-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۲۸, دوشنبه

متن پیاده شده روز یکشنبه 27 آذر 90

 

یکشنبه 27 آذر 1390 و 18 دسامبر 2011 میلادی

امروز در مورد 10 موضوع صحبت خواهیم کرد.

نکته اول اینکه ضیا نبوی به همراه 60 زندانی سیاسی دیگر که از بند یک زندان کارون اهواز به بند هشت و در کنار سارقین و موادفروشان منتقل شده اند. به همین دلیل هم آنها اعلام کرده اند که اگر تا فردا یعنی 28 آذر آنها را از این زندانیان جدا نکنند، دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد.قبلا هم ضیا نبوی در نامه ای شرایط اسف بار زندان کارون را شرح داده بود.

همچنین فرزاد اسلامی و اسماعیل سلمانپور دانشجویان دانشگاه آزاد و دانشگاه امیرکبیر به ترتیب به 3 سال و یک سال حبس محکوم شده اند.

نکته دوم اینکه کارگران نفت شهر ژانائوزن قزاقستان در پی اعتصاب با واکنش بسیار شدید نیروهای امنیتی روبرو شدند که تا به حال 11 کشته بر جای گذاشته است. در حالی که تقاضای این کارگران افزایش دستمزدها و بهبود شرایط کارشان است، حکومت نیروهای امنیتی بیشتری را هم برای مقابله با آنها فراخوانده است. سال گذشته نیز این کارگران دست به اعتصاب زدند که منجر به اخراج 1000 نفر از آنان شد.

موضوع سوم اینکه وزیر صنعت و معدن، آقای مهدی غضنفری به همراه نماینده ی نیروی انتظامی قرار است که در مجلس حاضر شوند و راجع به مسئله ی غیر استاندارد تولید شدن و نمره نشدن وانتهای پیکان در ایران خوردوی تبریز توضیح دهند که تا اینجا باعث تعطیلی دو شیفت کاری و بیکارشدن 5000 کارگر شده و 1300 کارگر باقیمانده هم درخطر بیکاری قرار دارند.

نکته چهارم اینکه آقای رحمت الله بیگدلی از حزب اعتماد ملی بیان کرده است که برخی از شخصیت ها و بیت آقای خمینی پادرمیانی کرده اند تا شاید آقایان موسوی و کروبی را از حصر بیرون آورند. به نظر نمی رسد که این خبر درست باشد، چون ده ماه پیش هم مطرح بود که آقای حسن خمینی یک بار پادرمیانی کرده و به آقای خامنه ای رو انداخته که این حصر به پایان برسد و ایشان در جواب گفته بودند به این شرط که آقایان موسوی و کروبی هیچ حرفی نزنند و از گذشته ی خود پشیمان باشند. در ادامه آقای حسن خمینی با این دو عزیز صحبت کرده بود و پاسخ آقایان این بوده که از کارشان پشیمان نیستند و سکوت هم نخواهند کرد و دوباره حرفهای گذشته ی خود را تکرار کرده بودند. از طرفی هم آقای مهدوی کنی به نقل قول از آقای خامنه ای بیان کرده بود که حتی اصلاح طلبان نیز باید ابراز پشیمانی کنند تا به انتخابات راه داده شوند، چه برسد به اهل فتنه ( اصلاحی که حکومت برای این آقایان به کار می برد). بنابراین به نظر می رسد که این خبر صحت ندارد و ممکن است که فریب اطلاعاتی و یا فقط شنیده ای از شنیده ها باشد.

موضوع پنجم اینکه جمهوری اسلامی می گوید که یک نفر ایرانی تبار را دستگیر کرده است که جاسوس سی. آی. ای است و از پایگاه بگرام افغانستان او را تحت نظر داشته و شبکه ی جاسوسی بزرگی را کشف کرده است. به نظر می رسد که در چند ماه آینده خبرهایی از این قبیل و مانند توقیف هواپیمای جاسوسی و کشف شبکه های جاسوسی را زیاد خواهیم شنید، چون حکومت در تلاش است تا با این اخبار برای خود، موفقیت بزرگی را دست و پا کند تا فشارها در افکار عمومی را کمی جبران کند.

نکته ی ششم اینکه آقای اوباما ( رئیس جمهوری آمریکا) در انجمن آی پک ( انجمن آمریکایی_ اسرائیلی در آمریکا) شخصا سخنرانی و تعهد کرده است که من اجازه نمی دهم که ایران به سلاح هسته ای دسترسی پیدا کند. اینگونه از « من» استفاده کردن و تعهد شخصی از واژه هایی است که خطرناک است و ممکن است که بوی جنگ هم بدهد. البته کلا در این انجمن و برای جلب رضایت یهودی ها، سیاستمداران کمی تندتر از حالت عادی صحبت می کنند.

موضوع هفتم اینکه آقای احمدی نژاد در صحبتی، دوباره مطرح کرده است که به اسم  کالاهای خاص، اقدام به وروود کالاهای قاچاق می کنند و نهادهای اقتصادی به اصطلاح مردمی اینکار را انجام می دهند و قبلا از این اشخاص با نام برادران قاچاقچی نام برده بود، که با انتقادهای زیادی از طرف مقامات سپاهی روبرو شد. سالانه بیش از 19 میلیارد دلار کالای قاچاقی وارد کشور می شود که منشا ورود این قاچاقها نیز سپاه پاسداران است.

نکته ی هشتم اینکه دیروز نخست وزیر قطر اعلام کرد که اتحادیه ی عرب مجددا تا همین چهارشنبه به دولت سوریه و بشارالاسد فرصت داده تا شرایط اتحادیه ی عرب را بپذیرد و اگر دولت سوریه این شرایط را نپذیرد، پرونده ی سوریه را به شورای امنیت سازمان ملل می فرستد و از این شورا خواهند خواست تا این طرح را به عنوان راه حل به رسمیت بشناسد. یک هیئت عراقی هم به سوریه رفته تا میان دولت سوریه و مخالفین میانجی گری کند که به نظر نمی رسد که راه به جایی ببرد.

موضوع نهم اینکه در عراق، عیاد العیاوی و ائتلاف سکولار العراقیه که یک چهارم کرسی های پارلمان را دارند، اعلام کرده اند که در مجلس حضور نخواهند یافت و دلیل آنرا هم اعتراض به عملکرد دولت آقای نوری المالکی بیان کرده اند. ساختار سیاسی لرزان عراق مجددا به تنش افتاده و بعید نیست که این ائتلاف لرزان دوباره بشکند.

نکته ی آخر اینکه معترضان به شورای نظامی در قاهره دوباره در میدان تحریر دور هم جمع شدند که در این میان بیش از 9 نفر کشته و 300 نفر زخمی و دهها نفر دستگیر شدند. معترضین خواهان این هستند که شورای نظامی هر چه زودتر کنار رفته و قدرت را به غیر نظامیان واگذار کند. شورای نظامی هم می گوید که دو مرحله ی انتخابات پارلمان را برگزار کرده است و مرحله ی سوم باید برگزار شود و بعد از آن در قوانین تغییراتی ایجاد شود و مقدمات انتخابات رئیس جمهوری در ماه ژوئن آینده  انجام شود تا بعد از تمام شدن این مراحل، از قدرت کنار روند. اما مخالفین این روند را طولانی می دانند و حتی گاهی آن را توطئه می دانند.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پبروزی ایران و ایرانی



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته