-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۲, جمعه

Latest News from 30Mail for 12/23/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/10/1

چند هفته پس از تعطيلی سفارت بريتانيا در تهران، ويليام هيگ، وزيرامور خارجه  این کشور،  روز پنج شنبه در بيانيه ای اعلام کرد، دولت ايران وب سايت سفارت بریتانیا را فيلتر کرده است.

ويليام هيگ دربيانيه خود گفته است: «اينک  وب سايت سفارت بريتانيا به فهرست هزاران وب سايت ديگری اضافه شده است که به وسيله مقامات ايرانی سانسور می شوند.»

وزيرامور خارجه بريتانيا اضافه کرده است:«اين (اقدام) به مردم ايران ثابت می کند که حکومت آنها مصمم است تا راه دستيابی آنها به اطلاعات را مسدود کند و نگرانی های مشروع جامعه بين المللی در قبال سياست ها و رفتار های  ايران را آنها پنهان کند.»

ويليام هيگ در ادامه بيانيه خود گفته است:« اين (اقدام) سند ديگری درخصوص وضعيت وخيم حقوق بشر و آزادی بيان در ايران  برای همه جهانیان است.»

وزیرامور خارجه بريتانيا با اين حال تاکيد کرده است اين اقدام ايران مانع آن نخواهد شد تا دولت بريتانيا تعامل خود با مردم ايران، از جمله از طريق اينترنت  را  متوقف کند.

در هشتم آذرماه سال جاری گروهی که رسانه های دولتی ايران از آنها به عنوان دانشجويان بسيجی» ياد می کردند به اماکن ديپلماتيک بريتانيا درتهران حمله کردند و به تخریب اموال سفارت و همچنين اقامتگاه ديپلمات ها درباغ قلهک دست زدند. به دنبال اين حمله بريتانيا کليه ديپلمات های خود را از ايران خارج کرد.

منبع: رادیو فردا
 


 
 

1390/10/1

جبهه مشارکت ايران اسلامی، از مهمترين تشکل های اصلاح طلب، با انتشار بيانيه ای مقام های جمهوری اسلامی را متهم کرد که به دنبال برگزاری «انتخابات نمايشی» در کشور هستند و اعلام کرد که در انتخابات مجلس نهم شرکت نخواهد کرد.

اين تشکل سیاسی در بيانيه ای پيرامون انتخابات مجلس نهم تاکيد کرده است: «اراده حاکميت، برگزاری انتخابات نمايشی است که حاصل آن مجلسی فرمايشی خواهد بود که جايگاه آن به مراتب از مجلس هشتم نازل‌تر است.»

حزب مشارکت می گويد: «در انتخاباتی که در فضای آزاد برگزار نشود، نامزدهای مردمی اجازه ورود و رقابت نداشته باشند و از آن مهم‌تر رای مردم به هيچ‌ انگاشته شود نمی توان شرکت کرد و به همين دليل تصميم خود مبنی بر عدم شرکت در انتخابات مجلس را به اطلاع عموم ملت ايران می ‌رسانيم.»

اين حزب به رغم تحريم انتخابات مجلس نهم، گفته است که «اين تصميم به منزله قهر با انتخابات نيست. ما بر اين اعتقاد هستيم که سرنوشت کشور بايد در پای صندوق های رای و نه لزوما در کف خيابان روشن شود.»

تشکل سياسی ياد شده، «انتخابات آزاد و منصفانه» را حق مردم و متعلق به آنان دانسته و تاکيد کرده است که مردم ايران، «در روزگاری نه چندان دور» به اين حق دست خواهند يافت.

حزب مشارکت ايران اسلامی از مهمترين احزاب اصلاح طلب در ايران است که به دنبال وقايع پس از انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸، فعاليت آن از سوی وزارت کشور جمهوری اسلامی غير قانونی اعلام شده است.

انتخابات مجلس نهم که قرار است روز ۱۲ اسفندماه برگزار شود، نخستين انتخابات پس از سرکوب اعتراض های ۹ ماهه به نتايج انتخابات دهم رياست جمهوری است.

منبع: رادیو فردا و کلمه


 
 

1390/10/1

در پی درخواست‌های اروپا و آمریکا، دولت عراق به اعضای سازمان مجاهدین خلق که در اردوگاه اشرف ساکن هستند مهلت داد که این اردوگاه را تا فروردین ماه آینده ترک کنند.

نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق، روز چهارشنبه ۳۰ آذر در یک کنفرانس خبری از تمدید شش‌ماهه مهلت ساکنان این اردوگاه خبر داد. او پیش‌تر تا پایان ماه دسامبر یعنی تا هفته آینده به آنان مهلت داده بود.

علی‌ دباغ، سخنگوی دولت عراق نیز گفت که این مهلت شش‌ماهه در ماه آوریل، یعنی حدود چهار ماه دیگر به پایان می‌رسد.

روز گذشته، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود که انتقال ساکنان اردوگاه اشرف به مکانی جدید زمان‌بر است و اگر دولت عراق زمان بیشتری بدهد و با سازمان ملل متحد همکاری کند، موجب خشنودی است.

این تصمیم دولت عراق یک روز پس از آن گرفته شد که رهبر سازمان مجاهدین‌خلق با شرط‌هایی اعلام آمادگی کرد بیش از سه هزار عضو این سازمان از این اردوگاه منتقل شوند.

مریم رجوی خواستار تضمین سلامتی و امنیت ساکنان اردوگاه توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد شده بود تا دولت عراق آن را بپذیرد و از هرگونه خشونت و خونریزی در اردوگاه جلوگیری کند.

دولت عراق سکونت بیش از سه‌هزار عضو سازمان مجاهدین را که به عنوان گروهی تروریستی می‌شناسد در این اردوگاه یک «تهدید» برای امنیت کشورش می‌داند و پیش‌تر اعلام کرده بود تا پایان سال ۲۰۱۱ یعنی کمتر از ۱۰ روز دیگر اردوگاه برچیده خواهد شد.

اردوگاه اشرف در ۱۰۰ کیلومتری شمال بغداد، مقر این گروه مسلح مخالف دولت ایران است که رئیس‌جمهوری وقت عراق، صدام حسین، در جریان جنگ ایران و عراق به این سازمان اختصاص داد.

منبع: مردمک


 
 

1390/10/1

برخی از نمایندگان مجلس گفته‌اند در جلسه غیرعلنی مجلس که برای بررسی اثرات تحریم‌های بین‌المللی با حضور نمایندگان دولت برگزار شد، «واقعیات گفته نشده، راهکاری ارائه نشده و انتظارات آنان برآورده نشده است.»

مجلس روز چهارشنبه ۳۰ آذر یک جلسه غیرعلنی با حضور شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد و دارایی، محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی و غلامرضا انصاری، مدیرکل همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه برای بررسی تحریم‌ها، تشکیل داد.

داریوش قنبری، نماینده ایلام و سخنگوی فراکسیون نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس، توضیحات وزیر اقتصاد و دارایی درمورد اثرات تحریم‌ها بر ایران را  «خوش‌بینانه» و «غیرعلمی» توصیف کرده است.

آقای قنبری در انتقاد از توضیحات آقای حسینی تأکید کرده است: او با اشاره به یک سری شاخص‌ها، گفته است که تحریم‌ها بر کشور اثرگذار نبوده است. نمایندگان هم معتقد بودند این بی تاثیری تحریم ها نباید به این معنی باشد که استراتژی لازم را برای مواجه با تحریم ها نداشته باشیم.

حسین سبحانی‌نیا، عضو هئیت رئیسه مجلس نیز از این‌که راهکاری برای مواجه شدن با شرایط به گفته او «حساس» ارائه نشد، از این جلسه غیرعلنی انتقاد کرده است.

به گفته آقای سبحانی‌نیا نمایندگان انتظار داشتند تصویر روشن‌تر و واقع بینانه‌تری از شرایط موجود ارائه می‌شد.

کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفته است که نمایندگان احساس می‌کردند در این جلسه بیشتر کلیات مطرح می‌شود و به همین خاطر در پایان جلسه کم‌تر از 20 نماینده باقی مانده بودند.

مهدی سنایی، نماینده نهاوند، نیز با انتقاد از «بی‌اعتمادی دولت به مجلس» درخصوص بررسی تحریم‌ها تاکید کرده است : بهتر است مسئولان دولتی و اقتصادی دولت به مجلس اعتماد کنند و راهکارها را ارائه دهند و مسائل اصلی را با نمایندگان در میان بگذارند.

براساس درخواست ۱۶۰ نماینده مجلس قرار بود در جلسه غیرعلنی مجلس در روز چهارشنبه مسئولانی از وزارت اطلاعات، وزارت خارجه و بانک مرکزی در صحن مجلس حضور پیدا کنند و نمایندگان از شرایط کنونی اثرگذاری تحریم‌ها و راهکار مواجه با تحریم ها آگاه شوند.

منبع: مردمک


 
 

1390/10/1

هیأت امنای جدید دانشگاه آزاد اسلامی در ایران در نخستین جلسه خود اکبر هاشمی رفسنجانی را به عنوان رئیس خود برگزیدند و انتخاب رئیس این دانشگاه را به جلسه بعدی موکول کردند.

عبدالله جاسبي رييس دانشگاه آزاد و عضو هيات امناي این دانشگاه با اعلام این خبر گفت: مقرر شد در جلسه بعدي هيات امناي دانشگاه آزاد، گزينه‌هاي پيشنهادي براي رياست دانشگاه بررسي، انتخاب و به شورا معرفي شود.

زمان جلسه بعدی هیأت امنای دانشگاه آزاد اعلام نشده است.

ترکیب این هیأت با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر کرد و گفته شد که دولت آقای احمدی نژاد با اعمال این تغییر قصد دارد از نفوذ آقای هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه بکاهد.

منبع: ایسنا و بی‌بی‌سی


 
 

1390/10/1

گزارش رسانه ها حاکی است که در ادامه جهش بی سابقه قيمت انواع ارزهای خارجی در بازار آزاد ايران، بهای هر دلار معامله شده در روز چهارشنبه رکورد تازه ۱۶۰۰ تومان را بر جای گذاشت. قيمت دلار ظرف سه روز گذشته ۲۰۰ تومان افزايش قيمت داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، صبح روز چهارشنبه قیمت دلار از مرز هزار و ۶۰۰ تومان گذشت، اما با توجه به تعطیلی بازار، این قیمت در ادامه روز پایین آمد و به ۱۵۷۰ تومان، ۱۵۵۰ تومان و حتی در مواردی ۱۵۲۰ تومان برسید.

این در حالی است که خبرگزاری مهر روز چهارشنبه از خودداری صرافان از فروش دلار خبر داد و افزود که خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد.

در همین روز قیمت سکه نیز افزایش یافت و بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار به ۶۴۰ هزار تومان و هر سکه طرح قدیم به ۶۲۳ هزار تومان رسید.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، در همین زمینه گزارش داد که قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با پنج هزار تومان افزایش در روز چهارشنبه نسبت به روز پیش از آن، به ۶۴۵ هزار تومان رسیده و سکه طرح قدیم نیز با صد تومان رشد، ۶۲۳ هزار تومان معامله شده است.

محمدی کشتی‌آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهرات در گفت‌وگو با ایسنا، از غیرقابل پیش‌بینی بودن بازار طلا و ارز خبر داده و گفته است: «نرخ ارز حساب و کتاب ندارد و اصلا نمی‌توان درباره آن نظر داد... الان نیز همچنان تقاضا برای خرید بیشتر شده که همین موضوع موجب شده قیمت‌ها پایین نیاید.»

به گفته وی، محدود کردن عرضه ارز توسط بانک مرکزی موجب افزایش نرخ ارز در بازار آزاد شده است.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/10/1

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید که وکیل مدافع مه آفرید خسروی، متهم اصلی پرونده بزرگترین اختلاس تاریخ بانکی ایران، برای حق الوکاله علی الحساب، مبلغ ۳ میلیارد تومان گرفته است.

این نماینده مجلس پیش بینی کرده است که با آغاز روند دادرسی، این رقم نیز افزایش یابد.

مه آفرید خسروی، مدیر گروه امیر منصور آریا، متهم است که حدود ۳ هزار میلیارد تومان از نظام بانکی ایران اختلاس کرده است.

او و شماری دیگر از اعضای خانواده و افراد مرتبط تاکنون بازداشت شده اند. همچنین دستکم چهار نماینده مجلس در ارتباط با این پرونده احضار شده اند.

منبع: جهان نیوز و بی‌بی‌سی

 


 
 

1390/10/1

سوزان رايس، نماينده آمريکا در سازمان ملل از شورای امنيت خواست تا تلاش های خود را برای تشديد تحريم ها علیه ايران بيشتر کند.

خانم رايس در نشست شورای امنيت در روز چهارشنبه به گزارش ماه نوامبر آژانس بين المللی انرژی اتمی اشاره کرد که در آن نتيجه گيری شده است، ايران يکسری فعاليت های انجام داده که به جز اهداف نظامی نمی توان کارکرد ديگری برای آن متصور بود.

نماينده آمريکا در سازمان ملل اظهار داشت: «پس از مطالعه گزارش آژانس، هيچ کسی منطقا باور نخواهد کرد که قصد ايران از غنی سازی اورانيوم تنها اهداف صلح آميز باشد.»

وی می گويد که انتقاد شورای حکام آژانس از ايران نشان داد که «فعاليت های هسته ای غير مشروع اين کشور غير قابل قبول است.»

خانم رايس از کميته نظارت بر تحريم های ايران در شورای امنيت و کميته کارشناسان آن خواست تا «قاطعانه» اجرای اين تحريم ها و موارد نقض آن را پيگيری کنند.

سوزان رايس می گويد که اضافه کردن شخصيت ها و نهادهای بيشتری به فهرست تحريم ها، «علامت بسيار قدرتمندی از تعهد کميته ناظر به اجرای تحريم های سازمان ملل ارسال خواهد کرد.»

با اين حال وی تاکيد کرد که «تحريم ها تنها يک ابزار برای خاتمه دادن به اين مسئله هستند.»

نماينده آمريکا در سازمان ملل می گويد که اجرای تحريم ها تنها برنامه هسته ای ايران را کند نخواهد کرد بلکه زمان بيشتری را برای حل بحران هسته ای از طريق راهکارهای ديپلماتيک فراهم خواهد کرد.

به گفته خانم رايس، «هدف نهايی» ايالات متحده آمريکا اين است اطمينان پيدا کند ايران به تعهدات بين المللی خود در باره فعاليت های هسته ای پايبند است.

منبع: رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته