-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 01/30/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

بیانیه بیش از ۳۹۰ نفر از فعالان حقوق بشری، مدنی و سیاسی
1390/11/9

بیش از ۳۹۰ نفر  از فعالان حقوق بشری، مدنی و سیاسی با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به گسترش روز افزون فضای امنیتی در ایران هشدار داده‌اند که هدف حکومت ایجاد رعب و وحشت  است. آنها خواستار حذف حکم اعدام شده‌اند.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار سی‌میل قرار گرفته آمده است: «دستگیری روزنامه نگاران، پژوهشگران اجتماعی، فعالان کارگری و کوشندگان سیاسی منتقد نشانگر تداوم و گسترش نقض سازمان یافته و مستمر موازین حقوق بشری توسط دست اندرکاران حکومت  است.»

امضا کنندگان این بیانیه با اشاره به دستگیری افرادی همچون پرستو دو کوهکی، مرضیه رسولی،‌ سعید مدنی، سهام الدین بورقانی نسبت به اعدام سعید ملک پور، وحید اصغری، جواد لاری، عبدالرضا قنبری، زانیار و لقمان مرادی هشدار داده و آن را «بسیار نگران کننده» توصیف کرده‌اند.

آنها افزوده‌اند: «از آنجایی که دادگاه های برگزار شده بی اعتنا به رعایت اصول دادرسی منصفانه و عادلانه بوده است و متهمان از حق استفاده از حقوق خود به صورت موثر برخوردار نبوده اند و نهادهای ناظر مستقل نیز در جریان نحوه رسیدگی قضایی آنها قرار نداشته اند، لذا احکام صادر شده برای آنان اعتبار ندارد.»

به گفته امضا کنندگان این بیانیه «فقدان استقلال و بی طرفی قوه قضائیه و سابقه منفی جمهوری اسلامی ایران در نقض برنامه ریزی شده و نظام مند حقوق بشر و اعمال فشار  و شکنجه در اخذ اعترافات، صحت ادعاهای حکومت در پرونده های فوق را به طور جدی زیر سوال می برد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما معتقدیم کسب جایگاه دوم جهانی در اجرای حکم اعدام لکه ننگی بر پیشانی کشور است و مسئولیت آن با حکومت است. حکومت بر اساس  اهداف سیاسی  و ناتوانی در توقف سیر صعودی  بزهکاری به طور اساسی از حربه اعدام استفاده می کند.»

امضا کنندگان این بیانیه در پایان تاکید کرده‌اند: «ما با توجه به ناکارآمدی نظام مجازات کنونی در کنترل جرائم سنگین، ضرورت کنار گذاشتن مجازات های مغایر با کرامت انسانی، و پایان بخشیدن به بهره برداری سیاسی حکومت از حکم اعدام، خواهان حذف حکم اعدام از نظام مجازات کشور هستیم.»

احمد رافت، علی اکبر موسوی خوئینی، مهدی عربشاهی، احمد باطبی، محمدجواد اکبرین و علی افشاری برخی از امضا کنندگان این بیانیه هستند.

متن کامل بیانیه و اسامی امضا کنندگان آن را از اینجا ببینید.


 
 

1390/11/9

خبرگزاری‌ های ایران روز یکشنبه به طور رسمی از تایید حکم اعدام سعید‌ ملک‌پور از سوی دیوان عالی کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پرونده سعید ملک‌پور «پس از رفع نواقص، مجددا در دیوان عالی کشور رسیدگی» و حکم اعدام وی بار دیگر از سوی این دیوان تایید شده است.

قوه قضائیه سعید ملک پور را به «راه‌اندازی سایت‌های پورنوگرافی» و  «افساد فی‌الارض» متهم کرده است.

خبرگزاری مهر نیز در گزارشی از تایید حکم اعدام این متهم در دیوان عالی خبر داده و نوشته است: «پس از گذشت هزار روز از آغاز بررسی پرونده سعيد ملک پور (مدير سايت غيراخلاقی آويزون) و يک بار لغو حکم اعدام وی، در نهايت ديوانعالی با تایيد رد نواقص پرونده حکم اعدام او را صادر کرد.»

آقای ملک‌پور که از سال ۲۰۰۴ به کانادا رفته و دارای اقامت این کشور است، پس از بازگشت به ایران برای دیدار از پدر بیمار خود، در سال ۲۰۰۸ بازداشت شد.

وی که از سه سال پیش در زندان به سر می‌برد، از سوی دستگاه قضایی ایران متهم به «افساد فی‌الارض» است، اتهامی که به گفته خانواده وی و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری، مربوط به استفاده سایت‌های پورنوگرافی از برنامه ابداعی آقای ملک‌پور برای انتشار عکس در اینترنت بوده است.

وکلا و خانواده آقای ملک‌پور بارها تاکید کرده‌اند که سعید ملک‌پور تنها مبدع این نرم‌افزار بوده و اطلاعی از محل استفاده آن نداشته است.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/11/9

سقف بازارچه تاریخی عودلاجان، در شمال شرق تهران، صبح روز یکشنبه فروریخت.

منابع خبری دلیل ریزش را "تورم" سقف بازارچه به دلیل بارندگی‌های اخیر و تعویق مرمت این بازارچه اعلام کرده‌اند.

دوستداران میراث فرهنگی پیش‌تر نسبت به خطر ریزش سقف این بازارچه هشدار داده بودند.

عودجالان یکی از ۵ محله قدیمی تهران قدیم بوده که هنوز بافت قدیمی خود را حفظ کرده است.

ساکنان محله عودجالان در قدیم بیشتر کلیمی و زرتشتی بودند.

منابع: مهر و خبرگزاری میراث فرهنگی

مرتبط:

سی‌وسه پل ترک برداشت

کاروانسرای تاریخی "کمارج" زمین فوتبال شد

نقش برجسته ساسانی "سرآب بهرام" سیبل گلوله شده است


 
 

1390/11/9

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهشهای مجلس ایران، طی نامه سرگشاده‌ای خطاب به نمایندگان مجلس، دولت این کشور را در زمینه نابسامانی بازار ارز مسئول دانست و آن‌ها را به «بی‌کفایتی» در اداره کشور متهم کرد.

آقای توکلی در این نامه آورده است: ««وقتی بحران در اوج است و مجلس با نگرانی موضوع را از طرف ملت تعقیب می‌کند، آقای رئیس جمهور همراه با وزرای اقتصادی به آمریکای لاتین می‌روند و شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور اکوادور را بر مهار بحران بی‌اعتباری پول ملی ترجیح می‌دهند یا آقای رئیس جمهور رونمایی از ثبت ملی تعزیه‌خوانی یا شرکت در معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی و فرصت جویی برای تقدیر از اطرافیان مسئله‌دارش را بر حل مشکلی به این مخربی مقدم می‌شمارد.»

نامه آقای توکلی در حالی منتشر شده که سیاست تک نرخی کردن ارز توسط بانک مرکزی نیز نتوانسته التهاب بازار ارز را فروکش کند و کار‌شناسان اقتصادی می‌گویند که قیمت ارز در ایران بار دیگر افزاش پیدا خواهد کرد.

به گفته آقای توکلی، بخشی از این نابسامانی‌ها به دلیل تحریم‌هاست و از این رو با سیاست‌های پولی نمی‌توان همه مشکل را حل کرد.

آقای توکلی در این نامه، علاوه بر تحریم‌ها، نابسامانی در بازار سکه و ارز را با دلایلی چون «نقدینگی سرگردان، بی‌کفایتی مسئولان، عدم اعتماد مردم و فساد» مرتبط دانسته است.

آقای توکلی افزوده است که با عزل و نصب «شوک‌آور و اطمینان‌بخش» مسئولان می‌توان بخشی از اعتماد از دست رفته مردم و بازار را بازگرداند.

انتقاد آقای توکلی به مسئولان دولتی ایران تنها دو روز پس از آن منتشر شده که محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی پنج شنبه خود، نابسامانی در بازار ارز را به مخالفان دولت نسبت داده بود.

منبع: رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته