-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۴, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 01/24/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/11/3

همزمان با افزایش قیمت دلار تا سقف  ۲۱۰۰ تومان، روز دوشنبه وزیر اقتصاد برای توضیح در خصوص این نابسامانی اقتصادی به مجلس فراخوانده شد و یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با متهم کردن دولت به ضعف مدیریت در حوزه اقتصاد گفت: «حیثیت اقتصادی دولت بر باد رفت.»

به گزارش خبرگزاری مهر روز دوشنبه در اتفاقی نادر، قیمت سکه طرح قدیم و جدید با یکدیگر برابر شد و قیمت آن به یک میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که روز گذشته سکه طرح قدیم یک میلیون تومان و سکه طرح جدید ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

روز دوشنبه همچنین گزارش‌ها حاکی است که قیمت دلار نیز نسبت به روز گذشته بار دیگر افزایش یافت و در ساعات ابتدایی صبح  ۲۰۵۰ تومان معامله شد ولی بعد به ۲۱۰۰ تومان رسید.

به دنبال نابسامانی شدید بازار ارز، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از احضار وزیر اقتصاد به مجلس خبر داد و گفت: «بی‌تدبیری دولت، بخش اعظمی از چرایی نابسامانی بازار ارز را شامل می‌شود.»

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان این‌که «دلار دو هزار تومانی فاجعه‌ای بزرگ برای کشور است»، تأکید کرد که مجلس «به هیچ عنوان» در برابر نابسامانی بازار ارز سکوت نخواهد کرد و افزود: «وزیر اقتصاد و دیگر دستگاه‌های دولتی، از جمله بانک مرکزی باید نسبت به بی‌تدبیری خود پاسخگوی نمایندگان مجلس باشند.»

روز دوشنبه همچنین رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس ضمن انتقاد از «ضعف مدیریت» دولت در حوزه اقتصادی گفت: «حیثیت دولت رفته است.»

غلامرضا مصباحی مقدم به خبرگزاری مهر گفت: «متاسفانه مسئولان ارزی ما طی یکی دو سال اخیر پله پله از نظر مدیریتی پایین آمده‌اند و به عبارت دیگر، کار را به اهل اش نسپرده‌اند... مدیریت بانک مرکزی به گونه‌ای بوده است که مدیریت ارز را افت داده است.»

به نظر می‌رسد بازار ارز و سکه همزمان با تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا به مرحله جدیدی رسیده باشد.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/11/3

دفتر تحکیم وحدت (تشکل دانشجویی منتقد دولت) گزارشی تفصیلی را به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران ارائه کرده است.

در این گزارش که دوشنبه، سوم بهمن‌ماه منتشر شده، تاکیدشده است که جمهوری اسلامی ایران از فرودین ۸۸ تا شهریور ماه ۹۰ بیش از «دو هزار» مورد حقوق دانشجویان را نقض کرده است.

کمیسیون حقوق بشر دفتر تحکیم وحدت که مسئول جمع‌آوری اطلاعات این گزارش بوده، خطاب به احمد شهید نوشته است که در این مدت ۱۰ نهاد، دانشجویان را در ایران «سرکوب» کرده‌اند.

وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حفاظت اطلاعات نيروی انتظامی، بسيج دانشجويی، کميته انضباطی دانشگاه‌ها، کميته ناظر بر نشريات دانشجويی، حراست دانشگاه‌ها، نمايندگی ولی فقيه در دانشگاه‌ها، دبير خانه شورای عالی امنيت ملی و دادگاه‌های عمومی و انقلاب، نهادهایی هستند که در این گزارش به «ناامن کردن» فضای حاکم بر دانشگاه‌های ایران برای تعداد زیادی از دانشجویان متهم شده‌اند.

این تشکل در قالب جدول‌های تفکیکی هشت گانه، اطلاعات مورد اشاره را برای گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضع حقوق بشر ایران جمع‌آوری کرده است.

دفتر تحکیم وحدت در گزارش خود برخی نهادهای حکومت ایران را به طور مستقیم و غیر مستقیم مسئول مرگ ۲۷ دانشجو طی ۱۸ ماه گذشته معرفی کرده است.

در این گزارش با انتقاد از رفتار حاکمیت با دانشجویان تاکید شده که از سال ۸۸ تاکنون چندین بار نیروهای نظامی و نیروهای لباس شخصی «وابسته به حاکمیت» برای سرکوب مستقیم تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشجویان به محوطه دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویان حمله کرده‌اند.

دفتر تحکیم وحدت نتیجه این حملات را علاوه بر ضرب و شتم دانشجویان و  شلیک گلوله، کشته شدن شماری دانشجو دانسته است.

از گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر خواسته شده است که برای راست آزمایی در این ارتباط دستور بررسی حملات صورت گرفته بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ به دانشگاه‌های تهران، صنعتی اصفهان، شیراز و آزاد مشهد را صادر کند.

در ادامه گزارش تصریح شده است که هر چند حاکمیت به صورت رسمی این حملات را محکوم می‌کند اما در در دادگاه‌هایی که در این ارتباط تشکیل می‌شود اغلب نظامیان تبرئه و دانشجویان به سبب «تحریک» آن‌ها به احکام حبس یا جریمه نقدی محکوم می‌شوند.

دفتر تحکیم وحدت در گزارش خود اعلام کرده است که بر اساس احکام صادره در این مدت،۳۹۶ دانشجو به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز و انتقاد از حاکمیت از دانشگاه اخراج شده‌اند.

بر این اساس ۶۳۴ دانشجو از فرودین ۸۸ تا شهریور ۹۰ از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

در گزارش ارسالی به احمد شهید آمده است که بعد از بازداشت دانشجویان برای ۲۵۴ نفر از آنها در دادگاه‌ها حکم محکومیت و زندان صادر شده است.

در همین مدت ۱۳۲ نفر هم به دلیل فعالیت‌های دانشجویی از دانشگاه‌های محل تحصیل خود اخراج شده‌اند.

دفتر تحکیم وحدت خاطرنشان کرده است که به جز تحت فشار قرار دادن دانشجویان، تشکل‌ها و نشریات دانشجویی منتقد هم از سوی مقامات دانشگاه و خارج از محیط آکادمیک با مشکلات مختلف مواجه شده‌اند.

منبع: مردمک و بی‌بی‌سی


 
 

1390/11/3

اتحادیه اروپا روز دوشنبه، سوم بهمن، به صورت رسمی خرید نفت از ایران را تحریم کرد.

این تصمیم در اجلاس وزیران خارجه این اتحادیه، که در بروکسل برگزار شد، به منظور افزایش فشارها برای توقف فعالیت هسته‌ای ایران گرفته شده است.

اتحادیه اروپا، که نزدیک به ۲۰ درصد نفت خام صادراتی ایران را وارد می‌کند، در تحریم‌های جدید علیه این کشور، از کشورهای عضو خود خواسته است تا یازدهم تیر ۱۳۹۱ قرارداد جدیدی با ایران برای معامله نفت خام و فرآورده‌های نفتی این کشور امضا نکنند.

این تحریم‌ها البته به کشور‌ها عضو اجازه داده است که قراردادهای کنونی نفتی با ایران تا تاریخ یاد شده همچنان اجرایی باشد.

بر اساس گزارش‌ها، اتحادیه اروپا دارایی بانک مرکزی ایران را نیز مسدود خواهد کرد.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا، تصمیم امروز اتحادیه اروپا را بخشی از «یک مجموعه تحریم‌های بی‌سابقه» توصیف کرد.

آقای هیگ گفت که بریتانیا به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است چون فعالیت‌های هسته‌ای این کشور برای بریتانیا توجیه پذیر نیست.

تحریم‌ها علیه ایران پس از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره وجود نشانه‌هایی از تلاش ایران برای تولید سلاح اتمی شدت گرفته است.

ایران البته همواره برصلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود تاکید می‌کند.

دولت ایران تاکنون به این تصمیم اتحادیه اروپا واکنشی نشان نداده است.

منبع: بی بی سی


 
 

1390/11/3

منابع خبری گزارش دادند که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا به همراه پنج کشتی جنگی دیگر بدون هیچگونه حادثه‌ای از تنگه هرمز گذشتند و وارد خلیج فارس شدند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که ناو یادشده عبور «منظم و عادی» خود از تنگه هرمز را تکمیل کرد.

ناو آبراهام لینکلن نخستین ناو هواپیمابر آمریکایی ست که توانایی حمل دستکم ۹۰فروند هوپیما و هلی کوپتر را دارد.

پیشتر سرلشگر عطاء الله صالحی، فرمانده ارتش ایران، به آمریکا اخطار داده بود که دیگر این ناو را به خلیج فارس بازنگرداند.

اما روز شنبه حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، بازگشت ناوهای آمریکایی به خلیج فارس را «امری عادی» توصیف کرد.

رسانه‌های بریتانیا گزارش دادند که یکی از پنج کشتی جنگی همراه ناو آبراهام لینکلن، ناوچه بریتانیایی آرگایل ست.

یک سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده است که «ناوچه اچ‌ام اس آرگایل و یک شناور فرانسوی همراه گروه ناوی آمریکا از تنگه هرمز گذشتند تا بر تعهد خلل ناپذیر جامعه بین الملل برای حفظ حق دسترسی کشور‌ها به این آبراه بر اساس قوانین بین الملل صحه بگذاریم.»

پیش از این ایران تهدید کرده بود که اگر نفت این کشور مورد تحریم آمریکا و متحدانش قرار بگیرد، از عبور نقت دیگر کشور‌ها از تنگه هرمز جلوگیری می‌کند.

این حرف‌ها با واکنش شدید آمریکا روبرو شد و این کشور در پیامی به رهبر ایران این کار را عبور از خط قرمز خود نامید.

وزیر دفاع ایران البته پس از آن اعلام کرد که این کشور فعلآ برنامه‌ای برای بستن تنگه هرمز ندارد.

منبع: بی بی سی


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته