-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۸, چهارشنبه

Latest New from Green Correspondents for 05/18/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

خدايا عاقبت ما را سالم نگه دار! چرا که بعضی ها عاقبت بخير می شوند ولی به سختی! بعضی ها گرفتار نفاق و کذب و ... می شوند که بايد از اينها به خدا پناه برد. خدا ان شاءلله دشمنان ما را بکشد. خدا ان شاءلله اين «يهودی صفت» را بکشد!
خبرنگاران سبز/سیاست:
خدا ان شاءلله اين «يهودی صفت» را بکشد! اين دعای حاج منصور ارضی از مداحان افراطی حامی رهبری بود که امروز در مراسم زيارت عاشورا که مصادف با روز رحلت ام البنين (س) در حسينيه صنف لباس فروش تهران برگزار شده بود با همراهی حضار خوانده شد.

حاج منصور رحيم مشايی و اطرافيان نزديک احمدی نژاد را حرام خوار ناميد و اظهار داشت: متأسفانه هر کاری بخواهند، می کنند و هر حرفی بخواهند، می زنند؛ ولی اگر يک عالمی در قم و ... به کارهايشان اعتراض کند به او حمله می کنند. البته اين كارها به دليل خوردن مال حرام است. خدايا ما را به مال حرام گرفتار مكن. خدايا مال حرام را به ذائقه ما نچشان.

حاج منصور در ميان فرازهای دعا بيان داشت: خدايا عاقبت ما را سالم نگه دار! چرا که بعضی ها عاقبت بخير می شوند ولی به سختی! بعضی ها گرفتار نفاق و کذب و ... می شوند که بايد از اينها به خدا پناه برد. خدا ان شاءلله دشمنان ما را بکشد. خدا ان شاءلله اين «يهودی صفت» را بکشد!

حاج منصور که همانند حسين شريعتمداری دستور برخورد، بازداشت و سرکوب مخالفين نظام را صادر ميکند اظهار داشت: عاقبت هم همين می شود؛ زشتی های اينها معلوم می شود! حالا ديگران بد گفتند اما حقيقت را گفتند و دارد معلوم می شود! چرا که دارند يکی يکی اطرافيانشان را دستگير می کنند.

 
 

تیم فنی خبرنگاران در تلاش است هرچه سریع تر این مشکل را برطرف کند.
خبرنگاران سبز:
از هفته گذشته متاسفانه سرورهای خبرنگاران سبز با مشکلات فنی مواجه شده است که تا بدین لحظه قابل حل نبوده است .به همین دلیل خبررسانی و ارسال خبر بسیار مشکل و با کندی انجام می شود .
تیم فنی خبرنگاران در تلاش است هرچه سریع تر این مشکل را برطرف کند تا در آستانه سالگرد کودتای انتخابات و همچنین سالگرد تاسیس سایت که در آستانه آن نیز هستیم، با قدرت تمام وظیفه اطلاع رسانی را با بهترین نحو ممکن در کنار دیگر رسانه های سبز، انجام دهد.

بدین وسیله از خواندگان گرامی برای تاخیر در خبررسانی صمیمانه پوزش می طلبیم .

 
 

«روز دوشنبه با فراخوان مقامات قضایی و مراجعه به دادگاه انقلاب، نامه رفع ممنوعیت خروج از کشور جهت ارائه به مراجع ذی‌صلاح ابلاغ و تحویل شد.»
خبرنگاران سبز/جامعه:
وکيل محمد رسول اف با بيان اينکه روز دوشنبه با فراخوان مقامات قضايی و مراجعه به دادگاه انقلاب، نامه رفع ممنوعيت خروج از کشور جهت ارائه به مراجع ذی‌صلاح ابلاغ و تحويل شد وگويا خوشبختانه مديران فرهنگی و قضايی تصميم به رفع موانع موجود جهت خروج رسول اف از کشور و شرکت در جشنواره فيلم کن گرفتند اما با توجه به پايان نمايش فيلم موکلم، حضور او در جشنواره فيلم کن قطعی نيست.

به گزارش خبرگزاری ايسنا، ميرزاده يادآور شد: «موکلم در سال گذشته با دريافت پروانه ساخت، فيلم جديدی را تهيه کرد که اولين حضور بين‌المللی آن در جشنواره کن است.

ايمان ميرزازاده، وکيل محمد رسول اف درباره آخرين وضعيت پرونده موکلش اش گفت: «پرونده موکل من همچنان در شعبه ۵۴ محاکم تجديدنظر تهران مفتوح است و با توجه به اشکالات شکلی و ماهيت پرونده، اميد نقض رای صادره بدوی توسط قضات و مستشاران دادگاه تجديدنظر وجود دارد.»

محمد رسول‌اف اواخر سال ۸۸ به همراه جعفر پناهی بازداشت و سپس آزاد شد و تا ۲۶ ارديبهشت ۹۰ به دستور مقامات قضايی ممنوع‌الخروج بوده است.

 
 

اين فعال ملی مذهبی که تنها دو روز پيش و بعد از سپری کردن حدود دو ماه زندان بازداشت شده بود، امروز محددا بازداشت شده است.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
تقی رحمانی از فعالان ملی مذهبی که يکشنبه ( ۲۵ ارديبهشت ماه ) بعد از سپری کردن حدود دو ماه حبس به قيد وثيقه ۱۵۰ ميليون تومانی آزاد شده بود، صبح امروز( ۲۷ ارديبهشت ماه) پس ازمراجعه به دادسرای امنيت مستقر در زندان اوين ، ديگر به منزل باز نگشته است.

اين فعال ملی مذهبی که تنها دو روز پيش و بعد از سپری کردن حدود دو ماه زندان بازداشت شده بود، امروز محددا بازداشت شده است. تقی رحمانی در مجموع پيش از ۱۵ سال از عمر خود را بعد از انقلاب در زندان سپری کرده است.

آقای رحمانی در جريان اعتراضات پس از انتخابات خرداد ۸۸ هم چند بار بازداشت شده بود که آخرين آنها به بهمن ماه سال گذشته باز می گردد.

  


 
 

 -- ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم --

 
 

از جناب آقای خاتمی بايد پرسيد که به نظام و رهبری چه ظلمی شده است؟ چه کسی اين ظلم را کرده است؟ مردم؟ آقای خامنه ای بايد چه کسانی را ببخشند؟ مردم را؟ روزنامه نگاران را؟ فرزندان ملت را که در زندانها اسيرند؟ کيست که نداند در حوادث گذشته اگر ظلمی هم بوده باشد، ظلم آشکاری بوده که نظام و رهبری به مردم نموده اند: در کهريزک، در کوی دانشگاه، در خيابانهای شهر، و در سی سال زجر مداوم. به جای طلب بخشش از رهبری، حق بود که آقای خاتمی رهبری را نصيحت می کرد که از مردم طلب بخشش کند شايد که مردم ببخشند.
خبرنگاران سبز/ نقد و نظر/ احمد سعیدی:
سخنرانی اخير خاتمی به رغم طرح مواردی مثبت، همچون بسياری ديگر از سخنرانی هايش شامل موارد بحث برانگيزی هم بود. مهمترين بخش سخنان ايشان  که مورد انتقاد واقع شده است آنجايی است که خطاب به نظام و رهبری می گويند: "اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آينده از آن چشم پوشی شود و ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است می گذرد و آن وقت همه به آينده بهتر رو خواهيم آورد." در اين باره چند تکته لازم است که مورد بحث قرار گيرد:

۱- همانند ايام گذشته عده ای در مقام دفاع مطلق از حرف ها و سخنان خاتمی بر آمده اند و اين سخنان را در چهارچوب گفتمان اصلاح طلبی ارزيابی می کنند. اولا بايد توجه داشت که دفاع مطلق از شخصيت های جنبش به آفتی بر عليه جنبش تبديل شده و  باعث گمراهی خاتمی و ساير شخصيت های جنبش می شود و آنها را از نعمت نقد جامع و بی طرفانه محروم می کند ضمن اينکه شيوه شخصيت محوری، اعتبار اخلاقی جنبش را هم زير سوال می برد. دوما مفهوم اصلاح طلبی نياز به باز تعريف جدی دارد. خاتمی معادل اصلاح طلبی نيست و نمی توان او را معيار  اصلاح طلبی قرار داد. اصلاح طلبی هر چه هست، قطعا کرنش های بيجا ، جابجا کردن ظالم و مظلوم و حق و ناحق، هزينه کردن های بی فايده، امتياز دادن های بی امتياز، اصلاح طلبی نيست و متناظرا نقطه مقابل اين رفتار را نمی توان انقلابی گری ناميد. اگر واقع بينانه به اين گونه مواضع خاتمی نگاهی بيندازيم، ماحصل اين کرنش ها در مقابل اقتدارگرايان، جز تشتت در صفوف جنبش چيز ديگری نبوده است. حکومت نيز تاکنون کوچکترين امتيازی در مقابل اين عقب نشينی ها نداده است.

۲- از جناب آقای خاتمی بايد پرسيد که به نظام و رهبری چه ظلمی شده است؟ چه کسی اين ظلم را کرده است؟ مردم؟ آقای خامنه ای بايد چه کسانی را ببخشند؟ مردم را؟ روزنامه نگاران را؟ فرزندان ملت را که در زندانها اسيرند؟ کيست که نداند در حوادث گذشته اگر ظلمی هم بوده باشد، ظلم آشکاری بوده که نظام و رهبری به مردم نموده اند: در کهريزک، در کوی دانشگاه، در خيابانهای شهر، و در سی سال زجر مداوم. به جای طلب بخشش از رهبری، حق بود که آقای خاتمی رهبری را نصيحت می کرد که از مردم طلب بخشش کند شايد که مردم ببخشند.

۳- هم ترازی ظلمی که به مردم شده است با مثلا ظلمی که به نظام و رهبری شده است، خود ظلمی به حقيقت های جاری در ايران بوده است. البته ظاهرا بحث فراتر از هم ترازی است و اينکه ظلم به نظام و رهبری مقدم بر ظلم به مردم طرح می شود می تواند نشان از تقدم حق رهبری و نظام بر حق مردم باشد.  تيتر بی بی سی از اين بابت جالب بود که به کمک خاتمی آمده و با تغيير جمله بندی خاتمی نوشته است:  هم ملت ظلمی را که بر او شده ببخشد و هم نظام و رهبر. تا به اين ترتيب هم اولويت را به حقوق مردم داده باشد و هم اينکه "بخشش از جانب مردم"  را با "توصيه به بخشش"، جابجا کند.

۴- در بحث ظلم هايی که به مردم شده است بايد با حساسيت برخورد کرد. اولا کسی که نمايندگی حقوق ضايع شده مردم را برعهده می گيرد بايد متعهد به استيفای اين حقوق باشد و مشخص نيست آقای خاتمی بر چه مبنايی خود را در اين جايگاه يافته است. دوما حتی اگر هدف، اقامه مصالحی بزرگتر به قيمت فروگزاردن حقوق تضييع شده ملت باشد، صاحبان حق که مردم هستند بايد نسبت به اين موضوع اقناع شده باشند. نمی توان پيش پيش از حقوق مردم مايه گذاشت، از اعاده حقوق آنها گذشت و امتيازی در خور هم بدست نياورد. بايد پرسيد چگونه است که آقای خاتمی از جانب مردم سخن می گويند و حقوق مردم را می بخشند تا شايد رهبری از موضع ظالمانه اش کوتاه بيايد؟ اگر رهبری از موضع ظالمانه اش کوتاه آمدنی بود، آن روزی که قلبش برای دانشجويان کوی دانشگاه مصلحتا به درد آمده بود پيگير اجرای عدالت می شد و اگر آقای خاتمی پيگير استيفای حقوق ملت بودند آن زمانی که در قدرت بودند پيگير حقوق تضييع شده ملت از جمله همين پرونده کوی دانشگاه می شدند نه امروز که ثابت شده است نه خامنه ای از موضع ظالمانه اش کوتاه آمدنی است و نه خاتمی توانايی استيفای حقوق مردم را دارد.

۵- صحبت از ترويج نفرت نيست. ميتوان بخشيد اما  جامعه ای که اين روزهای سخت را گذرانده است نمی تواند ظلمی را که نظام و رهبری بر جامعه تحميل نموده است فراموش کند. حتی اگر فراموش هم  بکند، نمی تواند بپذيرد که واقعيت ها تحريف شوند و جای ظالم و مظلوم جابجا شود آنگونه که ظالم صاحب حق شود و جامعه  از "ظالم" عذر خواهی هم نمايد! ضمنا حتی اگر جرم و جنايت هايی که در اين مدت صورت گرفته از جنبه عمومی اش مورد عفو مردم و جامعه قرارگيرد، جنبه  خصوصی اين مظالم کماکان باقی می ماند و صاحبان خصوصی اين حقوق اعم از خانواده های کشته شدگان و زندانيان سياسی، نسبت به پيگيری حقوق خود محق اند و اين حق آنها بايد به رسميت شناخته شود.

۶- بعد از اين سخنرانی آقای خاتمی بود که سری به بيانيه شماره هفدهم مهندس موسوی زدم. ديدم که ايشان هم مشتاق بوده است که وضعيت فعلی جامعه ايران از اين انسداد سياسی موجود خارج شود. اما رويکردی که ايشان برای ورود به اين مساله اتخاذ کرده اند کجا و رويکردی که جناب آقای خاتمی در پيش گرفته اند کجا. کدام روش به اصلاح طلبی نزديک تر است؟ مرز اصلاح طلبی و انقلاب همانقدر ظريف است که مرز اصلاح طلبی و وادادگی.

۷- درست در همين روزی که آقای خاتمی از رهبری و نظام درخواست می کند که ظلمی که به ايشان رفته است را مورد بخشش قرار دهند، خبری منتشر می شود که حسنی مبارک از مردم مصر عذرخواهی کرده است و تقاضای بخشش نموده است. بی دليل ياد حرف های مهندس موسوی افتادم که با طعنه به خامنه ای گفته بود: فراعنــه زمانی صـــــــــدای ملــــــــت را می شنوند که دير شده است.
-----------------------------------------------
خبرنگاران سبز آمادگی دارد نوشته شما در مخالفت یا موافقت با نوشته بالا را منتشر کند.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته