-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

Latest News from 30Mail for 01/28/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/11/7

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که مجتبی عطاردی، یکی از استادان دانشگاه صنعتی شریف، در آمریکا به دلیل نقض قوانین صادراتی آن کشور دستگیر شده است.

بر اساس این گزارش، آقای عطاردی، دانشیار ۵۴ ساله دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف، متهم است که با خرید تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی آمریکایی، قوانین صادراتی این کشور را زیر پا گذاشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، آقای عطاردی ۵۰ روز پیش و هنگام پیاده شدن از هواپیمایی در فرودگاه لس آنجلس دستگیر شده بود و دادگاه او روز پنج شنبه در سانفرانسیسکو برگزار شد.

به گفته خانواده آقای عطاردی، پس از جلسه ۱۰ دقیقه ای دادگاه قرار شد که او به قید وثیقه و مشروط به نصب دستگاه ردیاب الکترونیکی به او آزاد شود.

آقای عطاردی که گفته می شود برای درمان به آمریکا سفر کرده، تاکنون دوبار دچار حمله قلبی شده و در ۱۴ ماه گذشته هم دو بار جراحی شده است.

خانواده آقای عطاردی گفته اند که یکی از دلایل موافقت دادگاه با آزادی او، بیماری آقای عطاردی بوده است.

یکی از مسئولان دانشگاه صنعتی شریف نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که تحقیقات آقای عطاردی جنبه نظامی نداشته و او «تجهیزات ساده ای» را خریده که هر کسی می تواند برای آزمایشگاهش بخرد.

منبع: بی بی سی


 
 

1390/11/7

خبرگزاری رویترز گزارش داده که پس از اعمال تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران، بانک‌های عمده این اتحادیه از انتقال وجه معاملات غلات با جمهوری اسلامی خودداری می‌کنند.

به گزارش رادیو فردا و به نقل از خبرگزاری روبترز، یک منبع بانکی اتحادیه اروپا که نامش فاش نشده، با تایید این خبر افزوده است که از این پس معامله با ایران باید در مقادیر کوچک انجام شود.

یک تاجر غلات اروپایی نیز به این خبرگزاری گفته که در حال حاضر «هیچ بانک اتحادیه اروپا» وارد تجارت «غلات و دانه‌های روغنی» با ایران نمی‌شود.

به گفته این تاجر غلات، پس از این وضعیت، خریداران غلات در ایران می‌خواهند که پول محموله‌ها را «نه از طریق صدور اعتبارنامه، بلکه به صورت مستقیم» پرداخت کنند که این روش برای محموله‌های بزرگ کارایی ندارد.

اتحادیه اروپا چهار روز پیش تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل پافشاری این کشور بر ادامه برنامه هسته‌ای خود به مرحله اجرا گذاشت.

این تحریم‌ها شامل تحریم معاملات نفتی و فلزات گرانبها و نیز تحریم بانک مرکزی ایران می‌شوند.

یک تاجر غلات دیگر نیز در زمینه مشکلات معامله غلات با ایران به خبرگزاری رویترز گفته است که «در حال حاضر شش کشتی بزرگ و سه کشتی کوچک‌تر حمل غلات به دلیل مشکلات پرداخت مالی، قادر نیستند بار خود را در بنادر ایران تخلیه کنند.»

کشتیهای بزرگ حمل غلات توانایی جابجایی حدود ۵۵ هزار تن و کشتیهای کوچک نیز توانایی جابجایی ۳۰ هزار تن غله را دارند که با این احتساب تخمین زده می‌شود که هم اکنون تخلیه حدود ۴۲۰ هزار تن غله در بنادر ایران به حال تعلیق درآمده است.

ایران حزو ۱۰ کشور بزرگ واردکننده غلات در دنیا به شمار می‌رود و سالانه ۴/۵ میلیون تن غله وارد می‌کند.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/11/7

همسر آیت الله یوسف صانعی، از مراجع منتقد حکومت ایران، به دلیل کهولت سن درگذشت.

خبرگزاری ایلنا گزارش داده است که مراسم تشییع پیکر همسر آیت الله صانعی فردا (شنبه) ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد.

در پیام تسلیتی که حجةالاسلام والمسلمین احمد منتظری، فرزند آیت الله منتظری، به همین مناسبت منتشر کرده، آمده است: «کرامت و شجاعت و لطف و محبت به مردم و صبر و مقاومت در برابر فشار‌ها و ظلم‌ها، صفاتی بود که اینجانب در طول ۳۰ سال همسایگی با آن مرحومه شناختم».

آیت الله صانعی در دوران حکومت آیت الله خمینی از روحانیون بانفوذ محسوب می شد، پس از حمایت از جنبش سبز مردم ایران مورد انتقاد جمهوری اسلامی قرار گرفت و افراد موسوم به لباس شخصی چندین بار به دفتر و منزل وی حمله کردند.

منابع: جرس (+ و +) و بی بی سی


 
 

1390/11/7

مقامات پاکستانی می‌گویند که شش روستایی این کشور به دلیل عبور از مرز با ایران و بر اثر تیراندازی مرزبانان ایرانی کشته شده‌اند.

این حادثه، که به مجروح شدن دو روستایی پاکستانی دیگر نیز انجامیده، به نظر می‌رسد زمانی رخ داده که این روستاییان همراه با گله‌های دام خود از مرز دو کشور عبور کرده بودند.

به گفته مقامات پاکستانی، ایران هنوز اجساد کشته شدگان این حادثه را تحویل پاکستان نداده است.

اوایل ماه جاری نیز سه مرزبان ایرانی به اتهام عبور از مرز پاکستان و کشتن یک شهروند پاکستانی، توسط ماموران پاکستان دستگیر و پس از مدتی آزاد شدند.

منبع: بی بی سی


 
 

1390/11/7

"پرس تی وی" گزارش داد که علی اکبر ولایتی، مشاور ارشد رهبر ایران، بار دیگر ادعاهای برخی دولتمردان این کشور مبنی بر بستن احتمالی تنگه هرمز را تکرار کرده است.

بر اساس این گزارش، آقای ولایتی به تلویزیون دولتی پرس تی وی ایران گفته است: «تهران اجازه نخواهد داد دیگران بتوانند نفت بفروشند و ایران نتواند.»

صحبتهای آقای ولایتی درحالی مطرح شده که سیاستمداران ایرانی پس از نامه هشدارآمیز آمریکا به رهبر این کشور درباره بستن تنگه هرمز، صحبتهای پیشین خود درباره بستن این تنگه را تکذیب کرده بودند.

دولت آمریکا در نامه به رهبر ایران، بستن تنگه هرمز را عبور از خط قرمز این کشور توصیف کرده بود.

آقای ولایتی در قسمتی دیگر از صحبت‌های خود افزوده است که تحریم نفت ایران «یک مانور سیاسی» از سوی غرب است و «ایران نفتش را می‌تواند بفروشد و می‌فروشد.»

چهار روز پیش و پس از تحریم نفت ایران توسط آمریکا، اتحادیه اروپا نیز معامله نفتی با ایران را برای اعضای این اتحادیه ممنوع کرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشتری حدود یک پنجم تولید روزانه نفت ایران بودند.

منبع: پرس تی وی

مرتبط:

فرمانده نیروی دریایی سپاه: در صورت تهدید تنگه هرمز را می‌بندیم

وزیر دفاع ایران: نگفتیم تنگه هرمز را می‌بندیم


 
 

1390/11/7

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از بازداشت‌های اخیر روزنامه نگاران در ایران و سرکوب آزادی بیان در آستانه انتخابات مجلس این کشور ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه که در روز پنج شنبه منتشر شده، آمده است: «ما عمیقآ نگران تلاش‌های فزاینده حکومت ایران برای خاموش کردن همه اشکال آزادی بیان و بستن راههای دسترسی شهروندان به اطلاعات در آستانه انتخابات مجلس در ماه مارس (اسفندماه) هستیم.»

طی دو هفته گذشته و در موج جدید دستگیری‌های روزنامه نگاران در ایران، چهار روزنامه نگار به نام‌های شهرام منوچهری، سهام الدین بورقانی، پرستو دو کوهکی و مرضیه رسولی در این کشور بازداشت شدند.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه علاوه بر این چهار روزنامه نگار، به سعید ملک‌پور و وحید اصغری نیز اشاره کرده است.

این دو زندانی دیگر در ایران، به اتهام «راه اندازی سایت‌های پورنوگرافی و ضد اسلامی» محاکمه و به اعدام محکوم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا مراحل محاکمه این دو زندانی را «بدون طی شدن عادلانه آیین دادرسی» توصیف کرده است.

این وزارتخانه در پایان بیانیه خود از حکومت ایران خواسته است تا تعهدات بین المللی خود در خصوص پایبندی به حفاظت از حقوق همه شهروندان و رعایت حکومت قانون را اجراکند.

وزارت حارجه آمریکا همچنین از ایران درخواست کرده است تا با احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، همکاری کند و به او اجازه سفر به ایران را بدهد.

منابع: رادیو فردا و بی بی سی


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته