-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۲, یکشنبه

Latest News from Emrooz for 01/21/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



حاج میر عباس موسوی عموی بزرگ میر حسین موسوی دار فانی را وداع گفت. وی از بزرگان خاندان موسوی بوده و حالات عرفانی و معنوی ایشان زبانزد خاص و عام بوده است.

به گزارش کلمه، میرحسین موسوی در دوران جوانی، هنگامی که از آذربایجان به قصد تحصیل راهی تهران شد، حدود یک سال نزد خانواده میرعباس موسوی زندگی کرد.

مراسم تشییع عموی میرحسین موسوی، فردا ۷ صبح از خیابان مولوی برگزار خواهد شد.

ابتدای امسال نیز میرحسین موسوی پدر خود را در حالی که به همراه همسرش در زندان خانگی بود از دست داد.

میراسماعیل موسوی، پدر بیمار میرحسین در حالی دار فانی را وداع گفت که چشم انتظار دیدار فرزندش بود.

در جریان مراسم تشیبع وی که با محدودیت های زیادی همراه بود، داماد میرحسین موسوی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و تعدادی بازداشت شدند.

کلمه درگذشت ایشان را به خانواده ی محترم موسوی تسلیت می گوید.


 


محمد هاشمی در خصوص حمله سازمان یافته به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است اصل مشکل آنها به آقای هاشمی برمی‌گردد.

او می گوید: اگرچه امروز به دلیل اینکه آقای هاشمی تنها شده بیشتر مورد هجمه است اما اگر بخواهم ریشه آن را مطرح کنم از همان قبل از پیروزی انقلاب یعنی سال ۵۴ به بعد، آقای هاشمی همواره برای گروه‌های مختلف، هدف بود. حتی منافقین یا سازمان مجاهدین خلق در آن مقطع، برنامه ترور ایشان را در دستور کار داشت.

هاشمی در ادامه می افزاید: این دیدگاه وجود داشت که اول اینها را بزنیم و بعد، تخریب امام آسان‌تر می‌شود. در طول زمان آقایان بهشتی و باهنر شهید شدند و آقای خامنه‌ای ترور نافرجام شدند.آقای موسوی‌اردبیلی که به قم رفتند و از فعالیت رسمی فاصله گرفتند و فقط ماند آقای هاشمی. در این سال‌ها نیز همان شیوه بنی‌صدر در مورد تخریب ایشان به کار گرفته شده است. ممکن است افراد عوض شده باشند اما مانند بنی‌صدر می‌گویند که آقای هاشمی نباید هیچ کجا مسوولیت داشته باشد.

وی در خصوص تهاجمات سازمان یافته به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و موضع گیری و سکوت وی می گوید: دلیل اینکه آقای هاشمی این‌گونه رفتار می‌کند این است که از اول نهضت و پیروزی انقلاب، واقعا نقش مادر را نسبت به نظام داشته است. هر کجا که بین نظام و مسایل خود قرار گرفته، آبرو و جان و وقت خود را وقف نظام کرده و آن را مقدم بر مسایل شخصی و خانوادگی و گروهی دانسته است. آقای هاشمی در برابر افراد ظاهرساز مدعی - که دایه هستند- باید نقش مادر را ایفا کند.

هاشمی در مورد انتخابات خبرگان می افزاید: آخرین مصداق آن، ریاست مجلس خبرگان بود. از شش ماه قبل دیدید که افراطیون، چه کارهایی نکردند چه فعالیت‌هایی نشد تا ایشان از ریاست خبرگان کنار بروند. ما در جریان بودیم چه کسانی کجا می‌روند و چه می‌کنند. اما لحظه آخر آقای هاشمی تصمیمی گرفت که همه مات شدند. ایشان گفتند کیان روحانیت نشکند و خودش رفت و آقای مهدوی را نامزد کرد.

او می گوید که برادرش معتقد است اگر آقای مهدوی شکست بخورد، شکست من است چون ما در روحانیت مبارز، ۵۰ سال همسنگر بودیم. بنابراین شکست آقای مهدوی را شکست خود می‌دانست.

وی در خصوص عدم پرداختن مجمع به بحث انتخابات می گوید: معذوراتی پیش آمد و فقط تجمیع بررسی شد و در آن شرایط تشخیص داده نشد که ورود به سایر مباحث، صورت بگیرد.
.
هاشمی در خصوص انسداد وبسایت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید: جایگاه آقای هاشمی رییس مجمع تشخیص مصلحت ‌نظام و در راس سازمانی است که مصلحت ‌نظام را باید تشخیص دهد. اینکه گفته شود مطالب سایت آقای هاشمی، عناوین مجرمانه بوده اصلا قابل هضم نیست. چطور می‌شود کسی که باید شاخص باشد و اینکه مصلحت ببیند امروز چه حرفی زده شود، این مساله را نداند؟ یا فرض کنند خطبه‌ای که ایشان در نماز جمعه تاریخی بعد از انتخابات خوانده که بارها پخش شده است چرا باید حذف شود؟

او در خصوص برخوردها و هتاکی ها به خانواده هاشمی می گوید: به هر حال این تشخیص خوبی نیست که آقایان داده‌اند. ممکن است در مقطع کوتاهی هم جواب بدهد. وقتی سال گذشته آن رفتار را در تشییع جنازه و دفن همسر برادر ایشان انجام دادند و آن رفتار غیرانسانی را صورت داده و به دختر آقای هاشمی اهانت و فحاشی کردند، حضرت آیت‌الله سیستانی که ایران نیستند و در نجف ساکن هستند اعلام کردند رفتاری که با خانواده آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی انجام شد بسیار زشت بود و متجاوزان باید حد بخورند. بعضی روزنامه‌ها هم نوشتند وقتی یک مرجع در حد آقای سیستانی بگوید رفتاری که با دختر آقای هاشمی شده بسیار بد بود و باید حد بخورند دیگر چه می‌توان گفت؟ به هر تقدیر قضاوت‌های تاریخی می‌ماند و اینها متاسفانه در تاریخ انقلاب نوشته می‌شود و افراد را به جایی نمی‌رساند.

برادر هاشمی رفسنجانی در خصوص جایگاه مجمع و انتقادهای مطرح شده می گوید: معمولا پشت‌سر این‌گونه اظهارنظر‌های غیرکارشناسی، اغراض سیاسی نهفته است و مشخص است که آنها، ساختار قانون اساسی و نظام را نمی‌شناسند و به دنبال بهره‌برداری از فضاهای غیرکارشناسی هستند. آنها این را درک نکرده‌اند که اهمیت مجمع در چیست و فکر کردند نقش آن مانند مجلس سنای زمان شاه یا برخی دیگر از کشورهاست. آنها این موضوع را درک نکرده‌اند که اهمیت این میراث و ابتکار امام در کجاست. به عنوان نمونه در همین دوره اخیر راجع به مسایل اجتماعی، مصوبه مهمی در حوزه فرهنگی داشتیم. اینکه اندیشه‌های دینی و سیاسی امام به عنوان معیار اساسی در تمام برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گرفته و در حوزه دین، با جریان‌های انحرافی ترویج‌کننده خرافات و موهومات مبارزه شده و روحیه قناعت و کیفیت تولید و... افزایش داشته باشد.

وی که با شرق گفت و گو می کرد با انتقاد از رواج خرافات می گوید: در این دوران اخیر ببینید چه خرافه‌هایی مثل بحث جن‌گیری و رمالی و این مسایل که دستگاه قضایی برای برخورد با آن وارد شد یا مساله امام عصر(عج) را که یکی از مسایل مهم در فلسفه مهدویت است به گونه‌ای به سخره کشیدند که باعث شد در جامعه بازخوردهای منفی داشته باشد.

هاشمی می گوید که قرائت ما، اندیشه‌های دینی و سیاسی حضرت امام است و باید معیار اساسی در تمام سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باشد. مجمع در بحث‌های طولانی با حضور کارشناسان و فقها سیاست‌هایی را گذراند تا سد‌کننده اقدامات این گروه و انحرافاتی که چه در خارج و در داخل با کج‌اندیشی‌های افراطی در مسایل ارزشی به وجود آوردند، باشد. باز اگر خرافه هست، مجمع ابزار جلوگیری از آن را ندارد اما این مسایل به هر حال در جامعه در زمان خودش اهمیت خود را نشان می‌دهد و می‌گویند دین و جمهوری اسلامی که امام می‌خواستند بر پایه خرافه پرستی بنا نهاده نشده و آنهایی که هر روز اوهامی را در جامعه مطرح می‌کنند به دنبال اهداف دیگری هستند.

این عضو مجمع در ادامه گفت: در حوزه اجتماعی نیز مساله‌ای که در این دوره به طور جدی مورد توجه اعضای مجمع تشخیص مصلحت‌ نظام بود، تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و جایگاه اجتماعی و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در تمام عرصه‌ها بود. متاسفانه آمار نگران‌کننده‌ای از فروپاشی خانواده و طلاق اعلام می‌شود. وقتی ریشه‌های آن بررسی می‌شود می‌بینیم روی کج‌فهمی‌هایی است که وجود دارد و فرهنگ به سمت انحراف برده شده است. خانواده اولین واحد اجتماعی است. جایگاه زن در خانواده و صحنه اجتماع نیز بسیار مهم است. مجمع مصوبه بسیار مترقی در این بخش داشت که مشابه آن در دنیا نیست.

او معتقد است: نقش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مجمع به گونه‌ای است که گاهی همه چیز تحت تاثیر حضور ایشان در این نهاد قرار می‌گیرد. از سال ۸۵ که ایشان برای دوره جدید هم منصوب شدند، گروهی حملات جدی را علیه ایشان و به تبع آن مجمع تشخیص مصلحت و البته هر نهادی که همراه آنها نباشد سازمان دادند.

هاشمی پیش بینی نمی کند که برادرش از ریاست مجمع کنار رود.


 


واکنش ها به گزارش محفلی کمیسیون اصل نود مجلس که در نماز جمعه تهران هم قرائت شده است، ادامه دارد.

در این میان، سیدحسین موسوی تبریزی با اشاره قرائت گزارش محفلی مجاس از تریبون نماز جمعه گفت: افرادی که به نماز جمعه می روند برای عبادت و نماز میروند اما طرح این نوع موضوعات، فقط معصیت است. همین طور نمی‌توان عده ای را متهم کرد و هنوز موضوعی به اثبات نرسیده است از افراد نام برد. وی، با بیان اینکه «اگر قرار است نام فردی از تریبونی برده شود باید به او فرصت داده شود تا از همان تریبون از خود دفاع کند»‌،‌ افزود: این موضوع که مورد تاکید امام راحل هم بود چرا که نماز جمعه یک عبادت است و نباید در آن از اخلاق سیاسی دور شد.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در ادامه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و گفت: این کار در زمان انتخابات فقط سبب جریحه دار شدن روحیه مردم می شود و کار درستی نیست. نماز جمعه یکی از وسایل مشارکت حداکثری است و جایگاهی مقدس دارد لذا نباید جناحی و جریانی با آن برخورد کرد. اگر قرار باشد هر آنچه فکر میکنیم، بدون ملاحظه در نماز جمعه و از این تریبون مقدس بیان کنیم، شاید تعداد زیادی را از نماز جمعه ها دور کنیم. مطمئن باشید هر نظری تعدادی مخالف و موافق دارد. نباید نظریه ای را مطرح کرد که مخالفان آن نظر به نماز جمعه نیایند بلکه باید کاری کرد ۱۰ برابر بیشتر مردم جذب شوند و در نماز جمعه ها شرکت کنند. باید در آستانه انتخابات مجلس تنش ها کم شود نه اینکه موضوعی را مطرح کنیم تا موجب آزردگی و تنش شود. در این صورت تنها آب به آسیاب دشمن ریختیم و از مشارکت حداکثری مردم کاسته ایم».

وی در پاسخ به این سوال بازتاب که «مگر نه اینکه نماز جمعه یک نماز عبادی سیاسی است پس چرا نباید موضوعات سیاسی در آن مطرح شود؟»‌،‌ خاطرنشان کرد: من هم مثل شما میگویم نماز جمعه یک نماز عبادی سیاسی است. وقتی گفته میشود سیاست ما عین دیانت ماست باید به این امر پایبند بود چطور میشود نام شخصی که هنوز جرم اصلی او مشخص نیست را آورد؟ مگر شما نام اختلاس گران را میدانستید؟ به طور حتم نه چون قوه قضاییه به قانون قائل است و تا زمانی که جرم مشخص نشود و فرد تفهیم اتهام نشود و حکم قطعی محکومیت از سوی قضات برایش صادر نشود، نام او برده نمی شود.

تبریزی تاکید کرد: حالا از مکانی که هزاران انسان عاشق و دلسوز گرد هم می آیند، چطور باید نام اشخاص برده شود؟ آن هم در حالی که هنوز تحقیقات کامل نشده است. میتوان دادگاهی برگزار کرد و متهمان در یک دادگاه علنی به اتهامات خود پاسخ دهند نه اینکه هنوز چیزی به اثبات نرسیده است، اسم اشخاص را ببریم و با آبروی آنها بازی کنیم. باید رعایت عدل و انصاف را داشته باشیم.

به رغم اعتراض های گسترده به قرائت و تنظیم گزارش محفلی کمیسیون اصل نود درباره ی حوادث پس از انتخابات در توجیه سرکوب های آن در صحن مجلس بار دیگر این گزارش به همراه توهین ها و تهمت های آن از تریبون نماز جمعه ی تهران قرائت شد.

با وجود اعتراض های گسترده به قرائت و تنظیم گزارش محفلی کمیسیون اصل نود درباره ی حوادث پس از انتخابات در توجیه سرکوب های آن در صحن مجلس بار دیگر این گزارش به همراه توهین ها و تهمت های آن از تریبون نماز جمعه ی تهران قرائت شد.

در این گزارش که بارها به مردم و رهبران جنبش سبز و فعالان سیاسی و صنفی متعهد در امور کشورمان افترا زده شده بود و حتی از سوی نمایندگان اصولگرا هم "گزارش فدایی" نامیده شده، به سیدمحمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی اتهاماتی زده شده است که تاکنون برای هیج یک نه سندی ارائه شده و نه دادگاهی تشکیل شده است.


 


رئیس جدید دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه تحت هیچ شرایطی از ریاست دانشگاه آزاد عقب‌نشینی نمی‌کنم، گفت: آیت‌الله هاشمی طبق نظر شورای انقلاب فرهنگی عمل خواهد کرد.

فرهاد دانشجو رئیس جدید دانشگاه آزاد در واکنش به برخی تحرکات مدیران ارشد دانشگاه آزاد و شایعه‌هایی مبنی بر اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس هیئت امنای این دانشگاه قصد دارد حکم ابلاغ رئیس جدید دانشگاه آزاد را امضاء نکند، گفت: هنگامی که هیئت امنای دانشگاه آزاد رئیس پیشنهادی این دانشگاه را انتخاب کرد تا زمانی که این رئیس پیشنهادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید شد، چند روز سپری و مسائل مختلفی مطرح شد.

* ۲۴ رأی مثبت اعضای شورای انقلاب فرهنگی به من معنای ویژه‌ای دارد
وی افزود: تمامی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌دانستند که دغدغه‌های این دانشگاه چیست و آقای جاسبی در جلسه این شورا حضور داشت و توضیحات خود را ارائه داد که نهایتاً ۲۴ رأی اعضای شورای انقلاب فرهنگی در تأیید رئیس جدید دانشگاه آزاد معنی ویژه‌ای دارد.

دانشجو خاطرنشان کرد: بالاترین مقام و جایگاه فرهنگی کشور حمایت گسترده‌ای از رئیس جدید دانشگاه آزاد داشته است.

رئیس جدید دانشگاه آزاد تصریح کرد: ۲۴ رأی مثبت در تأیید رئیس یک دانشگاه در تاریخ شورای عالی انقلاب فرهنگی سابقه نداشته است، یعنی اولین باری است که یک رئیس دانشگاه با این تعداد رأی انتخاب می‌شود.

* تحت هیچ شرایطی از ریاست دانشگاه آزاد عقب‌نشینی نخواهم کرد

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اظهار داشت: براساس احساس تکلیف کاندیدای ریاست دانشگاه آزاد شدم و دیگر تحت هیچ شرایطی عقب‌نشینی نخواهم کرد و تا انتهای این داستان حضور خواهم داشت.

وی در ادامه گفت: وقتی بالاترین نهاد فرهنگی کشور از رئیس جدید دانشگاه آزاد این‌گونه حمایت می‌کند، بنده دلگرم می‌شوم.

* دولتی‌ها و غیردولتی‌ها از بنده حمایت کردند که احساس تکلیف کردم

دانشجو تأکید کرد: نه تنها رئیس‌جمهور بلکه افراد با سلایق متفاوت در شورای عالی انقلاب فرهنگی از بنده حمایت کردند یعنی هم غیر دولتی‌ها و هم دولتی‌ها از بنده حمایت کردند و بنابراین با وجود این حمایت‌ها تکلیف بنده در قبال دانشگاه آزاد عظیم‌تر شده است.

رئیس جدید دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: مطمئناً‌ هنگامی که حکم ریاست بنده ابلاغ شود سر کارم حاضر خواهم شد و با تمام قدرت سعی می‌کنم با کمک دانشگاهیان سطح کیفی دانشگاه آزاد را ارتقاء دهم و مسیر آینده آن را طوری تبیین کنم که انشاءالله بسیار بهتر از گذشته در مسیر آینده حرکت کنم.

*مسائل حاشیه‌ای که برخی‌ها به آن دامن می‌زنند جانبی است
دانشجو تصریح کرد: مسائل حاشیه‌ای که برخی‌ها به آن دامن می‌زنند جانبی است و با واقعیت تطبیق ندارد و مشخص نیست که با چه نیتی انجام می‌شود.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: آنچه می‌دانم این است که باید احترام اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد را داشت و این حفظ احترام یعنی احترام به نظر و رأی اکثریت این اعضا، چون رأی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد این بود که بنده رئیس دانشگاه باشم پس باید به نظر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی احترام گذاشت چون با رأی قاطع خود این انتخاب را تأیید کردند.

* در حال تنظیم تعامل خود با مسئولان فعلی دانشگاه آزاد هستم
رئیس جدید دانشگاه آزاد تاکید کرد: مستحکم‌تر و مطمئن‌تر از گذشته به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد به وظایف خود در این دانشگاه عمل خواهم کرد و در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی و تنظیم تعامل خود با مسئولان فعلی دانشگاه آزاد هستم.

وی افزود: هرچه مسئولان فعلی دانشگاه آزاد میانه‌رو‌تر باشند و از تندروی پرهیز کنند، تنظیم فعالیت بنده با آنها در آینده راحت‌تر خواهد بود.

* آیت‌الله هاشمی طبق نظر شورای انقلاب فرهنگی عمل خواهد کرد
دانشجو در پاسخ به این سؤال که به نظر شما آیا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حکم ریاست شما بر دانشگاه آزاد ابلاغ خواهد کرد یا خیر، گفت: با شناختی که از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دارم، مطمئن هستم وی قانون‌مدار بوده و طبق نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل خواهد کرد.
 


علی مطهری در یادداشتی، مطالبی را در باره برخورد با حسین علایی مطرح کرد. این نماینده تهران در یادداشتی با اشاره به اینکه علایی خودش در قیام 19 دی حضور داشته، از یادداشت وی در روزنامه اطلاعات یاد کرد و گفت: ممکن است از این یادداشت اینطور برداشت شده باشد که برخورد ما با معترضان انتخابات سال 88 اشکالاتی داشته و به طور کلی باید مخالفان و معترضان یک نظام حکومتی را به رسمیت شناخت و در درجه اول برخورد اقناعی با آنها داشت.

وی با بیان اینکه این مقاله باعث شد که علایی متهم به همراهی با فتنه گران و ضدیت با ولایت فقیه و بی بصیرتی و پیاده شدن از قطار انقلاب شود، افزود: حتی عده ای گرد خانه او جمع شدند و شعارهایی علیه وی بر روی در و دیوار خانه اش نوشتند و اشیایی را نیز به داخل خانه اش پرتاب نمودند و مشکلاتی برای اهل بیت او ایجاد کردند؛ رفتاری که قبلا نیز با برخی شخصیت‌های دیگر کشور حتی مراجع تقلید توسط این تیپ افراد ـ که حفظ انقلاب و نظام اسلامی را در این نوع کارهای غیر اخلاقی و غیر شرعی می‌بینند و از طرف مراجع قانونی مسئول نیز هیچ گاه مورد سئوال و مجازات قرار نمی‌گیرند ـ انجام شده است.

مطهری در ادامه یادداشتش نوشت: حال این پرسش مطرح می‌شود که قطع نظر از درستی یا نادرستی مطالب آقای علایی در آن مقاله، آیا در کشور ما اگر کسی مثلا معتقد باشد که مدیریت بحران سال 88 و نوع برخورد با معترضان، کارآمد و مناسب نبوده است، حق دارد اظهار نظر کند؟ یا چون نظام ما پسوند «اسلامی» دارد، همه کارهایی که در آن انجام می‌شود درست بوده و خواهد بود و در نتیجه هیچ گاه اصلاح امور صورت نمی‌گیرد و اساسا اصلاح امور درباره این نظام معنی ندارد؟اگر پاسخ مثبت است، یعنی هر شهروندی حق دارد چنین اظهارنظری بکند، پس این اعتراض‌ها و آتش گرفتن‌ها برای چیست؟ و اگر پاسخ منفی است و کسی حق چنین اظهارنظری را ندارد، پس تکلیف آزادی بیان چه می‌شود؟ به علاوه تکلیف اظهار نظر رهبر گرانقدر انقلاب در انتقاد از نوع برخورد با معترضان در کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهریزک چه می‌شود؟

نماینده تهران خاطرنشان کرد: بهتر است دوستان معترض به آقای علایی ـ که در حسن نیت و علاقه آنها به انقلاب اسلامی تردیدی نیست ـ عمیق‌تر بیندیشند و تعصب منفی را که موجب کوردلی است از خود بزدایند و بدانند که راه حفظ نظام جمهوری اسلامی احترام به آزادی تفکر و بیان است.

به نقل از تابناک،مطهری با اشاره به اینکه در نامه اعتراضی که توسط دوازده تن از فرماندهان محترم سپاه خطاب به سردار علایی نوشته شده، نوع برخورد امام خمینی (ره) با منافقین و جبهه ملی که امام (ره) اجازه تجمع به آنها نمی‌داد، دلیل بر صحت نحوه برخورد با معترضان انتخابات گذشته دانسته شده است، متذکر شد: در حالی که اولا امام (ره) زمانی به منافقین اجازه تجمع نمی‌دادند که آنها اعلام قیام مسلحانه کرده بودند، والا قبل از آن مسعود رجوی در دانشگاه تهران برای آنها سخنرانی می‌کرد و روزنامه «مجاهد» نیز با آزادی کامل در سطح شهرها توزیع می‌شد و ثانیا به جبهه ملی از آن جهت اجازه تجمع داده نشد که آنها به دلیل مخالفت با لایحه قصاص، از نظر فقهی محکوم به ارتداد بودند.


 


آفتاب: عبدالله جاسبی طی هفته‌های اخیر برای دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مرتباً در دفتر تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا می‌کند و پس از جلسه ۲۱ دی ماه هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد، کمتر در سازمان مرکزی این دانشگاه حضور پیدا می‌کند.

برخی شنیده‌های از جلسات اعضای هیئت مؤسس دانشگاه آزاد از اختلاف نظر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و عبدالله جاسبی بر سر امضا و ابلاغ حکم ریاست فرهاد دانشجو حکایت دارد.

پس از اینکه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رأی قاطع خود ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد را تأیید کرده و به وی رأی اعتماد دادند، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد باید حکم رئیس جدید دانشگاه آزاد را امضا و به فرهاد دانشجو ابلاغ کند.

برخی شنیده‌ها از دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد و سخنان آیت‌الله هاشمی در این جلسه حکایت از این داشت که وی نسبت به امضای و ابلاغ حکم ریاست فرهاد دانشجو تمایلی نداشته و همچنین جمعی از اعضای هیئت مؤسس این دانشگاه سعی دارند آیت‌الله هاشمی را در این موضع نگه دارند.

برخی از مدیران دانشگاه آزاد اعلام می‌کنند که نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در امضای حکم دانشجو طی روزهای اخیر تغییر کرده و با نظر جاسبی و تعدادی دیگر از اعضای هیئت مؤسس این دانشگاه متفاوت است و با توجه به تأیید شدن حکم ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی قصد دارد تا حکم دانشجو را امضا و ابلاغ کند.

بهمن یزدی‌صمدی عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد ،در واکنش به این اخبار منتشر شده، گفت: تنها شایعه‌هایی درباره عدم ابلاغ حکم فرهاد دانشجو توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شنیده‌ام و اخبار دیگری ندارم.

وی افزود: در این خصوص باید بزرگ‌ترها پا در میانی کنند.

یزدی‌صمدی در پاسخ به این سؤال که شما هم یکی از بزرگان هیئت امنای دانشگاه آزاد هستید و آیا به این جمع‌بندی رسیده‌اید که به این بحث ورود پیدا کرده و پادرمیانی کنید، گفت: باید سایر بزرگان در این باره پادرمیانی کنند.

به گزارش فارس،از سوی دیگر پس از رسمی شدن حکم فرهاد دانشجو بر ریاست دانشگاه آزاد، رسانه‌های این دانشگاه اخبار این واقعه را در صفحات خود منتشر کردند اما براساس برخی اخبار مدیران رسانه‌‌ای و روابط عمومی این دانشگاه از روز گذشته به این رسانه‌ها دستور دادند تا هیچ خبری از فرهاد دانشجو در این رسانه‌ها درج نشود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته