-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 01/25/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/11/4

همزمان با افزایش قیمت ارز، قیمت سبزیجات‌ هم افزایش یافته است. بر اساس گزارش‌ها، ریحان کیلویی ۴۵۰۰ تومان شده است.

حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و تره بار در گفتگو با ایلنا گفت که طی چند ماه اخیر با اعلام نظراتی مبنی بر شیوع وبا در سبزیجات و توقف کاشت در برخی مناطق از جمله زمین‌های اطراف تهران، زمینه برای افزایش قیمت سبزیجات فراهم شد. این مسئله منجر به آن شد که سبزی کنونی موجود در بازار به مناطق محدودی نظیر ورامین، رباط کریم و دزفول محدود شود.

وی در این خصوص ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود برمبنای این امر قیمت ریحان در بازار به کیلویی چهار هزار و ۵۰۰ تومان، شاهی حدود یک هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلو و تربچه بابل به حدود کیلویی یک هزار و چهارصد تومان افزایش یابد.

به گفته وی؛ در حال حاضر متاسفانه هیچ چیز سر جای خودش نیست.

در خصوص افزایش قیمت موز در بازار اعلام کرد: موز یک محصول کاملا وارداتی است و براین اساس با افزایش نرخ ارز قیمت آن نیز در بازار افزایش یافته است.

در حال حاضر موزی که با نرخ ارز ۱۳۰۰ تومانی وارد شده با قیمت بالغ بر ۱۴۰۰ تومان در هر کیلوگرم افزایش یافته است. در صورت تداوم شرایط کنونی و ادامه روند صعودی نرخ ارز پیش بینی می‌شود قیمت موز طی ماه‌های آتی در هر کیلوگرم به دو هزار تومان برسد.

مهاجران پیش بینی کرد: در صورتی که محصولات جدید به مرور وارد بازار شده و سیاست‌های نادرست دیگری منجر به کاهش عرضه نشود، پیش بینی می‌شود تا حدود ۳۵ روز آینده قیمت سبزیجات به حالت عادی بازگردد.

منبع: کلمه و انتخاب


 
 

احمد توکلی:
1390/11/4

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس هشدار داد که ادامه وضعیت فعلی در بازار طلا و ارز، اقتصاد ایران را ورشکسته می‌کند.

با انتقاد شدید از عملکرد اقتصادی دولت در زمینه بازار ارز و طلا به خبرگزاری مهر گفت که فردا چهارشنبه، پنجم بهمن در ارتباط با «تعیین تکلیف» دولت با محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس جلسه دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد در این جلسه در ارتباط با وظیفه مجلس برای عزل «مسئولین اقتصادی بی‌لیاقت دولت» یا تعیین تکلیف کل دولت مذاکره خواهم کرد.

این نماینده اصولگرای منتقد دولت تصریح کرد نه تنها مجلس که قوه قضائیه هم در برخورد با «بی کفایتی‌های» دولت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد.

آقای توکلی در توصیف دولت نهم گفت: «این دولت هر کاری دلش بخواهد انجام می‌دهد و قوه قضائیه هم در مقابل پرونده‌های متعدد ارسالی مجلس مبنی بر تخلف دولت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد.»

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین گفت که نمی‌تواند در ارتباط با اظهارات کسانی که نوسانات بازار طلا و ارز را امنیتی می‌دانند و خواستار دخالت وزارت اطلاعات شده‌اند به «روشنی» صحبت کند.

او در عین حال تصریح کرد مسایل مختلف نشان می‌دهد که فقط «مسئله بی‌عقلی» دولت در کار نیست بلکه اهداف و مقاصد دیگری هم وجود دارد.

به زعم این نماینده مجلس در حالی که دولت می‌تواند با اتکا به تدبیر، سلامت، عقل و جدیت آثار تحریم‌های اقتصادی را خنثی کند با اجرای تصمیماتی باعث ایجاد تردید نسبت به عقلانیت و سلامت خود شده است.

آقای توکلی با تاکید دوباره نسبت به لزوم توقف فعلی وضعیت حاکم بر بازار سکه و ارز هشدار داد که علت این بی‌ثباتی بازار ارز و طلا چه بی‌کفایتی باشد چه خیانت باعث ناامیدی مردم و ورشکستگی اقتصادی می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس عملکرد محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی را هم به نقد کشید و گفت در حالی که وظیفه بانک مرکزی حفظ ارزش پول ملی است، این نهاد را عمدا یا از سر ناتوانی رها کرده است.

او سکوت دولت در این ارتباط را باعث مبهم‌تر شدن وضعیت بازار ایران ارزیابی کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در توضیح ادعای کارشناسانی که می‌گویند افزایش قیمت سکه و ارز به نفع دولت است، اظهار داشت: «اگر دولت صرفا به فکر منافع شخصی باشد چنین چیزی پذیرفتنی است اما یک دولت ملی را نمی‌توان دارای چنین رویکردی دانست.»

او در عین حال گفت که اگر دولت صرفا به خاطر افزایش ارزش ذخایر ارز و طلای خود از مدیریت بازار غافل شود دیگر بحث بی‌کفایتی و بی‌عرضگی مطرح نیست بلکه بحث «خیانت به مردم مطرح است.»

به اعتقاد این نماینده مجلس هیچ دولت عاقل و وفاداری در دنیا وجود ندارد که به مردمش وفادار باشد و عقل هم داشته باشد اما عدم تعادل اقتصادی را بپذیرد تا بودجه خود را تامین کند.

منبع: مردمک و مهر


 
 

1390/11/4

درحالیکه هفته گذشته اعلام شده بود کمیته جایزه جهانی فیلم «اسکار»، ۹ کاندید فیلم خارجی را نامزد جایزه اسکار کرده، امروز سه شنبه فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی از ایران کاندید بهترین فیلم نامه و فیلم خارجی اسکار 2012 شد.

این برای نخستین بار است که از ایران فیلمی در دو رشته نامزد جایزه اسکار شده است.

پیش از این فیلم هایی از بلژیک، کانادا، دانمارک، آلمان، اسرائیل، مراکش، لهستان و تایوان به این مرحله راه پیدا کرده بودند، که روز سه شنبه به ۵ فیلم کاهش پیدا کرد و «جدایی نادر از سیمین»، «کله‌شق» اثر میشائیل آر. روسکام از بلژیک، «پانویس» اثر جوزف سدار از اسرائیل و «در تاریکی» ساخته  آنی‌یژکا هولاند از لهستان به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

انتخاب بهترین فیلم خارجی برای شرکت در مرحله نهایی اسکار از دو مرحله می گذرد. در مرحله اول کمیته ای شامل چند صد نفر در لس آنجلس ۶۳ فیلم معرفی شده را در فاصله نیمه اکتبر تا ۱۳ ژانویه دیده اند و ۶ فیلم را برگزیده اند. ۳ فیلم هم از سوی کمیته اجرایی فیلمهای خارجی اسکار برگزیده شده اند.

در مرحله بعد، از میان این ۹ فیلم، ۵ فیلم توسط کمیته ویژه ای از نیویورک و لس آنجلس برای معرفی در شب اسکار انتخاب می شوند. این کمیته در فاصله ۲۰ ژانویه تا ۲۲ ژانویه، هر روز ۳ فیلم را تماشا خواهند کرد و رای خواهند داد.

همه نامزدهای اسکار روز سه شنبه ۲۴ ژانویه اعلام شدند و مراسم اهدای جوايز هشتاد و چهارمین دوره اسکار روز یکشنبه ۲۶ فوریه در سالن تئاتر کداک در هالیوود برگزار خواهد شد.

منبع: جرس و بی‌بی‌سی

 


 
 

1390/11/4

مدیرعامل اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران می‌گوید که تحریم‌های اقتصادی مهم‌ترین عامل کاهش صادرات ۱۰ درصدی خشکبار این کشور در ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

محمدحسن شمس، که با خبرگزاری ایلنا گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود: «در حال حاضر وصول پول محصول فروخته شده به کشورهای خارجی برای صادرکنندگان ما بسیار دشوار شده است کما اینکه اغلب بانکهای خارجی از گشایش حساب برای صادرکنندگان ایرانی خودداری می‌کنند.»

صحبتهای آقای شمس در حالی مطرح می شود که مقام‌های ایرانی پیش از این بار‌ها تاکید کرده بودند  تحریم‌های خارجی علیه ایران تاثیری بر این کشور ندارد.

آقای شمس همچنین تصریح کرد که اگر قیمت ارز در ایران افزایش پیدا نمی‌کرد، «(ارزش) صادرات ما نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۲۰ درصد کاهش می‌یافت.»

ایران در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از راه صادرات خشکبار به دست آورده بود اما این رقم در سال جاری به یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون دلار رسید.

منبع: ایلنا
 


 
 

1390/11/4

فیلیپ هاموند، وزیر دفاع بریتانیا، از اعزام نیروی نظامی بیشتر از سوی این کشور به خلیج فارس برای مقابله با اقدام احتمالی ایران در بستن تنگه هرمز خبر داد.

آقای هاموند همچنین گفت که ورود ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا به خلیج فارس «حاوی پیامی روشن» بوده است.

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا روز یکشنبه به همراه پنج کشتی دیگر از جمله یک ناوشکن بریتانیایی وارد خلیج فارس شده بود.

به گفته آقای هاموند، بریتانیا از این توانایی برخوردار است که «در شرایط اضطراری»، «واکنشی مناسب و لازم» را از خود بروز دهد.

پیش از این مقام‌های ایرانی تهدید کرده بودند در صورت تحریم نفت این کشور، اجازه عبور نقت دیگر کشور‌ها از تنگه هرمز را نخواهند داد.

مقام‌های ایرانی البته پس از واکنش آمریکا به این صحبت‌ها گفتند که برنامه‌ای برای بستن تنگه هرمز نداشته‌اند.

منبع: بی بی سی


 
 

1390/11/4

وزیر نیروی ایران می‌گوید که پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی قیمت آب برای سال ۱۳۹۱ را به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارسال کرده است.

مجید نامجو، که با خبرگزاری مهر گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود ستاد هدفمندی یارانه‌ها در ‌‌نهایت برای اجرایی شدن این پیشنهاد تصمیم خواهد گرفت.

پس از طرح هدفمندی یارانه‌ها در ایران، دولت این کشور تصمیم گرفته است که بهای آب و انرژی را به صورت تدریجی و طی ۵ سال به نرخ قبمت تمام شده برای دولت برساند.

در طرح هدفمندی یارانه‌ها، دولت ایران البته مقداری پول را به صورت ماهانه و به عنوان مبلغ یارانه‌های اعمال شده در گذشته به صورت مستقیم به مردم پرداخت می‌کند.

منبع: مهر

مرتبط:

افزایش ۴۱۳ درصدی گرانی خرداد ۹۰ نسبت به خرداد ۸۹

«80 درصد مردم به خاطر گرانی گوشت و مرغ نمیخورند»


 
 

1390/11/4

وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بانک تجارت ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

این وزارتخانه علت این تصمیم را «نقش مهم» بانک تجارات در «فراهم آوردن تسهیلات و نقل و انتقالات مالی» برای بانک‌ها و شرکت‌های مظنون به شرکت در برنامه هسته‌ای ایران عنوان کرده است.

در اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا، بانک نجارت همچنین به انتقال ده‌ها میلیون دلار در سال ۲۰۱۱ برای سازمان انرژی اتمی ایران متهم شده است.

با احتساب بانک تجارت، در مجموع ۲۳ نهاد اقتصادی ایرانی، از جمله چهار بانک اصلی دولتی در ایران، توسط ایالات متحده آمریکا تحریم شده‌اند.

بانک تجارت علاوه بر ۲۰۰۰ شعبه در داخل ایران، در شهرهایی چون پاریس و دوشنبه نیز شعبه دارد و بانک بازرگانی در می‌نسک نیز که یک نهاد مالی بلاروسی است نیز توسط بانک تجارت اداره می‌شود.

پس از گزارش سازمان انرژی اتمی مبنی بر وجود نشانه‌هایی از تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی، تحریم‌ها علیه این کشور شدت گرفته است.

ایران البته همواره تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد کرده و برنامه هسته‌ای خود را صلح آمیز می‌خواند.

منبع: بی بی سی و رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته