-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۶, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 01/26/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/11/5

عروس آیت‌الله منتظری پس از دیدار با دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی خبر داده است که آنها نسبت به وضع جسمی والدین خود و بی‌خبری چند ماهه از آنها «بسیار نگران و مضطرب» هستند.

زهرا ربانی املشی، همسر احمد منتظری، پسر آیت‌الله منتظری، در نامه‌ای به تاریخ پنجم بهمن‌ماه که در وب‌سایت کلمه منتشر شده به آیت‌الله علی خامنه‌ای توصیه کرده است که به وضعیت این دو رهبر جنبش سبز ایران رسیدگی کند.

خانم ربانی املشی در نامه خود به آیت‌الله خامنه‌ای دختران میرحسین موسوی را «عموزادگان» رهبر جمهوری اسلامی خوانده و اشاره کرده است که آنها به‌ندرت «اجازه ملاقات با والدین را پیدا می‌کنند».

او همچنین اضافه کرده است که «مشاهده تن رنجور و بیمار مادر در ملاقات اخیر نیز» بر نگرانی‌های فرزندان موسوی و رهنورد افزوده است.

عروس آیت‌الله منتظری در نامه خود به علی خامنه‌ای همچنین از تلفن افراد ناشناس به دختران میرحسین موسوی خبر داده که تنها به نگرانی آنها از وضع جسمی و روحی والدین خود دامن می‌زنند.

در این نامه آمده است:‌ «گاه‌گاهی افراد ناشناسی در تماس تلفنی اخبار نگران‌کننده‌ای را به آنان می‌دهند، مثلا «پدر یا مادر شما بسیار بیمار هستند» یا «بیماری خطرناکی دارند و الان در حال شیمی‌درمانی هستند».

زهرا ربانی املشی در نامه خود همچنین می‌گوید که هر کس قصد رسیدگی به خانواده میرحسین موسوی را اشته باشد، «از نظر مسئولان تحت امر شما [رهبر] مجرم شناخته شده و دستگیر و زندانی می‌شود».

او همچنین در نامه خود از آیت‌الله خامنه‌ای پرسیده است: «حتی اگر آقای موسوی هم محاکمه شده و محکوم به حبس بودند، فرزندان ایشان چرا باید این مقدار هزینه بپردازند و... کسانی هم مأمور شوند تا این عزیزان را در حالت اضطراب و نگرانی مضاعف نگاه دارند؟»

منبع: رادیو فردا و کلمه


 
 

1390/11/5

شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران از «دست‌هایی پنهان» برای «احتکار ارز» در ایران خبر داد.

به گفته او در حال حاضر در ایران «یک سازمان‌دهی وجود دارد که به دنبال خارج کردن ارز کشور از بازار یا احتکار ارز است».

وزیر اقتصاد به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی معینی که این اتهام متوجهش باشد اشاره نکرد،‌ اما از تلویزیون دولتی ایران خواست که «با فضاسازی رسانه‌های بیگانه و القائات در بازار سکه و ارز مقابله کند».

او همچنین گفت که کشور از نظر ذخایر ارزی در «شرایط بسیار مناسب و حتی بی‌نظیری» قرار دارد اما «یک جریان رسانه‌ای» در ایران «می‌خواهد در بازار اخلال ایجاد کند».

در یک ماه گذشته بازار طلا و ارز در ایران شاهد آشفتگی و نابه‌سامانی غریب و بی‌سابقه‌ای بوده و دست‌کم تاکنون هیچ یک از موضع‌گیری‌ها و سیاست‌های دولت آقای احمدی‌نژاد در آرام کردن این بازار موثر نیفتاده است.

در همین مدت قیمت سکه طلا و ارزهای خارجی و به‌ویژه دلار آمریکا رکوردهایی بی‌سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی را به ثبت رسانده است:‌ سکه طلای طرح قدیم از یک میلیون تومان بالاتر رفته و دلار آمریکا نیز در چند روز اخیر بیش از دو هزار تومان معامله شده است.

خبرگزاری‌های داخل کشور دلیل این افزایش هرروزه قیمت در بازار سکه طلا در ایران را همچون گذشته «هجوم نقدینگی سرگردان» مردم به این بازار عنوان می‌کنند.

در همین حال به گفته کارشناسان اقتصادی، با افت شدید ارزش واحد پول ایران در چند ماهه اخیر مردم برای سرمایه‌گذاری و پس‌انداز به خرید سکه طلا و ارزهای خارجی به‌ویژه دلار آمریکا روی آورده‌اند.

امری که با آشفتگی بازار ارز روبرو شده و باید دید که در آینده چه اتفاقاتی در اقتصاد ایران روی خواهد داد.

منبع: ایسنا و رادیو فردا


 
 

1390/11/5

باراک اوباما عصر سه‌شنبه، چهارم بهمن ماه به ایران هشدار داد که ایالات متحده فشار بر این کشور را به خاطر برنامه هسته‌ای بحث‌انگیزش ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره تاکید کرد که «هیچ گزینه‌ای از روی میز برداشته نشده»، اما درِ مذاکره برای راه حلی صلح‌آمیز گشوده است.

به گفته او، تهران منزوی شده و تا زمانی که جمهوری اسلامی به جامعه جهانی برگردد، با تحریم‌های «فلج‌کننده» روبه‌رو خواهد بود.

رئیس جمهوری ایالات متحده گفت: آمریکا مصمم است که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود و من برای رسیدن به این هدف هیچ گزینه‌ای را از روی میز برنمی‌دارم. اما گزینه صلح‌آمیز هنوز ممکن است، و اگر ایران به تعهداتش عمل کند می‌تواند به جامعه جهانی بپیوندد.

باراک اوباما در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که «قدرت دیپلماسی» آمریکا موجب شده که جامعه جهانی، موضع واحدی دربرابر برنامه هسته‌ای ایران بگیرد.

باراک اوباما با اعلام خبر تحریم بانک تجارت توسط وزارت خزانه‌داری، اتحادیه اروپا را به دلیل خاطر وضع تحریم‌های سنگین علیه ایران تحسین کرد و این اقدام را نشانه وحدت جامعه جهانی دانست.

اوباما گفت که آمریکا به وضع تحریم‌های تازه برای افزایش فشار بر ایران ادامه خواهد داد «مگر اینکه ایران با عمل به تعهدات بین‌المللی خود، راهی را که در پیش گرفته، تغییر دهد.»

منبع: مردمک


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته