-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۳۰, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 12/21/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/9/29

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید چهار نفر از نمایندگان مجلس در ارتباط با پرونده اختلاس «سه‌هزار میلیاردی تومانی» احضار شده‌اند و علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در میان آنها بوده است.

غلامحسین محسنی همچنین گفت فرزند علاءالدین بروجردی بازداشت نشده است.

پیش از این برخی از نمایندگان علاءالدین  بروجردی را متهم کرده بودند که در پرونده اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی دست داشته است.

 از جمله کریم قدوسی، نماینده مشهد، در این باره تصریح کرده بود: «متاسفانه به رغم نظر قاضی پرونده بر بازداشت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هنوز وی بازداشت نشده ‌است.»

پرونده اختلاس سه هزار ميليارد تومانی مربوط به اتهامات فردی به نام مه‌آفريد امير خسروی صاحب مجموعه «گروه امير منصور آريا» است.

در همین حال وب‌سایت کلمه با استناد به منابعی که از آنها نامی نبرده، گزارش کرده بود که علاءالدین بروجردی  برای مدتی بازداشت شده بود که با وساطت علی لاریجانی، رئیس مجلس آزاد شد.

 از سوی دیگر محسنی اژه‌ای  از ورود «خانم جدیدی»  هم به پرونده اختلاس خبر داد که به گفته او بیش از ۱۰ میلیارد تومان جواهر و از یک جمله «یک برلیان به قیمت شش میلیارد تومان» برای وی خریداری شده است.

منبع: رادیو فردا

 


 
 

تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، شب یکشنبه، ۲۷ آذرماه، گزارشی از «اعترافات یک جاسوس آمریکایی ایرانی‌تبار» که امیرمیرزا حکمتی نام دارد٬ پخش کرد. در گزارش پخش شده که «مهار شده» نام دارد، گفته می‌شود که این جاسوس که از آن با عنوان «تحلیلگر اطلاعاتی» یاد کرده از زمان حضور در پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در شهر بگرام افغانستان تا بازداشت در ایران، تحت‌تعقیب بوده است. اما او را در خاک ایران و هنگام آغاز «عملیات جاسوسی» خود دستگیر کرده‌اند.

 
 

علی مطهری:
1390/9/29

علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس، معتقد است که اگر طرز تفکر جبهه پایداری که برای نامزدی در انتخابات مجلس نهم آماده شده‌اند بر کشور مسلط شود، «نظام و انقلاب ظرف مدت کوتاهی نابود می‌شود».

آقای مطهری، منتقد دولت دهم، در گفت‌وگو با ایسنا نگاه و برداشت جبهه پایداری نسبت به اصول «ولایت فقیه»، آزادی بیان و نقش مردم» را «نادرست، بسیار خطرناک، تنگ‌نظرانه و سخت‌گیرانه» توصیف کرده است.

مخالفان اصلاح‌طلبان، وزرای اخراجی دولت نهم و دهم محمود احمدی‌نژاد، شماری از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس و روحانیون نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی،اعضای جبهه پایداری هستند.

آقای مطهری که پیش از این جبهه پایداری را «ابزار دست مشایی و احمدی‌نژاد» توصیف کرده بود، گفته است: اعضای این گروه فقط خود را اصولگرا و انقلابی واقعی دانسته و بقيه اصولگرايان را يا مردودين فتنه يا خواص بی‌بصيرت می‌دانند، بنابراين حكم به خروج بخش عظيمی از اصولگرايان از حوزه انقلاب می‌دهند و اين اعتقاد، اعتقاد خطرناكی است.

علی مطهری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته گفته است: برخی از اعضای جبهه پایداری از مردودین فتنه هستند. آنان تخلفات طرف خودی را نديدند و قضاوت عادلانه و منصفانه نداشتند و با برخوردهايی كه با معترضان داشتند باعث جری شدن طرف مقابل و شعله‌ورتر شدن آتش فتنه شدند.

به گفته آقای مطهری اعضای جبهه پایداری به نحوه مناظره احمدی‌نژاد، حادثه کوی دانشگاه و حادثه کهریزک کوچک‌ترین انتقاد موثری نکردند.

علی مطهری که یکی از سرسخت‌ترین منتقدان رئیس دولت دهم است پیش از این در انتقاد از جبهه پایداری گفته بود که «بغض با آقای هاشمی، لاریجانی، قالیباف و‌... محرک این افراد برای تشکیل این جبهه بوده است.»

اعضای جبهه پایداری با حضور نمایندگانی از علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف در ترکیب ۸+۷، تشکل اصولگرای نامزد انتخابات، مخالف هستند، چرا که معتقدند عملکرد این دو نفر در قبال آن‌چه «فتنه ۸۸» می‌نامند، مردود است.

منبع: مردمک


 
 

1390/9/29

جشنواره فیلم برلین اعضای هیات داوران امسال این رویداد سینمایی را اعلام کرده است که از جمله شامل اصغر فرهادی می شود.

شصت و دومین جشنواره سالانه برلیناله از ۹ تا ۱۹ فوریه در شهر برلین آلمان برگزار خواهد شد.

اصغر فرهادی کارگردان فیلم "جدایی نادر از سیمین"، جیک جیلنهال هنرپیشه هالیوود، شارلوت گینزبورگ هنرپیشه فرانسوی بریتانیایی، آنتون کوربین فیلم ساز و عکاس هلندی، فرانسوا اوزون کارگردان فرانسوی، بوعالم سانسال نویسنده الجزایری و باربارا سوکووا هنرپیشه آلمانی اعضای دیگر هیات داوران هستند.

فیلم "جدایی نادر از سیمین" که به گفته بسیاری از منتقدان سینما از بهترین کارهای او به حساب می‌آید، چند روز پیشتر نامزد دریافت بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب ۲۰۱۲ شد.

منبع: بی‌بی‌سی


 
 

1390/9/29

دولت آمریکا روز دوشنبه از ایران خواست «بدون معطلی» یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار را که به اتهام جاسوسی در آن کشور دستگیر شده آزاد کند.

ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور خواستار دسترسی به امیر میرزا حکمتی از طریق سفارت سوئیس شده است. در غیاب روابط دیپلماتیک میان ایران و آمریکا، سوئیس به امور دیپلماتیک واشنگتن رسیدگی می کند.

او گفت: «ما از دولت ایران می خواهیم به سوئیس که حافظ منافع ماست اجازه دسترسی فوری به او را بدهد و بدون معطلی او را آزاد کند.»

خانم نولاند گفت که خانواده حکمتی ابتدا بازداشت او را در ماه سپتامبر گزارش کردند و وزارت خارجه به بستگان او کمک کنسولی ارائه کرده است.

تلویزیون دولتی ایران روز یکشنبه آنچه را که گفت "اعترافات" امیر میرزا حکمتی است پخش کرد.

این مرد که خبر دستگیری او روز شنبه از سوی ایران اعلام شده بود به جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا متهم شده است.

در گزارش تلویزیون ایران آمده بود که آقای حکمتی در سال ۲۰۰۱ به ارتش آمریکا پیوست و پیش از ورود به ایران آموزش های ویژه دریافت کرد.

تلویزیون ایران گفت که امیر میرزاحکمتی قصد داشت با نفوذ به وزارت اطلاعات ایران، اطلاعات غلط در اختیار مقام های ایران قرار دهد.

در همین حال علی حکمتی، پدر امیر میرزا حکمتی روز دوشنبه در گفتگو با رسانه ها اتهامات علیه پسرش را رد کرد.

آقای حکمتی که ۶۱ سال دارد به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که پسرش سرگرم بازدید از مادربزرگش در تهران بود که دستگیر شد و هرگز برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا کار نکرده است.

آقای حکمتی که استاد رشته میکروبیولوژی در کالج مات در فلینت واقع در دیترویت است گفت: "او جاسوس نیست. اینها یک مشت دروغ است که در مورد پسر خوب من می گویند."

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در این مورد اظهار نظر نکرده اما پیشتر، یک مقام دولتی آمریکا هر گونه ارتباط آقای حکمتی با سازمان سیا را تکذیب کرده بود.

منبع:‌ بی‌بی‌سی


 
 

1390/9/29

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه با تصويب قطعنامه ای ضمن «ابراز نگرانی عميق» از تداوم شکنجه و نقض حقوق بشر در ايران،  سرکوب شهروندان توسط جمهوری اسلامی را محکوم کرد.

اين قطعنامه که با ۸۹ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و ۶۴ رای ممتنع تصويب شد، پيشتر در  ۳۰ آبان ماه سال جاری درکميته سوم سازمان ملل متحد تصويب شده بود.

 به گزارش خبرگزاری آلمان، ايران کوشيد تا مانع رای گيری در خصوص اين قطعنامه درصحن مجمع عمومی شود.

اما اين تلاش ايران نتيجه ای در بر نداشت و مجمع عمومی  با ۱۰۰ رای مخالف و  ۳۵ رای موافق به همراه ۴۲ رای ممتنع رای به مطرح شدن این قطعنامه رای داد.

در  اين قطعنامه از شلاق و قطع عضو، و اجرای مجازات مرگ برای جرايمی که فاقد تعريف دقيق و صريح مانند محارب، يا جنگ با خدا، هستند، به عنوان نمونه های نقض حقوق بشر در ايران ياد شده است.

اين قطعنامه پيشتر درکميته سوم سازمان ملل متحد در سی ام آبانماه با ۸۶ رای مثبت به تصويب رسيد که ۶ رای بيشتر از سال گذشته بود.

۳۲ کشور به اين قطعنامه رای منفی و ۵۹ کشور رای ممتنع دادند. به عنوان بخشی از روال قانونی، اين قطعنامه می بايست در مجمع عمومی سازمان ملل نیز به تصويب می رسید.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/9/29

محمد خاتمی می‌گوید اصلاح طلبان بر اساس رويکرد «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» نسبت به انتخابات مجلس نهم  در ۱۲ اسفندماه سال جاری عمل خواهند کرد، يعنی «نمی‌توانند و نبايد در اين انتخابات نامزد داشته باشند».

آقای خاتمی، عصر دوشنبه ۲۸ آذر در حاشیه مراسم درگذشت یکی از بستگان خود در تهران به خبرنگاران گفته است: «حرفم را درباره شرکت در انتخابات قبلا گفته‌ام و انتظار می‌رفت که شرايط فراهم شود تا اصلاح‌طلبان بتوانند در انتخابات شرکت کنند اما اين شرايط مهيا نشد.»

رییس جمهور سابق ایران همچنین گفته است:«البته بنده از طرف کسی اظهارنظر نمی کنم اما فکر می کنم وقتی همه نشانه ها اين است که نبايد در انتخابات شرکت بکنيم شرکت در انتخابات معنا ندارد.»

محمد خاتمی سال گذشته سه پيش شرط برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم مطرح کرده بود. وی خواهان «آزادی زندانيان سياسی، پايبندی همگان به قانون اساسی و فراهم شدن امکان برگزاری انتخابات سالم و آزاد» شده بود.

پيش شرط های محمد خاتمی برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات با واکنش تند  مقامات حکومتی و اصولگرايان مواجه شد و احمد جنتی، دبير شورای نگهبان، در واکنش به اظهارات رييس جمهور سابق ايران گفته بود: «اصلا نيازی به حضور اين عده در انتخابات نيست».

محمد خاتمی در ادامه با بيان اينکه همه نشانه‌ها حکايت از اين دارد که نبايد در انتخابات شرکت کرد، گفته است: «حرف همانی است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرده‌است، يعنی اصلاح‌طلبان نمی‌توانند و نبايد در اين انتخابات نامزد داشته باشند و ليست بدهد و البته اين به معنای تحريم انتخابات نيست.»

قرار است انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز ۱۲ اسفند برگزار شود و ثبت‌نام از نامزدها که همگی خط‌مشی اصولگرایی دارند، از روز سوم دی ماه شروع می‌شود.

محمد خاتمی، که به‌تازگی صاحب نشریه شده، در انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته از نامزدی میرحسین موسوی، رقیب اصلاح‌طلب محمود احمدی‌نژاد، حمایت کرد و پس از اعلام نتیجه این انتخابات، به جمع معترضان پیوست و خواستار برگزاری رفراندوم شد.

منبع: مردمک و رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته