-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۱, چهارشنبه

Latest News from Emrooz for 05/10/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: اکبر حسن‌زاده، مسئول شاخه زرند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، نزدیک دوماه است که در بازدداشت به سر می برد.
به گزارش سایت امروز، منابع قضایی هنوز دلایل بازداشت حسن زاده را اعلام نکرده اند و خانواده وی در بی خبری بسر می برند. محل نگهداری وی بازدداشتگاه اداره اطلاعات زرند می‌باشد.


 


علی شکوری راد از شنود دفتر هاشمی رفسنجانی در دوره ریاست جمهوری اش خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده تهران در مجلس ششم در گفت و گو با ماهنامه نسیم بیداری خبر از شنود دفتر رئیس جمهور ششم داد و در توضیح این موضوع گفت: در اواخر دولت دوم آقای هاشمی و در نمازظهر نهاد ریاست جمهوری، یک درگیری بین محمد هاشمی و علی فلاحیان صورت گرفت که دلیل آن، این بود که اطرافیان آقای هاشمی متوجه شدند در دفتر خود آقای هاشمی هم شنود کار گذاشته شده است!

وی افزود: موضوع آقای هاشمی، اقتصاد و صنعت بود و در آن جا بعضی از مسائلی که در جامعه در قبال ساختار قدرت مطرح بود، به پای آقای هاشمی هم نوشته شود.

وی ابراز عقده کرده است که «به واقع سکوت وی [هاشمی رفسنجانی] به این مساله دامن زد و اظهار داشت: مثلا قتل های زنجیره ای که آقای خاتمی با همه مشکلات پیش آمده برای خود و دولتش، آن را تا حد امکان دنبال کرد در دوره آقای هاشمی اتفاق افتاده بود، اما وی سکوتش، به آن دامن زد و سبب شد این کانون توسعه یافته و جرات اقدامات بعدی را پیدا کند.

وی درباره موضوع حزب مشارکت در انتخابات مجلس ششم و تخریب هایی که علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام می شد نیز گفت: «مصوبه رسمی دفتر سیاسی حزب [مشارکت] در انتخابات مجلس ششم، این بود که آقای هاشمی به چالش کشیده نشود و انتقاد تند نسبت به وی صورت نگیرد.»

وی در عین حال ضمن تایید انتقاد به هاشمی رفسنجانی در ارگان حزب مشارکت گفت: علاقه جامعه به نقد و برخی سرخوردگی های قبلی، اثر خود را در فضای باز سیاسی که پس از دوم خرداد به درستی ایجاد شد، می گذاشت و هر روز در دفتر سیاسی درج این گونه مطالب در روزنامه حزب نقد می شد، اما روزنامه نگاران تازه نفس از این که می توانند کسی را در راس قله قدرت نقد کنند، خرسند بودند و به کارشان ادامه می دادند.


 


در واکنش به تصویب طرح موسوم به "نظارت بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی" که بر مبنای آن، نه تنها در زمان بررسی صلاحیت کاندیدا، بلکه در طول دوره نمایندگی نیز امکان "رد صلاحیت نمایندگان" وجود خواهد داشت، علی مطهری با انتقاد از تصویب آن، این طرح را "اشاعه دهنده منکر" و "باعث اختلال و درگیری در مجلس" دانست که منجر به "خبرچینی و تلاش برای حذف مخالفان و تسویه حسابهای سیاسی و همچنین کاهش قدرت مجلس می شود."


گفتنی است کلیات طرح نظارت بر نمایندگان، روز سه شنبه بیستم اردیبهشت ماه، با رای بالای نمایندگان مجلس اصولگرا به تصویب رسید.


به گزارش خبرآنلاین، پس از اعلام تصویب این طرح که با مخالفت جدی نمایندگانی چون علی مطهری و محمدمهدی شهریاری روبرو شد، نمایندگان اصولگرا با فریاد الله اکبر از آن استقبال کردند.


بر اساس این گزارش، مطهری در تشریح مخالفتش با این طرح گفت که شورای نگهبان، مردم و کمیسیون اصل نود بر عملکرد نمایندگان نظارت دارند و نیازی به تدوین یک طرح جدید نیست. مضاف بر اینکه شعب تصویب اعتبار نامه نمایندگان، در طول دوره نمایندگی نیز میتواند فعال باشد.


نماینده تهران، این طرح را به آییننامه اجرایی در یک مدرسه یا دبیرستان تشبیه کرد که در شان نمایندگان نیست و گفت: اگرچنین چیزی لازم بود باید در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تدوین میشد! مجلس خودش ناظر است و نیازی به نظارت بر ناظر نیست.


وی با اشاره به اینکه اعضای هیات نظارت بر نمایندگان، خود نمایندگان در نظر گرفته شدهاند، ادامه داد: با توجه به حجم بالای کار نمایندگی با حضور برخی افراد در این هیات، از کارهای نمایندگی خود باز می مانند.


مطهری این طرح را "اشاعه دهنده منکر" و "باعث اختلال و درگیری در مجلس" دانست که منجر به "خبرچینی و تلاش حذف مخالفان و تسویه حسابهای سیاسی میشود" و گفت:
"عباراتی همچون گزارشهای واصله درباره اعمال خلاف امنیت کشور" قابل سوء برداشت است و میتواند حتی شامل انتقاد از رئیسجمهور هم بشود که مخالف حریت نمایندگان است."


به گفته این نماینده اصولگرا، این طرح در راستای تحت کنترل درآوردن مجلس است و این در حالی است که همین الان هم مجلس امکان استفاده از همه ابزارهای قانونی خود را ندارد.کما اینکه با وجود اصرار رئیسجمهور بر عدم اجرای برخی قوانین مصوب مجلس، هنوز نتوانستهایم از رئیسجمهور سوال کنیم.


مطهری با تاکید بر اینکه، سند رقیت و بردگی خودمان را با دست خودمان امضا نکنیم، متذکر شد: نماینده باید آزاد و سبک بال باشد نه اینکه زنجیری به دست و پای نمایندگان بسته شود.


گفتنی است سال گذشته و در زمان تدوین طرح مذکور، مهدی کروبی، از رهبران جنبش سبز، با انتشار نامه ای سرگشاده به نمایندگان مجلس، طرح مذکور را "فشاری بر نمایندگان مردم برای یکسویه نمودن رای و نظر آنان با رای حاکمیت" و "زنگ خطر" برای تنها نهاد دمکراتیکی دانسته بود "که از استقلال آنهم چیز زیادی باقی نمانده است."


مکانی مناسب برای تهمت زنی
به گزارش خبرآنلاین، یک عضو فراکسیون اقلیت مجلس نیز در مخالفت با طرح مذکور خاطرنشان کرد "طرح نظارت بر نمایندگان، مکانی امن برای افراد بیکار ایجاد می کند تا با خیال راحت به نمایندگان تهمت بزنند."


محمدمهدی شهریاری نماینده زاهدان تصریح کرد "متاسفانه این طرح، اصل تفکیک قوا را زیر پا نهاده و در بسیاری موارد جای قوه قضاییه نشسته و مجلس را از جایگاه اصلی خود دور میکند."


وی با بیان اینکه از رئیسمجلس انتظار میرفت که با طرح چنین مسالهای مخالفت کند، طرح نظارت بر نمایندگان را در تضاد با اصولی از قانون اساسی خواند و گفت: وقتی در مجلس کمیته تحقیق و شعب داریم، چرا باید تهیه گزارشاتی علیه نمایندگان را به هیات دیگری بدهیم که شائبه سوء برداشتهای سیاسی دارد؟


به اعتقاد وی، این طرح در هنگامه استیضاح وسوال از وزرا میتواند تهدید آفرین باشد. کما اینکه تا کنون نیز اعمال فشارهایی شده است. از سوی دیگر این طرح منجر به محافظه کاری بین نمایندگان و کم کردن دامنه نظارتی آنها می شود.


شهریاری در پایان گفت: نباید مکانی را برای افراد بیکار در نظر بگیریم که هرچه خواستند علیه نمایندگان بکنند و بگویند. تصویب این طرح توهین به جایگاه نمایندگان است. نباید خودمان استقلالمان را زیر سوال ببریم. برای دفاع از حقوق ملت، نباید به این طرح رای داد.


فریاد الله اکبر نمایندگان اصولگرا
این گزارش همچنین آورده است: پس از اعلام تصویب این طرح که بیشتر نمایندگان با فریاد الله اکبر از آن استقبال کردند، قرار شد کلیات آن برای بررسی دوباره جزئیات، به کمیسیون اصل نود سپرده شود .


گفتنی است شهریورماه سال گذشته، کمسیون اصل۹۰ مجلس، کمیته ای را برای تهیه طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس تعیین کرد که براساس این طرح، از این پس نظارت شورای نگهبان تنها در بررسی صلاحیت کاندیدا نخواهد بود و در طول دوره نیز این نظارت وجود خواهد داشت و بر همین اساس، درصورت عدم صلاحیت نماینده در طول دوره، اعتبار نامه وی باطل خواهد شد. محمد ابراهيم نكونام رئيس كميسيون اصل نود مجلس، این طرح را "در راستاي اهداف نظام و نظر رهبری" ذکر کرده بود.


همان زمان مهدی کروبی بعنوان نمایندۀ چهار دوره از مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان نهاد قانونگذاری خاطرنشان کرده بود "این طرح که خارج از مجلس تهیه، طراحی و هدایت شده بود به متولیانش اجازه می داد تا نمایندگان مخالف و یا حتی مستقل در صورت عدم رضایت اربابان قدرت از مجلس اخراج و حتی در مواردی به محاکم قضایی معرفی گردند."


 


حسن عباسی مدعی شد شركت نرم افزارسازی مایكروسافت عامل و در خدمت سازمان جاسوسی امریكا _سیا_ است.

به گزارش فردا؛ حسن عباسی در گفتگوی امروز خود با گزارشگر یكی از شبكه های رادیوی ایران مدعی شد سیستم عامل ویندوز ساخت شركت مایكروسافت در خدمت سازمان جاسوسی امریكا است و این نرم افزار اطلاعات شخصی افراد را ثبت و در هنگام اتصال به اینترنت برای سازمان سیا ارسال می كند.

وی ادامه داد: این اطلاعات شخصی اولیه افراد از سه طریق اسكن چشم؛ و ثبت انگشت و صدای كاربران دریافت می شود و بعد از اتصال به اینترنت سازمان جاسوسی امریكا شخص كاربر را با یك آی دی 13 رقمی می شناسند و تمام اطلاعات و فعالیت فرد مانند ورود به سایت های دانشگاه و انتخاب واحد و یا خریدهای اینترنتی بلیط های هواپیما برای این سازمان جاسوسی ارسال می شود.

پیش از پخش این گزارش؛ مجری برنامه خبری از حسن عباسی با عنوان پروفسور عباسی یاد كرد و در پایان نیز گزارشگر رادیو گفت: آیا تا به حال به این فكر كرده اید كه چرا شركت مایكروسافت هیچگاه پیگیر كپی برداری از سیستم عامل های ویندوز خود نمی شود و نسخه های كپی این نرم افزار نیز در بازارها موجود است؟

این گفت و گو پس از خبری در مورد جولیان آسانژ موسس سایت ویكی لیكس پخش شد كه به نقل از وی سایت فیس بوك عامل سیستم های جاسوسی امریكا معرفی شده بود.

گفتنی است عنوان پروفسوری (Professor) بالاترین درجه علمی در بین آموزگاران دانشگاه است و پس از مربی، استادیار و دانشیار قرار دارد. صدای جمهوری اسلامی ایران درحالی حسن عباسی را با این عنوان علمی معرفی كرده است كه وی فاقد چنین جایگاهی در مجامع دانشگاهی كشور است.


 


با گذشت حدودسه ماه از بازداشت خانگی غیر قانونی میر حسین موسوی و زهرا رهنورد ابهام‌ها در مورد شرایط زندگی، دسترسی به حقوق قانونی وانسانی آنها همچنان باقیست.

به گزارش سایت کلمه، اولین ملاقات پس از عید تنها بین دختر بزرگتر به همراه خانواده ایشان در حضور ماموران امنیتی به مدت یک ساعت در محلی غیر از منزل مسکونی آنها با مهندس موسوی و دکتر رهنورد انجام شده است. براساس این گزارش وضعیت روحی و جسمی مهندس موسوی و همسرشان خوب و رضایت بخش بوده است. به جز ملاقات ذکرشده در طول تمام هفته های گذشته محدودیت تماسهای تلفنی خانواده با این زوج سبز همچنان به قوت خود ادامه داشته است.

غیر از ملاقات هفته پیش و در طول مدت حصر نیز فقط یکی دیگر از دختران خانواده موسوی در اسفند ماه سال گذشته توانسته بود ملاقات کوتاهی با والدین خود داشته باشد.

مهندس موسوی و همسرش دکتر زهرا رهنورد پس از ۲۵ بهمن در زندان خانگی قرار گرفتند و از بامداد ۲۷ بهمن کلیه ارتباطات آنها نیز قطع شد. در ایام نوروز پدر مهندس موسوی دار فانی را وداع گفت که مهندس موسوی مجال حضور در مراسم سوگواری پدر و نیز چهلم آن مرحوم که در روز شنبه همین هفته بود را نیافت.

پاسخ گو نبودن مقامات قضایی، امنیتی و دیگر مقامات زیربط و تصمیم گیرندگان اصلی، در مورد وضعیت حقوقی و قضایی ایشان و نقض آشکار و مستمر حقوق اولیه و آزادی های آنها و همچنین اصرار در بی توجهی به قوانین و مقررات جاری کشور نگرانی ها را از این زندان خانگی غیر قانونی بیشتر می کند.

آخرین وضعیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد


 



 


در حاليكه خود رحيمي هم اعلام كرده است كه من دكترا ندارم، احمدی نژاد وي را دكتر و وبعد هم عضو هيئت علمي دانشگاه كرد.

به گزارش جهان محمود احمدي‌نژاد "دكتر" محمد رضا رحيمي، حشمت‌الله صوفي مجيدپور، عليرضا دلاوري، مهدي طيبي آراسته، موسي مرادياني و سيف‌الله مرادي را به عنوان اعضاي هيات امناي دانشگاه علوم پزشكي كردستان منصوب كرد.

به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد در احكامي جداگانه آقايان "دكتر " محمدرضا رحيمي، حشمت‌الله صوفي مجيدپور، عليرضا دلاوري، مهدي طيبي آراسته، موسي مرادياني و سيف الله مرادي را عنوان اعضاي هيات امناي دانشگاه علوم پزشكي كردستان، آقاي حسين صفايي و آقاي دكتر مرتضي تجددي را به عنوان اعضاي هيات امناي دانشگاه علوم پزشكي گناباد و آقايان دكتر حسين تاميني ليچاني و سيد علي رودباري به عنوان اعضاي هيات امناي دانشگاه علوم پزشكي گيلان منصوب كرد.

برپايه اين گزارش به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، احمدی نژاد اين احكام را در اجراي بند (ج) ماده ۱ و ماده ۲ (اصلاحي) قانون تشكيل هيات امناي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي و براي مدت چهار سال صادر كرده است.

احمدی نژاد همچنين مجيد رستمي و محمدعلي مرادي را با استناد به جزء (ج) بند (۱) ماده (۶۴) قانون اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و اجراي سياست‌هاي كلي اصل (۴۴) قانون اساسي و بند (۲) ماده ياد شده و بنا به پيشنهاد وزراي صنايع و معادن و بازرگاني به مدت شش سال به عضويت "هيات تجديدنظر شوراي رقابت" منصوب كرد.


 


معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه آبروی افراد را نمی‌بریم گفت: اخیرا چند خبرنگار را در نیاوران یافتیم که دزدی می‌کردند.

به گزارش فارس، حمید بقایی امروز در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل موزه ملی ایران اظهار داشت: اخیرا چند خبرنگار را در نیاوران یافتیم که دزدی می‌کردند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در مقابل اصرار خبرنگاران برای اینکه حداقل معرفی شوند که این خبرنگاران از چه رسانه‌هایی بوده‌اند گفت: صلاح نیست منتشر شود آن طرف مرزها این موضوعات را مسخره می‌کنند.


 


نمی دانم چرا طاقت بازداشت «عباس امیری فر» را هم ندارم، گویا اینقدر شعار زنده باد مخالف من را سر دادیم خودمان هم باورمان شده؛ در حالی که منظورمان این بود که حق ما را رعایت کنید، بگذارید مثل شما نیاندیشیم، اجازه بدهید همفکر نباشیم اما بتوانیم ابراز عقیده کنیم.

بله، معمولا دوستان ما خواستار آزادی فعالان سیاسی بازداشت شده ای می شوند که اصلاح طلب باشند، اما این شعار دارد در ذهنمان جا می افتد، آزادی یعنی آزادی مخالف. و برای همین دفاع از حق ابراز نظر آقای امیری فر، یعنی پاسداری از شعاری که سالها سر می دادیم و از آن دفاع می کنیم.

اما از اصولگرایان، یعنی دوستان آقای امیری فر می پرسم که بالاخره امیری فر یک مسوول است و یکدفعه بعد از مصاحبه ی جنجالی و سخنرانی در نهاد ریاست جمهوری او را گرفته اند، اصلا فرض می کنیم که کاری کرده یا چیزی گفته است، اصلا شاید توهینی کرده باشد، آیا اینچنین برخوردهای قضایی و امنیتی و بازداشت را به خاطر یک اظهارنظر تایید می کنید؟ این تازه نحوه ی برخورد با دبیر فرهنگی نهاد ریاست جمهوری است، چه برسد به افراد عادی.

آقایان دولت! آقای احمدی نژاد! مدنظر داشته باشید که اگر از زیر مجموعه ی خود حمایت نشود، دیگر کسی رغبت کار نخواهد داشت، حداقل می توانید بررسی کنید که برای چه آن بنده ی خدا را بازداشت کرده اند و آیا بازداشت او کار درستی بوده یا خیر؟ آیا این نحوه ی برخورد متناسب با اتهام انتسابی هست یا خیر؟ وگرنه این بی محلی واقعا جفاست. چند روز از بازداشت امیری فر گذشته و صدایی از دولتی ها برنمی آید. چرا؟

ما از جرم احتمالی و خطایی که می تواند کسی مرتکب شود حمایت نمی کنیم، اما برخورد باید قانونی، متناسب با اتهام و بازداشت برای تحقیقات باید طبق روال قانونی باشد نه اینکه دبیر فرهنگی نهاد ریاست جمهوری را از جلوی منزلش بربایند. او که آدم ناشناخته ای نیست، با احضار هم به دادگاه می رود، پاسخ می گوید و در صورت محکومیت، باید مجازاتش را تحمل کند. اما بحث ما، دفاع از حق متهم است.

دوستان اصولگرا! اگر نحوه ی برخورد اینچنینی با عباس امیری فر را تایید کنید، فردا روزی شاید خود به آن درد مبتلا شوید، امیری فر اگر می دانست چنین می شود، یک بار هم که شده خواستار آزادی فیض الله عرب سرخی می شد، باجناقی که می شناختش، از کم و کیف زندگی و فعالیت ها و اهدافش خبر داشت ولی نه تنها حمایتی نکرد، بلکه حماقت کرد و خود بر آتش کینه ها می افزود.

دنیا همیشه این طوری نمی ماند، بخشی از اینهایی که این روزها پایشان به دادگاه و زندان کشیده شده است، هیچ گاه تصور چنین روزهایی را هم نمی کردند، چه برسد به حق و حقوق متهم و مجرم و محکوم.

همه باید بتوانند نظراتشان را بیان کنند. «اکبر گنجی منتقد» چرا امروز به اینجا رسیده است؟ چون نگذاشتند حرفش را بزند، روی لج و موضع افتاد و به اینجا رسید. اگر گنجی می توانست در همین کشور در روزنامه ای حرفش را بزند حتما در چارچوب هایی حرف می زد، و امروز در واکنش به همان محدودیت هاست که چارچوبی نمی شناسد، عرفی و قانونی نمی شناسد.

از چه واهمه داریم؟ باید این کارخانه ی نامتعادل سازی را متوقف کنیم، بیاییم حق ابراز عقیده ی مخالفان را به رسمیت بشناسیم و مطمئن باشیم که در یک فضای آزاد، کسی جذب اسلام ایرانی نمی شود، بلکه برخوردهایی اینچنین با حوزه های اندیشه و بیان، می تواند باعث بازار گرمی صاحبان تفکر محدود شده شوند.

و اما به واکنش یکی از دوستان همفکر سیاسی اشاره می کنم که گفت «بگذار تا امیری فر چند روزی بماند تا بفهمد زندان چه مزه ای دارد»! به او گفتم که چند روز او باید در زندان باشد تا شما ارضا شوید برادر؟ آیا صرف اینکه آنها چنین برخوردهایی با دیگران را توجیه می کردند یا در قبالش سکوت می کردند دلیلی منطقی است که ما هم مقابله به مثل کنیم؟ پس چه زمانی باید آن شعارهای دهان پرکن عملی شود؟ چرا امروز نه؟ پس از حق ابراز نظر امیری فر دفاع می کنیم و امیدواریم هر چه زودتر آزاد شود، هر چند او از حق ما دفاع نکرده بود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته