-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 01/31/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/11/10

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه گفت: از پلیس اینترپل می‌خواهیم به وظایف قانونی خود عمل کرده و مدیرعامل مستعفی بانک ملی را دستگیر و تحویل ایران دهد.

آقای اژه‌ای که عصر روز دوشنبه و در نشست خبری با خبرنگاران سخن می‌گفت،‌ درباره رونده رسیدگی به اتهامات محمود خاوری، مدیرعامل مستعفی بانک ملی و انتقال او به ایران گفت: «در این رابطه از طریق اینترپل اقداماتی صورت گرفته همچنین از طریق غیر رسمی به او پیغام داده ایم که منتظر اقدامات پلیس اینترپل هستیم.»

محمودرضا خاوری مدیر عامل مستعفی بانک ملی در هفته اول مهر ماه ۱۳۹۰ از مقام خود بخاطر «مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن» استعفا داد و به کانادا رفت. در مراجع خبری داخلی گفته می‌شود که این سفر ناگهانی به کانادا در رابطه با اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی بوده‌است.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود گفت که برخی از افراد پس از دستگیری علیه خاوری اعترافاتی داشته اند که بهتر است او برای توضیح در این رابطه به ایران باز گردد تا مشخص شود چند درصد این اتهامات درست است.

محمود  خاوری تابعیت کانادایی دارد و گزارش‌هایی نیز درباره خانه‌ای در کانادا به ارزش ۳ میلیارد تومان که گفته می‌شود متعلق به اوست منتشر شده است.

منبع: مهر


 
 

1390/11/10

در آستانه سالگرد حصر خانگی رهبران جنبش سبز،‌ شورای هماهنگی راه سبز امید در بیانیه ای از مردم دعوت کرده که روز ٢٥ بهمن‌ماه از ساعت ۴ تا ۷  «اقدام به پیاده‌روی سکوت» کنند.

این شورا در بیانیه خود تاکید کرده که حفظ هوشیاری و نیز التزام به خط مشی جنبش در پایبندی به اصل عدم توسل به خشونت، از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری خواهیم کرد.

در این بیانیه آمده است: «ایران و ایرانیان در چالش با یکی از سخت‌ترین دوره‌های تاریخ خود بسر می‌برند. بی‌کفایتی دولتمردان، منافع و سرمایه‌های ملی را بر باد داده و می‌دهد.»

این بیانیه می‌افزاید: «با اینکه درآمد نفتی ایران طی سالیان اخیر بالغ بر ۶۰۰ میلیارد دلار (بیش از درآمد همه‌ی دولت‌های پس از انقلاب) بوده و مدعیان عدالت با شعار آوردن پول نفت بر سر سفره‌های مردم و رفع فقر و فساد و تبعیض بر سرکار آمدند نتایج عملکردشان جز کاهش نرخ‌های رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری به پائین‌ترین سطح، و افزایش نرخ‌های بیکاری و تورم به بالاترین رقم در در دو دهه اخیر نبوده، و به شکلی تأسف‌بار بر دامنه‌ی فقر و فساد و تبعیض در کشور افزوده شده است.»

به گفته این شورا «این حق انسانی و قانونی و شرعی ایرانیان است که به حاکمیت دروغ و سرکوب، شرایط سخت زندگی، گرانی روزافزون نیازهای اولیه‌ و تنگناهای معیشتی، سلطه‌ی ناکارآمدی در اداره‌ی کشور، گسترش ناامنی، فروپاشی ارزش‌های اخلاقی، شرایطی که باعث فروپاشی بسیاری از کانون‌های گرم خانواده‌ها شده، گسترش روزافزون اعتیاد و بزهکاری در جامعه، توسعه‌ی ساعت به ساعت فقر، قرار گرفتن در شرایط ذلت‌بار بین‌المللی که نتیجه سیاست‌های ماجراجویانه و غیرواقع بینانه دولت در طی سال‌های اخیر است، مدیریت پادگانی در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی، اعمال سیاست‌های تبعیض آلود در برخورد با زنان، اقوام و صاحبان عقاید و باورمندان به آیین‌های گوناگون و نیز دگراندیشان، حبس غیرقانونی رهبران جنبش سبز و دیگر زندانیان حوادث پس از انتخابات اعتراض کنند.»

در پایان این بیانیه تاکید شده است: «این حق انسانی و قانونی و شرعی ایرانیان است که به وضع کنونی زندگی خود و نیز شرایط کشور خویش اعتراض کنند؛ اعتراض کنند به: حاکمیت دروغ و سرکوب، شرایط سخت زندگی، گرانی روزافزون نیازهای اولیه‌ و تنگناهای معیشتی، سلطه‌ی ناکارآمدی در اداره‌ی کشور، گسترش ناامنی، فروپاشی ارزش‌های اخلاقی، شرایطی که باعث فروپاشی بسیاری از کانون‌های گرم خانواده‌ها شده، گسترش روزافزون اعتیاد و بزهکاری در جامعه، توسعه‌ی ساعت به ساعت فقر، قرار گرفتن در شرایط ذلت‌بار بین‌المللی که نتیجه سیاست‌های ماجراجویانه و غیرواقع بینانه دولت در طی سال‌های اخیر است، مدیریت پادگانی در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی، اعمال سیاست‌های تبعیض آلود در برخورد با زنان، اقوام و صاحبان عقاید و باورمندان به آیین‌های گوناگون و نیز دگراندیشان، حبس غیرقانونی رهبران جنبش سبز و دیگر زندانیان حوادث پس از انتخابات، که همگی برخلاف قانون اساسی است؛ اعتراض به این همه، حق ایرانیان است.»

منبع: کلمه


 
 

1390/11/10

بی‌بی سی فارسی گزارش داد که حسن فتحی، روزنامه نگار مستقل، امروز دوشنبه (۱۰ بهمن) با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده است.

آقای فتحی ۲۲ آبان ماه و پس از مصاحبه با تلویزیون بی‌بی سی درباره انفجار در پادگان سپاه در غرب تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

رسانه‌های نزدیک به جمهوری اسلامی عنوان کرده بودند که اتهام آقای فتحی «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» بوده و او از «همکاران» شبکه بی‌بی سی به شمار می‌رفته است.

بی‌بی‌سی فارسی البته همکاری آقای فتحی با این شبکه را رد و اعلام کرده بود که این تلویزیون در ایران خبرنگار یا کارمندی ندارد.

منبع: بی بی سی

مرتبط:

همسر حسن فتحی: از محل نگهداری همسرم بی‌خبرم

دهها روزنامه‌نگار خواستار آزادی بی‌ قید و شرط حسن فتحی شدند


 
 

1390/11/10

خبرگزاری مهر گزارش داد که بهای هر دلار آمریکا در بازار آزاد به ۱۸۸۰ تومان و هر سکه تمام بهار طرح قدیم به ۸۵۵ هزار تومان رسیده است.

هر دلار آمریکا نسبت به دیروز ۵۰ تومان افزایش قیمت داشته و این در حالی ست که قیمت هر سکه تمام بهار طرح قدیم ۵ هزار تومان کاهش یافته است.

صبح سه روز پیش در اولین روز اجرای تک نرخی کردن ارز و پس از افزایش سود سپرده های بانکی، قیمت دلار آمریکا به نزدیکی ۱۵۰۰ تومان رسیده بود.

پس از تحریم نفت و بانک مرکزی ایران توسط آمریکا و اتحادیه اروپا، قیمت ارز و سکه در بازارهای ایران افزایش یافته و سیاستهای اعمال شده از سوی دولت هم موفقیت چندانی در کنترل بازار نشان نمی‌دهد.

منبع: مهر


 
 

1390/11/10

نزدیک به دو هزار عضو خانه سینمای ایران با صدور بیانیه‌ای خطاب به «نخبگان، مسئولان و مردم» مخالفت خود را با تعطیلی خانه سینما از سوی دولت ابراز کردند.

در این بیانیه که در روز یک شنبه منتشر شده، آمده است: «خانه سینمای ایران یا‌‌ همان جامعه اصناف سینمایی کشور، دستاورد بزرگ سینمای برآمده از انقلاب اسلامی است و ما سینماگران ایران با صدور دستور انحلال خانه سینما مخالفیم و دلسوزانه خواهان ماندگاری این خانه هستیم.»

در پایان این بیانیه، امضای افرادی چون احمدرضا درویش، کارگردان، کامبیز روشن روان، آهنگساز، شقایق فراهانی، بازیگر، مهدی فخیم زاده، فیلسماز و رضا کریمی، کارگردان به چشم می خورد.

خانه سینمای ایران، نزدیک به یک ماه پیش به دستور وزارت فرهنگ و ارشاد این کشور منحل شد که این تصمیم واکنش گسترده خانواده سینمایی ایران را به همراه داشت.

مخالفان تعطیلی خانه سینما، تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد را تصمیمی شتابزده توصیف کرده‌اند.

منبع: رادیو فردا

مرتبط:

نارضایتی اصناف سینمایی از انحلال خانه سینما


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته