-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۵, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 12/26/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/10/4

در حالی که هنوز از سرنوشت پنج ایرانی که هفته گذشته در سوریه مفقود شدند خبری نیست، روزنامه جام جم در شماره روز یک‌شنبه خود از ربوده شدن دو «متخصص» ایرانی دیگر در شهر حمص سوریه، یکی از نقاط اصلی اعتراضات ضدحکومتی، خبر داده است.

با این حساب تعداد ایرانی‌هایی که گفته می‌شود در سوریه ربوده شده‌اند به هفت تن می‌رسد.  

هفته گذشته سفارت ايران در دمشق، پایتخت سوریه، در بيانيه‌ای اعلام کرد که پنج شهروند ايرانی که از «مهندسين و کارشناسان فنی» پروژه نيروگاه ۴۵۰ مگاواتی جندر در حوالی شهر حمص بودند، بامداد روز چهارشنبه، ۳۰ آذرماه، توسط افراد مسلح ربوده شده‌اند.

پيشتر برخی از رسانه‌های غيررسمی این ایرانی‌های ربوده شده را از اعضای سپاه پاسداران معرفی کرده و ادعا کرده بودند که آنها برای همکاری در سرکوب اعتراضات مردم سوريه به اين کشور اعزام شده بودند.

این در حالی است که روزنامه جام جم، وابسته به صدا و سيمای جمهوری اسلامی، این افراد را «پرسنل يک شرکت پيمان‌کاری شاغل در طرح نيروگاه برق جندر» معرفی کرده است.

روزنامه جام جام همچنین می‌گوید که دو نفر اخیر «در حال پیگیری وضعیت» پنج نفر ربوده شده هفته گذشته بودند که خود به همان سرنوشت دچار شده‌اند.

شهر حمص يکی از کانون‌های اصلی اعتراض به حکومت بشار اسد است و طی هفته‌های اخير شاهد سرکوب گسترده اعتراضات توسط نیروهای امنیتی دولت سوریه بوده است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ‌ایرنا، هفته گذشته خبر داد که سفارت ايران در دمشق از مقامات سوريه خواسته است «به منظور شناسايی ربايندگان و آزادی سريع پنج مهندس ايرانی ربوده شده» فوری اقدام کنند.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/10/4

مانا نیستانی کاریکاتوریست ایرانی نشان لیاقت انجمن روزنامه‌نگاران سازمان ملل را دریافت کرد.

از سال ۲۰۰۵ تاکنون این سازمان مسابقه کارتونی را به نام «رانان لوری» کاریکاتوریست آمریکایی برگزار می‌کند که امسال و در میان ده نفر از تقدیرشدگان این مسابقه نام مانا نیستانی و جواد علیزاده از ایران به چشم می‌خورد.‌

مانا نیستانی متولد سال ۱۳۵۲ است و چند سالی است که از ایران خارج شده و هم اکنون در پاریس زندگی می‌کند. او در کارتون‌هایش، نظام حاکم بر ایران را با طنز تلخی به نقد می‌کشد.

نشان بین‌المللی شجاعت در کاریکاتور مطبوعاتی سال ۲۰۱۰ از سوی «شبکه بین‌المللی مدافع حقوق کاریکاتوریست‌ها»، مقام اول بخش طنز تصویری (کاریکاتور) ششمین و هشتمین دوره جشنواره مطبوعات و مقام دوم مسابقه نشریه گل آقا با عنوان بمب اتمی بخشی از افتخارات مانا نیستای است.

خندیدن غدقن نیست، ماجراهای آقای کا، کابوس، ماجراهای آقای کا، خانه اشباح و‌ پازل عاشقانه آقای کا چهار کتابی است که از آقای نیستانی منتشر شده است.

منبع: مردمک


 
 

1390/10/4

رضا غلامپور، مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان از ازدواج پنج دختر زیر ۱۰ سال در این استان خبر داد.

آقای غلامپور گفت: «از این پنج ازدواج، سه مورد در شهرستان میناب، یک مورد در بندر لنگه و یک مورد در بندر عباس بوده است.»

بر اساس کنوانسیون جهانی حقوق کودک، تمام افراد زیر ۱۸ سال کودک به حساب می آیند ولی بر اساس قوانین فعلی ایران، دوران کودکی دختران در ۱۳ سالگی و پسران در ۱۵ سالگی پایان می یابد.

در ایران دیدگاه واحدی در باره مرز میان کودکی و بلوغ وجود ندارد بنابراین ازدواج یک کودک می تواند از دید برخی افراد تعبیر به ازدواج یک فرد بالغ شود.

منبع: بی‌بی‌سی


 
 

1390/10/4

یوسف رشیدی، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران می‌گوید ذرات معلق در تمامی نقاط تهران به حد «غیرمجاز» رسیده است.

آقای رشیدی در گفت وگو با ایلنا در رابطه با آلودگی امروز هوای تهران اظهار داشت: «براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران به میزان غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از آلاینده منواکسید کربن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است.»

او افزود: «به‌رغم بارندگی‌های پراکنده دیشب در تهران، امروز در اکثر نقاط پایتخت شاخص‌های ذرات معلق زیر ۵/ ۲ میکرون به بیش از ۱۵۰ رسید.»

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هشدار داد: «ذرات معلق ۵ / ۲ میکروتن موجب تشدید بیماری‌های قبلی و ریوی و مرگ زودرس در افراد مبتلا به این بیماری‌ها و افراد مسن ‌می‌شود.»

او توصیه کرد: «بنابراین این افراد، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

منبع: ایلنا

 


 
 

رئيس دادگسترى استان آذربايجان شرقى:
1390/10/4

مالک ‌اژدر شريف، رئيس دادگسترى استان آذربايجان شرقى از احتمال تبديل حكم سنگسار سكينه محمدى آشتيانى به اعدام خبر داد.  

آقای اژدر شریف در گفت‌و گو با خبرگزارى فارس، ‌با اين توضيح كه خانم آشتيانى به دو اتهام زناى محصنه و معاونت در قتل همسرش؛ به مجازات سنگسار و ۱۰ سال حبس محكوم شده است،‌ گفت كه امكانات سنگسار در حال حاضر در استان آذربايجان شرقى وجود ندارد.

او گفت که ممكن است با نظر رئيس قوه‌ى قضائيه، اعدام خانم آشتيانى  با چوبه‌ى دار انجام شود.

به‌گفته‌ى رئيس دادگسترى استان آذربايجان شرقى، دادگسترى استان در حال حاضر در انتظار دريافت نظر ساير فقها درباره‌ى امكان تبديل سنگسار به اعدام با چوبه‌ى دار است.   

سکینه محمدی آشتیانی ۴۳ ساله به اتهام مشارکت در قتل همسرش و ارتکاب زنای محصنه در تبریز محاکمه و به سنگسار محکوم شده است.

او از سال ۱۳۸۴ در زندان است و تلویزیون جمهوری اسلامی نیز «اعترافات» او علیه خودش را پخش کرده است.

منبع: خبرآنلاین و رادیو فردا
 


 
 

1390/10/4

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، روز یک‌شنبه از «شناسایی بخشی از اموال خارج از کشور» متهمان پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی خبر داد، ولی گفت که هنوز میزان این اموال برآورد نشده و این دارایی‌ها در خارج از کشور «توقیف نشده و برنگشته ‌است».

وی اما خبر داد که «در این رابطه از پلیس بین‌الملل کمک گرفته شده و مکاتباتی نیز صورت گرفته‌ است و به طور قطع این اموال در خارج از کشور توقیف خواهد شد».

دادستان کل کشور هفته گذشته درباره این دارایی‌ها گفت که «املاکی که متعلق به این گروه است قبلا تا ۱۷۵ مورد و الان بیش از ۲۰۰ مورد شناسایی شده‌ است. کارشناسی‌ها در این زمینه هم تقریبا رو به اتمام است و باز هم می‌گویم املاکی که وجود دارد تکافوی همه مبلغ بدهی به بانک‌ها را می‌کند».

وی در آن روز از ورود «خانم جدیدی» هم به پرونده اختلاس خبر داد که به گفته او بیش از ۱۰ میلیارد تومان جواهر و از جمله «یک برلیان به قیمت شش میلیارد تومان» برای وی خریداری شده ‌است.

پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی مربوط به اتهامات فردی به نام مه‌آفرید امیرخسروی صاحب مجموعه «گروه امیرمنصور آریا» و افراد دیگری است که برخی از آنها در جمهوری اسلامی از مقام‌های بالایی برخوردارند.

محمود خاوری، مدیرعامل بانک ملی، نیز که به کانادا گریخته است از متهمان این پرونده است، اما قوه قضائیه ایران هنوز موفق به استرداد او یا دارایی‌های وی در کانادا نشده ‌است.

منبع: رادیو فردا
 


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته