-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۳۰, چهارشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 12/21/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



سعید سالکی زندانی سیاسی عقیدتی و از فعالین عرب در اهواز که پیش از این در زندان کارون اهواز نگهداری می شد به زندان شهر دزفول تبعید شده است که به شدت از لحاظ وضع بهداشت، تراکم و رفتار با زندانیان وضعیت اسف باری دارد.

آقای سالکی در این دو ماه از حق تماس تلفنی و ملاقات نیز محروم بوده است. او که از زندانیان سیاسی با سابقه و مورد احترام زندان کارون اهواز است ، هم اکنون همراه با دهها زندانی دیگر هم بند است که همگی جرایمی در رابطه با مواد مخدر و سرقت دارند.

 

کمپین بین المللی حقوق بشر نوشت:  در این زندان به دلیل تراکم بسیار بالا و نگهداری چند برابر ظرفیت زندانیان ، حتی جای خواب در اتاق ها و سالنها و حیاطهای زندان برای همه زندانیان وجود ندارد: « روی هر تخت دو نفر میخوابند و در کف اتاق ها ، کف سالن ها و راهروها زندانیانی که اصطلاحا به انها «کف خواب» گفته می شود به صورت کتابی میخوابند، به نحوی که امکان هیچگونه حرکتی در هنگام خواب نیست. با این حال عده ای از زندانیان مجبور به خوابیدن در حیاط هستند که به آنها “حیاط خواب” گفته می شود.»‏

 وضعیت نگران کننده موجود در این زندان ها که به هیچ عنوان با استانداردها و قوانین ایران و قوانین بین المللی همخوانی ندارد ، را نگران کننده می داند و نسبت به ادامه وضعیت موجود و عدم توجه مسوولین به شرایط اسف بار زندان هایی همچون زندان دزفول و زندان کارون اهواز هشدار می دهد.  این شرایط در زندان های کشور به صورت فزآینده لطمات وصدمات زیادی به سلامت جسم و روان به زندانیان وارد کرده است. مسوولین قوه قضاییه بارها از تراکم شدید زندان ها سخن گفته اند، پدیده ای که معضلات دیگری را با خود به همراه آورده است.‏

بر اساس این گزارش،  «وضعیت بهداشتی فاجعه بار زندان دزفول» خواند گفت:‌« زندانیان برای یک حمام چند دقیقه ای باید از چند روز قبل نوبت بگیرند. بیماری و کثافت در همه جای زندان گسترده است و امکان زنده ماندن در این زندان به سختی میسر است… علی رغم وضعیت فاجعه بار زندان کارون ، وضعیت زندان دزفول به مراتب وحشتناک تر و غیرانسانی تر از زندان کارون اهواز است. ما درخواست داریم به وضعیت این زندان ها رسیدگی شود. همچنین میخواهیم که سعید سالکی، زندانی عقیدیتی را به بند زندانیان سیاسی زندان کارون برگردانند. زیرا وضعیت زندان دزفول حتی با پایین ترین معیارهای نگهداری حیوانات هم سازگاری ندارد، چه برسد به استاندارهای زندگی یک انسان . ما نمی گوییم از نهادهای حقوق بشر برای بازرسی به دزفول بیایند، بلکه شما هر نهاد مدافع حقوق حیوانات را که خواستید به زندان دزفول بیاورید! اگر تایید کرد که حیوانات می توانند در این شرایط زنده بمانند، ما دیگر اعتراضی نمی کنیم.»‏

یک منبع آگاه درتوضیح مشکلاتی که زندانیان در این زندان با آن روبرو هستند به کمپین گفت:«در کنار مشکلات بهداشتی ، عدم وجود حداقل فضای مناسب برای حتی خوابیدن زندانیان ، عدم تفکیک زندانیان بر مبنای نوع جرم و دهها مشکل دیگر ، مصرف بالای مواد مخدر و خرید و فروش آزادانه مواد مخدر در برابر دوربین های زندان وضعیت غیرقابل تحملی در زندان دزفول به وجود آورده است.»‏

او همچنین از روند عادی ضرب و شتم زندانیان توسط کارمندان و نگهبانان این زندان خبر داد و مدعی شد: «رفتار نگهبان ها و مسئولان زندان درفول به شدت وحشیانه و غیرانسانی است و ضرب و شتم زندانی ها با هر بهانه ای در این زندان عادی است. با زندانیان مثل حیوانات رفتار می کنند.»‏

به گفته افرادی که از زندان کارون اهواز دیدار کرده اند ویا با کسانی که در این زندان به سر می برند دیدار داشته اند، زندان کارون اهواز نیز مشکلات مشابهی دارد، با این حال وضعیت زندان دزفول به شدت وخیم تر است.‏


 


 

در حالی که آخرین هفته پاییز، روز پایانی اش را سپری می کند و شب یلدا می رسد، هوای آلوده و دمای وارونه، تازه نفس تنگی هایش را شروع کرده است. این بار حرف از تهران نیست؛ هوای وراونه امان مردم اصفهان را بریده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، شورای هماهنگی مدیریت بحران اصفهان اعلام کرده است تمام مراکز آموزشی این شهر و اطراف آن (زرین شهر، فولادشهر، مبارکه، شاهین شهر، خوراسگان، بهارستان، سگزی و نجف آباد و شهرستانهای برخوار ، خمینی شهر و فلاورجان) دو روز پایانی این هفته را تعطیل هستند و البته تمام مراکز اداری دولتی و خصوصی هم روز 5شنبه به تعطیلات می روند. درواقع نصف جهان، کلا تعطیل شده است.
 

بنا به اعلام ستاد مدیریت بحران فقط مراکز درمانی و برخی بانکها در این روز فعالیت می کنند. پیش بینی شده است شرایط ایستایی هوای اصفهان، تا دو سه روز ابتدایی هفته آینده هم ادامه داشته باشد. اکنون هوای اصفهان در وضعیت اضطرار قرار دارد. هرچند بر اساس پیش بینی هواشناسی، از بعداز ظهر روز جمعه بتدریج از غلظت آلاینده ها در شهر اصفهان کاسته می شود.
 

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان دراین باره گفته است: "احتمال دارد آلودگی هوا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به شرایط اضطرار برسد. بیشترین میزان آلودگی برای روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود، در آذرماه هفت روز شرایط هوای استان در وضعیت هشدار و اضطرار بوده است، در زمان اضطرار شاخص‌های سنجش هوا بین 100 تا 200 قرار دارند."
 

لاهیجان زاده پیش بینی کرده است این هوای آلوده در دیماه هم ادامه داشته باشد.

اما اعلام شده طرح ترافیکی زوج و فرد خودروها در تمام شهر اصفهان اجرا می شود. شهروندان اصفهانی خواسته شده از انجام ورزش در فضاهای باز تا زمان رفع کامل آلاینده های جوی خودداری کنند. همچنین اعلام شده بدلیل افزایش آلودگی هوا،نیروگاه ها از سوخت مازوت استفاده نکنند و تا اطلاع ثانویه شرکت گاز استان اصفهان نسبت به تامین گاز نیروگاه های شهید منتظری و اصفهان اقدام کند. شورای هماهنگی مدیریت بحران اصفهان البته صنایع را ملزم به تعطیل کردن فعالیت خود نرکده است. این درحالی است که رد چنین مواقعی، کارخانه های اطراف تهران تعطیل می شوند.

 

اصفهان، تهران را جا گذاشت
 

امسال وارونگی هوا در اصفهان بیشتر از دیگر شهرهای بزرگ و صنعتی ایران است. این در حالی است که همیشه تهران در صدر شهرهای آلوده ایران در آذر و دی ماه قرار می گرفت و بقیه شهرهادر پی اش بودند. اما امسال بارندگی های پاییزی در اصفهان از همه ایران کمتر بوده است؛ درحالی که پایتخت و بسیاری از مناطق ایران یکی از بی سابقه ترین برف های پاییزی را تجربه می کردند، اصفهانی ها چشن به راه باران و برف نشسته بودند. همین عاملی شده است که تا وارونگی هوا در نصف جهان، پیشتر شروع شده و با شدت بیشتر ادامه پیدا کند.
 

اما شدت آلودگی هوای اصفهان در حالی مانند تهران در پاییز و زمستان افزایش می یابد که این شهر به دلیل بهرمندی از زاینده رود، در سال های گذشته کمتر آلودگی هوا به خود دیده است؛ مگر در فصل های کم آب زنده رود. اما دو سه سالی می شود که زاینده رود 8-9 ماه از سال را بدون آب سپری می کند و به کویری بی آب و علف بدل می شود. همین خشکی زاینده رود، پایانی بر طراوت طبیعی شهر است. شرایط اقلیمی اصفهان و مکان جغرافیایی صنایع این شهر، باعث می شود بادهای شمال غربی، تمام آلاینده ها را در به سمت هسته مرکزی شهر ببرند.


 


 

همزمان با انتقادها از ورود سپاه به عرصه اقتصادی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، ورود سپاه به عرصه سازندگي را اقدامي در راستاي پاسداري از نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست.

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري که در نهمين همايش فرماندهان و مديران قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) سخن مي گفت، با تأکيد بر اين مطلب، افزود: فلسفه وجودي سپاه، دفاع از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن است و قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) نيز با همين نگاه وارد عرصه سازندگي شده و در اين راه، همواره نسبت به گذشته، رشد و پيشرفت چشمگير داشته است و اين رشد همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، جعفري ادعا کرد: نبايد تصور کنيم چون کار ما کار سازندگي و پيمانکاري است، ارتباطي با انقلاب اسلامي و ارزش هاي آن ندارد؛ اين چيزي است که علاوه بر فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص)بايد از سوي همه فرماندهان و مديران اين مجموعه که با بخش‌هاي مختلف جامعه سر و کار دارند، مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: امروز، رشد قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص)بر کسي پوشيده نيست و خدا را شکر مي کنيم که اين رشد مقبول، باعث تحسين دوستداران ميهن اسلامي شده و مجموعه قرارگاه مانند ساير بخش هاي سپاه باعث افتخار نظام مقدس جمهوري اسلامي شده است.

این در حالی است که بسیاری از دلسوزان نظام ورود سپاه به عرصه اقتصادی را مغایر اهداف اولیه از تاسیس این نهاد می دانند. 


 


به دنبال حمله به سفارت انگلیس اعزام دانشجوی ایرانی به انگلیس تا اطلاع ثانوی متوقف شد. 

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: در جلسه‌ای که با مسئولان این وزارتخانه و مدیران موسسات مجاز اعزام دانشجو داشتیم این تصمیم گرفته شد. 

حسن مسلمی نایینی، نبود رایزن علمی و نمایندگان رسمی جمهوری اسلامی ایران در انگلیس برای سرپرستی دانشجویان و ارایه خدمات به آنان، صادرنشدن روادید در کشور و نگرانی خانواده‌ها در خصوص ارسال ارز برای فرزندانشان از مهم ترین علل مسکوت ماندن روند اعزام دانشجو به این کشور است. 

این در حالی است که او پیش از این اعلام کرده بود رابطه علمی از سیاسی جداست. 

4 هزار و 700 دانشجوی غیر بورس که با هزینه شخصی یا بورس دانشگاههای انگلیس در این کشور حضور دارند، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.


 


در حالی که ارز و سکه به بالاترین نرخ خود رسیده است، احمدی نژاد مدعی شد که در کشور هیچ بحرانی وجود ندارد. 

به گزارش ایلنا وی با مثبت خواندن طرح هدفمندی یارانه ها، ادعا کرد که مدل اقتصاد ایران را ‌می‌توان در تمام دنیا اجرا کرد و طرح هدفمندی یارانه‌ها اساس اندیشه اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرارداد. 

وی مدعی شد:  با اجرای این طرح معلوم شد باید در دروس دانشگاهی و مدل‌های اقتصادی تجدید نظر کنیم. 

احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش در مورد نوسانات بازار سکه و ارز گفت: افرادی هستند که با اصرار ‌می‌خواهند قیمت ارز را افزایش دهند اما ما عنوان کرده‌ایم که این طرح پایه اقتصادی ندارد‌. 

وی افزود: برخی اصرار دارند بگویند شرایط کشور بحرانی است اما همه این مسایل یک جنگ روانی است ما به سمت ثبات کشور حرکت ‌می‌کنیم برای اجرای این طرح کار‌شناسی‌ها و بررسی‌های زیادی صورت گرفته است، شاید در تاریخ دنیا این درجه همکاری مردم با دولت ثبت نشده است و در واقع خود مردم اجرا کننده طرح هدفمندی بوده‌اند. 

روز گذشته قیمت سکه از مرز 1500 تومان گذشت. 


 


 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح بیمه بیکاری که در حال حاضر در مجلس مطرح است و با بیان اینکه این طرح ۵هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد و باید پرسید که این دولت باید این پول را از کجا بیاورد؟ گفت: من این دولت را قبول ندارم و آن را صالح نمی‌دانم، اما وظیفه می‌دانم از منافع ملی که به او مربوط می‌شود دفاع کنم. یعنی من به شخصه شاید رئیس دولت را قبول نداشته باشم اما او را به عنوان رئیس دولت به رسمیت می‌شناسم

به گزارش ایلنا، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در چهارمین جلسه از سلسله جلسات «نقد مجلس هشتم» با عنوان «تقوای جمعی» که به همت شاخه دانشجویی و جوانان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در محل سالن اجتماعات جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: نماینده مردم در مجلس نباید برای ایفای نقش نمایندگی مردم دغدغه داشته باشد. 

وی افزود: ما اگر می‌خواهیم قانون گذاری رواج پیدا کند مجلس باید در جامعه و در نزد مردم گرامی داشته شود. 
 
توکلی خاطرنشان کرد: زمانی من گفتم مجلس هشتم بیمار است و در پاسخ من آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس و در مقام دفاع از حقوق مجلس گفت مجلس سالم است، در حالی که اگر سالم بود من نباید این قدر سند زیر و رو می‌کردم. 
 
وی با تمجید از دمکراسی های غربی گفت: دموکراسی که آن‌ها دارند با تمام ایرادهایی که ما از آن می‌گیریم یکی از دستآوردهای بزرگ بشریت است و عامل مهمی برای مقابله با دیکتاتوری است، چون در دیکتاتوری همه چیز می‌میرد و امام علی هم در یکی از خطبه‌‌های‌شان به این موضوع تأکید کرده‌اند. 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه شما از اصولگرایان تحول خواه هستید و این اصولگرایان تحول خواه گفته‌اند با جریان فتنه و انحراف زاویه دارند، مصادیق آن‌ها را بیان کنید؟ گفت: فتنه ۸۸را دو نفر از سیاستمداران کشور انجام دادند و عده وسیعی از همراهان خود را به مخمصه انداختند و انحرافی‌ها هم اطرافیان آقای احمدی‌نژاد هستند

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: این جریان انحرافی یک نفر نیست بلکه یک جریان است که توسط یک نفر صاحب نفوذ و یارگیر مدیریت می‌شود. 

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تخریب‌هایی که در درون اصولگرایان وجود دارد و اصولگرایان سنتی پایداری‌ها را تخریب می‌کنند و پایداری‌ها اصولگرایان سنتی را؟ گفت: حد نگه نداشتن بزرگان در سال‌های گذشته آسیب‌هایی را متوجه نظام کرده است. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جبهه پایداری افزود: اگر لیست دوستان جبهه پایداری در انتخابات رأی بیاورد خسارت‌های زیادی را به کشور می‌زند؛ البته من معتقدم اعضای جبهه پایداری در انتخابات مجلس رأی نمی‌آورند، فقط رأی‌ها را می‌شکنند. 


 


 

جمعی از فعالان سیاسی و دانشجویی در مازندران به بندسارقین زندان متی کلای بابل منتقل شدند.  

آریا آرام نژاد ( هنرمند، خواننده و آهنگ ساز حامی جنبش سبز)، علیرضا فلاحتی دبیر شاخه جوانان جبهه مشارکت استان مازندران، علی عباسی و رحمان یعقوبی از فعالین دانشجوئی دانشگاه مازندران به دستور رئیس زندان متی کلای بابل به بند سارقین و مجرمین خطرناک منتقل شدند.

 کمپین بین المللی حقوق بشر به نقل از یک منبع محلی نوشت:  آریا آرام نژاد که در روز ۱۷ آبان ماه سال جاری به دست مامورین اداره کل اطلاعات استان مازندران بازداشت شده بود پس از تحمل ۳۴ روز بازجوئی و انفرادی برای گذراندن ۶ ماه حبس تعزیری ابتدا به بند قرنطینه زندان متی کلا منتقل شده بود، روز گذشته به بند سارقین منتقل شد. همچنین ،علیرضا فلاحتی دبیر شاخه جوانان جبهه مشارکت مازندران که در روز ۲۱ آذر برای گذراندن ۶ ماه حبس تعزیری، خود را به زندان متی کلا معرفی کرده بود ابتدا به بند قرنطینه زندان( محل نگهداری معتادین) منتقل شد و روز گذشته به دستور رئیس اداره زندان شهرستان بابل به بند سارقین انتقال یافته است.

این منبع محلی  گفت که رحمان یعقوبی و علی عباسی نیز به همراه علیرضا فلاحتی و آریا آرام نژاد به بند سارقین زندان متی کلا منتقل شدند. رحمان یعقوبی و علی عباسی در تاریخ ۱۲ آذر پس از مراجعه به دادستانی شهرستان بابلسر بازداشت شدند. وی افزود: « این فعالین دانشگاه مازندران که برای پیگیری پرونده ی خود به دادستانی بابلسر مراجعه کرده بودند به دستور مطهری نیا دادستان شهرستان بابلسر بازداشت شدند.»

همچنین مسئولین زندان متی کلای بابل با درخواست علی تاری، آریا آرام نژاد، علیرضا فلاحتی، علی عباسی، رحمان یعقوبی و مازیار یزدانی نیا زندانیان سیاسی زندان شهرستان بابل مبنی بر انتقال ایشان به بندی جداگانه مخالفت کردند: « با وجود درخواست های مکرر ۶ تن از فعالین سیاسی و دانشجوئی استان مازندران که برای سپری کردن دوران محکومیت خود هم اکنون در زندان هستند، بارها از وضعیت اسفناک نگهداری و بهداشتی شکایت کرده و به مسئولین زندان متی کلا اعلام کرده اند که امنیت جانی نداشته و خواستار رسیدگی فوری به وضعیتشان می باشند.»

آریا آرام نژاد در بهمن ۸۸ به اتهام خواندن ترانه ” علی برخیز” توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی استان مازندران دستگیر شد و ۴۴ روز را در بند انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری و زندان متی کلای بابل گذراند. علیرضا فلاحتی دبیر جبهه مشارکت استان مازندران در بهمن ماه سال ۸۸ به اتهام تبانی علیه امنیت کشور توسط اداره اطلاعات استان مازندران بازداشت شد و وی نیز به مدت یک ماه مشابه با وضعیت آرام نژاد در بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری و زندان متی کلای بابل بازداشت شده بود. این دو در شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بابل به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند که حکمشان در شعبه سه دادگاه تجدید نظر استان مازندران به ۶ ماه حبس تعزیری کاهش یافته است.

علی عباسی و رحمان یعقوبی از فعالین دانشجوئی استان مازندران در ۲۶ خرداد ۸۸ در جریان تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه مازندران نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد و به مدت ۱۵ روز در زندان متی کلای بابل بازداشت بودند. این دو فعال دانشجوئی از سوی شعبه ی ۱۰۱ دادگاه بابلسر به شش ماه حبس تعلیقی و چهارده ضربه شلاق محکوم شده بودند، اما پس از دو سال در روزهای گذشته به آنها اعلام شد که حکمشان از تعلیفی به تعزیری تغییر یافته است.


 


در ادامه مداخله مقامات خارج از وزارت خارجه در سیاست خارجی، علی اكبر ولایتی ' مشاوررهبری در امور بین الملل با 'حامد انصاری 'معاون رییس جمهوری هند در دهلی نو دیدار و درباره روابط دیرینه دوكشور ایران و هند و تحولات منقطه تبادل نظر كرد.

به گزارش ایرنا، ولایتی در این دیدار ضمن اشاره به بیداری اسلامی و تاثیر آن در منطقه برلزوم همكاری بیشتر دو كشور ایران و هند تاكید كرد.

مشاور رهبری در امور بین الملل در این دیدار با اشاره به موقعیت ژئوپلتیك افغانستان ، 'كنفرانس بن 2' و خروج نیروهایی آمریكایی از عراق خواستار بازنگری و گسترش همكاری های منطقه ای بین دو كشور ایران و هند شد.

با توجه به تحریم های صورت گرفته توسط کشورهای غربی ایران در پی یافتن شریکهای منطقه ای است. چین و هند از جمله کشورهایی است که ایران در پی گسترش بیشتر روابط است. 

سال گذشته نیز رحیم مشایی رییس دفتر احمدی نژاد چند سفر به هند داشت که با واکنش اصولگرایان رو به رو شد. 

 


 


بعد از گذشت یک ماه ازحمله ماموران دادسرا به روزنامه ایران، سه تن از کارکنان این موسسه احضار شدند. 

خبرگزاری دولتی ایرنا روز گذشته با اعلام این خبر از رفتار قوه قضاییه ابراز شگفتی کرد و نوشت: در حالی كه افكار عمومی و ناظران رسانه ای، انتظار داشتند كه دستگاه قضایی با خاطیان یا با كسانی كه غیرقانونی وارد روزنامه شده و كاركنان این رسانه را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند، برخورد كند متاسفانه اقدامی در این زمنیه صورت نگرفت و اكنون مشاهده می شود كه دستگاه قضایی به جای رسیدگی به شكایت روزنامه نگاران روزنامه ایران ، سه خبرنگار این روزنامه را كه یكی از آنها در روز حادثه بشدت مجروح و در بیمارستان بستری شده بود، به دادسرا احضار كرده است.

این در حالی است كه نشانه ای از برخورد با خاطیان تعرض به روزنامه ایران و پیگیری شكایت های مضروبان و خبرنگاران مصدوم وجود ندارد.

برخورد قوه قضاییه با تیم احمدی نژاد منحصر به موسسه ایران نیست، در حال حاضر پرونده رحیمی معاون اول احمدی نژاد، جریان انحرافی و اختلاس سه هزار میلیارد تومانی نیز از جمله مسایل مورد اختلاف دو قوه است. 


 


رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی با تاکید بر بازنگری بر اجرای طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها، خواستار ارائه یارانه به صورت غیرنقدی و تحت پوشش و در قالب نظام تامین اجتماعی شد. 

غلامرضا مصباحی‌مقدم در همایش ملی اولین روز سالگرد هدفمند سازی یارانه‌ها با ادعای اینکه طرح بعد از یکسال موفقیت‌آمیز بوده است اما همچنان دارای نواقص بسیار زیادی است اظهار داشت: برای اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها باید حمایت تولید در دستور کار قرار بگیرد و وجوه مدیریت‌شده و یا کمک‌هایی که از صندوق توسعه ملی برای این کار در نظر گرفته شده اجرایی شود. 

به گزارش ایلنا، وی همچنین به پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم اشاره کرد و گفت: بهتر است با بازنگری در این قانون سه دهک بالای جامعه که به لحاظ رفاه اجتماعی و همچنین به لحاظ مالی نیازی به دریافت یارانه ندارند از یارانه نقدی حذف شوند که اگر این امر مقدر شود نزدیک به ۲۰ میلیون نفر حذف خواهد شد. 

بنابر اظهارات رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس نسبت توزیع بین درآمد ثروتمند و فقیر را حائز اهمیت دانست و گفت: باید یارانه‌ها به صورت غیرنقدی و یا مقداری از آن‌ها تحت پوشش تامین اجتماعی و یا کمک هزینه اجاره خانه و یا برای بیماران خاص هدفمندی شود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته