-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۷, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 5 بهمن ماه 90


 

 

سلام،

چهارشنبه 5 بهمن 90، 25 ژانویه 2012 میلادی

در مورد 8 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه شب گذشته آقای اوباما رئیس جمهور آمریکا نطق سالانه خودش را در کنگره آمریکا ایراد کرد که از نظر تهدید ایران شاید بشود گفت که نقطه عطفی بود. برای اینکه در این صحبت آقای اوباما خودش را متعهد کرد که جلوی برنامه هسته ای ایران را می گیرد و هیچ گزینه ای را هم کنار نخواهد گذاشت. او همینطور اتحاد جامعه بین المللی برای تحریم ایران را هم از پیروزیهای دیپلماسی آمریکا دانست. ضمن اینکه هم در بین جمهوری خواهان و هم در بین دموکراتها جو سنگینی علیه چین ایجاد شده که در این نطق آقای اوباما هم به آن دامن زد.

نکته دوم اینکه اتحادیه اروپا در تحریمی که تصویب کرد غیر از بانک مرکزی و بانک تجارت و چندین شرکت و موسسه ایرانی، سه تا از افراد رده بالای سپاه را هم مشمول تحریم قرار داده، رئیس دفتر سیاسی سپاه، نماینده ولایت فقیه در سپاه و فرمانده نیروی هوایی سپاه. سفیر ایران در روسیه در مصاحبه ای که کرده نشان داده که امید ایران در این تحریم ها به چین است و رسماً سفیر ایران گفته که چین از خرید نفت ایران دست برنخواهد داشت و تا حدی هم سال گذشته آمار نشان می دهد که مجموعاً در سال 2011 چین 30 درصد افزایش خرید نفت از ایران داشته اگرچه در همین یکی دو ماه اخیر خرید خودش را کاهش داده. باید دید که آیا این نزاع بر سر چین در واقع که ایران امید خود را به او بسته و فشاری که آمریکاییها دارند می آورند در 6 ماه آینده مهلتی است که کنگره آمریکا به رئیس جکهور آمریکا داده، آیا چین را وادار به خالی کردن پشت ایران به خصوص از لحاظ نفت می کند یا نه؟ کیهان هم در سرمقاله خودش به قلم آقای شریعتمداری حسب معمول دنبال توطئه گشته و اینکه اینها همه جنگ روانی است و از این حرفهایی که می زنند. پاره ای سایتهای اسراییلی هم خبر دادند که هند دارد توافق می کند که پول نفت ایران را با طلا بپردازد. اگرچه تبدیل طلا به ارزهای دیگر با توجه به تحریم اروپا و بانکهای اروپایی عملی نخواهد بود. حکومت ایران هم به سایتهای خبری ایرانی دستور داده که نرخ آزاد ارز را اعلام نکنند. حسب معمول سیاست پاک کردن صورت مسئله را دنبال می کنند. به هر صورت جو هم تحریم بین المللی، هم تهدیدها و هم سقوط ریال به دلیل سوء سیاستهای حکومت و شکست اقتصادی که دولت آقای خامنه ای خورده و مسیری را که پیش روی وی باز شده فضایی را درکشور ایجاد کرده که بیشتر می شود گفت بی اطمینانی در بازار اقتصادی است بخصوص کالاهایی که خرید آن نزدیکتر به دلار است مثل کالاهای الکترونیکی و غیره مشتریهای بیشتری دارد اگرچه کاسبهای آنها بیشترشان نمی فروشند. پاره ای از کسبه رسماً به قیمت دلار جنس خود را می فروشند و حتی بعضی از آنها به جای ریال هم دلار مطالبه می کنند و یک نوع سیاست هم هراس و هم صبر و انتظار در بازارهای اقتصادی کشور و بازارهای مالی حاکم شده. جالبترین حرف هم معاون فرهنگی سپاه زده که گفته اگر اقتصاد دنیا را به سپاه واگذار کنند به نحو احسنت اداره می کند. باید به ایشان گفت همانطور که به نحو احسنت در 6 سال گذشته که سپاه دست روی ارکان اقتصادی ایران گذاشته و کشور ایران را اداره کرده.

نکته سوم اینکه علی افشاری زندانی سیاسی کرد که به اعدام محکوم شده در زندان ارومیه مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته و دچار خونریزی داخلی شده و به بیمارستان منتقل شده ولی بدون معالجه کامل دوباره به زندان برگردانده شده. عبدا... مومنی زندانی سیاسی در بند 350 اوین هم به دلیل دل درد و ناراحتی به بهداری اوین رفته ولی با توهین و برخورد تند بهداریها منصرف شده اما دوباره به دلیل شدت مریضی توسط هم بندان به بهداری رفته ولی از او اطلاع بیشتری در دست نیست و به دلیل اینکه در ملاقات هفتگی دوشنبه هم نبوده خانواده مومنی به شدت نگران او هستند. سعید رضوی فقیه روزنامه نگار و فعال سابق دانشجویی هم از فرانسه به ایران برگشته و به گفته آقای مرتضی کاظمیان از او خبری دردست نیست و احتمالاً بازداشت و به زندان منتقل شده.

نکته چهارم اینکه وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرده که این کشور نیروهای بیشتری را به خلیج فارس می فرستد و امکانات بریتانیا را در این منطقه افزایش خواهد داد. آقای جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم گفته که آمریکاییها جرات نداشتند تنها از تنگه هرمز رد شوند و به همین دلیل از انگلیسی ها و فرانسوی ها کمک خواستند و با همراهی آنها رد شدند و بعد از اینکه جوازهای مربوطه را از ایران دریافت کردند.

نکته پنجم اینکه سایت رها پرس از سایتهای نزدیک به آقای احمدی نژاد متن صحبتهایی از ایشان در آبان ماه گذشته در همان جمع آدمهای خودشان را منتشر کرده که حاوی حملات تندی به محسنی اژه ای دادستان، علی لاریجانی و مقامات قضایی کشور است به طوری که می شود گفت که انعکاس این خبرها باید شمشیر رو از رو بستن تلقی شود. همینطور آقای احمدی نژاد از وزیر ارشاد و رئیس سازمان میراث فرهنگی خواسته که از تعزیه حمایت کنند که به دنبال نشان اسکار نیست. این هم واکنش و شعور آقای احمدی نژاد در مقابل موفقیت بی نظیر فیلم جدایی نادر از سیمین و کار درخشان آقای اصغر فرهادی. به کوری چشم آقای احمدی نژاد و مقامات دیگر کشور که از یک تبریک خشک و خالی هم می ترسند و هراس داشتند که به این موفقیت فیلمساز ایرانی تبریک بگویند، اسامی کاندیداهای جایزه اسکار اعلام شده و فیلم اصغر فرهادی کاندیدای دو جایزه اسکار شده، یکی بهترین فیلم خارجی و یک هم بهترین فیلمنامه اوریجینال یا غیر اقتباسی که از ابتدا توسط فیلم نامه نویس نوشته شده.

نکته ششم اینکه نمایندگان مجلس عراق عمدتاً از جناح العراقیه نامه ای را امضاء کردند و در آن به قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسخ دادند و گفتند که آقای سلیمانی دچار توهم شده. چند روز پیش آقای سلیمانی در سخنرانی گفته بود که عراق و جنوب لبنان تحت نفوذ ایران هستند. این نماینده های عراقی دولت مالکی را محکوم کردند که سیاستهایی را بکار می گیرد که باعث تعدی دیگران به عراق می شود.

نکته هفتم اینکه ژنرال طنطاوی رئیس نیروهای مسلح مصر وضعیت فوق العاده در مصر را لغو کرد به مناسبت 25 ژانویه سالگرد حرکت مردم مصر و انقلاب اخیر آنها برای پایین کشیدن حسنی مبارک. این قانون وضعیت فوق العاده از سال 1914 در مصر برقرار بوده البته در این میان 23 سال مجموعاً لغو بوده ولی در تمام این سالیان طولانی این قانون به رئیس حکومت و رئیس جمهور اختیارات فوق العاده ای می داده که می شد مردم را دستگیر کرد و بدون محاکمه زندانی کرد که با این دستور رئیس ستاد ارتش این قانون لغو شد.

نکته آخر اینکه اتحادیه عرب طرح خودش را که سوریه نپذیرفت حاوی اینکه قدرتش را بشار اسد به معاون اول خود واگذار کند و دولت آشتی ملی درست شود و بعد آن هم انتخابات آزاد مجلس و ریاست جمهوری، این طرح را طی نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل منعکس کرده و به دنبال کسب موافقت سازمان ملل است. سوریه موافقت کرده ماموریت ناظران اتحادیه عرب تمدید شود ولی کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام کردند که ناظران خود را بیرون خواهند کشید و دیگر شرکت نمی کنند برای اینکه کار بی حاصلی است. وزیر امور خارجه سوریه در واکنش به این کار اتحادیه عرب و ارجاع به شورای امنیت سازمان ملل، خیلی خیلی روی روسیه حساب کرده و صراحتاً امید خود را داده به اینکه روسها جلوی مصوبه شورای امنیت را خواهند گرفت همانطور که ایرانیها خیلی امید بستند به حکومت چین و بعد هم روسیه. روسیه هم در این شلوغی 36 هواپیمای یاک 130 که بمب افکنها آسمان به زمین و ویران کردن هدفهای زمینی است به سوریه فروختند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته