-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 12/29/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



 

ناظران اتحادیه عرب در شهرهای مختلف سوریه پخش شده‌اند تا از نزدیک شاهد رویدادهای این کشور و ادعاهای دولت و معترضان باشند. اما این باعث فروکش کردن خشونت‌ها نشده و فعالان سیاسی گزارش کرده‌اند که در روز چهارشنبه ۱۰نفر کشته شدند.

به گزارش بی بی سی، بیشتر کشته‌ها از شهرهای حماه و حمص هستند. ناظران روز چهارشنبه برای بار دوم به حمص رفتند.

پیشتر رییس هیئت ناظران اتحادیه عرب وضعیت شهر حمص در سوریه را مایه اطمینان خاطر توصیف کرده بود.

ژنرال مصطفی الدابی که سودانی است،‌ به خبرگزاری رویترز گفت که وضعیت بعضی از نقاط شهر خوب نیست اما افزود وقتی که ناظران در روز سه شنبه از شهر بازدید می کردند، آرامش برقرار بود و اثری از درگیری دیده نمی‌شد.

این واکنش رئیس هیئت ناظران، عده‌ای از فعالان سوری و ناظران غربی را نگران کرده است.

فعالان سوری حتی ابراز نگرانی کرده‌اند که حضور ناظران از بار خشونت‌های دولتی علیه آنها نکاسته است.

در همین احوال، دولت سوریه هم ۷۵۵نفر از معترضان را که در زندان‌ها بودند را آزاد کرده‌است. تلویزیون دولتی سوریه گفته که این افراد کسانی هستند که "دستشان به خون آغشته نیست."

دولت سوریه همواره خشونت‌های اخیر در کشورش را به اخلال‌گران مسلحی نسبت داده که به گفته آنها مردم و نیروهای نظامی دولتی را می‌کشند.

مخالفان حکومت بشار اسد، گزارش داده‌اند که جداشدگان از ارتش چهار نفر از سربازان را کشته‌اند.

تصاویر ویدیویی هم از روزهای اخیر منتشر شده است که بی‌بی‌سی صحت آنها را نمی‌تواند تایید کند. اما در آنها نکات جالبی هست. از جمله اینکه در یکی از آنها که از شهر حماه هست، نیروهای امنیتی سعی دارند با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله مردم را متفرق کنند. مردم هم در حال شعار دادن هستند که "ناظران کجا هستند."

ویدیوی دیگری هم هست که در آن یکی از معترضان در حال فریاد زدن بر سر ناظران است و به آنها می‌گوید زمانی که آنها در حماه نبودند، دولتی‌ها ۱۵نفر را در این شهر کشته‌اند و ادامه می‌دهد: "ما از حضور شما در اینجا سودی نمی‌بریم."

گزارش شده که فعالان مخالف دولت حاضر به دیدار با ناظران اتحادیه عرب نشده‌اند، چون "ارتشی‌ها آنها را اسکورت می‌کنند."

اما ناظران موفق شده‌اند که با عده‌ای از شهروندان دیدار کنند و از زبان آنها ماوقع را بشنوند.

فعلا ۶۶ناظر از سوی اتحادیه عرب در سوریه هستند که بناست تعداد آنها به ۲۰۰تا ۳۰۰نفر هم برسد.

هرچند از اظهار نظر اولیه رئیس هیئت ناظران، مخالفان بشار اسد ناراضی هستند اما آمریکا گفته که باید صبر کرد و نتیجه تحقیقات آنها را شنید.

سازمان ملل می‌گوید که در جریان اعتراض‌ها به حکومت بشار اسد در سوریه بیش از ۵۰۰۰نفر در این کشور کشته شده‌اند و بیش از ۱۴هزار نفر هم در بند هستند.

به دلیل اینکه سوریه درهای کشورش را به روی خبرنگاران بسته، تایید صحت آمارها برای رسانه‌‌ها آسان نیست.

 


 


حکم حبس مسن ترین زندانی سیاسی جنبش سبز، به اتهام "توهین به رهبری" سه سال افزایش یافته است.

حکم سه سال حبس دیگر برای ابوالفضل قدیانی در حالی صادر شد که این مسن ترین زندانی جنبش سبز در بند ۳۵۰ اوین باید چهارم آذر ماه امسال و پس از تحمل یک سال حبس آزاد می شد.

به گزارش کلمه، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بنا بر این حکم جدید و به اتهام “توهین به رهبری” باید سه سال دیگر در زندان بماند.

این در حالی است که وی، که چندی پیش در سی سی یو بیمارستان ساسان بستری بود، پس از عمل جراحی قلب بدون طی کردن دوران نقاهت از همان بیمارستان به زندان منتقل شده بود.

آقای قدیانی با مشکلات حاد جسمی رو به روست؛ همسر این زندانی سیاسی در همان زمان به کلمه گفته بود که مستأصل شده و نگران است که دستگاه امنیتی بخواهد ماجرای هدی صابر را برای ابوالفضل قدیانی تکرار کند.

ابوالفضل قدیانی اولین بار در دی ماه ۸۸ بازداشت و به اتهام توهین به رییس دولت به یک سال حبس محکوم شده بود.

این مبارز سیاسی زمان شاه که ۴ سال در زندان های ساواک شکنجه شده و مقاومت کرده بود، دو ماه پیش در دادگاهی که در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب برایش تشکیل شده بود، شرکت نکرده و آن را غیر قانونی خوانده بود.

عضو ارشد و دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با ارئه ی لایحه ای گفته بود دادگاه سیاسی، عقیدتی باید علنی و با هیئت منصفه باشد، بنابراین دادگاه غیرقانونی و مجری آن مجرم است.

بر اساس این گزارش پس از صدور حکم قاضی در جواب اعتراض وکیل که “چرا وثیقه را قبول نمی کنید” گفته است: باید مشورت کنم.

 


 


علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی می گوید، ایران برای خرید هواپیماهای سوخو از روسیه اعلام آمادگی کرده است.

نیکزاد گفته است که رئیس سازمان هواپیمایی ایران نیز این هواپیماهای ۱۰۰ نفره را تایید کرده است، "چون که این هواپیماها کوتاه برد است و با موقعیت آب و هوایی ایران سازگاری دارد."

ایران به دلیل تحریم های بین المللی امکان خرید هواپیماهای مدرن و با کیفیت را ندارد و به همین دلیل تنها قادر به خرید هواپیما از روسیه است. 

پیش از این استفاده ایران از هواپیماهای روسی توپولف، به دلیل استانداردهای پائین و وقوع حوادث زیاد و خونین هوایی مورد انتقاد قرار گرفته است.

اما آقای نیکزاد از "سوخو" تعریف می کند و می گوید، قیمت این هواپیما و میزان مصرف سوخت آن مناسب است.

وی در عین حال، جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

 

به گزارش بی بی سی، نیکزاد همچنین می گوید، در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و با افزایش قیمت بنزین، قیمت بلیت هواپیما در ایران نیز افزایش می‌یابد.


 


مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: ۱۲ درصد از مردان و ۱۴درصد از زنان بالای ۱۵ تا ۶۵ ساله میوه و سبزی مصرف می‌کنند و حدود ۸۶ درصد ایرانیان سبزی و میوه مصرف نمی‌کنند.

زهرا عبداللهی روز چهارشنبه در نشست خبری دومین بسیج تغذیه که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه ۵ ساله پنجم مؤظف هستیم که هر ساله بسیج تغذیه را برگزار کنیم.

وی گفت: فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی برای اصلاح الگوی تغذیه کشور یکی از مهمترین اهداف این بسیج است.

وی گفت: مشکلات تغذیه‌ای و روند رو به گسترش آن یکی از مهمترین مسائلی که است که موجب بروز دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی شده است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اضافه کرد: اضافه‌وزن و چاقی به دلیل بیش‌خواری مواجه هستیم و مصرف برخی مواد غذایی مانند چربی، شیرینی، غذاهای پرپروتئین و نمک باعث چاقی می‌شود.

وی ادامه داد: ایرانیان روزانه ۱۰ گرم نمک مصرف می‌کنند که این میزان ۲ برابر توصیه شده است و کاهش نمک می‌تواند بروز بیماری‌های قلبی را ۱۸ تا ۲۴ درصد کاهش دهد. همچنین مصرف قند و چربی نیز بیش از نیاز بدن است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: ‌افراد باید روزانه از ۵ گروه اصلی مواد غذایی در رژیم‌ عذایی شان مصرف کنند. مصرف نمک‌ و چربی را کاهش دهند که در ایران برعکس عمل می‌شود. ایرانیان بیش از حد نیاز قند، نمک و چربی استفاده می‌کنند مواد غذایی مفید مانند میوه‌هاو سبزی‌ها در رژیم غذایی‌شان کمتر یافت می‌شود.

عبداللهی بیان داشت: میزان میوه و سبزی در کشور ایران بسیار کمتر از میزان توصیه شده است و روزانه افراد باید ۳ تا ۵ واحد میوه و ۲ تا ۴ واحد سبزی مصرف کنند.

وی تأکید کرد: ۱۲ درصد از مردان و ۱۴ درصد از زنان را ۱۵ تا ۶۵ ساله فقط میوه و سبزی استفاده می‌کنند که آماری نگران‌کننده است و مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها می‌تواند ویتامین‌ و املاح معدنی مفید را تأمین کند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: در مورد مصرف گروه شیر و لبنیات نیز با آماری وحشتناک مواجه هستیم به دلیل اینکه هر فردی روزانه حداقل ۲ تا ۳ واحد شیر و لبنیات مصرف کند که این میزان کمتر از میزان توصیه شده است و بروز کمبود کلیسم و پوکی استخوان نشانه مصرف کم لبنیات است و همان طور که می‌دانید مصرف کلیسم در بروز بیماری‌های قلبی تأثیر می‌گذارد.

عبداللهی اضافه کرد: اضافه وزن و چاقی در میان ایرانیان شیوع زیادی پیدا کرده است به طوری که ۴۰ درصد از مردان و ۵۲ درصد از زنان ۱۹ تا ۶۵ ساله مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند همچنین ۵۹ درصد زنان و ۳۶ درصد مردان ۴۵ تا ۶۵ ساله به فشارخون بالا مبتلا هستند.

وی عنوان کرد: ۴۰ درصد زنان و ۳۳ درصد از مردان بالای ۴۵ تا ۶۵ ساله به بیماری قند مبتلا هستند که تغییر سبک زندگی می‌تواند مانع بروز این بیماری‌ها شود.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: سیاست‌های حمایتی دولت از صنایع غذایی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و باید از صنایع غذایی حمایت شود و به آنها توصیه شود که به جای تولید لبنیات پرچرب لبنیات کم‌چرپ تولید کنند.

عبداللهی با بیان اینکه از مصرف سبزی‌های فله‌ای که به طور مستقیم از زمین‌های زراعی وارد مغازه‌ها می‌شود باید پرهیز کرد به دلیل اینکه این سبزی‌ها همراه با گل فراوان و انگل و میکروب است و بسیاری از زنان به دلیل اینکه فرصت تهیه و پاک کردن سبزی را ندارند این ماده با ارزش کمتر مصرف می‌شود.

 


 


احمدی‌نژاد سال گذشته در روزهای پایانی اسفند ماه، لایحه بودجه سال ۹۰ را به مجلس ارائه داد و به این ترتیب رکورد تاخیر در ارائه بودجه را شکست.

امسال نیز با توجه به تاخیر پیش‌بینی شده برای رساندن بودجه سال ۹۱ به مجلس و نیز با توجه به انتخاباتی که قرار است به زودی برگزار شود، بسیاری می‌گویند بودجه سال ۹۱ نه امسال، بلکه سال آینده بررسی خواهد شد.

در این باره "فارس" نوشت:" دولت در حالی سال گذشته علت تاخیر در ارائه بودجه ۹۰ به مجلس را تاخیر در تصویب قانون برنامه پنجم اعلام کرده بود که این تاخیر امسال هم اتفاق افتاد و باید دید امسال چه بهانه ای اعلام می شود و آیا بودجه ۹۰ هم مانند بودجه ۸۹ دو ماه تمدید می شود؟"

گرچه بر اساس آئین نامه داخلی مجلس برای داشتن زمان کافی رسیدگی به لایحه بودجه در کمیسیونهای تخصصی ، دولت مکلف است حداکثر تا ۱۵ آذر هرسال لایحه بودجه سال آینده کل کشور را به مجلس تقدیم کند، اما دولت در سال جاری نیز مانند  سال گذشته در این کار تاخیر دارد.

از سویی با توجه به این که محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس پیش از پایان جلسه صبح‌‌ روز چهارشنبه اعلام کرد، مجلس هفته آینده برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان، جلسه علنی ندارد. بنابر این جلسه بعدی مجلس، رأس ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۰ با دستور ‌کار رسیدگی به دستور هفتگی تشکیل می‌شود.
با این اوصاف اگر دولت در نخستین روز کاری مجلس یعنی ۱۸ دیماه لایحه بودجه ۹۱ کل کشور را به مجلس برساند، بر اساس گفته توکلی که مجلس از ۲۲ بهمن تعطیل خواهد بود و انتخابات در ۱۲ اسفند برگزار می شود که عملا تعطیلی مجلس تا یکشنبه ۱۴ اسفند طول می کشد، به نظر می رسد مجلس فرصت کافی برای بررسی بودجه در سال جاری را ندارد.

این درحالی‌ست که پیش از این اعلام شده بود لایحه بودجه ۹۱ نهایتا تا روزهای میانی دی ماه به مجلس خواهد رسید.

دولت سال گذشته بهانه می آورد که نمایندگان مجلس قانون برنامه پنجم را دیر هنگام و در ۳۰ دیماه ۱۳۸۹ تصویب کردند هرچند خود دولت آن قانون را برای اجرا در ۱۰ بهمن ۸۹ به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ابلاغ کرده بود.

به هر حال انتقال مراحل تصویب لایحه بودجه سال گذشته به سال ۹۰ باعث شد که کشور در دو ماه اول سال ۹۰ با تمدید قانون بودجه ۸۹ اداره شود و قانون بودجه ۹۰ در اواخر اردیبهشت ۹۰ تصویب و برای اجرا ابلاغ شود. حال مشخص نیست با تاخیر دوباره مهمترین سند قانونی کشور در امور مالی چه اتفاقی برای بودجه ۹۱ رخ خواهد داد.

در این بین مسئولان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی احمدی‌نژاد هم نه پاسخ درست و حسابی می دهد و نه اعلام می کند که لایحه چه زمانی آماده و تقدیم می شود.


 


یک کارشناس آموزش وپرورش می گوید،  در حالی که در دنیا برای پیشگیری از اعتیاد به ازای هر دانش‌آموز ۲۰ دلار هزینه می‌کنند، این رقم در ایران به ازای هر دانش‌آموز تنها نیم دلار است.

شیرزاد عبداللهی کمبود بودجه دفتر سلامت آموزش و پرورش را به عنوان یکی از مشکلات این وزارتخانه مطرح کرده است.

آقای عبداللهی پیش از این نیز نسبت به وجود دانش آموزان معتاد و کتمان آمارها در اینباره هشدار داده و گفته بود، روش برخورد مدارس با دانش آموزان معتاد و مشکوک به اعتیاد به جای ارائه مشاوره و فراهم کردن شرایط برای درمان آنها، روش حذفی است.

"شیرزاد عبداللهی" درگفتگو با  ایلنا گفت :« بارها گزارش شده که به محض شناسایی دانش آموز معتاد درمدرسه، اولیای او به مدرسه احضار می‌شوند و پرونده دانش آموز را تحویل پدر و مادر می‌دهند و امضا می‌گیرند که اولیا به میل خود پرونده تحصیلی فرزندشان را تحویل گرفته‌اند.»

به گفته وی اولیا، فرزند معتادشان را برمی‌دارند و می‌روند بی‌آنکه ردی از آنها در جایی مانده باشد. این کودکان به احتمال زیاد در دام باندهای اعتیاد می‌افتند و تبدیل به فروشندگان خرده پای مواد مخدر می‌شوند .

این منتقد آموزش و پرورش مسئولیت اعتیاد همه نوجوانان زیر ۱۷ سال را متوجه دستگاه آموزش و پرورش دانست و افزود:« طبق قانون وزارتخانه آموزش و پرورش در قبال تربیت همه کودکان گروه سنی زیر ۱۸ سال مسئول است و بخشی از این تربیت آموزش مهارت‌های زندگی و پرهیز از رفتارهای پر خطر است.»

وی خاطرنشان کرد: «این هنر نیست که دانش آموز را به حال خود بگذاریم که معتاد شود و بعد گوشش را بگیریم از مدرسه اخراجش کنیم و با قیافه حق به جانب بگوییم که در مدارس معتاد وجود ندارد.»

آموزش و پرورش تاکنون حاضر به ارائه آمار دانش آموزان معتاد نشده و اجازه آمارگیری را هم به هیچ گروهی نمی‌دهد. این درحالی‌ست که وزیر آموزش و پرورش وجود دانش‌اموزان معتاد در مدارس را انکار کرده است اما عبداللهی با بیان اینکه اعلام وجود دانش آموز معتاد برخلاف تصور مدیران، آسیبی به وجهه وزارت آموزش و پرورش نمی‌رساند، بیان کرد:«چون اعتیاد در جوامع امروزی پدیده‌ای پیچیده و چند عاملی‌ست، هیچ‌کس معلم و مدیر و معاون مدرسه را متهم به ترویج اعتیاد نکرده است و نمی‌کند. انتظار همگان این است که آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تربیت دانش آموزان، در این حوزه نیز نقش خود را به خوبی ایفا کند. »

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به جای پاک کردن صورت مساله باید تحقیقات علمی و جامعی درباره اعتیاد انجام دهد ، افزود: « محققان آموزش و پرورش توان علمی این کار را دارند و در صورت نیاز می‌توانند از پژوهشگران مراکز دانشگاهی کمک بگیرند .»

این منتقد با تاکید براینکه وزارت آموزش و پرورش ساز و کار مشخصی برای درمان و بازگشت به تحصیل دانش آموزان معتاد تهیه کند، افزود:« اعتیاد زمینه‌ها و مقدماتی دارد و اگر مربیان و مشاوران مدرسه آموزش‌های لازم دیده باشند، می‌توانند پیش از رسیدن دانش آموز به مرحله اعتیاد اقدامات پیشگیری کننده را انجام دهند.»

عبداللهی با تاکید براین که آموزش و پرورش باید به بحث پیشگیری از اعتیاد طبق موازین و پروتکل های بین المللی اهمیت بدهد، افزود:« آموزش مهارت‌های زندگی که یکی از اصول آن یاد گیری "نه گفتن" در شرایط بحرانی است، هنوز به طور رسمی وارد برنامه آموزشی مدارس نشده است و مربیان پرورشی و مشاوران مدارس آموزش های کافی برای شناسایی دانش آموزان در معرض اعتیاد و آسیب های دیگر و ارائه مشاوره به این افراد را ندیده‌اند. »

کارشناس حوزه آموزش وپرورش یادآور شد:«در دنیا برای پیشگیری از اعتیاد به ازای هر دانش‌آموز ۲۰ دلار هزینه می‌کنند و این رقم در ایران به ازای هر دانش‌آموز تنها نیم دلار است و کمبود بودجه از سوی مسئولان دفتر سلامت آموزش و پرورش به عنوان یکی از مشکلات این وزارتخانه مطرح می‌شود»

به گفته عبداللهی مجلس باید در بودجه سالانه ردیفی مستقل برای دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهد و بودجه‌ای مناسب در نظر بگیرد.


 


قرائت گزارش کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اصل ۴۴ قانون اساسی در رابطه با واگذاری سهام شرکت های دولتی در صحن مجلس، نه تنها ابهامات نمایندگان درباره نحوه واگذاری این شرکتها را برطرف نکرد، بلکه برابهام ها نیز افزود.

براساس این گزارش، تنها ۶ درصد سهام دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است. موضوع سهام عدالت نیز یکی از ابهاماتی است که هنوز باقی مانده به گونه ای که رئیس کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: در مورد سهام عدالت، نه موضوع مدیریت و نه موضوع مالکیت آن مشخص نیست.

نحوه توزیع سهام عدالت، پیش از این موضوع اعتراض حامیان کاندیداهای اصلاح طلب درانتخابات ریاست جمهوری نیز بود و گزارشهای متعددی از سوی اصلاح طلبان ارائه شد که این سهام درآستانه انتخابات و به صورت غیرقانونی توزیع شده است.

حمید رضا فولاگر رئیس کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای اصل ۴۴و نماینده اصفهان در مجلس اظهار داشت: در مورد سهام عدالت، نه موضوع مدیریت و نه موضوع مالکیت آن مشخص نیست.

به گزارش ایلنا، وی از نمایندگان خواست طی ماه‌های باقی‌مانده از مجلس هشتم، اصلاحات لازم را در خود قانون انجام دهند چرا که بخش عمده‌ای از اشکلات به خود قانون مربوط می‌شود.

به گفته وی، موضوع ۶ درصد واگذاری سهام دستگاه‌های دولتی به بخش خصوصی که در این گزارش مطرح شده بر مبنای آخرین گزارش سازمان خصوصی سازی و متعلق به ۵ ماه قبل است.

حسن شبان‌پور نماینده مرودشت در مجلس نیز در همین راستا گفت: اگر موانع قانونی در زمینه واگذاری‌ها به بخش خصوصی وجود دارد، باید این موانع اصلاح شود و اصلاح آن در حیطه اختیارات کمیسیون اصل ۴۴ است.

وی اظهار داشت: واگذاری تنها ۶ درصد سهام دولتی به بخش خصوصی، مبهم است. همچنین این موضوع واقعا جای سؤال است، از این رو باید به این مسئله بیشتر توجه کنیم؛ قرار بود تصدی‌گری دولت به بخش خصوصی واگذار شود و واگذاری‌ها نیز باید به بخش خصوصی و تعاونی‌ها باشد و برای این امر نیز باید از قبل زمینه آزاد سازی و قوانین و مقرراتی که برای خصوصی سازی لازم است فراهم شود.

شبان‌پور بر همین اساس تصریح کرد: بسترهایی که باید فراهم شود را باید ایجاد کنیم و تمام بستر‌ها و قوانینی که نیاز است تدوین شود نیز باید با همکاری قوای سه گانه ایجاد شود و اگر قرار است اصلاح ساختاری داشته باشیم باید مشکلات آن برطرف شود.

فولادگر رئیس کمیسین اصل ۴۴، پس از قرائت گزارش مذکور اظهار داشت: چند بار به معاون پارلمانی و مسئولان دولتی تذکر دادیم که در جلسه مجلس حاضر شده و پاسخگو باشند. مبنای ما آمارهای سازمان خصوصی سازی و دستگاههای دولتی است. چرا آقایان به جای حضور در مجلس و پاسخگویی میخواهند در رسانه ها پاسخ ما را بدهند.

نماینده اصفهان با بیان اینکه این گزارش ۵ ماه پیش نوشته شده است، ادامه داد: حتی بر اساس گزارش جدید سازمان خصوصی سازی، باز هم تغییری در این آمارها ایجاد نمیشود. چرا که دولت همچنان مشغول واگذاری شرکتهای گروه دوم است نه شرکتهای گروه اول. مضاف بر اینکه مالکیت سهام عدالت هم هنوز به مردم ارائه نشده است.

نماینده دیگری با اشاره به اینکه چطور فقط ۶ درصد سهام شرکتهای دولتی به بخش خصوصی حقیقی واگذار شده است، اظهارداشت: واگذاریها باید به بخشهای خصوصی و غیر دولتی میبوده و این کار دولت تخلف آشکار است. البته موانعی در خود وزارتخانه ها وجود دارد و موانعی هم در چرخه پیچیده واگذاری است که باید مرتفع شود.

محمدرضا خباز عضو کمیسیون اقتصادی نیز با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای اصل ۴۴، واگذاری کامل و کاهش تصدیگری بوده است، گفت: اما دولت مقاومت میکند و تصورش این است که بخش خصوصی موی دماغش است! همین الان که دولت در بازار سکه و ارز دچار مشکل شده است، اگر اجازه ورود بخش خصوصی را می داد، سرمایه مردم در سرمایه گذاریها گردش پیدا میکرد نه بازارهای حبابی.

 


 


رئیس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی می گوید، زمستان امسال نیز بارنگی کمتر از حد نرمال خواهد بود و در نیمه جنوبی کشور احتمال بروز خشکسالی وجود دارد.

عباس رنجبر در گفتگو با مهر افزود: به طور کلی بارش در دیماه در نیمه جنوبی کشور کمتر از حد نرمال است و با توجه به اینکه فصل بارش در این نواحی، همین ماه است به احتمال زیاد مانند سال گذشته در نیمه جنوبی کشورمجدداً خشکسالی به وقوع می پیوندد.

به گفته وی، این پیش بینی برای مناطق جنوب کشور بایستی به عنوان هشداری تلقی شود تا اگر برنامه ای برای مدیریت ریسک در این مناطق وجود دارد مانند آبگیری سدها از هم اکنون آغاز شود.

رنجبر اظهار داشت: دما در نیمه جنوبی کشور زمستان امسال بین نیم تا یک درجه سانتیگراد افزایش می یابد که همین مسئله موجب افزایش تبخیر و تشدید خشکسالی می شود.

رئیس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی تصریح کرد: در بهمن و اسفند سال جاری پیش بینی ها برای نواحی شمال غرب، جنوب و جنوب شرق کشور در حد نرمال و در سایر مناطق کشور نیز نرمال با گرایش کمتر از نرمال است.

وی افزود: زمستان امسال دما در نیمه شمالی کشور در حد نرمال است.


 


 

ندای سبز آزادی: یاران سبز جنبش سبز از یکی از بیمارستا‌ن‌های تهران گزارش دادند، عیسی سحرخیز روزنامه‌نگار برجسته کشور را با دستبند و پابند بر تخت بیمارستان بستری است.

گزارشگران گمنام سبز از بیمارستان مزبور، خبر داده‌اند این فعال سیاسی که بیش از 29 ماه است بدون یک روز مرخصی در زندان بسر می‌برد، بر اثر اعتصاب غذاهای متعدد و روزه های سیاسی طولانی و نیز فشارها و محدودیت‌های گوناگون در زندان، به شدت ضعیف شده است.

بنا بر این گزارش، چهار مامور امنیتی به صورت دائمی در اتاق کوچکی که تخت سحرخیز در آن قرار دارد، مراقب او و روابط اش هستند. قابل توجه است که با وجود ضعف جسمی و بیماری های مختلف سحرخیز، دست و پای او در اغلب ساعات شبانه روز به صورت ضربدری به تخت زنجیر شده است.

ماموران امنیتی سخت گیری شدیدی برای روابط سحرخیز برقرار کرده اند. حتی تماس کادر پژشکی و پیراپزشکی بیمارستان با او نیز دچار تضییقات گوناگون است.

saharkhiz.jpg

مطابق این گزارش، سحرخیز نسبت به ماه‌های گذشته، دچار ضعف و لاغری شدید شده است. او از تغییرات شدید فشار خون رنج می برد. همچنین کمر درد و گردن درد او تا بدان حد است که امکان به جای آوردن نماز در حالت عادی، و خم کردن سر و گردن خود را ندارد.

گزارشگران سبز جنبش سبز از درون بیمارستان تصریح کرده اند که عدم دسترسی لازم سحرخیز در زندان رجایی شهر به میوه و سبزی، و کمبود ویتامین های مختلف، تاثیرات فیزیولوژیک و جسمی محسوسی بر وی به همراه داشته است. زندانیان زندان رجایی شهر در هفته های گذشته با محدودیت بسیار زیاد برای خوردن میوه و سبزی مواجه بوده اند. شلغم، تنها فرآورده ی صیفی است که آنها از آن بهره مند بوده اند.

مطابق این گزارش، در کبد سحرخیز نیز غده ای مشاهده شده که پزشکان در حال بررسی آن هستند.

از ماه ها قبل، همسر سحرخیز با ارسال نامه به دادستان تهران، خواستار پیگیری معالجات وی در خارج از زندان، به خرج و هزینه‌ی خانواده اش شده بود. این درخواست ظاهرا تا چند روز پیش بی پاسخ مانده؛ و ظاهرا وخامت وضع جسمی سحرخیز که پزشکان بهداری رجایی شهر مکرر به آن گواهی داده بودند، بدان حد رسیده که مقامات قضایی و امنیتی با تعقیب درمان وی در خارج از زندان موافقت کرده اند.

قابل اشاره است که سحرخیز از جمله انگشت شمار زندانیان سیاسی پس از کودتای انتخاباتی است که از یک روز مرخصی نیز برخوردار نشده است. مسعود باستانی، روزنامه نگار یکی از این زندانیان انگشت شمار است.

عیسی سحرخیز، عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران، مدیر مسئول ماهنامه توقیف شده آفتاب، و مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دوران اصلاحات است. وی نیمه تیرماه 1388 و پس از نگارش چند یادداشت انتقادی، حمایت از جنبش سبز، و نقد صریح رهبر جمهوری اسلامی، به شکل غیرقانونی بازداشت شد.

سحرخیز در جریان بازداشت مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفت، به شکلی که دنده‌های او شکست.
او ماه‌ها در انفرادی و شرایط سخت بازداشتگاه های 209 و 240 محبوس بود و بعدتر به زندان رجایی شهر تبعید شد.

ماموران امنیتی در بدرفتاری با وی، حتی یک شب تا صبح، او و مهدی محمودیان را در هوای سرد بدون هیچ لباس اضافه، مرود آزار قرار دادند. بعدتر، زندانیان زیادی صدای دویدن و نفس زدن و گام های تند سحرخیز را برای ساعات طولانی، از فراز سلول های خود گزارش دادند.

عوارض آن بدرفتاری، البته دامنگیر محمودیان شد. پس از آن بود که یکی از ریه های افشاکننده ی کهریزک دچار ضایعات جدی شد. محمودیان هم اینک با عوارض گوناگون تنفسی و مغزی ناشی از عدم فعالیت یکی از ریه هایش، در رجایی شهر با بیماری های مختلف و مشکلات و محدودیت های این زندان، در حال ادامه دوران محکومیت خود است.
 


 


داروی "سلسپت" مخصوص بیماران پیوند کلیه دوباره  پولی شد و بر اساس بخشنامه بیمه های تامین اجتماعی و خدمات درمانی، بیماران پیوند کلیه می بایست از اول دی ماه جاری مابه التفاوت قیمت این دارو را از جیب بدهند.

این در حالی است که بر اساس مسوولان دولت، این دارو باید به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گیرد.

به گزارش مهر در آخرین روزهای شهریور امسال بود که رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی نسبت به پولی شدن داروهای رایگان بیماران پیوندی به شدت گلایه کرد و گفت که عدم دسترسی به دارو پس از عمل پیوند، باعث می شود که پیوند پس بزند و در نتیجه تمام زحمات هدر برود و بیمار هم تلف شود.

پس از اینکه موضوع بیماران پیوندی، رسانه ای شد، مسئولان سازمان غذا و دارو نسبت به این اتفاق ناخوشایند واکنش نشان دادند و داروی "سلسپت" مجددا به صورت رایگان در اختیار بیماران پیوند کلیه قرار گرفت.

حالا پس از گذشت ۳ ماه از کشمکش بیماران با مسئولان وزارت بهداشت بر سر رایگان شدن داروهای پیوند کلیه، دوباره خبر می رسد که سازمانهای بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی با صدور بخشنامه ای که تاریخ آن مربوط به اول دی ماه جاری است، به داروخانه های توزیع کننده داروی سلسپت اعلام کرده اند که بابت توزیع این دارو باید هزینه ای از بیمار دریافت شود.

دکتر محمود کسایی، مدیر داروخانه شفا وابسته به کلینیک بیماران کلیوی با اشاره به بخشنامه بیمه های تامین اجتماعی و خدمات درمانی مبنی بر دریافت مابه التفاوت قیمت داروی سلسپت از بیماران پیوند کلیه، به  مهر گفت: در حال حاضر دو قلم داروی دیگر برای بیماران پیوند کلیه توزیع می شود که بیماران چندان تمایلی به استفاده از آنها ندارند.

وی با اعلام اینکه یک بیمار پیوند کلیه بابت مصرف ۲۴۰ عدد قرص سلسپت در ماه می بایست ۳۶ هزار تومان به تامین اجتماعی و ۶۳ هزار تومان به خدمات درمانی مابه التفاوت پرداخت کند، افزود: بخشنامه بیمه ها از اول دی ماه به داروخانه ها ابلاغ شده است.

بر اساس نامه ای که تاریخ آن مربوط به ۲۵/۷/۱۳۹۰ است، سازمان غذا و دارو به بیمه های تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح اعلام داشته بود که اغلب بیماران قادر به پرداخت مابه التفاوت داروی سلسپت نیستند و در نتیجه خواستار مساعدت بیمه ها شده بود.

در حال حاضر بعد از گذشت ۲ ماه از صدور این نامه، دوباره داروی سلسپت به عنوان اصلی ترین داروی بیماران پیوند کلیه هزینه ساز شده و اعتراض بیماران را به همراه داشته است.

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته