-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۳۱, پنجشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 09/22/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



دوآمریکایی زندانی در تهران پس از دو سال با پرداخت یک میلیون دلار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری های کشور، مسعود شفیعی وکیل این دو همراه سفیرسوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکا است و یک مقام عمانی برای تحویل گرفتن آنها به زندان اوین رفته اند. جاش فتال و شین بائر در دادگاه انقلاب به جرم جاسوسی و ورود غیر قانونی به ایران به هشت سال زندان محکوم شده بودند.

قوه قضائیه ایران در اطلاعیه ای گفته است که این دو نفر تا صدور رای قطعی به قرار وثیقه آزاد شده اند.


 


یکی از نمایندگان مجلس هم به مدیرعاملی سردار رویانیان در باشگاه پرسپولیس اعتراض کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در مجلس در تذکری شفاهی در پایان صحن علنی امروز مجلس نسبت به انتصاب سردار رویانیان به مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس انتقاد کرد و گفت: «جوانان از ما می‌پرسند واقعاً ما یک ورزشکار نداشتیم که یک سردار را از ستاد مدیریت سوخت آورده‌اید کرده‌اید مدیرعامل پرسپولیس؟»


 


نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا نظریه‌ای بین صاحب نظران سیاسی مطرح شده است، مبنی بر اینکه کشور ما با توجه به اینکه از نعمت ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب برخوردار است نیازی به وجود رییس جمهور در کشور نیست.

حمیدرضا کاتوزیان در گفت‌وگو با  ایلنا، اظهار داشت: کشور می‌تواند به عنوان عالیترین مقام اجرایی نخست وزیر داشته باشد که توسط مجلس انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه این نظریه قابل تامل است، اذعان داشت: این نظریه از این رو قابل تامل و توجه است که پاسخگویی قوه مجریه را در قبال نمایندگان ملت افزایش می‌دهد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون نیز در بسیاری محافل این موضوع طرح شده و در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه قدرت نظارتی نمایندگان مردم را باید افزایش داد، تصریح کرد: اگر قدرت نظارتی نمایندگان مردم افزایش پیدا کند، قطعا آثار مثبتی در کشور خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این نظریه بین نمایندگان مجلس نیز مطرح است، تصریح کرد: نظریه جایگزینی نخست وزیر به جای رییس جمهور اکنون بین بعضی از نمایندگان مجلس که وجهه سیاسی بیشتری دارند مطرح و مورد بررسی و صحبت است.


 


نماینده سابق تهران بر لزوم نگاهی همه جانبه به هر دو سوی جریان فتنه تاکیدکرد و گفت: برای آنکه سویه​های جناحی پررنگ نشود، باید شاهد حضور قوه قضاییه مقتدر باشیم.

عماد افروغ جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفت​وگو با خبرآنلاین، در پاسخ به سوالی که به تجارت سیاسی برخی افراد در قبل فتنه ۸۸ اشاره داشت، گفت: من کاری به جریانات سیاسی ندارم که به نفع یک جریان، جریان دیگری را بکوبم. اما آنچه که قبل، حین و بعد از انتخابات ۸۸ گذشت، آسیب جدی​ای به اصالت نظام جمهوری اسلامی و نحوه مواجهه با مقامات مرتبط با نظام با افراد مختلف زد.

وی با بیان اینکه باید «میزان خطای افراد» و «نحوه مواجهه با این خطاها» را با دقت بررسی کرد، افزود: اگر خطایی ۱۰ درصد است، با آن برخورد ۱۰۰ درصدی نکنیم و به جای برخورد مستدل و قانونی با روش​های قضایی شاهد انتقام گیری جریان​های سیاسی نباشیم.

افروغ با تاکید بر اینکه حساسیت افراد به نظام نباید متعصبانه باشد به گونه​ای که اگر خطایی از ما سر زد آن را حسن بدانیم و اگرحسنی از سوی رقیب دیدیم، ان را خطا بخوانیم، ادامه داد: من همواره بیش از آنکه دغدغه رجال سیاسی را داشته باشم، دغدغه حقیقی افراد و اعتبار نظام را داشته​ام. اما عده​ای به این مباحث کلی کمتر توجه کردند و کمتر نگران سست کردن مبانی نظام بوده​اند. آنها به دنبال تجارت سیاسی بوده و یکسویه و یک طرفه به میدان رفته و مساله را دنبال کرده​اند. کما اینکه متاسفانه هنوز هم این مسائل از سوی مجاری قضایی پیگیری نمی​شود.

به گفته این استاد دانشگاه، برخی به جای خاموش کردن آتش فتنه، به انحای مختلف آن را زیاد کرده​اند. این در حالی است که می​توانستیم بهتر مدیریت کنیم و شیوه​ای را اتخاذ کنیم که باعث جلب اعتماد عمومی شود تا امروز دیگر چنین دغدغه​ای نداشته باشیم. اگر اینگونه عمل کرده بودیم، یکی از دغدغه​های امروز ما در مورد حفظ و صلابت گفتمان و نظام حل شده بود.

افروغ که می​گفت تا حدودی با سخنان اخیر لاریجانی در خصوص تجارت سیاسی برخی از قبل فتنه موافق است، ادامه داد: عده​ای بیش از اینکه به اعتبار نظام بیاندیشیند به منافع جناحی خود اندیشیده و به فکر انتقام گیری از مواجهات گذشته بودند. متاسفانه برخورد قبیله​ای جناح​های سیاسی ما، X و Y ندارد! «مدیریت واگنی» جناح چپ و راست ندارد و همواره بیش از آنکه منافع ملی و اعتبار نظام مد نظر باشد، منافع سیاسی و انتقام گیری جناحی مطرح بوده است.

نماینده سابق تهران افزود: در مورد ماجراهای قبل، حین و بعد از انتخابات ۸۸، یک طرفه نباید به قاضی رفت، بلکه باید آن را ریشه​یابی کرد. باید بدانیم که جریان «فتنه» که آمیزشی از حق و باطل است، یک جریان یک طرفه و یک سویه نیست و افراد متناسب با قدرتی که در دست دارند، یک طرفش را برجسته می​کنند. وقتی یک سوی این جریان، قدرت رسانه​ای و قدرت رسمی بیشتری داشته باشد آن سوی را پررنگ​تر می​کند. برای آنکه سویه​های جناحی پررنگ نشود، باید شاهد حضور قوه قضاییه مقتدر باشیم.

افروغ در پایان گفت: اگر اینگونه عمل شده بود و با شبهات امنیتی و اقتصادی انتخابات ۸۸ برخورد می​شد، امروز شاهد اختلاس سه هزار میلیاردی نبودیم که بعدها هم به اختلاس​های میلیاردی دیگر و سکوت​های دیگری بیانجامد که هراز چندگاهی جنجال رسانه​ایی ایجاد کند و بعد هم آب از آسیاب بیفتد!


 


اشکان ذهابیان دانشجوی فعال مازندرانی پس از نزدیک به شش ماه حبس صبح امروز آزاد شد.

به گزارش جرس این دانشجوی محروم از تحصیل که بدنبال اعتصاب غذا در شرایط جسمی نگران کننده ای بود، صبح امروز از زندان متی کلای بابل آزاد شد.

اشکان ذهابیان، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه فردوسی مشهد و عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت، ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری در پی احضار و مراجعه به اداره اطلاعات ساری برای بار سوم بازداشت شد.

وی برای اولین بار در ۲۶ خرداد سال ۸۸ تنها چهار روز پس از انتخابات مهندسی شده ، در جریان تجمع دانشجویان دانشگاه مازندران، در اثر ضرب و شتم شدید نیروهای انصار بی هوش و سپس توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بود.

اشکان ذهابیان در ۱۲ آبان سال ۸۸ نیز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به خاطر فعالیت های دانشجویی اش، مجددا بازداشت و در حالیکه از حق دفاع از خویش و حق داشتن وکیل محروم بود، با حکم غیابی به ۶ ماه حبس غیرقانونی از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل محکوم شد.‏ پس از بازداشت اخیر این دانشجوی محروم از تحصیل برای وی پرونده جدید قضایی تشکیل شده است ولی همچنان رای ان رسما ابلاغ نشده است. اتهام های جدید اشکان ذهابیان در پرونده جدید وی، دیدار با آیت الله صانعی ، آیت الله وحید خراسانی و دیگر مراجع تقلید در قم عنوان شده است.


 


ندای سبز آزادی: به گزارش وبسایت شخصی رئیس جمهور سابق سید محمد خاتمی، دراین یادداشت که در آستانه سالروز آغاز جنگ هشت ساله و هفته دفاع برشته تحریر در آمده ایران سرفراز را نه تنها قهرمان عرصه دفاع مقدس قهرمان، که قهرمان آشتی و صلح مبتنی بر عدالت خوانده است.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:
به نام خدا

۳۱ شهریور، روز آغاز یورش همه جانبه حکومت عراق به ایرانی بود که تازه از طوفان یک انقلاب بزرگ به ساحل آرامش و امید چشم دوخته بود و می بایست سازمان و سامان متناسب با خواستهای بلند یک ملت آزاده را بیابد. و شاید صدام و حامیان او در این پندار که وضع ایران آشفته و در نتیجه آسیب پذیر است این جنایت را که منشاء خسارتهای فراوان به دو کشور و ملت ایران و عراق شد صورت گرفت.
زشتی تهاجم، اشغال، تجاوز و ویرانگری اما در برابر، زیبایی پایداری، سربلندی و دفاع از کرامت انسان و تمامیت ارضی و سرافرازی ایران و انقلاب را نیز داشت.
جنگ زشت است و چندش آور و ویرانگر و ما که جنگ را در بامداد روز تازه تاریخیمان یعنی پیروزی انقلاب و امید به آینده آزمودیم و هشت سال آن را تحمل کردیم می توانیم زیانباری آن را نیز درک کنیم. ما آغازگر جنگ نبودیم و موضعمان دفاعی بود و ایستادیم و از این بابت شرمسار نیستیم و شرمساران کسانی هستند (یا باید باشند) که امان و امنیت منطقه را بریدند و به این جنگ نکبت بار دست یازیدند.
ایران اگر در دفاع مقدس قهرمان بود، قهرمان آشتی و صلح مبتنی بر عدالت نیز بود.

نماینده این ملت با افتخار و با صدایی بلند در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از گفت و گو به جای زور و از مهربانی به جای خشونت سخن گفت و چه خوب این سخن شنیده شده و روز ۳۰ شهریور پیشنهاد مطرح شده به تصویب رسید.
سخنان خوب و نغز که انسان را به راستی و نیکی و والایی می خواند در تاریخ کم نبوده است،‌ اما اینگونه نیست که هر سخنی به خوبی شنیده شود و طنین آن در گوش تاریخ بپیچد و ایجاد امید و حرکت کند.
در تاریخ لحظاتی است که جانهای عطشناک سخنی را می شنوند و این شنیدن بسیار مهم و تعیین کننده است. گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها در آن لحظه تاریخی شنیده شد و ندادهنده می گفت سرمشق و الگوی رابطه و زندگی در جهان به هم پیوسته کنونی چیزی جز ستیز و سلطه و جنگ و اشغال و کشتار و تحقیر انسان نیست و باید دگرگون شود. "زبان" و "کلمه" که بارزترین تجلیگاه وجود آدمی است مناسب ترین بستر ارتباط است، به شرط آنکه سبب تعارف و تفاهم شود. "گفت و گو" (یا دیالوگ) اکسیری است که می تواند و باید دشمنی را به همدلی و تقابل را به "همزیستی" مبدل کند. تمدن ها و فرهنگ ها نه به اختیار یکایک انسان ها پدید می آیند و نه حذف یا هضم آنها در آنکه زور و قدرت تسخیر بیشتر دارد ممکن است. اما می توان عناصر مشترکی را در همه آنها یافت و آن را مبداء حرکت همراه و تفاهم قرار داد و به سوی:

اولا روشن تر کردن چهره حقیقت که همواره دیدار می نماید و پرهیز می کند
و ثانیا دست یابی به راه کار مشترک برای بهبود وضع زندگی و فراهم آوردن امکان بهره گیری همگان از مزایای آن حرکت کرد.

گفت و گو بدان گونه که مطرح شد بخصوص در هنگامه هیاهوی توهم "برخورد تمدن ها" و پندار نا استوار "پایان تاریخ" طنینی شگفت انگیز هم در عرصه رسمی سیاست و ارتباطات جهانی داشت، بدان گونه که این پیشنهاد با اتفاق آراء در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید و هم طنین خوش آهنگ این پیشنهاد در مجامع علمی، اندیشگی، فرهنگی و روشنفکری و همه محافل دردآشنا اعم از اسلامی و غیراسلامی شگفت انگیز بود.

شاید کمتر موضوعی چون گفت و گوی تمدن ها و فرهنگ ها باشد که نسبت به آن ایجاد دهها کرسی و شاخه و شعبه در دانشگاههای معتبر جهان و دهها سازمان و سامان گفت و گویی رسمی و غیررسمی و صدها کتاب و مقاله و پایان نامه دانشگاهی و دهها گردهمایی بین المللی و عطف توجه سازمان های معتبری چون یونسکو و سازمان کنفرانس اسلامی و … در پی داشته باشد.
در این مورد اگر افتخاری است (که هست) نصیب ملت بزرگ و سرفراز و مؤمن و آزادی خواه ایران است که به نام او و با تکیه بر پیشینه درخشان فرهنگی و تاریخی و پیشتازی او در دوران جدید در آزادی خواهی و استقلال طلبی و پیشرفت جویی این پیشنهاد مطرح شد.

گرچه بخصوص بعد از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر فضای پیدای جهانی بیشتر فضای جنگ و خشونت و افراط و دائره بسته جنگ علیه ترور و ترور علیه جنگ افروزان و نفرت پراکنی چه از سوی دولتها و چه جریانهای خشونت گرا بوده است ولی در پس لایه های نه چندان ضخیم نارواداری و خشونت گرایی و زورآزمایی، خواست صلح بر پایه عدالت و امنیت فراگیر و توجه به کرامت انسانی (هر انسانی) که گفت و گوی تمدنها راه گشا به سوی آن بوده است روز به روز نیرومندتر می شود و این همه خود حجت موجه است بر ترجیح صلح بر جنگ، آزادی بر سرکوب و خودکامگی، و کرامت آدمی بر تحقیر او.
و چنین باد!
سید محمد خاتمی
سی شهریور ۱۳۹۰


 


علی مطهری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اعتدال تاکید کرد: امضاهای طرح سوال از رییس جمهور بالاتر از حد نصاب است و عدم طرح آن، ناشی از تخلف هیات رییسه مجلس است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: با توجه به مسائلی که در اختلاس سه هزار میلیاردی مطرح است، لازم است تا سریع تر، سوال از رییس جمهور مطرح گردد.

وی در خاتمه تاکید کرد: بر طرح سوال از رییس جمهور مصمم هستیم و هیات رییسه باید در این راستا همکاری کند.

در همین خصوص محمدرضا باهنر نائب رییس مجلس با اشاره به اعتراض علی مطهری به اعتدال گفت: اگر برآیند قانونی طرح سوال از رییس جمهور، به پیش برود، ما موظف به اجرای آن هستیم.

وی افزود: اگر طرح سوال، شرایط قانونی را طی کند، بلافاصله عملی می شود.

وی در خاتمه ضمن تاکید بر اینکه هیات رییسه تخلفی نکرده است، خطاب به معترضان گفت: با توجه به پس گرفته شدن برخی از امضاها، تعداد امضاها از حد نصاب پایین تر آمده و اگر به حد نصاب برسد، سوال از رییس جمهور اجرایی می شود.


 


وزیر اطلاعات عصر سه شنبه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شد و در مورد شهادت هاله سحابی توضیح داد. وی تصریح کرد، این اتفاق به صورت طبیعی رخ داده و هاله سحابی پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.

به گزارش ایسنا، حسین سبحانی‌نیا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره حضور حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در این کمیسیون، گفت: «در این جلسه، علی مطهری موضوع مربوط به فوت هاله سحابی، دختر عزت الله سحابی را که در تشیع جنازه مرحوم سحابی رخ داد، از وزیر اطلاعات سئوال کرد که وزیر نیز با حضور در این جلسه به سئوال نماینده تهران پاسخ داد.»

وی افزود: «وزیر اطلاعات در این جلسه عنوان کرد که این اتفاق به صورت طبیعی رخ داده و هاله سحابی پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: «وزیر اطلاعات همچنین تاکید کرد که مساله خاصی در این رابطه وجود نداشته و خطاب به آقای مطهری که این سوال را مطرح کرده بود گفت که اگر دلیل و مدرک خاصی در این زمینه در اختیار دارید ارائه کنید تا مورد بررسی قرار گیرد؛ اما وزارت اطلاعات به مطلب خاصی در این زمینه نرسیده است.»

وزیر اطلاعات احمدی نژاد درحالی مرگ هاله سحابی را طبیعی ارزیابی می کند که برخی از حاضران در مراسم تشییع جنازه مهندس عزت الله سحابی شهادت داده اند که وی درپی ایجاد فضای پرتنش و فشارهای روانی و تهدید لباس شخصی ها و نیروهای امنیتی و انتظامی، پس از برخورد فیزیکی یکی از عوامل امنیتی-انتظامی حاضر در محل، به شهادت رسید.


 


بعد از اینکه آیت الله موسوی خویینی ها در وبسایت خود نقل قول شیخ جعفر شجونی درباره خود را که گرایش های مارکسیستی داشته و شهید مطهری این موضوع را گفته دروغ عنوان کرد ، آیت الله سید رضی شیرازی که شجونی روایت خود را به نقل از وی عنوان کرده بود نیز از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: شهید مطهری اهل غیبت کردن نبود.

به گزارش خبرآنلاین ، سیدمحمدموسوی خویینی ها در وبسایت خود در باره این اتهام که گرایشهای مارکسیستی داشته،از خود دفاع کرد.

وی که نوشته اش را در قالب پاسخ یک سوال خواننده وبسایت خود تنظیم کرده ، نوشته است:

آن واعظی که از قول مرحوم شهید مطهری بنده را با ذکر نام تکفیر کرده است جناب آقای شیخ جعفر شجونی است. حیفم می آید با توجه به سوابق مبارزاتی این پیرمرد تقریبا هشتاد ساله وی را تکذیب کنم … ولی ناگزیرم از ساحت یک مسلمان (خودم) دفاع کنم و نیز نشان دهم که شأن یک عالم شهید والاتر از چیزی ( تکفیر یک مسلمان) است که به وی نسبت داده شده است. جناب آقای شجونی گفته اند: «… ایشان (آیت الله آقا رضی شیرازی) تعریف میکرد که وقتی آیت الله انواری از زندان آزاد شدند با آقای مطهری به دیدن ایشان رفتیم و وقتی به منزل ایشان وارد شدیم دیدیم موسوی خوئینی ها هم آنجا نشسته و چون با آقای مطهری بد بود تا چشمش به ایشان افتاد بلند شد رفت بیرون! آقای مطهری با حالت عصبانیت و تحکّم از آقای انواری پرسیده بود:« شما او را میشناسید؟» آقای انواری جواب داده بود:« بله این آقای خوئینی ها است» آقای مطهری میگوید: «خبر دارید مارکسیست شده؟» . آقای مطهری واقعاً درباره آقای موسوی خوئینی ها همینطور فکر میکرد و بخشی از هشدارهایی هم که در مقدمه کتاب «گرایش به مادیگری» داد درباره همین آدم و اطرافیانش بود… »( کتاب ماه فرهنگی تاریخی یادآور نشریه موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران سال سوم شماره ششم، هفتم و هشتم، ص۹۳، مدیرمسئول محمد حسین طارمی)

سیدمحمد موسوی خویینی ها سپس ادامه داده است:

زمانیکه آیت الله انواری از زندان آزاد شدند بنده در زندان بودم. ایشان در بهمن سال پنجاه و پنج از زندان آزاد شدند و من ماهها پس ازآن تاریخ در مرداد پنجاه و شش از زندان آزاد شدم. من در سلول زندان اوین بودم و چند ماهی بود که هیچ چیز برای مطالعه به دستم نرسیده بود. یک روز سرباز نگهبان بند، در سلول را باز کرد و یک بغل روزنامه را به داخل سلول ریخت. ..اوراق پراکنده روزنامه ها را که ورق میزدم چشمم به عکس صفحه اول روزنامه ای افتاد و جمعیتی را نشان میداد که از زندان آزاد شده بودند. چند نفر از آنها را شناختم از جمله آقایان کروبی، عسگراولادی و انواری و …. . با این حساب اگر داستان این دیدار از اساس دروغ نباشد، فرد دیگری غیر از من در آن جلسه بوده است و در نقل داستان، اشتباهی رخ داده است و یا …! از این گذشته، یکی از عالمان بنام و از دوستان نزدیک آیت الله آقارضی شیرازی نقل کردند که من از ایشان سؤال کردم که این مطلبی که آقای شجونی از شما نقل کرده صحت دارد ؟ ایشان آنرا تکذیب کردند.

موسوی خویینی ها در بخش دیگری از نوشته خود آورده است:

آقای شجونی گفته اند: « این آقای موسوی خوئینی ها هم به گفتن تفاسیر مارکسیستی معروف بود، آقای مطهری چندباری به او هشدار داده بودند ولی او کار خودش را می کرد» (نشریه یادآور صفحه ۹۳)؛ در مورد هشدارهای آقای مطهری باید به آقای شجونی گوشزد کنم که ایشان حتی یک بار هم به من هشدار یا تذکّر نداده بودند و هرکس این مطلب را ادّعا کرده است سخنی صددرصد دروغ است .

خویینی ها درپایان نوشته خود، در رد سخنان شجونی نوشته است:

مایل بودم خاطره ای از یک سخنرانی آقای شجونی پس از آزادی حضرت امام (ره) از اولین زندان نقل کنم تا حقّ نمک ادا شود، چون بانی آن جلسه و آن سخنرانی من و جمعی از دوستانم بودیم؛ و مایل بودم از رفتار آقای شجونی با خودم در جلسات پیش از پیروزی انقلاب بگویم، تا معلوم شود که ایشان در آن زمان نه تنها بنده را مارکسیست نمیدانسته است بلکه به عنوان یک روحانی … با من برخوردی در کمال احترام و ارادت داشته است.

اظهارات آیت الله آقارضی شیرازی در باره جلسه موردبحث شجونی و خویینی ها

آیت الله سید رضی شیرازی در گفت وگو با خبرآنلاین از روایت حجت الاسلام شجونی درباره اظهارنظر شهید مطهری درباره موسوی خوئینی ها اظهار بی اطلاعی کرد.

وی با بیان اینکه از چنین جلسه ای بی اطلاعم و در تمام سال های متمادی که با آقای مطهری گذراندم به یاد ندارم ایشان اهل غیبت بوده باشند گفت: آقای مطهری حقیقتا اهل اخلاق و تدین واقعی بود.او یک مومن حقیقی بود.

این استاد برجسته فقه و فلسفه افزود:” این حرف ها به آقای مطهری نمی خورد. ایشان درباره مسائل علمی افراد هم احتیاط می کرد که وقتی حرفی می زند از روی غیبت و تخطئه نباشد. چه رسد به اینکه اینگونه پشت سر کسی که در مجلس حضور ندارد اظهارنظر کند.”

آقا رضی شیرازی تاکید کرد: ” من با آقای مطهری سال ها از مدرسه مروی پیاده می آمدیم به سمت منزل و معمولا دوثلث راه را با هم بودیم. همچنین در بسیاری از جلسات و درس ها با هم بودیم. من به یاد ندارم ایشان درباره کسی اینگونه اظهار نظر کرده باشد. چه در مسائل سیاسی و چه در مسائل علمی واقعا دقیق و مومنانه و متدین حرف می زد.”

وی به شوخی و با مطایبه افزود: “اصلا مارکسیست چی هست؟ ما که نمی دانیم مارکسیست چی هست که حالا مهم باشد فلان آقا مارکسیست هست. بعد هم این حرف ها به چه دردی می خورد. یک عده بی کار حرف هایی می زنند که نه به درد دنیای شما می خورد و نه به درد آخرتتان. هزار بار گفته ام. شما جوان ها گوش کنید. آخرت تان را با این حرف ها به باد می دهید. آنها که اهل علم و فضل بودند و درس خوانده بودند ،ما دیدیم چه طور سر همین حرف ها دنیا و آخرت شان را به باد دادند. همین گروهی که امثال مطری و بنده را ترور کردند.”(گفتنی است اوایل پیروزی انقلاب، گروهک فرقان،آیت الله آقارضی شیرازی را نیز ترور کرد که خوشبختانه موفق نبود)

استاد صاحب کرسی ابن سینا شناسی درباره گروه فرقان ادامه داد: ” آدم های این گروه که مشتی طلبه هم بودند ادعا می کردند سواد دارند. آنهایک بار به من گفتند شما فلسفه می خوانید و چون اهل فلسفه هستید خیانت کارید. ما شما را از بین می بریم. به آقای مطهری هم همین را گفته بودند. ما می گفتیم دنیا عوض شده باید با زبان عقل و منطق اسلام را ترویج کرد. باید با خواندن و فهم فلسفی به اسلام خدمت کرد. اینها نمی فهمیدند. متاسفانه من خیلی غصه می خوردم که اینها چرا نمی فهمند و اینگونه عمل می کنند. بعد هم دیدیم که چه بدبختی ای سر خودشان و جامعه آوردند و چه بزرگانی را مثل مطهری از ما گرفتند. ”

آیت الله سید رضی شیرازی ادامه داد:” ضرورت دارد شما جوان ها که کار اجتماعی می کنید و کار فرهنگی می کنید این گروه ها را بشناسید. توی لباس طلبه یا دانشگاهی ، توی لباس اهل علم و به ظاهر تقوا هم کسانی می آیند که دنیا و آخرت شما را به بازی می گیرند و بعد هم چه؟ هیچ. همین می شود بدبختی خودتان و مردم و جامعه .”

نوه آیت الله شیرازی صاحب فتوای تحریم تنباکو افزود:” من به شما وهمه کسانی که دنبال این بحث ها هستند می گویم که عمرتان را به بازی نگیرید. دنیا و آخرت خودتان و مردم را با این حرف ها بازی ندهید.”


 


مهدی خزعلی در وبسایت شخصی خود از خاطرات حضور در بند ۳۵۰ اوین می گوید و عماد بهاور.

عماد بهاور مسئول شاخه جوانان جمعیت نهضت آزادی ایران است که پس از گذشت نزدیک به هجده ماه بدون مرخصی در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد.

متن کامل یادداشت مهدی خزعلی را با عنوان “عماد هم سن انقلاب است، اما دادگاه انقلاب او را به زندان افکنده است!” با هم میخوانیم:

عماد هم سن انقلاب است، و امروز این فرزند انقلاب را مدعیان انقلاب در بند کرده اند، او زمان طاغوت را درک نکرده، اما دادگاه انقلاب او را به زندان افکنده است! این دادگاه انقلاب هم مثل نمیر المومنین ماندگار است! به حال نظامی که ۳۳ سال بعد از انقلاب هنوز جوخه های انقلابی و دادگاه های انقلابی دارد و به ثبات نرسیده باید گریست!

عماد در تخت طبقه سوم سمت چپ می خوابید، بالای تخت میز کوچکی گذاشته بود و انباشتی از کتاب سرگرمی او بود، جوانی مومن، چون کوه استوار و چون اقیانوس آرام بود، در چهره اش خدا را می دیدی، نگاه به او ذکر بود.

مسئول بیت العباس بود، اذان و نماز جماعت و دعا و قرآن را بسیار منظم برگزار می کرد.

نمی دانم او را به چه جرمی آورده بودند، اما یقین داشتم، اگر دعای ما مستجاب نشود، دعای او مستجاب است! یادش بخیر و به امید آزادیش، یادگاری او را با هم می خوانیم:

هو

در و دیوار به محرومی من می خندند

من به این خوش که به رویم در گلشن باز است

“عبدالرزاق لاهیجی”

جناب آقای دکتر خزعلی

حضور در زندان در کنار جنابعالی افتخاری برای من بود، .جسارت و شجاعت شما در افشا و بیان حقیقت ستودنی است.

با آرزوی وارستگی، رهایی و عشق برای جنابعالی

ارادتمند: عماد بهاور

۹۰/۵/۲۰

اوین بند۳۵۰


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته