-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 04/21/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



سرویس جستجوی تصاویری گوکل فیلتر شد.

این سرویس که یکی از پر کاربردترین سرویس‌های جستجوی عکس در بین ایرانیان است، امروز در بسیاری از «آی‌اس‌پی»ها فیلتر شد. در برخی از «آی‌اس‌پی»ها هنوز این سرویس فیلتر نشده است.

برخی گزارش‌ها از فیلترینگ کوتاه مدت این سایت در بعد از ظهر امروز خبر دادند که پس از نیم‌ساعت مجددا از حالت فیلترینگ خارج شد. اما از آغاز شب، این بخش گوگل مجددا در بسیاری از «آي‌اس‌پی»ها فیلتر شده است.

منبع: پرشیا نیوز


 


وزارت بهداشت اعلام کرد که سهمیه زنان در آزمون دستیاری پزشکی حذف شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت که طبق قانون اصلاحی تصویب شده در مجلس شورای اسلامی، «جهت‌گیری سهمیه‌های دستیاری به سمت مناطق محروم» خواهد بود.

وی افزود: «در طول فرصت‌هایی که وجود دارد از نظر سهمیه‌های دستیاری، وزارت بهداشت از مجلس و مراجع دیگر مانند شورای آموزش پزشکی و تخصصی پیروی می‌کند.»

سهمیه زنان در سال ۱۳۷۲ برای جبران کمبود پزشکان متخصص زن در کشور توسط مجلس تصویب شد و وزارت بهداشت هم موظف شد دست کم ۲۵ درصد سهمیه رشته‌های مختلف آزمون دستیاری را برای زنان نگه دارد.

منبع: مردمک

 


 


محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «آر‌تی‌ال» آلمان در مورد کشته شدن ندا آقاسلطان گفت: «کشته شدن وی یک طراحی از قبل بود. خانم ندا آقاسلطان، قربانی توطئه علیه ملت ایران شد.»

وی افزود: «آن خانم، اصلاً در هیچ تظاهراتی حضور نداشت. در یک محله فرعی در حال حرکت بود که در شرایط مشکوکی به قتل رسید. کشته شدن وی یک سناریو بود که عیناً در ونزوئلا هم تکرار شده است.»

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود جمهوری اسلامی را «آزاد‌ترین» جمهوری دنیا معرفی کرد و نشانه آن را انتخاب خود به عنوان «رئیس جمهوری دهم ایران» دانست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره زندانی بودن مخالفان دولت گفت: «در ایران هیچ‌کس به دلیل مخالفت در زندان نیست.»

احمدی‌نژاد ادعا کرد: «امروز تمام رقبای من آزاد هستند و تندترین حرف‌ها را هم علیه من می‌زنند و کسی با آنها کاری ندارد.»

منبع: زمانه
 


 


مجید توکلی پس از تحمل ۱۲۵ روز حبس در سلول انفرادی، امروز به بند عمومی منتقل شد.

این انتقال پس ملاقات روز گذشته دکتر علیزاده طباطبایی وکیل مجید توکلی با قاضی صلواتی انجام شده است.

توکلی طی بیش از ۴ ماه از بازداشت، ضمن حبس در سلول انفرادی به هیچ گونه وسیله ارتباط عمومی و هیچ نشریه و یا روزنامه‌ای دسترسی نداشته و از در اختیار داشتن قلم، کاغذ و کتاب نیز محروم بوده است.

این عضو انجمن اسلامی پلی تکنیک پیش از این نیز طی سالهای گذشته، ۲ بار بازداشت و زندانی شده است.

منبع: کلمه

 


 


شیرین عبادی در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل گفت که «جمهوری اسلامی سال‌هاست که مرتکب نقض حقوق بشر شده و صلاحيت ورود به شورای حقوق بشر را ندارد.»

وی گفت: «دولت جمهوری اسلامی به کنوانسيون‌ حقوق مدنی، سياسی و کنوانسيون حقوق اقتصادی، اجتماعی و هم چنين کنوانسيون‌ حقوق کودک ملحق شده است اما متاسفانه به تعهدات خود نه در قانون و نه در اجراء عمل نمی‌کند.»

عبادی در ادامه به برخی «تخلفات قانونی» اشاره کرد و افزود: «موارد متعددی از تبعیض جنسیت و تبعیض مذهب در سالهای گذشته در ایران دیده می‌شود.»

وی «پایین بودن سن مسئولیت کیفری و رد گسترده صلاحيت‌ها در انتخابات» را نیز از دیگر تخلفات قانونی ایران برشمرد.
 

عبادی در نامه خود با اشاره به «مجازات‌های غیرقانونی» افزود: «مجازات‌هايی چون سنگسار، قطع دست و پا، به صليب کشيدن، شلاق زدن در قوانين وجود داشته و متاسفانه بارها نيز اجرا شده است.»
 

وی با انتقاد از «عملکرد اجرایی» حاکمیت به ویژه پس از انتخابات به تشریح برخی از «شیوه نادرست» برخورد دولت با مخالفین پرداخت.
 

عبادی در پایان گفت: «اميد است با رد درخواست دولت جمهوری اسلامی ايران برای عضويت در شورای حقوق بشر، مسئولين حکومتی را متوجه عملکرد نادرست خود نمائید.»
 

منبع: گویا نیوز

 


 


کمیته حمایت از روزنامه نگاران، تهدید تلفنی مازیار بهاری، خبرنگار نشریه نیوزویک را شیوه حکومت ایران برای ارعاب روزنامه نگاران منتقد دانست و آن را محکوم کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای از حکومت ایران خواست تا از تهدید و ارعاب روزنامه نگاران منتقد دست بردارد.

در این بیانیه آمده است: «حکومت ایران به شیوه‌اش در آزار و رفتارهای خشن برای ساکت کردن صداهای منتقد ادامه می‌دهد و تازه‌ترین گواه این موضوع تهدید تلفنی همکارمان مازیار بهاری است.»

این کمیته پیشتر در گزارش سال ۲۰۰۹ خود به سرکوب شدید روزنامه نگاران در ایران در سال گذشته اشاره کرده و ایران را بزرگترین زندان روزنامه نگاران نامیده بود.

منبع: بی‌بی‌سی


 


عطاءالله مهاجرانی

با نامه رسمی کمیسیون احزاب وزارت کشور، فعالیت دو حزب شناخته شده ی "مشارکت" و "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی" متوقف شده است. این نامه از سوی دادگاه به مسئولان هر دو حزب اعلام شده است. البته این صورت رسمی است. در دنیای واقعیت از انتخابات 22 خرداد 1388 تا به امروز با امنیتی شدن فضای سیاسی-اجتماعی کشور، زندانی شدن بسیاری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی و دانشجویان، توقیف روزنامه ها و هفته نامه ها که تازه ترینش روزنامه بهار بود، امکان و فرصتی برای فعالیت سیاسی احزاب اصلاح طلب وجود نداشته است.
 
در ایران امروز فرصت و فضا فقط برای حمایت از انتخابات و دولت وجود دارد. به روشنی دیدیم که اختلاف نظر کارشناسانه مجلس و دولت بر سر قانون پرداخت یارانه ها، سرانجام به نفع دولت و با بی اعتباری مجلس پایان پذیرفت. یک وقتی رئیس سابق مجلس گفته بود: "مجلس در پشت دولت است و نه در مشت دولت".
 
اکنون سخن از "در مشت دولت" و یا "در پشت دولت" گذشته است. مجلسی که به دولت اختیار می دهد، قانون را هر وقت خواست اجرا کند، و حتی همین روند را هم قانونا طی نمی کند. یعنی بر اساس طرح قانونی به دولت اختیار نمی دهد، پیداست از چه اعتباری برخوردار خواهد بود.
 
مروری فصل سوم قانون اساسی داشتم. این اصول زیر عنوان حقوق ملت- از اصل19 تا 41 تدوین شده است. با حسرت بسیار می توان گفت تقریبا تمامی این اصول امروزه به هیچ انگاشته شده است.
 
ممانعت از فعالیت احزاب که اصل بیست و ششم قانون اساسی مربوط به آن است، دچار تفسیر های تنگ و تاریک حکومت شده است. مطبوعات توقیف می شوند. امکان برگزاری اجتماعات مطابق اصل27 وجود ندارد. از برگزاری اجتماعات به "زورآزمایی خیابانی" تعبیر می شود. از سوی دیگر اگر موافقین حکومت در جایی جمع شوند، آن اجتماع حماسه تاریخی و نقطه عطف تاریخ به حساب می آید.
جوانان مردم و فعالان سیاسی بر اساس گمان ماموران امنیتی باز داشت می شوند و با تهمت محکوم می شوند.اصل 23 که تفتیش عقاید را ممنوع می داند، موجب سخره بازجویان و سربازجویان می شود...
 
خبرگانی که در مجلس خبرگان قانون اساسی سال 1358 حضور داشتند، تعداد قابل توجهی از آنان، اکثریت آنان شهید شدند و یا در گذشتند. تعدادی از آنان مانند:
آیه الله ناصر مکارم شیرازی
آیه الله موسوی اردبیلی
آیه الله جوادی آملی
آیه الله طاهری اصفهانی
حجه الاسلام والمسلمین محمد جواد حجتی کرمانی
مهندس عزت الله سحابی
بحمدالله زنده هستند و شاهد روزگار قانون اساسی در ایران می باشند. فصل حقوق ملت همین است که امروزه در کشور ما جاری است؟

آنان در برابر ملت ایران چه پاسخی دارند؟ امضای این حضرات در پای قانون اساسی ثبت شده است. از این میان گویی تنها مهندس سحابی است که بر سر پیمان خویش ایستاده است و همچنان از حقوق ملت ایران حمایت می کند.
 
برگرفته از: ندای سبز آزادی


 


یک فعال کارگری از تعطیلی 20 واحد صنعتی و بیکاری بیش از یک‌هزار کارگر در سال‌های 1387 و 1388 در استان ایلام خبر داد.

علی غیاثی گفته که کارگران استان ایلام امنیت شغلی ندارند و مسئولان فکر می‌کنند «وضع کارگران مناطق محروم به دلیل هزینه‌های کمتر بهتر است، اما این تفکر درست نیست.»

به گفته آقای غیاثی «امروزه یک لیسانسیه عمرا‌ن که تحت پوشش شرکت پیمانکاری در شهرداری ایلام کار می‌کند ماهیانه 320 هزار تومان می‌گیرد وای به احوالات افرادی که سواد و تجربه لازم را ندارند.»

این فعال کارگری اظهار داشته که در استان ایلام کار به «سختی گیر می‌آید در نتیجه کارگر رسمی وجود خارجی ندارد و کارگر قراردادی نیز با حداقل حقوق استخدام می‌شود.»

منبع: ایلنا


 


وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای سرکوب مردم ایران و ممنوعیت فعالیت حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را محکوم کرد.

برنارد والرم، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در این بیانیه اعلام کرده که خواست دموکراسی در ایران بسیار عمیق و ریشه‌دار است و دولت فرانسه از این خواسته حمایت می‌کند.

آقای والروم افزوده که پاریس نمی‌تواند در مقابل سرکوب‌های مردم ایران و سلب آزادی بیان و نقض حقوق شهروندان ایرانی سکوت کند.

برنارد والرو گفته که «ما دولت ایران را به رعایت آزادی بیان، حقوق دموکراتیک مردم ایران و احزاب سیاسی این کشور، آزادی وسائل ارتباط جمعی و آزاد کردن کلیه زندانیانی که به ناحق زندانی شده‌اند، فرا می‌خوانیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اظهار داشته که «تلاش‌های مردم ایران برای آزادی، علی‌رغم خطراتی که آنها را تهدید می‌کند، نشانگر این امر است که آرمان دموکراسی خواهی در ایران عمیق و ریشه دار است.»

منبع: رادیو فرانسه


 


صادق لاریجانی، محمدباقر ذوالقدر را به سمت معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه منصوب کرد.

آقای لاریجانی در حکم خود آورده است که محمد باقر ذوالقدر را با توجه به سوابق «درخشان و تجربیات» ارزنده‌اش به این سمت منصوب کرده است.

محمد باقر ذوالقدر از فرماندهان سابق سپاه پاسداران است.

آقای ذوالقدر در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی از مخالفان شدید اصلاحات به‌شمار می‌رفت.

او از امضاء کنندگان نامه شدیدالحن فرماندهان سپاه به محمد خاتمی بود.
 
منبع: خبرگزاری فارس


 


بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در یک خودرو مسافربری در ایلام، دست‌کم سه نفر کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

این انفجار صبح امروز سه‌شنبه در خیابان فردوسی شهر ایلام رخ داده و تا زمان انتشار این خبر، جزئیات بیشتری درباره آن منتشر نشده است.
 
ویدئوی یک شاهد عینی را از صحنه انفجار ببینید

گزارش شده که نیرو‌های پلیس محل انفجار را به محاصره خود درآورده‌اند.

۲۱ فروردین ماه نیز بر اثر انفجار بمب بخشی از دیوار زندان مرکزی ایلام تخریب شده بود.

بر اثر این انفجار، دست‌کم ۱۹ نفر زخمی شده و سه زندانی نیز متواری شدند.

منبع: وب‌سایت فرارو و خبرگزاری آریا


 


حمیده خیرآبادی (نادره) بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون که دوشنبه شب ‪ ۳۰‬ فروردین ماه در سن ‪ ۸۶‬ سالگی دار فانی را وداع گفت، صبح امروز سه‌شنبه به خاک سپرده شد.

پیکر حمیده خیرآبادی در سکوت خبری در مقبره خانوادگی در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

خیرآبادی در سال ‪  ۱۳۰۳‬بدنیا آمد و فعالیت تئاتر را در سال ‪ ۱۳۲۶‬ آغاز کرد و در سال ‪ ۱۳۳۲‬با بازی در فیلم میهن پرست قدم به عالم سینما گذاشت.

پدرسالار، خانه سبز، همه فرزندان من از جمله مجموعه‌های تلویزیونی هستند این هنرمند در آنها ایفای نقش داشته است.

«امیر ارسلان نامدار»، «خروس بی محل»، «عروس فرنگی»، «ترانه‌های روستایی»، «سه کار آگاه خصوصی»، «الماس 33»، «علی بی غم»، «رضا موتوری»، «طوقی»، «دزد و پاسبان»، «کاکو» و «بابا شمل» از جمله آثار سینمایی هستند که حمید خیر آبادی در آن حضور داشته است.

منبع: ایلنا


 


کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که جمهوری اسلامی، اساتید برجسته دانشگاه‌ها را به خاطر اندیشه‌های سیاسی آنها اخراج می‌کند.

این بیانیه چند هفته پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اخراج چند استاد از دانشگاه‌های ایران صادر شده است.

مرتضی مردیها، علی‌اصغر بهشتی، محمد شهری و صبا واصفی چهار استادی هستند که طی ماه‌های اخیر از تدریس در دانشگاه‌ها منع شده‌اند.

بنابر اعلام کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، این اخراج ها بخشی از روند جاری اخراج پرسنل علمی دانشگاهی است که دارای اندیشه‌های متفاوت از دولت هستند.

ارون رودز، سخنگوی این کمپین گفته که «پاکسازی دانشگاه‌ها از اساتیدی با نگرش‌های مستقل، توهین به حقوق بشر آنها و آزادی علمی است.»

منبع: وب‌سایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته