-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۶, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 12/27/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

مهدی کروبی:
1390/10/5

مهدی کروبی که در حصر خانگی به سر می برد، در پيامی به مناسبت نزديک شدن به انتخابات مجلس نهم گفته است که «حکومت خود را برای برگزاری انتخابات فرمايشی آماده می کند.»

آقای کروبی بيش از ۳۰۰ روز است که در حصر خانگی به سر می برد ولی بر اساس گزارش سايت سحام نيوز، نزديک به اين رهبر مخالفان دولت، به صورت هفتگی به همسر خود، فاطمه کروبی، ديدار می کند.

خانم کروبی به سحام نيوز گفته است که در ديدار اخير خود با آقای کروبی به وی اطلاع داده است که «برخی از نزديکان و دوستان از تهران و شهرستان ها مراجعه می کنند و نظر جنابعالی را در خصوص شرکت در انتخابات و کانديداتوری نيروهای اصلاح طلب جويا می شوند.»

به گفته خانم کروبی، اين رهبر مخالفان که «تنها به صدا و سيما و دو روزنامه دسترسی دارد» گفته است: من از ديدگاه های مقامات جمهوری اسلامی «استنباط کردم که که آقايان از تداوم قهر و نارضايتی مردم به خوبی مطلع‌اند و می‌خواهند انتخاباتی فرمايشی و دستوری ترتيب دهند و با رد صلاحيت و ابطال برخی حوزه‌ها و پرکردن صندوق‌های رای از رای‌های بدون صاحب، و سپس برخورد و دستگيری و به وجود آوردن رعب و وحشت و امنيتی کردن کشور، پروژه تکراری انتخابات ۸۸ را بار ديگر پياده کنند.»

مهدی کروبی افزوده است: «هنوز هيچ اتفاقی نيافتاده آقايان ستاد مبارزه با تخلفات انتخاباتی را با حکم رييس قوه قضاييه تشکيل داده‌اند و همه اينها نشان دهنده آن است که آقايان هيچ اعتقادی به رای مردم ندارند و از هم اکنون خود را برای برگزاری انتخاباتی فرمايشی آماده می‌کنند.»

به گزارش سايت سحام نيوز، آقای کروبی پيشنهاد کرده است که «بهتر است جمع اندکی که مورد قبول آقايان هستند مانند: علی اکبر ولايتی، محسن رضايی (که در انتخابات ۸۸ نظرات بديعی داشتند) به سخنگويی حدادعادل و احمد خاتمی (به عنوان حاکم شرع قاطع، که حقير و آقای موسوی را محارب اعلام کرده بود) به رياست احمد جنتی، به عنوان شورای عالی انتخابات منصوب شوند و افرادی را به عنوان نماينده ملت انتخاب (منصوب) کنند و تير آخر را به پيکره جمهوری اسلامی که در سال ۵۸ با رای قاطع و بی سابقه مردم تصويب و تاسيس شد، بزنند.»

اين رهبر مخالفان ابراز اميدواری کرده است که مردم ايران «در فرصتی مناسب، ارزش های موجود در قانون اساسی ۵۸ را، البته با اصلاحاتی که در گذر زمان ضروری می نمايد، احيا کنند.»

انتخابات مجلس نهم قرار است روز ۱۲ اسفندماه سال جاری در ايران برگزار شود و کار ثبت نام نامزدهای انتخاباتی از روز شنبه، سوم دی ماه، در سراسر کشور آغاز شده است.

منبع: سحام نیوز و رادیو فردا


 
 

1390/10/5

یکسال بعد از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس با انتقاد از رویه دولت در اجرای این طرح تاکید کرد اگر دولت در فاز جدید قانون هدفمندی یارانه‌ها، سهم تولید را نپردازد، مجلس پرونده‌ این تخلف را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهد.

غلامرضا مصباحی مقدم یک‌شنبه، چهارم دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ مهر دولت را به سرپیچی از قانون متهم کرد.

او با اشاره به مصوبه مجلس در سال گذشته، تاکید کرد که دولت باید ۳۰ درصد از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را به بخش تولید اختصاص می‌داد؛ در حالی که نه خبری از ۳۰ درصد بوده و نه حتی پرداخت مبلغی به بخش تولید به عنوان تسهیلات.

آقای مصباحی‌مقدم در عین حال کمک دولت در قالب خط اعتبار انرژی به واحدهای تولیدی را مورد قبول مجلس ندانست و یادآور شد که طبق قانون مصوب باید درآمد حاصل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به بخش تولید اختصاص پیدا کند.

این نماینده مجلس دلیل عدم ارسال پرونده دولت به قوه قضائیه در طول یک سال گذشته را در نظر گرفتن «برخی ملاحظات» دانست.

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی اما حالا می‌گوید که به دلیل اصرار بعضی از نمایندگان مجلس، پرونده تخلفات دولت در این زمینه با توجه به ماده ۲۳۳ آئین نامه داخلی مجلس به قوه قضائیه فرستاده خواهد شد.

آقای مصباحی مقدم همچنین از نامه علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در این زمینه خبر داد و گفت که رئیس مجلس از او خواسته است تا گزارش ویژه طرح تحول اقتصادی از نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را براساس ماده ۲۳۳ آیین‌نامه برای قرائت در مجلس آماده شود و پس از رای نمایندگان به این گزارش‌، تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به قوه قضائیه ارسال شود.

پیش از این علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرای قانون یارانه‌ها گفته بود که در نتیجه اجرای این قانون «به شیوه فعلی» بخش تولید از دریافت تسهیلات بازمانده و مشکلات نرخ تورم و تولید افزایش یافته است.

براساس قانون مصوب مجلس قرار بود دولت ۵۰ درصد از درآمدهای حاصل از افزایش قیمت‌ها را به خانوارها بدهد و نیمی دیگر از درآمدها را به دو قسمت تقسیم می‌کرد و ۳۰ درصد آن را به بخش تولید و ۲۰ درصد را صرف بودجه عمومی دولت و پروژه‌های عمرانی کند.

در قانون بودجه امسال ۳۰ درصد یارانه بخش تولید به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد، اما با این‌حال بسیاری از تولیدکنندگان از عدم پرداخت هرگونه تسهیلات یارانه‌ای گلایه‌مندند و مشخص نیست ۷۷۰۰ میلیارد تومان یارانه بخش تولید به چه کسانی پرداخت شده است.

منبع: مهر و مردمک


 
 

1390/10/5

حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران در امور خاورمیانه و آفریقا گفت که هفت ایرانی ربوده شده در سوریه سالم هستند.

آقای امیرعبداللهیان درباره دلیل حضور این افراد در سوریه گفته که «این متخصصان ایرانی در حال تكمیل پروژه نیروگاه برق برای ارائه خدمات به مردم كشور سوریه بوده اند.»

او گفته که ربایندگان این افراد می خواهند با این کار به «دشمنان مردم سوریه» کمک کنند.

شهر حمص يکی از کانون‌های اصلی اعتراض به حکومت بشار اسد است و طی هفته‌های اخير شاهد سرکوب گسترده اعتراضات توسط نیروهای امنیتی دولت سوریه بوده است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ‌ایرنا، هفته گذشته خبر داد که سفارت ايران در دمشق از مقامات سوريه خواسته است «به منظور شناسايی ربايندگان و آزادی سريع پنج مهندس ايرانی ربوده شده» فوری اقدام کنند.

منبع: بی‌بی‌سی


 
 

1390/10/5

ارتش عراق امروز پنجم دی‌ماه از اصابت دو خمپاره به اروگاه اشرف، مقر سازمان مجاهدین خلق در عراق خبر داد.

یک مقام ارتش عراق به خبرگزاری فرانسه گفت که ارتش آن کشور به اردوگاه اشرف حمله و دو خمپاره به سویش شلیک کرده است. به گفته او هنوز آماری از میزان تلفات جانی این حمله منتشر نشده است.

پیشتر بنا بر گزارشی از خبرگزاری رویترز، مقام‌های سازمان مجاهدین خلق نیز خبر حمله به اردوگاه اشرف را تایید کرده بودند.

این حمله در حالی انجام می‌شود که چند روز پیش دولت عراق مهلت نهایی برای خروج ساکنان اردوگاه اشرف از عراق را -که پیش از این پایان سال ۲۰۱۱ میلادی تعیین شده بود- به مدت چهار ماه تمدید کرد.

حمله به اردوگاه اشرف در شرایطی رخ می‌دهد که روز گذشته، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، گفته بود که عراق با انتقال اعضای سازمان مجاهدین خلق اردوگاه اشرف در استان دیاله موافقت کرده است.

قرار است اعضای این سازمان به طور موقت از اردوگاه اشرف به پایگاه کمپ لیبرتی، که پایگاه سابق نظامیان آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد است، منتقل شوند.

منبع: مردمک


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته