-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۲, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 05/23/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/3/1

مهدی جامی
سیبستان

این روزها زیاد می شنویم که جریان به اصطلاح انحرافی با جریانی که نام دولتی اش جریان فتنه است ریشه مشترک دارند. معمولا هم صحبت از این است که ریشه ماجرا به 20 سال پیش می رسد. چون کمتر دیدم کسی متعرض این سابقه 20 ساله شود فکر کردم مفید است ببینیم ماجرا از چه قرار است تا در میانه این دعوا ایستار درستی برای خود برگزینیم و دوستان و دشمنان مردم را بهتر به جا آوریم.

بیست سال پیش چه خبر بوده است؟ این فکت ها را در نظر بگیرید:
 
حدود 20 سال پیش ایران تازه از جنگ احمقانه ای با عراق بیرون امده بود از بس که دیگر نه پول داشت نه سلاح و نه ایمان و آدمی باقی مانده بود و همه خسته شده بودند از آن جنگ بی معنی.
 
حدود 20 سال پیش دوره ریاست جمهوری رفسنجانی بود. سیاست های انقباضی دوره جنگ را که بر همه ابعاد زندگی سایه انداخته بود بتدریج با سیاست های انبساطی جانشین می کرد. فراموش نمی کنم اول باری که در سال 69 که در نوع خودش بهار مطبوعات شده بود وقتی چهره بزرگ و درشت یکی از هنرپیشه های زن را روی یکی از هفته نامه های تابلویدی آن زمان دیدم واقعا جا خوردم. از بس که هیچ امکان نداشت چنین چیزی. زن اصلا تابوی بزرگ بود. حجاب مطلق بود. ترس حاکم بود. جنگ بود. حالا جنگ یک سالی بود رفته بود. داشتیم هر چه نداشتیم را دوباره پیدا می کردیم و مزمزه می کردیم.
 
اواخر همین سال 69 روزنامه سلام درآمد (بهمن ماه) یعنی این دوره ای که آقایان دوره 20 ساله فتنه می نامند چه بسا با سلام آغاز شد. سلام در زمان خودش در دنیای سیاست همان تاثیری را داشت که آن چهره درشت و زییا و کلوزآپ هنرپیشه ای زیبا روی جلد یک هفته نامه در عالم فرهنگ داشت.
 
تا چندماه ما واقعا باور نمی کردیم که انتشار سلام یک مساله برنامه ریزی شده نباشد. فکر می کردیم نوعی سوپاپ اطمینان است.
 
 سلام اگر بشدت سیاسی بود و چه بسا بارها با رفسنجانی سرشاخ می شد اما تحول اساسی با انتشار همشهری رخ داد (آذر 71) و با شهرداری کرباسچی. همشهری و کرباسچی فضای زندگی را در تهران و در دیگر شهرها و در فرهنگ شهری عوض کردند. اینها محصولات رهایی واقعی از فکر جنگی بودند. حالا روزنامه ای داشتیم که زیبا بود و رنگی بود و به شهر فکر می کرد و محیط زیست و از آبادی حرف می زد و زندگی. باز بود و جایی برای همه روشنفکرانی که هر گوشه ای گم شده بودند. شهرداری در دوره کرباسچی واقعا ارتقایی برگشت ناپذیر پیدا کرد و شد جایی برای جمع شدن شهراندیشان و نواندیشان و زیباسازان شهری و مهندسان و معماران و راهسازان. کرباسچی به معنای واقعی کلمه نخبه گرا بود اما چنان نخبگی را با اندیشه به شهر و مردم عادی پیوند زد که بزودی فرهنگسراها همه جای تهران و بعد ایران را گرفت و میدان های اعدام به میدان های بهمن و درختکاری و پارک تبدیل شد.
 
من از آغاز این دوره 20 ساله فتنه همین ها را بر می گزینم: هاشمی و کرباسچی و سلام و همشهری. به صورت خلاصه فرهنگ طبقه متوسط شهری ایران. فرهنگی که خود را در دوره هاشمی بازیافت و در رای بی نظیر به خاتمی متجلی شد و داستانهای بعد از آن که همه می دانید و مدرن ترین و بی خشونت ترین اعتراضات انتخاباتی را در خرداد 88 شکل داد.
 
پس 20 سال پیش دوره پشت کردن به فرهنگ جنگ بود و دنیای جنگ و منطق جنگ و سرداران جنگ و تحمیق جنگ و تحمیل جنگ. دوره رشد مجدد طبقه متوسط ایران بود که وسیعترین پشتیبان نوسازی است در همه دوره های معاصر ایران از عهد ناصری تا امروز. بعد از جنگ هیچ نیروی سازنده و آبادگر دیگری وجود نداشت مگر طبقه متوسط که دیسکورس آن را داشت و انگیزه اش را داشت و دانش و مهارت اش را داشت. این استراتژی هاشمی بود و کار کرد.
 
آنچه از سینمای ایران می شناسیم محصول همین دوره است و آنچه از دانشگاه و فرهنگ و رسانه ها و نوشدن ها و کلاس ها و سخنرانی های سروش و دیگران می دانیم از همین دوره است. تغییر چهره تهران از همین دوره است و بازشدن فضای زندگی روزمره و تنوع پیدا کردن سفره مردم و بیرون امدن از فرهنگ کوپنی از همین دوره است.
 
اما آنها که دلشان در جبهه مانده بود و هوس «جنگ جنگ تا رفع فتنه در جهان» داشتند این مسیر را برنتافتند. بیهوده نیست که امروز سرداران به آلاف اولوف رسیده دم از فتنه 20 ساله می زنند. فتنه ای که بساط آنها را جمع می کرد. اما آنها نیز در این 20 سال بیکار نبودند.
 
یک فلاش بک سریع و دیدن توقیف سلام و محاکمه کرباسچی و تبلیغات وسیع ضدهاشمی و بعد بحرانهای هر 9 روز یکبار برای خاتمی سرنخ های دیگری از ماجرا را نشان می دهد. نیروهای نظامی و امنیتی دست شان در همه این دوره در کار خرابکاری بوده است. این سردار نقدی به دلیل شکنجه شهردارانی که در پرونده کرباسچی دستگیر می شدند محکوم شد. بعدها همین آدم جلودار ده جور بحران سازی برای خاتمی بود از جمله سر آن مجله دانشجویی که یادداشتی منتشر کرده بود که توهین به امام زمان تشخیص داده شد. 
 
بیهوده نبود که توقیف سلام یک نقطه عطف بود. نظام امنیت سالاران و نظامی مداران محکم ایستاد و توی دهن همه دانشجوها زد و 18 تیر را به وجود آورد و از آخر هم یک سرباز را سر دزدیدن ریش تراش محکوم کرد. یعنی مسخره کردن همه کس و همه چیز. اما نشان دادن قدرت بران و عریان.
 
و باز به یاد بیاوریم که در محاکمه سلام در صف شاکیان محمود احمدی نژاد بود و همین کامران دانشجویی که امروز دانشگاه را از معنی تهی کرده است.
 
به نظرم به اندازه کافی شواهد داریم که نشان دهیم: آنها که از فتنه 20 ساله حرف می زنند از بازگشت مردم شهرنشین به صحنه سیاست و فرهنگ حرف می زنند و از آن دلخورند. برای همین در مقابل فرهنگ آزادی طلب و لیبرال منش طبقه متوسط، بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند. طراح و مدیر فکری و امنیتی آن که بود؟ سعید امامی. و باز به یاد بیاوریم که انتشار نامه سعید امامی بود که به توقیف سلام انجامید.
 
حالا چه اتفاقی افتاده است؟ همان محمود احمدی نژادی که شاکی سلام بود به همان فرهنگی پناه برده است که روزی با آن می جنگید. برای اینکه این را بفهمیم یک نکته دیگر هم باید بگویم.
 
خامنه ای به عنوان سردمدار ارتجاع به معنای واقعی کلمه در این 20 سال هر چه در توان و هر حیله در جان داشته به کار بسته است تا جلو سیل تجددخواهی را بگیرد. او اگر توانسته با ارعاب و تحمیل فرهنگ دولتی و اگر توانسته با منزوی ساختن اهل فکر و قلم و نویسندگی و اگر توانسته با راندن و آواره کردن نیروهای ناآرام و ستیهنده به خارج از کشور و با هر روشی به خیال خود این تمنا را صورت بندی کرده است که تسلط طبقه متوسط را بر شئون و ارکان کشور مانع شود یا به تاخیر اندازد.
 
یکی از کارهای خامنه ای این است که بدل سازی کند. این بدل سازی خود داستان یک کتاب است. اما مختصر در حد بحث ما این است که او سعی کرد همزمان با راندن آدم های اسم و رسم دار و دانا به کار و محبوب از مدیر تا سیاسی و هنرمند عده ای از ادم های خود را تربیت کند و به جای آنها بنشاند. مسعود ده نمکی اینطوری فیلمساز شد و گروه دیگری سریال ساز شدند و جمع دیگری شهردار و روزنامه نگار و خطیب جمعه و سفیر و وکیل مجلس و شمار بسیاری هم مدیر شدند. احمدی نژاد از توی این کیسه بدل سازی درآمد.
 
کوتاه کنم. ماجرا این است که از قضا سرکنگبین صفرا فزود. احمدی نژاد آنقدر در بدل کاری پیش رفت که ناگهان ادعای اصالت کرد و ادعای لمن الملکی پیش آورد. احمدی نژاد تنها نیست. قالیباف خیلی زودتر از او عوض شد. انقدر عوض شد که خطرناک تشخیص داده شد. و فکر کردند همین آدم چغر بی حیا و کوته فکر از همه بهتر است. اما این کوته فکر هم باز فکرش بلندتر از آن خامنه ای شد. دریافت که آقا 20 سال است دارد عوضی می رود یعنی همان اندازه عوضی که یاران نزدیک اش مثل حسین شریعتمداری می روند و قاضی مرتضوی و سردار نقدی و باقی اوباش کودتا و سرکوب و ارعاب.
 
باز هم کوتاه تر: قصه این است که اقای خامنه ای 20 سال است دارد در یک جاده عوضی می تازد و هر کسی را که با او نیاید اهل فتنه و انحراف و مصداق تهاجم فرهنگی و دیگر اصطلاحات مشابه می خواند. این آدم خودش مظهر خرافه و اجنه بازی و جادو جنبل و رمل و اسطرلاب و آخر توهم است. از کیسه او ست که احمدی نژاد بیرون آمده است. او ست که آخرالزمانی است. او ست که فکر می کند با دنیا همچنان و همیشه باید با زبان جنگ جنگ تا رفع فتنه حرف زد.
 
خامنه ای است که بیمار اصلی است. او حتی دست پروردگان خود را به عتاب می راند اگر بخواهند بگویند آقا چشم ات را باز کن. بس است. ما دیگر نمی خواهیم بدل بزنیم. خسته شدیم. برو مقام تشریفاتی باش و بگذار ما و خلق خدا نفسی بکشیم.
 
صحنه این است: مردمی که 20 سال است دارند سرکوب می شوند و دو سال است که رای شان دزدیده شده بهمراه عده ای که از بکن نکن آقاشان حوصله شان سر رفته در مقابل مردان خامنه ای از مصباح تا سرداران جنگ طلب و آخوندهای درباری و تعلیم دیده در دستگاه بیت یا همین مصباح و جمع آمده در تیپ طلاب جنگی که کارشان خراب کردن دفتر مراجع است و از اسلام همین را می دانند که یک آقا وجود دارد و مولی همو ست و هر چه بگوید باید اطاعت کرد. آقا بگوید ادم بخورید هم می خورند.
 
حرف بسیار است. باقی را خود ناخوانده می دانید و می یابید. اما این آقا از دست طبقه متوسط بالاخره دق خواهد کرد. طبقه ای که ارزشهایش دفتر رئیس دولت را هم فتح می کند و «انحراف» در آقامرکزی ایجاد می کند.
 
--------
در باره اسطوره فتنه 20 ساله و داغی که به دل جنگ طلبان و طالبان نظام گذاشته است این یادداشت را ببینید که از زبان اغلب مردان خامنه ای همین سخن را چیده و گردآورده است:یک نظام 30 ساله و یک تلاش 20 ساله
 
در باره تاریخ روزنامه همشهری این صفحه در سایت خود روزنامه مطالب اساسی را گردآورده است. در باره سلام هم عجالتا این یادداشت ویکی پدیا کفایت می کند.
 
در باره تهاجم فرهنگی پیشتر مفصل نوشته ام: تهاجم فرهنگی اکثریت به حکومت اقلیت

 
 

1390/3/1

آیت الله دستغیب، از  مراجع تقلید شیعیان بار دیگر با تاکید به اینکه خلافی از سوی رهبران جنبش سبز رخ نداده است، خواستار آزادی آقایان موسوی و کروبی و سایر زندانیان سیاسی شد.

آقای دستغیب در سخنان هفتگی خود در مسجد قبا گفت: «از جمله مسلّمات احكام شرع اين است كه هيچ متهمى را پيش از آنكه جرمش ثابت شود، نمى‏توان حصر يا زندانى كرد مگر متهم به قتل يا مديون متهم به غنا، چه رسد رفتارهاى غير اخلاقى با او نمود يا شكنجه‏اش داد.»

وی افزود: «ما نيز از اين منبر براى رضاى خدا دعا مى‌‏كنيم كه خداوندا ما از آقايان موسوى و كروبى خلافى نديديم و به نظرمان مى‏رسد انسانهاى خوبى هستند و امروز مظلومانه در حصر قرار گرفته‌‏اند. همچنين ساير زندانيان سياسى كه جرمشان ثابت نشده و محاكمه نشده‏‌اند.»

آیت‌الله دستغیب تاکید کرد: «پروردگارا ما به هر كه توانستيم گفتيم، بيانيه داديم، نوشتيم اما به جايى نرسيد. اكنون به تو مى‏گوييم و از تو مى‏خواهيم. تو قدرت دارى خداوندا كارى كن تا دل اينها نرم شود و اين عزيزان آزاد گردند.»

میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان بیش از صد روز است که بدون هیچ‌گونه اتهامی در حصر خانگی به سر می‌برند. به نظر می‌رسد که حصر آن‌ها به دستور مستقیم علی خامنه‌ای صورت‌ گرفته است.

منبع: جرس

 


 
 

جانشین فرمانده ناجا:
1390/3/1

در ادامه طرح جمع آوری ماهواره، احمدرضا رادان گفت: قانون به پلیس اجازه می‌دهد برای جمع‌آوری ماهواره ورود به منازل هم داشته باشد اما فعلا تنها به مکان‌هایی که دیش ماهواره نمایان است ورود داریم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی پلیس که در حاشیه همایش «پلیس ملی زن و مواد مخدر» سخن می‌گفت، افزود: «پلیس برای ورود به مشاعات مجوز قانونی گرفته است و ورود نیروهای پلیس به پشت‌بام‌ها و مراکزی که تجهیزات دریافت ماهواره به صورت آشکار در آنها وجود دارد با اخذ مجوز قضایی و توأم با اخلاق صورت می‌گیرد.»

رادان افزود: «اولویت پلیس جمع‌آوری دیش‌های آشکار است و پس از آن سایر دیش‌ها را جمع‌آوری خواهد کرد و فکر می‌کنم مردم نیز اجرای قانون را از پلیس می‌خواهند و پلیس نیز هیچ تردیدی در اجرای قانون نخواهد داشت.»

به گفته احمد رادان جمع‌آوری تجهیزات ماهواره مربوط به منطقه خاصی نیست.

سخنان احمدرضا رادان در شرایطی بیان می‌شود که طی روزهای اخیر بیش از دو هزار دیش ماهواره ای در غرب تهران جمع آوری شده است.

رادان در بخش دیگری از سخنان خود درباره برخود با مساله «بد حجابی» گفت که گشت‌های پلیس آماده‌باش هستند و با مقوله «بدپوششی و بدحجابی» برخورد خواهند کرد.

منبع: خبرآنلاین و جرس
 


 
 

رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس:
1390/3/1

رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس گفت که دولت، به‌طور غیرقانونی از منابع داخلی بانک مرکزی پنج هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، برداشت کرده است.

 غلام‌رضا مصباحی مقدم، امروز اول خردادماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر گفت که این مبلغ به عنوان تنخواه برداشت شده و تخلف دولت محسوب می‌شود.

به گفته آقای مصباحی مقدم، این تخلف در گزارش دیوان محاسبات به مجلس نیز آمده است.

 چندی پیش نیز احمد توکلی از نمایندگان منتقد دولت در مجلس با نوشتن نامه‌ای سرگشاده، به ۹ مورد نقض قانون هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت در سال گذشته اشاره کرده بود.

او در این نامه پیش‌بینی کرده بود که دولت برای پرداخت مستقیم یارانه‌ها، ۱۲۰ هزار میلیارد ریال کم می‌آورد.

 اکنون گزارش تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به مجلس ارائه شده است، تخلفاتی که آن‌طور که آقای مصباحی مقدم می‌گوید، در حد چند هزار میلیارد تومان است.

 مصباحی مقدم یادآور شد: دیوان محاسبات از طریق مستشاران و قضات خود موضوع تخلف دولت از هدفمندی یارانه ها را همچنان پیگیری می‌کند.

منبع: مهر و مردمک

 


 
 

1390/3/1

بیش از ۱۲۰ روحانی و مدرس حوزه علمیه قم در آستانه یکصدمین روزحصر کروبی و موسوی و همسرانشان با صدور بیانیه ای خواستار آزادی رهبران جنبش سبز شدند.

در این بیانیه آمده است: «تشدید برخوردهای قهری و امنیتی با معترضان و منتقدان و دامن زدن به فضای التهاب و اتهام و توهین از طریق رسانه ها و فضاهای عمومی کشور، نتیجه ای جز افزایش تندروی ها و تحریک به ساختارشکنی هایی که خواست بد خواهان است، در پی نخواهد داشت.»

امضا کنندگان این بیانیه افزوده‌اند که «استمرار تضییقات»  آقایان موسوی و کروبی و همشرانشان را «به صلاح اسلام، امنیت و ثبات نظام» نمی دانند.

در میان امضا کنندگان این بیانیه نام احمد منتظری فرزند مرحوم آیت الله حسینعلی منتظری یکی از مراجع اصلی مخالف دولت ایران و گروهی از روحانیونی دیده می شود که به عنوان شاگردان آیت الله منتظری شناخته می شوند.

ابوذر مالکی، محمدتقی متقی،سیدضیاء مرتضوی، ابوالقاسم مستشاری، حسن مصباح، مرتضی معینی، سیدحسین مقدس نژاد، ناصر مکاریان، مهدی منتظرالقائم، سعید منتظری، مرتضی منتظری، محمدحسن موحدی ساوجی و سید حسن موسوی تبریزی برخی دیگر از امضا کنندگان این نامه هستند.

منبع: کلمه و بی‌بی‌سی


 
 

1390/3/1

قسمتی از اثر تاریخی ۸۵۰ ساله پل شاه عباسی جاجرود بر اثر بارش باران فرو ریخت.

حسین رحمانی، دهیار روستای سعدآباد جاجرود، می‌گوید دلیل اصلی ریزش قسمتی از این پل، «جمع شدن آب بارانهای فصلی معمول این برهه زمانی ست.»

او همچنین می‌گوید ریزش قسمتی از این پل در ماه فروردین روی داده است و این موضوع به مسئولان میراث فرهنگی و بخشداری مرکزی تهران نیز اطلاع داده شده است.

علاوه بر بارش باران که موجب تخریب این پل شده است، روشن کردن آتش توسط معتادین و سیاه شدن دیواره های پل، جاری شدن فاضلاب شهری در زیر این پل و بوی تعفن فاضلاب از مدتها پیش، چهره زشتی به این نمای تاریخی داده و سبب تخریب تدریجی این پل شده بود.

پل شاه عباسی که در ده کیلومتری شمال شرق استان تهران قرار دارد از آثار دوره سلجوقیان است و در دوره‌های صفویه و قاجاریه مورد بازسازی قرار گرفته بود.

این پل تا سال ۱۳۴۲ تنها گذرگاه ارتباطی میان دو استان تهران و مازندران بوده است.

منبع: مهر


 
 

1390/3/1

محمد خاتمی در آستانه سالگشت دوم خرداد گفت که با حذف اصلاح طلبان اصلاحات حذف نمی شود و ابراز امیدواری کرد که حکومت به سوی تامین آزادی های مدنی و رفع حصر‌ها و حبس‌ها برود و زنان زندانی را به مناسبت روز زن آزاد کند.

آقای خاتمی آزادی زندانیان سیاسی زن به مناسبت سالروز ولادت دختر پیامبر اسلام و روز زن را به عنوان اولین گام از تامین آزادی‌های اساسی و مدنی توصیف کرد.

رهبران جنبش سبز به همراه همسران شان نزدیک به 100 روز است در حبس خانگی هستند و دهها شخصیت اصلاح طلب و روزنامه نگار و حقوقدان و هنرمند و فعال سیاسی زن و مرد در جریان بحران انتخابات 88 به زندان افتاده اند.

آقای خاتمی همچنین بر برگزاری انتخابات آزاد و سالم تاکید کرد و گفت جلوگیری از دخالت نیروهای امنیتی و نظامی در انتخابات از شروط برگزاری انتخابات سالم است.

آقای خاتمی که در دیدار با جوانان اصلاح‌طلب سخن می‌گفت تاکید کرد: «باید جلوی دخالت نیروها و نهادهایی که شرعا و قانونا در امور سیاسی و به‌خصوص انتخابات منع شده‌اند، نظیر نیروهای نظامی و امنیتی گرفته شود.»

وی همچنین هشدار داد که ایستادن در برابر اصلاح‌طلبان در کوتاه‌مدت دو تاثیر منفی خواهد داشت.

به گفته او اولین تاثیر منفی این خواهد بود که ممکن است در غیاب تفکر اصلاحی، دروغ و ناکارآمدی و هدر رفتن سرمایه‌های ملی و نادیده انگاشتن حقوق اساسی مردم و بی‌اعتبار شدن قانون، به‌خصوص قانون اساسی و مهجور ماندن بخش‌هایی که به حقوق ملت مربوط است، رایج شود.

تاثیر منفی دیگر حذف اصلاح‌طلبان به اعتقاد آقای خاتمی، این است که باعث بدبینی و ناامیدی مردم از اصلاحات شده و شرایط را برای رشد اندیشه ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی و گرایش‌هایی که به «قهر انقلابی» می‌اندیشند، فراهم می‌سازد؛ راهکاری که او معتقد است موجب ناامنی در جامعه خواهد شد.

او گفت که با حذف اصلاح‌طلبان، اصلاحات از صحنه خارج نخواهد شد.

  محمد خاتمی در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت که هیچ نیرویی با هیچ توجیهی حق ندارد که ملت و بخش‌های مهمی از آنان را از حقی که خدا و انقلاب به آنان داده است، محروم و یا زمینه اعمال آن را محدود کند.

او گفت که انتخابات آزاد انتخاباتی است که در آن «به بهانه احراز صلاحیت، بخش‌های مهمی از جامعه و آنان که به هر حال با سلیقه‌ای متفاوت هستند و برای بهبود وضع مملکت و در جهت تأمین مصلحت و خواست‌های ملت دارای نظر، انتقاد و اعتراض هستند، از حضور در عرصه منع و محدود نشوند».

منبع: کلمه و مردمک و رادیو فردا


 
 

1390/3/1

خبرگزاری فارس اعلام کرد پریوش سطوتی، همسر حسین فاطمی، وزیر امور خارجه ایران در دولت محمد مصدق، شب گذشته (۳۱ اردیبهشت) با سپردن وثیقه آزاد شد.

پریوش سطوتی در سال‌های اخیر رابطه نزدیکی با تیم احمدی‌نژاد داشت و بار‌ها از اقدامات رئیس دولت دهم و اسفندیار رحیم‌مشایی تمجید کرده است.

خانم سطوتی چندی پیش پس از اوج‌گیری اختلاف‌ها میان علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد به همراه تعداد دیگری از اعضای تیم احمدی‌نژاد بازداشت شد.

رسانه‌های منتقد دولت پیش از دستگیری سطوتی اعلام کرده بودند که به درخواست اسفندیار رحیم‌مشایی از فروردین سال ۱۳۸۸ به تهران بازگشته و تا زمان دستگیری در هتل لاله اقامت داشته است.

چندی پیش نیز روزنامه خراسان بر اساس شنیده‌های خود نوشته بود سطوتی به داشتن ارتباط با سرویس جاسوسی بریتانیا «اعتراف» کرده است.

منبع: فارس


 
 

سرپرست «کمیته امداد» پیش‌بینی کرد:
1390/3/1

سرپرست «کمیته امداد» اعلام کرد بحث زایش زنان سرپرست خانوار در ایران به یک بحران تبدیل شده و در چند سال آینده آمار این زنان به بیش از پنج میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزای مهر٬ حسین انواری با اعلام این مطالب گفته که «این خطر باید برای مسئولان به عنوان زنگ خطری باشد چرا که تا چند سال آینده آمار زنان سرپرست خانوار با این سیاست‌ها به بیش از پنج میلیون نفر می‌رسد.»

آقای انواری افزوده است: «متاسفانه امروز تضمینی برای کاهش آمار زنان سرپرست خانوار وجود ندارد و گزارش‌ها حاکی از آشفتگی، عدم باور و تعادل در خانواده است که تولید نارسایی می‌کند.»

به گفته سرپرست «کمیته امداد امام»، هم اکنون آمار طلاق در شهر تهران به مرز ۳۰ درصد رسیده و «متاسفانه ما امروزه با پدیده‌ای به نام زایش زنان سرپرست خانوار مواجه هستیم.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزوده که «امروز دختری با چادر از خانه بیرون می‌آید و در اتوبوس چادر را درآورده و خود را آرایش می‌کند آیا این نشان از فقدان الگوی مناسب در جامعه نیست؟»

منبع: خبرگزاری مهر


 
 

1390/3/1

بر اساس اعلام اداره هوانوردی غیرنظامی سوییس، به دنبال خودداری شرکت‌های نفتی از فروش سوخت به شرکت هواپیمایی ایران ایر، امکان سوخت‌گیری هواپیماهای ایرانی در فرودگاه ژنو وجود ندارد و مقام‌های سوییسی می‌گویند بدنبال یافتن «راه‌حل عملی» برای این مشکل هستند.

اداره هوانوردی غیرنظامی سوییس اعلام کرد به دلیل عدم ارائه سوخت از سوی شرکت‌های نفتی به پرواز هفتگی تهران به ژنو بهتر است ایران مشکل سوخت گیری هواپیماهای خود را از جای دیگری حل کند.

آنتون کوهلر، سخنگوی اداره فدرال هوانوردی سوییس روز جمعه اعلام کرده شرکت‌های نفتی از ارائه سوخت به هواپیماهای ایران‌ایر در فرودگاه ژنو خودداری می‌کنند.

به گفته کوهلر «پرواز هفتگی تهران به ژنو لغو نشده است اما شرکت ایران ایر باید سوخت مورد نیاز هواپیماهای خود را از کشوری دیگر مثلا صربستان تامین کند.»

اداره فدرال هوانوردی سوییس گفته است از طریق رایزنی با وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد این کشور به دنبال یافتن راه حلی عملی برای رفع مشکل تامین سوخت هواپیماهای ایرانی است.

همچنین شرکت تامین کننده سوخت هواپیما‌ها در فرودگاه ژنو نیز با تایید خبر عدم ارایه سوخت به پروازهای شرکت ایران ایر اعلام کرده این شرکت از پایان ماه آوریل سال جاری میلادی تاکنون دیگر هیچ گونه رابطه تجاری با ایران‌ایر نداشته است.

این شرکت سوییسی دلیل این امر را خودداری شرکت‌های نفتی از دادن سوخت به هواپیماهای ایرانی عنوان کرده است.

در ماه‌های گذشته برخی کشورهای اروپایی و نیز برخی شرکت‌های نفتی مستقر در فرودگاه‌های اروپایی در راستای اعمال فشار بیشتر به ایران در چارچوب تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، از ارائه سوخت به پروازهای ایرانی خودداری کرده‌اند.

منبع: رادیو فردا و عصر ایران


 
 

1390/3/1

سایت کلمه از دور جدید اخراج، بازنشستگی اجباری و خانه نشینی ۱۵۰ استاد از دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد.

این سایت نوشته که صدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با نزدیک شدن پایان سال تحصیلی ۱۳۹۰-۱۳۸۹ پرونده نزدیک به ۱۵۰ استاد علوم انسانی را برای اخراج یا بازنشستگی اجباری آماده کرده است.

به نوشته کلمه٬ برخی از این افراد از استادان برجسته و عالی رتبه در رشته‌های مدیریت، جامعه‌شناسی، ارتباطات، اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی هستند.

کلمه اضافه کرده که تعداد زیادی از این استادان با محاسبه سنوات خدمتی و حتی مرخصی‌های ذخیره شده در ۳۰ سالگی و حتی عده‌ای در ۲۵ سالگی خدمت خود بازنشسته خواهند شد.

این سایت نوشته که نام این استادان؛ فرقانی، پیران، زاهدی اصل، پناهی، خانیکی، باباجانی، شاکری، شریف، مشیری، تقوی، موذن زادگان٬ ابوالفضل دلاوری، گل محمدی، سلامی، عبدالهی، افخمی، محمد شیخی، احمد نیا، فرشاد مومنی، میرزائی و جهانگرد در این فهرست ۱۵۰ نفره دیده می‌شود.

از زمان به قدرت رسیدن احمدی‌نژاد در ایران تاکنون ده‌ها استاد دانشگاه به اجبار بازنشسته یا اخراج شده‌اند.

منبع: کلمه

پیشینه
بازنشستگی اجباری یک استاد دیگر در دانشگاه علامه
دکتر محمد شریف از دانشگاه علامه اخراج شد


 
 

1390/3/1

محمد رسول‌اف به خاطر ساخت فیلم «به امید دیدار» برنده جایزه بهترین کارگردان در بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن شد.

فیلم «به امید دیدار» که در زمستان سال ۱۳۸۹ ساخته شده است، داستان یک وکیل ایرانی را روایت می‌کند که برای دریافت روادید به منظور خروج از ایران تلاش می‌کند.

همسر آقای رسول‌اف، به نمایندگی از وی که به دلیل پیامدهای ناشی از ممنوع‌الخروج بودن نتوانسته بود در جشنواره کن حاضر شود، این جایزه را دریافت کرد.

هر چند ایمان میرزازاده، وکیل محمد رسول‌اف، چند روز پیش از لغو حکم ممنوع‌الخروجی موکلش خبر داده بود، با این حال به گفته جیمز ولیز، توزیع کننده فیلم‌های آقای رسول‌اف در فرانسه، وی باید برای خروج از کشور از مراجع دیگر نیز مجوز می‌گرفت که این کار تا پایان جشنواره کن امکان‌پذیر نبود.

محمد رسول‌اف به همراه جعفر پناهی، دیگر کارگردان ایرانی، در دهم اسفند ماه سال ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل آقای پناهی دستگیر شد و پس از آن به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس تعزیری محکوم و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد شد.

منبع: خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا

پیشیینه
ممنوعیت خروج محمد رسول‌اف از کشور لغو شد


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته