-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۶, سه‌شنبه

Latest News from Emrooz for 12/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



دویچه وله: وزیر خارجه اسرائيل به اتحادیه اروپا انتقاد کرد که تاکید این نهاد بر تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی به قصد آرام کردن اسرائيل است. ناظران رزمایش‌های ایران را هم در واکنش به خطر "ناآرامی" اسرائيل می‌دانند.

وزیر امور خارجه اسرائيل، آویگدور لیبرمن، روز یکشنبه (۲۵ دسامبر / ۴ دی) در جمع گروهی از دیپلمات‌های اسرائيلی، اقرار اتحادیه اروپا بر تلاش برای جلوگیری از تولید سلاح اتمی توسط ایران را زیر سوال برد.

لیبرمن گفت، برداشت او این است که برخی کشورها و سیاستمداران مهم در اروپا بخصوص به خاطر این در مورد اعمال تحریم علیه ایران سخن می‌گویند تا اسرائيل را آرام کنند. لیبرمن افزود که به نظر وی، اینکه ایران به سلاح اتمی دست بیابد یا نه، برای این کشورها و سیاستمداران از اهمیت کمتری برخوردار است.

لیبرمن که متعلق به جناح راست دولت ائتلافی نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو است، گفت، دلیلی وجود ندارد که بخواهند اسرائيل را آرام کنند، چون هر تصمیمی که اسرائيل بگیرد "سنجیده و متعادل" خواهد بود. وزیر امور خارجه اسرائيل اروپا را فراخواند که هر چه زودتر "تصمیم‌های جسورانه" در مورد ایران بگیرد. وی گفت، اسرائيل این انتظار را از جامعه بین‌الملل دارد.

در آغاز ماه جاری میلادی، دسامبر، ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائيل، از اروپا خواست، "تحریم‌هایی کارساز" علیه ایران اعمال کند. وی گفت، وقت آن رسیده که گام‌هایی هماهنگ و فوری که تجارت نفت و بانک مرکزی ایران را هدف قرار دهند، برداشته شود.

باراک همچنین در میانه ماه دسامبر در برنامه‌ای رادیویی در اسرائيل گفت: «ما دو کشور (اسرائيل و آمریکا) به صراحت معتقدیم که یک ایران هسته‌ای نه قابل تصور است و نه قابل پذیرش و ما مصمم هستیم مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم.» وی افزود: «به همین دلیل ما تاکید می‌کنیم که هیچ گزینه‌ای را نباید از دستور کار خارج کرد.»

همچنین رئیس ستاد مشترک آمریکا، ژنرال مارتین دمپسی، در مصاحبه با فرستنده سی‌ان‌ان (۲۰ دسامبر / ۲۹ آذر) گفت: «همه گزینه‌ها روی میز است» و در صورت لزوم و به دستور رئيس جمهور آمریکا این کشور به ایران حمله خواهد کرد.

پس از انتشار آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تایید احتمال تلاش ایران برای تولید سلاح اتمی، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله به تاسیسات اتمی ایران تشدید یافته است.

رزمایش ایران در خلیج فارس

گمانه‌زنی‌هایی که درباره حمله‌ی احتمالی به تاسیسات اتمی ایران وجود داشته، موجب آن بوده که نیروهای نظامی ایران در ماه‌های اخیر رزمایش‌های زیادی را برگزار کرده، توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی، روز یکشنبه در واکنش به تهدیدهای اخیر اسرائيل علیه ایران گفت، این کشور «در صورتی که قصد خودکشی داشته باشد می‌تواند علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی نظامی انجام دهد.»
وی همچنین به طرح‌ها و برنامه‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بالا بردن توان دفاعی جمهوری اسلامی پرداخت و گفت، جمهوری اسلامی ایران در «ساخت هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی، دفاعی و تهاجمی، ساخت و تولید فناوری جنگ الکترونیک و ضد جنگ الکترونیک، صنایع هوایی، دریایی و زیردریایی، موشکی و زمینی، به موقعیت منحصر به فردی در جهان دست یافته و در همه موارد تولید محصول دارد».

هم اکنون ایران در حال انجام رزمایش نظامی ده روزه‌ای بنام "ولایت ۹۰" در خلیج فارس است. این رزمایش از روز شنبه (۲۳ دسامبر / ۲ دی) آغاز شده است. به گزارش خبرگزاری ایرنا، امیر حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفته است که این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت ۲۰۰۰ کیلومتر مربع از خلیج عمان تا شرق تنگه هرمز انجام می‌گیرد.

دولت ایران در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی را که می‌گویند جمهوری اسلامی در چارچوب مانور نظامی درصدد مسدود کردن راه انتقال نفت از طریق تنگه هرمز است، تکذیب کرده است. با این حال رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز چهارشنبه گذشته (۲۱ دسامبر / ۳۰ آذر) گفت، اگر جنگی در بگیرد، همه چیز ممکن است.

تنگه هرمز به عنوان راه آبی میان ایران و کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج فارس، از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است. از طریق این گذرگاه میان خلیج فارس و دریای عمان که ۵۰ کیلومتر عرض و ۲۰۰ کیلومتر طول آن است، نفت‌کش‌ها بخش قابل توجهی از نفت خام مورد نیاز سراسر جهان را انتقال می‌دهند.


 


بی بی سی فارسی: محمدرضا باهنر، نایب رئیس اول مجلس ایران، خطاب به اصلاح طلبان گفته است: "کسانی که می خواهند وارد میدان انتخابات شوند طبیعی است که باید موضع خود را با سران فتنه و فتنه ۸۸ مشخص کرده و در این زمینه شفاف صحبت کرده باشند."
مقامات حکومتی معترضان به نتیجه انتخابات بحث برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری را "جریان فتنه" می خوانند و از شخصیت های منتقد نتیجه انتخابات با عنوان "سران فتنه" نام می برند.
آقای باهنر در اشاره ای تلویحی به تضمین آزادی انتخابات که برخی شخصیت ها و تشکل های اصلاح طلب از آن به عنوان شرط حضور در انتخابات نام برده اند، گفته است: "اینکه بعضی ها بخواهند برای انتخابات شرط و شروط بگذارند، این حرف ها منطقی نیست."
به گزارش خبرگزاری فارس، نایب رئیس اول مجلس با یادآوری ا ینکه افرادی به عنوان اصلاح طلب شناخته می شوند، افزوده است که از نظر او "اینطور نیست که اصلاح طلبی جرم باشد."


 


بی بی سی فارسی: علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ایران در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور گفت که مجلس شورای اسلامی باید در دست "انسان های اصولگرا و متدین" باشد.
آقای سعیدی امروز دوشنبه ۵ دی (۲۶ دسامبر) در یک کنفرانس خبری گفت که جایگاه سپاه بالاتر از آن است که از گروه های سیاسی حمایت کند یا پرچمدار احزاب شود، اما از اینکه مواضع سیاسی افراد و گروه ها "دقیقا منطبق با معیارهای سپاه" باشد، استقبال می کند.
او گفت که جریان سیاسی اصولگرا در ایران "به حاکمیت دینی و شاخص های امام، انقلاب و رهبری" اعتقاد دارد و گفتمان آن "بر گفتمان امام، رهبری و در نتیجه گفتمان علوی" منطبق است.
سپاه پاسداران در گذشته به دخالت در انتخابات و مداخله در کشمکش گروه های سیاسی متهم شده بود، اما مقامات آن همواره تأکید کرده اند که این نهاد تنها در چارچوب وظیفه خود که حفاظت از انقلاب اسلامی در ایران است فعالیت می کند.
آقای سعیدی امروز گفت که کشورهای غربی در صدد براندازی حکومت جمهوری اسلامی در ایران از طریق انتخابات هستند و به همین دلیل آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، در مورد احتمال بروز چالش های امنیتی در انتخابات آینده مجلس هشدار داده است.
او افزود: "در حقیقت آنها به دنبال این هستند که افرادی را که می دانند رد صلاحیت می شوند در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کنند تا پس از رد صلاحیت شدن، از این فرصت استفاده کنند و انتخابات را به چالش امنیتی بکشانند".
آقای سعیدی احتمال داده است که در جریان انتخابات امسال مجلس هم وقایعی شبیه وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ رخ دهد.
اشاره او به اعتراضات گسترده به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش است که به کشته شدن ده ها نفر و زندانی شدن تعداد زیادی از فعالان سیاسی منتقد حکومت منجر شد.
میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلب انتخابات مذکور که رهبری اعتراضات پس از آن را به عهده داشتند، در حال حاضر در حبس خانگی به سر می برند.
آقای کروبی اخیرا از طریق همسر خود نسبت به برگزاری انتخاباتی "فرمایشی" برای مجلس آینده هشدار داده است.
او با اشاره به سخنان وزیر اطلاعات و دبیر شورای نگهبان گفته است که مقامات حکومتی از نارضایتی و "قهر" مردم مطلع هستند و احتمالا قصد دارند با رد صلاحیت نامزدهای انتخابات، ابطال بعضی صندوق ها، پر کردن بعضی دیگر از آن ها با "رأی های بدون صاحب" و سرانجام بازداشت و برخورد با فعالان سیاسی، تجربه انتخابات دو سال پیش را تکرار کنند.


 


مهر: عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در سخنان مهمی به تشریح شاخص های انحراف جریان انحرافی و کارکر‌های این جریان، تلاش جریان انحرافی برای قرار دادن افراد ضعیف در پستهای حساس مدیریتی، علل سختی کار اصولگرایان در انتخابات آینده و علل ورود آیت الله مهدوی و یزدی به جریان انتخابات پرداخت.
حسین فدایی در جلسه شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان سیستان و بلوچستان که با حضور نمایندگان اضلاع دیگر برگزار شد اظهار داشت: اگر در حوزه سیاست خارجی اصل بر مبنای حمایت از مظلومان جهان و مسلمانان است حالا اگر هر فرد، گروه و جریانی این دیدگاه را نسبت به بیداری اسلامی مخدوش کند و تردید ایجاد کند این یعنی انحراف.

وی با بررسی تاریخ 32 ساله انقلاب و نفوذ جریانهای انحرافی و فتنه گر گفت: عده ای نخواستند مسیر انقلاب به مقصد برسد. نظام سلطه به جای درگیری رو در رو، مسیر ورود جدیدی را شکل داده است و با روش تهی کردن شعار انقلاب وارد عرصه شده است.

جریان فتنه با شعارهای انقلابی محبوبیت کسب می کرد

وی افزود: گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمانی مبتنی بر اسلام است؛ رقبا تلاش می‌کنند مفاهیم اسلام را تغییر ماهیت دهند و استحاله کنند تا بتوانند با عوام فریبی خود را توجیه کرده و رأی مردم را کسب کنند. در واقع اگر جریان فتنه در گذشته محبوبیت و موقعیتی در بین مردم داشت خود را ضد انقلاب، مخالف امام و رهبری و یا طرف‌دار آمریکا و غرب، هوادار لیبرالیسم و ... معرفی نمی‌کرد بلکه بالعکس، سعی می‌کرد با جا زدن خود درون انقلاب و با شعارهای انقلاب، به قدرت برسد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که این‌ها از موقعیتی در درون نظام نیز برخوردار بودند مردم اصلاً تصور نمی‌کردند که ممکن است امام را قبول نداشته باشند. تصور نمی‌کردند در خط آمریکا و انگلیس عمل کنند. ملت ما با هر جریانی که با اجانب همراهی کند، دوستی نخواهد داشت. با این حال این‌ها تصور می‌کردند که مردم به نیاتشان رأی داده‌اند. نیّاتی که بوی همراهی با نظام سلطه می‌داد. در هر صورت وقتی مردم عمل این‌ها را دیدند به آن‌ها پشت کردند و از این پس نیز هر فرد یا جریانی که نفاق پیشه کرده و نیتّی شوم و غیر همساز با اسلام داشته، ولی در پس شعارهای انقلابی پنهان شده باشد، دستش باز شده و رسوا خواهد شد و به طور طبیعی مردم نیز به او پشت خواهند کرد.

وی افزود: ملت هوشیار و بصیر ما با توسل به وحدت چه در زمان امام و چه در زمان مقام معظم رهبری از تمام ابتلائاتی که فتنه گران و منحرفین بوجود آورده بودند عبور کردند و بنیان یک تمدن اصیل اسلامی را در کشور پایه ریزی کردند. مردم ما وقتی آثار رفتار جریانات مختلف در دوره های گفتمان توسعه اقتصادی و گفتمان توسعه سیاسی را دیدند پایه های اصولگرایی را در کشور تبیین کردند و به جریانی اقبال نشان دادند که اصل گفتمان انقلاب اسلامی را مدنظر داشته باشد.

مردم به شخص احمدی نژاد رای ندادند!

وی اضافه کرد: «رای مردم نیز به آقای احمدی نژاد به خاطر شخص وی یا به اصطلاح رای به ماهو احمدی نژاد نبود بلکه ایشان را فصل تمایز با جریان انحراف می دانستند ولی دشمن دست از توطئه نکشید و از در دیگری و با پوشش جریان انحرافی وارد شد
.
وی به شاخصه های جریان انحرافی اشاره کرد و گفت: اگر در حوزه سیاست خارجی اصل بر مبنای حمایت از مظلومان جهان و مسلمانان است حالا اگر کسی این دیدگاه را نسبت به بیداری اسلامی مخدوش کند و تردید ایجاد کند این یعنی انحراف. اگر نظام صهیونیستی را کسی بخواهد تفکیک میان ملت و دولت آن ایجاد کند این یعنی انحراف و زاویه گرفتن از اصول. اگر جریانی دنبال رابطه با آمریکا باشد که این برخلاف تمام اصول ماست و این یعنی انحراف. پست های حکومتی که برای خدمت به مردم هستند، اگر کسی تعمد داشته باشد که انسان های مسئله دار در راس مصادر اجرایی باشند این یعنی انحراف.

جریان انحرافی با فساد در هم تنیده شده و قانون گریزی می کند

وی اضافه کرد: از ویژگی های انقلاب، فرصت سازی ست و جریان انحرافی فرصت سوزی می کند. از ویژگی های انقلاب، تبدیل تهدید به فرصت است. جریان انحرافی فرصت را به تهدید تبدیل می کند. از ویژگی های جریان انحرافی این است که برای حفظ قدرت، مقابل هر ارزشی ایستاده و خواهید ایستاد و با هر گروهی وارد معامله می شود. جریان انحرافی با قضیه فساد درهم تنیده شده است و از عناصر فاسد حمایت جدی می کند. از ویژگی های این جریان، قانون گریزی و سبک شمردن قانون و دور زدن قانون است.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: از دیگر ویژگی های این جریان، این است که در مقابل مکتب اسلام و ولایت، مکتب سازی و تئوری سازی می کند.

فدایی مصادره کردن احمدی نژاد را از ویژگی های جریان انحرافی خواند و افزود: اینها نه تنها خدمات دولت احمدی نژاد بلکه خدمات کل نظام را مصادره می کند، جریان انحرافی چون نمی تواند خدمات دولت احمدی نژاد را به نام خود بزند به نام احمدی نژاد می زند.

هر کاندیدایی ای که هزینه های گزاف داشت قطعا به جریان انحراف متصل است

وی افزود: تئوری آنها این است که اگر نتوانستند طرحی مانند هدفمندی یارانه ها را به نام خود بزنند می خواهند کاری کنند که این طرح، زمین بخورد.

وی اضافه کرد: جریان انحرافی به کاندیداهای مسئله دار متصل می شود و پول های هنگفت در اختیارشان قرار می دهد. هر کاندیدایی ای که هزینه های گزاف داشت قطعا به جریان انحراف متصل است.

مهم ترین کارکرد جریان انحرافی روی کارآوردن افراد ضعیف و ناکارآمد است

فدایی گفت: سازمان سیا یک جاسوس در یوگسلاوی سابق داشت که کارش روی کار آوردن افراد ضعیف در مصادر حکومتی بود. اکنون مهمترین کارکردی که جریان انحرافی برای خود قائل است روی کارآمدن افراد ضعیف وناکارآمد در پستهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... است.

توطئه ها و فتنه ها موجب شد که آیت الله مهدوی و یزدی خود برای متحد کردن اصولگرایان وارد شوند

وی با اشاره طراحی توطئه های مختلف از سوی نظام سلطه و اجرای آن توسط جریان انحرافی و فتنه گفت: «این اتفاقات باعث شد که برای حضرات آیات مهدوی کنی و یزدی این دغدغه ایجاد شد که خودشان به صحنه بیایند و جبهه متحد اصولگرایان را تشکیل دادند و قرار شد که تمامی طیفهای اصولگرا در چترفراگیر این جبهه متشکل شوند و مجلسی مطلوب همراه با عقلانیت، عدالت خواه، به دنبال پیشرفت، جامع نگر، و در راس همه ولایتمدار بوجود آید.

سختی انتخابات اخیر، نقد همزمان جریان فتنه و جریان انحرافی است

وی افزود: کار ما خیلی سخت می‌شود. زیرا هم باید فتنه را نقد کنیم و هم جریان انحراف را نقد کنیم و بعد بتوانیم در افکار عمومی جریان صالح، انقلابی و اصیل را تبیین بکنیم و نه فتنه موفق شود و نه انحراف؟! که این کار سختی است و پیچیدگی‌های کار برای شما نیز همین است. این دوره انتخابات یک سختی‌ای نسبت به دوره‌های قبل دارد و این است که نیروهای اصیل انقلاب باید از میان این جریاناتی که می‌خواهند توطئه می‌کنند و برنامه ریزی کرده‌اند و سناریو دارند و می‌خواهند کرسی‌های مجلس را تصاحب کنند، بتوانید با قدرت و قوت و انسجام جلو بروند.

فدایی اضافه کرد: اگر جریان فتنه و انحراف و نسبت آن‌ها را با هم خوب تبیین کنیم، توفیق پیدا می‌کنیم. یعنی درست است که در افکار عمومی این طور نمایان می‌شود که این‌ها ضد هم هستند ولی ما شواهد و قراین زیادی داریم که در لایه‌های میانی این‌ها باهم هستند و یک ائتلاف نانوشته‌ای را دارند انجام می‌دهند و در جمع‌های کوچک جلسات مشترک دارند. انحراف و فتنه دنبال این نیست که انسان صالح وارد مجلس شود و دنبال این نیست که یک مجلس ولایت مدار و کارآمد شکل بگیرد و نماینده‌ای عاقل و بصیر و حکیم و شجاع و دردمند در مجلس وارد شود.

معیارهای انتخاب نامزدهای جبهه متحد

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در مورد نحوه تعیین نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان گفت: «بررسی کاندیداهای احتمالی به تناسب هر استان و با نظر شورای مرکزی هر حوزه انتخابیه و سنجش های اجتماعی صورت می گیرد و برای هماهنگی بیشتر با شورای مرکزی استان و در نهایت با شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان تصمیم گیری خواهد شد،
وی افزود: علاوه بر پایبندی بر منشور اصولگرایی، مبتنی بر این منشور، معیارهایی در شورای مرکزی تعیین شده که نامزد ها بر اساس آن سنجیده و در لیست نهایی جبهه متحد اصولگرایان حضور خواهند یافت.

وی با بیان این که اصول‌گرایی شاخص‌های متفاوتی دارد و در ارایه فهرست واحد اصولگرایان بایستی همه‌ آن‌ها را در کنار هم دید؛ به مصادیق ایجابی و سلبی این شاخصه ها اشاره کرد و اظهار داشت: از موارد ایجابی این شاخصه‌ها می‌توان عدالت‌خواهی، شایسته گزینی، عقلانیت، خدمت صادقانه، ساده زیستی کار و تلاش و مجاهدت را برشمرد. از مصادیق سلبی آن نیز می‌توان به مواردی چون ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، فساد ستیزی، انحراف ستیزی و فتنه ستیزی اشاره کرد البته چه در حوزه سلبی و چه در حوزه ایجابی، هر شاخص نیز مراتبی دارد.

عده‌ای در باره جریان انحراف با سکوت و تردید منجر به تقویت انحراف شدند

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سوالی که برخی انتقاداتی را نسبت به جبهه متحد مطرح می سازند و در مقابل حاضر به شنیدن پاسخ نیستند گفت: اینکه ما جریان فتنه و طبعا حواشی که ممکن است جریان فتنه را تقویت کند (که این روز‌ها از آن‌ها با عنوان اهل سکوت و تردید یاد می‌شود که به فتنه کمک کردند) را نقد می کنیم، باید توجه کنیم که همینطور عده‌ای در باره جریان انحراف هم با سکوت و تردید منجربه تقویت انحراف شدند و می‌شوند.

جبهه پایداری افرادی متدین هستند اما قبلا هم لیست جداگانه داده بودند

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در وضعیت گروه پایداری گفت: در بین جبهه پایداری افراد متدین و محترمی وجود دارند. اما تمام کسانی که خود را اصولگرا می دانند و در زیر چتر ولایت حاضر به فعالیت هستند نباید مانع وحدت شوند. جبهه پایداری کسانی هستند که در انتخابات سال 84 آقای احمدی نژاد حمایت کردند و بعد از آن به نام رایحه خوش خدمت نام گرفتند و بعدها در مجلس هشتم، فراکسیون انقلاب اسلامی را تشکیل دادند. ولی در ایام خانه نشینی آقای احمدی نژاد با او مخالفت کردند.

وی اضافه کرد: آقای مصباح با انگیزه اینکه بخشی از طرفداران سابق دولت تحت تاثیر جریان انحرافی قرار نگیرند به حمایت از تاسیس جبهه پایداری پرداختند و ایشان اعلام کردند لیدر هیچ گروهی نیستند.


 


مهر: افزایش تصاعدی قیمت دلار در حالی دوباره آغاز شده که بانک مرکزی هنوز برنامه‌های آتی خود را برای کنترل قیمت اعلام نکرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار امروز 45 تومان بالا رفت و دوباره به مرز 1510 تومان رسید، در حالی که روز گذشته قیمت دلار که ناگهان با افزایش 40 تومانی مواجه شده بود، حدود 1465 تومان بود.

افزایش تصاعدی قیمت دلار طی روزهای اخیر در حالی شکل می گیرد که هنوز مقامات ارزی بانک مرکزی هیچ واکنشی به افزایش قیمت دلار در بازار نشان نداده اند و برنامه یا سیاست خاصی را اتخاذ نکرده اند.

این در حالی است که به نظر می رسید با بازگشت معاون ارزی بانک مرکزی از سفر کاری چند روز پیش خود از امارات، سیاستهای ارزی بانک مرکزی برای بازار ارز اعلام شود اما تاکنون چنین اتفاقی نیافتاده است.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز 1960 تومان اعلام شد، در عین حال بانک مرکزی نرخ رسمی دلار را امروز با روندی افزایشی 1112 تومان و هر یورو را 1452 تومان تعیین کرده است.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار 635 هزار تومان، طرح جدید 614 هزار تومان، نیم سکه 295 هزار تومان، ربع سکه 152 هزار تومان و گرمی 78 هزار تومان بود که نسبت به دیروز با افزایش همراه شدند.

نرخ هر اونس طلای جهانی مانند دو روز گذشته به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی به مناسبت فرارسیدن سال جدید میلادی در نرخ 1606 تومان ثابت مانده است و نرخ هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار داخلی 56 هزار و 810 تومان است.

پیگیری خبرنگار مهر برای انجام مصاحبه با معاون ارزی بانک مرکزی و یا کسب اطلاعاتی از برنامه های آتی این بانک در بازار ارز به نتیجه ای نرسید و روابط عمومی این بانک مطرح می کند که انجام مصاحبه امکان‌پذیر نیست.


 


مهر: نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه متوسط رعایت ارزش ها در جامعه باید بیش از 60 درصد باشد که این طور نیست، گفت: انتظار دولتمردان این است که جامعه بیشتر به ارزش های دینی توجه کند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پیش از ظهر امروز در نشستی خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که از او پرسید: ارزیابی شما در خصوص صحبت های اخیر سردار جعفری که عنوان کرد وضعیت فرهنگی تهران در شان پایتخت انقلاب اسلامی قرار ندارد چیست، گفت: با توجه به اینکه تهران ام القرای جهان اسلام و قلب تپنده و کانون بیداری اسلامی است از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی افزود: سی و چند سال از انقلاب می گذرد و یکی از ابعاد انقلاب اسلامی شکل گیری جامعه اسلامی است و این جامعه نیز شاخص هایی دارد مبتنی بر اینکه مردم در حرکت خود امانتدار و به قانون احترام بگذارند و به حقوق شهروندی پایبند و وجدان کاری داشته باشند و موازین شرعی را در کارهای خود رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: به نظرم نرم رعایت این ارزش ها باید در جامعه بیش از 60 درصد باشد در حالی که این طور نیست .

وی با انتقاد از وضعیت ظاهری، برخورد و رفتار افراد جامعه بیان داشت: انتظار دولتمردان این است که جامعه بیشتر به ارزش های دینی توجه داشته باشد و نگاه سردار جعفری هم موید این نکته است که نرم رعایت ارزش ها و آموزش های دینی در جامعه آن حدی که باید باشد نیست و باید تلاش کنیم به آن برسیم.

سعیدی در ادامه در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به اینکه در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم توصیه شما به جریان های اصولگرایی که در این عرصه می خواهند به ایفای نقش بپردازند چیست، گفت: طبیعی است که در یک نظامی که بر اساس دموکراسی حرکت می کند و به طور متوسط سالی یک بار انتخابات برگزار می کند جریان های مختلفی برای حضور در عرصه انتخابات فعال شوند که یکی از این جریانات جریان اصولگرایی است.

وی در تعریف جریان اصولگرایی گفت: در حقیقت اصولگرایان معتقد به حاکمیت دینی، شاخص ها و معیارهای امام و رهبری هستند آنها طرفدار گفتمان نبوی و علوی اند که بر این اساس گفتار امام و رهبری هم همان گفتار نبوی و علوی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه اصولگراها یک حزب و گروه سیاسی نیستند، گفت: به نظر من اصولگراها بین خود اختلافی ندارند و بنا دارند که در دادن لیست انتخاباتی اشتراک نظر داشته باشند و از هر گونه اختلافی هم پرهیز کنند.


 


ایلنا: مشاور انجمن صنایع لبنی ایران ضمن تاکید بر اینکه بالغ بر 70 درصد هزینه تمام شده فرآورده های لبنی ناشی از قیمت شیر خام است، گفت: افزایش مجدد قیمت شیر خام، نرخ محصولات لبنی را به شدت تحت الشعاع قرار داده است.

حسین چمنی با اشاره به اینکه تاکنون قیمت شیر خام در سه مرحله افزایش یافته است، در گفتگو با ایلنا مطرح کرد: در مرحله نخست، شیر خام با فرض عدم افزایش قیمت آن توسط دامداران و تنها به واسطه آثار اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حدود 10 درصد افزایش یافت و در این مرحله افزایش هزینه حمل و نرخ انرژی مهمترین عامل افزایش قیمت شیر بود.

وی افزود: پس از افزایش 10 درصدی قیمت شیر خام، بلافاصله نرخ این محصول با مصوبه کارگروه تنظیم بازار از 420 به 520 تومان افزایش یافت. این افزایش قیمت منجر به آن شد که صنایع لبنی در فرآیند تولید خود وارد حاشیه زیان شوند که به دنبال آن به صنایع لبنی نیز مجوز افزایش هشت درصدی قیمت ها داده شد.

چمنی در این خصوص اضافه کرد: در حالی که هنوز نرخ های جدید مصوب توسط کارخانجات صنایع لبنی بر روی محصولات درج نشده بود، دامداران با یک اقدام مدیریت شده عرضه شیر را کاهش داده قیمت آن را تحت مدیریت خود درآوردند. به دنبال این امر باوجود مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر فروش شیر با نرخ 520 تومان، هیچ یک از تولیدکنندگان این محصول را با قیمت کمتر از 600 تومان به کارخانجات نمی فروختند.

وی به مرحله سوم افزایش قیمت شیر خام اشاره کرد و گفت: اخیرا دامداران درخواست مجددی به ستاد تنظیم بازار ارائه دادند و حدود 10 روز قبل مصوبه ای گرفتند که براساس آن قیمت شیر خام از 520 تومان به 600 تومان افزایش یافت. البته شیری که با مصوبه کارگروه مذکور 600 تومان نرخ گذاری شده هم اکنون با نرخ کمتر از 680 تا 690 تومان توسط دامداران به کارخانجات صنایع لبنی عرضه نمی شود.

مشاور انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه انجمن نتوانست در مقابل افزایش مجدد نرخ شیر خام ایستاده و مانع آن شود، تصریح کرد: هم اکنون به واسطه افزایش مجدد قیمت شیر خام و تثبیت نرخ محصولات لبنی، تولید 60 درصد محصولات ما از جمله شیر نایلونی، شیر استریل، پنیر، ماست و ... زیان ده شده است. به عنوان مثال در تولید هر بسته شیر نایلونی حدود 150 تومان زیان می دهیم.

وی در این خصوص تاکید کرد که کارخانجات صنایع لبنی به هیچ وجه موافق افزایش قیمت ها نبوده و خواستار کاهش و تثبیت نرخ ها هستند چرا که بازار کشش افزایش قیمت را نداشته و در نتیجه این امر منجر به کاهش تقاضا خواهد شد. باتوجه به میزان قدرت خرید مردم، افزایش نرخ شیر و محصولات لبنی موجب آن می شود که مصرف این محصولات در جامعه به شدت کاهش یابد که این امر تبعات مختلف اقتصادی و اجتماعی به همراه خواهد داشت.

چمنی ضمن تاکید بر اینکه دولت باید با افزایش نرخ شیر خام برخورد کند، عنوان کرد: ادامه این روند موجب می شود که مسیر رسیدن به خودکفایی تولید محصولات لبنی که سال های سال برای آن تلاش شده، روندی معکوس پیدا کرده و به سمت واردات این محصولات حرکت کنیم. کما اینکه با این شرایط فرآیند صادرات محصولات لبنی نیز به زودی متوقف می شود چرا که تولید و صادرات برای فعالان توجیه نخواهد داشت.

به گفته وی؛ در حال حاضر قیمت شیر خام در ایران از کشورهای اروپای غربی و امریکا نیز بالاتر است.

مشاور انجمن صنایع لبنی با اذعان به اینکه برخی کارخانجات به واسطه عدم توجیه پذیری فعالیت های خود اقدام به افزایش نرخ برخی محصولاتشان کرده اند، اما در این خصوص مجوزی برای افزایش قیمت داده نشده، گفت: در صورت ادامه شرایط کنونی، یا برخی کارخانجات صنایع لبنی تعطیل شده و یا با ادامه فشارها ممکن است برخی واحدها به سمت کاهش کیفیت تولیدات خود روی آورند که این امر تبعات منفی زیادی به همراه دارد.

وی با انتقاد از ابراز خرسندی وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر سودده شدن فعالیت دامداری ها به واسطه افزایش مجدد نرخ شیرخام، اذعان کرد: این مسائل بیانگر نگاه های بخشی دستگاه ها است. زمانی که یک دستگاه به جای توجه به ابعاد مختلف یک رویکرد و تبعات آن بر جامعه، نگاه خود را معطوف به یک حوزه خاص می کند، مبین آن است که نگاه کارشناسی در پشت سیاستگذاری ها وجود ندارد.


 


ایلنا: نماینده جبهه پیروان خط امام و رهبری در کمیته استانهای جبهه متحد اصولگرایان، گفت: جریان انحرافی مگر به خواب ببیند که در شورای نگهبان نفوذ کند؛ نظام ثابت کرده است که یک نهاد نظارتی هوشیار دارد.

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی در جلسه شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان سیستان و بلوچستان که با حضور نمایندگان اضلاع دیگر برگزار شد، گفت: یک عده‌ای به دنبال اسلام منهای روحانیت هستند و ما اصولگرایان منهای روحانیت را اصولگرایی منهای اصولگرایی می‌دانیم.

وی تاکید کرد: ظرفیت، توان و مجاهدت جامعه مدرسین و جامعه روحانیت برای وحدت و ایجاد یک چتر فراگیر برای نیروهای انقلاب، بی نظیر است.

نماینده جبهه پیروان خط امام و رهبری در کمیته استانهای جبهه متحد اصولگرایان گفت: جبهه متحد اصولگرایان یک منشور و مانیفست اصولگرایی را طراحی کردند که فقط مربوط به انتخابات نیست و هر مسئله انقلابی در چارچوب همین منشور تحلیل می‌شود.

حبیبی با اشاره به آرایش انتخاباتی جریان فتنه در انتخابات آتی، گفت: بنده با این جمله که گفته می‌شود که جریان اصلاحات مرده است کاملا مخالفم و معتقدم فقط نمود خیابانی این جریان از بین رفته است؛ و اکنون در حلقه های گروهی خود مشغول طراحی توطئه علیه نظام هستند؛ اصلاح طلبان در این چند ماهه روی 300 نفر کار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه چیزی که انقلاب را تهدید می‌کند تجدیدنظر طلبی است، گفت: نیکسون رئیس جمهور سابق آمریکا می گوید، برای مقابله با انقلاب باید از تجدیدنظر طلبان حمایت کرد چون آنها در ظاهر اصول انقلاب را پذیرفته‌اند ولی با تبصره‌هایی که بر مبانی انقلاب وارد می کنند ماهیت انقلاب را از بین می‌برند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: نظرات اصلاح طلبان نهایتا به برخورد با نظام منجر می‌شود و همین اصلاح‌طلبان هستند که حاضر نیستند فتنه را محکوم کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تایید صلاحیت کاندیداهای جریان انحرافی گفت: جریان انحرافی مگر به خواب ببیند که در شورای نگهبان نفوذ کند؛ نظام ثابت کرده است که یک نهاد نظارتی هوشیار دارد.

بر اساس این گزاش، در این جلسه مصطفی منتظرالمهدی که به نمایندگی از شخصیت‌های جبهه متحد اصولگرایان در این جلسه شرکت کرده بود گفت: اگر همه گروه‌های اصولگرا به جای سهم خواهی‌ها و منافع گروهی‌شان حول محور گفتمان انقلاب، امام و رهبری گردهم آیند، بدون تردید مجلس بعدی هم در چارچوب گفتمان اصولگرایی شکل می گیرد.


 


ایلنا: عضو ارشد حزب اعتماد ملی اخبار منتشر شده درباره فعالیت رسمی این حزب در کنار حزب همبستگی و مردمسالاری در انتخابات مجلس نهم را تکذیب کرد.

رسول منتجب نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در این زمینه گفت: ممکن است افراد به صورت مستقل فعالیت‌هایی داشته باشند اما این مسئله به منزله فعالیت‌های تشکیلاتی و رسمی حزب اعتماد ملی تلقی نمی‌شود، اما این فعالیت‌ها با نظر حزب اعتماد ملی نیست چرا که این حزب برنامه‌ای برای انتخابات آتی ندارد.

گفتنی است برخی خبرگزاری‌ها اخباری را مبنی بر فعالیت حزب اعتماد ملی در کنار حزب همبستگی و مردم سالاری در جهت ائتلاف اصلاح طلبان منتشر کرده بودند.


 


ایلنا: احمدی‌نژاد در حکمی علی‌اکبر محرابیان را به سمت «دستیار ویژه رئیس‌جمهور» منصوب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن حکم محمود احمدی‌نژاد به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس علی اکبر محرابیان

نظر به مراتب تعهد، تخصص و توانایی جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «دستیار ویژه رئیس‌جمهور» منصوب می‌شوید.
امروز که شاهد به ثمر نشستن تلاش‌ها و مجاهدت‌های مردم مؤمن و شریف این مرز و بوم و خادمان آنها در دولت در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی هستیم ضرورت دارد با دقت نظر و صرف وقت و بهره‌گیری از نظرات متخصصین و صاحبان اندیشه کشور نسبت به پیشبرد برنامه‌ها و تکمیل طرح‌ها اقدام شود.

به جنابعالی مأموریت داده می‌شود تا به نمایندگی از اینجانب و با همکاری کلیه وزراء، معاونین رئیس‌جمهور و استانداران سراسر کشور نسبت به پیشبرد و به ثمر نشاندن امور محوله اقدام نمایید.

بدیهی است، تکمیل و به بهره‌برداری رساندن طرح‌ها و پروژه‌های کلان ملی بویژه مصوبات سفرهای استانی از اهم وظایف جنابعالی می‌باشد.

امید است با توکل بر خدا و تلاش مستمر و همکاری کلیه همکاران در دولت و در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) در انجام وظایف و انجام خدمات بیشتر و بالاتر موفق باشید.

محمود احمدی‌نژاد


 


ایلنا: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ادعای دولت مبنی بر عدم توانایی اجرای طرح بیمه بیکاری انتقاد کرد.

داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در این زمینه گفت: ادعای دولت مبنی بر عدم اجرای طرح بیمه بیکاری که در مجلس به تصویب رسیده است قابل قبول نیست، چرا که در تدوین این طرح امکانات و منابع کشور مدنظر قرار گرفته شده است و دولت با وجود کاستی‌هایی که در اجرای قوانین و عملکرد خود دارد باید به اجرای بیمه بیکاری تن دهد.

وی افزود: در اینکه دولت نتوانسته است به معنای واقعی نقش مدیریت کشور را ایفا کند شکی نیست، اما یا برای بیکاران کار فراهم کند و یا آن‌ها را مورد حمایت بیمه بیکاری قرار دهد چرا که نمی‌توان به بیکاران کشور گفت که دزدی یا خودکشی کنند.

نماینده ایلام با اشاره به اهمیت طرح بیمه بیکاری گفت: ‌ اجرای این قانون از سوی دولت می‌تواند آزمون خوبی باشد تا متوجه شویم که دولتی که ادعای حمایت از محرومین را دارد چقدر در ارائه وعده به مردم صداقت دارد و از سوی دیگر حسن این کار این است که از ارائه آمار نادرست بیکاران از سوی دولت جلوگیری می‌کند.

قنبری تصریح کرد: زمانی که بیکاران برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کنند میزان دقیق آن‌ها در کشور مشخص می‌شود و دیگر آمارهای نادرست از سوی دولت منتشر نمی‌شود و البته این مسئله را می‌توان یکی از بهانه‌های دولت برای عدم اجرای طرح بیمه بیکاري ارزیابی کرد.


 


ايلنا: «صادرات بنزین از سال آینده». این شاید آشناترین خبری باشد که هرساله در بخش نفت اعلام می‌شود چرا که هر ساله دولت عزم خود را برای صادرات بنزین به سال آینده موكول مي‌كند.

به گزارش ايلنا، وزیر نفت در حالی اخیرا از شروع صادرات بنزین در سال آینده خبر داده که پایه چنین طرحی - دست کم در سال جاری - مي‌بايست از محل صرفه جویی‌های هدفمندي يارانه‌ها محقق شود.

صادرات بنزین طرحی است كه اوايل سال جاري، همزمان با شروع طرح ضربتي توليد بنزين در پالايشگاه‌ها، گمانه‌زني براي آغاز آن شدت گرفت، چرا كه در شرايط فعلي صادرات بنزين تنها چند محموله كوچك و تنها به عراق صورت مي‌گيرد.

در ابتدای سال نیز مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران اعلام كرده بود كه براي صادرات برخي فرآورده‌هاي نفتي به عراق، ارمنستان و افغانستان مذاكراتي صورت مي‌گيرد.

ضيغمي در آن زمان گفته بود كه چند محموله بنزين به افغانستان ارسال شده و مذاكراتي با ارمنستان و عراق براي صادرات فرآورده‌هاي نفتي صورت گرفته است.

اما آنچه كه دوباره با اتمام فاز اول هدفمندي يارانه‌ها بر سر زبان دولتمردان افتاده‏ آغاز صادرات بنزين است كه با اعلام صرفه جويي‌هاي صورت گرفته در فاز اول هدفمندي بيشتر از قبل قوت مي‌گيرد چرا كه با صرفه جویی هایی که در فاز نخست صورت گرفت می توان مازاد نیاز داخل را صادر کرد.

وعده ای که هر سال به سال بعد موکول می شود

در سال‌های گذشته نیز زمان دقیق صادرات بنزین پالایشگاهی را سال‌های بعد عنوان می کردند، اما شاید در سال جاری جدی تر شدن اين وعده به دلیل اجرای فاز اول هدفمندی يارانه‌ها باشد.

البته آنچه که برخی کارشناسان به عنوان پیش شرط صادرات بنزین عنوان می‌کنند بازسازی برخی پالایشگاه ها است که در صورت انجام می تواند میزان تولید بنزین پایشگاهی را بالاتر ببرد.

صادرات بنزین تنها در صورت بازسازی پالایشگاه ها

در همين رابطه حميد حسيني عضو هيات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در گفتگو با ايلنا ضمن اشاره به برخي طرح ها مبني بر از سرگيري صادرات بنزين در سال آينده مي‌گويد: با بازسازي پالايشگاه‌هايي مثل اراك، آبادان و بندرعباس در مجموع 15 ميليون ليتر توليد بنزين پالايشگاهي بيشتر شده و مي توان آن را صادر كرد.

به گزارش ايلنا، آنچه در آن زمان به صورت دقيق حرفي از آن به ميان نيامد نوع بنزین صادراتی بود چرا که تنها چیزی که بارها و بارها در خبرها به آن اشاره می شد تنها خود بحث صادرات بنزین بود.

این مسئله از آن جهت حائز اهمیت است که تنها مسئله‌اي که در بیشتر موارد به آن اشاره می‌شود نفس صادرات بنزین است ولی از نوع بنزین صادراتی صحبتی نمی شود.

آنچه که بسیاری از کارشناسان بر آن تاکید می‌کنند لزوم صادرات بنزین پالایشگاهی است که البته صحبت‌های زیادی در مورد استاندارد بودن آن مطرح است.

حسینی در همین رابطه با اشاره به صدور محموله های اندک بنزین به عراق مي‌گويد: بنزين پيروليز يا سوپر همان بنزینی است كه در مواقعي كه كسري بنزين صورت می‌گرفت با فرآورده هاي ديگر تركيب شده و مورد استفاده قرار مي گرفت.

حسيني با بيان اين كه هم اكنون تنها پنج هزار تن در ماه صادرات بنزين داريم كه به صورت زميني به عراق ارسال مي شود مي‌گويد: صحبت هاي زيادي مبني بر صادرات بنزين مطرح شده كه تا زماني كه بازسازي پالايشگاه ها كامل نشود و به مازاد نياز توليد دست نيابيم نمي‌توان نسبت به صادرات آن اقدام كرد.

به گفته اين عضو هيات مديره اتحاديه صادركنندگان فرآورده‌هاي نفتي، ميزان صادرات بنزين در سال آينده بستگي به اصلاحات ايجاد شده در پالايشگاه هاي تهران و اصفهان و برخي ديگر از پالايشگاه هايي دارد كه در دست بازسازي هستند كه در صورت بازسازي مي‌توانند ميزان توليد را به بالاتر از 65 ميليون ليتر برسانند.

البته به نظر می رسد باید قدری تامل کرد تا نتیجه فاز اول و آغاز فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها مشخص شود و پس از آن اظهار نظری در مورد صادرات بنزین داشت چرا که به طور قطع در صورت افزایش بیش از حد قيمت حامل های انرژی (که البته خلاف قانون است) شاهد کاهش مصرف خواهیم بود.

شاید در این صورت نیاز داخل به اجبار قدری کمتر شده و بتوان در مورد صادرات برخی فرآورده ها مثل بنزین صحبت کرد.


 


ایلنا: دبير اجرايي خانه كارگر ساوجبلاغ گفت: واردات بي رويه و قاچاق كالا ، مهمترين عامل در بحران بيكاري حال حاضر است.

كرمعلي ساماني‌پور در گفت‌و گو با ايلنا، ضمن بيان اينكه با كمي دقت در بازار خريد و فروش كالا متوجه هجوم كالاهاي خارجي خواهيم شد، تصريح كرد: در اكثر فروشگاه‌ها و مغاره‌ها اجناس بي كيفيت چيني ديده مي‌شود و از اجناس ايراني نشاني نيست.

او با اشاره به اينكه وجود محصولات خارجي باعث اشباع بازار و ورشكستگي صنايع داخلي شده است، ادامه داد: بحران بيكاري فعلي به تبع واردات بي‌رويه و قاچاق كالاست كه بايد مسئولان در صدد رفع آن باشند.

ساماني پور همچنين از روند كند توسعه كارخانجات و واحدهاي توليدي در منطقه ساوجبلاغ خبر داد و افزود: شركت ماد ايران در اين منطقه با وجود 1000 كارگر و قابليت توليد انواع مانيتور، به دليل تعرفه هاي پايين واردات و قاجاق كالاهاي مشابه، روند توليدي كندي را سپري مي كند.

اين فعال كارگري در بخش ديگري از گفتگوي خود در خصوص پرداخت وام هاي سه و نيم ميليوني به مشاغل خانگي، اظهار داشت:اين وام‌ها نه تنها باعث اشتغالزايي نشده بلكه باعث بدهكاري افراد بيكار نيز مي‌شود.

اين فعال كارگري با تاكيد مجدد بر اينكه قاچاق كالا و واردات بي رويه باعث نابودي صنعت و افزايش بيكاري مي‌شود، گفت: ازمسئولين وزارت بازرگاني تقاضا داريم با جلوگيري از قاچاق كالا و واردات بي رويه به شكوفايي صنعت كشور و حل معضل بيكاري تلاش كنند.


 


ايلنا: محمود احمدی‌نژاد با اشاره به بیداری اسلامی در دنیا، گفت: کشورهای دنیا فریاد ‌می‌زنند و خواستار عدم حضور دیکتاتور‌ها در کشورشان شده‌اند و مردم اروپا هم فریاد مي‌زنند تا بگویند که از شیوه اقتصادی حاكمان خود بیزارند همه اين‌ها بيانگر آن است كه باید اندیشه دیگری در دنیا حاکم شود‌.

به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا، محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح دو پروژه مسکن مهر و کارخانه سیمان نیزار قم گفت: مردم اروپا از شمر به یزید پناه ‌می‌برند و وقتی نتیجه‌ای نمی‌گیرند از یزید به شمر پناه ‌می‌برند. سگ زرد برادر شغال است و این نشاندهنده این است که پناهگاهی برای مردم دنیا وجود ندارد و این وضعیت پاسخگوی آن‌ها نخواهد بود.

وی افزود: در دنیا یک عده دیگری را بسیج کردند تا آن‌ها مردم را از بین ببرند .پول نفت ملت‌های مظلوم را ‌می‌فروشند تا اسلحه تهیه کرده و مردم را ‌می‌كشند و نمی‌دانند که اگر یک کشور را نابود کنند نوبت به خود آن‌ها نیز خواهد رسید.

احمدی‌نژاد با اشاره به اينكه تا دو سال آینده اثری از خیلی مفت خور‌ها و دیکتاتور‌ها باقی نمی‌ماند گفت: درست این است که کشور را خود اصلاح کنند.

وی تاکید کرد: خنده دار‌ترین لطیفه تاسف‌بار این است که چند کشور دور هم جمع شوند و برای دموکراسی در کشور دیگر تصمیم ‌بگیرند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در دی ماه سال ۵۶ مردم قم حرکتی را انجام دادند که اکنون سراسر دنیا را فرا گرفته است، گفت: این حرکت ستون‌های کاخ دیکتاتوری را در ایران در هم شکست و راه را برای پیروزی انقلاب اسلامی باز كرد.


 


خبرگزاری فارس: مدیرمسئول روزنامه اعتماد ملی موارد اتهامی خود را 33 مورد اعلام و اهم موارد اتهامی خود را برشمرد.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با بیان این مطلب اظهار داشت: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات بنده روز یکشنبه در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیرخراسانی برگزار شد.

وی با اشاره به مجموع موارد اتهامی خود شامل ۳۳ مورد، خاطرنشان کرد: برخی از شاکیان شکایت خود را پس گرفتند و در جلسه امروز تا بند ۱۶ موارد اتهامی خود را دفاع کردم.

حق‌شناس یکی از موارد اتهامی خود را در خصوص شکایت مدعی‌العموم درباره درج مطلبی با عنوان "تجمع اعتراض‌آمیز آذری‌زبان‌ها در مقابل مجلس" عنوان و تصریح کرد:‌ در این خصوص به تشویق افکار عمومی به ارتکاب اعمال علیه امنیت کشور متهم شده‌ام.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد ملی یادآور شد: اتهام بعدی در خصوص درج مطلبی در صفحه حوادث درباره قتل یک دانشجو در دانشگاه تربیت معلم سبزوار با عنوان اتهامی "نشر مطالب خلاف واقع" است.

وی یکی دیگر از موارد اتهامی خود را در خصوص شکایت مرتضوی تحت عنوان نشر مطالب خلاف واقع دانست و اظهار داشت: یکی دیگر از موارد اتهامی شکایت شاکی خصوصی درباره گزارش درج شده در صفحه حوادث روزنامه اعتماد ملی با عنوان اتهامی نشر مطالب خلاف واقع و افترا است.

حق‌شناس شکایت مدیرکل حقوقی سازمان میراث فرهنگی درباره درج گزارشی از سفر احمدی نژاد به استان مرکزی تحت عنوان "مشایی رفتنی شد" را یکی دیگر از موارد اتهامی خود دانست و گفت: عنوان اتهامی بنده در این خصوص "هجو و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی" عنوان شده است.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد ملی ادامه داد: به واسطه درج مقاله‌ای در روزنامه با عنوان "چند سؤال از رئیس جمهور"، مدعی‌العموم و سعیدلو تحت عنوان اتهام نشر مطالب خلاف واقع، توهین و پخش شایعات از بنده شکایت کردند که البته سعیدلو شکایت خود را در این خصوص پس گرفته است.

وی متذکر شد: در جلسه یک‌شنبه دفاعیات خود درخصوص موارد اتهامی فوق را ارائه کردم و در جلسه آتی به برخی از اتهامات باقی‌مانده از جمله شکایت علی‌آبادی، شکایت سازمان نظام پزشکی، 3 شکایت مدعی‌العموم و شکایت میرفیصل باقرزاده از بنیاد حفظ آثار پاسخ خواهم گفت.

اتمام رسیدگی به اتهامات اعتماد ملی در هفته آینده

علی‌اکبر کسائیان؛ دبیر هیئت منصفه مطبوعات نیز درباه بررسی موارد اتهامی مدیرمسئول روزنامه اعتماد ملی به فارس گفت: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیرمسئول روزنامه اعتماد ملی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و مدیرمسئول این روزنامه به طرح دفاعیات خود پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد شاکیان این پرونده و طولانی شدن دفاعیات محمدجواد حق‌شناس، ادامه دفاعیات وی به جلسه هفته آینده دادگاه مطبوعات موکول شد.

دبیر هیئت منصفه مطبوعات با بیان اینکه تعدادی از شاکیان این پرونده شکایت خود را پس گرفته‌اند، تصریح کرد: با اتمام طرح دفاعیات مدیرمسئول اعتماد ملی در هفته آتی هیئت منصفه مطبوعات پس از شور، رای خود را در خصوص اتهامات حق‌شناس اعلام خواهد کرد.


 


خبرگزاری فارس: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و نوسانات بازار ارز، گفت: بهتر است دولت در سال جاری فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا نکرده و وضع موجود را حفظ کند.

عباسعلی نورا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه دولت هنوز ابعاد اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را مطرح نکرده است، اظهارکرد: دولت در سال جاری تا سقف 20 درصد امکان افزایش قیمت‌ها را دارد و بیش از آن خلاف نص صریح قانون است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط فعلی اقتصاد کشور برای اجرای فاز دوم در سال جاری مناسب است، گفت: با توجه به رکود اقتصادی بهتر است دولت در سال جاری فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا نکرده و وضع موجود را حفظ کند.

نورا ادامه داد: تصور دولت این است که از یک طرف قیمت‌ها اصلاح می شود و از طرف دیگر درآمد افراد افزایش می‌یابد در صورتی که این گونه نیست و فکر نمی‌کنم چنین ظرفیتی در اقتصاد وجود داشته باشد زیرا سرعت تورم بیشتر از یارانه نقدی است که در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه سه دهک جامعه از دریافت یارانه نقدی منتفع شده‌اند، افزود: به نظر می‌رسد در صورت ادامه التهابات بازار ارز و افزایش تورم این گروه هم به سطح اولیه باز خواهند گشت؛ بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به دلیل اجرای ناقص قانون در شاخص‌های اقتصادی عدم توازن به وجود آمده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولید شرایط اجرای فاز دوم را دارد، بیان کرد: وقتی در رکود اقتصادی به سر می‌بریم یعنی تولید وضعیت مناسبی ندارد و اقتصاد دچار تورم است در چنین شرایطی اگر دولت بتواند تولید را رونق دهد و اقدامات آزمایشی انجام ندهد مناسب تر است و در صورت افزایش یارانه نقدی به دو برابر سرعت گردش پول افزایش خواهد یافت که به تبع آن تورم بیشتر خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که الزامات اجرای فاز دوم چیست، گفت: تا زمانی که جزئیاتی از اجرای فاز دوم مطرح نشده امکان اظهارنظر وجود ندارد.

نورا با بیان اینکه دولت توجه خود را بیشتر به پرداخت یارانه نقدی به خانورا معطوف کرده است، افزود: در صورتی که در قانون هدفمندی یارانه‌ها پرداخت یارانه به حمل‌ونقل و تولید و بخش‌های مختلف وجود دارد اما در اجرا مورد غفلت قرار گرفته یا ناقص اجرا شده است.


 


خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس از اختصاص ۵۵ درصد بودجه عمرانی سال جاری در ۸ ماهه خبر داد و گفت: چون درآمد دولت صرف پرداخت یارانه نقدی شده اختصاص بودجه عمرانی با مشکل مواجه شده است.

عنایت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد اختصاص بودجه عمرانی در سال‌جاری گفت: گزارش مسئولان دولتی در کمیسیون عمران ارائه شده و اختصاص بودجه‌های عمرانی در موارد مختلف متفاوت بوده، اما در مجموع ۵۵ درصد از بودجه عمرانی در سال‌جاری تخصیص داده شده است که البته برخی از آنها با وجود اختصاص اعتبار، پرداخت نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ مهم‌ترین بخش‌هایی که بودجه عمرانی را با وجود اختصاص اعتبار دریافت نکرده‌اند، بنیاد مسکن برای بهسازی روستاها و شرکت آبفای روستایی بوده است که بودجه این دو نهاد اختصاص یافته، اما پولی پرداخت نشده است.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا بودجه عمرانی با وجود تخصیص پرداخت نشده است، گفت: سال گذشته نیز قسمت مهمی از بودجه‌های عمرانی در ۲۷ اسفندماه ابلاغ شد و امسال نیز برای قضاوت در مورد بودجه عمرانی زود است، اما چون درآمد دولت صرف پرداخت یارانه نقدی شده اختصاص بودجه عمرانی به این دو بخش با مشکل مواجه شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در سه ماه اول سال حصولی درآمد مالیاتی و متفرقه با کمبود مواجه بود، اما در ماههای بعد نیز اکثر سود درآمدهای دولت صرف پرداخت یارانه نقدی شده و اختصاص بودجه عمرانی با کمبود مواجه شده است.


 


سحام نیوز: با نزدیک شدن به زمان انتخابات و شروع ثبت‌نام کاندیداها خبرنگار سحام‌نیوز گفتگویی کوتاه اما مهم را با فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی انجام داده‌است که در ادامه آن را می‌خوانید.
خبرنگار ما از فاطمه کروبی پرسید که «باتوجه به شروع زمان ثبت نام انتخابات مجلس، بحث‌ها و موضع‌گیری‌های مختلفی درخصوص انتخابات و امکان حضور اصلاح‌طلبان در این انتخابات مطرح شده ‌است؛ آیا شما در دیدارهای هفتگی خود با آقای کروبی به عنوان رئیس سابق مجلس، در این خصوص سؤالی از ایشان پرسیده‌اید و از موضع ایشان اطلاع دارید؟ و اینکه آخرین وضعیت ایشان چگونه است؟
فاطمه کروبی در پاسخ به این پرسش گفت:« همانگونه که در جریان هستید آقای کروبی بیش از ۳۰۰ روز است که در حبس خانگی به سر می برند و ایشان به لطف پروردگار و دعای خیر مردم از نظر روحی شاداب و با عزمی راسخ، همچون کوه استوار است و از صمیم دل سلام به یکایک مردم آزاده ایران می رساند. اما در مورد بخش اول سوال شما در خصوص انتخابات آینده مجلس، آقای کروبی دسترسی آزادی به اطلاعات و اخبار مختلف درخصوص انتخابات ندارند و تنها به صداوسیمای "میلی" و نیز به تازگی به دو روزنامه دسترسی دارند. من در دیدار اخیر خود نیز به ایشان اطلاع دادم که برخی نزدیکان و دوستان از تهران و شهرستان ها مراجعه می‌کنند و نظر جنابعالی را درخصوص شرکت در انتخابات و کاندیداتوری نیروهای اصلاح‌طلب جویا می‌شوند؛ که ایشان در پاسخ به این موضوع نکاتی را با من درمیان گذاشتند.»
فاطمه کروبی، نماینده سابق مجلس؛ در ادامه درخصوص دیدگاه‌هایی که مهدی کروبی با ایشان درمیان گذاشته‌ بود گفت:« ایشان به من گفتند "موضع‌گیری‌هایی که از دبیر شورای نگهبان و وزیر اطلاعات و برخی دیگر از مسئولان و مخصوصا صدا و سیما شنیده‌ام حاکی از آن است که به اعتقاد "آنان" دشمنان انقلاب و نظام می‌خواهند از فرصت انتخابات استفاده کنند و امنیت کشور را برهم زنند! من از این دیدگاه‌ها استنباط کردم که آقایان از تداوم قهر و نارضایتی مردم به خوبی مطلع‌اند و می‌خواهند انتخاباتی فرمایشی و دستوری ترتیب دهند و با رد صلاحیت و ابطال برخی حوزه‌ها و پرکردن صندوق‌های رای از رای‌های بدون صاحب، و سپس برخورد و دستگیری و به وجود آوردن رعب و وحشت و امنیتی کردن کشور، پروژه تکراری انتخابات ۸۸ را بار دیگر پیاده کنند و از کاندیداها بخواند که برای دریافت جواز تایید صلاحیت شورای نگهبان، به تعبیر آنان از "سران فتنه" و گروه خودساخته ی "جریان انحرافی" اعلام برائت کنند. ناگفته نماند که چسباندن گروه منتسب به "جریان انحرافی" توسط حکومت به طیف اصلاحات ، جنبش سبز و مردم معترض، سناریوی نخ نما شده ای در این پروژه است. که البته بنده معتقدم مردم بر ماهیت این اقدامات نمایشی به خوبی واقفند."
آقای کروبی اینها را به من گفتند و افزودند که "هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده آقایان ستاد مبارزه با تخلفات انتخاباتی را با حکم رییس قوه قضائیه تشکیل داده‌اند و همه اینها نشان دهنده آن است که آقایان هیچ اعتقادی به رای مردم ندارند و از هم اکنون خود را برای برگزاری انتخاباتی فرمایشی آماده می‌کنند."
فاطمه کروبی سپس اشاره کرد که آقای کروبی با ذکر این مقدمات در ادامه تاکید کردند:« برای اینکه از این بیشتر آبروی اسلام و روحانیت نرود و مردم و فعالان سیاسی دلسوز نظام، مجددا گرفتار نشوند، بهتر است جمع اندکی که مورد قبول آقایان هستند مانند: علی اکبر ولایتی، محسن رضایی(که در انتخابات ۸۸ نظرات بدیعی داشتند) به سخنگویی حدادعادل و احمد خاتمی(به عنوان حاکم شرع قاطع، که وی، حقیر و آقای موسوی را محارب اعلام کرده بود) ؛ به ریاست احمد جنتی- که عمر او دراز باد- به عنوان شورای عالی انتخابات منصوب شوند و افرادی را به عنوان نماینده ملت انتخاب (منصوب) کنند و تیر آخر را به پیکره جمهوری اسلامی که در سال ۵۸ با رأی قاطع و بی سابقه مردم تصویب و تاسیس شد؛ بزنند تا انشاله مردم در فرصتی مناسب، ارزش های موجود در قانون اساسی سال ۵۸ را، البته با اصلاحاتی که در گذر زمان ضروری می‌نماید؛ احیا کنند.»

آقایان می‌خواهند انتخاباتی فرمایشی و دستوری ترتیب دهند


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته