-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۵, یکشنبه

Latest News from AzadCyber for 05/15/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



اسوشیتدپرس

اسامه بن لادن با استفاده از حافظه‌های معمولی و ارزان قیمت کامپیوتری، برای مدت‌ها بدون اینکه از خودش هیچ ردپای دیجیتالی برای تعقیب کنندگان آمریکایی به جای بگذارد، ایمیل ارسال و دریافت می‌کرده.

سیستم مورد استفاده او به شکل غیرقابل باوری سخت و کند بود اما برای مدت‌های طولانی جوابگوی نیازهای فردی شد که در مخفیگاهش نه تلفنی وجود داشت و نه اینترنتی.

روش او که توسط یک متخصص ضدتروریسم در اختیار اسوشیتدپرس قرار گرفته و توسط فرد دومی تایید شده است، کل تلاش‌های غرب برای ردگیری او در محیط سایبری را ناکام گذاشته بود. کسانی که در این مورد با این خبرگزاری صحبت کرده‌اند خواسته‌اند نامشان فاش نشود.

سیستم بن لادن بر اساس اعتماد و انضباط پایه‌گذاری شده بود اما حالا – و بعد از دستیابی آمریکایی‌ها به پناهگاه او – حجم زیادی از اطلاعات و تاریخچه روابط و ایمیل‌ها را در اختیار آن‌ها گذاشته است. گنجینه الکترونیکی کشف شده در خانه امنی که او در آن کشته شد، هزاران پیام و صدها آدرس ایمیل را افشا کرده است.


یک پیام‌رسان با آمدن به قلعه، حافظه جانبی‌ای را به کامپیوتری می‌زده و بعد از کپی کردن پیام‌های خطاب به بن لادن روی کامپیوتر، جواب‌های آماده را از روی کامپیوتر به حافظه منتقل می‌کرده است. این پیام‌رسان بعد از خروج از مجتمع و رسیدن به اینترنت، پیام‌ها را ارسال می‌کرده و با تکرار جریان، پیام‌های جدید را روی حافظه کپی می‌کرده و به پناهگاه بن‌لادن باز می‌گشته تا آن‌ها را به او برساند و به فرد شماره یک القاعده اجازه دهد تا ایمیل‌هایش را بخواند.

این یک روزند بسیار کند و پردردسر است. آنقدر سخت که استمرار آن حتی جدی‌ترین متخصصان امنیت جهان را به تعجب انداخته است. مقامات آمریکایی همیشه معتقد بودند که بن لادن با استفاده از پیام‌رسان‌ها (مسنجرها) با جهان ارتباط برقرار می‌کند اما اینکه بتوانند در مخفیگاهش به تاریخچه این ارتباطات دسترسی پیدا کنند بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسید.

کماندوهای نیروی دریایی، بعد از کشتن بن‌لادن تقریبا ۱۰۰ حافظه فلش از خانه به دست آوردند که بنا به اطلاعاتی که از طرف متخصصان در اختیار این خبرگزاری قرار داده شده، حاوی تاریخچه پیام‌های ارسالی و دریافتی بن لادن با دیگر اعضای القاعده هستند.

مشخص است که اعضای القاعده دائما آدرس ایمیل خود را تغییر می‌دهند و مشخص نیست که بعد از مرگ بن لادن چند آدرس از این مجموعه هنوز فعال باشند اما شکی نیست که این مجموعه سیلی از نامه‌نگاری‌ها و درخواست‌های قانونی را از سمت دولت آمریکا به آی اس پی‌ها جاری خواهد کرد. همین حالا هم یک سالی می‌شود که تعداد نامه‌های امنیت ملی بالا رفته و اف.بی.آی. این توان را پیدا کرده تا به سرعت و بدون مجوز قاضی از بسیاری شرکت‌ها بخواهد تا اطلاعات مشتریان را افشا کنند.

هنوز هیچ مقامی در مورد اینکه بن لادن با کسی در داخل آمریکا ارتباط داشته یا نه اظهار نظری نکرده است ولی احتمال زیادی می‌رود که گروه‌های ترویستی از سرویس‌دهنده‌های آمریکایی برای ارتباطات خود استفاده کرده باشند.

حجم داده‌ها آنقدر زیاد است که دولت از تمام عربی‌دانان در سازمان جاسوسی درخواست کرده تا برای کمک خود را معرفی کنند. رسما اعلام شده که این اطلاعات نشانگر برنامه‌ریزی برای یک حمله جدید نیستند اما در عین حال اثبات می‌کنند که بن لادن مدت‌ها بعد از آنکه مقامات آمریکایی فکر می‌کردند او خود را از کنترل عملیات کنار کشیده و کارها را به ایمن الظواهری واگذار کرده است، در برنامه‌ریزی‌ها مشارکت داشته.

فایل‌های به دست آمده از مخفیگاه بن لادن، نه تنها کمک بزرگی هستند به آمریکا برای شناخت برنامه‌ها و شبکه‌های القاعده، که دلیلی خواهند بود برای اجبار تمام تروریست‌های دنیا به تغییر تاکتیک‌های ارتباطی‌شان و این می‌تواند باعث اشتباهات جدیدی شود که به شناسایی آن‌ها کمک شایانی خواهد کرد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به azadcyber-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به azadcyber@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته