-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۳, جمعه

Latest News from Kaleme for 05/13/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



“مهدی محمودیان” روزنامه نگار زندانی در زندان رجایی شهر کرج پس از انتشار نامه افشاگرانه اش درباره فجایع انسانی جاری در این زندان، به سلول انفرادی منتقل شده است.

به گزارش منابع خبری “جرس”، محمودیان روز چهارشنبه از بند ویژه سیاسی رجایی شهر به انفرادی منتقل شده است. منابع جرس در همین حال می گویند که خانواده این زندانی نیز از ملاقات او با منع شده اند.

پدر و مادر محمودیان امروز( پنجشنبه ) برای ملاقات با او به زندان رجایی شهر رفته بودند اما به آنها امکان ملاقات داده نشده است.

محمودیان در نامه خود پیش بینی کرده بود که پس از انتشار افشاگریهایش ناگزیر به تحمل فشارهای مضاعفی خواهد شد.


 


مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم با بیان اینکه پس از مازندران استان‌ اصفهان جزو استان‌هایی است که از نظر تعداد موسسات غیرانتفاعی به اشباع رسیده است، افزود: همچنین بعد از این دو استان، استان‌های خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی، قم، کرمان، گلستان و قزوین جزو استان‌های اشباع شده به شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا ، دکتر نادری روز پنجشنبه در همایش روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی کشور که با حضور وزیر علوم در پژوهشکده رویان برگزار شد، با اشاره به فعالیت ۲۹۵ موسسه غیر دولتی در کشور، عنوان کرد: تعداد موسسات آموزش عالی غیردولتی در کشور تا سال ۸۶، ۱۸۱ موسسه بود که این تعداد در سال ۸۷ به ۲۴۴ موسسه افزایش یافت و اکنون نیز به ۲۹۵ موسسه رسیده است.

وی با اشاره به تعداد مجوزهای اصولی و تقاضاهای ایجاد موسسات غیرانتفاعی با بیان اینکه بیشترین تقاضا‌ها در سال ۸۵ بود، اظهار کرد: همچنین در سال ۸۴، ۷۶ مجوز اصولی ارائه شد که در سال ۸۸ این تعداد مجوز اصولی به ۲۰ عدد کاهش یافت و در سال ۸۹ موسسات غیر انتفاعی توانستند ۳۰ مجوز اصولی و ۲۵ مجوز قطعی دریافت کنند که کاهش شیب صدور مجوز به دلیل رعایت برخی مسائل در وزارت علوم انجام گرفت.

وی با اشاره به فعالیت ۴۲ موسسه غیرانتفاعی در استان مازندران عنوان کرد: این در حالیست که تا سال ۸۹ استان مازندران باید دارای ۹ موسسه غیر انتفاعی می‌بود و مشخص نیست از کجا مجوز مابقی موسسات دریافت شده است.

نادری با اشاره فعالیت موسسات آموزش عالی تک جنسیتی در کشور، گفت: از این موسسات غیردولتی دو موسسه تک جنسیتی «ابرار» و «رفاه» در تهران در حال فعالیت هستند.

وی همچنین گفت: درخواست تاسیس ۷ موسسه تک جنسیتی دیگر نیز ارایه شده که این موسسات در حال گزینش هستند و به یکی از آنها امسال مجوز فعالیت داده می‌شود.

مدیرکل آموزش‌های آزاد وزارت علوم با بیان اینکه دو موسسه از این هفت موسسه درخواست کننده، متقاضی دانشگاه‌های پسرانه در استان‌های قم و اصفهان هستند، افزود: مجموعا ۳۰۲ تقاضای جدید موسسه غیر انتفاعی ارائه شده است و ۳۵ درخواست مجوز اصولی در موسسات غیر انتفاعی وجود دارد که پس از نهایی شدن طرح آمایش سرزمین به این درخواست‌ها پاسخ داده می‌شود.

وی با بیان این که مجموعا ۱۴ موسسه به دانشگاه یا دانشکده غیر انتفاعی ارتقا یافتند افزود: موسسات غیر انتفاعی در سه مرتبه عالی، متوسط و غیر قابل قبول تقسیم بندی می‌شوند که ۱۰ تا ۱۵ درصد آنان در رتبه‌ عالی، ۷۰ درصد در رتبه متوسط و ۱۰ درصد آنان جزو موسسات غیر قابل قبول هستند که این موسسات در کمیسیون ماده ۹ با توجه به دو موضوع عدم توسعه و صفر شدن ظرفیت بررسی می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت موسسات غیر انتفاعی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و تصویب کلیات تشکیل این موسسات توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: در این راستا دومین همایش روسای موسسات غیر انتفاعی با توجه به برنامه پنجم توسعه اواخر سال جاری برگزار می‌شود و در این همایش از روسای دفاتر نظارت استانی جهت ارایه دستاورد‌های آموزشی پژوهشی و فرهنگی آنان دعوت به عمل می‌آید.

مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم در خاتمه با بیان اینکه بالاترین درصد تراکم موسسات غیر انتفاعی در ۹ استان، افزود: همچنین شهرهای مشهد، قم، کرج، زاهدان و تبریز هر کدام تقاضای ایجاد یک موسسه تک جنسیتی و در تهران تقاضای تاسیس دو موسسه تک جنسیتی ارائه شده است.


 


رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با انتقاد از متشنج کردن فضای سیاسی کشور از سوی حاشیه‌های منحرف دولت، تأکید کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی نقش مهم و به‌سزایی در آرام کردن فضای آلوده و مشوش سیاسی کشور داشته است و اگر تدبیر و درایت ایشان نبود، حوادث ناگواری در فضای سیاسی کشور به وجود می‌آمد.

به گزارش خانه ملت، محمدتقی رهبر با اشاره به اظهارات مطرح شده در جلسه هیأت دولت مبنی بر بی‌قانونی مجلس و آلوده کردن جو سیاسی کشور، اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان در پی حوادث سیاسی اخیر کشور خواهان پیگیری استیضاح، سوال و یا طرح عدم کفایت رئیس‌جمهوری بودند، اما آقای لاریجانی با تدبیر خود جو مجلس را آرام کرد و مانع تشویش بیشتر فضای سیاسی کشور شد.

نماینده اصفهان مقاومت‌های اخیر دولت در برابر اجرای قانون را مذموم و نادرست دانست و تصریح کرد: در حوادث سیاسی اخیر کشور، با برکناری وزیر اطلاعات، مقاومت در برابر اجرای قانون و تخطی از فرامین و دستورات مقام معظم رهبری، جو سیاسی کشور متشنج و آلوده شده بود.

رهبر با انتقاد از اظهارات مطرح شده در هیأت دولت علیه مجلس گفت: این دولت و حاشیه‌های منحرف اطراف آن هستند که فضای کشور را متشنج و آلوده کرده‌اند و تلاش مجلس و رئیس مجلس همواره جلوگیری از آسیب‌های تخلفات و اقدامات غلط دولت بوده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تلاش مجلس برای نادیده گرفتن تخلفات قانونی آشکار دولت، تأکید کرد: اتهام وارد کردن دولت به نمایندگان مردم درباره عمل نکردن به قانون، توهمات غلط دولت است و دولت نمی‌تواند با چنین فرافکنی‌هایی تخلفات قانونی و اشتباهات خود را پنهان کند.

وی افزود: دولت حق ندارد اتهام ناروا و بی‌اساس به مجلس وارد کند، بنابراین بهتر است دولت به جای فرافکنی، در پی تمکین از قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با انتقاد از تخطی دولت از قانون درباره نحوه ادغام وزارتخانه‌ها اظهار داشت: دولت طبق قانون موظف است ادغام وزارتخانه‌های جدید و شرح وظایف این وزارتخانه‌ها را به تصویب مجلس شورای اسلامی برساند و هرنوع اقدامی بدون نظر و تصویب مجلس در راستای ادغام وزارخانه‌ها خلاف قانون است.

رهبر با اشاره به اصول قانون برنامه پنجم توسعه، تصریح کرد: وزیر وزارتخانه جدیدی که از ادغام دو وزارتخانه ایجاد شده است، باید به مجلس معرفی شود و رأی اعتماد بگیرد. اگر کسی بدون طی کردن این روند قانونی، در رأس وزارتخانه‌ای قرار بگیرد، از نظر مجلس شورای اسلامی، وزیر آن وزارتخانه محسوب نمی‌شود.

محمود احمدی‌نژاد در جلسه چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت) هیأت دولت با اشاره به اینکه دولت مشغول اجرای قانون است و رئیس‌جمهوری اختیار دارد وزرا را جابجا کند و خود سرپرست شود، گفت: رییس محترم مجلس ظاهرا فکر می‌کنند عین قانون هستند که این تصور درستی نیست و باید توجه داشت که نباید فضای کشور را بی‌جهت آلوده و مشوش کرد.

احمدی‌نژاد افزود: فضاسازی‌هایی که علیه دولت صورت می‌گیرد صحیح نیست، زیرا در کشور مرجع رسیدگی به تخلفات قانونی وجود دارد و نمی‌شود رییس مجلس بخواهد شخصا به تخلفات رسیدگی کند، این وظیفه برعهده دیوان عدالت اداری کشور است و اگر اختلافی نیز بین قوا بروز کرد رهبر معظم انقلاب این مسأله را حل می کنند.

وی با بیان اینکه دولت از همان ماده قانونی که مجلس محترم تصویب کرده است، دفاع حقوقی می‌کند، گفت: قانونگذار قانون را نوشته است و بهتر است، امروز یک بار دیگر آن قانون را بخواند. منطق مدیریتی هم اقتضاء می‌کند که این قانون به همین شکل که نوشته شده، اجرا شود و دولت به طور کامل از آن دفاع می‌کند.


 


پس از انتشار مصاحبۀ فائزه هاشمی در ماهنامه نسیم بیداری، وی  در یادداشت  کوتاهی خاطرنشان کرده است: تغییراتی در مصاحبه بدون اطلاع اینجانب – و بر خلاف توافقات از پیش صورت گرفته – انجام پذیرفته است، که شامل حذف و اضافۀ برخی کلمات و عبارات می باشد.

مدیر مسوول هفته نامه توقیف شده زن، علت صدور این تکذیبیه و در اختیار رسانه ها قرار دادن آن را عدم انتشار و درج این تکذیبیه، توسط نشریه مذکور ذکر کرده است.

به گزارش کلمه متن  یادداشت کوتاه  فائزه هاشمی  به شرح زیر است:

به دنبال انتشار مصاحبه اینجانب در شماره شانزدهم (اردیبهشت ماه) ماهنامه «نسیم بیداری»، ضمن تشکر از مدیران نشریه، از خوانندگان محترم به دلیل ایجاد تغییراتی در مصاحبه مذکور، که بدون اطلاع اینجانب توسط تحریریه آن نشریه صورت گرفت و شامل حذف بخش هایی و اضافه کردن کلمات و عباراتی دیگر، و همچنین عمل نکردن به توافقات انجام شدۀ قبل از مصاحبه بر خلاف اخلاق و تعهدات حرفه ای که نتیجه آن تغییر روح و فلسفه مصاحبه و پدید آمدن متنی با ده مورد بر خلاف اعتقادات و منش اینجانب بود، عذرخواهی می کنم.

فائزه هاشمی


 


شورای هماهنگی راه سبز امید در نهمین بیانیه خود که در حمایت از حرکتهای دانشجویی صادر کرده با اشاره به ناتوانی صاحبان قدرت در درک اهمیت جایگاه، معنا و تأثیر اندیشه تاکید کرد: به فرض که بتوان با توسل به زور دهان ها را از گفتن حقیقت، گوش ها را از شنیدن عقیده و چشم ها را از دیدن واقعیت بازداشت، خودکامگان را به دنیای بزرگ اندیشه ها راهی نیست، و دانشگاه، مهد اندیشه هاست.

شورای هماهنگی راه سبز امید، در این بیانیه ضمن محکوم کردن سرکوب دانشگاهیان، طرحها و اقداماتی که موجب افول سطح علمی دانشگاهها و مراکز علمی کشور می شوند، از حرکتهای اعتراضی مسالمت امیز و خودانگیختة دانشجویان حمایت کرد.

متن بیانیه  شورای هماهنگی راه سبز امید  به شرح  زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از شش سال اجرای مدیریت پادگانی بر دانشگاه ها و اعمال سیاست های نسنجیده و تکرار برنامه های شکست خورده، حاکمیت شرایط امنیتی روزافزون، مهندسی نیروی انسانی در سطح هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان، اینک نتایج زیانبار این شیوه نادرست چنان بر همگان آشکار شده که دانشجویان، این پیشتازان حرکت های مصلحانه در همه جوامع و از جمله جامعه ما، تصمیم به ابراز مجدد اعتراض و مقاومت در برابر وخامت روزافزون وضعیت دانشگاه ها گرفته اند.

دانشجویان عزیز هر روز شاهد اخراج، بازنشستگی اجباری و محدودیت طرح مسائل و مشکلات موجود بوسیله استادانشان که بخشی از نخبگان فکری و سرمایه های علمی کشور هستند می باشند. احضار پیاپی دانشجویان، محرومیت موقت یا دائم از تحصیل، گرفتن تعهدهای شفاهی و کتبی مبنی بر عدم هرگونه فعالیت سیاسی، در کنار وضعیت اسفبار امکانات رفاهی، خوابگاه های غیراستاندارد، تغذیه نامطلوب، جلوگیری از هرگونه فعالیت اجتماعی که تحت نظر نهادهای وابسته به حکومت نباشند، تنزل کیفیت آموزشی ناشی از افزایش بی رویة سهمیه های خاص در مبدأ ورودی مقاطع مختلف تحصیلی، تنها نمونه هایی از چهرة تأسفبار دانشگاه های ما هستند.

جالب اینجاست که مدیریت پادگانی، تمامی مشکلات را ناشی از «اسلامی نبودن» دانشگاه ها می داند و راه حل را در تغییر مواد آموزشی، تک جنسیتی کردن دانشگاه ها و تزریق اساتید همفکر و همسو با دولتمردان در هیئت علمی دانشگاه ها می جوید. آیا از نهادی مانند دانشگاه که اصلی ترین مرکز دانش و پژوهش در کشور است انتظار نمی رود که اتخاذ اینگونه تصمیم ها پس از طی فرایندهای علمی و کارشناسی توسط صاحبنظران موجود در مراکز دانشگاهی صورت پذیرد؟ آیا تک جنسیتی کردن اقتدارگزایانه دانشگاه هابدون مشورت با دانشجویان و اساتید به مثابه اهانت به شعور دانشجویان و صغیر فرض کردن آنها در تنظیم روابط اجتماعی شان نیست؟ آیا با صرف تغییر نام فرار مغزها به مهاجرت نخبگان، مسئلة جدی از دست رفتن سرمایه های عظیم انسانی و اجتماعی که معادل میلیاردها تومان در سال است می توان سرپوش نهاد؟ آیا با تشکیل کرسی های آزاداندیشی فرمایشی، می توان خسارت های جبران ناپذیر ناشی از جلوگیری از شکل گیری فضای نقادانه باز و آزادی اندیشه را جبران نمود؟

مشکل بزرگ صاحبان قدرت این است که در درک اهمیت جایگاه، معنا و تأثیر اندیشه ناتوانند. به فرض که بتوان با توسل به زور دهان ها را از گفتن حقیقت، گوش ها را از شنیدن عقیده و چشم ها را از دیدن واقعیت بازداشت، خودکامگان را به دنیای بزرگ اندیشه ها راهی نیست، و دانشگاه، مهد اندیشه هاست.

شورای هماهنگی راه سبز امید، ضمن محکوم کردن سرکوب دانشگاهیان,طرحها و اقداماتی که موجب افول سطح علمی دانشگاهها و مراکز علمی کشور می شوند، از حرکتهای اعتراضی مسالمت امیز و خودانگیختة دانشجویان حمایت و از همه دانشگاهیان عزیز دعوت می کند در این حرکتهای مدنی مسالمت آمیز، شرکت نمایند.


 


علیرضا سجادپور، رئیس اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی ارشاد، در گفت و گو با خبرنگار شبستان، درباره حضور سینمای ایران در جشنواره فیلم کن گفت: حضور ایران در بازار کن بسیار فعالانه و پررنگ است. بخش رقابتی این جشنواره نیز پشیزی برای ما نمی ارزد و سازندگان فیلم های حاضر در کن باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به این که پیش از این، معرفی فیلم برای حضور در جشنواره کن، بر عهده بخش خصوصی و یا نهادهای سینمایی نیمه خصوصی چون فارابی بوده است، گفت: ما هیچگاه برای حضور در کن به طور رسمی فیلمی را معرفی نمی کنیم.

سجادپور در رابطه با فیلم های ایرانی که احتمالاٌ در کن به نمایش درمی آیند، تأکید کرد: تنها، فیلم هایی که از معاونت سینمایی مجوز خروج داشته باشند، از نظر ما فیلم ایرانی محسوب می شوند.

معاون نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی هم چنین درباره احتمال بازخواست سازندگان فیلم های ایرانی کن، اظهار داشت: همین قدر بگویم که این جشنواره رسمیتی برای ما ندارد!

وی در پاسخ به این پرسش که “با وجود سیاست تیم جدید معاونت سینمایی، در زمینه معرفی فیلم های مورد نظر به جشنواره های بین المللی، چرا فیلمی به جشنواره کن معرفی نمی شود؟”، تصریح کرد: برنامه ما تعامل با جشنواره هاست اما نه جشنواره ای سراسر سیاست زده همچون “کن”. از سوی دیگر، حضور در جشنواره ها لزوماً به معنای معرفی فیلم نیست.

سجادپور در این زمینه به برنامه معاونت سینمایی در سال جدید برای مارکتینگ(بازاریابی) بین المللی اشاره کرد و افزود: ارزآوری برای سینمای ایران و اکران فیلم های ایرانی در کشورهای خارجی از اولویت های سال جدید ماست که البته محدود به حضور در جشنواره ها نیست.

معاون نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی، ۱۴ کشور حوزه فرهنگی ایران زمین(حوزه نوروز)، کشورهای جهان اسلام و کشورهای آسیایی را به عنوان اولویت های تعامل بین المللی سینمای ایران معرفی و تصریح کرد: غرب و اروپا در اولویت آخر ما برای تعامل قرار دارند.


 


روزنامه مردمسالاری نوشت: صبح سه شنبه ماموران نیروی انتظامی در گروهی ویژه و ضربتی بشقاب های ماهواره برخی بلوک های شهرک اکباتان را جمع آوری کردند.

ماموران بخش امنیت اخلاقی نیروی انتظامی با استفاده از کابل و تجهیزات مجهز تکاوری بشقاب های ماهواره مستقر در دیوار آپارتمان های این شهرک را جمع آوری کردند.

بر اساس گزارش شاهدان عینی ماموران نیروی انتظامی در چند مورد اقدام به ورود به منازل کرده اند.


 


امروز پنج شنبه، ۴ موشک به محل استقرار رهبر لیبی، معمر قذافی، اصابت نمود که به ادعای مقامات دولتی در نتیجه آن ۲ نفر کشته شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از سی ان ان؛ پس از این انفجارها، که صدای آن در سراسر پایتخت شنیده شد، بلافاصله آمبولانسهای بیمارستانی راهی منطقه باب العزیزیه، محل استقرار کاخ قذافی، شدند.

دولت لیبی به روزنامه نگاران خارجی حاضر در طرابلس اجازه داد تا از محل انفجار که هنوز دود از آن به آسمان برمی خواست بازدید کنند. خبرنگاران گزارش داده اند که جسد دو مرد را که گویا به دلیل اصابت موشک کشته شده بودند مشاهده کرده اند.

این سومی حمله طی دو هفته اخیر به مقر قذافی است. در نتیجه اولین حمله که روز ۱ می (۱۱ روز پیش رخ داد) یک پسر و سه نوه قذافی کشته شدند.

در همین حال از جبهه جنگ در شهر محاصره شده مصراته نیز خبر می رسد که انقلابیوم موفق شده اند کنترل فرودگاهی را در جنوب این شهر به دست گیرند.

کنترل این فرودگاه برای دریافت کمکهای بشردوستانه توسط انقلابیون تحت محاصره، بسیار حیاتی است.

خبرگزاری شین هوا خبر داد که دیروز، چهارشنبه، «رادوسلاو سایکورسکی» وزیر خارجه لهستان از مقر مخالفین قذافی در شهر بنغازی دیدار کرده است که این می تواند به معنای یک پیروزی دیگر در جبهه دیپلماسی برای دولت انتقالی مخالفین باشد.


 


محمود احمدی‌نژاد در ایامی که ۱۱ روز خانه‌نشین بود با تعدادی از نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی دیدار داشت که محتوای این دیدار‌ها کمتر در معرض اطلاع و افکار عمومی قرار گرفت.

به گزاش آفتاب به نقل از جهان، علی‌رضا زاکانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اخیرا طی یادداشتی که در هفته‌نامه پنجره منتشر شد، به بخش‌هائی از این دیدارها و اظهارات احمدی‌نژاد در آن جلسات پرداخته است که در یکی از این دیدارها احمدی‌نژاد به چند تن از ملاقات‌شوندگان گفته است که اگر همین الان انتخابات شود، من ۳۵ میلیون رای دارم.

در بخشی از یادداشت علی رضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب و نماینده مجلس آمده است: سوم تا چهاردهم اردیبهشت امسال شاهد رخدادی بودیم که با ویژگی خاصی که داشت در تاریخ انقلاب اسلامی بی‎مانند بود. جناب آقای دکتر احمدی‎نژاد در اقدامی بی‎سابقه در اعتراض به حکم حکومتی مقام معظم رهبری برای ابقای وزیر اطلاعات به منزل رفت و پس از یازده روز خانه‎نشینی به محل کار خود بازگشت.

زاکانی در ادامه می‌نویسد: انتخابات سال ۸۴ آغاز طلیعه‎ای نو در عرصه خدمت‎گزاری در ایران اسلامی بود و کشور با رویکردی جدید، روحی تازه را در کالبد اجرایی خویش حس کرد. دولت خدمت‎گزار با سرلوحه قرار دادن شعار‎های اساسی انقلاب و کار و تلاش خویش خدمات شایانی را به انجام رساند؛ همت کاشت و افتخار و آبرو درو کرد، ولی علی‎رغم خدمات شایانش از همان ابتدا رگه‌هایی از انحراف در برخی از عناصر آن قابل مشاهده بود که رفته‎رفته غلظت بیشتری یافت تا جایی‎که تسویه حساب و حذف عناصر خدوم، به برنامه‎ای آشکار برای آن‎ها و سپس به عملی واجب برای یکدست کردن دستگاه اجرایی کشور در جهت رسیدن به اهداف ناصواب‎شان تبدیل گردید.

نمود این جریان خطرناک و مشکوک پیرامون جناب آقای احمدی‎نژاد روز‌به‌روز نمود بیشتر یافت و کم‎کم کار به‎جایی رسید که چندی قبل مدیر حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات در سخنرانی مبسوطی در داخل این وزارتخانه ضمن کالبدشکافی فتنه ۸۸، علایم و نشانه‎‎های فتنه بزرگ‎تری را برای آینده پیش‎بینی کرد، که به گفته وی ترکیبی از نفاق و انجمن حجتیه آن را راهبری می‎کند و البته، این گفته که مبتنی بر دریافت‎‎های اطلاعاتی و بدور از گمانه‎زنی‎‎های صرف بیان شده بود سبب شد تا وی از مسئولیت خویش عزل و خانه‎نشین گردد.

با تصمیم و اقدام جناب آقای مصلحی برای تغییر یکی از معاونین خود در وزارت اطلاعات، دور جدیدی از فعالیت‎‎ها آغاز شد و شرایط به‎سمتی رفت که با القائات انجام گرفته، ریاست محترم جمهوری تصمیم به عزل وزیر اطلاعات گرفت، که مخالفت محرمانه کتبی و شفاهی رهبر فرزانه انقلاب، جهت مصلحت کشور با این عزل را درپی داشت و پس از مقاومت آقای احمدی‎نژاد، با دستور و حکم علنی معظم‎له وزیر اطلاعات ابقا شد که اعلام آن در سی‎ام فروردین در نمازخانه این وزارتخانه، غریو شادی سربازان گمنام امام زمان (عجل‎الله‎تعالی‎فرجه‎الشریف) را که در اثر فشار‎های جریان انحرافی در سینه‎‎ها حبس شده بود بلند کرد و دل‌های نگران پرسنل خدوم آن وزارتخانه را آرامش بخشید.

اما مقاومت‎‎های بعدی حساسیت موضوع را آشکارتر کرد و از تصمیم حکیمانه اعلام شده در قالب یک حکم حکومتی پرده برداشت، تا جایی‎که تاکنون زوایای آشکار شده این موضوع، حکایت از حسن تدبیر در عبور انقلاب از گردنه‎ای خطرناک و سخت، به‎دستان مبارک ولایت مطلقه فقیه به لطف الهی دارد.

با تشدید القائات این جریان انحرافی و قهر رییس‎جمهوری، شرایط به‎سمتی رفت که همه دوست‎داران انقلاب با گوش‎زد ضرورت تبعیت از ولی فقیه و تبعات تمرد از آن، به نصیحت و سپس انذار دکتر احمدی‎نژاد پرداختند و اوضاع ویژه داخلی در کنار موقعیت ممتاز نظام اسلامی در شرایط خطیر منطقه و جهان را خاطرنشان کرده و عدم داشتن حجت شرعی و کاستی منطق عقل و تدبیر را در این مقاومت بیان داشتند، در فضای عمومی نیز حضرت آیت‎الله العظمی خامنه‎ای (مدظله العالی) ضمن دعوت به آرامش، بر رعایت قانون و جلوگیری از انحراف تأکید کردند.

گرچه اخبار ملاقات اشخاص مختلف با ریاست‎جمهوری و سخنان صریح ایشان خطاب به چند نفر از ملاقات‎کنندگان با وی، حساسیت‎‎ها را بیشتر برانگیخت و اظهارات‎شان در داشتن ۳۵ میلیون رأی و اهتمام‎شان در مقاومت در برابر انجام این حکم حکومتی به سبب صیانت از جایگاه رییس‎جمهوری! عمق القائات نادرست و خطرناک را به ظهور رساند، لیکن بعد از طی مسیر عادی کشور در فقدان وی و شدت ناراحتی عمومی و بالا رفتن سطح انذار‎ها از عدم تمکین ایشان، جناب آقای دکتر احمدی‎نژاد پس از یازده روز در هیأت دولت حاضر و اظهارات شفافی را در حمایت از ولایت فقیه و ضرورت تبیین آن برای جلوگیری از سوءاستفاده عناصر سیاسی و ممانعت از دفاع بد از این‎جایگاه مهم ابراز داشتند.


 


به رغم گسترش جنبش سبز به لایه های مختلف جامعه، فرمانده نیروی انتظامی مدعی شد: فتنه در کشور برای همیشه خاموش شده است و فتنه سبز هیچ‌گونه ظرفیت اجتماعی و مردمی در سطح کشور ندارد و برای همیشه خاموش شده است.

به گزارش فارس از یاسوج، اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در حاشیه صبحگاه مشترک نیروی انتظامی این استان در گفت‌وگو با خبرنگاران بدون اشاره به ناامنی های موجود و بالا بودن مرگ و میرهای ناشی از تصادفات، ادعا کرد: سطح امنیت در جامعه با بهبود قانون‌گرایی، کاهش تصادفات و افزایش نیرو و امکانات فراهم می‌شود که هم اکنون در این شاخص‌ها پیشرفت محسوسی قابل مشاهده است.

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه مطالبات اجتماعی در زمینه برخورد با پدیده بدحجابی در حال افزایش است، افزود: با شروع فصل گرما و افزایش سفرها بدحجابی نیز تا اندازه‌ای افزایش پیدا می‌کند که نیروی انتظامی با این تعداد انگشت‌شمار که قصد دارند فضای جامعه را آلوده کنند برخورد کرده و در این راستا طرح مبارزه با بدحجابی را از تهران و در هفته گذشته آغاز کردیم و مردم مطمئن باشند که با مظاهر فساد و ناهنجاری‌های اجتماعی با قاطعیت برخورد می‌شود.

وی در ادامه ادعا کرد: تحرکات فتنه‌گران به طور مستمر زیر نظر بوده و اکنون می‌توان گفت که فتنه سبز به دلیل از دست رفتن حمایت‌های مردمی ظرفیت اجتماعی خود را در داخل کشور را از دست داده و برای همیشه خاموش شده است.

فرمانده ناجا نگفت اگر این جنبش خاموش شده است چرا همچنان با هر تجمعی از سوی آنان بشدت برخورد می شود و موج بازداشتها و محدودیتها همچنان ادامه دارد.

احمدی‌مقدم به موضوع ترویج خرافات و جن‌گیری و رمالی اشاره کرد و گفت: توجه برخی مردم به رمالی و جن‌گیری در حال افزایش است که این نشان از ساده‌اندیشی برخی افراد دارد و پلیس با چنین ناهنجاری‌هایی به نحو مطلوب برخورد می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی به ترورهای اخیر در سنندج اشاره کرد و گفت: اولویت دوم ما در تقویت مرزها مربوط به مرزهای شمال غربی کشور است که برخی گروه‌های سلفی تحرکاتی در آن منطقه و به خصوص شهر سنندج داشته‌اند که عناصر اصلی آنها کشته و یا دستگیر شدند و هم اکنون اوضاع در کنترل کامل سپاه و دستگاه‌های امنیتی قرار دارد.


 


هیئت وزیران با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و به منظور تقسیم بهینه منابع و امکانات در نقاط مختلف جغرافیایی کشور با ایجاد شهر جدید قره‌بلاغ در استان کرمان موافقت کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور ، روستاهای حسین‌آباد جرغه (جرغه) و بیگ اینالو پس از تجمیع با روستای دوگان مرکز دهستان قره‌بلاغ بخش شده و قره‌بلاغ شهرستان فسا به شهر تبدیل و به عنوان شهر قره‌بلاغ شناخته می‌شود.

بر این اساس ، همچنین با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی دهستان شعبجره به مرکزیت روستای شعبجره، از بخش طغرالجرد شهرستان کوهبنان در استان کرمان منتزع و به بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند همان استان الحاق می شود.

تعیین خط مرزی بین دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد

زیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی بنا به پیشنهاد وزارت کشور خط مرزی بین دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را تعیین کردند.

بر این اساس ، با تصویب در دولت ، خط مرزی بین دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، حدفاصل روستای ترتاب (حاجی‌آباد) و گنبد بردی، تعیین شد.شهر قره‌بلاغ به نقشه جغرافیایی کشور اضافه شد

هیئت وزیران با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و به منظور تقسیم بهینه منابع و امکانات در نقاط مختلف جغرافیایی کشور با ایجاد شهر جدید قره‌بلاغ در استان کرمان موافقت کرد.

به گزارش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور ، روستاهای حسین‌آباد جرغه (جرغه) و بیگ اینالو پس از تجمیع با روستای دوگان مرکز دهستان قره‌بلاغ بخش شده و قره‌بلاغ شهرستان فسا به شهر تبدیل و به عنوان شهر قره‌بلاغ شناخته می‌شود.

بر این اساس ، همچنین با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی دهستان شعبجره به مرکزیت روستای شعبجره، از بخش طغرالجرد شهرستان کوهبنان در استان کرمان منتزع و به بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند همان استان الحاق می شود.

تعیین خط مرزی بین دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد

وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی بنا به پیشنهاد وزارت کشور خط مرزی بین دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را تعیین کردند.

بر این اساس ، با تصویب در دولت ، خط مرزی بین دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، حدفاصل روستای ترتاب (حاجی‌آباد) و گنبد بردی، تعیین شد.


 


“احمدعلی کیخا” افزایش دوباره قیمت حامل‌های انرژی و سوخت کشاورزی را خارج از تحمل کشاورزان خواند و گفت: با افزایش یکباره قیمت‌ها در پایان سال گذشته فشار زیادی بر پیکره کشاورزی کشور وارد شده و این بخش تحمل افزایش دوباره قیمت‌ها را ندارد.

به گزارش خانه ملت، “احمد علی کیخا” بر لزوم حمایت از کشاورزان در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تأکید کرد و گفت: کشاورزان که بخش قابل توجهی از تولید و اشتغال کشور را بر عهده دارند پس از اجرای قانون هدفمندی فشار زیادی را متحمل شدند که ادامه این روند برای صنعت غذایی کشور خطرناک خواهد بود.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصمیم دولت برای افزایش دوباره قیمت‌ها بخش کشاورزی را به نابودی می‌کشاند، زیرا کشاورزی ما در شرایط امروز هم با قیمت تمام شده بالاتری نسبت به سایر نقاط جهان فعالیت می‌کند و افزایش دوباره قیمت سوخت باعث خواهد شد که کشاورزی ما دیگر به هیچ عنوان قادر به رقابت در بازار بین‌المللی نباشد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه مجلس در حال تدوین طرحی برای جلوگیری از واردات بی‌رویه است، افزود: در شرایط کنونی که همه مقامات کشور و بویژه مقام معظم رهبری بر حمایت از کشاورزان تأکید دارند، شایسته نیست که دولت با افزایش مجدد قیمت سوخت کشاورزی این قشر زحمت‌کش را در برابر فشار ناشی از تورم و افزایش قیمت‌ها تنها و بی‌پناه بگذارد.


 


آیت الله صادق لاریجانی در نشست مسئولان قوه قضاییه مطالب مهمی در باره انحرافات فکری یک جریان سیاسی مطرح کرد.

مهمترین مطالب مطرح شده توسط رئیس قوه قضاییه که در پایگاه اطلاع رسانی این قوه منتشر شده به شرح زیر است:

*جریانات انحرافی در طول تاریخ تلاش‌ بسیاری نموده‌اند تا عرفان های کاذب و ملیت گرایی را در مقابل اسلام واقعی ترویج کنند و امروز نیز شاهد تلاش جریانی انحرافی در کمرنگ کردن نقش عالمان دینی هستیم

* در اواخر دوره طاغوت، رژیم به ترویج ملیت‌گرایی و ایرانی‌گرایی افراطی و برپا ساختن جشن های آنچنانی پرداخته بودکه هدفی جز کمرنگ کردن نقش اسلام و نقش عالمان دین نداشت.

* از قرنها پیش پاره‌ای جریانات انحرافی در مقابل نقش عالمان در دین وجود داشته است و همه ما می دانیم که در برهه های متعددی در همین جامعه اسلامی ما دراویش و صوفیه را در مقابل علمای ما قرار می دادند و بهانه آنان رجوع به باطن و باطن گرایی و اهمیت عالم معنا و معنویت بود اما در واقع نقش علمای دین را می خواستند تضعیف کنند.

* ما یادمان نمی رود که در زمان طاغوت دراویش را تأیید و کمکشان می کردند، خانقاه هایشان را آباد می کردند، مساجد را اگر نگوییم خراب می کردند ولی هیچ کمکی نمی کردند ومراسم دینی را در خانقاه ها می گذاشتند. این همراهی با جریانهای انحرافی برای کم رنگ کردن نقش عالمان دینی بود.

*نمی شود انسان حلال و حرام خدا را نداند بعد بگوید من دارم به عالم معنا می‌پردازم و نیز نمی شود حدود الهی را نداند و حرام و حلال الهی را پاس ندارد بعد بگوید من به عالم باطن می پردازم، این سخن نادرستی است.

*جریان سکولاریسم و روشنفکران سکولار را در کشورهای اسلامی تقویت می کردند تا باز در مقابل علما و متخصصان فهم دینی جهت گیری کنند. در همین کشور ما آرام آرام پر و بال دادند به اینها تا جایی که اسلام منهای روحانیت تز اصلی برخی ها شد. البته روحانی کسی نیست که فقط عمامه‌ای بر سر و ردایی بر تن دارد، آنچه که مهم است فهم عالمانه دین و تقوا است. آیا از علمای راستین دین از قرون اولیه مثل شیخ صدوق، شیخ مفید، شیخ مرتضی، شیخ طوسی، علامه حلی حتی تا زمان حال عالمی را دیده ایدکه بیاید ادعا کند که به لباس، کسی می شود روحانی. اینها خودشان مجاهد فی سبیل ا… بودند در فهم دین و فهم معارف دینی و چه زحمات طاقت فرسایی برای بقای دین کشیدند.

*واقعاً تأسف آور است که در زمانی که البته بیشتر به زمان دولت اصلاحات بر می گردد، کتابهای متعددی در عرفانهای کاذب وارداتی در همین کشور مجوز از وزارت ارشاد گرفته است. وقتی انسان کتابهای آنها را می خواند می بیند که عده‌ای جاهل و شیاد و زنباره مدعی باطن و معنویت و عرفان شده‌اند. این چه عرفانی است که با همه دنیاپرستی می‌سازد. عرفان سرخپوستی که با مواد مخدر و امثال آن هم هیچ منافاتی ندارد. عرفان بودایی هم جور دیگری. باید تأسف خورد که این کتابها در این کشور نشر شد و صدایی هم برنخاست، کشوری که اساسش اسلام و تشیع است و نظامش نظامی است بر اساس توحید و کتاب و سنت، چگونه می‌تواند این امور را تحمل کند.

*متأسفانه باید گفت در زمان ما هم جریانی انحرافی که گویا تمام نکات انحرافات گذشته را با هم در یک جا جمع دارد، در کمرنگ کردن نقش علما و در ترویج ایرانی گری و قومیت گرایی بسیار تلاش می کند و مردم را ارجاع می دهد به کوروش و هخامنش و دیگران و بعد از آن طرف در ترویج عرفانهای کاذب، در جن گیری و رمالی هم تلاش می کند، که مشخص نیست اینها چه نسبتی با دین دارد. در حالیکه اینها هم دم از روشنفکری می زنند و با سکولارها خیلی راحت جمع می شوند و همراهی می‌کنند و هم با عده‌ای از هنرمندان لاابالی دم خور هستند و عرفانهای کاذب را ترویج می کنند و البته از اینکه با اجانب هم پنهانی ارتباط بگیرند خیلی ابائی ندارند.

*باید به هوش باشیم، نظامی که بر اساس اسلام و بر اساس کتاب و سنت تشکیل شده می‌بایست مراقب این جریان انحرافی و امثال آن باشد و باید بدانیم که ما مسلمانیم، مسلمانی که با حق تعالی عهد بسته که راه او را طی کند و کتاب و سنت را تبعیت نماید، اینچنین مسلمانی حتماً اولین کارش فهم کتاب و سنت است و در اولین قدم نیاز به متخصص و عالم فهمنده دین دارد. اما شما در خصایص این گروه انحرافی می بینید که این گروه دین را به گوشه ای در زندگی می برند و می گویند قلبت صاف باشد.

* متأسفانه عقیده اینها اینگونه است که در روابط با نامحرم آزادند، در تماس با روشنفکران سکولار و گاه ملحد و پریدن با آنها آزاد هستند، در رجوع به جن گیر و رمال آزادند، با دراویش آزادند، آیا این است حدود الهی؟ این است محرمات الهی؟

*این جریان اتفاقاً در مفاسد اقتصادی هم غوطه‌ورند و بی امان جلو می روند. وقتی که انسان تقوا را از دست داد در همه مجاری و در همه مجال مشکل پیدا می کند.

* وظیفه همه عالمان دین است که در مقابل این انحرافات بایستند و مردم ما نیز به هوش باشند. ملت مسلمان و انقلابی ما به یاد دارند که حضرت امام (ره) چگونه با تمام وجود مقابل تز انحرافی اسلام منهای روحانیت ایستاد و هیچگاه از خاطرم نمی‌رود که امام چگونه به آنها خطاب می‌کرد که شما با روحانیون مخالف نیستید بلکه با اسلام مخالفید.

* این جریان انحرافی در حالیکه جن گیری و رمالی را روشنفکری جا می زنند در کمرنگ کردن نقش عالمان دینی و متخصصان علوم حقه تلاش می‌کنند. مسلماً مقصود ما نفی عوالم باطن و عوالم معنا نیست. اما یقین داریم اکثر قریب به اتفاق اینها شیادند. مگر هر چیزی در عالم امکان دارد، وقوعش در مورد شخص خاص هم ثابت است؟ ممکن است کسی بتواند قدرتهای مافوق طبیعی هم داشته باشد اما هر کسی که دکانی باز کند و بگوید من چنین قدرتی دارم آیا قدرت دارد؟ وانگهی هر قدرت شیطانی، هم مورد تأیید کتاب و سنت است؟


 


یکی از نمایندگان تهران سخنان امروز محمود احمدی‌نژاد را از سر عدم درک صحیح از قانون دانست.

به گزارش خبر آنلاین ، سیدرضا اکرمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به سخنان امروز احمدی‌نژاد که گفته بود، «عده‌ای در تلاشند دولت را به اقدام خلاف قانون متهم کنند» و تاکید کرده بود که نمایندگان و مجلس نباید در اجرای قانون دخالت کنند، گفت: ما مدتی است که تشکیل وزارت تربیت ورزش و جوانان را در مجلس تصویب کرده​ایم اما متاسفانه هنوز وزیر معرفی نشده است و از زمان قانونی آن هم گذشته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت دولت «وزارت مسکن و راه» را در یکدیگر ادغام کرده و علی نیکزاد را به عنوان سرپرست تعیین کرده است، افزود: اما دولت نه شرح وظایف وزارتخانه جدید ناشی از این ادغام را به مجلس داده نه وزیری معرفی شده است. حتی مدت سرپرستی نیکزاد هم تمام شده و ادامه حضور وی در این وزارتخانه محل سئوال است.

نماینده تهران با اشاره به اینکه در ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم آمده است که شرح وظایف وزارتخانه​های ناشی از ادغام باید برای تایید به مجلس بیاید و لزوم معرفی وزیر هم امری مشخص است، ادامه داد: اشکال کار آقای احمدی​نژاد این است که چون سابقه نمایندگی ندارد، احاطه کافی هم به قانون ندارد و مشاورینش هم مشاوره درستی به او نمی​دهند یا او به آنها گوش نمی​دهد!

اکرمی با بیان اینکه ادغام دو وزارتخانه مسأله جدیدی نیست، یادآور شد: در گذشته دو وزارتخانه جهاد و کشاورزی در هم ادغام شده و قبل از آن هم وزارت سپاه و دفاع در هم ادغام شدند. هربار هم شرح وظایف وزارتخانه جدید در مجلس تصویب و وزیر جدید برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شد. این یک روال قانونی مشخص است و رئیس‌جمهور هم باید تابع آن باشد. ایشان باید بداند که نمایندگان به آقای نیکزاد به عنوان وزیر مسکن رای داده​اند نه وزیر مسکن و راه.

وی با ابراز تاسف از اینکه احمدی‌نژاد، امور بدیهی را مورد توجه قرار نمی​دهد، ادامه داد: مایه تاسف است که ایشان هم در معرفی وزیر به مجلس و هم در پذیرش موضوع قانون، تعلل می​کند.

به گفته وی، همین رویکرد احمدی‌نژاد سبب شد تا نمایندگان از ظرفیت قانونی خود استفاده کرده و در جلسه دیروز به تصمیمات اخیر احمدی​نژاد تذکر دهند.

اکرمی با اعتقاد بر اینکه این تذکرات، احمدی​نژاد را آشفته کرده است، متذکر شد: تفسیر قانون عادی به عهده مجلس و تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است. اگر دولت هم ابهامی دارد، درخواست استفساریه کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز بی​اطلاعی از اینکه چرا دولت به جای استفساریه، چنین مباحثات رسانه​ای را به راه انداخته است، خاطرنشان کرد: برای ختم شدن این غائله، جمعی از نمایندگان درخواست تفسیر ماده ۳۵ قانون برنامه پنجم را تهیه کرده​اند که بعد از پایان تعطیلات مجلس ارائه خواهد شد.


 


به مناسبت فرارسیدن چهلمین روز درگذشتِ میراسماعیل موسوی، پدر میرحسین موسوی، جمعی از علماء و فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم، این اربعین را به میرحسین و خانوادۀ آن مرحوم تسلیت گفتند.

به گزارش جرس، این پیام تسلیت که روز چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشت خطاب به میرحسین موسوی که کماکان در حصر خانگی به سر می برد صادر شده، به شرح زیر است:

جناب سلیل الاطیاب، آقای مهندس میر حسین موسوی « دام عزه »

اربعین رحلت والد ماجد را به حضرت عالی و سایر بازماندگان تسلیت عرض می کنیم.

فخر آن ذریۀ رسول الله، همین بس که در دامان او فرزندانی فکور، صبور و مقاوم پرورش یافته است که عمر خود را وقف خدمت به اسلام و ایران نموده اند. موجب تأسف مضاعف، تضییقاتی است که برای بازماندگان خصوصاً جناب عالی در تشییع، عزاداری و برپایی مراسم ایجاد شده بود.

جعفر آریانی- حسین آشوری- علی آقانوری- محسن ابراهیمی- رضا احدی- ولی الله احراری- سید احمد رضا احمدپور- اصغر احمدی- رضا احمدی- مرتضی احمدیان- مسعود ادیب- سید محمد حسن حسینی ارسنجانی- حسن ارمی- احمد رضا اسدی- علی اصفهانی- ابوالحسن الله بداشتی- علی الله بداشتی- حبیب الله امیری- علی امیری- علی انتشاری- علی اندیشه- اوجی- سید محمد علی ایازی- بروجردی- حسنعلی بنکدار- مهدی پورحسینی- محمدکاظم تقوی- تهرانی- محمد حاضری- حبیب اللهی- ابراهیم حجازی- غلامرضا حجتی- حسن حسن زاده خراسانی- مرتضی حسینی- سیداسماعیل حسینی المدنی- سیدباقر حسینی مهری- کاظم حیدری- خادمی- احمد خلج- محمد خطیب- محمد دانش- محمود دردکشان- علی درویش- دلیر- ابراهیم رحیمی- حسن رحیمی- محسن روزبهی- زارع- محمد علی سادات الحسینی- سعادت- رضی الله سعادتی- سعیدی- جعفر سعیدیان فر- عبدالرحیم سلیمانی- علی شاه زیدی- حجت اله شاه زیدی- حمیدرضا شریعتمداری- رحیم شمس آبادی- رضا صادقی- اصغر صالحی- علیرضا صالحی- محمدعلی صالحی- نعمت الله صالحی- احمد صدیقی- محمود صلواتی- رضا ضیائی- طاهری- سیدصالح طباطبائی ن‍ژاد- احمدعابدینی- محمدحسن عارفی پور- عبدالرسول عطائی- علی غفاری- علی اکبر غفاری- محمد تقی فاضل میبدی- فلاح- قادرالحسینی- سید امیر قاسمی- حسین قاسمی- محمد رضا قاسمی- حسن قربانی- غلامحسین قیصری- حسن قیومی- حسین قیومی- محمدصادق کاملان- محمد رضا کرباسی- کاظم کیمیایی- ولی الله کهن زاد- عبدالکریم کیوان نژاد- حسن گیوه چی- ابوذر مالکی-محمدتقی متقی- سیداحمد مجیدی- رمضان علی محمدی- سیف¬الدین محمدی- سیدضیاء مرتضوی- ابوالقاسم مستشاری- حسن مصباح- مرتضی معینی- سید حسین مقدس نژاد- ناصر مکاریان- مهدی منتظرالقائم- احمد منتظری- سعید منتظری- مرتضی منتظری- محمد حسن موحدی ساوجی- سید حسین موسوی تبریزی- سید جعفر موسوی- سید علی موسوی- سید محمدرضا موسوی- سیدابوالفضل موسویان- سیدجواد مهری- میرزا محمد مهرابی- سید علی میرموسوی- غلامحسین نادی- محمد ناصری- سیداصغر ناظم زاده- مجتبی نامدار- نصراللهی- محمدرضا نوراللهیان- سیدصالح نوریان- حسنعلی نوریها- محمود واحد- حسین هاشمی- سیدحمید هاشمی- سید هادی هاشمی- علی یاری- سید حسین یوسفی.


 


نسترن دختر دوازده ساله داوود سلیمانی در سالروز تولدش در نوشته کوتاهی برای پدر از نبود وی دلتنگی کرده و آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی را دارد.

این دست نوشته کوتاه که در اختیار جرس قرار گرفت به شرح زیر است:

به نام خدا

با سلام خدمت پدر عزیز و مهربانم

امیدوارم حالتان خوب باشد.

پدر جان امروز بیستم اردیبهشت ماه سال هزارو سیصدو نود ، تولد دختر آخرتان می باشد . و دومین سالگرد تولدم است که شما در کنار ما نیستید و در غیاب آغوش گرمتان ، سرمایی از درد و رنج را به همراه داریم.

امروز هیچ کس یادش نبود که تولد من است (۱۲ سال تمام) کاش …

پدر جان خیلی خیلی دوستتان دارم . ان شا ا.. آزادی همه ی زندانیان سیاسی ، که این نه تنها حرف من است بلکه حرف دل تمام خانواده های زندانیان بی گناه می باشد.

دکتر داوود سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، استاد دانشگاه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ششم و معاون دانشجویی دانشگاه تهران در دوره اصلاحات (زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی) است که در جریان حوادث بعد از انتخابات بازداشت و در دادگاه به سه سال حبس محکوم گردید. وی که تاکنون فقط یک بار به مرخصی دو روزه آمده است، سال نو را مانند سایر زندانیان پس از انتخابات در زندان بسر برد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به kaleme-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به kaleme@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته