-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۱۰, شنبه

Latest News from 30Mail for 12/31/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/10/9

محمد هاشمی، برادر اکبر هاشمی رفسنجانی، خبر مسدودشدن وبسایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را تایید کرد.

محمد هاشمی، که مسئول دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است، در این باره گفت که در حدود ساعت هفت پنج شنبه شب، از شرکتی که خدمات مربوط به وبسایت آیت الله هاشمی رفسنجانی را ارائه می‌کند تماس گرفتند و اعلام کردند «بنا به دستور ابلاغ شده، این شرکت دیگر قادر به سرویس دهی سایت آیت الله رفسنجانی نمی‌باشد و متعاقبا پس ازچند دقیقه، سایت از دسترس خارج شد.»

به گفته آقای هاشمی، چند روز پیش نیز «گروهی منتسب به گروه نظارت تارنما»، از مدیریت وبسایت درخواست کرده بودند که «اقدام به پالایش سایت کند و مصادیق پالایش را حذف خطبه‌های آخرین نماز جمعه آیت الله رفسنجانی اعلام کرده بود.»

آقای هاشمی رفسنجانی در آخرین نماز جمعه خود، که پس از اعتراضات ریاست‌جمهوری برگزار شده بود، خواستار آزادی زندانیان سیاسی و دلجویی از خانواده‌های آنان شده بود.

این اظهارات انتقاد برخی از محافظه‌کاران و اصولگرایان را به همراه داشت.

آقای هاشمی، مسئول دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزوده است که مشخص نیست این درخواست «غیرقانونی» و «غیرشرعی» از سوی چه کسانی صادر شده است و «اقدامات و پیگیری‌های لازم» برای برطرف شدن این مشکل از روز شنبه توسط مدر وبسایت انجام خواهد شد.

این برای دومین بار است که دسترسی به وبسایت یک رئیس جمهوری پیشین ایران از سوی مقامات مسئول مسدود می‌شود.

پیش از مسدودشدن وبسایت آقای هاشمی رفسنجانی، وبسایت سیدمحمد خاتمی نیز در آبانماه سال گذشته توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از دسترس خارج شده بود. 

منابع: ایلنا و بی‌بی‌سی

مرتبط:

محمد هاشمی: کاری کردند که رفسنجانی دیگر به نماز جمعه نرود


 
 

گزارش سالانه سازمان گزارگران بدون مرز:
1390/10/9

سازمان گزارشگران بدون مرز در آستانه پایان سال ۲۰۱۱ با انتشار گزارش سالانه خود درباره وضعیت اطلاع رسانی در جهان، از ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای زندانی کننده روزنامه نگاران در جهان نام برد.

سازمان گزارشگران بدون مرز در این گزارش اعلام کرده است: «در سالی که سپری شد، تعرض فیزیکی به کار اطلاع‌رسانی (محرومیت موقت از آزادی، بازداشت و احضار) افرایش داشته و در بسیاری از موارد، این تعرض نشانگر اقدامات بکار گرفته از سوی دولت‌ها برای خفه کردن اطلاعاتی بود که آن‌ها را ضعیف‌تر می‌کرد.»

این سازمان مستقل و غیر دولتی از ایران، چین و اریتره به عنوان بزرگ‌ترین زندانی‌کنندگان روزنامه نگاران در جهان نام برده است.

براساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز، ٢۵ روزنامه‌نگار و ١٧ وب‌نگار زندانی در زندان‌های ایران به سر می‌برند.

ایران در گزارش سال گذشته سازمان گزارشگران بدون مرز در زمینه آزادی مطبوعات نیز در رده ۱۷۵‌مین کشور جهان و تنها بالا‌تر از کشورهای ترکمنستان، کره‌شمالی و اریتره قرار گرفته بود. 

منبع: سازمان گزارشگران بدون مرز

مرتبط:

علی مطهری: آزادی مطبوعات در ایران در سطح مطلوبی نیست

گزارشگران بدون مرز: سرکوب مطبوعات در ایران به شدت ادامه دارد

مدیرعامل موسسه ایران با یک پیامک برکنار شد

 


 
 

1390/10/9

ماریو مونتی، نخست‌وزیر ایتالیا، روز پنج‌شنبه در شهر رم اعلام کرد که ایتالیا به همراه ۱۰کشور دیگر اروپایی از تحریم نفت ایران حمایت می‌کند اما خواهان آن است که این تحریم‌ها شامل شرکت "انی" این کشور نشود.

آقای مونتی دلیل این درخواست را دریافت طلب دو میلیارد دلاری شرکت "انی" به صورت نفت خام از شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد و گفت که نمی‌خواهد ‌تحریم‌ها سبب از دست رفتن این پول شود.

نخست‌وزیر ایتالیا همچنین تصریح کرد که کشورهای اروپایی، بر افزایش سریع و اضطراری فشار‌ها بر نفت ایران اتفاق نظر دارند چرا که به باور ان‌ها، «ایران درآمد پول نفت را در برنامه اتمی خود هزینه می‌کند.»

ایتالیا تاکنون میزبان سه دور از گفت گوهای بین‌المللی درباره تحریم‌های ایران بوده است که آخرین دور این گفت‌وگو‌ها، هفته پیش در شهر رم این کشور برگزار شد.

به گفته نخست‌وزیر ایتالیا، در این نشست که به پیشنهاد آمریکا برگزار شد، کشورهای شرکت‌کننده توافق کردند «که نباید اجازه داد برنامه اتمی ایران از نقطه غیرقابل بازگشت، عبور کند و باید از همه فشارهای ممکن استفاده کرد».

در نشست یادشده، نمایندگان دیپلماتیک کشورهایی چون استرالیا، بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، عربستان، کره جنوبی، امارات متحده عربی و آمریکا حضور داشتند.

ایتالیا ۱۳درصد از نفت خام روزانه خود را از طریق ایران تامین می‌کند و کار‌شناسان انرژی می‌گویند که همراهی اتحادیه اروپا با آمریکا در تحریم‌های نفتی ایران سبب ایجاد مشکلات در اقتصاد کشورهای بحران‌زده‌ای نظیر یونان، ایتالیا و اسپانیا خواهد شد.

ایران با تولید ۲/۳میلیون بشکه نفت خام در روز، پس از عربستان دومین صادرکننده نفت خام در سازمان اوپک به شمار می‌رود و روزانه ۴۵۰هزار بشکه نفت خام خود را به کشورهای اروپایی می‌فروشد. 

منبع: رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته