-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۴, یکشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 12/25/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



آیت الله موسوی خوئینی‌ها خبر هک‌شدن سایتش را توسط یک گروه ناشناس اعلام کرد. دبیر کل مجمع روحانیون مبارز همچنین، نگارش مقاله «حقیقتِ آمیخته با دروغ» را که هم‌اکنون در سایتش منتشر شده، تکذیب کرد.

بر اساس گزارش رسیده به ندای سبز آزادی، آقای خوئینی ها از همه پایگاه‌های خبری خواسته از بازنشر این مقاله خودداری کنند.

سایت موسوی خوئینی ها با نام "آهنگ راه" در حالی هک شده که ساعاتی قبل از آن خبر هک شدن پایگاه اطلاع رسانی مجمع روحانیون نیز منتشر شده بود.

خوئینی ها در پاسخ یکی از کاربران سایت خود که پرسیده است، " مطالبی به نقل از شما در سایت های اصولگرا و مجمع روحانیون در خصوص دیدار با دانشجویان منتشر شده است، آیا صحت دارد و کامل است؟" پاسخ داده بود: روز جمعه ۲ دیماه مطلع شدم که سایت مجمع روحانیون هک شده است. این سایت بیش از دو سال است فیلتر شده است . هک کنندگان در پی این اقدام غیر اخلاقی و غیر شرعی که تجاوز به حقوق شرعی و قانونی مجمع روحانیون است مطالبی مغشوش و آمیخته‌ای از دروغ‌های بسیار، با چند جمله ناقص از سخنان اینجانب در جمع دانشجویان رابر روی سایت مجمع قرار داده اند .در پی این اقدام زشت برخی از سایت های وابسته به جریان حاکم این مطالب مغشوش و درهم آمیخته را به نقل از سایت مجمع انتشار داده اند و این خود نشان از هماهنگی این سایت ها با هک کنندگان مجرم دارد ."

موسوی خوئینی ها افزوده است: "اینجانب در شب شهادت امام زین العابدین علیه السلام در دیدار با دانشجویان سخنانی ایراد کرده‌ام ، امیدوارم بتوانم به زودی متن پیاده شده این سخنرانی را از این سایت در اختیار خوانندگان گرامی قرار دهم. "
 


 


معاون فرهنگی اجتماعی سپاه هم بسیجیان اشغال کننده سفارت انگلیس را تنها گذاشت و گفت که این بار افسران جنگ نرم ما در زمین دشمن بازی کردند.

به گزارش مهر حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین گفت:خود انگلیسی ها می خواستند و برنامه داشتند که دانشجویان و مردم وارد سفارت شوند ولی متأسفانه این بار افسران جنگ نرم ما در زمین دشمن بازی کردند.

وی  با انتقاد از عملکرد دستگاه سیاست خارجه در جریان حوادث سال  88 و همچنین در حوزه دیپلماسی عمومی گفت: وزارت خارجه کشورمان در حوزه دیپلماسی عمومی یا مردمی نمره صفر می گیرد و اصلا دستگاه سیاست خارجه در این حوزه تعطیل است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه در تشریح اینکه اهداف آماج دشمن در جنگ نرم کجاست و مخاطبین ابتدایی، هدف چه کسانی هستند، گفت: در آماج جنگ نرم اولین هدف رهبر کشور است، که مورد هدف قرار می گیرد و در جمهوری اسلامی دو عامل باعث شد تا فروپاشی انجام نگیرد که این دو عامل یکی نقش رهبری و دیگری وجود نهادهایی چون سپاه و بسیج بود.

مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس ضمن تشریح عملکرد بی بی سی فارسی در سال  88 اظهار داشت: بی بی سی در پوشش اخبار درست و صحیح، دروغ می گوید، یعنی حرف اصلی و راست را بیان می کند و لابه لای آن حرف دروغ خود را نیز مطرح می کند.

مقدم فر در ادامه با اشاره به اینکه جنگ نرم فقط در حوزه فرهنگ و سیاست نیست، گفت: هدفمندی یارانه ها و همچنین عرضه سکه و ارز اگر با بی دقتی انجام شود، می تواند وسیله ای برای جنگ نرم دشمن باشد.


 


خانواده حسن فتحی، روزنامه نگار زندانی در ایران، می گویند از ادامه نگهداری او در سلول انفرادی نگران هستند.

این روزنامه نگار در ۲۲ آبان بازداشت شد و رسانه های محافظه کار علتش را مصاحبه او با بی بی سی فارسی درباره انفجار پایگاه موشکی سپاه پاسداران در حومه تهران اعلام کردند.

امروز یکی از بستگان آقای فتحی به بی بی سی فارسی گفت که این روزنامه نگار هنوز در سلول انفرادی نگهداری می شود و همین موجب نگرانی خانواده او شده است.

او با اشاره به این که آخرین ملاقات اعضای خانواده با آقای فتحی حدود دو هفته پیش در جریان دادرسی در دادگاه صورت گرفته، گفت: "به دلیل این بازداشت و بی مهری مادر آقای فتحی سکته کرده و من به عنوان نماینده خانواده شهیدان فتحی، از آیت الله خامنه ای که شبانه به دیدار خانواده شهدا می رود، تقاضا می کنم که به این مادر شهید احترام بگذارند."

خانواده آقای فتحی تاکید دارند که او بی گناه بازداشت شده است و اتهام "تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب" به او وارد نیست.

این عضو خانواده آقای فتحی گفت: "او پیشینه روشنی در زمینه روزنامه نگاری دارد و ۳۰ سال است که در مطبوعات ایران قلم می زند. خانواده ما، خانواده ای ارزشی است. ما خانواده شهیدیم. ما برای انقلابمان سرمایه گذاری کرده ایم و پشت سر رهبریم. من نمی دانم که آیا آقای خامنه ای خبر دارد که چنین اتفاقی افتاده است یا نه."

این عضو خانواده فتحی برخورد مقامهای امنیتی و قضایی را بسیار تحقیرآمیز توصیف کرد و گفت: "اگر او گناهی کرده، برابر مقررات جاری مملکت محاکمه و اعدامش کنند. ما شهید دادیم که تبعیض نباشد."

بازداشت حسن فتحی با محکومیت گسترده داخلی و خارجی روبرو شده است. دهها روزنامه نگار ایرانی با امضای بیانیه ای خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط او شده اند.

این عضو خانواده آقای فتحی از طرف "خانواده شهیدان فتحی" از این تلاشها تشکر کرد.

پس از بازداشت حسن فتحی، بی بی سی بیانیه ای صادر کرد و در آن نوشت: "بی‌بی‌سی فارسی خبرنگار یا کارمندی در ایران ندارد و این بخش به عنوان یک تحلیلگر مستقل با آقای حسن فتحی و بسیاری دیگر از روزنامه نگاران، دانشگاهیان و سایر شخصیت های ایران مصاحبه می کند."
 


 


نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی، در آستانه کريسمس گروهی از شهروندان مسيحي را در اهواز بازداشت کرده اند.

به گزارش هرانا، بامداد روز جمعه، نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی به کليسای جماعت ربانی اهواز يورش برده و فرهاد سبک‌روح، کشيش کليسا را به‌همراه خانم شهناز، همسر اين کشيش و تمام اعضای کليسا بازداشت کرده و به‌وسيله دو دستگاه اتوبوس به مکان نامعلومی منتقل کردند.

برپايه اين گزارش، نيروهای امنيتی به‌هنگام يورش به داخل کليسا صورت‌های خود را پوشانده بودند و حتی کودکان را که به‌شدت ترسيده بودند نيز با خود بردند.

آن‌ها تلفن‌های همراه حاضرين در کليسا را ضبط کرده و تمام اتاق‌ها را مورد بازرسی قرار دادند و چند دستگاه کامپيوتر و تجهيزات متعلق به کليسا را نيز به همراه خود بردند.

بنا به اين گزارش تا چند ساعت هيچ‌ خبری از وضعيت بازداشت‌شدگان در دست نبود اما در نهایت فرهاد سبک‌روح، همسرش و دو تن از اعضای کليسا آزاد شدند. هرچند بقيه همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.

سال گذشته نيز، نزديک به ۶۰ تن از اعضای کليساهای خانگی در شهرهای مختلف ايران بازداشت شدند و يک تن از اين شهروندان مسيحی همچنان در بازداشت وزارت اطلاعات به‌سر می‌برد.

دو تن از نوکیشان مسیحی ساکن تبریز، به نام‌های وحید روفه‌گر و رضا کهنمویی در تاریخ ۲۴ تیرماه سال جاری توسط مأموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

صداوسيمای جمهوری اسلامی نيز در شهریورماه سال جاری اعلام کرد که ۹ نفر به اتهام تبلیغ مسیحیت در اطراف همدان دستگیر شده‌اند.

همچنين ماه گذشته يک دانشجوی مسيحی در مشهد ناپديد شد و دوستان وی از احتمال بازداشت او خبر داده‌اند.

مسيحيت يکی از اديانی است که جمهوری اسلامی ايران آن را به رسميت می شناسد، اما اين شامل حال نوکيشان مسيحی فارسی‌زبان که به مسيحيت روی آورده‌اند نمی‌شود.

بر اساس منابع فقهی و اسلامی اين‌گونه افراد از دين برگشته يا "مرتد" به‌شمار می‌روند و مجازات آن‌ها مرگ تعيين شده است.

به گزارش رادیو زمانه، نزديک به ۱۲۵ هزار نفر مسيحی در ايران زندگی می‌کنند که اکثريت آنان را ارامنه ارتدکس تشکيل می‌دهند. در اين ميان جمعيتی نزديک به ۱۷ هزار نفر کاتوليک و حدود ۳۵ هزار نفر نيز مسيحيان آشوری هستند.

آمار دقیقی از نوکیشان مسیحی در ایران در دست نیست ولی سازمان بین‌المللی "اوپن دورز" که در مورد مسیحیان تحت فشار در جهان اطلاع‌رسانی می‌کند، می‌گوید حدود نیمی از مسیحيان ایرانی، نوکیش هستند.

 


 


همراهان جنبش سبز در دوشنبه پنجم دی ماه با بزرگداشت یاد شهید سید علی موسوی دست به روزه سیاسی و یا اعتصاب غذای یک روزه می زنند.

به گزارش تحول سبز در دومین دوشنبه اعتراضی که به دعوت سید مصطفی تاجزاده برگزار می شود، روز پنجم دی ماه به نام شهید سید علی موسوی خواهرزاده میرحسین موسوی  که در عاشورای سال ۸۸به شهادت رسید نام گذاری شده است.

پیش تر مصطفی تاج زاده در یکی از مصاحبه های خود پیشنهاد کرده بود تا هم وطنان برای نشان دادن اعتراض خود به حاکمیت در کنار دیگر فعالیتهای خود در اولین دوشنبه هر ماه را به نام یک شهید نامگذاری کنند و در آن روز دست به روزه اعتراضی و یا اعتصاب غذا بزنند و در هر مکانی که می توانند دور هم جمع شده به تبادل اخبار و بحث و بررسی مسایل روز بپردازند.

کمپین “دوشنبه های اعتراض” نیز در فراخوانی در صفحه فیس بوک خود هم وطنان را به شرکت در این حرکت اعتراضی فراخوانده است. در پوستر های منتشر شده در این کمپین دلایل این حرکت “اعتراض به حصر سران جنبش سبز،همراهی و همدردی با خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی، اعتراض به دادگاههای فرمایشی و احکام غیر قانونی و بازگشت به خویشتن و تامل به نقشی که تک تک مان در برابر جنبش سبز داریم”  خوانده شده است.

سید مصطفی تاجزاده نیزکه  بیستمین ماه از روزه  اعتراضی خود را در اعتراض به محرومیت از حقوق قانونی اش می گذراند در پیامی از هموطنان عزیز و تمامی گروههایی که با شرکت در مراسم روزه اعتراضی اولین دوشنبه آذر ماه که به نام شهید ندا آقاسلطان مزین شده بود،همراهی خود را با این حرکت اعتراضی نشان داده اند تشکر و قدردانی کرد و خواهان ادامه این گونه اعتراضات در کنار دیگر فعالیتهای اعتراضی شد.

تاجزاده هم چنین یکی از سوالاتی را که می تواند در پایان روزهای روزه یا اعتصاب غذا مورد بحث قرار گیرد را به این شرح اعلام کرد:چرا پس از انتشار گزارش دبیرکل آژانس بین الملل انرژی هسته ای علیه ایران، نظام با دعوت از نمایندگان آن سازمان برای بازدید از تأسیسات هسته ای کشورمان و نیز با سفر وزیر اطلاعات ایران به عربستان برای ارائه توضیحات درباره اتهام ترور سفیر آن کشور در آمریکا موافقت کرد. اما تاکنون با سفر نماینده ویژه کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل به تهران برای رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر مخالفت کرده است؟چرا در آن دو مورد جناح حاکم قائل به گفتگو با مدعیان است اما از گفت و گو درباره نقض حقوق بشر استقبال نمی کند؟


 


پس از ربودن ۵ ایرانی در شهر حمص سوریه ، دوایرانی دیگرنیز ربوده شدند و از محل نگهداری این افراد خبری نیست.

حمص از شهرهای سوریه است که در جریان ناآرامی های ماه های اخیر شاهد درگیری های خونین بوده و از پایگاه های اصلی مخالفان دولت بشار اسد محسوب می شود.

مخالفان حکومت سوریه می گویند که ایران در سرکوب مخالفان با دولت بشار اسد همکاری می کند، اما ایران این اتهامات را بی اساس می خواند.

سایت تابناک اعلام کرده که این 2 نفر  به منظور پیگیری وضعیت ۵ ربوده شده قبلی تلاش داشتند.به گزارش این سایت پرسنل شرکت ایرانی پیمانکار ساخت نیروگاه جندر در اعتراض به این ربایش ها  نیروگاه را ترک کرده و در دمشق مستقر شده اند.


 


مجتمع قضایی امور اقتصادی، کلاهبرداری و فساد اقتصادی در شرکت هما از سوی برخی مدیران سابق آن را تایید کرد.

براساس این گزارش، مجتمع قضایی با اعلام مستندات وزارت اطلاعات و شکایت صندوق بازنشستگی و ذخیره و رفاه شرکت هما، پرونده‌ای علیه یازده  نفر در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی تشکیل و در دستور کار قرار داده است.

این یازده نفر، متهم به تحصیل مال نامشروع، اهمال منجر به تضییع اموال دولتی و معاونت در تبانی در معاملات دولتی شده‌اند که گفته می شود، متهم اول پرونده، مدیرعامل سابق شرکت هما است.

در گزارش مجتمع قضایی اقتصادی آمده است که متهم ردیف اول در جریان خرید ۱۱فروند هواپیما (مدل های فوکر ۱۰۰، ۷۴۷ باری، ایرباس ۳۲۰ و ...) با بهره‌گیری از تبدیل نرخ ارز و اخذ پورسانت جمعاً مبلغ ۴ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۵۴ یورو مال نامشروع تحصیل کرده است.

همچنین وی با سوءاستفاده از مسوولیت خود، اقدام به خرید یک دستگاه آپارتمان در لندن به مبلغ ۴۷۰هزار پوند کرده و علاوه بر این نیز مبلغ ۸۰۰‌صد هزار دلار به متهم ردیف دوم به عنوان حق کمیسیون در معامله خارجی پرداخت کرده است.

اما مدیرعامل فعلی شرکت هواپیمایی هما پس از انتشار این خبر با عدم تائید آن گفت:"  بالاخره مدیران قبلی ایران‌ایر نیز در صدد خرید و ورود هواپیما بوده‌اند و قصد داشته‌اند هواپیما برای کشور خریداری کنند."

فرهاد پرورش با بیان اینکه در خرید این هواپیماها اشکالاتی مطرح شده ، در‌باره خرید آپارتمان شخصی ۴۷۰هزار پوندی در لندن اظهار داشت:" این موضوع هنوز به اثبات نرسیده و من نیز هیچ اطلاعی در این‌باره ندارم."

به گفته وی صندوق بازنشستگی مدعی است که واحد آپارتمان خریداری‌شده در لندن به صورت سرمایه‌گذاری بوده و در قالب سرمایه‌گذاری این آپارتمان خریداری شده است که ملک شخصی نیست. این درحالی‌ست که صندوق بازنشستگی، طبق گزارش مجتمع قضایی اقتصادی شاکی اصلی این پرونده است.

اکنون شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی پس از تکمیل تحقیقات و به استناد اقاریر صریح متهمان همه آنها را مجرم شناخته و دادستان نیز با صدور کیفرخواست از دادگاه برایشان درخواست تعیین کیفر قانونی کرد.

قرار است پس از صدور قطعی کیفرخواست،  مشخصات کامل متهمان هم منتشر شود. 

فرهاد پروش، مدیرعامل فعلی هما، از سویی خبر کلاهبرداری از سوی مدیران پیشین را تکذیب می‌کند و از سوی دیگر چندی پیش با اعلام ضرورت  توسعه ناوگان و افزودن هواپیماهای جدید، از دولت خواسته بود که به این شرکت اجازه استقاده از صندوق توسعه ملی را بدهد.

این درحالی‌ست که پیش از این دولت اجازه استفاده از منابع حاصل از فروش هتلهای هما و اختصاص آن به خرید هواپیما را به این شرکت داده بود. 

 


 


مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان از ازدواج پنج دختر زیر ۱۰سال در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا رضا غلامپور گفت: "از این پنج ازدواج، سه مورد در شهرستان میناب، یک مورد در بندر لنگه و یک مورد در بندر عباس بوده است."

بر اساس کنوانسیون جهانی حقوق کودک، تمام افراد زیر ۱۸سال کودک به حساب می آیند ولی بر اساس قوانین فعلی ایران، دوران کودکی دختران در ۱۳سالگی و پسران در ۱۵سالگی پایان می یابد.

بر اساس نظربرخی ازمراجع تقلید  پسران در پایان ۱۵سالگی و دختران در پایان ۹سالگی بالغ به حساب می آیند.


 


درحالی که گزارش اول مجلس از تخلف مالی بزرگ، حدود دو ماه پیش ازسوی مجلس به دستگاه قضا فرستاده شد یک نماینده مجلس ازبررسی گزارش دوم مجلس درباره تخلف  بزرگ دولت خبر داد.یک نماینده دیگر مجلس نیز اعلام کرد که کمیسیون بهداشت و درمان هم‌اکنون گزارشی را علیه دولت برای ارسال به قوه قضائیه تنظیم کرده است.

سید فاضل موسوی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با بیان اینکه اعضای کمیسیون روی فاز دوم گزارش تخلف مالی ، کار می‌کنند از احتمال قرائت گزارش دوم تخلف مالی بزرگ در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: اگر تخلفی در عملکرد دولت وجود داشته باشد، گزارش به قوه قضائیه نیز فرستاده می شود.

انوشیروان محسنی‌بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نیز خبر داد که این کمیسیون هم‌اکنون گزارشی را علیه دولت برای ارسال به قوه قضائیه تنظیم کرده است که یکشنبه  به صحن علنی مجلس می‌آید.

وی درگفتگو با خبرگزاری خانه ملت  با تأکید بر اختصاص ندادن اعتبار پنج هزار میلیاردی دولت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بر اساس قانون دولت باید حدود ۱۰درصد درآمد حاصله از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را به بخش درمان اختصاص دهد، اما هنوز این موضوع تحقق نیافته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، با اعلام این که کمیسیون بهداشت و درمان هم‌اکنون گزارشی را برعلیه دولت برای ارسال به قوه قضائیه تنظیم کرده است، تصریح کرد: این گزارش به‌طور حتم فردا (یکشنبه ۴دی‌ماه ) به صحن علنی مجلس می‌آید.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۳۳آیین‌نامه، در صورتی که دولت از اجرای قانون خودداری کند، نمایندگان می‌توانند علیه دستگاه اجرای اعلام جرم کنند.


 


مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت:" امروز هوای پایتخت با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد ۱۳۶ در شرایط ناسالم قرار گرفت."

یوسف رشیدی در گفتگو با  مهر افزود:" بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از آلاینده های منواکسید کربن و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است."

به گفته وی، در حال حاضر میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم است.

رشیدی اظهار داشت:" گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی کمی ابری در پاره ای نقاط همراه با غبار محلی و از اوایل شب همراه با ابر و بارش پراکنده است. بنابراین انتظار می رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گرو ههای حساس باقی بماند."

وی تصریح کرد:" در این شرایط افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیتهای طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند."

با وجودی که کارشناسان هواشناسی اعلام کرده بودند تهران در سال نود تاکنون فقط سه روز هوای پاک را تجربه کرده است اما به نظر می‌رسد شاخص آلودگی هوا در دو هفته گذشته افزایش بیشتری داشته و پدیده وارونگی هوا هم آن را تشدید کرده است.

به این ترتیب پس از این مدت هنوز به نظر می‌رسد هیچ اقدامی برای رفع مشکل آلودگی هوای تهران صورت نگرفته است و همه اقدامات به هشدار برای خارج نشدن بیماران و کودکان از منزل محدود می‌شود. با این حال هیچ دستوری برای تعطیلی مدارس و خارج کردن کودکان از این هوا نیز صادر نشده است.

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته