-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۹, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 01/29/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/11/8

احمد صدر حاج سیدجوادی، وزیر دادگستری در دولت موقت مهدی بازرگان و کهنسال‌ترین فعال سیاسی ایران، در نامه‌ای محرمانه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی خواستار محاکمه و طرح عدم کفایت سیاسی محمود احمدی‌نژاد شد.

آقای حاج سید جوادی، که از بنیانگذاران نهضت آزادی به شمار می رود، در این نامه همچنین خواستار «حفظ حقوق و جان اعضای خانواده (خود) ... و دیگر آزادی خواهان دربند» و نیز آزادی تمامی زندانیان سیاسی از جمله رهبران جنبش سبز شده است.

آقای حاج سیدجوادی بخش بزرگی از نامه شش صفحه‌ای خود به رهبر جمهوری اسلامی را به نقد وضعیت کشور در زمان محمود احمدی‌نژاد و انتقاد از او اختصاص داده است.

این فعال سیاسی در نامه خود آورده است: «به خاک و خون کشیدن مردم و کشتن فرزندان و عزیزان این مملکت و آنگاه شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت و متوجه ساختن تمام تقصیرات به عهدهی رهبری و مدیریت کل سی سال گذشته از جمله پیامدهای حکومت آقای احمدینژاد بوده است.»

آقای حاج سیدجوادی، که در این نامه تخلفات مالی دولت محمود احمدی‌نژاد را «افساد فی الارض» نامیده، پیش بینی کرد او «فراتر از اهدافی نظیر راه اندازی تاسیسات انرژی هستهای صلحآمیز و تامین برق برای مردم و بلکه در راستای تاسیس یک جریان تروریستی بینالمللی مشابه القاعده و البته با گرایش شیعی» حرکت می‌کند.

این فعال سیاسی سالخورده، که در دادگاه‌های پیش از انقلاب وکالت آیت الله منتظری و رهبر کنونی جمهوری اسلامی را بر عهده داشته، در پایان نامه از رهبر ایران خواسته است با آزادی زندانیان سیاسی و رهبران جنبش سبز، «آشتی ملی» اعلام نماید و زمینه بازگشت کشور به «نظم و آرامش» را فراهم سازد.

نامه آقای حاج سیدجوادی با اینکه روز جمعه در وبسایت‌های جنبش سبز منتشر شده است اما در اردیبهشت ماه سال جاری نگاشته و برای آقای خامنه‌ای ارسال شده بود.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/11/8

رضا جاگیری، معاون سازمان رفاه و حدمات و مشارکت‌های احتماعی شهرداری تهران می‌گوید که آمار زنان بی‌خانمان در تهران رو به افزایش است.

آقای جاگیری، که با خبرگزاری کار ایران گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود به نظر او «دلیل بی‌خانمان شدن زنان عمدتا به دلیل اعتیاد آنهاست چون این افراد باابتلا به اعتیاد از خانواده طرد می‌شوند زیرا خانواده توانایی نگهداری این افرادرا ندارند.»

به گفته آقای جاگیری، علائم اعتیاد در ۷۵ درصد مردان بی‌خانمان و ۵۰ تا ۵۵ درصد زنان بی‌خانمان در تهران دیده می‌شود.

این مقام مسئول اعتیاد زنان بی‌خانمان را بیشتر افیونی و اعتیاد مردان بی‌خانمان را بیشتر صنعتی اعلام کرده است.

آقای جاگیری همچنین تصریح کرده با اینکه روزانه ۵ تا ۱۰ زن بی‌خانمان در تهران جمع اوری می‌شوند اما در حال حاضر "گرم خانه"ای برای اسکان زنان بی‌خانمان در تهران وجود ندارد.

مقام‌های ایرانی می‌گویند به علت فصلی بودن آمار بی‌خانمان‌ها نمی‌توانند آمار دقیقی از تعداد این افراد منتشر کنند.

منبع: ایلنا


 
 

1390/11/8

خبرگزاری فارس گزارش داد که صرافی‌های تهران امروز از نرخ اعلام شده دلار توسط بانک مرکزی تبعیت نکرده و خرید و فروشی انجام ندادند.

بر اساس این گزارش، تنها تغییر اعمال شده امروز پس از اعلام تک نرخی شدن دلار، "اعلام تغییر نرخ دلار" توسط صرافی‌ها بوده است.

یکی از صراف‌های تهران به خبرگزاری فارس گفته دلیل معامله نشدن دلار به قیمت اعلام شده بانک مرکزی این است که «صرافی‌ها دلاری با نرخ ۱۲۲۶ تومان از بانک مرکزی دریافت نکرده اند که با این نرخ به مردم و متقاضیان دلار بفروشند.»

دو روز پیش، محمدعلی بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، سیاست تک نرخی شدن دلار در این کشور را با نرخ دلار ۱۲۲۶ تومان اعلام کرده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، امروز صبح قیمت هر دلار در بازار آزاد تهران ۱۵۰۰ تومان بود که تا نزدیک ظهر به ۱۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

یک صراف دیگر نیز درباره خرید و فروش دلار به قیمت اعلام شده بانک مرکزی ایران گفته «از آنجایی که تمام مبادلات در بازار باید ثبت شود به جرأت می‌توانم بگویم که امروز هیچ فاکتوری با نرخ ۱۲۲۶ تومان صادر نشده است.»

پس از اعمال تحریم‌ها از سوی ایالات متحده بر جمهوری اسلامی به دلیل پافشاری ایران بر برنامه هسته‌ای خود، قیمت ارز و سکه در بازار ایران افزایش یافته است و تلاش‌های بانک مرکزی ایران برای کاهش قیمت سکه و ارز به نتیجه‌ای نرسیده است.

منبع: فارس


 
 

1390/11/8

وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای موج تازه بازداشت روزنامه نگاران در ایران را «به شدت» محکوم کرد.

در این بیانیه که در روز جمعه منتشر شده، آمده است: «فرانسه بازداشت‌های اخیر روزنامه نگاران در ایران را به شدید‌ترین وجه ممکن محکوم می‌کند.»

طی دو هفته اخیر، نیروهای امنیتی ایران ۴ روزنامه نگار به نام‌های پرستو دوکوهکی، سهام الدین بورقانی، مرضیه رسولی و شهرام منوچهری را بازداشت کرده‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه همچنین نسبت به وضعیت سعید ملک‌پور و وحید اصغری، دو زندانی دیگر ایرانی که به اعدام محکوم شده‌اند، ابراز نگرانی شده است.

فرانسه از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است تا در این احکام «غیرقابل قبول» این دو نفر تجدید نظر کند.

وزارت خارجه آمریکا نیز روز جمعه بیانیه‌ای همانند بیانیه وزرات خارجه فرانسه درباره موج جدید بازداشت روزنامه نگاران در ایران و احکام سعید ملک‌پور و وحید اصغری منتشر کرده بود.

در آن بیانیه آمده بود: «ما عمیقا نگران تلاش‌های فزاینده رژیم ایران برای خاموش کردن همه اشکال آزادی بیان و بستن راههای دسترسی شهروندان به اطلاعات در آستانه انتخابات مجلس در ماه مارس (اسفندماه) هستیم.»

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/11/8

جلسه مشترک مجلس و دولت ایران برای بررسی وضعیت سکه و ارز در بازار این کشور برای دومین بار طی سه هفته گذشته به دلیل عدم حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی لغو شد.

قرار بود در این جلسه غیرعلنی که به میزبانی مجلس و در بهارستان برگزار میشد، علاوه بر وضعیت سکه و ارز در بازار ایران، عملکرد دولت در این زمینه نیز برسی شود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، علاوه بر عدم حضور دو نماینده دولت در این جلسه، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، نیز در این جلسه غایب بود.

به جز آقای لاریجانی، از طرف مجلس در این جلسه محمد رضا باهنر، احمد توکلی، غلامرضا مصباحی مقدم، حمیدرضا کاتوزیان، حسین هاشمی، حمیدرضا فودلاگر، الیاس نادران و رضا عبداللهی حضور داشتند.

نمایندگان مجلس تا نزدیک ظهر منتظر ماندند که نمایندگان دولت در این جلسه حاضر شوند اما این اتفاق نیفتاد.

آقای باهنر، که ریاست این مجلس را بر عهده داشت، پس از پایان جلسه گفت: «برخی خبر داده اند که شاید برای ایشان سخت است؛ اما من دلیلش را نفهمیدم. شاید از طرف مقامات بالاتر منع شده اند. به هر دلیل ما نسبت به عدم حضور آقای بهمنی توجیه نیستیم، وقتی مجلس از مسئولی دعوت میکند مکلف هستند که بیایند.»

آقای باهنر تصریح کرد که «عذر وزیر اقتصاد و صنعت برای عدم حضور در جلسه موجه بوده اما عذر رئیس کل بانک مرکزی غیرموجه است.»

نزدیک به سه هفته پیش نیز وزرا و رئیس کل بانک مرکزی در جلسه "نجات اقتصاد ملی" که همانند جلسه امروز به طور مشترک با نمایندگان مجلس برگزار می شد، شرکت نکرده بودند.

در آن نشست، وزرای اقتصادی دولت همراه محمود احمدی نژاد در سفر امریکای جنوبی بودند ولی رئیس کل بانک مرکزی که قرار بود به همراه معاونان وزارتخانه ها در جلسه شرکت کند، بدون هیچ توضیحی در جلسه حاضر نشد.

منبع: بی بی سی
 


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته