-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۹, یکشنبه

متن پیاده شده روز شنبه 8 بهمن ماه 90

 

سلام،

شنبه 8 بهمن 90، 28 ژانویه ی 2012 میلادی

امروز در مورد 5 موضوع صحبت می کنیم.


دستگیری ایرانیان در سوریه

موضوع اول اینکه مخالفان سوریه ای فیلمی را از پنج ایرانی نشان دادند که در آن این پنج نفر با یک فارسی بد صحبت کرده و اعتراف می کنند که عضو سپاه هستند و به حکومت سوریه کمک می کردند. نقطه ضعف این فیلم این است که مهر گذرنامه و امضای معاون نیروی انتظامی را نشان می دهد که خوب همه ی گذرنامه های ایرانی همین ویژگی را دارند، ولی در این فیلم تلاش می شود که به استناد این امضا، این افراد را به نیروهای نظامی ایران نسبت دهند. به هر صورت گروه فاروق این که پنج نفر را به گروگان گرفته است، مجموعا هفت نفر را دستگیر کرده و شرط آزادی آنان را پایان عملیات نظامی در حمص و همچنین آزادی یکی از افسران ارتشی مخالف اعلام کرده است. ایران مدعی است که این افراد مهندسانی هستند که در طرح نیروگاه کار می کردند. 11 نفر دیگر هم طی چند روز گذشته در راه شهر حمص به حلب دستگیر شده اند و از سرنوشت آنها خبری در درست نیست.
به هر حال سوریه دیروز یکپارچه شور و آتش بود و در "جمعه ی دفاع از خود" دستکم 50 نفر کشته شدند. تلویزیون های سی ان ان و پی بی اس گزارش هایی نشان دادند مبنی بر اینکه در پاره ای از نقاط سوریه کنترل از دست ارتش خارج شده است. این تلویزیون ها همچنین گزارش دادند که در برخی نقاط جنگ های مذهبی و فرقه ای محدودی میان مردم صورت گرفته است. طرح اتحادیه ی عرب به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده و جلسه ی این شورا پشت درهای بسته در جریان است. روسیه تهدید کرده است که هر طرحی که شامل برکناری اسد باشد را رد کرد. جالب است که آقای پوتین که اینطور از دیکتاتور خونریز سوریه حمایت می کند، رقیب انتخاباتی خود گریگوری یاولیسنکی که یک اقتصاددان هست را به این بهانه که از چند صد امضا از دو میلیون امضایی که در حمایت از وی جمع شده جعلی هستند، از شرکت در انتخابات محروم کرده است. در چند روز گذشته تظاهرات در روسیه هم برگزار شد و کارشناس پیش بینی می کنند که بهار روسیه هم در راه است و آقای پوتین باید حکومت برای 12 سال دیگر را در تنها در خواب ببیند.


یادداشت تازه ی سردار علایی
سردار حسین علایی، فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه یادداشت معنادار دیگری را نوشته است که در آن گفته شده، عمر دیکتاتورها در خاورمیانه به سرآمده است. این روش آقای علایی که اینگونه به آقای خامنه ای طعنه می زند باعث عصبانیت حکومتگران است و حمله های تندی را هم به وی کرده اند.



انتشار نامه ی صدر حاج سید جوادی به خامنه ای
علاقه ی مصباح به "طول تاریخ"
 نامه ای را که احمد صدر حاج سید جوادی، یکی از با سابقه ترین مبارزان کشور، هفت ماه پیش به طور خصوصی به آقای خامنه ای نوشته بود منتشر شد. آقای سید جوادی در این نامه از آقای خامنه ای خواسته شده است که هر چه زودتر محاکمه و طرح عدم کفایت آقای احمدی نژاد اجرا شود.
سایت الف هم دیروز در مطلب تندی خطاب به نمایندگان مجلس نوشته است که تا کجا دولت باید به خرابکاری اقتصادی ادامه دهد تا عدم کفایتش برای مجلس محرز شود؟ آیا کشور باید با خاک یکسان شود تا نمایندگان در این مورد اقدام کنند؟
به نظر می رسد که حملات نسبت به آقای احمدی نژاد شدت گرفته و با تشدید بحران اقتصادی می خواهند سر وی را پیش پای آقای خامنه ای ببرند، در حالیکه مقصر اصلی وضع اقتصادی فعلی شخص آقای خامنه ای و نتیجه ی دستورهای وی همچون بردن پول نفت به سفره های مردم است. ضمن اینکه اساسا دولت احمدی نژاد، دولت آقای خامنه است.
آقای مصباح یزدی هم بدون ذکر نام احمدی نژاد، حملات تندی را به وی کرده و گفته است که برخی اهداف پلید خود را در لباس اسلامی پیاده می کنند و در طول تاریخ کسی تا این حد به ولایت فقیه حمله نکرده است. البته این آقای مصباح یزدی علاقه ی زیادی به طول تاریخ دارد و در خیلی جاها به طول تاریخ اشاره می کند.


محکومیت دانشجویان به حبس
دبیر دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه فردوسی مشهد، محسن صنعتی پور، به یکسال حبس محکوم شده است. هومان موسوی بعد از 9 نامه انفرادی به سه سال حبس به جرم وبلاگی محکوم شده است. همچنین یاسین مشهدی نویسنده ی کتاب بم که در آن از دزدی ها و کم کاری ها پرده برداشته، بعد از دوباره بازداشت دوباره به دادگاه احضار شده است.


واردات غله به کشور دشوار شد
از هفته ی آینده قرار است یارانه ی نقدی بیش از 10 میلیون نفر قطع می شود. سریلانکا اعلام کرده است 50 هزار بشکه نفتی که هر روز از ایران می خریده است را اینبار از عمان خواهد خرید. آقای سردار نقدی، فرمانده ی بسیج، افاضه کرده اند که ما اصلا از اول باید خودمان صدور نفت به اروپا را قطع می کردیم و آقای خامنه ای هم گفته اند که اگر صدور نفت قطع شود ما دو ساله ره صد ساله را می رویم. آقای احمد خاتمی هم دیروز گفتند که اروپا خودش را بدبخت کرد! این یعنی این که اروپا 450 هزار بشکه نفتی که از ایران می خرید و بخش اندکی از مصرف اروپا بود و به راحتی با کشورهای دیگر پر خواهد شد، اروپا را بدبخت خواهد کرد!
خبر خطرناک هم این است که تحریم های اروپایی باعث شده است که جمهوری اسلامی نتواند غله وارد کشور کند. غله کالایی نیست که با 20 هزار یا 30 هزار دلار و به طور چمدانی بتوان آن را از بازار خرید و باید دید که مسوولین جمهوری اسلامی اینقدر لیاقت دارند که بتوانند نان و آب را در این فشارها و تحریم ها به مردم برسانند یا خیر.

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی




--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته