-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۱, چهارشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 05/11/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ندای سبز آزادی: سایت «عماریون» گزارش کرد نیرو‌های گارد ویژه با حمایت تماشاگران در ورزشگاه آزادی به «قصد کشت» لباس شخصی‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
به گزارش دگربان، گروهی از لباس شخصی‌ها هفته گذشته با حضور در ورزشگاه آزادی قصد داشتند علیه مقام‌های بحرین و عربستان شعار دهند که نیرو‌های گارد ویژه پس از ضرب و جرح٬ آنها را از ورزشگاه بیرون کردند.
این اقدام پلیس با خشم گسترده محافظه‌کاران تندرو مواجه شده، به طوری که در یک هفته گذشته این دسته از محافظه‌کاران یادداشت‌ها و اظهار‌نظر‌های تندی علیه فرماندهان پلیس نوشته‌اند.
سایت «عماریون» روز سه‌شنبه (۲۰ اردیبهشت) با انتقاد از برخورد‌های گارد ویژه با لباس شخصی‌ها٬ نیرو‌های گارد ویژه را «پاسبان‌های آل خلیفه و مدافعان آل سعود کافر» خوانده است.
این سایت نوشته که نیرو‌های گارد ویژه در ورزشگاه آزادی با «باتوم٬ شوکر و اسپری گاز اشک‌آور» به لباس شخصی‌ها حمله‌ور شده و آن‌ها را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند.
به نوشته «عماریون» فرماندهان میدان نیز «بعضی از بچه‌ها {لباس شخصی‌ها} را گلچین می‌کنند و بیرون می‌کشند به قصد کشت می‌زنند.»
این سایت در ادامه روایت خود از وقایع ورزشگاه آزادی می‌نویسد: «نیرو انتظامی شجاعانه به بچه‌ها حمله می‌کند با باتوم و شوکر. پاسبان‌ها به کسی رحم نمی‌کنند با تمام قدرت می‌زنند.»
«عماریون» در ادامه گزارش خود همچنین تماشاگران را عده‌ای «اراذل و اوباش» خوانده که علیه لباس شخصی‌ها شعار داده و در بیرون کردن آن‌ها از ورزشگاه آزادی همکاری داشته‌اند.
آن‌طور که این سایت محافظه‌کار نوشته است٬ تماشاگران شعار «بسیجی بی‌غیرت برو گم شو٬ بی‌غیرت حیا کن استادیوم رو‌‌ رها کن» سر داده و به سمت لباس شخصی‌ها آشغال پرت می‌کردند.
وبلاگ «آرمان شهر» نیز که در روز بازی در ورزشگاه حاضر بوده، نوشته است تماشاگران شعارهای تندی علیه لباس‌شخصی‌ها سر داده و از پلیس خواستند که آنها را از ورزشگاه بیرون کند.
روایت سایت «عماریون» کامل‌ترین روایت از وقایع ورزشگاه آزادی است که در روزهای اخیر در سایت‌های محافظه‌کار منتشر می‌شود.
این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که لباس شخصی‌ها با انتشار فراخوان جدیدی اعلام کرده‌اند فردا (چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت) در ورزشگاه آزادی حاضر شده و علیه عربستان و بحرین شعار خواهند داد.
فردا تیم‌های استقلال و النصر عربستان در چارچوب آخرین هفته دور مقدماتی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر می‌روند.


 


ندای سبز آزادی: قاضی در جلسه دادگاه تنها اعلام کرد که به دلیل “جوان بودن” و این که همسر وحید لعلی پور نیز زندانی است، یک سال از این حکم برای چهار سال به صورت تعلیق در خواهد آمد و یک سال دیگر تعزیزی است.
به گزارش سحام نیوز، وحید لعلی‌پور ۱۱ آبان ماه سال ۸۸ همراه همسرش، مهدیه گلرو در یورش ماموران انتظامی به منزل‌شان بازداشت شد و اسفند ماه با قرار وثیقه ۵۰ میلیونی به طور موقت از زندان آزاد شد.
وی تا پیش از بازداشت هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشته و بازداشت وی صرفا جهت تحت فشار قرار دادن همسرش، مهدیه گلرو که از فعالان دانشجویی و عضو شورای دفاع از حق تحصیل است، صورت گرفت.
دادگاه لعلی‌پور روز هشتم آبان ماه ۸۹ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.
در این دادگاه که بدون حضور وکیل و کاملا مشابه دادگاه همسرش، مهدیه گلرو برپا شد و به رغم نبود  مستندات معتبر، اتهاماتی از جمله “تبلیغ علیه نظام” و “تجمع و تبانی” به وی تفهیم شد.


 


ندای سبز آزادی: شرکت ارتباطات زیرساخت اینترنت بین الملل با اخطار به شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که در صورتی که این شرکت بدهی خود را با شرکت ارتباطات زیرساخت تسویه نکند ارتباطات مخابرات ایران در آینده ای نزدیک قطع خواهد شد.

خبرگزاری مهر گزارش داد:شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که ارتباطات مخابرات ایران در صورت عدم پرداخت بدهی در آینده ای نزدیک قطع خواهد شد.

هم اکنون شرکت ارتباطات زیرساخت اینترنت بین الملل، مکالمات بین استانی و مکالمات بین الملل مخابرات کشور را تامین می کند و این اخطار در حالی صورت گرفته که شرکت مخابرات ایران بالغ بر ۲۵ میلیون مشترک تلفن ثابت، ۴۱ میلیون مشترک تلفن همراه و حدود یک میلیون مشترک دیتا دارد.

به گزارش مهر، پیش از این نیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به شرکت مخابرات ایران بابت فروش غیرقانونی سیم کارتهای ۲۸۸ هزار تومانی و افزایش بدون هماهنگی تعرفه خطوط اینترنت – E1 – اخطار داده بود و این شرکت را تهدید به کاهش طول عمر پروانه فعالیت و جریمه نقدی کرده بود.


 


اگرچه با حضور وزیر اطلاعات در جلسه دولت به طور ظاهری آتش اختلاف ها فروکش کرد اما این آتش در زیر خاکستری پنهان شد که هر لحظه امکان شعله ور شدن آن وجود دارد و قطعا تا انتخابات مجلس جنگ قدرت و رقص شمشیر بر روی خون شهیدانی که جان را نثار کردند تا صاحبان قدرت خادمان مردم باشند خود را بیش از پیش نشان خواهد داد.

بسیاری از تحلیلگران برکناری وزیر اطلاعات توسط محمود احمدی نژاد را بی ارتباط با جنگ قدرت در انتخابات پیش رو نمی دانند چنانچه نشانه هایی از تایید این سخن در جناح به اصطلاح اصولگرا هم دیده می شود به طوری که حجت‌الاسلام حسین اسلامی نماینده مردم ساوه و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس به تلاش جریانی اشاره کرد که وی این جریان را با واژه «انحرافی» توصیف می کند که برنامه ای برای سیطره بر وزارت اطلاعات داشتند. وی گفت: این جریان مشکوک برای دست یابی به کرسی‌های مجلس قصد ایجاد تغییر و تحولات وسیع در وزارت اطلاعات به عنوان چشم بینای نظام را داشت اما با اقتدار رهبر معظم انقلاب مواجه شد.

وی سپس این تهدید را مطرح کرد که همه باید بدانند فرزندان رهبری در مجلس، دستان جریان انحرافی را از وزارت اطلاعات قطع خواهد کرد و مجلس اصولگرا به احدی در این خصوص باج نخواهد داد. البته وی به این نکته اشاره نکرد که این چه جریان انحرافی است که در سالهای گذشته  همه ارکان اجرایی کشور را در چنبره خود داشته است.

این نماینده مجلس تهدید خود را متوجه رئیس دولت هم کرد و گفت: ما به رئیس‌جمهور درباره گسترش نفوذ این افراد مشکوک تذکر داده بودیم، اما جدی گرفته نشد لذا احمدی‌نژاد که ما علاقمندش هم هستیم باید بداند که تحمل نمایندگان حدی دارد.

اما این سخنان در حالی مطرح می شود که روزهای  گذشته جریان به اصطلاح اصولگرایان سنتی که جای پای محکمی در مسئولیت های حکومتی دارند و از قدرت اقتصادی بالایی بهره می برند از نگرانی ای پرده برداشت که می تواند تا حدودی پرده ها را کنار بزند.

اسدالله بادامچیان که با ایسنا گفت و گو می کرد به نوعی خواستار ایجاد کمیته ای(کارگروه) برای صیانت از آرا در مقابل دخالت های دولتی شد.

او به طور واضح از کمیته صیانت از آرا نام نمی برد اما نگرانی او برای مقابله با دخالت‌های «غیر مجاز» تیم احمدی‌نژاد در انتخابات آتی مجلس است و بر ای رفع این نگرانی ایجاد دو کار گروه مجزا را پیگیری کرده اند.

بادامچیان تاکید دارد که ممکن است برخی اطرافیان دولت همچون استانداران، فرمانداران و بخشداران دخالت غیرمجاز در انتخابات انجام دهند.

به گفته این نماینده مجلس این دو کارگروه سه و ۹ نفره قرار است در انتخابات آینده مجلس «کمک کار دولت» باشند.

بادامچیان گرچه سازوکاری مشخص نمی کند اما می گوید: فعالیت این دو کارگروه به معنای دخالت آن‌ها در انتخابات نیست، بلکه آن‌ها تلاش می‌کنند روابط صحیحی بین دولت، به عنوان مجری انتخابات، حاکم باشد.

این نماینده مجلس به نوعی تذکری هم به دولت می دهد و می گوید: دولت و به خصوص نزدیکان رییس‌ جمهور باید از هرگونه فعالیتی که شائبه تاثیرگذاری در انتخابات مجلس نهم را داشته باشد، پرهیز نمایند.

اصولگرایان در ماه‌های اخیر اقدام به تشکیل دو کارگروه انتخاباتی کرده‌اند که گروه نخست به کارگروه سه نفره مشهور است.

اعضای این کارگروه را غلامعلی حداد عادل، علی‌اکبر ولایتی و حبیب‌الله عسگراولادی تشکیل داده‌اند که به گفته بادامچیان «وظیفه آن‌ها وحدت و پرهیز دولت از دخالت در انتخابات مجلس است.»

کارگروه دوم نیز متشکل از ۱۳ نفر از سرشناس ترین فعالان محافظه‌کار است که نام این افراد در اختیار احمدی‌نژاد قرار گرفته تا وی از میان آنها ۹ نفر را برای نظارت بر انتخابات آینده مجلس برگزیند. دو سال پیش و در همین روزها بود که  تحول خواهان کمیته ای را  برای نظارت بر انتخابات و در چارچوب قانون  تعیین کرده بودند. در آنزمان  این اقدام با اعتراض شدید همین جریان مواجه شده بود. آنها تاکید می کردند که  ساز و کار و ساختار انتخابات در ایران اجازه  هیچ گونه تقلبی را  نمی دهد.

این ماجرا زمانی داغ تر می شود که محمدرضا باهنر نیز وارد گود اظهار نظر و نگرانی می شود.

وی یک روز پس از اینکه اعلام شد اصولگرایان کمیته‌ای با هدف «پرهیز دولت از دخالت در انتخابات مجلس» تشکیل داده‌اند٬ اعلام کرد تیم احمدی‌نژاد می‌خواهد قدرت تنها در انحصار آنها باشد.

وی در گفتگو با سایت «خانه ملت» از تیم احمدی‌نژاد با عنوان جریان انحرافی یاد کرده و گفته است: این‌ها فقط می‌خواهند خودشان در قدرت باشند.

به گفته وی تیم احمدی‌نژاد ،می‌خواهند خودشان یک مجموعه چند نفری باشند بعد هم ایدئولوژی، مواضع سیاسی و… را تعریف کنند. ضمن آنکه ما با بسیاری از این‌ها موضع و مشکل داریم.

به گفته این نماینده محافظه‌کار مجلس٬ «جریان انحرافی» تلاش می‌کند «پشتوانه‌های» رهبری را «کمرنگ» کند. وی البته درباره این پشتوانه ها توضیح بیشتری ارائه نمی کند.

وی همچنین این گلایه را مطرح می کند که محافظه‌کاران معتقدند احمدی‌نژاد به عنوان رئیس دولت دهم «در امر انتخابات نباید دخالت بکند و بگوید: «من مجلس تعیین می‌کنم.»

این افراد پرسابقه در اصولگرایی در حالی نگرانی خود از امکان تقلب و دخالت دولتیان در انتخابات پیش رو را مطرح می کنند که دو سال پیش و در بحبوحه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دهم این نگرانی ها توسط خیرخواهان  بارها مطرح شده بود که در نهایت با نادیده گرفتن این نگرانی ها و تذکرات به کودتای انتخاباتی منجر شد.

منبع: گروه سیاسی کلمه 


 


ندای سبز آزادی: مراسم جشن تولد بهمن احمدی امویی و یاد هزار و یک فرزند در بند وطن روز دوم خرداد امسال توسط جمعی از دوستان و همکاران این زندانیان سیاسی در پاریس برگزار می شود.

به گزارش کلمه به نقل از اعضای کمپین دفاع از آزادی بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار زندانی، از سوی جمعی از ایرانیان مقیم پاریس به بهانه اول خرداد زاد روز احمدی امویی ، مراسمی برای بزرگداشت تولد وی و گرامیداشت یاد هزار و یک زندانی سیاسی ایران در پاریس برگزار می شود.

برگزار کنندگان این مراسم در فراخوانی که به مناسبت برگزاری این مراسم منتشر کرده اند،نوشته اند :«نفس باد صبا از بند ٣۵٠ اوین خبر از جشن تولد ” بهمن احمدى امویى” آورده است؛ به بهانه شادباش به او و هزاران فرزند دربند ایران، شریک شادی شان هستیم و در انتظار جشن آزادی با حضورشان»

منابع مختلف حقوق بشری، تعداد زندانیان سیاسی در ایران را در حدود یک هزار نفر اعلام کرده اند و برگزار کنندگان این مراسم گفته اند رقم هزار و یک را به صورت سمبلک برای نامگذاری مراسم بزرگداشت زندانیان سیاسی ایران انتخاب کرده اند.

کمپین دفاع از آزادی بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار زندانی که نزدیک به دوسال است در زندان اوین به سر می برد، چندی پیش از سوی جمعی از دوستانش اعلام موجودیت کرد. هدف از ایجاد این کمپین جلب توجه بیشتر افکار عمومی به وضعیت این زندانی سیاسی اعلام شده بود.

کمپین دفاع از احمدی امویی از همه علاقمندان دعوت کرده بود که به مناسبت اول خرداد روز تولد بهمن احمدی امویی، با انتشار اخبار و مطالب در باره وی، توجه مردم را به شرایط دشوار این روزنامه نگار جلب کنند و از مقامات جمهوری اسلامی خواستار آزادی فوری وی شوند.

احمدی امویی بیش از ده ماه است که اجازه ملاقات حضوری با همسرش را نداشته و همچنین در حدود یکسال است که حتی اجازه تماس تلفنی با مادر سالخورده اش را نیافته است.مادر وی به دلیل بیماری و زندگی در شهری دیگر امکان سفر به تهران و ملاقات با فرزندش را ندارد و در همین حال مقامات زندان حتی مانع تماس تلفنی وی با مادر هشتاد و سه ساله اش می شوند.

برگزار کنندگان این مراسم بخشی از یادداشت بهمن احمدی امویی را که پیش از بازگشت دوباره به زندان نوشته، نیز باز نشر داده اند که از این قرار است:

«سلام به همه دوستان . در این مدتی که بیرون از زندان بودم، شما بسیار به من لطف داشتید از همه تشکر می کنم . من فردا بر می گردم زندان اوین . در مدتی که زندان بودم دوستان زیادی برای من و ژیلا زحمت کشیدند . با هیچ کلامی نمی تونم از آنها تشکر کنم . دلم می خواست خیلی کارها بکنم و خیلی جاها بروم و خیلی ها را ببینم .اما موفق نشدم . ولی خوشحالم . راستش خجالت آور بود که بسیاری از دوستان در زندان هستند و من بیرون . دیگر در این روزهای آخر پیش خودم شرمنده شده بودم. شرمنده دانشجویان و روزنامه نگارانی که در شرایط سختی در زندان به سر می برند. کم کم داشتم به خودم بدبین می شدم که چرا کسی سراغی از من نمی گیره که برگردم به زندان…»

بهمن احمدی امویی، خرداد ماه ۱۳۸۹ پس از دو ماه آزادی موقت با تماس دادستانی تهران دوباره به زندان اوین فراخوانده شد.وی پیش از آن از سی ام خرداد ماه سال ۱۳۸۸ تا اخر اسفند ۱۳۸۸ در اوین بود.


 


ندای سبز آزادی: جمعی دانشجویان دانشگاه سوره با صدور بیانیه ای فضای امنیتی دانشگاه خود را به یک پادگان تشبیه کرده اند.پادگانی که از سربازانش می خواهد با یادگاری هایشان هم محصولاتی در ستایش شهریار تولید کنند تا هنر را به ابزاری در اختیار حاکمیت تقلیل دهند.آنها در ادامه تاکید کرده اند که اما دانشجویان هنر پای آرمانهایش ایستاده اند و نمی خواهند در این رقابت منفعت طلبانه اخلاق کلبی مسلک پیشه کنند تا اینکه به وظیفه تاریخی خود عمل کرده باشند.

به گزارش کلمه متن کامل بیانیه دانشگاه هنر سوره به شرح زیر است:

این روزها دانشگاه هنر سوره شبیه دیگر فضاهای آموزشی و فرهنگی هنری کشور در راستای تبدیل به قهقرایی مرده و منفعل ، پس از سپری کردن روزهای ملتهب در دو سال گذشته بیشتر شبیه پادگانی شده که از سربازانش می خواهد با یادگاری هایشان هم محصولاتی در ستایش شهریار تولید کنند تا هنر را به ابزاری در اختیار حاکمیت تقلیل دهند.هر صدای منتقدی با انگشت اتهام نشان داده می شود و با بهانه ای به سکوت و انفعال کشانده می شود.همانطور که سعی می شود هنر رسمی کشور در حوزه های مختلف با موضوعات فرمایشی کنترل شود و قلم مو به دست کوررنگان و دوربین به دست چماق داران و صحنه های تئاتر به مجیزگویان واگذار شود.اما دانشجویان هنر پای آرمانهایش ایستاده اند و نمی خواهند در این رقابت منفعت طلبانه اخلاق کلبی مسلک پیشه کنند تا اینکه به وظیفه تاریخی خود عمل کرده باشند.

در طول این دو سال در کنار حذف تعدادی از اساتید شایسته و متعهد در راستای هدف گذاری اقتدارگرایان، هر روز بیش از پیش شاهد فضای تهدید و ارعاب، و رفتارهای سخیف و توهین آمیز کنترلچی های دانشگاه بوده ایم و هر آن با دوربین های ۳۶۰درجه پاییده می شدیم. این فضای امنیتی این روزها تا حدی شدید شده که اعتراضی صنفی هم تحمل نشده و با آن برخورد سیاسی می شود ،لذا ما جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر سوره ضمن تشکر از ایستادگی دانشجویان این دانشگاه در تحصن های اخیر، در ادامه پیگیری خواسته های صنفی خود و در اعتراض به فضای امنیتی دانشگاه و کشور از تمامی دانشجویان و اساتید بزرگوار این دانشگاه می خواهیم همراه با دانشجویان دیگر دانشگاهها در روز ۲۵ اردیبهشت ماه اقدام به تعطیلی کلاسهای خود کنند تا بدین وسیله قدمی به سوی آرمان آزادی خواهانه خود برداشته باشیم.

همچنین از سایر دانشجویان هنر سراسر کشور می خواهیم در اعتراض به جو حاکم در دانشگاهها به این تحصن پیوسته و در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی از نهایت توان خلاقه خود در طراحی پوسترها و گرافیتی ها بهره برده تا این روز به اعتراض سراسری دانشجویان تبدیل شود.

جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره


 


گزارش شده است که شب گذشته همسر بشار اسد با توجه به افزایش درگیری ها در سوریه به انگلیس فرار کرده است.

به گزارش انتخاب، دیلی تلگراف مدعی شد «اسما اسد» ۳۵ ساله در یک پناهگاه امن و باشکوه در لندن با سه بچه اش زندگی می کند.

گفته می شود که او خرج زندگی خود در لندن را با ۴۰ میلیارد پوندی که همسرش بشار اسد به خارج از کشور قاچاق کرده است، تامین می کند.

همسر بشار اسد که متولد لندن است، از اغاز درگیری ها در انظار عمومی دیده نشده است.وی که توسط برخی از مجلات “رز صحرا” نامیده شده بود، ممکن است که بیش از ۳ هفته در لندن اقامت داشته باشد.

یک دیپلمات بلندپایه عرب گفت که به همسر بشار اسد که دارای تابعیت انگلیسی و سوری است، هشدار داده شده بود که به دلیل افزایش درگیری ها هر چه سریع تر از کشور خارج شود.

این منبع افزود: اولین اقدام او سفر به لندن بود که البته خانواده او هم آنجا زندگی می کنند.

وی گفت: خروج او از کشور به طرز مخفیانه ای انجام گرفت اما او در حال حاضر با فرزندانش در لندن در حالی که توسط محافظان احاطه شدند، زندگی می کنند.گفته شده است که یک مرسدس با پلاک دیپلماتیک در بیرون خانه پدر همسر بشار اسد در لندن پارک شده بود.

تاکنون بیش از ۸۰۰ غیرنظامی در سوریه توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند.


 


ندای سبز آزادی: با گذشت حدودسه ماه  از بازداشت خانگی غیر قانونی میر حسین موسوی و زهرا رهنورد ابهام‌ها در مورد شرایط زندگی، دسترسی به حقوق قانونی وانسانی آنها همچنان باقیست.

به گزارش کلمه، اولین ملاقات پس از عید تنها بین دختر بزرگتر به همراه خانواده ایشان در حضور ماموران امنیتی به مدت یک ساعت در محلی غیر از منزل مسکونی آنها با مهندس موسوی و دکتر رهنورد انجام شده است. براساس این گزارش وضعیت روحی و جسمی مهندس موسوی و همسرشان خوب و رضایت بخش بوده است. به جز ملاقات ذکرشده  در طول  تمام هفته های گذشته محدودیت تماسهای تلفنی خانواده با این زوج سبز همچنان به قوت خود ادامه داشته است.

غیر از ملاقات هفته پیش  و در طول مدت حصر نیز فقط یکی دیگر از دختران خانواده موسوی در اسفند ماه سال گذشته توانسته بود ملاقات کوتاهی با والدین خود داشته باشد.

مهندس موسوی و همسرش دکتر زهرا رهنورد پس از ۲۵ بهمن در  زندان خانگی قرار گرفتند و از بامداد ۲۷ بهمن کلیه ارتباطات آنها نیز قطع شد. در ایام نوروز پدر مهندس موسوی دار فانی را وداع گفت که مهندس موسوی مجال حضور در مراسم سوگواری پدر و نیز چهلم آن مرحوم که در روز شنبه همین هفته بود را نیافت.

پاسخ گو نبودن مقامات قضایی، امنیتی و دیگر مقامات زیربط و تصمیم گیرندگان اصلی،  در مورد  وضعیت حقوقی و قضایی ایشان و نقض  آشکار و مستمر حقوق اولیه و  آزادی های آنها و همچنین اصرار در  بی توجهی به قوانین و مقررات جاری کشور نگرانی ها را از این  زندان خانگی غیر قانونی بیشتر می کند.


 


ندای سبز آزادی: يک روز پس از اعلام ادغام هشت وزارتخانه و خداحافظی دولت محمود احمدی نژاد با سه وزير کابينه، نشست روز سه شنبه مجلس شاهد تذکرهای پی در پی نمايندگان به اقدام تازه دولت بود و علی لاريجانی، رييس مجلس، اعلام کرد که ادغام وزارتخانه ها غير قانونی است و وزيران موظف به ادامه کار هستند.

هيئت وزيران جمهوری اسلامی روز يکشنبه تصويب کرد که وزارتخانه صنايع و معادن در وزارت بازرگانی، وزارت نفت در وزارت نيرو، وزارت رفاه و تامين اجتماعی در وزارت کار و وزارت مسکن و شهرسازی در وزارت راه و ترابری ادغام شوند.

اعلام اين تصميم واکنش شديد مجلس را در روز سه شنبه به دنبال داشت و چند نماينده خواستار برخورد هيئت رييسه مجلس با اين اقدام دولت شدند.

احمد توکلی، نماينده اصولگرا که رياست مرکز پژوهش های مجلس را بر عهده دارد، دولت را متهم کرد که «فرق انضمام و ادغام را متوجه نيست» و گفت که وزيران وزارتخانه های ادغامی «بايد بدانند اعتماد مجلس به آنها برای همان وزارتخانه هايی بوده که تصدی آن را داشتند و هيچ حقی برای هيچ وزارتخانه ديگری برای آنها ديده نشده است.»

وی از علی لاريجانی خواست تا جلوی اين اقدام دولت را بگيرد.

محمد جواد جهانگيرزاده، نماينده اروميه، نيز ضمن اعلام مخالفت با ادغام وزارت نيرو و نفت، اظهار داشت: «شاید مجلس اصلا به ادغام وزارت نفت و نیرو رای ندهد. با این اوصاف تزلزل در بدنه مدیریت کشور را چه کسی تقبل می کند؟»

اسدالله عباسی، نماينده رودسر و املش، نيز با اشاره به بلاتکليفی سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری و وزارت ورزش و جوانان گفته است: «با وضعيتی که در بدنه مديريت کشور به وجود آمده امکان اجرای دقيق بودجه ابلاغی ۱۳۹۰ وجود ندارد.»

ستار هدايتخواه، از نمايندگان اصولگرای مجلس هم در تذکری با اشاره به «اختلاف جديد دولت و مجلس در مسئله ادغام وزارتخانه ها» خواستار تعيين تکليف اين موضوع بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه شد.

علی لاريجانی، رييس مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اين تذکرها گفت که «طبق نظر مجلس و قانون، دولت ابتدا لايحه ادغام ها را به تصويب برساند و سپس برای وزرای جديد رای اعتماد بگيرد يا اينکه طی استفساريه ای ابهامات خود را مطرح کند.»

وی از دولت محمود احمدی نژاد انتقاد کرد که چرا قبل از تصويب مجلس، مصوبه هيئت وزيران را برای اجرا به وزارتخانه ها ابلاغ کرده است.

رييس مجلس ايران افزود: «در صورت ابلاغ مصوبه دولت مبنی بر ادغام وزارتخانه ها پيش از تصويب مجلس، اين کار خلاف قانون و دارای تبعات اجتماعی بسيار است.»

بر اساس اظهارات نمايندگان مجلس شورای اسلامی، به دنبال ادغام هشت وزارتخانه دولت، وزيرانی که بايد کابينه را ترک کنند در محل خدمت خود حاضر نمی شوند. صادق محصولی، علی اکبر محرابيان و مسعود ميرکاظمی، سه وزيری هستند که بايد از کابينه خداحافظی کنند.

در واکنش به اين وضعيت، علی لاريجانی گفت: «وزرای وزارتخانه های ادغامی به دليل رای اعتمادی که از نمايندگان ملت گرفته اند، موظف به ادامه کار خود می باشند مگر اينکه به دستور صريح رييس جمهور عزل گردند.»

وی تاکيد کرد که دولت بايد شرح وظايف وزارتخانه های جديد را پس از تاييد در هيئت وزيران به مجلس ارائه کند تا به تصويب برسد و بعد هم برای وزاری جديد از مجلس رای اعتماد بگيرد.

در حالی که مجلس ايران ادغام وزارتخانه ها را غير قانونی دانسته است، محمدرضا ميرتاج الدينی، معاون پارلمانی رييس جمهور، گفته است که تغييرات ساختاری در وزارتخانه هيچگاه نيازمند رای اعتماد مجدد مجلس به وزيران نبوده است.

به گفته وی، «با ادغامی که دولت انجام داد بحث معرفی وزير راه منتفی و وزير مسکن به عنوان وزير وزارتخانه جديد به قوت خود باقی ماند که رای اعتمادش را نيز قبلا از مجلس اخذ کرده است.»

وی در اين زمينه به ادغام وزارتخانه های صنايع و معادن و عدم نياز به رای اعتماد مجدد مجلس به وزير آن اشاره کرد و گفت: «قبلا که وزارتخانه های معادن و صنابع ادغام شده بود مگر وزيرش مجددا از مجلس رای اعتماد گرفت؟ بلکه به تشخيص دولت يکی از وزرا به قوت خود باقی ماند و وظايف وزارتخانه ادغامی را انجام داد.»

جدال تازه ميان دولت محمود احمدی نژاد و مجلس چند روز پس از آن رخ می دهد که رييس جمهور ايران با آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، نيز بر سر ابقاء وزير اطلاعات اختلاف شديد پيدا کرد.

اصولگرايان منتقد احمدی نژاد، وی و اطرافيانش را متهم می کنند که در صدد «ايجاد چالش مستمر» در نظام جمهوری اسلامی ايران هستند.

در همين زمينه، روزنامه «جوان» نزديک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در يادداشتی، اطرافيان رييس جمهور ايران را «جريان انحرافی» معرفی کرده و نوشته است: «آنها در تلاش هستند تا با ايجاد موضوعات مختلف که به نوعی برای نظام چالش بر انگيز است، نظير تغيير وزرا يا عدم اجرای طرح‌های مختلف که دولت مسئول اجرای آن است، بار ديگر پای رهبر انقلاب را به اين قضايا باز کنند و ايشان را مجبور کنند برای حفظ مصلحت بار ديگر از قدرت قانونی شان در صدور حکم حکومتی جهت اصلاح امور استفاده کنند.»

منبع: رادیو فردا


 


ندای سبز آزادی: در واکنش به تصویب طرح موسوم به "نظارت بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی" که بر مبنای آن، نه تنها در زمان بررسی صلاحیت کاندیدا، بلکه در طول دوره نمایندگی نیز امکان "رد صلاحیت نمایندگان" وجود خواهد داشت، علی مطهری با انتقاد از تصویب آن، این طرح را "اشاعه دهنده منکر" و "باعث اختلال و درگیری در مجلس" دانست که منجر به "خبرچینی و تلاش برای حذف مخالفان و تسویه حسابهای سیاسی و همچنین کاهش قدرت مجلس می شود."

گفتنی است کلیات طرح نظارت بر نمایندگان، روز سه شنبه بیستم اردیبهشت ماه، با رای بالای نمایندگان مجلس اصولگرا به تصویب رسید.

به گزارش خبرآنلاین، پس از اعلام تصویب این طرح که با مخالفت جدی نمایندگانی چون علی مطهری و محمدمهدی شهریاری روبرو شد، نمایندگان اصولگرا با فریاد الله اکبر از آن استقبال کردند.

بر اساس این گزارش، مطهری در تشریح مخالفتش با این طرح گفت که شورای نگهبان، مردم و کمیسیون اصل نود بر عملکرد نمایندگان نظارت دارند و نیازی به تدوین یک طرح جدید نیست. مضاف بر اینکه شعب تصویب اعتبار نامه نمایندگان، در طول دوره نمایندگی نیز میتواند فعال باشد.

نماینده تهران، این طرح را به آییننامه اجرایی در یک مدرسه یا دبیرستان تشبیه کرد که در شان نمایندگان نیست و گفت: اگرچنین چیزی لازم بود باید در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تدوین میشد! مجلس خودش ناظر است و نیازی به نظارت بر ناظر نیست.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیات نظارت بر نمایندگان، خود نمایندگان در نظر گرفته شدهاند، ادامه داد: با توجه به حجم بالای کار نمایندگی با حضور برخی افراد در این هیات، از کارهای نمایندگی خود باز می مانند.

مطهری این طرح را "اشاعه دهنده منکر" و "باعث اختلال و درگیری در مجلس" دانست که منجر به "خبرچینی و تلاش حذف مخالفان و تسویه حسابهای سیاسی میشود" و گفت:
"عباراتی همچون گزارشهای واصله درباره اعمال خلاف امنیت کشور" قابل سوء برداشت است و میتواند حتی شامل انتقاد از رئیسجمهور هم بشود که مخالف حریت نمایندگان است."

به گفته این نماینده اصولگرا، این طرح در راستای تحت کنترل درآوردن مجلس است و این در حالی است که همین الان هم مجلس امکان استفاده از همه ابزارهای قانونی خود را ندارد.کما اینکه با وجود اصرار رئیسجمهور بر عدم اجرای برخی قوانین مصوب مجلس، هنوز نتوانستهایم از رئیسجمهور سوال کنیم.

مطهری با تاکید بر اینکه، سند رقیت و بردگی خودمان را با دست خودمان امضا نکنیم، متذکر شد: نماینده باید آزاد و سبک بال باشد نه اینکه زنجیری به دست و پای نمایندگان بسته شود.

گفتنی است سال گذشته و در زمان تدوین طرح مذکور، مهدی کروبی، از رهبران جنبش سبز، با انتشار نامه ای سرگشاده به نمایندگان مجلس، طرح مذکور را "فشاری بر نمایندگان مردم برای یکسویه نمودن رای و نظر آنان با رای حاکمیت" و "زنگ خطر" برای تنها نهاد دمکراتیکی دانسته بود "که از استقلال آنهم چیز زیادی باقی نمانده است."

مکانی مناسب برای تهمت زنی
به گزارش خبرآنلاین، یک عضو فراکسیون اقلیت مجلس نیز در مخالفت با طرح مذکور خاطرنشان کرد "طرح نظارت بر نمایندگان، مکانی امن برای افراد بیکار ایجاد می کند تا با خیال راحت به نمایندگان تهمت بزنند."

محمدمهدی شهریاری نماینده زاهدان تصریح کرد "متاسفانه این طرح، اصل تفکیک قوا را زیر پا نهاده و در بسیاری موارد جای قوه قضاییه نشسته و مجلس را از جایگاه اصلی خود دور میکند."

وی با بیان اینکه از رئیسمجلس انتظار میرفت که با طرح چنین مسالهای مخالفت کند، طرح نظارت بر نمایندگان را در تضاد با اصولی از قانون اساسی خواند و گفت: وقتی در مجلس کمیته تحقیق و شعب داریم، چرا باید تهیه گزارشاتی علیه نمایندگان را به هیات دیگری بدهیم که شائبه سوء برداشتهای سیاسی دارد؟

به اعتقاد وی، این طرح در هنگامه استیضاح وسوال از وزرا میتواند تهدید آفرین باشد. کما اینکه تا کنون نیز اعمال فشارهایی شده است. از سوی دیگر این طرح منجر به محافظه کاری بین نمایندگان و کم کردن دامنه نظارتی آنها می شود.

شهریاری در پایان گفت: نباید مکانی را برای افراد بیکار در نظر بگیریم که هرچه خواستند علیه نمایندگان بکنند و بگویند. تصویب این طرح توهین به جایگاه نمایندگان است. نباید خودمان استقلالمان را زیر سوال ببریم. برای دفاع از حقوق ملت، نباید به این طرح رای داد.

فریاد الله اکبر نمایندگان اصولگرا
این گزارش همچنین آورده است: پس از اعلام تصویب این طرح که بیشتر نمایندگان با فریاد الله اکبر از آن استقبال کردند، قرار شد کلیات آن برای بررسی دوباره جزئیات، به کمیسیون اصل نود سپرده شود .

گفتنی است شهریورماه سال گذشته، کمسیون اصل۹۰ مجلس، کمیته ای را برای تهیه طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس تعیین کرد که براساس این طرح، از این پس نظارت شورای نگهبان تنها در بررسی صلاحیت کاندیدا نخواهد بود و در طول دوره نیز این نظارت وجود خواهد داشت و بر همین اساس، درصورت عدم صلاحیت نماینده در طول دوره، اعتبار نامه وی باطل خواهد شد. محمد ابراهيم نكونام رئيس كميسيون اصل نود مجلس، این طرح را "در راستاي اهداف نظام و نظر رهبری" ذکر کرده بود.

همان زمان مهدی کروبی بعنوان نمایندۀ چهار دوره از مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان نهاد قانونگذاری خاطرنشان کرده بود "این طرح که خارج از مجلس تهیه، طراحی و هدایت شده بود به متولیانش اجازه می داد تا نمایندگان مخالف و یا حتی مستقل در صورت عدم رضایت اربابان قدرت از مجلس اخراج و حتی در مواردی به محاکم قضایی معرفی گردند."

منبع: جرس


 


ندای سبز آزادی: نماینده اصولگرای تهران در مجلس هشتم، ملاک واقعی مشروعیت قانونی، شرعی و مقبولیت مردمی هر مسوول نظام جمهوری اسلامی را "التزام عملی به قانون اساسی و رهنمودها و نظرات ولی فقیه" دانست و با اشاره به واکنش تند مجلس به دولتی ها در چالش های اخیر و اقدام به جمع آوری امضا برای پرسش از رئیس دولت، خاطرنشان کرد "نمایندگان مجلس اخطار غیرمستقیم دادند و آماده بودند تا اقدام نهایی قانونی را انجام دهند که مشکل رفع گردید؛ اما از این به بعد نیز این مسیر ادامه خواهد داشت."

به گزارش خبرآنلاین، اسدالله بادامچیان در نطق روز سه شنبه بیستم اردیبهشت ماه خود اظهار عقیده کرد: اگر کسی یا کسانی در هر موقعیت و مقام از اصل ولایت و ولایت‌پذیری فاصله گیرند، ملت و همه پشتیبان‌شان از آنان فاصله می‌گیرند و منزوی می‌شوند.

وی با بیان اینکه رویدادهای ایران اسلامی در این چند روزه بار دیگر اهمیت ولایی اصل ولایت فقیه عادل و کارآیی آن را اثبات کرد، ادعا کرد: "نمونه دیگری از اقتدار ولایت به عنوان محور اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نمود آشکار وحدت همگانی در تبعیت از ولی امر مسلمین، تدبیر معضلات در عین حفظ آرامش، اخلاق و به کارگیری همه تدبیرهای فردی و جمعی همه مسوولان دلسوز بود."

وی همچنین گفت "تبعیت یکپارچه مسوولان در هر رده و هوشیاری و بیداری تحسین‌برانگیز مردم چگونه وحدت ملی و ولایی را با حفظ همه سلیقه‌ها تامین می‌کند، مشکلات را با کمترین هزینه حل می‌نماید، امیدهای واهی دشمنان اسلام و مستکبران جهان و معاندان را به باد می‌دهد و اجازه نمی‌دهد دشمنان و نااهلان سوءاستفاده کنند. این کار بر اساس مبانی شرعی و قانونی و مدبرانه به گونه‌ای به سامان ‌رسید که راه سوءاستفاده‌ها بسته ‌شد. "

این عضو ارشد حزب محافظه کارِ موتلفه اسلامی همچنین گفت "باید همگی توجه جدی به این سخن رهبری کنیم که گفت تا من زنده هستم اجازه نمی‌دهم انحراف پدید آید. این انحراف چیست؟ آنان که باعث و بانی انحراف هستند و به فرموده برخی فقهای اسلام نفوذی در دستگاه‌های دولتی شده‌اند کدامند؟ لازم است روسای سه قوه به ویژه رییس‌جمهور آگاهی‌های لازم را در مورد این انحراف و منحرفان به مردم بدهند تا مبادا آسیب‌هایی که در این سه دهه از نفوذی‌های انحرافی خورده‌ایم، تکرار شود. "

باید توبه کرد
همزمان با بادامچیان، با گذشتِ چند روز از چالش های میان حامیان رهبری و نزدیکان دولت – که از ماجرای برکناری وزیر اطلاعات و ابقای او توسط رهبری آغاز و شعله ور شد- و در حالیکه طرح پرسش از رئیس دولت فعلا متوقف مانده، یکی دیگر از نمایندگان اصولگرای مجلس امروز گفت: اگر فرامین رهبری حکم حکومتی باشد، اطاعت از آن حتی برای مراجع عظام تقلید هم واجب است و برای تاخیر در پذیرش آن، باید توبه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سیدجلال یحیی‌زاده، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در نطق امروزش با بیان اینکه در این نظام استمرار راه انبیاء و امامت با ولایت فقیه محقق می‌شود، به رهبری‌های رهبر فقید و فعلی نظام اشاره کرد و مدعی شد: همین تجربه تاریخی موجب شده که در نظام مردم‌سالاری دینی، مردم در انتخابات مختلف بویژه در انتخاب رییس‌ جمهور به دنبال گزینه‌ای باشند که به اعتقاد خود، حافظ رکن رکین و محور اساسی و اصلی انقلاب و ولایت فقیه باشد.

منبع: جرس


 


نخستین حکم قصاص اسیدپاشی در ایران اجرا می‌شود.

روزنامه «تهران امروز» نوشت مجید موحدی متهم به پاشیدن اسید روی صورت آمنه بهرامی نو، قربانی پرونده اسیدپاشی به احتمال قوی شنبه آینده از ناحیه هر دو چشم با اسید قصاص خواهد شد.

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه نوشته که «این حکم در وهله اول توسط خود آمنه و در صورت امتناع وی توسط متخصصان انجام می‌شود.»

به گفته این منبع آگاه در اجرای این حکم قصاص «دقت کافی می‌شود تا ضایعاتی بیشتر از آنچه به قربانی وارد شده نصیب متهم حادثه نشود.»

«تهران امروز» پیش‌بینی کرده که اجرای این حکم موج شدیدی از مخالفت‌ها و موافقت‌ها را در پی داشته باشد.

حدود هفت سال پیش مجید موحدی با پاشیدن اسید به صورت آمنه بهرامی، همکلاسی سابقش و دختری که درخواست‌های مکرر او برای ازدواج را رد کرده بود، او را کور کرد.

قضات شعبه ‌٧١ دادگاه کیفری نیز آذرماه سال ‌٨٧ حکمی صادر کردند که براساس آن دو چشم محید موحدی به شیوه‌ مورد درخواست شاکی (یعنی ریختن اسید در چشم متهم) کور شود.


 


ندای سبز آزادی: حمزه کرمی ، زندانی سیاسی به یکی از سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد. انتقال یک زندانی که مشغول گذراندن دوران حبس خود است به بند امنیتی ۲۰۹ خلاف قانون تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار کلمه،  روز گذشته  هنگامی که خانواده کرمی برای ملاقات هفتگی با او به زندان اوین مراجعه کردند تا در روز ملاقات زندانیان بند ۳۵۰ او را ببینند مطلع شدند که وی به دلایلی نامعلوم به یکی از سلول های انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شده است.

آنها وقتی دلیل این موضوع را از مسوولان زندان جویا شدند به پاسخ مشخصی از سوی آنها دست نیافتند و تنها فهمیدند که وی توسط بازجویان وزارت اطلاعات به بند ۲۰۹ برده شده است.

حمزه کرمی چندی پیش هم در نامه ای به دادستان کل کشور شرح شکنجه هائی را که در طول روزهای زندانی بودن در سلول انفرادی و بند ۲۰۹ بر او وارد شده بود، منتشر کرده بود. از آن جا که او سالها مدیرکل سیاسی دفتر هاشمی در زمان ریاست جمهوری وی بوده است، هاشمی توانسته بود این نامه را به شخص رهبری نیز برساند.

او در این نامه متذکر شده بود که بازجویان برای گرفتن اعترافات دروغین از وی سر او را بارها در کاسه توالت فرو کرده اند. خانواه کرمی به شدت نگران او هستند و دلیل انتقال ناگهانی وی به بند ۲۰۹وزارت اطلاعات را نمی دانند.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران با رد تجدید نظر خواهی، رای صادره از شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در مورد “حمزه کرمی” را تایید کرد.

کرمی از متهمان حوادث پس از انتخابات به یازده سال حبس قطعی محکوم شده است.

وی  از سال ۶۸ تا ۷۴ فرماندار ورامین و از سال ۷۴ تا ۸۰ مدیرکل سیاسی دفتر رییس جمهور بوده است. وی همچنین در سالهای دفاع مقدس از فرماندهان دفاع مقدس بوده است.


 


ندای سبز آزادی: اگرچه رئیس مجلس تصور می‌کرد که دولت تنها به تصمیم‌گیری درباره ادغام برخی وزارتخانه‌ها پرداخته است اما با تذکرات نمایندگان دریافت که این ادغام‌ها به وزرا ابلاغ شده و برخی از آنها وزارتخانه‌شان را ترک کرده‌اند.

به گزارش خبر انلاین علی لاریجانی، در مواجهه با تذکرات پیاپی نمایندگان گفت: اگر دولت تصمیم گرفته باشد، ایرادی ندارد و می‌توانند لایحه آن را به مجلس بیاورند و مصوبه بگیرند. ولی اگر تصمیمش را ابلاغ هم کرده باشد اشکال دارد.

وی بر این اساس معاون پارلمانی دولت را فراخواند تا به این نگرانی‌ها پاسخ دهد.

محمدرضا میرتاجالدینی هم توضیح داد که دولت به اصل صریح قانون برنامه پنجم عمل کرده است و در مورد ادغام‌ها تصمیم گرفته و آن را به وزرای مربوطه ابلاغ کرده است. همانطور که به مجلس هم برای تطبیق قوانین ابلاغ کرده است.

لاریجانی که می‌گفت این ابلاغیه هنوز به دست او نرسیده است، بار دیگر به او گفت: شما می‌دانستید که درباره این موضوع از قبل هم اختلاف بود. از این رو باید ابتدا از مجلس مصوبه می‌گرفتید و بعد آن را ابلاغ می‌کردید. اگر بدون کسب مجوز از مجلس، آن را ابلاغ کرده‌اید خلاف قانون است و باید جلویش را بگیرید. چون تبعات اجتماعی آن زیاد است.

وی از معاون احمدی‌نژاد خواست تا این موضوع را پیگیری کند. اما میرتاج‌الدینی باز هم تاکید کرد که دولت به وظیفه خودش عمل کرده است.

لاریجانی هم به وی متذکر شد که ابلاغ این قانون بدون کسب مجوز از مجلس هزینه زیادی دارد و باید جلوی آن گرفته شود.

کواکبیان: وزیر نفت خداحافظی کرده است

لاریجانی: مملکت حساب کتاب دارد، وزرا نباید پست‌شان را ترک کنند

خداحافظی وزیر نفت از معاونانش به یک بحث چالش برانگیز در جلسه علنی امروز مجلس تبدیل شد.

این خبر توسط پیامک به اطلاع نمایندگان رسیده بود و آنها را متعجب کرده بود که چطور قبل از تصویب ادغام وزارت نفت و نیرو، وزیر نفت کناره‌گیری کرده است.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان به همین دلیل در تذکری گفت: در گذشته هم وزارتخانه​های جهاد و کشاورزی را در هم ادغام کردیم و شرح وظایف را تصویب کرده و به وزیر جدید رای دادیم. اما الان هنوز این ادغام در مورد وزارتخانه​های مختلف به تصویب نرسیده، آقای میرکاظمی از معاونانش خداحافظی کرده و وزارت نفت را ترک کرده است.

رئیس​مجلس که می​گفت ازاین موضوع اطلاع ندارد، متذکر شد: کسی نمی​تواند کارش را ترک کند. وزاریی که از مجلس رای اعتماد گرفته​اند تا عزل نشده​اند باید به کارشان ادامه دهند. مگر آنکه رئیس​جمهور آنها را عزل هم کرده باشد و خبرش درج نشده است.

کواکبیان با فریاد به لاریجانی گفت: به رئیس‌جمهور بگویید که تاخیر در معرفی وزیر راه و ورزش هم تخلف است و باید زودتر این وزرا را معرفی کنند.

رئیس مجلس هم با تایید سخنان وی ادامه داد: همینطور است و دولت باید سریعا این دو وزیر را به مجلس معرفی کند. مسئولین کنونی این دو دستگاه هم حق تصرف در اموال سازمان تربیت بدنی و وزارت راه را ندارند. هرچه بیشتر از تخلف دولت در معرفی وزرا بگذرد، تخلف دولت بیشتر می​شود.

جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه هم در تذکر دیگری موکدا اعلام کرد که نه تنها میرکاظمی بلکه محرابیان نیز از وزارتخانه​اش خداحافظی کرده است، گفت: این چه رویکردی در دولت است که بدون کسب مجوز از مجلس اقدام به برکناری وزرا شده است؟ این تخلف آشکار از قانون است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اول دولت می​تواند تصمیمی درباره ادغام وزارتخانه​ها بگیرد و بعد از مجلس کسب مجوز کند، افزود: اگر وزیری بدون طی این مسیر وزارتخانه​اش را ترک کرده است، یا اشکال از خودش است یا عزلش کرده​اند که ما بی​خبریم.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مملکت حساب کتاب دارد، ادامه داد: وزیر که نمی‌تواند سرش را بیاندازد پایین و برود خانه​اش! باید پاسخ‌گو باشد و به کارش برسد.


 


ندای سبز آزادی: سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در مورد تغییرات لایحه بودجه ۹۰ گفت: در لایحه بودجه برای هدفمندی یارانه‌ها ۶۲ هزار میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده بود که این رقم در مجلس تغییر پیدا کرد.

به گزارش فارس معاون پارلمانی احمدی نژاد در مورد احکام لایحه بودجه گفت: در لایحه بودجه ۳۹ بند احکام وجود داشت که در مجلس در جریان بررسی ۹۲ بند جدید به آن الحاق شد که در واقع تعداد بندها به ۳ برابر افزایش یافت.

میرتاج‌الدینی در پاسخ به این پرسش که آیا موارد اضافه شده به لایحه بودجه جهت تقویت و یا تضعیف بودجه بود، گفت: گرچه بخشی از این احکام در جهت تقویت بودجه است ولی این کار تصویب لایحه نیست، بلکه بودجه‌نویسی و قانون‌نویسی از سوی مجلس است.

میرتاج‌الدینی گفت: برای تصویب سریع‌تر لایحه بودجه به موازات بررسی در صحن و کمیسیون تلفیق مجلس در شورای نگهبان نیز بررسی صورت گرفت و ایرادهای این شورا به مجلس ارجاع و در مجلس برطرف شد


 


ندای سبز آزادی: قیمت نفت که طی هفته گذشته با بیشترین افت هفتگی از سال ۱۹۸۳ تاکنون روبرو شده بود، روز سه شنبه را با افتی ۲ درصدی آغاز کرده و ارزش طلا به دلیل حمایت سرمایه گذاران از بازار فلزات با ارزش با افزایش روبرو شد.

به گزارش فرارو به نقل از رویترز، قیمت نفت سبک آمریکا در بازار معاملات نیویورک برای تحویل در ماه ژوئن با افتی ۲۴/۲ سنتی به ۱۰۰ دلار و ۳۱ سنت رسید.

در این میان قیمت نفت برنت دریای شمال در بازار معاملات لندن برای تحویل در ماه ژوئن نیز با کاهشی ۳۸/۱ سنتی روبرو شد تا با ارزش ۱۱۴ دلار و ۵۲ سنت داد و ستد شود.

گروه بورس بازرگانی شیکاگو به عنوان دومین گروه معاملاتی بزرگ آمریکا اقدام به افزایش ۲۵ درصدی سود ناخالص نفت آتی آمریکا کرد و همین امر از ارزش این طلای سیاه در بازارهای جهانی کاست.

این اقدام گروه بورس بازرگانی شیکاگو در حالی صورت گرفت که طی هفته گذشته قیمت آتی نفت آمریکا که از مرز ۱۱۴ دلار در هر بشکه گذشته بود، به کمتر از ۹۴ دلار کاهش یافت.

بازار نفت در حال حاضر تحت تاثیر تنزل رتبه اعتباری یونان توسط موسسه رتبه بندی استاندارد اند پورز نیز قرار دارد، چراکه این امر بیانگر شکننده بودن اقتصاد ناحیه یورو و در نهایت افت تقاضای نفت از سوی این منطقه خواهد شد.

در بازار فلزات با ارزش، قیمت طلا در بازار معاملات نیویورک برای تحویل در ماه ژوئن با افزایشی ۳۰/۵ سنتی روبرو شد تا به ۱۵۰۸ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس برسد.

نگرانی ها در مورد بحران بدهی ناحیه یورو و ترس از افزایش تورم جهانی، سرمایه گذاران را راهی بازار کالاهای مصرفی کرده و بر قیمت طلا افزوده است.


 


ندای سبز آزادی: تا روز چهارم نمایشگاه حدود ۳۴۰ عنوان کتاب عربی و ۶۰۰عنوان کتاب لاتین از سطح نمایشگاه جمع آوری شد که به گفته کارشناسان بخش کمیته نظارت و ارزشیابی نمایشگاه بیست و چهارم خیلی بیشتر از حد معمول حاوی مطالب انحرافی بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در حالی به نیمه های راه رسیده است که خبرها حاکی از ورود و نفوذ کتابهایی به این فرصت فرهنگی کشور است که در جهت تخریب اعتقادات و باورهای ملت ایران تهیه شده است. حمله به منافع ملی و اعتقادات مذهبی اصلی‌ترین سرفصل‌های برخی کتب جمع‌آوری شده است.

خبرآنلاین نوشته است : قبل از آغاز نمایشگاه، از بین کتابهای عربی و لاتین تعداد قابل ملاحظه ای از اینگونه کتابهای منحرف به کشورهای خود بازگردانده شد ولی گویا این برخورد جدی مسئولان جوابگو نبود به طوری که تا روز هفدهم یعنی روز چهارم نمایشگاه حدود ۳۴۰ عنوان کتاب عربی و ۶۰۰ عنوان کتاب لاتین از سطح نمایشگاه جمع آوری شد که به گفته کارشناسان بخش کمیته نظارت و ارزشیابی نمایشگاه بیست و چهارم خیلی بیشتر از حد معمول بوده است.

در بخش عربی کتابهای جمع آوری شده با موضوع انحرافات دینی و عقاید به علت عقاید ضد شیعی، ترویج عقاید فرقه های ضاله مثل وهابیت، بهائیت، خرافه گرایی، شیطان پرستی جمع آوری شدند که البته هنوز هم به نمایشگاه وارد می شود.


 


ندای سبز آزادی: آیت الله دستغیب در تفسیر یکی از آیات قرآن پیرامون “وعدۀ خداوند پیرامون صبر”، خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد “ما مى‏گوییم مردم خوبند باید با محبّت با آنها رفتار شود عمل شما آنها را جذب مى‏کند، لازم نیست با توپ و تفنگ مردم را بترسانید اگر عملتان خوب باشد رو به شما مى‏کنند و دوستتان مى‏دارند.”

به گزارش تارنمای حدیث سرو، این مرجع تقلید مردمی در تفسیر سوره غافر مبنی بر “صبر کن که وعده خدا حق است و از گناه خویش آمرزش طلب و هر شامگاه و بامداد به ستایش پروردگارت تسبیح گوى”، به آموزه های این آیه در ابعاد فردی و اجتماعی پرداخت و تصریح نمود “آنچه این آیه به دیگر مؤمنین و مسلمین تعلیم مى‏دهد در دو بعد فردى و اجتماعى قابل بررسى است. در بعد فردى، آیه داراى دو جهت معنوى و مادى مى‏باشد.

از جهت معنوى، آرزوى همه ما درک معرفت کامل پروردگار و حصول محبّت تامه او است. براى دستیابى به این آرزوى گران ناگزیر باید این سه دستور پروردگار را آویزه گوش خود کنیم؛ صبر یعنى خسته‏نشدن در طلب، در این راه گاه حالات خیلى سختى پیش مى‏آید که به ناچار باید آنها را تحمّل کرد و ناامید نشد. گرفتاریهاى تخیّلى و توهّمى پیچیده‏اى رخ مى‏دهد که نباید خستگى به خود راه داد. از خارج عده‏اى سعى در ایجاد مانع مى‏کنند، زنهار بخاطر آنها نباید در تصمیم خود توقف کرد که «إنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقُّ» قطعاً به آنچه مى‏خواهى، خواهى رسید.”

آیت الله دستغیب در ادامه افزود “هدف ما این نیست که تفرقه‏افکنى کنیم. آقایان تفرقه مى‏اندازند. ما همیشه صحبت از وحدت مى‏کنیم. مى‏گوییم همه ما باید رو به خدا برویم. از صبح تا شام باید فکرمان این باشد که چه کنیم تا خدا از ما راضى باشد و بر ما غضب نگیرد. این معناى وحدت است. اگر همه بر این روال باشند وحدت شکل مى‏گیرد. اگر به احکام اسلام عمل شود وحدت ایجاد مى‏شود و اگر نشود تفرقه پدید مى‏آید. وحدت یعنى چسبیدن به قرآن و احکام اسلام. از بالا تا پایین، همه باید عمل به احکام اسلام کنند. شخص پیامبر اکرم‏ هم مأمور به خواندن نماز و گرفتن روزه و اجتناب از دروغ و خیانت بود. این الفباى دیانت است. اگر خود پیامبر ذره‏اى پایش را پس و پیش مى‏گذاشت نزد خداوند مسؤول بود. ائمه اطهار و علماى اسلام نیز همینطورند. این مى‏شود وحدت. اگر کسى به این کارها کارى نداشته باشد؛ در امانت خیانت کند؛ دروغ بگوید؛ غیبت کند و همه را هم توجیه کند، تخم تفرقه را مى‏کارد، ما مردم را به وحدت مى‏خوانیم.”

در بعد اجتماعى‏

آیت الله دستغیب خطاب به حاکمان  نیز خاطرنشان کرد “تحقّق حقّانیت وعده پروردگار در تاریخ نهضت اسلامى ایران به رهبرى امام و پیروزى انقلاب به منصه ظهور رسید. پس از پانزده سال مبارزه مردم ایران در تمامى شهرهاى این کشور سرانجام استقامتشان به بار نشست و پیروزى حاصل گشت. پس از آن همه رو به خدا آوردند و به استغفار از گناهان خویش پرداختند و با آغاز جنگ تحمیلى جان خود را در طبق اخلاص گذارده، رو به میدان جهاد کردند. در آن دوران قاطبه ملت، تسبیح‏گوى و شکرگذار پروردگار بودند، آن هم مخلصانه، نه از روى تظاهر و ریاکارى. خداى تعالى نیز نصرت خود را نصیب فرمود. بنده هرگز نمى‏خواهم کشورى که این همه شهید و جانباز و آزاده داشته و این همه فشارها و ضایعات را تحمّل کرده، از آنچه بدست آورده، عقب بنیشند و حکومتى صرفاً دموکراسى بر آن حاکم گردد. ما و دوستان ما هر حرفى مى‏زنیم از سر دلسوزى است. سخن ما این است که مواظب باشید، آقایان عمّامه به سرها، سپاهیان، کسانى که خود را بسیجی می دانید، هر کجا هستید مواظب باشید، حیف این انقلاب و این جمهورى اسلامى است که بدست نااهلان بیفتد و از بین برود.”

وی افزود “از ابتدا مردم به زور رو به اسلام و قرآن نکردند. کسانى که به این مسجد مى‏آیند با وجود آنکه موانع و خطراتى برایشان ایجاد شده و مدام تهدیدشان مى‏کنند، اما بخاطر اینکه قرآن و حرف حق را دوست مى‏دارند، مى‏آیند. علاقه به خدا اینگونه است. ما مى‏گوییم مردم خوبند باید با محبّت با آنها رفتار شود عمل شما آنها را جذب مى‏کند، لازم نیست با توپ و تفنگ مردم را بترسانید اگر عملتان خوب باشد رو به شما مى‏کنند و دوستتان مى‏دارند. آنها اسلام و احکام اسلام را دوست مى‏دارند. ما هرگز راضى نیستیم که جمهورى اسلامى که شعار آن استقلال آزادى جمهورى اسلامى بود، از بین برود. ما هرگز راضى نیستیم آمریکا و چین و روسیه و دیگران بیایند. یقیناً دوستان ما هم اینچنینند. ما مى‏گوییم این انقلاب از ابتدا بر پایه مردم استوار گشته، مردم را از دست ندهید. براى از دست ندادن مردم و حفظ کردن آنها باید حرف و عمل مطابق هم باشد. در این صورت هم از جهت دنیا تأمین مى‏شوند و هم از جهت آخرت. دنیایشان تأمین مى‏شود چون این کشور سرشار از منابع نفت و گاز و طلاست. وقتى قول و عمل بزرگان مطابق هم باشد، همین ثروتها نصیب مردم مى‏شود. متخصّصین متعهّد بر سر کار مى‏آیند. این همه جوانان مؤمن که اهل نماز و عبادتند یا آن بسیجیانى که ناچاراً به بعضى کارها وادارشان مى‏کنند، چون از قبلى‏ها صدق را دیدند، اینها هم جذب شدند. الان هم منتظر صدقند. ما راضى نیستیم و در عمل هم نشان دادیم که راضى نیستیم که این دسته با آن دسته به جان هم بیفتند. هر دو گروه تابع امام زمان . اینها آنها را بزنند و آنها اینها را. این یکى آن یکى را مرتد و کافر بداند و آن یکى این یکى را.”

آیت الله دستغیب پیرامون حملاتی که چند سال اخیر توسط ماموران و نهادهای حکومتی به مسجد محل تدریس وی و دفتر وی صورت گرفت نیز گفت: “اما شما آقاى قپه‏دار به بنده نگو بیا و تابع شو. بنده وقتى مى‏بینم خلاف شرع انجام مى‏شود و احکام اسلام جارى نمى‏شود نمى‏توانم تابع شما شوم. به هر حال کتابها را مختصرى بررسى کرده‏ایم و کمى با احکام اسلام آشناییم. کار شما درست نیست. من نمى‏گویم تابع من شوید. نصیحتتان مى‏کنم تابع قرآن و سنّت شوید تابع فقهاى عدول شوید، فقهاى بزرگى که عمر خود را صرف قرآن و سنّت کرده‏اند و در بین مردم پذیرفته شده‏اند. ما بر آنچه مى‏فهمیم استقامت مى‏کنیم اما هرگز راضى نیستیم و نمى‏خواهیم اغتشاش ایجاد شود اما چه کسى اغتشاش کرده آیا ما کرده‏ایم؟ شما در این مسجد نشان دادید. مگر همه‏تان آماده نشدید که جمعیت دو سه هزار نفرى داخل مسجد را مصدوم و پراکنده کنید خدا خواست که دوستان ما با آرامش مسجد را ترک کردند و شما آمدید و حصار کشیدید و چند روزى هم مسجد را پلمپ کردید و بعد هم دیدید فایده‏اى ندارد خودتان حصارها را برداشتید. اما بدى آن براى خودتان ماند. ما بنا نداریم خون کسى ریخته شود، کسى اذیّت شود.

روز قدس هم باز آمدید و گفتید: آمدیم که بمانیم و نمى‏خواهیم برویم. خودتان از بالا تیر انداختید، شیشه‏ها را شکستید. بچه‏هاى ما چکار باید مى‏کردند؟ اگر کسى قصد جان شما را کرد شما چکار مى‏کنید؟ آیا از خودتان دفاع نمى‏کنید؟ اگر بتوانید چوبى هم به پایش مى‏زنید. آیا بعد باید به شما بگوید چرا نگذاشتى من بکشمت؟ شما مى‏خواستید این بندگان خدا را بکشید و حالا آمدید مى‏گویید چرا نگذاشتید؟”

وی در انتها خاطرنشان کرد: “بین خود و خدا ما هیچ ترسى نداریم. یک جایى داریم که مال خداست همو که داده، هر وقت خواست پس مى‏گیرد. دست این و آن نیست که او بتواند بگیرد یا نگیرد. جان همه دست خداست.”


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته