-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

متن پیاده شده روز شنبه 1 بهمن ماه 90

 

سلام،

شنبه اول بهمن 90، 21 ژانویه ی 2012 میلادی

امروز در مورد 10 موضوع صحبت می کنیم.

پاره ای از دیپلمات های اروپایی که نخواستند نامشان فاش شود گفته اند که در جلسه ی دوشنبه ی وزرای خارجه ی اتحادیه ی اروپا، توقیف و انسداد دارایی های بانک مرکزی در اروپا هم در دستور کار قرار دارد. همچنین تامین زیان شرکت هایی که در ایران کار می کنند هم قرار است از محل دارایی های بانک مرکزی برداشت شود. اگر این صحت داشته باشد و به تصویب برسد معنایش این است که پول های ایران در اتحادیه ی اروپا توقیف شده به شرکت هایی پرداخت می شود که مدعی هستند از تحریم های اعمال شده بر روی ایران متضرر شده اند. وزیر خارجه ی آلمان هم گفت که تحریم ها قابل ملاحضه خواهد بود.

آقای سعید جلیلی طی نامه ای اعلام کرد که دنبال زمان و مکان مناسب برای مذاکره با 5+1 است. اما خانم کاترین اشتون در پاسخ گفت که ما هنوز منتظر پاسخ به نامه ی ماه اکتبر هستیم و تاکید کرد که مذاکرات بی حاصل استانبول نباید تکرار شود. وی افزود که مصوبات شورای امنیت و شورای حکام آژانس می بایست اجرا شود.
آقای آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه ی آمریکا، هم گفته است که ما منتظر پاسخ ایران به نامه ی خانم اشتون هستیم و در واقع توپ در زمین ایران است و تصریح هم کرده است که آمریکا جز از طریق 5+1 با ایران مذاکره نمی کند.

آقای اوباما در محل جامعه ی یهودیان آمریکا در نیویورک گفت که تحریم ها اقتصاد ایران را به افتضاح کشیده است. البته روئسای جمهور آمریکا یا کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا وقتی با جامعه ی یهودیان روبرو می شوند یادشان می افتد که بگویند با ایران تندی می کنند و در واقع مطالبی را مطرح می کنند که خوشایند یهودی هاست. تحریم های بین المللی پاره ای تاثیرات داشته اما آنچه که در اقتصاد ایران می گذرد حاصل سوء مدیریت دولت، به ویژه حذف بی برنامه ی یارانه هاست.


سه شهروند اهل سنت در کامیاران به دلیل اعتراض به یک روحانی شیعه در نماز جمعه بازداشت شدند. شش تن از استادان دانشگاه مجازی بهائیان که دستگیر شده بودند هم به 25 زندان محکوم شدند. مهدی خزعلی در سیزدهمین روز اعتصاب غذای خود، به گفته ی خانواده اش، با کاهش وزن بیش از 10 کیلوگرم، دست گچ گرفته و دندان های آسیب دیده، به راه خود ادامه می دهد. پارلمان آلمان هم به اتفاق آرا خواستار آزادی کشیش یوسف ندرخانی در ایران شده است.


11 استاد دانشکده ی اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی در نامه ای به شورایعالی انقلاب فرهنگی ذکر کردند که به دلیل مدیریت نادرست، این دانشکده در معرض فروپاشی قرار گرفته است. بیش از یک سوم استادان این دانشکده یا اخراج و یا بازنشسته شده اند. حال و روز این دانشکده بهتر از وضعیت کل دانشگاه علامه طباطبائی نیست و حال و روز این دانشگاه هم بهتر از کل دانشگاه های کشور نیست.


بخشی از گزارش کمیسیون اصل نود مجلس، که در واقع همان صحبت های سردار مشفق درباره ی جنبش سبز بود، از نماز جمعه هم قرائت شد و سعی شد که این فرافکنی ها را به خورد کسانی بدهند که به نماز جمعه می آیند. در این گزارش بدون اشاره به اصل موضوع که همان دزدیدن رای مردم و کودتای انتخاباتی بود، فرافکنی شده و با نام بردن از برخی اندیشکده های آمریکایی که گزارش هایی در مورد ایران داشتند، صحبت از توطئه ی آمریکا در حوادث بعد از کودتای انتخاباتی سال 88 شده است. این در حالی است که اندیشکده ها به طور دائم در مورد کشورها گزارش می دهند و این گزارش ها و تحقیقات هیچ ضمانت اجرایی در بخش های اجرایی سیاست آمریکا ندارند.

پروانه ی کار "پرس تی وی" توسط نهاد ناظر بر رسانه ها در بریتانیا لغو شد. این لغو پروانه بر اساس شکایت مازیار بهاری، خبرنگار نیوزویک، است که با شکنجه و زور از وی اعترافات تلویزیونی ضبط و از طریق پرس تی وی برای دنیا پخش کردند. در این پرونده پرس تی وی ابتدا به پرداخت 100 هزار پوند جریمه محکوم شد که به این کار ترتیب اثر داده نشد و بنابراین پروانه ی این تلویزیون را لغو کردند.  البته جمهوری اسلامی مدعی است که به دلیل پخش اخبار ناآرامی های تابستان لندن داده زیر فشار قرار گرفته، در حالیکه گزارش های مفصل تر از آن حوادث از سایر تلویزیون ها از جمله سی ان ان هم پخش شده بود.

روزنامه ی ترکیه ای "زمان" که نزدیک به حزب عدالت و توسعه است مدتی است که مطرح می کند ایران از طریق سپاه قدس و به دست حزب الله لبنان قصد بمب گذاری در سفارت آمریکا در ترکیه را دارد. نزدیک بودن این روزنامه به حزب حاکم می تواند این داستان را به تصمیمات جدی و در نتیجه ی تاثیراتی بر روابط دو کشور برساند.


سایت های طرفدار احمدی نژاد، همچون اخبار محرمانه یا رها پرس، مدتی است ذکر امن یجیب گرفته اند که ممکن است با آنها برخورد فیزیکی صورت بگیرد. آنها گفته اند که ماه بهمن ماه مهمی است و قرار است که مخالفان احمدی نژاد در این ماه از کشته ها پشته ها بسازند! این سایت ها از حکم یکسال زندان برای آقای جوانفکر به شدت آزرده بوده و این روزها به شدت بر حسین شریعتمداری حمله می کنند.


دیروز در سوریه که به نام بازداشت شدگان انقلاب نامگذاری شده بود دستکم 15 نفر کشته شدند. بی بی سی گزارشی پخش کرد مبنی بر اینکه پاره ای از نقاط سوریه به طور کامل از دست اسد خارج شده و جنگ داخلی در این کشور در حال شکل گیری است. آقای ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده ی نیروی قدس سپاه هم مطرح کرده است که مردم سوریه به طور کامل هوادار اسد هستند. گویی صد هزار نفری که هر هفته به خیابان ها می آیند، مردمان کشورهای دیگر هستند. البته استدلال ایشان این بوده است که مخالفان نتوانستند تظاهرات میلیونی برگزارکنند. باید به ایشان گفت که سرکوب را کاهش داده و تنها چهارساعت به مخالفان فرصت دهید و آنگاه خواهید دید که میلیون ها نفر به خیابان ها خواهند آمد. روزنامه ی فیگارو هم مطرح کرده است ایران اعضای گارد ویژه ریاست جمهوری سوریه در ایران آموزش می بینند تا گارد 15 هزار نفری ریاست جمهوری که متشکل از علوی های سوری است، هسته ای اصلی سرکوب ها در سوریه باشد. 

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته