-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۱, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 30 آذر 90

 

سلام،

چهارشنبه 30 آذر 90، 21 دسامبر 2011 میلادی

در مورد 10 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه در 24 ساعت گذشته 98 نفر در سوریه کشته شدند. این کشتار که رکوردی در کشتارهای بیش از 5 هزار نفر در چند ماه گذشته محسوب می شود بخشی از آن نیروهای جدا شده از ارتش بوده، 4 نفر در دمشق پس از تظاهرات گسترده ای که در مرکز شهر اتفاق افتاده بوده و باقی هم در نقاط دیگر. در دمشق تظاهرات با خشونت زیاد از طرف حکومت مواجه شد. لباس شخصی ها که احتمالاً از ایران یاد گرفتند به جان مردم افتادند، با آمبولانس زخمی ها و غیر زخمی ها را به زندانها می بردند و یک هنرپیشه معروف سوری جلال الطبیب هم به شدت مورد ضرب و شتم لباس شخصی ها قرار گرفت. درگیری بین نیروهای جدا شده از ارتش با نیروهایی که در راس آن علوی ها و قبیله خود آقای اسد قرار دارند روز به روز شدت می گیرد و شکاف در ماشین سرکوب سوریه عمیق تر می شود.

نکته دوم اینکه خبرگزاری ایلنا گزارش داده که کارکنان صنایع مخابرات راه دور شیراز دیروز سه شنبه هم به تجمع خودشان ادامه دادند و برای چند ساعت یک خیابان در شیراز را هم بستند. معاون فرمانداری شیراز به میان آنها آمده، وعده هایی داده. بارها از این وعده ها داده ولی هیچ کدام عمل نشده. بازنشسته های این کارخانه هم چند ماه است که حقوق نگرفتند.

نکته سوم اینکه دیروز دلار از مرز 1515 تومان هم گذشت. آقای توکلی نماینده مجلس، همینطور خبرگزاری فارس متعلق به سپاه شروع کردند به گفتن اینکه این گرانی عمدی است، دست خود دولت است، می خواهد ریال بدست بیاورد، کمبودهای خود را جبران کند ولی فکر می کنم کاملاً اشتباه می کنند برای اینکه واقعیت این است که با افزایش چند برابری نقدینگی کشور در واقع ریال سقوط کرده و دولت هم ارزی ندارد که با تزریق آن مصنوعاً دلار را پایین نگه دارد. روند سقوط ریال بازهم ادامه پیدا خواهد کرد نه در برابر ارزها بلکه در برابر طلا و در برابر کلیه کالاهای موجود کشور.

نکته چهارم اینکه نشریه صبح صادق ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرمقاله دیروز خود به مناسبت سالگرد طرح حذف یارانه ها گفته که طرح خوبی بود و دولت عجله داشت اجرا کند و مرحله دوم باید با احتیاط بیشتری عمل شود و گرانی به بار نیاورد. خلاصه سپاه سعی کرده که خودش را از طرح یارانه ها کنار بکشد و در واقع کی بود کی بود من نبودم شروع شده. این نشریه یادمان نرفته که سال گذشته که قرار بود همین طرح اجرا شود برای نشریات دیگر هم شاخ و شانه می کشید و تهدید می کرد که کسی حق ندارد انتقاد بکند و شدت و حدت به خرج می داد. آقای احمدی نژاد هم گفته که سیستم اقتصادی ما هیچ ایرادی ندارد و دنیا دارد از ما الگوبرداری می کند. به احتمال زیاد به دلیل این قبیل حرفها یا باید جایزه بزرگترین دروغگوهای جهان را به احمدی نژاد داد و یا باید او را در بیمارستان روانی بستری کرد. آقای عزیز جعفری هم گفته که ورود سپاه به کار سازندگی برای پاسداری از نظام است. یعنی در واقع میلیاردها میلیارد فسادی که به جیب می زنند شرکتهای وابسته به سپاه و یک عده از سرداران سپاه منت آنرا سر مردم می گذراند و لابد مردم باید به آنها بدهکار هم باشند.

نکته پنجم اینکه آمریکا مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران و هند که در مالت مستقر هست را به همراه 10 شرکت دیگرایرانی به دلیل ارتباط با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی تحریم کرده. آقای سلطانیه نماینده ایرن در آژانس بین المللی انرژی اتمی هم دیروز گفت که بازرسان آژانس را به تهران دعوت کرده تا مذاکره کنند و ایران آماده است که رفع نگرانی بکند. دورنمای تحریم بخصوص تحریم نفت ازطریق بانک مرکزی یا به طور مستقیم، مقامات ایران را دستپاچه کرده و احتمالاً بازهم در روزهای آینده شاهد کوتاه آمدنها و چرخش در اظهارات حضرات خواهیم بود.

نکته ششم اینکه دیروز خبر عجیبی روی وبسایت وزارت صنعت و معدن و تجارت قرار گرفت و اعلام شد که کلیه مبادلات با کشور امارات متحده عربی متوقف است. دلیل آن هم آقای وزیر صنعت و معدن و تجارت اظهارات ضد ایرانی در اجلاس شش کشور خلیج فارس عنوان کرده. ولی خیلی زود ظرف چند ساعت با توجه به اینکه 32 درصد تجارت ایران با امارات است بیش از 13 میلیارد دلار واردات از این کشور انجام می شود و بیش از 3 میلیارد دلار صادرات ایران هم از طریق امارات انجام می شود، مقامات ایران به دست و پا افتادند. آقای رحیمی معاون احمدی نژاد تکذیب کرد و گفت مگر می شود که یک چنین ارتباط گسترده ای را ناگهان قطع کرد، سخنگوی وزارت خارجه هم تکذیب کرد و خلاصه سعی کردند که رفع رجوع کنند. این خبر به نظر من بیش از هر چیزی حسین قلی خانی بودن مملکت را نشان می دهد که یک وزیری برای خودش تصمیم به کاری می گیرد بدون اینکه تصمیم به این بزرگی را حتی با روءسای خود در دولت مطرح کرده باشد.

نکته هفتم اینکه سازمان مجاهدین خلق با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده که به شرطی اینکه آمریکا و سازمان ملل تضمین بدهد، تضمین امنیت آنها را بکنند آماده هستند به محلی در نزدیکی فرودگاه بغداد که آمریکاییها در نظر گرفتند منتقل شوند و پایگاه خودشان در اشرف را تحویل دولت عراق بدهند. این کار فرضتی می دهد تا کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بتواند که کار پناهندگی این بیش از 3 هزار نفر اعضای سازمان را درست بکند و بشود آنها را به جاهای امن منتقل کرد و خدای نکرده گرفتار رژیم ایران نشوند.

نکته هشتم اینکه محمد حسین محبوبیان فعال دانشجویی دانشگاه آزاد تهران از روز شنبه در مقابل دانشگاه دستگیر شده و از او هیچ خبری نیست. او مسوول نشریه تلنگر از انتشارات این دانشگاه بود. همینطور آقای روح ا... قاسمی فارغ التحصیل فوق لیسانس جامعه شناسی دانشگاه شیراز هم از روز یکشنبه دستگیر شده و از او هم خبری نیست. او از فعالین جنبش دانشجویی بود در زمانی که در دانشگاه شیراز تحصیل می کرد. قایم مقام بانک مرکزی هم بالاخره با وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شده تا دادگاه وی برگزار شود. برای آزادی او احمدی نژاد و جناح او خیلی تلاش کرده بودند و خیلی هم فشار آورده بودند.

نکته نهم اینکه این آقای علم الهدی مطلبی را فاش کرده که خیلی جالب است. ایشان در پاسخ این حرف جبهه پایداری که گفته بودند در واقع 9 دی را ما راه انداختیم، گفت که  هیچکدام از نیروهای اصولگرا مردم به آنها اعتقادی ندارند که البته حرف درستی است ولی این بخش از حرف ایشان جالب است که گفته که 9 دی را خود مقام رهبری راه انداختند. گفتند حرف راست را باید از دهان بچه شنید.

و نکته آخر اینکه آقای طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق که در اقلیم کردستان بسر می برد یک مصاحبه مطبوعاتی کرده و اتهام دخالت در ترور را رد کرده. آقای جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا هم با مقامات عراقی تماس گرقته و سعی کرده که ماجرا را رفع رجوع بکند بلکه که از ایجاد شکاف جلوگیری بکند. عراق در لبه تیغ یک بحران عمیق سیاسی و احتمالاً بعد از آن نظامی قرار گرفته. از نظر زمانبندی هم این کار دولت آقای مالکی که دست به دستگیری معاون رئیس جمهور می خواهند بزنند در بدترین زمان به زیان ایران است برای اینکه در حالیکه جمهوری اسلامی سعی می کرد عربستان را همراه بکند این حرکت را از چشم ایران در منطقه می بینند آنچنان که آقای ایاد علاوی به عنوان یکی از مخالفان سرسخت آقای مالکی همین کار را کرده و گفته که دست ایران در این کارها هست و به نظرم این اتفاق در عراق بیش از هر چیزی کشورهای منطقه بخصوص عربستان را مصمم می کند که در مسیر تحریم نفت ایران محکم تر حرکت بکنند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته