-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

Latest News from Iran Free for 01/25/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



 

گلشیفته فراهانی
شکوفه روشن
پیشگفتار: بسیاری گلشیفته فراهانی را نماینده ی زنان ایران در جامعه ی هنری بین المللی می دانند. این که او با مهاجرتش به غرب آیا در پی رساندن پیام زنان ایرانی به جامعه ی جهانی بوده و هدفی جز نمایندگی زنان ایرانی در خارج از کشور نداشته و یا تنها برای زندگی در جامعه ی آزاد غرب و پیشرفت هنری خود به عنوان فردی مستقل فرانسه را برای زندگی انتخاب کرده، بر ما نیست که بحث کنیم. به هر علت او فردی مستقل است و راه خود را انگونه که می پسندد انتخاب می کند.
اما، حضور برهنه ی او در مقابل دوربین این روزها خط فرق هایی بین روشنفکران و حتا مردم کوچه و بازار در ایران کشیده است. دائما پرسیده می شود که نودیسم چیست؟ آیا ارزش است یا ضد ارزش؟ و آیا در بستر جوامعی که هنجارهای سنتی خط قرمزهای ارزشی را مشخص می کنند آیا می توان نودیسم را یک ارزش شناخت؟ این کوته-نوشت سعی دارد اصول و مبانی نودیسم را طرح کرده و پاسخ پرسش بسیاری از علاقمندانی باشد که ترجیح می دهند پیش از شناخت جامع و کامل، قضاوت نکنند.
بسیاری بر این باورند که قدمت نمود عملی ناتوریسم به بسیاری پیش از این باز می گردد و در پایه گذاری بسیاری از فلسفه های پایه ای و اساس گرایشات سیاسی-اجتماعی چون، اومانیسم، نهیلیسم، و حتا سوسیالیسم سهیم بوده است. 
نودیسم چیست؟
نودیسم که واژه ای لاتین است و ایسم آخر آن بسیاری را به اشتباه می اندازد که با ایدئولوژی دیگری مواجه اند، در واقع ضد ایدئولوژی ست. نودیسم یک تفکر نیست بلکه نوعی عملکرد فردی و اجتماعی ست که از درون ایدئولوژی فراگیر ناتوریسم (نیچریزم) برخاسته است و تاریخی به قدمت بشریت دارد. نودیسم، برهنگی، بخشی از تظاهر عملی تفکر ناتوریسم یا همان طبیعتگرا ست و به طور سیستماتیک از قرن هجدهم نمود اجتماعی یافته است. برای درک نودیسم باید ابتدا ناتوریسم را به عنوان ایدئولوژی فراگیر مادر سه سده ی اخیرشناخت، ناتوریسم، که از دل آن سبکهای بزرگ هنری و ادبی ناتورالیسم، اکسپرسیونیسم،نائیویسم، رئالیسم، و سورئالیسم مشتق شده اند و شاهکارهای هنری و ادبی بسیاری را رقم زده اند که در دیگرگونی جوامع و فرهنگها، آداب و رسوم، عادات زندگی و حتا منش سیاسی و اجتماعی تاثیر بسزایی داشته اند.
بسیاری بر این باورند که قدمت نمود عملی ناتوریسم به بسیاری پیش از این باز می گردد و در پایه گذاری بسیاری از فلسفه های پایه ای و اساس گرایشات سیاسی-اجتماعی چون، اومانیسم، نهیلیسم، و حتا سوسیالیسم سهیم بوده است. با تتبع در تاریخچه ناتوریسم و مبانی آن نمایی واضحتر مبتنی بر ادعاهای فوق الذکر ترسیم می شود.
ناتوریسم، طبیعتگرایی؛ به قدمت تاریخ
جای پای اولین ناتوریستها ما را به هند در سده ی چهارم پیش از میلاد می برد. بنا به مشاهدات اسکندر مقدونی در هند گروهی از مردان روحانی بودند که برهنه در انظار اجتماعی ظاهر می گشتند. و او آنهارا فلاسفه ی عریان یا “گیمنوسوفیک” خواند. واژه ی گیمنو در زبان یونانی که بعدها در زبان انگلیسی جیمناستیک از آن گرفته شد به معنای برهنگی ست که البته مفهوم تازه ای در یونان نبود زیرا از سال ۷۷۶ پیش از میلاد مردانی که در بازیهای المپیک شرکت می کردند همه برهنه بودند. این فرهنگ در واقع بین هندو ها، آدمیها، و عرفای شرق به عنوان روش زندگی، تزکیه نفس و دست کشیدن از دنیا و لذایذ اغواگر آن وجود داشته است.
در نگاه ناتوریستها، پوشاندن بدن دنباله روی از شیطان و کفر در برابر پروردگار است.
بعدها در بین ادیان ابراهیمی، یهودیت، مسیحیت و حتا عرفان اسلامی، برهنگی نه تنها یک سنت الهی بلکه درک حقیقت وجودی انسان و تبرا جستن از گناه آدم در عدن بوده است. آنان اعتقاد داشته اند که مبلغین مذهبی در تفسیر داستان آدم و تبعید او از عدن دچار اشتباه اند. همانا که پیش از آنکه شیطان آدم و حوا را به خوردن میوه ی ممنوعه وسوسه کند، آدم و حوا درست مانند تمام موجودات زنده هیچ شرمی از بدن خود نداشته و خلقت خود را عین زیبایی و نمایش آن را مانند دیگر مخلوقات ستایش و پرستش خدای خود می دانستند و در اثر فریب شیطان پس از خوردن میوه ی ممنوعه از زیبایی و خلقت خود شرم کردند و بدن خود را با برگ انجیر پوشاندند و به عقوبت پروردگار و تبعید از بهشت گرفتار آمدند.
در نگاه ناتوریستها، پوشاندن بدن دنباله روی از شیطان و کفر در برابر پروردگار است. در واقع ناتوریسم ریشه ای کاملا دینی و مذهبی در بین ادیان شرقی و هند و همچینین ادیان ابراهیمی دارد.اما، از سال ۱۷۷۸ که برای اولین بار واژه ی ناتوریسم توسط فیلسوف بلژیکی، ژان بپتیست لوک پلانشون، به کار برده شد تا به امروز شاخه های بسیاری از ناتوریسم اعم از نودیسم، فریکورپرکولتور، جنبش ساحل آزاد، گیمنوسوفی، دیگامبار (پوشیده با آسمان)، اسکینی دیپینگ، برهنگی اجتماعی، سانینگ، و جنبش بدون لباس، مشتق شدند. در سال ۱۹۷۴ در فرانسه فدراسیون جهانی ناتوریستها ، آی ان اف، رسما کار خود را آغاز کرد و به سرعت توسط فدراسیون جهانی سلامت، فدراسیون المپیک آلمان و دیگر نهادهای جهانی به رسمیت شناخته شد. آلمان، جزو اولین کشورهایی بود که با بازگشایی اولین کلوپ نودیستها در هامبورگ در سال ۱۹۰۸، ناتوریستها را به رسمیت شناخت.
نهادهای حامی ناتوریسم و کلوپها و مناطق گردشگری مخصوص نودیستها در بسیاری از کشورها به رسمیت شناخته شده اند و کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، نیوزیلند، لهستان، اسلونی، کروواسی، یونان و سواحل کاراییب به ترتیب بیشترین سازمانهای نودیست را دارا هستند.اصول ناتوریسم؛ پایه ی تمام فلسفه های اجتماعی، مدنی، سیاسی، حقوق بشری و بهداشتی جهان امروزبنا بر تعریف ارائه شده سازمان جهانی ناتوریسم (آی ان اف ۱۹۷۴)
” ناتوریسم، نوعی روش زندگی منطبق و هماهنگ با طبیعت است که با برهنگی اجتماعی نمود یافته و سازنده ی شخصیت احترام به خود و عزت نفس در بین مردمی با تفکرات مختلف و محیط طبیعی مختلف است”.
در واقع ناتوریسم طبق شرایط محیطی و جغرافیایی مردم هر کشور تعریف می شود.
مبانی ناتوریسم عبارتند از:
۱٫ مخالفت با اروتیسم : اروتیسم که پس از انقلاب جنسی در اروپا و به زعم بسیاری جهت سرگرم کردن و بالا بردن حرص توده های اجتماعی در روابط بیرون از چهارچوبهای سنتی جنسی برای دور نگه داشتن آنها از صحنه های انتلکتوال سیاسی و اجتماعی به سرعت توسط دولتهای اروپایی مورد حمایت قرار گرفت بر عکس نودیسم و ناتوریسم روابط جنسی را نتیجه ی گناه موروثی انسان بنی آدم دانسته و لذایذ جنسی را با آرایش و پیرایشی برای بالا بردن آن افزایش می دهد. از نگاه اروتیسم انسان زیبا و زشت و بدن زیبا و زشت وجود دارد، و حق برابری جنسی نادیده گرفته شده، انسانها و بدن آنها همراه غرایز بشری آنها تنها وسیله ای برای کسب لذایذ جنسی است. ناتوریستها به شدت از اروتیسم برائت جسته و خود را در آنسوی خط نهایت تفکر اروتیسم به عنوان یک ایدئولوژی تبعیضی ضد بشری قرار می دهند. تا حدی که در بسیاری از کلوپهای نودیسم ورود اروتیستها، مجردها، و افراد با گرایشات جنسی تعریف نشده غیر مجاز می باشد.

۲٫ حفظ اکولوژی و منابع طبیعی: از مبانی اولیه ی ناتوریسم حفظ محیط زیست و احترام به طبیعت است. مبارزه با برهم زدن اکوسیستم، تخریب منابع طبیعی و کشتار حیوانات از اصول پایه ای ناتوریسم به شمار می رود.

۳٫ بهداشت: قرار دادن بدن در برابر نور آفتاب در شرایط مناسب که تنها راه جذب ویتامین دی در بدن است و همینطور تماس مستقیم بدن با هوا که باعث ساخت سلولهای پوستی می شود پایه ی علومی طبیعی چون : بالنئوتراپی، تالاسوتراپی، و هلیوتراپی شده است.

۴٫ رژیم غذایی: ناتوریستها عموما از مصرف زیاد دخانیات، مواد مخدر، مشروبات الکلی، فراورده های شیمیایی، و گوشت پرهیز می کنند. در بین اکستریم ناتوریستها گیاهخواری و تیتوتالر ها (کسانی که به هیچ عنوان لب به مشروبات الکلی نمی زنند) بسیار دیده می شود. در بین آنها اوبیسیتی ( چاقی مفرط) وجود نداشته و از ارکان ناتوریسم مصرف درست مواد غذایی ست.

۵٫ کشاورزی: استفاده از کودهای شیمیایی، آفتکشهای شیمیایی و زراعت مکانیزه ی هورمونی مردود است.

۶٫ پزشکی: اغلب از داروهای گیاهی و یا مواد طبیعی برای درمان استفاده می شود. در اکستریم ناتوریسم تنها هومیوپاتی مورد قبول است.

۷٫ روان درمانی: به عنوان موثرترین راه درمان مشکلات فردی، اجتماعی و سلامت جسمی و روحی

۸٫ برابری حقوق بشر: حق برابر برای تمام انسانها و احترام به آنها فارق از قومیت، نژاد، تفکر و یا طبقه ی اجتماعی. پایه ی جنبشهای ضد جنگ افروزی، و جنبشهای جهان وطنی

۹٫ آموزش: آموزش کودکان به عنوان انسانهای دارای حق و احترام و خلع حقوق والدین به عنوان صاحبان آنها

۱۰٫ روحانیت: انسان برتریتی به حیوانات ندارد و ریشه ی نودیسم در اصل شناخت و پرستش راستین خدا در تمام ادیان است.

۱۱٫ لباس: برهنگی. لباس عامل تبعیض نژادی، طبقات اجتماعی، و تخریب محیط زیست بوده وهمچنین غیربهداشتی است .

۱۲٫ ورزش: لازمه ی انسان برای داشتن بدنی سالم است.

۱۳٫ هنر: هنر نمود خلاقانه ی تفکر و حالات بشری است و نه دستآویز کسب ثروت و شهرت.

۱۴٫ توریسم: برای شناخت جوامع و فرهنگهای دیگر بدون قضاوت تبعیضانه و نیز نزدیک شدن به زمین به خصوص در قالب تورهای طبیعتگردی و اکوتوریسم.

۱۵٫ آزادی: هیچ کسی این حق را ندارد که آزادی فردی کسی را بگیرد، حتا در پوشیدن یا نپوشیدن لباس، چه بزرگسال، چه کودک. تمام انسانها از حقوق برابری برخوردارند سوای نژاد، جغرافیا، جنسیت، و سن شان و در انتخاب نوع زندگی آزادند.

۱۶٫ آلودگی هوا و محیط: پوشاکِ کمتر، از تولید زنجیره های کربنی جلوگیری کرده و از آلودگی هوا و محیط می کاهد.

۱۷٫ برابری حقوق بشر: از اهداف پایه ای ناتوریسم رعایت حقوق تمام مخلوقات منجمله انسانها و مبارزه با هرگونه تبعیض نژادی، طبقاتی، ایدئولوژیک، مذهبی، فکری، جنسی، فیزیکی، احساسی، سنی و… است. در نگاه ناتوریستها همه زیبا هستند همانگونه که متولد شده اند. زیبایی نسبی نیست و چاقی و لاغری، شکل و ساختار خاصی از بدن به عنوان نماد زیبایی، سن و سلامت و صحت بدن به عنوان جاذبه های جنسی باعث تفرقه و تبعیض شده و پوشش و پیرایش بر این تبعیض می افزاید.

در آلمانِ نازی برای مدتی با گسترش روز افزون نودیسم و همجنسگرایی به خاطر خطر گسترش تفکر مارکسیستی (مارکسیسم در ریشه به شدت به ناتوریسم متصل است) توسط حکومت وقت مخالفت شد و نودیستها تنها در کلوپ فروید اجازه ی فعالیت داشتند که بالطبع یهودیها و کمونیستها نمی توانستند از این قانون هرچند محدود بهره ببرند

ناتوریسم، تاثیری فراگیر و اساسی در تمام ابعاد زندگی بشر:

ناتوریسم به عنوان مادر تمام ایدئولوژیهای بشری که در طول تاریخ بر مبانی آن بنا شده اند، بازه ی گسترده ای از هنرمندان، نویسندگان و فلاسفه ی جهان را در حیطه ی خود جای داده است. از معروفترین آنها که آشکارا به تلبیغ نودیسم پرداخته اند می توان والت وایتمن، هنری دیوید توریو، آندره ژید، هانری ماتیسه، فاو به عنوان رهبران جنبش “لذت زندگی” و بنیانگذاران سبک ناتورالیسم در قرن نوزدهم نام برد.

همچنین آدولف کوخ در سال ۱۹۲۶ با تاسیس مدرسه نودیسم، تحول شگرفی در پزشکی را موجب شد، گرچه در آلمانِ نازی برای مدتی با گسترش روز افزون نودیسم و همجنسگرایی به خاطر خطر گسترش تفکر مارکسیستی (مارکسیسم در ریشه به شدت به ناتوریسم متصل است) توسط حکومت وقت مخالفت شد و نودیستها تنها در کلوپ فروید اجازه ی فعالیت داشتند که بالطبع یهودیها و کمونیستها نمی توانستند از این قانون هرچند محدود بهره ببرند. پس از جدایی شرق و غرب آلمان، گسترش نودیسم در شرق آلمان رشد چشمگیری داشت و اسمهای مطرحی را به دنیا معرفی کرد.

از آن دسته می توان به هاینریش پودور، پل زیمرمن، ریچارد اونگویتر، آدولف کوخ، هانس سورن اشاره کرد. آلمان بیشترین گروه نودیستها را در جهان دارا است و ناتوریسم و نودیسمِ عملی تبدیل به بخش مهم و اساسی سیاستهای جناح چپ آلمان شده است.
مخلص کلام انکه، ناتوریسم و نودیسم در اروپا بستر گسترش مارکسیسم و جنبشهای فمینیستی را فراهم آورد و در ایالات متحده از دید مذهبی موجب گسترش گرایشات نودیسم مسیحی شد. نودیسم، نتنها منشا خدمات اجتماعی، سیاسی و مدنی پایه ای در غرب بوده بلکه به عنوان موثرترین راه درمان بسیاری از بیماریها منجمله سل، بیماریهای دستگاه گوارش، پوستی، مغزی، قلبی، استخوانی و بیماریهای نادر مقاربتی بوده است.

مشکلات نودیستها:
گرچه به دلایل مختلف سیاسی اروتیستها در سده ی اخیر به شدت مورد حمایت دولتهای غربی قرار گرفتند و تفکر اروتیسم در اروپا و سالهای اخیر در آمریکای شمالی و حتا در شرق به سرعت پیشرفت کرد، نودیسم با مشکلات زیادی مواجه شد. سیاستهای کلی نظامهای حکومتی جهان، که از گسترش ناتوریسم و نودیسم که حیطه ی اختیارات حکومتی را در کنترل توده ی مردم کم می کرد، چه در پوشش که نمود عملی ناتوریسم است و چه در سیاست که به گسترش تفکرات چپ می انجامد به شدت هراس داشته اند، سبب شده که نودیستها تحت شعار ” خدشه دار کردن باورهای مذهبی، و تضییع حقوق شهروندی” که به گسترش نگاه ضدارزشی به نودیستها انجامیده است، از آزادی شهروندی برای ابراز عقاید، و زندگی به سبک و سیاق خود محروم بمانند و فعالیتهای نودیستها در حیطه ی سواحل آزاد مخصوص نودیستها، کلوپهای مخصوص آنها، و گردشگری در حوزه ی خط کشی شده ای، محدود شود.

 

طی نیم قرن گذشته بیش از ۱۲۰ کمپین و جنبش حمایت از نودیستها در دنیا متولد شده است و با تمام محدودیتهایی که برایشان وجود دارد طبق آخرین آمار منتشره در بریتانیا از سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۰ جمعیت نودیستهای جهان از ۲۰% به ۵۸٫۵% افزایش یافته است.

نقدهایی بر نودیسم:
اغلب نقدهایی که بر نودیسم صورت می گیرند شدیدا تحت تاثیر باورهای اجتماعی نادرست شکل گرفته توسط تبلیغات حکومتی است که نودیسم را با اروتیسم یکی می دانند. این در حالی است که نودیسم و ناتوریسم به طور کل از اروتیسم برائت جسته، گرچه بر اساس اصول پایه ای ناتوریسم حقوق اروتیستها را نادیده نمی گیرد، اما در مبانی کاملا متفاوت بوده و می شود ادعا کرد که ضدیت دارد. این نقدها عموما “سرد بودن هوا”، “حفظ نجابت زن”، ” زشت بودن بسیاری از اندام برهنه ی افراد”، ” ایجاد احساسات جنسی در دیدن بدن برهنه”، “شرم از برهنگی”، “خلاف قانون طبیعی” ، “خلاف قوانین مدنی”، “خلاف شرع”، “بدویت وحیوان صفتی” است. این در حالی است که اغلب این نقدها با مطالعه ی اصول ناتوریسم مردود بوده و تنها ریشه در باورهای غلط اجتماعی دارد.

ناتوریسم و نودیسم در اروپا بستر گسترش مارکسیسم و جنبشهای فمینیستی را فراهم آورد و در ایالات متحده از دید مذهبی موجب گسترش گرایشات نودیسم مسیحی شد

به هر صورت، گرچه نودیسم به سرعت در حال فراگیر شدن است، و بسیاری از دست آوردهای فکری، علمی، سیاسی و اجتماعی عصر حاضر مرهون ناتوریسم می باشد، هنوز نودیسم در نگاه بسیاری از مردم در تمام جوامع نکوهیده و ضد ارزش است. شاید نمی توان اکثریت مردم جهان را با برچسب جهالت مورد انتقاد قرار داد، اما، گسترش دانش بشری و فعالیت بی وقفه ی ناتوریستها و نودیستها در جهان، به شناخت بیشتر مردم از آنها و در نهایت گسترش فرهنگ نودیسم و دستیابی ناتوریستها به جهانی بدون تبعیض، بدون آلودگی، بدون فقر، بدون خشونت، و خودکفایی و استقرای آزادی و برابری خواهد انجامید.

منابع برای کسب اطلاعات کاملتر:

^ a b c d e f g h See 2002–۲۰۰۳ World Naturist Handbook, pub International Naturist Federation INF-FNI, Sint Hubertusstraat, B-2600 Berchem(Antwerpen) ISBN 9055838330 The Agde definition. The INF is made up of representative of the Naturist Organisations in 32 countries, with 7 more having correspondent status. The current edition is *Naturisme, The INF World Handbook (2006) [1][dead link] ISBN 90-5062-080-9
• ^ a b [2][dead link] INF web page
• ^ a b c Smith, G and King, M, Naturism and sexuality: Broadening our approach to sexual wellbeing. Health & Place (2008).
• ^ , ۲۰۰۷, http://www.chm-montalivet.com/, retrieved 2007-11-29
• ^ “Le naturisme est la doctrine qui consiste à laisser agir la nature plutot que d’intervenir de manière artificielle”. Dr Jean Baptiste Luc Planchon (1734-1781) Il sera publié en 1778 sous le titre :Le Naturisme ou la nature considérée dans les maladies et leur traitement conforme à la doctrine et à la pratique d’Hippocrate et ses sectateurs”.
• ^ The Hannover based Bund für freies Lebensgestaltung Hannover wrote “Naturism is a new lifestyle caring for the body, the soul and the spirit in society.We live the ideal of freedom, conscious of its limits, taking up our responsibility. The expression of our will is nudity, our admission of sincerity. In 2002–۲۰۰۳ World Guide as above.
• ^ a b In his book, Cinema Au Naturel (Introduction on page 11), authorMark Storey states “two related terms that we will continually run across are nudist and naturist. Although, the meanings of the two terms are virtually identical, they often have different connotations for those who prefer one to the other. In America people who believe that it is physically, socially, emotionally, and perhaps spiritually healthy to go about fully nude individually and in groups of mixed sex whenever weather permits and others are not offended generally refer to themselves as “nudists”. In Europe such people more often than not refer to themselves as “naturists.”
• ^ Montana Naturist website
• ^ ۱۹۹۶-۱۹۹۷ World Naturist Handbook, pub International Naturist Federation INF-FNI, Sint Hubertusstraat, B-2600 Berchem(Antwerpen)ISBN 9067168335 Here the English version of the Agde definition was translated differently. Naturism (American “nudism”) is a way of life in harmony with nature characterised by the practice of communal nudity with the intention of encouraging self-respect, respect for others and the environment.
• ^ Presently, Mark Storey is authoring an article detailing historical use of the terms naturism and nudism and how they differ between different cultures, countries, and time periods in history. In a telephone interview by Daniel Johnson on 15 April 2006 with Storey he stated that “a draft of the piece was posted on the “References” page of The Naturist Society web site for a few weeks”. At the time of its former release in October 2004 it was titled Naturism, Nudism, or Nameless? A History of Terms He is planning on publishing a revised article as soon as additional information and errors are corrected.
• ^ Ray Connett, Sunny Trails, in Sunbathing for Health Sept 1947 p 8, July 1957 p 14 writes that Naturism is a weasel word that can mean anything
• ^ noun meaning 3 from Collins English Dictionary – Complete & Unabridged 10th Edition 2009
• ^ Summer Lightning by Adam Mars-Jones, 1988: “textile – a term of abuse for everything {naturists} despise in the clothed world … someone who doesn’t exist except as a succession of costumes”
• ^ a b c d e f g h i j Vivre Nu: Psychosociologie du Naturisme, Marc-Alain Descamps, Edition Trismégiste, 1987, ISBN 2-86509-026-4
• ^ Betty N. Gordon and Carolyn S. Schroeder (1995), Sexuality: A Developmental Approach to Problems, Springer, p. 16,ISBN 0306450402
• ^ Barbara L. Bonner (1999), “When does sexual play suggest a problem?”, in Howard Dubowitz and Diane Depanfilis, Handbook for Child Protection Practice [3], Sage Publications, p. 211,ISBN 0761913718
• ^ John Bancroft (2003), Sexual Development in Childhood, Indiana University Press, pp. 146–۱۴۷, ISBN 0253342430
• ^ Okami, P. (1995), “Childhood exposure to parental nudity‚ parent-child co-sleeping‚ and ‘primal scenes’: A review of clinical opinion and empirical evidence”, Journal of Sex Research 32: 51–۶۴,doi:10.1080/00224499509551774.
• ^ Okami, P.; Olmstead, R.; Abramson, P.; Pendleton, L. (1998), “Early childhood exposure to parental nudity and scenes of parental sexuality (‘primal scenes’): An 18-year longitudinal study of outcome”, Archives of Sexual Behavior 27 (4): 361–۳۸۴, doi:10.1023/A:1018736109563,PMID 9681119,http://www.taasa.org/library/pdfs/TAASALibrary52.pdf.
• ^ a b c Histoire de Montalivet et des Naturistes du Medoc, Marc-Alain Deschamps, pub. Editions Publimag ISBN 2-952420-0-4
• ^ a b c d e f g h i j Au naturel, the History of Nudism in Canada, James Woycke Ph.D, pub 2003, Federation of Canadian Naturists, ISBN 0-9682332-3-6
• ^ The three biggest Centers on the Medoc are Euronat 335ha, CHM 175ha with a 3km beach, and La Jenny 127ha
• ^ naturists, young and active!: Naturist village Charco del Palo
• ^ , http://www.veraplaya.info/history.html, retrieved 2007-11-22
• ^ For a relaxed explanation
• ^ Croatia’s best naturist / Nudist / FKK beaches, 2007,http://www.croatia-beaches.com/naturist_nudist_FKK/best_naturist_beaches_croatia.htm, retrieved 2007-11-27
• ^ Buzzy, Gordon (2007-06-01), “10 great places to leave the swimsuit at home”, USA Today (USA Today),http://www.usatoday.com/travel/destinations/10great/2007-05-31-nude-beaches_N.htm, retrieved 2007-11-27AANR John Kinman refers to ten beaches
• ^ Naturist net Scandinavia with geolocations
• ^ , http://www.ganz-muenchen.de/freizeitfitness/baden/fkk.html, retrieved 2007-11-27
• ^ naturists, young and active!: Active naturists in Berlin
• ^ a b Boura, Malcolm (Summer), “Campaigning”, British Naturism BN 172: 31, ISSN 0406 0264 0406
• ^ [۴][dead link]
• ^ [۵][dead link]
• ^ , http://www.naktiv.net/, retrieved 2007-11-27
• ^ “Riders get naked for a weekend of anti-car cycling demonstrations”,The Guardian, 2009-06-12,http://www.guardian.co.uk/environment/ethicallivingblog/2009/jun/12/ethical-living-naked-cycle, retrieved 2010-06-11
• ^ , http://www.nakedeurope.org/riding.html, retrieved 2007-11-27
• ^ Rodrigo, Ismael (March 20, 2007), Day Without Bathing Suits,http://www.naturismo.org/acontecimientos/diasinbanyadorse.html, retrieved 2009-06-16
• ^ Moss, Stephen (August 6, 2003), “Now which way back to the car?”,The Guardian (London: Guardian Unlimited),http://www.guardian.co.uk/britain/article/0,2763,1013239,00.html, retrieved 2007-11-27
• ^ a b c Exposed and stark naked — on purpose, Kathy George, Seattle Post-Intelligencer 2003-04-07 accessed 15/01/2008
• ^ In October 2006, the party was dissolved, as announced by party Secretary and parliamentary candidate Sylvia Else: “NLP winding up.” (Topic), in aus.culture.naturist at Google Groups
• ^ One man’s nakedness ambition. Website of the Sydney Morning Herald. Retrieved 2 April 2011.
• ^ * Jim Hamm Productions Limited Spirit Wrestlers, a 2002 documentary video and DVD about the Russian Christian sect called Freedomite Doukhobors,
• ^ “What Do The First Three Chapters Of Genesis Teach About Clothing?” by Ian B. Johnson, Fig Leaf Forum (note: articles such as this one are peer reviewed)
• ^ a b , http://www.naturistplace.com/nudity19.htm
• ^ (see Gill Perry’s writing on The Decorative, The Expressive and The Primitive in Primitivism, Cubism, Abstraction: The Early Twentieth Century)
• ^ a b BUPA’s Health Information Team (24 March 2004), Hot topic – Vitamin D, sunlight and cancer,http://www.bupa.co.uk/health_information/html/health_news/261103vitd.html, retrieved 2/12/2007
• ^ Local knowledge
• ^ Discussed in:Veltheim, Andrew, Naturism: Naked Beneath Your Clothing,http://www.parama.com/html/naturism.html, retrieved 2/12/2007[dead link]
• ^ a b c d e Buchy, Philip Edward (2005), A Nudist Resort, thesis for MA, Miami University, Oxford, Ohio, Department of Architecture,http://www.ohiolink.edu/etd/send-pdf.cgi?acc_num=miami1114115398, retrieved 29/11/2007
• ^ Farrar, Michael, ISSN 0406 0264 0406,http://www.bn.org.uk/pages/pages.asp?page_ID=44, retrieved 2011-08-30
• ^ a b c d e f g h anderson, howard, Why be a naturist:A brief history of modern naturism,http://anderh.com/fkk/book/history.htm, retrieved 2007-11-30[dead link] (see web archive
• ^ a b Empire of ecstasy: nudity and movement in German body culture, 1910-1935 By Karl Eric Toepfer
• ^ Homosexuality and Male Bonding in Pre-Nazi Germany by Hubert Kennedy. 1992
• ^ The cult of health and beauty in Germany: a social history, 1890-1930 by Michael Hau
• ^ Naked Germany: health, race and the nation by Chad Ross
• ^ Freikörperkultur Geschichte
• ^ “amadelio.de”. http://www.amadelio.de/vlog/2007/06/26/vlog-videoblog-bodo-niemann-gerhard-riebicke-und-die-freikoerperkultur/. Retrieved 2/12/2007.
• ^ fr:Naturisme
• ^ a b c French wikipedia
• ^ Bodo Niemann, Gerhard Riebicke und die Freikörperkultur
• ^ a b c d Farrar, Michael (2007), The history of naturism – a timeline,http://www.british-naturism.org.uk/pages/pages.asp?page_ID=50, retrieved 02/01/2008
• ^ Farrar, Michael (2007), The Moonella Group, http://www.british-naturism.org.uk/pages/pages.asp?page_ID=42, retrieved 02/01/2008
• ^ Ellensburg Daily Record, Aug 2, 1932
• ^ The American Gymnosophical Association statement -Its History, Purposeful Development and Philosophical Outlook-written by Katherine and Herman Soshinski circa 1950-collection of Rock Lodge Club
• ^ The Sunday Spartanburg Herald-Journal July 23, 1933
• ^ The History of Social Nudism – Nudist History
• ^ History of Naturism
• ^ Body Acceptance: A Brief History of Social Nudity
• ^ Roberts v. Clement
• ^ The Bulletin (AANR), March 2010, p.6
• ^ a b “1999 National Survey on Canadian Attitudes Towards Nudity”.Federation of Canadian Naturists. Ontario, Canada: Federation of Canadian Naturists. 1999. http://www.fcn.ca/about-naturism/information-and-references/survey-on-naturism-in-canada. Retrieved 20 September 2011.
• ^ :: The Sopelana Naturist Race ::
• ^ Public nudity at Nambassa
• ^ Nambassa: A New Direction, edited by Colin Broadley and Judith Jones, A. H. & A. W. Reed, 1979. ISBN 0-589-01216-9
• ^ “National Nude Day”. National Whatever Day.http://www.nationalwhateverday.com/2011/07/14/national-nude-day-2/. Retrieved 14 August 2011. “National Nude Day is celebrated each year on July 14th.”
• ^ “Marc Ellis: having a laugh”. Sunday Star Times (Auckland, New Zealand). 4 July 2008.http://www.stuff.co.nz/sunday-star-times/features/profiles/519099/Marc-Ellis-having-a-laugh. Retrieved 17 August 2011. “Ellis also instigated National Nude Day, inviting viewers to send in videos of their naked pranks.”
• ^ anderson, howard (2000), Why be a naturist:Statistics 1983/2000 Gallup poll,http://anderh.com/fkk/book/stats.htm, retrieved 2007-11-30[dead link]
• ^ “BN Members Questionnaire”, British Naturism 164: 26, Summer,ISSN 0264-0406, http://www.british-naturism.org/ and two next issue.
• ^ Edwards, Adam (10 May 2006), “Stark naked ambition”, The Daily Telegraph (London: Sunday Telegraph),http://www.telegraph.co.uk/arts/main.jhtml?xml=%2Farts%2F2006%2F05%2F10%2Fftnude10.xml&sSheet=%2Farts%2F2006%2F05%2F10%2Fixartright.html, retrieved 2/12/2007 gives a history of naturism, written in a personal style that attempts to use this type of humour.

Lee Baxandall’s World Guide to Nude Beaches & Resorts: New for the ’90s (1997) ISBN 0-934106-21-5
• No Shoes, No Shirt, No Worries Article on “nakations” in The New York Times
• Naked Places, A Guide for Gay Men to Nude Recreation and Travel (2006) ISBN 0-9656089-4-8
• The Canadian Guide to Naturist Resorts & Beaches (2000) ISBN 0-9682332-2-8
• North American Guide to Nude Recreation (2002) ISBN 1-882033-09-4
• Bare Beaches (2004) ISBN 0-9544767-1-9
• Storey, Mark Social Nudity, Sexual Attraction, and Respect Nude & Natural magazine, 24.3 Spring 2005.
• Storey, Mark Children, Social Nudity and Academic Research Nude & Natural magazine, 23.4 Summer 2004 and on the Federation of Canadian Naturistsreference information website.
• The Complete Guide To Nudism And Naturism (2006) ISBN 1846852587 ISBN 978-1846852589
• Smith, G.; King, M. (2009). Naturism and sexuality: Broadening our approach to sexual wellbeing,Health and Place. Vol 15, Issue 2, June 2009.
• Dennis Craig Smith, The Naked Child: The Long-Range Effects of Family and Social Nudity Palo Alto: R & E Research Associates (1981) ISBN 0-86548-056-8
• Smith, Dennis Craig, Growing Up Without Shame, Elsyium Growth Press, 1986
• Smith, Dennis Craig, Naked Fear, UltraViolet Press, 2010
• Cinder, Cec, The Nudist Idea, Ultraviolet Press, 1998

ژانویه ۲۰۱۲
در همین ارتباط:
نقل و بازانتشار مطالب و محتوای سایت آزادی بیان تنها با ذکر منبع مجاز است

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranfree-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranfree@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته