-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 01/23/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

جمعی از نزدیکان پرستو دوکوهکی و مرضیه رسولی:
1390/11/2

جمعی از نزدیکان پرستو دوکوهکی و مرضیه رسولی، دو روزنامه‌نگاری که اخیرا بازداشت شده‌اند با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردند که این دو به همراه تعدادی از روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده در موج بازداشت اخیر، در در اختیار سپاه و «زیر فشار» هستند.

بر اساس این بیانیه، خانم دوکوهکی و رسولی در سلول انفرادی و در بند ۲ الف زندان اوین و زیر نظر سپاه هستند.

این بیانیه می‌افزاید: «مرضیه و پرستو تنها روزنامه نگارانی نیستند که در روزهای اخیر دستگیر شده اند. روزنامه نگاران، وب نگاران و فعالان اجتماعی دیگری از جمله سهام الدین بورقانی، فاطمه خردمند، احسان هوشمند، سعید مدنی، فرشاد قربان‌پور، محمد سلیمانی نیا، نسرین نعمت اللهی، پیمان پاک مهر و شهرام منوچهری هم در چند روز گذشته دستگیر شده اند. تعدادی از روزنامه نگاران هم در هفته های اخیر بازجویی و تهدید شده اند.»

بر اساس این اطلاعیه «خانواده های برخی خبرنگاران مشغول به کار در رسانه های خارج از کشور از جمله خانواده های خبرنگاران بی بی سی فارسی هم اخیرا اذیت و آزار یا بازداشت شده اند. در چند روز اخیر تعدادی از دانشجویان و شهروندان عادی هم مورد بازجویی و ضرب و شتم قرار گرفته اند.»

امضا کنندگان این بیانیه که خود را «جمعی از دوستان پرستو دوکوهکی و مرضیه رسولی» اعلام کرده‌اند در پایان گفته‌اند: «ما از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهیم این روزنامه نگاران را هر چه زودتر آزاد کند. از کلیه نهادهای حقوق بشری و جوامع بین المللی هم می خواهیم این فشارها و ارعاب ها را محکوم کنند، وضعیت روزنامه نگاران دستگیر شده را پیگیری کرده و از دولت ایران بخواهند تا این روزنامه نگاران را هر چه سریع تر آزاد کند.»

منبع: صفحه آزادی پرستو دوکوهکی و مرضیه رسولی

 


 
 

مسیح علی‌نژاد

خبر آمد که گازوییل اوین تمام شده است و هشت هزار نفر از سرمای اوین رنج می کشند. باور کنید خیلی ها هنوز خبر ندارند. چند نفر از ما می تواند در کنار کارهای روز مره اش به یک همسایه اش خبر دهد که در اوین چه می گذرد؟ چند نفر از ما می تواند فقط یک خط در صفحه مجازی خودش بنویسد:

 

آقای جمهوری اسلامی حالا که خودتان برای زندانی های ما پتو و گازوییل و تخت نمی خرید یا آزادشان کنید یا با شجاعت اعلام کنید ناتوان هستید و راه را باز بگذارید خود مردم وارد عمل شوند. نترسید، نگران نباشید، قرار نیست دیوار زندان را بشکنیم شما جرات داشته باشید و اعلام کنید که قادر به گرم کردن زندان نیستید ما خود راه را پیدا می کنیم و حتی حاضریم پتو بفرستیم و می فرستیم و نگران آبروی تان در دنیا هم نباشید.

 

چند نفر از ما حاضریم حالا که دست مان به زندان نمی رسد به زبان و ادبیات و شیوه ی خودمان موجی در فضای مجازی ایجاد کنیم درست عین موجی که این روزها برای گلشیفته ایجاد شد تا زندانیان بشنوند که آنها هم هنوز در بطنِ گفتگوی ما هستند، تنها نیستند…

 

چند نفر از ما می توانیم موجی درست کنیم که حاکمان بشنوند، سیستمِ گرمایی حق مسلمِ یک زندانی است؟ یا حداقل رسانه های معتبر دنیا بشنود آنان که شعارِ ایرانِ هسته ای شان گوشِ فلک را کرد کرده، گازوییل شان ته کشیده و پول و پتو و امکانات برای نگهداری زندانیانِ ما هم ندارند؟

 

کار سختی نیست که حداقل امروز به هر شیوه و سبکی که می شناسیم فقط در مورد سرمای هشت هزار زندانی اوین حداقل هشت هزار خبر بنویسیم….

 

حکومت به همان اندازه که از زندانیان می ترسد به همان اندازه از به فراموشی سپردنِ زندانیان خرسند می شود و از خودمشغولیِ مان به خبرهای دیگر شادمان.

به نام هشت هزار زندانی اوین که از سرما می لرزند آیا می توانیم هشت هزار خبر بنویسیم؟


 
 

1390/11/2

وب‌سایت کلمه در گزارشی وضعیت این روزهای زندان اوین را به دلیل قطع گازوئیل و سلول‌های سرد، «سخت و طاقت‌فرسا» توصیف کرده و نوشته که «طبق خبرها سرماخوردگی این روزها به شدت در این زندان رواج یافته است.»

بر اساس این گزارش زندانیان سیاسی  بندهای ۲۰۹ ، ۳۵۰ و دو الف و همچنین بند زندانیان سیاسی زن در  زندان  اوین به دلیل امکانات محدودتر حتی شرایط بسیار  بدتری را نسبت به زندانیان عادی  دارند و مسوولان زندان هم به زندانیان گفته اند تا ده روز آینده امکان تهیه گازوئیل وجود ندارد .

با این همه بیش از چند روز است که هشت هزار زندانی زندان اوین و از جمله زندانیان سیاسی بدون وسایل گرمازا ، آب گرم  و محروم از حمام اغلب سرماخورده و بیمار شرایط سختی را می گذرانند و خانواده های آنان نیز با نگرانی زیاد و دلشوره تنها این وضعیت را نظاره می کنند و نمی دانند باید به کدام مقام مسوولی دراین باره شکایت کنند. آنها تنها خواهان رسیدگی به وضعیت رفاهی زندانیان و پایان دادن به این شرایط دشوار هستند.

بازداشتگاه اوین که در دره اوین در شمال تهران واقع شده است به طور طبیعی همیشه از دیگر نقاط تهران آب و هوای سردتری دارد که این تفاوت دما  در فصل زمستان بیشتر هم هست و همیشه خانواده های زندانیان با توجه به این مساله و نبود امکانات کافی برای زندانیان نگران وضعیت آنها هستند.

به گزارش کلمه همزمان با افزایش سرماخوردگی در زندان اوین مسئولان امکانات رسیدگی به همه بیماران را ندارند و دارو نیز در اختیار زندانیان بویژه زندانیان سیاسی قرار نمی دهند.

خانواده های زندانیان سیاسی زندان اوین با شنیدن خبر قطع گازوئیل و شرایط نامناسب زندان اوین از دادستان تهران و همه مسوولان قضایی می خواهند که به این شرایط رسیدگی کنند و فراموش  نکنند که این مسوولان در برابر همه زندانیان و به ویژه زندانیان سیاسی که فقط به خاطر عقیده شان زندانی هستند مسوول هستند و باید شرایط رفاهی مناسب را برای گذراندن مدت حبس آنان فراهم کنند.

منبع: کلمه

 


 
 

1390/11/2

گزارش‌ها حاکی است که به دنبال ممنوعیت فروش عروسک «باربی» در ایران، پلیس نظارت بر اماکن عمومی «ده‌ها» مغازه را به دلیل فروش این عروسک پلمب کرده است.

خبرگزاری مهر روز سی‌ام مهرماه گزارش داد که پلیس نظارت بر اماکن عمومی تهران به منظور برخورد با «مظاهر غربی و ترویج دهنده بی‌بند و باری» فروش عروسک‌های باربی را ممنوع اعلام کرده و هشدار داده است، فروشگاه‌هایی که اقدام به فروش این عروسک‌ها کنند از نظر پلیس متخلف هستند و با آن‌ها برخورد می‌شود.

جمع‌آوری عروسک‌های باربی از سطح مغازه‌ها در ادامه طرح «امنیت محله محور» صورت گرفته و یک منبع آگاه در پلیس امنیت در این خصوص به خبرگزاری مهر گفته است: «تا کنون ده‌ها مغازه فروشنده عروسک باربی از سوی مأموران پلمب شده است و اجرای این طرح ادامه دارد.»

روزنامه ابتکار روز شنبه نوشت که پلیس در جریان اجرای این طرح، «از تمامی اسباب‌بازی‌فروشی‌ها و عرضه‌کنندگان محصولات فکری بازرسی کرده و عروسک‌های باربی را از سطح شهر جمع آوری کرد».

خبرگزاری کار ایران، ایلنا ضمن انتقاد از طراحی این عروسک آورده است: «عروسک باربی بر خلاف سایر عروسک‌ها که تداعی کننده کودک بوده و دارای چهره‌ای معصومانه است، یک زن ۲۰ ساله آمریکایی با تمام مشخصات اندامی را نشان می‌دهد که با دقت فراوان طراحی و ساخته شده و با حضور تصاویرش در اکثر مایحتاج و ملزومات ضروری کودکان و نوجوانان... خود را به آنان تحمیل می‌ کند و موجب خرید عروسک می‌شود.»

جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۵ برای مقابله با عروسک‌های پرطرفدار باربی، تولید عروسک‌هایی با نام «دارا و سارا» را به چین سفارش داد.

کاری که با استقبال چندانی از سوی مردم مواجه نشد.

منبع: ایلنا و رادیو فردا

 


 
 

مصطفی تاجزاده در پیامی از زندان اوین:
1390/11/2

مصطفی تاجزاده، از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب، در پیامی از زندان اوین می‌گوید که حکومت ایران به الگویی برای «حکومتهای دیکتاتور و جبار» تبدیل شده است.

به گزارش جرس و به نقل از صفحه فیس بوک آقای تاجزاده، این زندانی سیاسی ادامه داده است: «در حال حاضر تنها حکومتهای جبار و سفاک هستند که از مدل حکومت ایرانی استفاده می‌کنند: از روی مردم با اتوموبیل رد می‌شوند، موتورسوارهای مرعوب کننده مدل شترسواران مصری می‌شوند، حکومت سفاک سوری به تاسی از لباس شخصی‌ها و نیروهای خودسر سازمان یافته ایرانی به خوابگاه دانشجویان حمله می‌کند و فقط مانده معترضین را از پل‌ها به پایین پرتاب کنند تا الگوبودن اقتدارگرایان کامل شود.»

به گفته آقای تاجزاده، «اگر زمانی انقلاب اسلامی الگوی بیداری بود، اکنون اقتدارگرایان ایرانی تبدیل به الگوی استبداد و ارتجاع و ضدیت با حقوق بشر در منطقه و جهان شده‌اند»

آقای تاجزاده تصریح کرد که هر نظام سیاسی یک ویژگی دارد و ویژگی شاخص نظام کنونی ایران، «یک نفره بودن» آن است.

مصطفی تاج‌زاده در دستگیریهای گسترده پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ دستگیر و به اتهام "اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی و فعاليت تبليغی عليه نظام" به شش سال حبس تعزيری و ۱۰ سال محروميت از فعاليت در احزاب و مطبوعات محکوم شد که بنا به درخواست خودش، تقاضای تجديدنظرخواهی در حکم صادره صورت نگرفت.

منبع: جرس

مرتبط:

تاج‌زاده: از خطاهای خود در دهه اول انقلاب پوزش می‌خواهم

سیدمحمد خاتمی: دریغ و درد که مصطفی تاج‌زاده دربند است

مصطفی تاج‌زاده پس از یک سال و نیم انفرادی، ممنوع‌الملاقات شد


 
 

1390/11/2

مقام های محلی بندرعباس می گویند که اجساد ۱۵ نفر از مسافران شناور غرق شده محلی در خلیج فارس را ار آب بیرون کشیده اند.

این شناور ۲۲ مسافر داشت که پنج نفر از آنها نجات پیدا کرده و به بیمارستان منتقل شدند. هنوز از سرنوشت دو مسافر دیگر این شناور اطلاعی در دست نیست.

این شناور دریایی در مسیر جزیره هرمز به بندرعباس در حرکت بود که دچار سانحه شد.

خبرگزاری فارس به نقل از مرکز تجسس و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان دلیل غرق شدن این شناور را عدم توجه ناخدای این شناور به هشدارها و نکات ایمینی و نیز اصرار مسافران برای حرکت در هوای نامساعد اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا البته می گوید دلیل واژگونی این شناور، اتمام بنزین در میان مسیر و آبگرفتگی قایق بوده است.

مقام های محلی افزوده اند که ناخدای این کشتی به دلیل "به آب زدن شناور علیرغم اعلام ممنوعیت تردد" دستگیر شده است.

منابع: بی بی سی و رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته