-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

Latest News from Webna for 01/28/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



جشنواره وب ایران هم زمان با اعلام برندگان بیانیه ای را به مناسبت پایان چهارمین جشنواره وب ایران منتشر کرده است که در ادامه متن کامل این بیانیه درج شده است.

چهارمین جشنواره وب ایران با بهره مندی گسترده از همکاری فعالان وب کشورمان و شرکت های معتبر و موقعیت مند و مشارکت علاقمندان٬ در جایگاه ممتازی نسبت به دوره های پیشین تا ساعاتی دیگر به فرجام می رسد. فرجامی که خود آغازی نو را نوید می دهد. آغازی برای تعالی٬ برای برتر بودن و پیشی گرفتن از رقیبان در عرصه های ملی و فرا ملی.

جشنواره٬ امسال به همت دست اندرکاران٬ حامیان و مشارکت کنندگان آن٬ مرزهای ملی را در نوردید و با دعوت این رویداد جهت عضویت در کنسرسیوم وب جهانی (W3C) به عنوان بنیاد استانداردسازی وب در جهان همراه گردید.

مروری بر آمار این دوره از جشنواره گویای آن است که جشنواره چهارم عرصه گسترده تری را پوشش داده است که دستاوردهای آن فراتر از هدف های برگزار کنندگان بوده است.

رشد صد درصدی شرکت کنندگان در این دوره و مشارکت نزدیک به ۴۰۰۰ وب سایت ایرانی بیانگر ارتقاء تولید محتوا فارسی و خدمات ایرانی در محیط اینترنت می باشد. همچنین حضور شوق مندانه وب سایت هایی که در دوره های پیشین در جشنواره شرکت نداشته اند٬ خود گویای آن است که جشنواره در دستیابی به پیوندهای پویا با وب سایت های ایرانی و همچنین ایجاد یک برند برای اعطای نشان تعالی سمت و سوی درستی داشته است.

جشنواره با رصد کردن تحولات و روندهای جهانی٬ امسال شاخه های موبایل و تلویزیون هوشمند را به محورهای جشنواره افزود که خود زمینه ساز رقابت صدها شرکت کننده جدید گردید.

دست آوردهای شرکت کنندگان در این دوره٬ توسط ۷۷ تن از اساتید دانشگاهی٬ متخصصان و کارشناسان٬ وبلاگ نویسان و پیشکسوتان و فعالان حوزه وب مورد داوری قرارگرفت.

امسال به همت اصحاب رسانه٬ جشنواره در کانون توجه رسانه های جمعی٬ روزنامه ها٬ خبرگزاری ها و نشریات٬ وبلاگ ها و رسانه های آنلاین قرار گرفت و تمامی رویدادها و اخبار جشنواره پوشش داده شد.

ستاد برگزاری جشنواره امسال با بهره مندی از نظرات متخصصان امر و شرکت کنندگان در جشنواره و تحلیل آمارهای روزآمد موجود٬ اقدام به تدوین چشم انداز وب ایران نموده است و توجه به راهبردهای اصلی زیر را ضروری می داند.

۱. رعایت و همگامی با استانداردهای روز وب در دنیا
۲. ایجاد تعامل پویا و کارآمد با کاربران و مخاطبین
۳. بهره مندی از محتوای روزآمد و پرکیفیت
۴.جذب سرمایه های مالی جهت توسعه خدمات
۵. بهره مندی از مشاوره نیروهای متخصص در مدیریت٬ توسعه و پیشبرد

ستاد برگزاری جشنواره بر خود لازم می داند که از همکاری شرکت کنندگان جشنواره٬ حامیان رسانه ای٬ حامیان تجاری٬ همکاران علمی و فکری و تمامی دست اندرکاران و برگزار کنندگان این دوره از جشنواره سپاسگزاری نموده و مراتب قدردانی ویژه خود را از مرکز توسعه فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ کنسرسیوم وب جهانی٬ جهاد دانشگاهی٬ باشگاه وب ایران٬ نشریه عصر ارتباط و همچنین شرکت های ال جی٬ گلدیران و خاورزمین سیستم اعلام می دارد.

ما امید وافر داریم که با همکاری و حمایت فعالان و علاقمندان این حوزه٬ در گام های آتی به دستاوردهای ارزنده تری نایل خواهیم شد.

ستاد برگزاری جشنواره وب ایران - بهمن ۱۳۹۰


 


وبنا - مراسم اهدای جوایز چهارمین جشنواره وب ایران با حضور مدیران بیش از ۳۰۰ سایت شرکت کننده در سالن همایش های مرکز مطالعات و توسعه منابع انسانی آغاز شد. در این مراسم از میان ۳۰۰ سایت کاندید شده در نود گروه به سایت های برتر از دید هیات داوران تندیس سایت برتر اهدا شد. استقبال از مراسم به اندازه ای زیاد بود که برخی از شرکت کنندگان مراسم بصورت ویدیویی از سالن کناری محل برگزاری مراسم اختتامیه مشاهده کردند.


 


وبنا - شایان شلیله ریس کمیته علمی جشنواره وب ایران به وبنا گفت " برنده شدن در جشنواره در چهار سال گذشته سال به سال اهمیت پیدا کرده و درست یا نادرست به ملاکی برای خوب بودن تبدیل شده ولی در حقیقت همه چیز نیست. نه را به برای دلداری شرکت کنندگان بلکه این را به عنوان فردی از درون جشنواره وب ایران می گویم. شما میتونید موفق باشید بدونه کاندید و یا برنده شدن در جشنواره وب ایران."

وی در ادامه افزود "باید نگاه خود رو به جشنواره وب ایران اصلاح کنیم. همیشه برنده هست و همیشه بازنده هم هست. دز گروهی که ۱۲۳ تا سایت شرکت کرده اند نمی شود ۱۲۳ تا کاندیدد معرفی شده و ۱۲۳ تا برنده هم داشته باشیم. جشنواره واقعا یک پیام است. پیام اینکه استاندارد بودن توجه به کاربردپذیری- طراحی دیداری و خیلی موارد دیگه در موفقیت شما می تواند مفید باشد ولی واقعا ملاک نباید جشنواره وب ایران باشد."

وی افزود : خیلی ها برنده نشدن در جشنواره وب ایران ولی سایت ها موفقی هستند. برای شما برنده شدن مهم هست یا موفق شدن؟ برنده شدن در جشنواره وب ایران به انتخاب ۷۷ نفر بوده است. به این ۷۷ نفر اصلا نگاه نکنید. مهم این است که شما در میان ۷ میلیون کاربر ایرانی برنده باشید و موفقیت نهایی شما آنجاست.


 


وبنا - چهارمین جشنواره وب ایران با اعلام سایت های برتر در نود گروه به کار خود پایان داد. این چهارمین دوره جشنواره وب ایران است که برگزار می شود. در این دوره از جشنواره وب ایران … سایت شرکت کننده که در ۸۰ گروه به انتخاب داوارن سایت های برتر اعلام شدند و تندیس سایت برتر دریافت کردند. همچنین برای اولین بار در تمام گروه های در رای گیری مردمی نیز سایت با یکدیگر به رقابت پرداخته و سایت های برتر در ۹۰ گروه به انتخاب مردم نیز معرفی و تقدیر شدند.

در این مراسم که دیشب در سالن همایش های مرکز مطالعات و توسعه منابع انسانی برگزار شد تمام کاندید های جشنواره به همراه داوران و نماینده های رسانه های فعال در حوزه فناوری اطلاعات شرکت داشتند.

لیست کامل برندگان در سایت جشنواره به آدرس iranwebfestival.com تا چند دقیقه دیگر قرار خواهد گرفت.


 


وبنا - کنفرانس وب ایران به کار خود پایان داد. در این کنفرانس کنفرانس آقایان برنارد گیدون از کنسرسیوم توسعه وب و برت باس پایه گزاری سی اس اس به همراه رابرت نوربگ از ال جی٬ داوود تراب زاده و اشک فتجی و محمد تقی پور از مرکز رشد فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی و مصطفی لامعی سخنرانی داشتند. شایان ذکر است که تا کمتر از یک ساعت دیگر مراسم اهدای جوایز چهارمین جشنواره وب ایران برگزار می شود. برای اطلاعات بیتشر به آدرس http://iranwebfestival.com/fa/page/web-conference مراجعه کنید.

این مراسم به صورت کامل و آنلاین پوشش داده شده است آرشیو پوشش زنده مراسم را می توانید در آدرس live.iranwebfestival.com


 


وبنا - داوود تراب زاده یکی از سخنرانان کنفرانس وب ایران در سخنرانی خود گفت:  دو معیار تصمیم گیری انسان عقل و احساس است. این‌ دو مستقل از هم عمل نمی‌کنند و تصمیم انسان همیشه بر پایه مخلوطی از هردو این‌ها است. احساسات به هم وابسته‌اند، شما نمی‌توانید فارغ از اتفاقات گذشته نسبت به یک چیز احساسی مستقل داشته باشید. پس احساس تابعی پیچیده از گذشته و فطرت ما است. همان طور که شما به تصاویر زیر مشاهده کردید، پس از دیدن این‌ها حجم عظیمی از خاطرات و احساسات برای ما تداعی شد.

وی که در خصوص طراحی کاربردی و استفاده از تجربه کاربر در طراحی صحبت می گرد افزود: حال این سوال پیش می‌آید که چگونه ممکن است طرحی متناسب برای همه ساخت. می‌توان با تکیه بر مشترکات انسان‌ها اکثریت را راضی کرد. ما در این مقاله به این خواهیم پرداخت که چگونه تجربه کار با محصول خود را برای کاربر لذت‌بخش کنیم. انسان موجودی لذت طلب است و به طور فطری و ناخودآگاه کاری را انجام می‌دهد که از آن لذت می‌برد. این حس باعث تکرار و استمرار در یک فعالیت می‌شود به طوری که خستگی‌ را نظر انسان کوچک می‌کند.


 


وبنا - کارگاه معرفی دروپال با سخنرانی مصطفی لامعی در کنفرانس وب ایران برگزار شد. مصطفی لامعی٬ مدیر وبلاگ آی کلاب در این کارگاه با اشاره به پیشرفت فن‌آوری های مورد استفاده در وب، لزوم استفاده از ابزارهای به‌روز جهت ایجاد وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای آنلاین را یکی از نکات قابل توجه توسعه دهندگان وب برشمرد. وی افزود: «دروپال نیز یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند است که در کشور ما هنوز جامعه توسعه دهندگان وب آشنایی چندانی با آن ندارند. این ابزار که می‌توان در راه‌اندازی سایت‌های شخصی تا نرم‌افزارهای موبایل از آن استفاده کرد امروزه یکی از پرطرفدارترین نرم‌افزارهای استفاده شده در وب است.» در این کارگاه ویژگی های بارز دروپال مورد بررسی قرار گرفت.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به webna-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به webna@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته