-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

متن پیاده شده روز سه شنبه 4 بهمن ماه 90

 

سه شنبه  چهارم بهمن نود، 25  ژانویه 2011 میلادی

امروز درباره نُه موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که اتحادیه اروپا همان طور که پیش بینی می شد تحریم بانک مرکزی و نفت ایران را تصویب کرد. همین طور سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی و صادرات تکنولوژی در بخش انرژی هم در لیست تحریم ها قرار گرفت.

برای جبران ضرر کشورهای نظیر یونان و ایتالیا هم که نفت ارزان از ایران می خریدند، اتحادیه اروپا متعهد شده است که ما به التفاوت را به این کشورها کمک کند.

آقای مهمان پرست اعلام  کرده این تحریم ها غیرعادلانه است و جنگ روانی است که البته مشخص نیست چگونه جنگ روانی مد نظر ایشان است. اوباما و دولت او هم به اروپا تبریک گفتند.

از همه جالب تر اظهار نظر آقای فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات و نابغه بزرگ است که گفته است که برای مقابله با تحریم ها از همین الان فروش نفت را متوقف کنیم.

به هر صورت در کنار مسئله تهدید تو خالی نیروهای مسلح ایران که از طرف ارتش و فرمانده آن اعلام شد که تنگه هرمز را می بنند،عبور ناو لینکلن و ناوهای انگلیسی و فرانسوی، خبر روز مطبوعات دنیا ظرف 24 ساعت گذشته بود که از آن با عنوان طبل توخالی نام بردند.

نکته دوم این که سرسام گرفتن قیمت دلار با شیب تندی ادامه دارند. تا 2200 تومان هم دلار خریدار دارد در حالی که کمتر از 2300 کسی نمی فروشد و عمدتا هم خریدار هستند. به قول یکی از جوانان در سال جهاد اقتصادی ارزش ریال به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است.

هجوم به مرزهای غربی کشور برای خرید ارز صورت گرفته است و به دلیل بالارفتن قیمت ارز صادرات احشام هم قوت گرفته است.

شیر نیز از لیتر 1200 تومان هم عبور کرد.

خبرهایی هم از ورشکستی بیمارستان ها رسیده است چرا که بیمارستان دولتی دچار کمبود پول اند و بیمارستان های خصوصی هم مریض ندارد.

معاون بانک مرکزی گفته است که قیمت سکه بیش از هفتصد هزار تومان نیست بنابراین مردم سکه نخرند. حرف هایی که آدم را یاد حرف های مرحوم خسروشاهی در اول انقلاب می اندازد که می گفت مردم خانه نخرید ارزان می شود. کسانی که فکر می کنند امر واقعی اقتصاد را می توان با حرف تغییر داد.

وزیر اقتصاد را هم مجلس اظهار کرده است و آقای مصباحی مقدم نماینده مجلس هم گفت حیثیت دولت به باد رفته است.

نکته سوم این که آقای علایی اسامی چهار فرمانده سپاه را که در چهار روز گذشته هر کدام به دلیلی فوت کرده اند را اعلام کرده اند. و زمانی که آدم پشت سر هم این اسامی را می خواند سوال برانگیز می شود که همگی ظرف چهار روز گذشته به دلیل سکته درگذشته اند.

نکته بعدی این که سردار مرتضی طلایی  که عضو شورای شهر تهران بود و در باند آقای قالیباف بوده است از سوی دولت رد صلاحیت شده است و خواهر آقای احمدی نژاد از سوی هیات های نظارت رد صلاحیت شده است.

نکته پنجم این که کمسیون حقوق بشر دفتر تحکیم وحدت دانشجویی در گزارشی که در اختیار احمد شهید هم قرار داده آماری از نقض حقوق دانشجویان ظرف دو سال گذشته داده است از 634 فقره دستگیری 396 مورد محرومیت دانشجویان از تحصیل، 450 مورد محکومیت برای دانشجویان، بازنشستگی و اخراج استادان گوشه ای از سرکوب دانشگاه را نشان می دهد.

نکته ششم این که ابولفضل قدیانی زندانی سیاسی شجاع به شعبه چهارم بازپرسی منتقل شده است تا در مورد نامه به رهبری بازپرسی شود و خود بازپرس تعجب کرده که چطور او در زندان است در حالی که زندان او آذر ماه به پایان رسیده است، درحالی که حکم جدید زندان او هنوز از شعبه پانزده به دادگاه تجدید نظر نرفته است.

آقای تاج زاده هم سوال هفتگی را برای بحث از زندان مطرح می کند و سوال این هفته او این است که چرا انتقاد از شاه توهین به رهبری محسوب می شود که جوانی هم به شوخی نوشته بود متقابلا باید گفت چرا مقایسه  شاه و رهبری توهین به شاه محسوب می شود؟ این سوالات هفتگی تاج زاده سوالات جالبی است.

نکته هفتم این که حسین رونقی ملکی برای چندین بار عمل داشته اما به جای استراحت در منزل دوباره به بیمارستان برگشته است.

 یاسر یوسف زاده در شهر بابلسر، ابراهیم رشیدی و افشین شهبازی در تبریز، شهرام رادمهر در خوی، علی پاک نژاد هم در اهر دستگیر شده است.

دکتر ملکی هم در 78 سالگی برای تحمل یک سال حبس به زندان احضار شد.

افشین شافعی دانشجوی ایرانی-نروژی در انگلستان که برای عیادت پدر بیماراش به ایران آمده بوده است بازداشت شده است.

نکته هشتم این که دانشجویان در برابر دبلیو آر سی، سازمان جهانی ارتباطات رادیویی تجمعی گذاشتند که در آن به سانسور ماهواره و اینترنت در ایران اعتراض کرده اند.

نکته آخر این که اتحادیه عرب در اجلاس وزرای خارجه اش طرحی شبیه به یمن را به سوریه پیشنهاد کرد یعنی بشار اسد کنار برود و کار را به معاون اش واگذار کند و انتخابات برگزار شود که اسد این پیشنهاد را رد کرده است. اتحادیه عرب در پی رد این پیشنهاد آن را به شورای امنیت ارجاع می کند.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته