وجود داشته است.

 

زندانیان آزاد شده بند ۳۵۰ زندان اوین

اسامی زیر مشخصات ۵۳ زندانی آزاد شده بند ۳۵۰ زندان اوین را شامل می شود که بر اساس آخرین اطلاعات ارسالی به کلمه پس از آزادی این زندانیان تکمیل شده است.

میلاد جان محمدی، نام پدر: خسرو، فعال اجتماعی و دانشجو

نصیر اسدی شمس آباد، نام پدر: ناصر / شغل : دانشجوی کارشناسی ارشد زبان شناسی

محسن مختاری، نام پدر: مهدی / شغل : دانشجوی دکترای داروسازی، شهروند معترض به نتایج انتخابات، محل دستگیری تظاهرات

ابولفضل قاسمی، نام پدر: احمد /شغل :کارشناس ارشد حقوق و شهروند معترض به نتایج انتخابات، محل دستگیری تظاهرات

علی بهزادیان نژاد، نام پدر: علی اصغر / شغل : فعال اجتماعی و روزنامه نگار

عباس نامی، نام پدر: فضل الله /نوع فعالیت : شهروند معترض به نتیاج انتخابات، محل دستگیری تظاهرات

امیر اصلانی، نام پدر: غلامحسین /شغل : کارشناس ارشد برق، نوع فعالیت : طراح خاموشی سبز

عباس شناور، فعال اجتماعی و کاردان کامپیوتر

حسین حیدری منش، شهروند معترض به نتایج انتخابات

محمد پور عبدالله، دانشجوی رشته شیمی دانشکده فنی دانشگاه تهران طیف چپ دستگیری سال ۸۶

محسن غمین، دانشجوی طیف چپ دستگیری سال ۸۶

آرش ترابی، اتهام جاسوسی

حسین جعفری طرقی، نام پدر:علی اکبر/شغل : کارشناس تاریخ، نوع فعالیت : فعال سیاسی و حزبی

نادر کریمی جونی، روزنامه نگار

میثم رودکی، نام پدر: محمد باقر، نوع فعالیت : شهروند معترض به نتیجه انتخابات، فعال اجتماعی

حمیدرضا نجومی، نام پدر: محمد جواد /نوع فعالیت : شهروند معترض به نتایج انتخابات، محل دستگیری تظاهرات

علیرضا سهراب پور، نام پدر:کاووس/نوع فعالیت: شهروند معترض به نتایج انتخابات، محل دستگیری تظاهرات

مسعود یزد چی، کارشناس مدیریت بازرگانی، شهروند معترض به نتایج انتخابات، محل دستگیری تظاهرات

نوید کامران، نام پدر: جلال / شهروند معترض به نتایج انتخابات محل دستگیری تظاهرات

حسین فرجی، شهروند معترض به نتایج انتخابات، محل دستگیری تظاهرات

امید اسماعیل زاده، نام پدر حمید /فعال اجتماعی

پرویز ورمزیاری، شهروند معترض به نتایج انتخابات

امید شریفی دانا، فعال اجتماعی.

روح الله میرزا خانی، شهروند معترض به نتایج انتخابات

غلامرضا احمدی، نام پدر: یحیی/شغل :مترجم زبان آلمانی، شهروند معترض به نتایج انتخابات و فعال اجتماعی

مجید تمجیدی، نام پدر اکبر، فعال اجتماعی.

کیوان فرزین، نام پدر: امین /شغل : کارشناس ارشد موسیقی دانشگاه تهران، فعال اجتماعی

امیر حسین قنبری، نام پدر: علی، شغل : کارشناس مهندسی عمران، محل دستگیری پادگان ستاد نیروی دریایی ارتش، فعال اجتماعی

داوود خادم موسوی، کارشناس فیزیک دانشگاه امیر کبیر و صاحب ۵ فرزند، شهروند معترض به نتایج انتخابات، محل دستگیری تظاهرات

غلامرضا آزادی، نام پدر: ابوالقاسم /شغل : مهندس پرواز نیروی هوایی، نوع فعالیت : فعال اجتماعی

علی قاسمی، نام پدر رحیم / نوع فعالیت :شهروند معترض به نتایج انتخابات

امید پور محمد علی، شهروند معترض به نتایج انتخابات

بهنام انصاری: کارشناس نرم افزارو فعال اجتماعی

محمد رضا صباغی، نام پدر: محمد حسن / شهروند معترض به نتیجه انتخابات و فعال اجتماعی

امیر حسین محمدی نیا، نام پدر :، علی /شغل :کارشناس ارشد مکانیک و انرژی، نوع فعالیت :شهروند معترض به نتیجه انتخابات

لطفعلی مافیان، فعال اجتماعی و مهندس معدن

احسان عبده تبریزی، نام پدر: حسین /شغل : دانشجوی دکترای تاریخ در دانشگاه دورهام انگلیس

مهدی وطن خواه، نام پدر: محسن / دانشجوی ستاره دار(محروم از حق تحصیل)، شهروند معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری

ارسلان ابدی، نام پدر: عباس / شغل :مهندس عمران، نوع فعالیت : شهروند معترض به نتایج انتخابات، محل دستگیری : تظاهرات

کیارش کامرانی، نام پدر:محمد / شغل : کارشناس ارشد فیزیک، نوع فعالیت : شهروند معترض به نتایج انتخابات، محل دستگیری تظاهرات عاشورا

سجاد مرادی، شهروند معترض به نتایج انتخابات، این زندانی پس از یک ماه زندان برای اجرای یک سال حبس خود در لیست عفو قرار گرفت و آزاد شد.

فرهاد افرادی، نام پدر:منوچهر/شغل :مترجم زبان فرانسه و فعال اجتماعی، او پس از احضار به دفتر پی گیری وزارت اطلاعات در سال ۸۸ بازداشت و زندانی شد.

محمود اسدی شمس آبادی، نام پدر: امیر/نوع فعالیت :شهروند معترض به نتایج انتخابات، محل دستگیری بهشت زهرای تهران

سعید مالمیریان، نام پدر: احمد /کارشناس ارشد معماری و فعال اجتماعی

آرتین غضنفری، نام پدر: اسفندیار، کارشناس علوم اجتماعی و فعال اجتماعی

آرش اعلایی، نام پدر: شعبان /شغل :، پزشک و متخصص بیماریهای عفونی و ایدز، او به همراه برادرش در سال ۸۷ به دلیل ارتباط با دول متخاصم دستگیر و زندانی شد.

میلاد اسدی، نام پدر: جلال، دانشجو وفعال دانشجویی.

حمید سمیعی، نام پدر:احمد /شغل :کارشناس ارشد برق/نوع فعالیت : شهروند معترض به نتایج انتخابات، محل دستگیری : تظاهرات

مجتبی هاشمی، نام پدر: ابولقاسم، کارشناس علوم سیاسی و فعال اجتماعی.

پژمان ظفرمند، نام پدر: حسن، شهروند معترض به نتایج انتخابات، محل دستگیری تظاهرات، این زندانی حدود یک ماه قبل از آزادی برای اجرای حکم به زندان فراخوانده شد و در لیست عفو عید فطر آزاد شد.

احمد رشیدی نیا، اتهام جاسوسی.

کوروش قاسمی، نام پدر: علی /شغل :کارشناس شیمی، نوع فعالیت : شهروند معترض به نتایج انتخابات، محل دستگیری تظاهرات

زندانیانی با کاهش حکم

در روزهایی که منتهی به آزادی ۶۰ نفر از زندانیان زندان اوین شد، تعدادی از زندانیان نیز با کاهش مدت محکومیتشان روبه رو شدند. حمزه کرمی، هادی عرب قبادی، بابک داشاب، امیر علی آقایاری و محمدرضا رجبی از جمله این زندانیان بودند که اکثرا دو سوم مدت حبسشان کاهش یافته است.

 

زندانیان آزاد شده از بند زنان زندان اوین

لاله حسن پور، اکرم حیدریان، سما شاملو، زهرا جباری، سوسن تبیانیان، فاطمه درویش، نازنین حسن نیا، فاطمه خرم جو نیز از زندانیانی بودند که از بند زنان زندان اوین در روزهای پنجم و ششم شهریور ماه از زندان آزاد شدند.


 


صادق آملی‌لاریجانی رییس قوه قضاییه روز گذشته با ادبیات تندی به برخی اظهارنظرهای مقامات دولت از جمله رییس‌ [دولت] ، معاون اول وی و حتی برخی نوشته‌های روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت درباره اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی واکنش نشان داد و از سوی این قوه خط و نشان‌های جدیدی کشید. پیش از این  احمدی نژاد درباره پرونده‌های مربوط به جریان خاص در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرده بود که کابینه خط قرمز وی محسوب می‌شود. در حالی که قوه قضاییه و در راس آن آملی‌لاریجانی در این مورد و اظهارنظر رییس‌[دولت] تاکنون سکوت کرده بود اما دیروز آملی‌لاریجانی بدون آنکه نامی از رییس‌ [دولت] ببرد با اشاره مستقیم به گفته‌های وی گفت: «در این زمینه برخی کارشکنی‌هایی می‌کنند ولی ما می‌گوییم خطوط قرمزهایی که اعلام می‌شود توهمی است. کجا در اسلام خط قرمز داریم؟ چه کسی را می‌خواهید افشا کنید؟ با چه کسی سر جنگ دارید؟» وی حتی با اعلام موضعی صریح گفت: «برخلاف برخی شایعات کوتاه نیامده‌اند و با اینکه برای رسیدگی به برخی پرونده‌ها سنگ‌اندازی‌های زیادی شده اما آنها سعی دارند کار را ادامه بدهند. به هر حال دستگاه قضایی با این تخریب‌ها برخورد خواهد کرد و ما نمی‌گذاریم با تخریب و جوسازی‌ها جلوی اعمال قانون و رسیدگی به پرونده‌ها را بگیرند. البته بودند کسانی که در برخی پرونده‌ها سنگ‌اندازی کرده‌اند. ولی ما با قوت به کار خود ادامه می‌دهیم گرچه ما همه مسائل را به?خاطر مصالح رسانه‌یی انجام نمی?دهیم و توقع مقام معظم رهبری هم از دستگاه قضایی این است.»

 

ادعای توقیف اموال صحت ندارد

 

احمدی‌نژاد همچنین در سفر به اردبیل با گلایه عنوان کرده بود که دولت از مدت‌ها قبل در جریان اختلاس بزرگ بوده و بدون سر و صدا در حال توقیف اموال بوده است اما رییس قوه قضاییه با ادبیاتی خاص عنوان کرده اصلا چنین چیزی محال است چرا که جز قوه قضاییه، هیچ دستگاه دیگری نمی‌تواند دست به توقیف اموال اختلاس‌کنندگان بزند و بر همین اساس این ادعا از اساس واقعی نیست: «اینکه مسوولی بگوید ما اموال را توقیف کرده‌ایم، چنین چیزی نیست، چون که اصلا نمی‌توانند چنین کاری کنند.»به گزارش ایسنا، وی حتی در توضیح بیشتر اینکه چرا سخنان رییس‌[دولت] درباره پیگیری مخفیانه اختلاس و حتی اقدام به توقیف اموال صحت ندارد، گفته است: «بیش از ۵۰ روز است قوه قضاییه در حال رسیدگی به این پرونده است و دادستان کل کشور که در مقام سخنگوی قوه قضاییه هم هست در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده و عرض ما این است که اگر قوه قضاییه وارد نمی‌شود و نشود چگونه دستگاه‌های دیگر می‌توانند وارد شوند و حکم جلب بدهند و اموال را توقیف کنند؟» آیت‌الله آملی‌لاریجانی بعد به سراغ اظهارنظرهای سایر اعضای کابینه دولت دهم رفت و به همان منوالی که سخنرانی‌اش در این همایش را شروع کرده بود، بدون اینکه اشاره مستقیمی به نام افراد بکند از تکه?کلام‌هایی از اعضای کابینه که تیتر رسانه‌ها شده بود استفاده کرد تا با آدرس دادن به آن موارد، پاسخ‌هایی را دهد تا مخاطبان آدرس حرف‌هایش را پیدا کنند.

 

پیش از این محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد هفته گذشته در مصاحبه‌یی مطبوعاتی گفته بود که قوه قضاییه و مقننه در ماجرای پیگیری اختلاس‌ها و پرونده‌ها‌ی مفاسد اقتصادی همکاری نمی‌کنند. حال آیت‌الله آملی‌لاریجانی اینطور در مقام پاسخ درآمده است: «در بحث برخورد با مفاسد اقتصادی ادعای شایبه‌داری گفته است که قوه قضاییه با برخی دستگاه‌ها همکاری نکرده است و اخیرا شنیده‌ام که گفته‌اند که در این پرونده موسوم به اختلاس، قوه مقننه و دولت کار خود را انجام می‌دهند اما قوه قضاییه کاری نمی‌کند و من عرض می‌کنم وقاحت هم حدی دارد. رییس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی می‌خواهند در رسیدگی به پرونده‌های کلان فساد اقتصادی سنگ‌اندازی کنند، گفت: دستگاه قضایی با این موارد برخورد خواهد کرد و ما نمی‌گذاریم با تخریب و جوسازی‌ها جلوی اعمال قانون و رسیدگی به پرونده‌ها را بگیرند.

در برخی پرونده‌ها در حال جنگیم

 

آملی‌لاریجانی گفته هیچ مانعی برای اعلام اسامی ندارند اما شرایط برای آنها در برخی پرونده‌های خاص بسیار سخت شده است: «در مجتمع امور اقتصادی و سایر دادگاه‌ها به برخی پرونده‌ها رسیدگی شده و در این پرونده هیچ مانعی برای اعلام اسامی نداریم و برخی پرونده‌ها هم در حال رسیدگی است اما این را بدانید که در برخی پرونده‌ها در حال جنگیم، یعنی آنقدر موانع می‌تراشند که باید برای اقتدار و استقلال قوه قضاییه جنگید و ما این کار را خواهیم کرد و در این راه نیز تا هر مسوولی که باشد، پیش خواهیم رفت.»وی افزود: در عین حال برخی درخواست رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها را دارند، در حالی که ‌باید آیین دادرسی رعایت شود و ما نمی‌توانیم از قوانین تخلف کنیم و فکر می‌کنیم ظرفیت‌های قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اجتماعی و اقتصادی ظرفیت‌های بسیار خوبی است. آیت‌الله آملی‌لاریجانی ادامه داد: بارها مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند باید چنین باشد که هر کسی در هر جایی احساس کرد به او ظلم می‌شود مرجع و پناهگاهی برای او وجود دارد. قوه قضاییه بنایش این نیست که تنها سراغ کارمندی که رشوه گرفته است برود اما کسی که میلیاردها اختلاس کرده راحت راه برود و ما باید به وضع کسانی نیز رسیدگی کنیم که با اختلال در اقتصاد کشور موجب اخلال در اداره نظام می‌شوند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته