-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

Latest New from Green Correspondents for 01/25/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 




سبز ماندم سبز خواهم ماند،تا زمان دارم، تا زمین پیداست، در سکوت یا در غریو و ازدحام ۳۵۰، در هر جا / امضا : رامین پرچمی، اکبر امینی


 
 


 در انتخابات اخير رياست جمهوری نيز، حتی، بر اساس آمار وزارت کشور، ۱۳.۲۱۶.۴۱۱ رأی، معادل ۷۵/۳۳ درصد از واجدين شرايط رأی، به ايشان رأی داده‌اند. حال به هر دليلی، بين جنابعالی و ايشان اختلاف پيش آمده، آيا مناسب است با ايشان و خانواده محترمشان اينگونه رفتار شود؟
خبرنگاران سبز:
زهرا ربانی املشی عروس مرحوم آيت الله العظمی طی نامه ای سرگشاده به آيت الله خامنه ای ، با ابراز نگرانی نسبت به وضعيت ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، خطاب به وی گفته است: "حال به هر دليلی، بين جنابعالی و ميرحسين موسوی اختلاف پيش آمده، آيا مناسب است با ايشان و خانواده اش اينگونه رفتار شود؟ اکنون که شما در رأس قدرت هستيد، بر اساس تعاليم عاليه اسلام، با افرادی که با شما اختلاف نظر دارند و يا حتی مخالف شما هستند به عدالت رفتار نمايند."

متن اين نامه به شرح زير است:

باسمه تعالی
حضرت آيت الله آقای خامنه‌ای رهبر محترم جمهوری اسلامی ايران
«وَاعْبُدُواْ اللّهَ وَلاَ تُشْرِکُواْ بِهِ شَیْئًا وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا وَبِذِی الْقُرْبَی وَالْیَتَامَی وَالْمَسَاکِينِ وَالْجَارِ ذِی الْقُرْبَی وَالْجَارِ الْجُنبِ وَالصَّاحِبِ بِالجَنبِ وَابْنِ السَّبِيلِ وَمَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ یُحِبُّ مَن کَانَ مُخْتَالًا فَخُورًا»
«و خدا را بپرستيد و چيزی را با او شريک مگردانيد و به پدر و مادر احسان کنيد و در باره خويشاوندان و يتيمان و مستمندان و همسايه خويش و همسايه بيگانه و همنشين و در راه‏مانده و بردگان خود [نيکی کنيد] که خدا کسی را که متکبر و فخرفروش است دوست نمی‏دارد»

﴿آيه ۳۶ سوره نساء﴾
پس از سلام، چند روز پيش برحسب وظيفه انسانی - اسلامی و با توجه به حديث نبوی شريف «من اصبح ولم يهتم بامور المسلمين فليس بمسلم»، «هرکسی صبح کند و به امور مسلمين اهتمام نورزد مسلمان نيست»، همراه چند تن از دوستان از قم به ديدار عموزادگان حضرتعالی يعنی دختران آقای مهندس ميرحسين موسوی رفتيم. دخترانی مقاوم ولی بسيار نگران و مضطرب از وضعيت سلامتی پدر و مادر، آنان اظهار می‌داشتند که به‌ندرت اجازه ملاقات با والدين را پيدا می‌کنند و از آن بدتر اينکه گاهگاهی افراد ناشناسی، در تماس تلفنی اخبار نگران کننده‌ای را به آنان می‌دهند، مثلا «پدر يا مادر شما بسيار بيمار هستند» يا «بيماری خطرناکی دارند و الآن در حال شيمی‌درمانی هستند» و امثال اين تلفن‌ها که به نظر می رسد صرفاً به منظور نگران کردن و تضعيف روحيه خانواده می‌باشد، آن‌هم در شرايطی که هيچ نوع دسترسی تلفنی يا حضوری به پدر و مادر، برای اثبات صحت و يا سقم قضيه وجود ندارد و ملاقات‌ها با فاصله زمانی بسيار زياد انجام می‌شود. البته مشاهده تن رنجور و بيمار مادر، در ملاقات اخير نيز بر اين نگرانی‌ها افزوده است.

حضرت آيت الله خامنه ای
آيا اين عزيزان همان ذی القربای شما نيستند که خداوند در قرآن بعد از توحيد و نيکی به پدر و مادر، نيکی به آنان را سفارش می‌فرمايد؟ و البته استحضار داريد در آيه شريفه شرطی مثل هم‌سويی سياسی و يا غير آن برای نيکی به آنان ذکر نشده است.
قبول اين مسئله بسيار سخت است که جنابعالی باخبر باشيد از اينکه ذی القربای شما بدون محاکمه، در شرايطی هستند که حتی از حقوقی همانند يک زندانی جانی و قاتل هم برخوردار نباشند و عزيزان و فرزندانشان هم از ديدار آنان محروم باشند. حتی اگر آقای موسوی هم محاکمه شده و محکوم به حبس بودند، فرزندان ايشان چرا بايد اين مقدار هزينه بپردازند و علاوه بر تحمل درد فراق، نگران وضعيت روحی و جسمی پدر و مادر هم باشند و کسانی هم مأمور شوند تا اين عزيزان را در حالت اضطراب و نگرانی مضاعف نگاه دارند؟! هنوز، پس از ۱۴۰۰ سال، وقتی از اضطراب حضرت زينب(س) و فرزندان سيدالشهداء گفته می شود اشک مؤمنين سرازير می گردد، شايد بيشتر از آن هنگام که مصائب امام حسين(ع) ذکر می شود.

حضرت آيت الله خامنه ای
همانطور که مستحضريد آقای مهندس موسوی، در نظام جمهوری اسلامی، در سال‌های پر از بحران جنگ تحميلی، هشت سال نخست وزير بودند و در صداقت و پاکی ايشان همين بس که پس از اتمام مسئوليت، هيچ مخالف و دشمنی او را به سوء مديريت متهم نکرد. در انتخابات اخير رياست جمهوری نيز، حتی، بر اساس آمار وزارت کشور، ۱۳.۲۱۶.۴۱۱ رأی، معادل ۷۵/۳۳ درصد از واجدين شرايط رأی، به ايشان رأی داده‌اند. حال به هر دليلی، بين جنابعالی و ايشان اختلاف پيش آمده، آيا مناسب است با ايشان و خانواده محترمشان اينگونه رفتار شود؟

اکنون که شما در رأس قدرت هستيد و توانايی داريد، مقرر فرماييد، بر اساس تعاليم عاليه اسلام، با افرادی که با شما اختلاف نظر دارند و يا حتی مخالف شما هستند به عدالت رفتار نمايند. خداوند متعال در آيه ۸ سوره مائده می فرمايد: «َلاَ یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَی أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَی وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ». «نبايد دشمنی با گروهی شما را بر آن دارد که به عدالت رفتارنکنيد، عدالت کنيد که آن به تقوا نزديکتر است و از خدا پروا داريد که خدا به آنچه انجام می‏دهيد آگاه است».
در سايت «خبرآنلاين» از قول يکی از محافظين جنابعالی آمده است: «صبح روز کريسمس آقا فرمودند خانه چند ارمنی و آشوری اگر برويم بد نيست». گرچه در خوبی اين عمل مبارک هيچ شکی نيست امّا آيا خانواده آقای مهندس موسوی و بسياری از زندانيان سياسی که در راه به ثمر رسيدن انقلاب و پس از آن بسيار رنج کشيده‌اند و هزينه ها پرداخت کرده‌اند قابل دلجويی و رسيدگی نيستند؟ آيا مطلعيد که نه تنها از اين خانواده‌ها تفقد نمی شود، حتی حقوق آنان را قطع کرده‌اند تا زن و فرزندانشان را زير فشار قرار دهند، کاری که حضرت علی(ع) حتی با خوارج نکرد. و تأسف بارتر اينکه اگر کسانی که به خانواده بی گناه آنان رسيدگی کنند از نظر مسئولان تحت امر شما مجرم شناخته شده و دستگير و زندانی می شوند.

حضرت آيت الله خامنه ای
به خوبی می توان از هم اکنون ۲۰ سال آينده را تصور نمود که در کتب تاريخی اين دو حالت چگونه نگاشته خواهد شد، حالت اول: زندانيان سياسی و محصورين و تبعيدی‌ها، مشمول رأفت اسلامی حاکميت شده و به دامان اجتماع و خانواده هايشان برگشته‌اند و حالت دوم: قهر و خشم و فشار بر کسانی ادامه يافته است که انصافاً استحقاق آن را نداشته‌اند. فکر می‌کنيد کدام‌ حالت پسنديده‌تر است؟. "اللهم اهدنا من عندک و افض علينا من فضلک و انشر علينا من رحمتک".
در پايان از تصديع عذر خواهی می کنم و اميدوارم اقدامی جدّی صورت دهيد.
زهرا ربانی املشی
۵/۱۱/۱۳۹۰

 
 


من از اين اتفاق اصلاً تعجب نمی کنم. من از اينکه يک زن بازيگر ايران در خارج از کشور ناهنجار و عريان، بازی کند خيلی تعجب نمی‌کنم؛ چون‌که سينما تعريفش همين است. سينما برای عياشی ساخته شده است، برای اينکه ابزاری برای مبارزه با فرهنگ‌ها و اعتقاد ملت‌ها و حيا و حجاب و ايمان و پوشش شود، حالا هر ملتی که می‌خواهد باشد، نقش سينما اين است و در حقيقت، اين خانم يکی از آن کسانی است که اين تئوری برخاسته از صهيونيسم را عملی کرده است.
خبرنگاران سبز/جامعه:
وب سايت رجا نيوز يکی از افراطی ترين رسانه های حامی جريان انحرافی  که با محوريت مصباح يزدی فعاليت می کند،  در اقدامی خلاف قانون تلفن تماس تمامی بازيگران زن کشور را در اختيار گرفته است و با ادامه تم فکری سلحشور و انصار حزب الله، بازيگران زن کشور را « بدکاره » تعریف کرده است.

مديران اين سايت با انتشار يک فيلم که پوشش دهنده حرکت اخير گلشيفته فراهانی است در غالب يک مصاحبه تلفنی با پدر گليشفته و چند تن از بازيگران زن کشور که جزء امضا کنندگان نامه اعتراضی به گفته های سلحشور بوده اند،  با بکار بردن الفاظی نادرست سعی در پیشبرد سیاست ضد فرهنگی فارس نیوز در قبال سینماگران کشور کرده است.

اين سايت سپس با تماس با سلحشور کارگردان حامی حکومت به دنبال تکیمل پرونده سازی خود بر علیه خانه سینما و بازیگران زن اقدام کرده است.

سلحشور در اين مصاحبه در برابر پرسش فرد مکالمه کننده که از اعضای دفتر رجانيوز است در مورد اقدام اخير گلشيفته فراهانی گفته است:

من از اين اتفاق اصلاً تعجب نمی کنم. من از اينکه يک زن بازيگر ايران در خارج از کشور ناهنجار و عريان، بازی کند خيلی تعجب نمی‌کنم؛ چون‌که سينما تعريفش همين است. سينما برای عياشی ساخته شده است، برای اينکه ابزاری برای مبارزه با فرهنگ‌ها و اعتقاد ملت‌ها و حيا و حجاب و ايمان و پوشش شود، حالا هر ملتی که می‌خواهد باشد، نقش سينما اين است و در حقيقت، اين خانم يکی از آن کسانی است که اين تئوری برخاسته از صهيونيسم را عملی کرده است.

وی در ادامه در مورد پدر گليشفته فراهانی نيز اين چنين گفته است: من از اين خيلی تعجب نمی‌کنم ولی يک چيز برای من تعجب‌آور است که يک انسان مؤمن اين مسائل را ببيند و سکوت کند، اين سکوت يک انسان مؤمن در برابر فحشا و منکر خيلی عجيب‌تر از آن عمل است. آن فرد خودش را نشان داده است، اما آيا مؤمنين ما زبانم لال با سکوت خود دارند خودشان را نشان می‌دهند؟ آيا مؤمنين ما دروغ می‌گويند؟ آيا مسئولين جمهوری اسلامی و نمايندگان مجلس ما طرف‌دار و پای‎بند به حيا، ايمان و حجاب نيستند که سکوت می کنند و چيزی نمی گويند؟

من از گلشيفته فراهانی و پدرش که يک زمانی از توده های معروف بوده است، تعجبی ندارم. حتی از بسياری از بازيگران سينما هم که پاک بودند و به عنوان زن‎های خوبی در سينما مشهور بودند اما الآن آلوده و بدنام شده‌اند، تعجب نمی کنم، چون سينما ماهيتش اين است اما ماهيت مؤمنين چيست؟ ماهيت علما و بزرگان دين چيست؟ آنها هم ماهيت‌شان اين است که در برابر فحشا و منکرات و کثافت کاری‌های سينما در جامعه امروز ما سکوت کنند؟ اين برای من عجيب تر است.

اين کارگردان حامی حکومت در ادامه گفته است: در کانون بازيگران ما هم همين‎گونه است. شما ببينيد مسئولين اينها قبل از انقلاب چه کسانی هستند؟ يا ساواکی بودند که هنوز هم هستند، کسی که زنش و خودش ساواکی بوده است، الآن مسئول يکی از همين سنديکاهای هنری است. اينها را که از روی هوا نمی گوييم. مسئولين جمهوری اسلامی ايران به جز رهبر معظم انقلاب اسلامی هنوز نمی‌دانند تلويزيون و سينما يعنی چه و از آفت های آن اطلاع ندارند، در حالی‌که بنياگذاران سينما و تلويزيون اين رسانه ها را خوب می شناسند و اگر مسئولين ما گمان کردند که صهيونيسم و يهود، ساواکی‌ها و توده‌ای‌ها دست برداشتند و سيمای ما را در اختيار ما قرار دادند تا ما به وسيله‌ی آن جامعه را هدايت کنيم، اين خواب و خيال باطل است.



 
 

البته این پیشنهاد محسن رضایی بسیار خطرناک تر از وضعیت فعلی اقتصاد کشور است چرا که اگر این پیشنهاد عملی شود به دلیل زیاده خواهی های به وجود آمده در بین این تیم هفت نفره کشور گرفتار فساد مالی وحشت ناک تر از زمان حال و باج دادن به روسیه و چین برای کمک به حفظ نظام نیز بیشتر و علنی تر می شود.
خبرنگاران سبز/سیاست:
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  طی یادداشتی به عنوان جنگ طلا و ارز؛ واقعیت یا افسانه به تحلیل وضعیت تحریم های اقتصادی در زمان جنگ و حال پرداخته است .از دیدگاه محسن رضایی «جنگ اقتصادی» آمریکا و ایران علنا آغاز شده است و تنها راه حل رهایی از این بحران آوردن مردم در صحنه است که مقامات جمهوری اسلامی باید آنرا اجرا کنند.

به باور محسن رضایی امروزه پس از شانزده سال تنش‌زدایی میان ایران و آمریکا جنگ اقتصادی آغاز شده است همچنین این سومین رویارویی غرب با ایران است. این جنگ از زمان آقای بوش، آرام آرام شروع شد و در زمان آقای اوباما و به ویژه از دو سال پیش به این طرف تشدید شده است. نظام و رهبری انقلاب نیز پس از یک دوره صبر و بردباری یک سیاست ایستادگی و تهاجمی را با دست دولت آقای احمدی‌نژاد آغاز کردند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته که جنگ اقتصادی آمریکا وایران پس از ۱۶ سال «تنش‌زدایی» آغاز شده و شرط پیروزی در این «جنگ» آن است که «مسئولان از خواب و خیالات بیرون بیایند و به فکر یک اقدام راهبردی باشند.»
این اقدام راهبردی از نظر محسن رضایی بدین شرح است:

1 ـ برنامه‌ای برای جهش اقتصادی و رسیدن به یک اشتغال پایدار و رفع بیکاری،
2 ـ برنامه‌ای برای خنثی‌سازی جنگ اقتصادی و تحریم‌های غرب،
3 ـ هم‌پیوندی بیشتر با بیداری اسلامی و دولت‌های نوظهور در منطقه،
4 ـ دیپلماسی فعال و سازنده و مؤثر در روابط خارجی،

دبیر مجمع تشخیص مصلحت در عین حال نوشته است: «لازمه این کار، بازگرداندن مردم به صحنه است و تا سازندگی و جنگ اقتصادی، مردمی نشود، مشکلات کشور در آینده بیشتر می‌شود.»

محسن رضایی پیشنهاد کرده است برای به میدان آوردن مردم در صحنه جمهوری اسلامی این دو راه حل را در نظر داشته باشد:

1 ـ شکل نخست، مشابه حضور مردم آسیایی از قبیل کره جنوبی، چین و ژاپن است. لازمه این کار، این است که کشور در بعد اقتصادی به دست یک تیم هفت نفره‌ای داده شود که به عنوان لکوموتیو اصلی، همه لکوموتیوهای اقتصادی را شتاب بدهند. این تیم باید هم توانایی این تحول را داشته و هم برنامه آنها درست باشد.

البته این پیشنهاد محسن رضایی بسیار خطرناک تر از وضعیت فعلی اقتصاد کشور است چرا که اگر این پیشنهاد عملی شود به دلیل زیاده خواهی های به وجود آمده در بین این تیم هفت نفره کشور گرفتار فساد مالی وحشت ناک تر از زمان حال و باج دادن به روسیه و چین برای کمک به حفظ نظام نیز بیشتر و علنی تر می شود.

2 ـ شکل دوم، مشابه حضور مردم ایران در انقلاب و دفاع مقدس است؛ لازمه این کار، یک جهاد اقتصادی واقعی و نه شعاری و بازگشت روحیه شهادت‌طلبی به جای ریاست‌طلبی و دنیاطلبی است.

یادداشت محسن رضایی در شرایطی منتشر می‌شود که وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا امروز به طور رسمی بر سر توقف خرید و واردات نفت از ایران به توافق رسیده‌اند.


 
 


پس از خروج وی از منزل پدرش که با تنشهای فراوان و درگيری شديد مامورين نيز همراه بوده وی را به منزل شخصی خود منتقل کرده و آنجا را نيز مورد بزرسی قرار داده، و تمام وسائل شخصی او را نيز با خود برده اند. فضای کوچه و محل سکونت ايشان به حدی متشنج بوده است که مامورين امنيتی با زدن اسپری فلفل برصورت چند تن از همسايگان با آنان نيز درگير شده‌اند.
خبرنگاران سبز/جامعه
 مأموران امنيتی با مراجعه به منزل ياسر يوسف زاده در بابلسر بدون ارائه حکم قضايی اقدام به بازداشت اين فعال سياسی کردند. بر اساس این گزارش در پی درخواست خانواده يوسف‌زاده برای ارائه حکم قضايی مأموران امنيتی رفتاری خشونت‌آميز از خود بروز داده و اقدام به استفاده از اسپری عليه پدر وی کردند.

به گزارش چمران نیوز، با درگيری مامورين فرزند ايشان برای کمک پدر از رفتن با مامورين خورداری می‌کند و با پای برهنه به سمت پدر می دود، که همين امر سبب ميشود مامورين وی را با ضرب و شتم در مقابل ديدگان پدر و مادرش دستبند زده و به ماشينی که پلاک آن نيز شخصی بوده منتقل کنند.

پس از خروج وی از منزل پدرش که با تنشهای فراوان و درگيری شديد مامورين نيز همراه بوده وی را به منزل شخصی خود منتقل کرده و آنجا را نيز مورد بزرسی قرار داده، و تمام وسائل شخصی او را نيز با خود برده اند.
فضای کوچه و محل سکونت ايشان به حدی متشنج بوده است که مامورين امنيتی با زدن اسپری فلفل برصورت چند تن از همسايگان با آنان نيز درگير شده‌اند.

ياسر يوسف‌زاده فوق ليسانس رشته مکانيک از دانشگاه پلی تکنيک و فعال ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در استان مازندران بوده و مسئوليت ستاد ۸۸ موسوی در شهرستان بابلسر را در زمان انتخابات بر عهده داشته است.
يوسف‌زاده قبلا هم بازداشت شده و بيش از يک ماه را در زندان اداره اطلاعات ساری در سلول انفرادی نگهداری شده بود.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته