-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۳۱, پنجشنبه

Latest News from Iran Free for 09/22/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



مستندسازان بازداشت شدهآزادی بیان- ماموران امنیتی حوالی نیمه شب شنبه با یورش به منزل شش مستندساز آنها را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.

بنا به گزارش های رسیده کتایون شهابی، مجتبی میرطهماسب، ناصر صفاریان، هادی آفریده، مهرداد زاهدیان و محسن شهرناز دار حوالی نیمه شب شنبه و پس از ضرب و شتم در تهران بازداشت شده اند. این اقدام همزمان با پخش مستند تلویزیونی بی بی سی فارسی در باره علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی بود که با پارازیت مواجه شد.

مقامات قضایی و برخی رسانه های وابسته به آنها از جمله باشگاه خبرنگاران جوان می گویند دلیل بازداشت این مستندسازان همکاری آنها با بخش فارسی بی بی سی بوده است و این افراد از طریق ارسال فیلم، گزارش و خبر به این شبکه یاری رسانده اند.

با این حال یک منبع آگاه در تهران به آزادی بیان گفت دلیل این بازداشت تنها زهر چشم گرفتن از مستندسازان و سینماگران برای عدم ارتباط با رسانه های بین المللی بوده است زیرا کارنامه حرفه ای این اشخاص روشن است و هیچگونه همکاری ادیتوریالی بین آنها و بخش فارسی بی بی سی در میان نبوده تنها برخی از محصولات، برخی از آنها از این شبکه همچون سایر شبکه های بین المللی دیگر پخش شده است.

در بهار گذشته وزارت ارشاد اسلامی در بخشنامه محرمانه ای از روزنامه نگاران درخواست کرده بود تا از همکاری و مصاحبه با رسانه هایی چون بی بی سی فارسی و رادیو فردا خودداری کنند.

خانم شهابی نایب رئیس هیئت مدیره انجمن فیلمسازان مستند، ناصر صفاریان منتقد و مستندساز و مجتبی میرطهماسب مستندساز و دستیار کارگردان بوده است.

صادق صبا مدیر بخش فارسی بی بی سی همکاری این مستندسازان با این شبکه را تکذیب کرده است و در همین حال رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در مصاحبه امروز خود گفته است که بازداشت این مستندسازان ربطی به مسائل سینمایی ندارد.

بسیاری از مستندسازان و سینماگران ایرانی در ده سال گذشته بازداشت، ممنوع از کار یا ممنوع الخروج شده اند یا آثارشان توقیف شده است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranfree-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranfree@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته