-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۲۸, دوشنبه

متن پیاده شده روز شنبه 26 آذر 90

 

سلام،
شنبه 26 آذر 90، 17 دسامبر 2011 میلادی
امروز در مورد 9 موضوع صحبت می کنیم.


حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی که از ناراحتی های جسمی هم رنج می برد و دست به اعتصاب غذا زده بود، به دلیل تهدید به آزار سایر زندانیان بند 350 به خصوص آرش صادقی و محسن جوادی افضلی که به وی پیوسته بودند، اعلام کرد که اعتصاب غذای خود را می شکند چرا که راضی به آزار همبندانش نیست.


گفته می شود به دستور شخص آقای جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، 36 زندانی امضا کننده ی بیانیه ای که از لزوم انتخابات آزاد سخن گفته و انتخابات پیش رو را آزاد ندانسته بودند، همگی از ملاقات حضوری محروم شده و تنها با خانواده های خود ملاقات کابینی دارند. دادستان تهران و سایر آقایان که جملگی زیر نظر شخص آقای خامنه ای و پاره ای مقامات امنیتی دست به این اقدامات می زنند در این خیال هستند که با فشار آوردن به زندانیان سیاسی که مبارزه ی جانانه را از زندان آغاز کرده اند می توانند آنها را ساکت کنند.


کشته های انفجار در کوره ی فولاد غدیر یزد به 16 نفر رسید. اخبار موثقی هم از منابع داخل حکومت رسیده که نشان می دهد انفجار اصفهان هم خرابکاری بوده، آنهم در پاره ای از تاسیسات هسته ای و تکنولوژیک. به این ترتیب بعد از انفجار ملارد، انفجار اصفهان را هم باید نفوذ در دستگاه سپاه و فوق سری ترین پروژه های ایران دانست که خارجی ها یا دیگران انجام داده اند.


کره ی جنوبی اعلام کرد که تحریم های جدیدی را بر علیه جمهوری اسلامی وضع می کند. به موجب این تحریم ها از آغاز سال نو میلادی این کشور هیچ سرمایه گذاری جدیدی در پروژه های نفت و گاز ایران نخواهد داشت و اسامی 105 شخصیت حقیقی و حقوقی ایران هم به لیست تحریم های کره اضافه شده است. اما در این دوره تحریم های جدید، بانک مرکزی ایران مورد تحریم قرار نگرفته است، هرچند که اگر تحریم بانک مرکزی از سوی آمریکا عملی شود آنگاه بانک های کره ای هم امکان کار با بانک مرکزی را نخواهند داشت. ظاهرا ایران 5 میلیارد دلار از کره ی جنوبی طلب نفتی دارد اما به دلیل مشکلات بانکی که دارد نمی تواند طلب خود را دریافت کند. آقای دیوید کوهن، معاون خزانه داری آمریکا هم به عربستان و بحرین سفر کرده است تا درباره ی پیامدهای تحریم بانک مرکزی ایران که قرار است به تحریم درآمد نفت ایران برسد با این کشورها صحبت کند.


آقای رستم قاسمی، وزیر نفت، گفته است که ما تنگه ی هرمز را نمی بندیم. آقایان به دلیل تبعاتی که این تهدید داشته یکی یکی حرف خود را پس می گیرند. البته وی گفته است که تحریم نفت ایران هم کار عاقلانه ای نیست به دلیل اینکه بهای نفت را افزایش خواهد داد. البته باید گفت با اشتباهی که وزیر نفت در اوپک کرده و ظرفیت تولید نفت را افزایش داده است، پیشاپیش زمینه را آماده کرده است که کشورهایی همچون عربستان با افزایش تولید و عرضه ی نفت خود جای خالی ایران را پر کنند.


روسها اعلام کردند که یک ایرانی در فرودگاه مسکو به دلیل همراه داشتن 18 قطعه سدیم ایزوتوپ 22 که بیشتر مصارف پزشکی دارد دستگیر شده ولی این دستگیری قبلا اتفاق افتاده. روسها نگفته اند که این دستگیری چه زمانی رخ داده و فرد دستگیر شده چه سرنوشتی پیدا کرده است. سفارت جمهوری اسلامی در مسکو این خبر را تکذیب کرده و گفته است که یک ماه قبل یک دانشجو که برای مصارف دندانپزشکی موادی را همراه داشت دستگیر شده و بعد هم با رفع سوء تفاهم آزاد شده است. نکته ی جالب توجه این است که روسها خودشان این خبر را اعلام کردند و به نظر می رسد که اعلام این خبر یک نوع سیگنال مثبت به دنیا فرستادن است، به خصوص بعد از قطعنامه ای که در مورد سوریه صادر کردند، و می خواهند از در دوستی با غرب وارد شوند و نشان دهند که از برنامه های هسته ای ایران هم راضی نیستند.


آقای علی شمخانی، وزیر دفاع سابق جمهوری اسلامی، اعلام کرده است که معاون سابق این وزارتخانه، آقای علیرضا عسگری، پناهنده نشده است بلکه در پنج سال گذشته در زندان موصاد اسرائیل بوده است و مقاومت کرده و هیچ نوع همکاری و اعترافی هم نداشته. همچنین وی گفت که انفجار در ملارد کرج که ادعا می شد کار خارجی ها بوده است با گرفتن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا پاسخش داده شد.


شورای امنیت سازمان ملل، تحریم بانک مرکزی لیبی را لغو کرد و در پی آن آمریکا نیز تمام تحریم های خود بر علیه لیبی را ملغی اعلام کرد. به این ترتیب دولت موقت لیبی می تواند از امکانات پولی و ارزی لیبی برای به حرکت درآوردن چرخ های اقتصاد این کشور استفاده کند.


در تظاهرات روز گذشته ی سوریه 17 نفر کشته شدند که بسیاری از آنها از شهر حمص بودند. شعار محوری تظاهرات مردم سوریه هم اعتراض به اتحادیه ی عرب بود که فشارهایش نسبت به دولت سوریه کمی کاهش پیدا کرده و مردم خواستار اعمال فشارهای بیشتر بر دولت اسد شدند.


اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی




--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته