-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۴, سه‌شنبه

Latest New from Green Correspondents for 01/24/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 


پس از خروج وی از منزل پدرش که با تنشهای فراوان و درگيری شديد مامورين نيز همراه بوده وی را به منزل شخصی خود منتقل کرده و آنجا را نيز مورد بزرسی قرار داده، و تمام وسائل شخصی او را نيز با خود برده اند. فضای کوچه و محل سکونت ايشان به حدی متشنج بوده است که مامورين امنيتی با زدن اسپری فلفل برصورت چند تن از همسايگان با آنان نيز درگير شده‌اند.
خبرنگاران سبز/جامعه

 مأموران امنيتی با مراجعه به منزل ياسر يوسف زاده در بابلسر بدون ارائه حکم قضايی اقدام به بازداشت اين فعال سياسی کردند. بر اساس این گزارش در پی درخواست خانواده يوسف‌زاده برای ارائه حکم قضايی مأموران امنيتی رفتاری خشونت‌آميز از خود بروز داده و اقدام به استفاده از اسپری عليه پدر وی کردند.

به گزارش چمران نیوز، با درگيری مامورين فرزند ايشان برای کمک پدر از رفتن با مامورين خورداری می‌کند و با پای برهنه به سمت پدر می دود، که همين امر سبب ميشود مامورين وی را با ضرب و شتم در مقابل ديدگان پدر و مادرش دستبند زده و به ماشينی که پلاک آن نيز شخصی بوده منتقل کنند.

پس از خروج وی از منزل پدرش که با تنشهای فراوان و درگيری شديد مامورين نيز همراه بوده وی را به منزل شخصی خود منتقل کرده و آنجا را نيز مورد بزرسی قرار داده، و تمام وسائل شخصی او را نيز با خود برده اند.
فضای کوچه و محل سکونت ايشان به حدی متشنج بوده است که مامورين امنيتی با زدن اسپری فلفل برصورت چند تن از همسايگان با آنان نيز درگير شده‌اند.

ياسر يوسف‌زاده فوق ليسانس رشته مکانيک از دانشگاه پلی تکنيک و فعال ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در استان مازندران بوده و مسئوليت ستاد ۸۸ موسوی در شهرستان بابلسر را در زمان انتخابات بر عهده داشته است.
يوسف‌زاده قبلا هم بازداشت شده و بيش از يک ماه را در زندان اداره اطلاعات ساری در سلول انفرادی نگهداری شده بود.

 
 



خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
دکتر محمد ملکی « اولين رييس دانشگاه تهران بعد از انقلاب » که هم اکنون ۷۸ سال دارد، با احضاريه دادگاه به زندان اوين فراخوانده شد. در اين احضاريه از ايشان خواسته شده است تا ظرف مدت سه روز از زمان رويت نامه خود را به زندان اوين، بخش اجرای احکام دادسرای شهيد مقدس، معرفی نمايد.

 دکتر محمد ملکی که مسن ترين زندانی سياسی کشور محسوب می شود به دليل ناتوانی قوه قضاييه در صدور حکم زندانيان سياسی با وجود بيماری به زندان اوين ای فراخوانده شده است که اين روزها با کاهش ذخيره سوخت زمستانی و از کار افتادن وسايل گرمازا وضعيت نامساعدی دارد .

دکتر محد ملکی پس از انتخابات خرداد ۸۸، در تاريخ ۳۱ مرداد ماه در منزل خود و درحاليکه در بستر بيماری بود بازداشت شد و مدت بيش از شش ماه را در زندان اوين گذراند. ايشان در طول دوران زندان بدليل مشکلات جسمی و حمله قلبی چندين بار در بيمارستان بستری شد و نهايتا در اسفند سال ۸۸ از زندان آزاد شد.

پس از آزادی از زندان، طبق کيفرخواست صادره توسط دادگاه انقلاب، ايشان به محاربه، توهين به آيت‌الله خمينی، آيت‌الله خامنه‌ای و نيز تبليغ عليه نظام متهم گرديد. در تاريخ پنجم مرداد ماه امسال، دادگاه دکتر محمد ملکی بطور غيرعلنی برگزار شد که ايشان بدليل غيرقانونی دانستن دادگاه و در اعتراض به غيرعلنی بودن آن، در دادگاه از خود دفاع نکرد. سرانجام دادگاه، او را در مهر ماه امسال به جرم تبليغ عليه نظام به يکسال حبس تعزيری محکوم کرد


 
 

خبرنگاران سبز درگذشت چهار فرمانده سابق جبهه های جنگ کشورمان را بلاخص سردارمنصور ترکان از همکاران سابق در « مرکز عمليات و قرارگاه پشتیبانی سپاه پاسداران » که سالها از همجواری با ایشان فیض معنوی نصیب امان می گشت را خدمت خانواده اين بزرگواران و امام زمان ( عج ) تسليت عرض می نماید و برای بازماندگان آن عزيزان صبر جزيل آرزومند است.

خبرنگاران سبز/سياست/نقد و نظر:
خبر درگذشت چهار فرمانده دوران جنگ در چهار روز کمی شبيه به تسويه حساب های درون سازمانی مافيای قدرت می ماند تا يک مرگ طبیعی.

حسين علايی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران که با نوشته معروف ۱۹ دی اش بی بصيرت خوانده شد با انتشار يادداشتی٬ درگذشت اين چهار سردار سابق سپاه را تسليت گفته است. پس از شنيدن اين خبر ناخودآگاه ضمير آدمی به سمت اين فرضيه می رود که محتملا اين فرماندهان از منتقدین نظام  و سرداران فعلی سپاه پاسداران بوده اند و به دليل نزديکی و حمايت آنان از سردار علايی و اتفاقات ديگر که هنوز شفاف نيست دستور حذف فيزيکی آنان طرح ريزی شده بود. هرچند اين يک فرضيه است و نمی شود به آن زياد تکيه کرد. تنها بايد منتظر ماند و شاهد اظهار نظرات خانواده آنان و ديگران در روزهای آينده بود.

وفا غفاريان (۵۲ ساله)٬ عباس مهری (۵۲ ساله)٬ احمد سياف‌زاده (۵۵ ساله) و منصور ترکان (۵۰ ساله) چهار فرمانده سابق سپاه پاسداران در چند روز گذشته بر اثر بيماری درگذشتند.

وفا غفاريان٬ رئيس هيات مديره شرکت مخابرات ايران و از مديران ارشد سابق سپاه و صنايع دفاع در حوزه‌ جنگ الکترونيک بود که اول بهمن آن‌طور که رسانه‌ها گزارش کرده‌اند بر اثر بيماری درگذشت.

خبر فوت عباس مهری از فرماندهان ارشد سپاه (بر اثر سکته مغزی) نيز طی روز‌های اخير از سوی برخی رسانه ها منتشر شده است.

عباس مهری «جانشين دانشکده فرهنگی دانشگاه جامع امام حسين» بود.

احمد سياف‌زاده٬ رئيس سابق دانشگاه عالی سپاه پاسداران (دافوس) هم آن‌طور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند در روز‌های اخير بر اثر عارضه قلبی درگذشته است.

منصور ترکان٬ مديرعامل شرکت «يادمان‌ سازه» وابسته به شهرداری تهران و از سرداران سابق سپاه نيز اول بهمن ماه بر اثر سکته مغزی چشم از جهان فرو بست. 

حسين علايی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران با انتشار يادداشتی٬ درگذشت اين چهار سردار سابق سپاه را تسليت گفته است.

آقای علايی در پيام خود از احمد سياف‌زاده ياد کرده و نوشته که اين سردار سپاه در بسياری از عمليات‌ها «عليه رژيم ديکتاتوری صدام» در جبهه‌های جنگ فعال بود.



 
 


 وزيران خارجه اتحاديه اروپا در اجلاس روز دوشنبه در بروکسل تحريم نفت ايران و بستن حساب‌های بانک مرکزی ايران را به تصويب رساندند. تمام کشورهای اروپايی بايد تا اول ژوئيه ۲۰۱۲ قراردادهای نفتی موجود با ايران را فسخ کرده باشند.
خبرنگاران سبز/ايران-و-جهان:
فاجعه بار ترین وضعیت سیاسی و اقتصادی در نیم قرن گذشته به دلیل پافشاری جمهوری اسلامی در پرونده هسته ای و دخالت نیروهای نظامی در حوزه تصمیم گیری های کلان کشور، در شرایطی به مردم ایران تحمیل شده است که وضعیت بازار ارز و طلا با شیطنت دولت کودتایی به حال خود رها شده است.
 روز دوشنبه، ۳ بهمن (۲۳ ژانويه)، وزيران امور خارجه بيست و هفت کشور عضو اتحاديه اروپا در بروکسل، پايتخت بلژيک، تشکيل جلسه دادند و به مسئله ی تحريم نفت ايران پرداختند. نمايندگان اين کشورها نخست بر سر چارچوب اجرايی اين تحريم بی سابقه عليه ايران به توافق رسيده بودند که سپس در حوالی ظهر به تصويب وزيران امور خارجه رسيد.

بر اساس توافق هايی که صورت گرفته است، از هم اکنون انعقاد قرارداد با ايران در حوزه‌ی نفت ممنوع خواهد بود.

نمايندگان اتحاديه اروپا توافق کرده‌اند که کشورهای اروپايی فرصت دارند تا اول ژوئيه  ۲۰۱۲ (۱۱ تير ۱۳۹۱) از قراردادهای موجود نفتی با ايران خارج شوند و آن‌ها را فسخ کنند.

از سوی ديگر کليه ی حساب‌های بانک مرکزی ايران در سطح اتحاديه اروپا مسدود خواهد شد.

بدين گونه وزيران امور خارجه ی اتحاديه اروپا کليه ی توافق های نمايندگان کشورهای عضو اين اتحاديه در رابطه با تحريم ايران را به تصويب رساندند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، ويليام هيگ، وزير امور خارجه بريتانيا، در آغاز کار اين اجلاس گفت: «ما در انتظار يک بسته ی تحريمی تاکنون بی سابقه هستيم.»

گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان، در اين رابطه گفت:«ما بايد با قاطعيت واکنش نشان دهيم، و هر کسی خشنودانه اين کار را نمی‌کند.»

وزير امور خارجه آلمان افزود: «مسئله اينجاست که ما نمی‌توانيم بپذيريم که ايران به بمب اتمی دست پيدا ‌کند.» از نظر گيدو وستروله، «گزينه‌ی ايران مسلح به سلاح هسته‌ای» نمی‌تواند «پذيرفتنی باشد».

به نظر کارل بيلدت، وزير امور خارجه سوئد، «تحريم به تنهايی راه حل مسئله نيست». کارل بيلدت گفت که اين تحريم ها ضروری هستند تا بتوان با ايران به يک راه‌ حل ديپلماتيک رسيد.

وزيران امور خارجه‌ی سوئد و بريتانيا ابراز اطمينان کردند که ايران در واکنش به تحريم نفتی دست به بستن تنگه ی هرمز نخواهد زد.

کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، در اجلاس بروکسل گفت که «فشار تحريم ها بايد چنان تأثيری بگذارد که مقامات ايران خواست ما را مبنی بر بازگشت به پای ميز مذاکره جدی بگيرند».

اتحاديه اروپا قصد دارد با اين تحريم‌ها در مناقشه‌‌ی اتمی با ايران، مقامات ايران را برای حضور در پای  ميز مذاکره با جامعه‌ی بين الملل قانع سازد.

بانک مرکزی ايران نيز هدف تحريم‌ها قرار دارد تا بدين وسيله تأمين مالی برنامه‌ی مناقشه‌برانگيز اتمی ايران دشوارتر از پيش گردد.

از آنجا که يونان به‌عنوان يکی از خريداران نفت ايران در بحران اقتصادی به سر می برد، اتحاديه اروپا در اول ماه مه مسئله ی حمايت ويژه از يونان را مورد بررسی قرار خواهد داد تا شايد گزينه‌ی ديگری برای نفت وارداتی اين کشور از ايران بيابد.


تحريم های مورد نظر اتحاديه اروپا شامل قطع واردات نفت خام از ايران و همچنين توقف مبادلات با بخش های پتروشيمی، مالی و بانکی جمهوری اسلامی و صادرات طلا به اين کشور است.

وابستگی يونان به نفت وارداتی ايران يکی از موانعی بوده که تا کنون مانع از تصميم اتحاديه اروپا در به اجرا گذاشتن تحريم نفتی جمهوری اسلامی شده است.همچنين، در حاليکه يونان خواسته بود مصوبه اتحاديه اروپا در قطع نفت وارداتی از ايران را ظرف يک سال به اجرا بگذارد، سرانجام موافقت کرد طی پنج ماه آينده، يعنی تا اول ماه ژوئيه، واردات نفت از جمهوری اسلامی را کاملا قطع کند.

 در ديگر سو در آستانه اعلام تحريم نفتی ايران از سوی اتحاديه اروپا، ناو هواپيمابر آبراهام لينکلن آمريکا، همراه با پنج کشتی جنگی ديگر از جمله يک ناوچه بريتانيايی و شناوری فرانسوی بدون مواجهه با حادثه ای از تنگه هرمز گذشتند و وارد خليج فارس شدند.

سخنگوی وزارت دفاع آمريکا يکشنبه اعلام کرد که ناو آبراهام لينکن عبور "منظم و عادی" خود از تنگه هرمز را تکميل کرد.
آرايش جديد کشتی های جنگی آمريکا، بريتانيا و فرانسه در آستانه اعلام تحريم نفتی ايران از سوی اتحاديه اروپا شکل می گيرد
سرلشکر عطاء الله صالحی، فرمانده ارتش ايران به آمريکا اخطار داده بود که ديگر اين ناو را به خليج فارس بازنگرداند.

اما روز شنبه حسين سلامی، جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران اعلام کرد که بازگشت ناوهای آمريکايی به خليج فارس امری عادی است. ناظران اين سخنان را به منزله تلطيف لحن جمهوری اسلامی تعبير کردند.
در روز شنبه نيز لئون پانتا، وزير دفاع آمريکا اعلام کرده بود که ناو هواپيمابر يو اس اس انترپرايز که حدود يک ماه ديگر راهی خاورميانه خواهد شد، از تنگه هرمز عبور خواهد کرد.

همچنين بنا به گزارش رسانه های بريتانيا، يک فروند ناوچه اين کشور همراه کشتی های جنگی آمريکا و فرانسه وارد خليج فارس شده است.

وزارت دفاع بريتانيا تاييد کرد که ناوچه آرگايل بخشی از گروه ناوی آمريکاست که از تنگه هرمز گذشته و به خليج فارس راه يافته است.

يک سخنگوی وزارت دفاع بريتانيا اعلام کرد: "ناوچه اچ ام اس آرگايل و يک شناور فرانسوی همراه گروه ناوی آمريکا از تنگه هرمز گذشتند تا بر تعهد خلل ناپذير جامعه بين الملل برای حفظ حق دسترسی کشورها به اين آبراه بر اساس قوانين بين الملل صحه بگذارد."

مجموعا پنج شناور از جمله ناو موشک انداز کيپ سنت جورج آمريکا و دو فروند ناوشکن همراه ناو هواپيمابر آبراهام لينکلن وارد خليج فارس شده اند. ناو لينکلن دستکم ۹۰ فروند هواپيما و هلی کوپتر را حمل می کند.
 

 
 


 پزشک معالج اين زندانی معتقد است در صورت نگهداری وی در شرايط مشابه پيشين احتمال پيوند مجددا کليه غير ممکن خواهد بود.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
حسين رونقی ملکی فعال حقوق بشر، وبلاگ نويس، زندانی سياسی که با نام مستعار بابک خرمدين در وب فارسی شناخته شده است برای بار سوم تحت عمل جراحی قرار گرفت.حسين رونقی ملکی که در بند ۳۵۰ اوين محبوس است دو روز پيش جهت ادامه درمان بيماری کليوی خود به بيمارستان منتقل شده بود برای بار سوم تحت عمل جراحی قرار گرفت.

حسين رونقی ملکی درتاريخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ همراه برادرش حسن رونقی ملکی در منزل پدری‌اش در شهر ملکان در آذربايجان شرقی بازداشت شد و تا کنون چندین بار، تحت فشار برای اعترافات تلوزيونی قرار داشته است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تهران، وی که از دو روز پيش در بيمارستان هاشمی نژاد تهران بستری شده است برای ادامه درمان در پی پيوند دوم کليه خود تحت عمل قرار گرفته است.

پزشک معالج اين زندانی معتقد است در صورت نگهداری وی در شرايط مشابه پيشين احتمال پيوند مجددا کليه غير ممکن خواهد بود.
گفتنی است حسين رونقی ملکی پس از انجام عمل جرای اول به دليل نگهداری در محيط آلوده زندان و عدم استراحت پزشکی کليه پيوندی خود را از دست داده بود.

يکی از نزديکان وی ميگويد آقای رونقی هم اکنون در شرايط نامناسبی بسر می برد و علی رغم اتمام عمل جراحی که برای خارج کردن لوله کار گذاشته شده در عمل قبلی انجام گرفته؛ هنوز به هوش نيامده است.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته