-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۱, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 12/22/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/9/30

درآستانه انتخابات مجلس، ۳۹ نفر از زندانیان سیاسی با انتشار نامه‌‌ای نامزد شدن در انتخابات را "مشروعیت دادن به انتخاباتی رسوا و نمایشی و کمک به تقویت و تحکیم پایه های استبداد و خودکامگی" دانسته اند.

به گزارش سایت کلمه، امضا کنندگان این نامه با اشاره به اینکه جامعه امروز ایران "در عمل شاهد یک حکومت نظامی اعلام نشده است"، عنوان کردند: "تجربه همه کشورها و همچنین یک صد سال گذشته کشور ما نشان می دهد انتخاباتی که تحت سیطره نظامیان و نیروهای امنیتی برگزار شود، انتخاباتی صرفا فرمایشی است که تکلیف و ترکیب کرسی های آن از قبل تعیین شده است. چنین انتخاباتی هیچ شباهتی با انتخابات مطرح شده در قانون اساسی کشور که هدف آن اعمال حاکمیت مردم است ندارد و در هیچ کجای دنیا هم چنین انتخاباتی، آزاد، سالم و مبین حاکمیت ملی تلقی نمی شود."

در ادامه این نامه به اعتراض ها نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و خواسته های معترضان اشاره شده و آمده است: "متاسفانه نه تنها در جهت تحقق این خواسته به حق ملت ایران تاکنون گامی برداشته نشده بلکه تمامی دلایل شکل گیری جنبش اعتراضی به قوت خود باقی است و مسوولان بر عملکردهای خلاف و غیر قانونی خود پای می فشارند و این بار پروای کمتری نسبت به آشکار شدن وجوه ساختگی و فرمایشی انتخابات دارند."

امضا کنندگان این بیانیه، یکی از مهم ترین مشکلات امروز ایران در عرصه های مختلف از جمله انتخابات را ورود نهادها و نیروهای نظامی و امنیتی به این عرصه ها دانستند و اعلام کردند: "تنها در نظام های استبدادی است که اینگونه نهادها در امور سیاسی، اقتصادی، قضایی و امثال آن مداخله می کنند و هرچه استبداد در نظامی بیشتر و شدیدتر باشد، حضور نهادهای امنیتی و نظامی نیز در عرصه های مختلف بیشتر و پررنگ تر است."

بهمن احمدی امویی، حسن اسدی زید آبادی، مسعود باستانی، مصطفی تاج‌زاده، عیسی سحرخیز و فیض‌الله عرب سرخی برخی از امضا کنندگان این نامه هستند.

پیشتر نیز سی و شش زندانی سیاسی زندان‌های رجایی شهر کرج، اوین و خوزستان با انتشار بیانیه‌ای درباره انتخابات مجلس اعلام کردند :"بدون وجود مجلسی متشکل از نمایندگان واقعی و مدافع حقوق مردم، نه تنها احقاق حقوق از دست رفته مردم، بلکه جلوگیری از مفاسد بزرگی که اخیرا تنها نمونه هایی از آن – آن هم نه به طور کامل – انتشار یافته، امکان پذیر نیست."

منبع: بی‌بی‌سی و کلمه


 
 

1390/9/30

سفارت ايران در دمشق در بيانيه ای اعلام کرده است که  پنج شهروند ايرانی که از «مهندسين و کارشناسان فنی» پروژه نيروگاه ۴۵۰ مگاواتی «جندر» در حمص بودند، بامداد روز چهارشنبه  توسط افراد مسلح ربوده شده اند.

در بيانيه سفارت ايران در دمشق امده است:« ۵ نفر از اتباع جمهوری اسلامی ايران که از مهندسين و کارشناسان فنی پروژه نيروگاه ۴۵۰ مگاواتی جندر در حمص بودند، روز سه شنبه ۲۹ آذر ۹۰ مطابق با ۲۰ دسامبر ۲۰۱۱ ساعت شش و نیم صبح در مسير حرکت خود به سمت کارگاه فنی نيروگاه توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شده اند.»

سفارت ايران در دمشق از مقامات سوريه خواسته است «به منظور شناسايی ربايندگان و آزادی سريع پنج مهندس ايرانی ربوده شده » فوری اقدام کند.

سفارت ايران در دمشق  همچنين گفته است :در هماهنگی با دستگاه های ذی ربط سوريه بسرعت وارد عمل شده است و در جهت اطلاع يابی از نامبردگان تلاش می کند.

در همین حال وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به پرسش خبرنگاران  درخصوص وضعیت ربوده شدگان گفته است : تحقیقات در این زمینه در جریان است.

شهر حمص يکی از کانون های اصلی نا آرامی ها و اعتراضات عليه حکومت بشار اسد است و طی هفته های اخير شاهد سرکوب گسترده اعتراضات توسط نیروهای امنیتی بوده است.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/9/30

سران کشورهای عضو شورای همکاری خليج فارس، با صدور بيانيه ای خواستار توقف آنچه که  آن را دخالت های ايران در امور داخلی خود خواندند، شدند. بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه ،اين بيانيه، ايران را به تلاش برای تحريک منازعات فرقه ای در منطقه  متهم کرده است.

کشورهای عرب حوزه خليج فارس، روز سه شنبه،  با اشاره تلويحی به «تهديدهای ايران» از دعوت عبد الله بن عبد العزيز پاشاه عربستان سعودی برای تشکيل يک «اتحاديه» استقبال کردند و از سوريه خواستند به شکلی فوری طرح اتحاديه عرب برای پايان دادن ماه ها خشونت اجرا کند.

اين تصميم ها در نشست سران کشورهای عربی حوزه خليج فارس در رياض پايتخت عربستان سعودی گرفته شده است. اين نشست نخستين گردهمايی سران کشورهای اين شورا پس از انقلاب های جهان عرب است. سران کشورهای عربی خليج فارس در بيانيه پايانی نشست خود متعهد شدند که همکاری های دفاعی و امنيتی خود را تقويت کنند.

در بيانيه پايانی نشست سران کشورهای که تلويزيون دولتی عربستان سعودی آن را پخش کرد، آمده است که رهبران با طرح پادشاه سعودی «برای گذر از مرحله همکاری به سوی اتحاد و تشکيل يک نهاد واحد برای تحقق برای شهروندان و دور کردن شر از آن ها و مقابله با چالش ها» موافقت کردند.

عبد الله بن عبد العزيز پادشاه عربستام سعودی دوشنبه گفت که امنيت کشورش و ديگر کشورها مورد هدف قرار گرفته است. خبرگزاری رويترز به نقل از تحليلگران نوشته است که اشاره پادشاه سعودی در اين جا به ايران است.

او از کشورهای عضو شورای همکاری خليج فارس خواست تا از مرحله همکاری به سوی اتحاد گام بردارند و يک نهاد واحد تشکيل دهند.

منبع: رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته